Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond weg doen als hij...........

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Rataplan
Zeer actief
Berichten: 7652
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:49
Mijn ras(sen): asielhonden!
Locatie: roze wolk

Hond weg doen als hij...........

Ongelezen bericht door Rataplan »

Roept u maar!
Ik las in een ander topic dat iemand haar hond weg zou doen als ze zou vechten.
Zouden jullie je hond weg als hij beet of sloopte of.......vul maar in.
Ik kan me niet voorstellen dat ik Rataplan weg zou doen maar als hij om niets een kind zou bijten dan zou ik het even niet weten.
Zijn er voor jullie redenen te verzinnen dat je hond weg zou moeten naar een asiel of herplaatsen ?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Gebruikersavatar
Chica
Actief
Berichten: 231
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:04
Locatie: Delft

Ongelezen bericht door Chica »

Wij hebben een hond die we juist hebben omdat hij bijt ;) .
Anders had hij allangggggg een ander huisje gehad

En nee er zijn geen redenen te verzinnen om ze naar het asiel te brengen geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Mocht ik een hond hebben die dus duidelijk mensen aanvalt echt puur om het aanvallen dan zal ik er hard over nadenken om de juiste beslissing te nemen ik denk dan dat het of houden of een spuitje hoe erg ook maar dan alleen bij een hond die alleen maar voor de kill gaat en anders niet.
Gebruikersavatar
majelle
Zeer actief
Berichten: 881
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:10

Ongelezen bericht door majelle »

kan me geen reden voorstellen qua hondengedrag.

Maar ik zou kunnen besluiten om mijn hond (en) weg te doen als zij bij mij niet meer op de juiste plek zouden zitten, dwz ze zijn hier niet gelukkig en zouden dat ergens anders wel zijn.

Of als ik echt geen plezier meer zou hebben van mijn honden, waarom en in wat voor soort situatie kan ik me nu niet voorstellen, maar als ik geen lol meer zou hebben in mijn honden dan zouden ze hier ook niet op hun plek zijn en het ergens anders beter hebben. Maar of ze jong oud of ziek zijn ik blijf plezier in ze hebben.

oja stel dat ik kinderen zou krijgen die blijken zeer ziek te worden van honden en ik zou geen passende maatregelen kunnen treffen dan zou ik die keuze moeten maken.

groetjes majelle
whoopy
Zeer actief
Berichten: 1098
Lid geworden op: 03 okt 2003 11:16
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

de enige reden die ik zo kan verzinnen is dat ik door wat voor reden, geestelijk of fysiek niet meer voor mijn honden kan zorgen en mijn honden daaronder zouden lijden. iets anders kan ik me echt niet voorstellen. je gaat er voor of je gaat er niet voor :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Gebruikersavatar
Scarlett
Actief
Berichten: 166
Lid geworden op: 20 sep 2003 21:38
Locatie: in mijn huisje

Ongelezen bericht door Scarlett »

Ik heb ooit 1, van de op dat moment 2 honden die we hadden, weg MOETEN doen! Zij had 2 van onze 3 katten vermoord, in huis, en aangezien onze kinderen toen nog klein waren, kon en mocht ik dan risico niet nemen. Bij de 1e kat twijfdelden we nog of de kat wel echt gedood was, maar bij de 2e was geen twijfel mogelijk.

