Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu, teef of neutraal?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Reu, teef of neutraal

Ik wil alleen teven
24
20%
Ik heb liever teven, maar een passende reu kan ook
27
22%
Volkomen neutraal
24
20%
Ik heb liever reuen, maar een passende teef kan ook
32
26%
Ik wil alleen reuen
15
12%
 
Totaal aantal stemmen: 122
Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik weet dat er eerder ooit wel discussies en gesprekken over geweest zijn.

Maar ik vind het -ook na het gebruik van de zoekfunctie- niet terug.



Er zijn mensen die echt voor teef of reu gaan.
Ik zelf heb eigenlijk áltijd teef gezegd.

Maar waaróm eigenlijk?
En is het verschil écht zo groot, of doet individueel karakter meer dan geslacht?
En is er nog verschil bij rassen?


Ik ken de échte connectie meer bij teven dan bij reuen.
Net als een stukje 'zorgzaamheid' en oog voor de omgeving. Dat ken ik meer bij teven dan bij reuen.

Reuen ken ik als stabieler door het jaar heen.
Maar wel minder op de baas ingezoomd/ingetuned. En minder 'zorgend'.


Maar ís dat eigenlijk wel zo?
Zelf heb ik alleen teven gehad. Mijn vader had ooit een reu, en dat vond ik nogal een pestbeest. Komt mijn (voor)oordeel niet daarvandaan?

Of is er wél echt verschil.


Ik ben benieuwd naar jullie ideeën hierover.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Bij Markiesjes zijn de reuen vaak aanhankelijker aan de baas. Qua zorgzaamheid doen de reuen naar mijn idee echt niet onder voor de teven. Ik heb in ieder geval 2 heel zorgzame heren die meteen bezorgd komen kijken als er iets gebeurt of we wel in orde zijn. Een oom van Gait heeft heel actief geholpen bij de verzorging van verweesde heel jonge kittens. Als hij ze melk had kunnen geven, had hij dat ook gedaan, nu hielp hij vooral met schoonhouden en het stimuleren van de ontlasting.
Ik denk dat er best veel afhangt van karakter en hoe je zelf met de hond om gaat.
Zelf heb ik wel graag een hond die gewoon recht door zee is. En dat hebben reuen meer dan teven, volgens mij
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik ben begonnen met reuen en de laatste 20 jaar heb ik teven.
Reuen van het zelfde ras, maar stuk voor stuk totaal verschillend in karakter.
(Geen van de reuen heeft zijn ballen ingeleverd, dus daar geen onderscheid).
Enkele zeer gehecht aan mij een een die liefst zijn eigen gang ging.

Daarna verandering van ras en over gegaan op teven (na een paar jaar wel gecastreerd).
Ook daarbij zie ik meer verschil in karakter dan dat er aanwijsbaar verschil is tussen de geslachten.

Van mij word je dus niet veel wijzer? :tongue:

edit: toevoeging
Laatst gewijzigd door ranetje op 14 jul 2021 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Branka
moderator
Berichten: 20695
Lid geworden op: 25 jul 2003 11:25
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door Branka »

Het is puur op gevoel, maar hier voorkeur voor een reu. Eigenlijk zijn/waren alle dieren die ik heb (gehad) van mannelijk geslacht. Katten en paarden wel gecastreerd. Meeste katers gaan toch sproeien en bij buitenkatten wil je een ander niet met een nest opschepen. Paarden ruin omdat een hengst lastiger is om te houden. En honden waren altijd reu en bij de volgende zal ik ook op zoek gaan naar een reu. Ik heb geen zin in loopsheden of castratie, dus dat maakt de keus al makkelijker. Verder is het gewoon onverklaarbaar gevoel en voorkeur.
Overigens heb ik nooit gemerkt dat reuen minder zorgzaam zijn voor de baas dan teven. Het tegendeel eigenlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb een voorkeur voor teven, maar mijn reuen zijn mij net zo lief natuurlijk. Als ik maar één hond zou kunnen hebben, zou het een teef zijn.
Dat is puur gevoelsmatig, ik heb sneller echt iets met teven dan met reuen en ik kan enorm genieten van gehaaid tevengedrag - hoewel ik het met twee gehaaide teven ook heerlijk vind om er twee goedmoedige, lieve reuen bij te hebben voor de balans.
Natuurlijk zijn het enorme generalisaties en zijn er tussen teven onderling net zo veel verschillen als er tussen reu en teef kunnen zijn. Maar mijn ervaring met reuen is dat ze wat simpeler zijn, wat minder gelaagd, constanter en gematigder qua gedrag. Die twee van mij zijn echt doetjes met een klein hartje vergeleken bij mijn teven :F: Mijn teven hebben een veel sterkere mening, zijn veel opportunistischer, fanatieker, meer uitgesproken en ook wisselvalliger.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door Persistence »

