Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom een rashond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Berichten: 6018
Lid geworden op: 25 jun 2003 19:47
Contacteer:

Waarom een rashond?

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik vraag me af waarom mensen een bepaalde rashond kiezen. Ik bedoel dan niet mensen die een "werkhond" nemen omdat ze willen "werken" met hun hond. Maar meer in het algemeen de rest van de hondebezitters. Waarom moet het nou persé een hond zijn van ras X, en waarom kan het niet gewoon een willekeurige kruising danwel een originele "vuilnisbak" zijn. Ik zeg maar vuilnisbak, omdat ik weet dat ik het niet oneerbiedig bedoel, en ja, het klinkt toch een stuk beter dan bagger, of rommel o.i.d.

Ikzelf had vroeger ook zo mijn idee over wat voor soort hond ik wilde. Mijn eerste hond was een vuilnisbak, letterlijk als oud vuil bij de vuilnis gevonden in Spanje. Daar wilde ik graag een hond bij, en ja, ik fantaseerde over welk ras. Kocht boekjes, en keek rond. Ik lette vooral op uiterlijk, en ook wel op het karakter van de honden die ik tegenkwam en van het door mij gewenste ras waren.

Gelukkig werd mijn tweede hond ook een kruising, van 4 rassen!

Nu ben ik alweer wat honden verder, en zie, nog steeds heb ik kruisingen. De wens om een rashond te hebben heb ik al een tijd geleden laten varen. Simpelweg omdat ik heb ontdekt dat de meeste rashonden gebreken hebben, en dat de meeste "vuilnisbakken" helemaal geen gebreken hebben. Ik heb geleerd dat datgene wat ik in een hond zoek universeel is. Gezond van lijf en leden, en vooral, het samenleven met een wezen wat mij begrijpt, en wat ik ook begrijp. Zeg maar, een wederzijds begrip dus. Als een hond mij aanspreekt kan deze mij geven wat ik zoek in een hond. Gezelschap, kommunikatie, samen dingen doen waar de hond van geniet, dat soort zaken. En daarbij maakt het mij niets uit hoe deze hond er uit ziet. Tot op zekere hoogte dan, want er zijn gewoon honden die me minder aan spreken dan andere, zowel kwa uiterlijk, als kwa karakter.

Er wordt vaak gezegd dat je van een "vuilnisbak" niet weet hoe hij/zij zal zijn van karakter. Ditzelfde gaat op voor de meeste rashonden. En ik heb me bij mijn "vuilnisbakken" nog nooit teleurgesteld gevoeld. Ze hebben tot nu toe allemaal ruimschoots aan mijn verwachtingen beantwoord.

Waarom heb jij voor een rashond gekozen?

Of waarom heb je juist voor een niet-rashond gekozen?
Laatst gewijzigd door Wil de hond op 27 jan 2004 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb voor de staffordshire bullterrier gekozen omdat ik erg ben gevallen voor het uiterlijk en het karakter. het is een ras wat helemaal in ons straatje past.


ik heb geen kruising omdat je nooit kan weten hoe deze uitgroeid qua uiterlijk en karakter.

ik heb zelf twee schatten van kruisingen gehad (colli X labrador en duitse dog X labrador) die eerste van een (brood)fokker :kotz: en de andere uit het asiel als pup van 14 weken.

geweldige honden (de dog is na 14 jaar overleden de ander is bij mijn moeder) maar nu ik bewust ben gaan zoeken naar een ras dat qua alles bij ons past merk ik dat ik veel meer plezier aan mijn hond beleef.

die andere twee waren honden en sam is mijn maatje.

als alles goed gaat wordt over twee weken onze tweede hond geboren en dat is weer een staf.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cyntha
Actief
Berichten: 261
Lid geworden op: 22 dec 2003 14:54
Locatie: Ergens in Limburg!

Ongelezen bericht door Cyntha »

Hoi, eigenlijk om dezelfde reden als bovenstaander ;) heb ik voor een rashond gekozen.

Gewoon qua karakter en toch ook op uiterlijk, was al tijden gek van Newfoundlanders en heb me er ook diep in geinformeerd, vind ze gewoon mooi om te zien en past ook perfect bij ons qua karakter.