Geloof me...... het is een van de zwaarste beslissingen geweest die ik ooit heb moeten nemen. Ik heb haar een jaar gehad, toen dus teruggebracht naar het asiel, ze was inmiddels al 10 jaar. Ik weet dat ze daar is weggehaald door een oude alleenstaande dame, zonder kinderen of kleinkinderen maar met veel honden ervaring. Heb die mevrouw dus echt zelf gesproken. Het heeft mij altijd enigszins getroost dat ze nog een mooie oude dag gehad heeft.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Oeffff, wat moeilijk :?
Als ik weet dat één van mijn honden echt niet gelukkig zou zijn bij mij en in deze situatie, dan zou ik een ander huis zoeken voor hem/haar.
Verder als mijn honden echt gestoord gedrag vertonen in de zin van mij of gezinsleden werkelijk aanvallen en doorbijten (kan ik me totaal niets bij voorstellen, maar goed het is een "what if" topic).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
antoinette
Zeer actief
Berichten: 686
Lid geworden op: 23 apr 2002 18:35
Locatie: zeist
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Als 1 van ons ineens zwaar allergisch zou worden of als ze ons zoontje een keer serieus aan zouden vallen.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Scarlett schreef:Zij had 2 van onze 3 katten vermoord, in huis, en aangezien onze kinderen toen nog klein waren, kon en mocht ik dan risico niet nemen.
:? welk risico?

als de mormels om wat voor redenen dan ook bij ons niet meer gelukkig kunnen zijn, dan zoek ik een ander, een beter, huis voor ze.
Gebruikersavatar
Daisy@
Zeer actief
Berichten: 19189
Lid geworden op: 19 sep 2002 20:17
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als een hond, door medische onbehandelbare oorzaak, iemand bijt, gaat hij weg.
Maar dan wel een spuitje.

Verder zou ik niets kunnen bedenken eigenlijk.
Gebruikersavatar
Dingo
Zeer actief
Berichten: 3385
Lid geworden op: 31 mei 2003 18:30
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Dingo zou alleen maar weggaan, als hij door een medische oorzaak niet meer te vertrouwen is....
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Gebruikersavatar
Martin
Zeer actief
Berichten: 960
Lid geworden op: 22 jan 2003 19:55

Ongelezen bericht door Martin »

Nooit !!!!!!! wat er ook gebeurd.
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Pffft.. moeilijke vraag.

Maar als Cyber of Duncan zonder weerlegbare redenen mensen en kinderen aan zouden gaan vallen, dan denk ik toch dat het einde daar is. Dan breng ik ze ook niet naar het asiel.

Of ik moet een mogelijkheid hebben dat ik ervoor kan zorgen dat ze niet met andere mensen/kinderen in contact kunnen/hoeven komen. (Een lekker groot erf hebben zodat ze daar lekker los kunnen en dan aangelijnt uitlaten)
Jamn
Vaste gebruiker
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 jan 2004 22:09

Ongelezen bericht door Jamn »

Ik zou alleen mijn hond weg doen omdat :

a- Het een geestelijke afwijking heeft waardoor hij willekeurig mensen aanvalt incl mij of mijn vriendin.

b= Het ongeneeselijk ziek is en niet door een operatie geholpen kan worden en enorme pijn heeft elke dag.

En voor a en b geldt dat er geen medicijnen tegen te verkrijgen zijn ergens op deze wereld.

En dan nog zalik er problemen mee hebben.
Verkoop liever mijn huis dan ik me hond weg doe.
Rob*
Zeer actief
Berichten: 6463
Lid geworden op: 15 jan 2004 16:02
Locatie: Ulaanbaatar

Ongelezen bericht door Rob* »

Mijn honden wegdoen omdat hij zou vechten?Nee never nooit niet!Een kind doe je ook niet ter adoptie omdat hij op het schoolplein heeft gevochten,die dingen gebeuren gewoon!
Alleen als mijn babies niet door een ernstige ziekte niet meer geholpen kunnen worden,ja dan ben ik dat verplicht tegen over mijn boxies,maar dan moet het ook echt ernstig zijn doordat hij echt pijn heeft.
En voor slopen?? 8O Pfff....koop dan wel weer nieuw hoor en dan moet ik maar beter opletten! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Eline*
Zeer actief
Berichten: 13429
Lid geworden op: 25 apr 2002 11:08
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Locatie: Middennederland
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik ben niet zo anti-herplaatsen. Als je om welke reden dan ook echt tabak hebt van je honden of je kan er niet meer goed genoeg voor zorgen is er niet veel mis met herplaatsing. Honden hebben er vaak minder moeite mee als wijzelf.