lor1_1984 schreef: 14 jul 2021 15:14 Als ik kijk naar mijn tweetal dan is de reu zo stabiel als een huis en de teef absoluut niet.
Dat, maar dan heb ik een gecastreerde reu en een intacte teef.

Victor is aanhankelijker naar mij, maar absoluut geen knuffelaar. Bella is niet aanhankelijk, maar wilt als het haar uitkomt wel even op schoot gekroeld worden.

Zorgzaam vind ik ze beiden niet. Bella is ook veel ondeugender maar dat kan ook een karakterding zijn.
Teven vind ik doorgaans ook slimmer, uitgekookter.

Persoonlijk vind ik het ook aan de rassen liggen. Van sommige rassen vind ik intacte reuen gewoon nooit gezellig, zoals ridgebacks bijvoorbeeld.

Ik heb wel een lichte voorkeur voor reuen.

Ooit heb ik me op de mouw laten spelden door een heuse pliesiehondentrainer dat reuen beter naar vrouwen luisteren en teefjes beter naar mannen. Al klopte het wel, met zijn teef kon ik helemaal niks en met de reu wel :LOL:
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door natalie »

Ik dacht dat ik totaal geen voorkeur had en met die mededeling kwamen we ook bij de fokker van Jip. Tot ik hoorde dat er maar drie reuen geboren waren, waarvan één heel zwak (en later overleden). Toen zag ik mijn kans op een reu ineens heel klein worden en dat vond ik tegen eigen verwachting in heel erg jammer. Bij Abel gebeurde opnieuw zoiets; Abel zat met zijn zusje samen in de opvang. Ik zat al drie weken te twijfelen omdat ik eigenlijk nog een jaar wilde wachten met een tweede hond. Tot ik zag dat zijn zusje gereserveerd was en ik bijna in "paniek" raakte omdat dat ook Abel had kunnen zijn. Toen heb ik direct actie ondernomen om te voorkomen dat Abel niet van mij zou zijn :Q:
Maar waarom ik dan die voorkeur heb? Geen idee eigenlijk. Bij een volgende hond stap ik er overigens wel weer neutraal in. Het gaat er dan vooral om dat het niet alleen een goede match met mij is, maar ook met de hond(en) die ik al heb. En ik denk dat bij Abel toch een teefje een beter idee is.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door Persistence »

DeDiana schreef: 14 jul 2021 15:36 Maar mijn ervaring met reuen is dat ze wat simpeler zijn, wat minder gelaagd, constanter en gematigder qua gedrag. Die twee van mij zijn echt doetjes met een klein hartje vergeleken bij mijn teven :F: Mijn teven hebben een veel sterkere mening, zijn veel opportunistischer, fanatieker, meer uitgesproken en ook wisselvalliger.
Dat bedoelde ik eigenlijk maar heb altijd zoveel woorden nodig :schrik:
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mijn voorkeur is een teef. Dat gehaaide en dubbele bodems hebben vind ik lollig. Ik vind ze ook aanhankelijker maar volgens mij zijn er ook reuen die zorgzaam en knuffelig zijn.

Buitenshuis meer de neiging met jou bezig te zijn ipv ook veel willen snuffelen, pissen en patsen, vind ik ook prettig. Al is dat natuurlijk ook niet altijd waar, Flora van mijn moeder markeert meer dan de gemiddelde reu volgens mij als je het niet binnen de perken houdt. Patsen doet ze dan weer niet: teven zijn gezellig en met reuen is ze altijd aan het flirten :mann:

Maar, ondanks mijn voorkeur heb ik altijd een teef samen met een reu gehad omdat dat zo uitkwam. En ik hield/houdt echt niet minder van mijn reuen😉
Afbeelding
annemarietje
Actief
Berichten: 188
Lid geworden op: 07 mar 2021 15:53
Mijn ras(sen): Schnauzer, kooiker