Ik heb bewust niet naar kruisingen gekeken, want dan word ik toch verliefd :roll: , en ja ook zij verdienen een goed huis, maar ik ben ook van mening dat je qua karakter en uiterlijk minder goed weet wat je krijgt.

En qua ziektes ind. met rashonden komt dit over het algemeen vaker voor, kruisingen zullen zeker sterker zijn, maar denk dat je toch ook goed moet kijken waar je koopt en wat je koopt, 100% heb je nooit, het blijft een levend wezen.


Ben gewoon ontzettend gelukkig en verliefd op mijn Bassie en ben blij dat ik voor hem gekozen heb :I !!!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

ik wil helemaal geen rashond. ik ben het meest gesteld op mormel-achtigen, terriertjes van het type fox en jack russell.
maar geen keurig geselecteerd pupje voor mij. ik ontferm mij liever over de wat minder bedeelde mormels.
Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Re: Waarom een rashond?

Ongelezen bericht door cloris »

Pfff waarom... in 1e instantie omdat ik ooit een hond gezien had waarvan ik niet wist wat het was maar wel goed onthouden had hoe deze eruit zag, het was dus een Dogo, was gewoon verliefd op deze hond. Ben ook wel eens helemaal wow's van een kruising geworden maar dan zijn het toch altijd weer kruisingen waar iets inzit van die honden die ik zo mooi vind....
Niet dat ik andere honden niet leuk vind maar die spreken mij veel minder aan, ik zal daar niet snel voor kiezen, kijk zit er nou vanavond een voor mijn deur dan zal ik die zeker niet wegsturen als je begrijpt wat ik bedoel, mijn hart is groot genoeg, maar als ik moet kiezen dan kies ik voor wat anders.
En daar vind ik ook in wat iedereen in zijn/haar hond wil vinden, een maatje, een vriend.
Tja gezondheid? ik denk dat dat ook heel erg afhankelijk is van het fokken, kijk als ik een kruising fok met ouders die niet echt gezond zijn wordt de kruising waarschijnlijk ook niet echt supergezond..
Mijn zus had kruisinghonden en die hadden de nodige gezondheidsklachten, daarna heeft ze een rashond genomen en die heeft tot op de dag van vandaag geen problemen.
Toeval? misschien wel.
Het is iig voor mij geen reden om gericht een kruising te kiezen, ik blijf voor zolang als ik kan in deze hoek zitten met mijn keuze, ik ben gevallen voor deze honden, misschien is dat juist de reden ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gebruikersavatar
Cyntha
Actief
Berichten: 261
Lid geworden op: 22 dec 2003 14:54
Locatie: Ergens in Limburg!

Ongelezen bericht door Cyntha »

Precies Cloris, zou beleef ik het ook!!!

Niks slechts over kruisingen hoor, maar ik vind ze vaak niet zo mooi :oops: sorry, al zitten er dus zeker scheetjes tussen )
Maar ik houd van brede,gespierde en vooral GROTE honden en ja, dan weet je bij een rashond net wat beter wat je kunt verwachten.
Met kleine honden heb ik niks, maar ind. als er eentje op mijn pad komt zal deze keiveel liefde ontvangen hoor!!! :zwaai:
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
annemie
Zeer actief
Berichten: 485
Lid geworden op: 23 apr 2002 02:16
Locatie: Antwerpen

Ongelezen bericht door annemie »

Boris is mijn eerste hond en hij is als pup bij me gekomen. Ik heb voor de labrador gekozen omdat het een ras is dat bij me past: erg sportief, maar toch rustig en niet waaks en ik vind ze ook heel mooi. Als ik weer een pup zou nemen, zou ik voor een rashond gaan omdat je dan toch ongeveer weet wat je kan verwachten van uiterlijk en karakter. Mijn volgende hond wordt waarschijnlijk een volwassen hond en dan maakt het me niet uit of het een ras is of niet omdat je dan al een beter beeld van de hond hebt en kan zien of het klikt.
groetjes!Afbeelding
Gebruikersavatar
Rataplan
Zeer actief
Berichten: 7652
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:49
Mijn ras(sen): asielhonden!
Locatie: roze wolk