Even over mijn honden...Laika zal ik niet herplaatsen..als ze hier weg zou moeten dan zou het inslapen betekenen. Simpelweg omdat ze gevaarlijk is en ik niet het risico wil lopen dat ze ellende veroorzaakt en het daardoor ongetwijfeld ook ellendig krijgt.
Nelson is een vrij gemakkelijke hond, waar ik nou niet de indruk van heb dat ie zo overmatig gebonden is aan mij dat hij het elders niet zou redden.
Ik kan me zo geen reden bedenken waarom ik hem zou moeten herplaatsen, maar als hij echt niet meer in mijn leven zou passen is hij beter af elders.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik heb altijd gezegd, zodra Nanni MIJ bijt, dan moet ze helaas weg...
Ligt ook geheel aan de situatie. Maar ik weet dat Nanni niet zomaar mij zal bijten!!! Dat vertrouwen heb ik gewoon, aangezien ze ook nog nooit gegromd naar mij heeft, ook niet als ik haar corrigeer ofzo.

Maar al valt ze iedereen BUITENShuis aan, zou ik op een platteland met haar gaan wonen.
Gebruikersavatar
Scarlett
Actief
Berichten: 166
Lid geworden op: 20 sep 2003 21:38
Locatie: in mijn huisje

Ongelezen bericht door Scarlett »

linlin schreef:
Scarlett schreef:Zij had 2 van onze 3 katten vermoord, in huis, en aangezien onze kinderen toen nog klein waren, kon en mocht ik dan risico niet nemen.
:? welk risico?

als de mormels om wat voor redenen dan ook bij ons niet meer gelukkig kunnen zijn, dan zoek ik een ander, een beter, huis voor ze.
Wat denk je nou .......!!!!!!
Dat ze mijn kinderen had gebeten en uiteraard de laatste kat.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
Gebruikersavatar
Eline*
Zeer actief
Berichten: 13429
Lid geworden op: 25 apr 2002 11:08
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Locatie: Middennederland
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Scarlett schreef:
linlin schreef:
Scarlett schreef:Zij had 2 van onze 3 katten vermoord, in huis, en aangezien onze kinderen toen nog klein waren, kon en mocht ik dan risico niet nemen.
:? welk risico?

als de mormels om wat voor redenen dan ook bij ons niet meer gelukkig kunnen zijn, dan zoek ik een ander, een beter, huis voor ze.
Wat denk je nou .......!!!!!!
Dat ze mijn kinderen had gebeten en uiteraard de laatste kat.
Ja ja..hoezo bijt een hond een kind als ie een kat doodmaakt? Ik snap het niet helemaal.. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Scarlett schreef:Ik heb ooit 1, van de op dat moment 2 honden die we hadden, weg MOETEN doen! Zij had 2 van onze 3 katten vermoord, in huis, en aangezien onze kinderen toen nog klein waren, kon en mocht ik dan risico niet nemen. Bij
Nanni HAAT katten, vind het erg leuk om ze op te jagen... Maar om dan ook te beweren dat ze dan kinderen ook zal grijpen 8O Nou nee hoor, ze is eerlijk waar zooooo lief voor kinderen! die kunnen alles met madam doen!
Gebruikersavatar
Scarlett
Actief
Berichten: 166
Lid geworden op: 20 sep 2003 21:38
Locatie: in mijn huisje

Ongelezen bericht door Scarlett »

Oke, jullie moeten mij hebben, is me duidelijk. Ik zal het proberen uit te leggen, misschien kom ik dan niet zo over als een monster. :?