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door annemarietje »

Reuen of niks.
Omdat ik geen zin heb in wijvengedoe.
« Maybe why all the doors are closed, so you can open one that leads you to the perfect road »
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik heb aangegeven liever reuen maar een passende teef is ook ok. Ik heb 4 intacte reuen en 1 intacte teef. Frank de Corgi is de 1ste teef die ik ooit heb gehad, tot Frank alleen maar reuen.
Ik ben een reuenmens ik houd van hun onbenullige oprechtheid. Wat je ziet is wat je krijgt. Geen vileine maniertjes om hun doel te bereiken. Ik kan oprecht plezier hebben om Franks trukendoos. Wat die allemaal bedenkt om op slinkse wijze haar zin te krijgen, prachtig. De mannen gooien gewoon de kop ervoor en gaan. En dat past gewoon beter bij mij. En Franks "jaloezie" is volgens mij ook een tevendingetje. Ik bedoel als ik haar nodig heb roep ik gewoon 1 van de mannen en ze staat onmiddellijk vooraan. Roep ik haar naam dan beweegt ze alleen 1 oor verder niets.
De mannen brommen wel eens op elkaar en als ik daar genoeg van heb dan bleer ik er een keer tussendoor, dan is het klaar. Frank kruipt verongelijkt op de bank en bromt binnensmonds nog een tijdje na. Misschien is het de Corgi in haar ipv haar sexe, dat zou ook kunnen, maar al met al heb ik toch liever een reu. Ook al vind ik haar superleuk, reuen passen beter bij mij.

Edit, mijn reuen zijn juist altijd enorm op mij ingezoomd. Zijn veel meer met mij bezig dan dat Frank dat is.
Laatst gewijzigd door Budkes op 14 jul 2021 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ben begonnen met een teef, een geweldige hond maar ik ben toch meer van de reuen. In principe dus reuen maar stel dat er ooit eens een nakomeling van een van mn honden herplaatst moet worden en t is een teef en t past bij de mannen mag ze ook blijven. Liever niet ook om de onderlinge verstandhouding maar nood breekt wet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Vroeger hadden we thuis altijd reuen, later kreeg ik teefjes en reutjes.
Eigenlijk maakt het me niks uit en vind ik het beide leuk.
Karakters vind ik belangrijker.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mellow schreef: 14 jul 2021 15:44
DeDiana schreef: 14 jul 2021 15:36 *knip*
Maar mijn ervaring met reuen is dat ze wat simpeler zijn, wat minder gelaagd, constanter en gematigder qua gedrag. Die twee van mij zijn echt doetjes met een klein hartje vergeleken bij mijn teven :F: Mijn teven hebben een veel sterkere mening, zijn veel opportunistischer, fanatieker, meer uitgesproken en ook wisselvalliger.
Dat heb ik met mijn roedel dus helemaal nu niet.
Mijn teven zijn niet gehaaid, opportunistischer etc en mijn reuennzijn geen doetjes.
Puck is hoogst in rang, Semmy denkt dat hij erna komt maar dat is niet zo :LOL:
Hij staat laagst volgens mij, ze tolereren meer van hem ivm zijn handicap denk ik.
Daisy kan soms wat vocaal zijn tijdens spelen met vreemde honden maar daar houd haar fanatiekere haaibaaierigheid wel mee op.
Nikki is nu nog het doetje maar denk dat bij volwassenheid zij wel de alfateef wordt van de 4tal.
Het zegt denk ik verder ook niet zo veel over rangorde, als je die al zo strak vast wilt pinnen. Mila is hier duidelijk in alle situaties de hond die het meest te zeggen heeft, maar zij heeft die behoefte ook het meest :mrgreen: Amy en Arlo hebben het minst te zeggen (niets), maar dat zijn beide ook gewoon onderdanige honden die die behoefte totaal niet hebben en het wel prima vinden zo. Zij zullen bijvoorbeeld nooit Mila of Amoz corrigeren en andersom gebeurt dat wel af en toe. Maar evengoed is Amy veel gehaaider en opportunistischer dan Amoz :lol1:
We hebben hier eigenlijk de dynamiek van een strenge moeder (Mila), een lieve vader die zelden op zijn strepen staat (Amoz) en twee ondeugende kinderen :LOL:
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door kooi »

Ik heb liever teven. Maar een passende reu kan ook.
Zou ik er een hond bij nemen, dan zou ik beter voor een reu kunnen gaan omdat dat beter combineert met Yuna. Als een teef ook maar een beetje dominant is, wil ze er mee aan de knok.
En de meest stabiele hond die ik ooit gekend heb was mijn eerste herplaats-berner en dat was een teef.
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ik vind dames zorgzamer maar ook zooo gecompliceerd en bazig af en toe. En die mening :mrgreen:
Ik vind ze makkelijker en sneller op te voeden dan reuen.