Ongelezen bericht door Rataplan »

:jank: :jank: en ik mag niet meedoen aan de discussie.
Doe het lekker toch :tong:
Ik heb geen rashond omdat ik de dingen die ik zoek in een hond ook in een kruising kan vinden zoals vrolijkheid, enthousiasme, leergierig, sociaal en veel knuffelen :mrgreen:
Uiterlijk zie ik het liefste een bloedhond en verder heb ik het idee dat ik op zwarte honden met hier een daar een beetje wit val 8O tenminste die pikte ik altijd uit in het asiel ;)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Wil de hond
Zeer actief
Berichten: 6018
Lid geworden op: 25 jun 2003 19:47
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Cyntha schreef:Maar ik houd van brede,gespierde en vooral GROTE honden en ja, dan weet je bij een rashond net wat beter wat je kunt verwachten.
Er zijn toch zeker "vuilnisbakken" in alle soorten en maten?

Wat dacht je van deze, is van een kennis van me.
De 50 kilo haalt hij al, en is nog geen jaar oud.
En hij is zo gezond als een hond maar zijn kan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik denk dat je steeds hetzelfde antwoord krijgt Wil ;)
Ik ben ook "gevallen" op een rashond vanwege het uiterlijk en de karaktereigenschappen. Ik denk ook niet dat er een andere reden te verzinnen is om voor een rashond te kiezen (buiten de sporten dan).

Daarnaast hebben we dus ook een kruising, ook geweldig! Ik vermoed dat deze keuze (een rashond, Rottweiler, en een kruising) ook in de toekomst zo zal zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Wil de hond
Zeer actief
Berichten: 6018
Lid geworden op: 25 jun 2003 19:47
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Rataplan schreef::jank: :jank: en ik mag niet meedoen aan de discussie.
Doe het lekker toch :tong:
Ik heb geen rashond omdat ik de dingen die ik zoek in een hond ook in een kruising kan vinden zoals vrolijkheid, enthousiasme, leergierig, sociaal en veel knuffelen :mrgreen:
Uiterlijk zie ik het liefste een bloedhond en verder heb ik het idee dat ik op zwarte honden met hier een daar een beetje wit val 8O tenminste die pikte ik altijd uit in het asiel ;)
Je hebt gelijk, door mijn vraagstelling heb ik iedereen die géén rashond heeft buitengesloten. Daarom heb ik mijn vraag maar even aangepast.

Zo hoeft niemand zich gediskrimineerd te voelen.
Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Ongelezen bericht door cloris »

Wil de hond schreef:
Cyntha schreef:Maar ik houd van brede,gespierde en vooral GROTE honden en ja, dan weet je bij een rashond net wat beter wat je kunt verwachten.
Er zijn toch zeker "vuilnisbakken" in alle soorten en maten?

Wat dacht je van deze, is van een kennis van me.
De 50 kilo haalt hij al, en is nog geen jaar oud.
En hij is zo gezond als een hond maar zijn kan.
Afbeelding
Hmm Wil dat zijn dus DIE kruisingen die ik geweldig vind, maar die hier "gevaar" lopen.... snapje?
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik ben ooit " gevallen" voor de Drent vanwege uiterlijk en karakter.....
Toch kwam er na de 1e Drent een kruising(Max dus) omdat ik een beetje bang was geworden voor erfelijke toestanden enzo. Niet dat onze 1e Drent die had hoor :ok:
Toen later de mogelijkheid kwam om een Drent erbij te nemen ben ik gezwicht :mrgreen: zodat er hier nu een kruising EN een Drent rondlopen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

O, hahahaha, oké..... vraag aangepast :mrgreen:

Waarom voor een kruising? Eigenlijk omdat er toch enig "schuldgevoel" was vanwege de rashond :? De honden in een asiel (of uit nog slechtere omstandigheden, het buitenland) hebben net zoveel recht op een warm en fijn thuis.
Dus toen we graag een tweede hond wilde hebben, vond ik het niet meer dan onze plicht om een hulpbehoevende hond een fijne plek te bieden.
Daarbij wilde ik na onze ervaringen met pups (de vreselijke bezorgdheid) absoluut geen pup meer hebben.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Wil de hond
Zeer actief
Berichten: 6018
Lid geworden op: 25 jun 2003 19:47
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Cloris schreef:Hmm Wil dat zijn dus DIE kruisingen die ik geweldig vind, maar die hier "gevaar" lopen.... snapje?
Tsja,

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, had ik even niet bij stil gestaan. Het "Pitbullachtige" typetje. :jank:

Hier geldt deze hond ook als een "Potentiëel Gevaarlijke Hond" overigens.