Gitta, het betreffende hondje, uit het asiel gehaald, met totaal geen bekende achtergrond. Behalve dat haar baasje was opgepakt door de politie en er geen familie of bekenden zijn gekomen om haar op te halen.
Wij dus wel, prima hondje, gehoorzaam alleen buiten idd achter katten aan. Binnen helemaal niets gemerkt, behalve dat ze haar kop wegdraaide als 1 van de katten langsliep. Prima.... hoeven tenslotte geen maatjes te zijn.
Sliep regelmatig bij ons zoontje, liefst onder de dekens. Ook goed als ze dat beide lekker vinden.
Enfin, dus 1 kat vermoord na ca. 8 maanden in ons gezin te verblijven. Maar...... en nu komt het, ze begon ook te grommen als mijn zoontje zich bijv. omdraaide in bed, of op de bank ging verzitten. Dus heel goed opletten en ze zeker niet meer alleen laten, dus dat slapen was ook afgelopen. Na ca. 4 weken dus 2e kat vermoord gevonden en dan bedoel ik echt vermoord. Kat was helemaal opengereten, bloedspetters zaten metershoog. Helaas kwam ik thuis met mijn zoontje. Die heeft die ravage dus ook gezien.
Nou.... toen was voor ons echt de maat vol. Geen risico nemen met onze kinderen en 3e kat. Terug naar het asiel met onze bemerkingen erbij en ze zou tenminste nog een kans hebben op een goed huisje. Wat dus ook gelukt is. Heb verdorie elke dag 2 keer naar het asiel gebeld of er al belangstelling voor haar was. Met als resultaat dat de nieuwe eigenaresse gelukkig ons heeft gebeld voor aanvullende info.

Ik hoop dat jullie nu een betere indruk hebben van de situatie. Ben een enorm grote dierenfreak, altijd dieren gehad. Ons credo is; alles gaat er op zijn rug uit! Helaas gold dat niet voor Gitta, maar dat was echt een gevel/situatie apart.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Scarlett schreef: Enfin, dus 1 kat vermoord na ca. 8 maanden in ons gezin te verblijven. Maar...... en nu komt het, ze begon ook te grommen als mijn zoontje zich bijv. omdraaide in bed, of op de bank ging verzitten. Dus heel goed opletten en ze zeker niet meer alleen laten, dus dat slapen was ook afgelopen. Na ca. 4 weken dus 2e kat vermoord gevonden en dan bedoel ik echt vermoord. Kat was helemaal opengereten, bloedspetters zaten metershoog. Helaas kwam ik thuis met mijn zoontje. Die heeft die ravage dus ook gezien.
het maakt weinig uit nu meer, maar ik denk dat je de volgende keer mocht je dit onverhoopt weer gebeuren, dat je een verschil ziet tussen een kat vermoorden en grommen naar je zoontje.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Eline* schreef:Ik ben niet zo anti-herplaatsen. Als je om welke reden dan ook echt tabak hebt van je honden of je kan er niet meer goed genoeg voor zorgen is er niet veel mis met herplaatsing. Honden hebben er vaak minder moeite mee als wijzelf.
Dat zeggen wij ook vaak tegen Mees. Als je je niet gedraagt moet je weer weg! :mrgreen: Dat is helemaal niet erg voor je, zeggen ze op het Hondenforum.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Scarlett schreef:Oke, jullie moeten mij hebben, is me duidelijk. Ik zal het proberen uit te leggen, misschien kom ik dan niet zo over als een monster. :?

Gitta, het betreffende hondje, uit het asiel gehaald, met totaal geen bekende achtergrond. Behalve dat haar baasje was opgepakt door de politie en er geen familie of bekenden zijn gekomen om haar op te halen.
Wij dus wel, prima hondje, gehoorzaam alleen buiten idd achter katten aan. Binnen helemaal niets gemerkt, behalve dat ze haar kop wegdraaide als 1 van de katten langsliep. Prima.... hoeven tenslotte geen maatjes te zijn.
Sliep regelmatig bij ons zoontje, liefst onder de dekens. Ook goed als ze dat beide lekker vinden.
Enfin, dus 1 kat vermoord na ca. 8 maanden in ons gezin te verblijven. Maar...... en nu komt het, ze begon ook te grommen als mijn zoontje zich bijv. omdraaide in bed, of op de bank ging verzitten. Dus heel goed opletten en ze zeker niet meer alleen laten, dus dat slapen was ook afgelopen. Na ca. 4 weken dus 2e kat vermoord gevonden en dan bedoel ik echt vermoord. Kat was helemaal opengereten, bloedspetters zaten metershoog. Helaas kwam ik thuis met mijn zoontje. Die heeft die ravage dus ook gezien.
Nou.... toen was voor ons echt de maat vol. Geen risico nemen met onze kinderen en 3e kat. Terug naar het asiel met onze bemerkingen erbij en ze zou tenminste nog een kans hebben op een goed huisje. Wat dus ook gelukt is. Heb verdorie elke dag 2 keer naar het asiel gebeld of er al belangstelling voor haar was. Met als resultaat dat de nieuwe eigenaresse gelukkig ons heeft gebeld voor aanvullende info.