Maar zou het hier ooit op 1 hond aankomen dan absoluut een reu.
Ik vind ze stouter maar ook zachter.
Later volwassen, dat wel maar dat vind ik juist leuk.

Een sterke dame in de roedel vind ik een zegen.
De rest graag reu.
Wat iemand al zei... dat wijvengezeik :F:

Cash is trouwens echt een geweldige dame... lekker zelfverzekerd en soms net een halve kerel. :LOL:
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door crutz »

Een paar jaar terug zou ik echt gezegd hebben een reu. Om die reden trainde ik ook met m’n reuen voor certificaten en wedstrijden en met mijn teven voor de fun.
Teven en ik hadden vaak onoverkoombare conflicten als het om de puntjes op de i ging.
Sinds ik anders train is dat conflict er niet meer en daarom nu ook voor de certificaten/wedstrijden de overstap naar teven gemaakt.

Maar weet wel dat ik er altijd minimaal 1 reu bij wil hebben. Ze zijn gewoon relaxter, minder conflict zoekend en meer maatjes. Al heeft dat natuurlijk ook met de keuzes die ik maak in het nest te maken.
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door lucie »

Net als Dediana eigenlijk. Voorkeur toch echt wel voor teven. Mijn reuen zijn mij lief, maar ik vind teven interessanter in de omgang en ik snap ze beter. Het rechtlijnige van reuen vind ik best wel makkelijk, maar niet per se leuker. Het eeuwige gepats en gepies overal tegen aan vind ik vreselijk. Ik zou mijn reuen niet ongecompliceerd willen noemen, maar dat zijn meer gedragsdingetjes dan karakter. Mara bv is zeer makkelijk overal mee naar toe te nemen en luistert van nature, maar heeft echt wel een complex karakter. Super bitchy en inderdaad gehaaid, maar er zit geen kwaad in. Moeilijk uit te leggen, maar bij een teef heb ik meer het gevoel van tweezijdige communicatie. Een reu is meer dat ie het wel of niet uitvoert en daar blijft het bij. Ja, dat onderhandelen, dàt vind ik leuk :lol1: .
Precies hetzelfde heb ik met merries. Die zijn niet voor één gat te vangen, maar als je een modus hebt gevonden, maak je echt een connectie. Ruinen doen het of doen het niet. Daar zit niet veel tussen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Ik ben echt een teven mens. Heb wel reuen gehad maar ik vind het karakter van teven beter bij mij passen.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door maart »

reuen als Runar wil ik er wel 1000 van. 100% betrouwbaar en stabiel. Maar goed, geen idee of hij een referentie is voor alle reuen natuurlijk.
Het maakt mij zoveel niet uit, wat er geboren wordt en wat er op die moment het beste bij past. Een volgend hondje wil ik wel een teef. Een lief, leuk en braaf, dat moet lukken :I:
Maar goed, voor hetzelfde geld wordt dat een lief leuk en braaf reutje.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door Lothian »

De individuele verschillen zijn hier thuis in mijn beleving veel groter dan geslachtsgebonden verschillen. Ik herken wat hier geschreven wordt niet echt, al heb ik maar één teef gehad. Lucca is niet gehaaid of wisselvallig. Ze is stabiel, en niet al te vlot of slim. Ze is wel heel gevoelig voor stemmingen en geeft niet om andere teven. Ze is erg aanhankelijk maar niet knuffelig - ligt gewoon altijd in mijn buurt te kijken wat ik doe.

Dalí is juist gehaaid en wisselvallig maar die telt niet mee met z'n balloze leven :mrgreen:

Zorro was relaxed, opgewekt en onafhankelijk. Taro is blij, knuffelig en maakt heel graag heel veel contact. Beide reuen deden en doen niet aan conflicten en agressie al is Taro natuurlijk nog geen jaar. En ze waren/zijn allebei druk en enthousiast en altijd klaar voor actie. Zorro kon wel erg opdringerig zijn bij andere honden en Taro laat dat nu soms ook zien - echt hormonaal. Al moet ik zeggen dat Lucca dat ook wel eens is als ze weer eens met haar oren in standje geil aan een volle reu staat te ruiken.