En dat zou hij natuurlijk ook wel kunnen zijn, in bepaalde omstandigheden, net zo goed als zo ongeveer alle honden. Terwijl er in deze kanjer geen spatje kwaad zit.
Gebruikersavatar
Cyntha
Actief
Berichten: 261
Lid geworden op: 22 dec 2003 14:54
Locatie: Ergens in Limburg!

Ongelezen bericht door Cyntha »

Hoi, jah goh, ik weet wel dat er grotere kruisingen zijn, maar ik bedoelde het meer in de brede zin en over het algemeen heb je toch meer kleinere, maar snap wat je bedoelt...

Mooie hond inderdaad, en zeker al erg groot! Als je zoekt zul je vast wat vinden, sorry, bedoelde het niet letterlijk.
Las pas ook kruising rottweiler-berner sennen, en ja das ook groot!
Maar ja, ik heb wat noten op mijn zang, want behalve groot moeten ze ook harig zijn ( erg he ), maar ja, daarom heb ik dus een rashond, dan heb ik qua uiterlijk wat ik zoek en ja, qua karakter heb je ook net het een en ander wat duidelijker....

Ochja, ieder het zijne, ik blijf bij mijn Newf.... heerlijk beest!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
Gebruikersavatar
Ursula
Zeer actief
Berichten: 964
Lid geworden op: 21 nov 2002 14:46
Locatie: Leidschendam

Ongelezen bericht door Ursula »

Tja, net als de meesten, uiterlijk en karakter en dan neem ik de erfelijke "toestanden" maar op de koop toe.
Van een molosserkruising weet je ook niet vantevoren of ze erfelijke aandoeningen hebben. Molossers blijven daar ten alle tijden erg gevoelig voor. En toch blijft dat mijn type hond.

Dus dan liever van een fokker die zich in de achterliggende kwalen verdiept heeft en gepoogd heeft een juiste combinatie te gebruiken om zo het ras te verbeteren, dan van iemand die het wel leuk vond zijn hond met die van de buren te kruisen (of een ongelukje).
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Trina
Zeer actief
Berichten: 316
Lid geworden op: 25 apr 2002 00:32
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Voor elke hond kan ik wegsmelten hoor.
Maar ik houd het meest van grote rassen en dan met name die met een beerachtige uitstraling.
Toen we onze eerste hond kochten via advertenties in de krant, had ik er een rassenboekje naast, dan zag ik: te koop en dan een bepaald ras en dan keek ik in het boekje of de foto me aansprak, en ik smolt weg toen ik de New Foundlander zag. 10 jaar hebben we deze schat gehad.
Nadat de hond was overleden kozen we opnieuw voor dit ras en hebben Oberon bij een goede fokker gekocht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Waarom een boxer?
Ik ben als kind met een boxer opgegroeid, en ben je eenmaal voor dat ras gevallen kom je niet meer van die liefde af.
Vanwege de gezondheidsproblemen die helaas toch in het ras zitten, ben ik voor een tweede hond gaan zoeken naar een ras wat gezonder was, en waar je breed mee kon sporten.
Uiteindelijk viel de keuze dus op een Hollandse Herder korthaar, een werkhondje wat naast de africhting het ook leuk doet in de behendigheid en in de gehoorzaamheid. Daarnaast nooit echt populair geweest, en mede daarom een zeer gezond ras waar nauwelijks erfelijke problemen inzitten.
De africhting mislukte, dus nu doen we gehoorzaamheid en behendigheid, ook met veel plezier.