Ik hoop dat jullie nu een betere indruk hebben van de situatie. Ben een enorm grote dierenfreak, altijd dieren gehad. Ons credo is; alles gaat er op zijn rug uit! Helaas gold dat niet voor Gitta, maar dat was echt een gevel/situatie apart.
Ik geloof graag dat je een enorme dierenfreak bent, maar een hond bij je kind onbewaakt in bed laten slapen? Dat vind ik toch wel een groot risico, hoor. Maar goed dat je daar mee gestopt bent.
Gebruikersavatar
Eline*
Zeer actief
Berichten: 13429
Lid geworden op: 25 apr 2002 11:08
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Locatie: Middennederland
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Scarlett schreef:Gitta, het betreffende hondje, uit het asiel gehaald, met totaal geen bekende achtergrond. Behalve dat haar baasje was opgepakt door de politie en er geen familie of bekenden zijn gekomen om haar op te halen.
Wij dus wel, prima hondje, gehoorzaam alleen buiten idd achter katten aan. Binnen helemaal niets gemerkt, behalve dat ze haar kop wegdraaide als 1 van de katten langsliep. Prima.... hoeven tenslotte geen maatjes te zijn.
Sliep regelmatig bij ons zoontje, liefst onder de dekens. Ook goed als ze dat beide lekker vinden.
Enfin, dus 1 kat vermoord na ca. 8 maanden in ons gezin te verblijven. Maar...... en nu komt het, ze begon ook te grommen als mijn zoontje zich bijv. omdraaide in bed, of op de bank ging verzitten. Dus heel goed opletten en ze zeker niet meer alleen laten, dus dat slapen was ook afgelopen. Na ca. 4 weken dus 2e kat vermoord gevonden en dan bedoel ik echt vermoord. Kat was helemaal opengereten, bloedspetters zaten metershoog. Helaas kwam ik thuis met mijn zoontje. Die heeft die ravage dus ook gezien.
Nou.... toen was voor ons echt de maat vol. Geen risico nemen met onze kinderen en 3e kat. Terug naar het asiel met onze bemerkingen erbij en ze zou tenminste nog een kans hebben op een goed huisje. Wat dus ook gelukt is. Heb verdorie elke dag 2 keer naar het asiel gebeld of er al belangstelling voor haar was. Met als resultaat dat de nieuwe eigenaresse gelukkig ons heeft gebeld voor aanvullende info.

Ik hoop dat jullie nu een betere indruk hebben van de situatie. Ben een enorm grote dierenfreak, altijd dieren gehad. Ons credo is; alles gaat er op zijn rug uit! Helaas gold dat niet voor Gitta, maar dat was echt een gevel/situatie apart.
Ik geef je groot gelijk dat je je hond hebt herplaatst hoor..je hebt gewoon verantwoording naar je katten, die ook recht hebben op een veilig huis.Dat je kat twee hebt afgewacht begrijp ik eigenlijk al niet.... :?
Een kat vermoorden is gewoon prooigedrag en heeft dus niet, maar dan ook niets te maken met eventuele agressie tegenover kinderen. Vandaar mijn opmerking.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Het uitvallen naar andere honden vind ik absoluut geen reden om je hond weg te doen. Dan moet je accepteren dat je zo'n hond hebt.