Al met al heb ik geen voorkeur. Ik denk wel dat ik een intacte reu leuker vind dan gecastreerd, al is het alleen al om het uiterlijk. Maar een roedeltje met zowel reu als teef bevalt me wel erg goed.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb nooit een reu gehad, dus zou het niet weten of ik liever een reu had gehad, als er alleen maar reuen waren had ik wel een reu genomen.
Er loopt hier in Capelle twee Duitse Pinscher reuen, en ik vind wel die wat grovere kop mooier.

Maar op Duitse Pinscher wandelingen zie ik toch wel dat reuen eerder knokken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik vind het allebei leuk. Een reu vind ik vaak mooier om te zien, ze zijn ook vaak wat liever is mijn ervaring tot nu toe. Teven vind ik leuk als ze een sterk karakter hebben en een beetje gehaaid zijn op een eerlijke manier.

Met teven is het wandelen wel veel meer ontspannen want reuen patsen wat meer onderling. Een pittige teef hoeft alleen maar te kijken en de andere hond druipt af. Dat vind ik net wat makkelijker :D
Laatst gewijzigd door Jackira op 11 sep 2021 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Voor mij maakt het niet uit, ik kijk altijd vooral wat op dat moment bij de rest past.
We hebben altijd meerdere honden gehad van beide geslachten en natuurlijk de opvangers. Daarbij ben ik nooit een teefje tegengekomen die zich ten opzichte van andere honden de kaas van het brood laat eten. Bij de reuen zitten echt wel eens watjes. Kan toeval zijn natuurlijk.
Gebruikersavatar
Pemba
Zeer actief
Berichten: 14575
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik heb liever een reu, ik vind ze veel aanhankelijker en baasgerichter.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb liever reuen en heb nu voor de 2 keer een teef en als het passend is kan het wel hoor, maar ik vind reuen vaak mooier liever
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik vind reuen echt een stuk leuker dan teven, maar de combi reu-teef vind ik het fijnste dus tsja :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door HillieS »

pioenroos schreef: 14 jul 2021 15:44 Mijn voorkeur is een teef. Dat gehaaide en dubbele bodems hebben vind ik lollig. Ik vind ze ook aanhankelijker maar volgens mij zijn er ook reuen die zorgzaam en knuffelig zijn.

Buitenshuis meer de neiging met jou bezig te zijn ipv ook veel willen snuffelen, pissen en patsen, vind ik ook prettig. Al is dat natuurlijk ook niet altijd waar, Flora van mijn moeder markeert meer dan de gemiddelde reu volgens mij als je het niet binnen de perken houdt. Patsen doet ze dan weer niet: teven zijn gezellig en met reuen is ze altijd aan het flirten :mann:
Eigenlijk dit wel. Ik heb nu een reu en een teef, maar zodra er een van de 2 niet meer is komt er een teefje bij. Ik hoef na Jamie geen reu meer, al mag dat nog wel even duren hoor, ik wil niet van hem af :wink: . Maar dat gepats enzo hoeft niet meer hierna.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik ben 100% een reuen mens. In de eerste plaats omdat ik ze veel mooier vind bij de rassen die ik zou willen.
Maar ook omdat ik hun karakter prettiger vind. Ik val over het algemeen voor de wat pittigere rassen en ook daarbij vind ik een reu makkelijker dan een teef.

Ik heb ook eigenlijk altijd reuen gehad. Alleen mijn eerste hond was een teef, maar dat was noodzaak.
Toen had ik een vriendin die ik bijna dagelijks zag en zij had een Rottweiler reu, de combinatie met een Akita reu zou onmogelijk geweest zijn.
Mijn Akita teef en haar reu waren vrienden voor het leven.

Tux is weer een heel ander verhaal, maar dat weten jullie wel :engel:
(zou ook never een reu bij Bronco gezet hebben).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Liever reuen. We hebben nu een reu en teef dat vond ik gezelliger voor Dex. Maar toch ben ik kennelijk meer een reuen mens.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”