Ik ben het overigens niet met je eens dat bastaarden en kruisingen gezonder zouden zijn, ook bij kruisingen zie je toch regelmatig problemen op het medische vlak. Zo heeft Snoepie (x-ing maltezer) bv. een hernia gehad, regelmatig last van huiduitslagen ik denk dat als je die onder de rontgen zou leggen je wellicht zou schrikken van het resultaat. Snoepie is een schatje hoor, maar het is niet een soort hondje waar ik echt op val.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Charlotte*
Zeer actief
Berichten: 3481
Lid geworden op: 07 mei 2002 01:10
Locatie: Amersfoort

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Rataplan schreef:Vraag: Waarom een kruising en geen rashond?
Er zijn maar weinig rassen die mij zo aanspreken dat ik ze zou willen hebben, veel rassen vind ik gewoon niet mooi om te zien en ik ben niet zo gek op het fokkers wereldje :mrgreen: Krijg vaak de kriebels van het gemier over scheefje oortjes, een ontbrekend tandje en de hele lijst met "gedragingen" die bij een ras horen.
En ook de autoritaire houding die veel rasvereningen hebben (lang niet allemaal hoor) en maar door blijven fokken tot een ras bijna kapot is en dan ineens gaan inzien dat het zo niet verder kan en weer gaan proberen om gezonde honden te fokken.
Daarbij komt nog dat het enigzins voorspelbaar is hoe je hond er uit komt te zien.
Ik vind kruisingen leuk omdat ze uniek zijn, het meestal een raadsel is wat voor rassen er allemaal inzitten en geen gezeur van dat hij/zij niet helemaal precies aan de rassenstandaart voldoet of zich anders gedraagd dan in het boekje staat.
Laatst gewijzigd door Charlotte* op 27 jan 2004 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Wendy!
Zeer actief
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 jun 2002 15:41
Locatie: Amersfoort

Ongelezen bericht door Wendy! »

Vonya hebben we uit het asiel. We waren helemaal niet op zoek naar een rashond, maar we waren op slag verliefd.
En toen kwam de liefde voor het ras.
Toen we hoorden dat Aaron een nieuw baasje zocht, waren we ook meteen verliefd.
De Belgische herder is voor mij gewoon het summum. Wel zal ik altijd voor herplaatsers blijven gaan.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Charlotte*
Zeer actief
Berichten: 3481
Lid geworden op: 07 mei 2002 01:10
Locatie: Amersfoort

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Inge schreef: Ik ben het overigens niet met je eens dat bastaarden en kruisingen gezonder zouden zijn, ook bij kruisingen zie je toch regelmatig problemen op het medische vlak.
Ik ben het daar wel mee eens...maar:
Er zijn wel heel veel rassen die gewoon bij voorbaat al ongezond zijn....veel HD ED LCD CD whatever. Dit kan natuurlijk ook bij kruisingen voorkomen maar als ik alleen al een blik in de medische hoek werp dan zie ik toch dat veel rashonden (ook vrij jong) al allerlei aandoenigen hebben die vaak rasgebonden zijn.
Ik zeg niet gelijk dat kruisingen gezonder zijn maar sommige rashonden zijn bij de geboorte al ongezond (denk aan korte snuiten, uitpuilenden ogen)
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Gebruikersavatar
antoinette
Zeer actief
Berichten: 686
Lid geworden op: 23 apr 2002 18:35
Locatie: zeist
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

In de eerste plaats omdat het uiterlijk van het ras me heel erg aansprak. Pas daarna ben ik gaan kijken of het qua karakter ook honden zijn die in ons gezin passen.
jelle
Zeer actief
Berichten: 2676
Lid geworden op: 30 apr 2002 09:10
Locatie: Utrecht

Ongelezen bericht door jelle »

Het is eigenlijk stom toeval dat ik twee rashonden (of althans niet-kruisingen) heb (beide Bouviers, een met stamboom en een zonder). Ferro was gewoon leuk en ik ben toen ik een paar maanden bij het asiel werkte als een blok voor hem gevallen. Voor hetzelfde geld was het iets heel anders geworden...

Wel merk ik dat ik nu door Ferro een zwak heb voor Bouviers (vandaar ook enigzins de keuze voor Nora erbij), al ben ik er niet van overtuigd dat het nou hét ras is voor mij.

