Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom een rashond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Yndra
Actief
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 dec 2003 16:18

Ongelezen bericht door Yndra »

Combinatie van karakter en uiterlijk. Soms zie ik ook mooie kruisingen, maar soms zie ik wel hele aparte kruisingen. Bijv kruising teckel/stafford. Nee ik heb het liefst een rashond.
AfbeeldingAfbeelding
Bo Ghy
Actief
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 nov 2004 13:17

Ongelezen bericht door Bo Ghy »

Je weet wat je krijgt: waar je aan begin!!!! In ieder geval beter als bij een kruising. :ok:
Groetjes, Renée en Bo Ghy

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dibbes
Zeer actief
Berichten: 877
Lid geworden op: 18 okt 2002 13:23
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ik wilde deze keer graag een rashond en een pup. De vorige honden waren allemaal al volwassen toen we die kregen.
Bij een volgende hond weet ik niet of ik voor een rashond kies. Er zijn ook zoveel leuke kruisingen. Het nadeel van een kruising is alleen vaak dat de fokkers daarvan zich meestal niet erg verdiept hebben in hoe pups zich onntwikkelen mbt het karakter. Ik vond het heel prettig dat de fokker van Emma wel inzicht had in hoe haar karakter een beetje zou worden.

Maar nu ik erover nadenk is Emma toch heel anders geworden dan ze had voorspelt. Wat dat betreft kan je er ook niet van op aan :19:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zoie
Zeer actief
Berichten: 6204
Lid geworden op: 01 mei 2004 22:27

Ongelezen bericht door Zoie »

Dibbes schreef: Het nadeel van een kruising is alleen vaak dat de fokkers daarvan zich meestal niet erg verdiept hebben in hoe pups zich onntwikkelen mbt het karakter. Ik vond het heel prettig dat de fokker van Emma wel inzicht had in hoe haar karakter een beetje zou worden.

Maar nu ik erover nadenk is Emma toch heel anders geworden dan ze had voorspelt. Wat dat betreft kan je er ook niet van op aan :19:
Je weet natuurlijk nooit iets zeker, maar ik denk dat ik heel veel meer van het karakter van Spok wist dan iemand die een raspup neemt kan weten.

Wil je perse een pup, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dibbes
Zeer actief
Berichten: 877
Lid geworden op: 18 okt 2002 13:23
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ja, bij volwassen honden is dat anders. Ik had het idd over pups.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Waarom een rashond?

Ongelezen bericht door sirene »

Nou inderdaad, waarom een rashond? :zweep:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”