Alleen als ik merk dat Stanley door ons toedoen ongelukkig in z'n vel zit, zoek ik een super goed baasje voor hem. Maar zover komt het gelukkig niet, want we genieten volop van elkaar. Nee, hij gaat nooit meer weg.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

qua gedrag kan ik ook niets bedenken waarvoor ik qyan weg zou doen.
ieder mens heeft zo zijn fouten en karaktertrekken en zo ook je hond.
tijdig hulp zoeken voor gedragsproblemen waar je zelf niet uitkomt kan een hoop voorkomen lijkt mij.
al kan ik niet oordelen over hoe een situatie werkelijk in elkaar zit!!!

de enige reden die ik kan bedenken dat ik ooit een hond weg zou moeten doen, is als ik fysiek niet meer in staat ben om mijn hond te bieden wat hij nodig heeft. (beweging, spelen, etc)
dan moet je kiezen voor de hond en hem plaatsen bij iemand die dat wel kan en wil doen.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als ik permanent lichamelijk niet meer in staat zou zijn voor mijn honden te zorgen zou ik ze herplaatsen. Ze zijn een flinke portie beweging gewend en ik zou het niet eerlijk vinden als ze opeens minder zouden kunnen wandelen en rennen.
Gebruikersavatar
dobervriendin
Zeer actief
Berichten: 393
Lid geworden op: 23 apr 2002 01:00
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Locatie: woon bij mijn honden in in de polder
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Ik zou nooit zomaar een hond wegdoen. Wij kopen ze en ze gaan bij ons ook dood. Mocht er iets zijn met een hond ga ik stad en land af om te kijken of ik het weer beter kan krijgen. Zomaar een hond weg doen ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Ben gek met al mijn 3 honden.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Gebruikersavatar
Scarlett
Actief
Berichten: 166
Lid geworden op: 20 sep 2003 21:38
Locatie: in mijn huisje

Ongelezen bericht door Scarlett »

linlin schreef:
Scarlett schreef: Enfin, dus 1 kat vermoord na ca. 8 maanden in ons gezin te verblijven. Maar...... en nu komt het, ze begon ook te grommen als mijn zoontje zich bijv. omdraaide in bed, of op de bank ging verzitten. Dus heel goed opletten en ze zeker niet meer alleen laten, dus dat slapen was ook afgelopen. Na ca. 4 weken dus 2e kat vermoord gevonden en dan bedoel ik echt vermoord. Kat was helemaal opengereten, bloedspetters zaten metershoog. Helaas kwam ik thuis met mijn zoontje. Die heeft die ravage dus ook gezien.
het maakt weinig uit nu meer, maar ik denk dat je de volgende keer mocht je dit onverhoopt weer gebeuren, dat je een verschil ziet tussen een kat vermoorden en grommen naar je zoontje.
Maakt idd niet meer uit, maar welk verschil dan? Behalve dat het een dier versus een mensenkind betreft. Aangezien ze pas met dat grommen naar mijn zoontje begon na ca. 6 maanden, weet ik niet wat je bedoeld! Grommen is een waarschuwing, weet jij ook, dus dat had ook tot bijten naar mijn zoontje kunnen leiden.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

sypke schreef:
Eline* schreef:Ik ben niet zo anti-herplaatsen. Als je om welke reden dan ook echt tabak hebt van je honden of je kan er niet meer goed genoeg voor zorgen is er niet veel mis met herplaatsing. Honden hebben er vaak minder moeite mee als wijzelf.
Dat zeggen wij ook vaak tegen Mees. Als je je niet gedraagt moet je weer weg! :mrgreen: Dat is helemaal niet erg voor je, zeggen ze op het Hondenforum.
Hahahaha, ik zeg dat ook vaak "kijk uit, gedraag je of ik breng je zo naar het asiel!!!" :twisted:
In het begin keken de buren weleens bezorgd over de schutting ("ahhh, wat gemeen" ), maar inmiddels zijn ze er wel aan gewend :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”