Hoe dan ook zullen voorlopig al mijn honden wel uit asiels komen, en dan zoek ik gewoon uit wat bij me past en waar ik voor val. Welk ras het dan is zien we achteraf wel...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding


Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Wil de hond schreef: En dat zou hij natuurlijk ook wel kunnen zijn, in bepaalde omstandigheden, net zo goed als zo ongeveer alle honden. Terwijl er in deze kanjer geen spatje kwaad zit.
he ja, wil, laten we die discussie weer 'ns oprakelen................laat maar. krijg je weer stomme grapjes over aan/uit-knopjes, ohoh wat grappig :? :mrgreen: .
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

jelle schreef:Wel merk ik dat ik nu door Ferro een zwak heb voor Bouviers (vandaar ook enigzins de keuze voor Nora erbij), al ben ik er niet van overtuigd dat het nou hét ras is voor mij.
hihi, ja, omdat je ze nu van dichtbij tot grote tevredenheid meemaakt, stel je je ideeen een beetje bij. man paul was, voordat hij mij en met mij de eeuwige mormels leerde kennen, ook van de labradors enzo :? .

laatst vertrouwde hij mij toe dat hij mormels toch eigenlijk ook de allerleukste honden vond. en dat komt doordat hij zo intensief met ursula in de weer is, heb ik bedacht.
jose68
nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2004 07:47

Ongelezen bericht door jose68 »

Ik heb altijd een voorliefde gehad voor dogachtige,, hun voorkomen en hun karakter.Maar mijn absolute nummer 1 is de boxer, van jongs af aan ben ik maf van dit beest en daarom past hij ook wel bij mij. Boxers zijn ook maf en speels tot op zeer hoge leeftijd.

Groetjes Jose
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rataplan
Zeer actief
Berichten: 7652
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:49
Mijn ras(sen): asielhonden!
Locatie: roze wolk

Ongelezen bericht door Rataplan »

linlin schreef:
jelle schreef:Wel merk ik dat ik nu door Ferro een zwak heb voor Bouviers (vandaar ook enigzins de keuze voor Nora erbij), al ben ik er niet van overtuigd dat het nou hét ras is voor mij.
hihi, ja, omdat je ze nu van dichtbij tot grote tevredenheid meemaakt, stel je je ideeen een beetje bij. man paul was, voordat hij mij en met mij de eeuwige mormels leerde kennen, ook van de labradors enzo :? .

laatst vertrouwde hij mij toe dat hij mormels toch eigenlijk ook de allerleukste honden vond. en dat komt doordat hij zo intensief met ursula in de weer is, heb ik bedacht.
Richard (mijn man :mrgreen: vind ik nog steeds erg sjiek staan i.p.v. mijn vriend :mrgreen: ) viel ook bijna voor de mormels toen ik een nestje mormels verzorgde. Daarvoor had hij altijd de instelling dat een kleine hond geen hond was 8O en dat onze honden (Labradorgrootte) al aan de kleine kant waren. :mrgreen:
Een JR is gewoon een grote hond in een klein jasje ;) :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Ongelezen bericht door cloris »

linlin schreef:
Wil de hond schreef: En dat zou hij natuurlijk ook wel kunnen zijn, in bepaalde omstandigheden, net zo goed als zo ongeveer alle honden. Terwijl er in deze kanjer geen spatje kwaad zit.
he ja, wil, laten we die discussie weer 'ns oprakelen................laat maar. krijg je weer stomme grapjes over aan/uit-knopjes, ohoh wat grappig :? :mrgreen: .
Gut ja wat hebben we gelachen he :roll:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
sjaantje
Zeer actief
Berichten: 747
Lid geworden op: 11 apr 2003 21:39
Locatie: delft

Ongelezen bericht door sjaantje »

Waarom ik een golden heb?
Omdat mijn toenmalige vriend het idee had (zoals zovele)van huisje,boompje beestje.
Ik was er niet zo mee bezig,had er zelfs nooit over nagedacht of ik wel een hond wilde hebben :?
Maar goed,toen heeft ex mij meegenomen naar een nest goldens en daar hebben we Gaby van mee teruggenomen.
Gewoon het zoveelste voorbeeld van zomaar even een hond nemen :roll:
Maar ik heb er nooit spijt van gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”