Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond weg doen als hij...........

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
billy
Zeer actief
Berichten: 12510
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:04
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Hond weg doen als hij...........

Ongelezen bericht door billy »

Ik heb dat toen gezien dat ik Madam haalde, Lakeland fokker iets van 7 of 8 teven en 1 reu. Allemaal benches en kleden en wisselend zaten ze erin, blafbanden omdat de buren klaagden, en Madam was extra de pineut omdat ze het gevecht aanging, dus die zat bijna 24 uur per dag in de bench met blafband om. :(:
Gezellig he dat fokken en je profileren als top honden liefhebber, wat een armoe en constante stress leven die honden in. :kotz:

Zodra ik ze hier moet gaan scheiden, gaat er eentje weg, ik heb het nooit gedaan en zal het ook nooit doen, iemand bijten kan ik nog over nadenken of ik iets heb gemist dus dat weet ik niet tot het zich zou voordoen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Hond weg doen als hij...........

Ongelezen bericht door Gimmick »

Zodra het een risico oplevert.
Ik ga nooit meer zover dat ik fysiek maatregelen moet treffen om het gezellig of veilig te houden. Dan regel ik wat nodig is.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Hond weg doen als hij...........

Ongelezen bericht door Tineke »

Dat een hond soms niet past in een situatie en daarom herplaatst gaat worden lijkt me vrij logisch en beter voor een hond.
Maar daar gaan echt niet alle herplaatsingen over , een gedeelte gaat gewoon over stompzinnige keuzes.
Als je als harde eis hebt dat een hond los moet kunnen lopen is een beagle wellicht niet je beste keus.
Net als verharen vreselijk vinden en dan een husky aanschaffen.
En die dan weg doen vanwege verharen om er vervolgens weer één aan te schaffen in de hoop dat die het niet doet.


En mijn ervaring is dat een herplaatsing het meest ingrijpende in een hondenleven is , en daar mag je best op voorhand goed over nadenken.
Een ander roedel, of het ontbreken daarvan ,andere baasjes dat is voor een hond wel degelijk ingrijpend.
Ook als hij of zij er wel op vooruit gaat.

En dat ze direct happy en op hun gemak zijn is gewoon niet altijd zo , tenzij het bekend is waar ze heengaan.
Anders is er gewoon een overgangsfase die best moeilijk kan zijn.
Zelfs mijn opvangers die tijdelijk bij ons waren gebleven hadden een periode nodig om weer te wennen aan hun nieuwe situatie.

Wat is er mis mee om daar gewoon goed over na te denken.
Als een hond opbloeit in een ander roedel dan zat hij dus gewoon verkeerd maar dat is echt geen standaard gegeven.

Neemt niet weg dat een hond die je niet meer kunt of wilt houden, om wat voor reden dan ook , op een plek waar hij wel gewenst is beter af is.

In een hond houden onder moeilijker omstandigheden zit niets heroïsch, net als er altruïsme zit in iedere herplaatsing.
Het zijn gewoon keuzes die men maakt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Hond weg doen als hij...........

Ongelezen bericht door laeken »

Ik hoef geen honden meer die mensen aanvallen. En ook geen honden die andere honden verwonden. Een keer knokken of een snauw naar een opdringerig mens is ok. Een hond die op mensen af gaat of op andere honden duikt en ze dan verwond is een no go geworden voor mij. Ik hoef dat niet meer. Ik pas doorgaans op voorhand op wat ik bij elkaar zet aan honden dus dat gaat wel goed. Een reu en een teef met passende karakters van sociale inslag is nooit een probleem dat groot kan worden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”