Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Jackira »

Misschien heb je al je ideale leven met de honden, of misschien zou je dingen willen veranderen.

Over het algemeen hebben de honden het best leuk. Ze horen er bij en ze lopen elke dag los.

Maar zou ik m'n dagen in kunnen delen zoals ik graag zou willen zou ik hele lange wandelingen maken. 's Morgens vertrekken, 's avonds terug met 1 of 2 honden mee. De honden altijd en overal los.

Nu ben ik vooral bezig met elke hond z'n deel loslopen te geven en verder slokken werk en familie een hoop tijd op.

Vertel :mrgreen: heb je al je ideale hondenleven of kijk je uit naar de tijd dat je er nog meer tijd in kunt stoppen.
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Jackira »

Nanna schreef: 24 apr 2021 23:39 Dat heb ik al. Ik werk niet meer als in geen baan meer. Verder de tijd aan mezelf. En daarbij een aan de voordeur grenzend natuurgebied dus tante vermaakt zich wel.
Moet het niet regenen😎
Dat klinkt inderdaad als het ideale bestaan :mrgreen: :ok:
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Jackira »

Cleva schreef: 24 apr 2021 23:49 Altijd mee. Zoals nu.
Ze zijn niet eens huisdieren meer. Ze zijn mijn entourage en ze mogen nooit niet mee.
Ze zijn hooguit blij dat ze een keer niet hoeven.
Het ultieme leven :ok:
Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Nakisha »

Cleva schreef: 24 apr 2021 23:49 Altijd mee. Zoals nu.
Ze zijn niet eens huisdieren meer. Ze zijn mijn entourage en ze mogen nooit niet mee.
Ze zijn hooguit blij dat ze een keer niet hoeven.
Hier net zo, Kyuubi gaat gewoon waar ik ga. Prima zo. En natuurlijk twee keer per dag een flinke wandeling en tussendoor lekker in de tuin razen. Ik vind het prima zo, en zo te merken hij ook.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mijn ultieme leven, met of zonder honden is een passief inkomen,- genoeg om van te leven aan de rand van een natuurgebied,zou fijn zijn,.. camera mee en weinig mensen tegen komen en gaan met de roedel lekker zorgeloos gaan. meer is er niet toch
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Tineke »

Zoals het gaat ben ik best tevreden en als ik iets veranderd zou willen zien dan is dat niet mogelijk.
Dan was het altijd zo rond half mei ,vroeg licht , koel in de ochtend en dan lekker vroeg lopen in alle stilte ,op de vogels na , met de prachtigste beelden als de zon opkomt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Marlett »

Qua werktijden zit ik al wel redelijk gunstig, ze zijn nooit lang alleen. Wel zou ik graag dichter bij een losloopgebied willen wonen en meer mensen met honden in mijn sociale kring willen hebben. Ik ben nu echt de enige. Ook zou ik een paar jaar verder willen zijn qua ervaring.
Gebruikersavatar
Saschesfloor
Zeer actief
Berichten: 1378
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:21
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik woon nu in de stad, gelukkig wel heel dichtbij een mooi bos en dicht bij het strand. Maar ik zou wel uit de randstad weg willen en meer natuur in de buurt. Maar verder is het wel prima zo. Elke ochtend lekker lang wandelen en daarna gaat ze mee naar de zaak. Dan zit ze gezellig in dr "autostoel" naast me naar buiten te kijken. Ze is momenteel bijna altijd bij me. Ik vind het heerlijk.
En mocht er een nieuwe pupsel komen dan ga ik haar ook gelijk overal mee naartoe nemen. Daar heb ik mijn hondjes voor, ze horen bij mij. En gelukkig werkt mijn partner thuis. Dus ook als ze een keer niet met mij mee kunnen is er altijd gezelschap voor ze.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
teckeltoos
Zeer actief
Berichten: 13884
Lid geworden op: 06 sep 2002 10:15
Aantal honden: 0

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik zou aan het leven met Peer eigenlijk weinig willen veranderen.
Het enigste wat ik graag anders zou willen zien is dat ik wat beter/verder zou kunnen lopen.
Zou ook goed voor Peer zijn. Voor zijn conditie en het voorkomen van een dik lijf.(ook van mij)
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik zou graag de hele dag thuis zijn. Dan zou het perfect zijn.
Afbeelding
Jetski
Zeer actief
Berichten: 912
Lid geworden op: 21 apr 2015 15:19

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Jetski »

Graag rustig en afgelegen met een stuk grond rond onze woning ipv in een woonwijk waar brommertjes en rammelende fietsen langs rijden.
En zonder langsrennende kleine kinderen.
Dat zou het leven voor Ollie en dus voor ons een stuk relaxter maken.
Nog even geduld en hopen dat dit over een paar jaar mogelijk is.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Floortje »

Dat het altijd lekker weer is als ik een grote wandeling wil maken.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Persistence »

Voor de honden zou dat zijn: een boerderij-achtige omgeving waar van alles te beleven is, maar zonder mensen die steeds langslopen. Dat ze zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten zijn. En dat ze altijd los kunnen lopen, als ik van eigen terrein naar het bos ga voor een lange wandeling. En dat ik meer tijd heb voor individuele aandacht, nu doe ik toch de meeste dingen met beide honden samen terwijl ze ook wel andere behoeftes hebben.

Nu woon ik midden in een stad met veel prikkels en zonder tuin.
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Barkley »

Idealiter zou Fred meegaan naar werk en de hele tijd met me mee scharrelen. ik zou een huis met grote tuin willen zodat hij ook lekker buiten mee kan scharrelen.
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door kooi »

Wij hebben het eigenlijk al heel goed samen.
Maar ideaal zou zijn als het nooit echt winter of herfst zou zijn en de klok in de wintertijd juist zou worden aangepast naar langer licht. Zodat het nooit eerder dan 7 uur 's avonds donker zou zijn. :I:

En dan nog wat leuke wandelmaatjes erbij, mensen met een vriendelijke, niet al te grote reu om mee te spelen.
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Een huis zoals Cleva heeft met een achtertuin als Nanna,s :I:
Gebruikersavatar
Lanavandevledders
Zeer actief
Berichten: 1985
Lid geworden op: 16 feb 2017 12:27
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ik zou niets willen veranderen, altijd iemand thuis,
we wonen vrij, aan de rand van een klein dorp, lekker veel ruimte om het huis, Lana kan binnen en buiten wat ze zelf wil,
op 5 min lopen het weidse open veld, met natuurgebied, waar het heerlijk wandelen is voor ons, vooral omdat het zo overzichtelijk is kan Lana veel los lopen,
weinig mensen die daar wandelen met hun honden, en wat er loopt kent elkaar en respecteert een ander,
qua weer vinden wij alle seizoenen prima,
sjm
Zeer actief
Berichten: 8742
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:19

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door sjm »

In mijn ideale leven met honden zou ik allereerst zelf een heel groot terrein hebben dat heel goed afgeschermd is. Waar ze heerlijk kunnen struinen, spelen en ontdekken.
Daarnaast wil ik graag op loopafstand bos, heide én strand.
En ik wil zorgeloos kunnen wandelen, met mijn honden altijd los. Dat zou betekenen: Geen andere honden en geen verkeer. :cool2:

Echt super realistisch! :pffff: :cheer:
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door maart »

Altijd thuis, mooie ruim vrijstaand huis, grote tuin, zwemvijver, zonder veel passage. Zonder honden zou dat ook perfect zijn btw :F:
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door DeDiana »

Eigenlijk best wel zoals dat nu is, met veel samen buiten zijn, een grote tuin waarin ze lekker hun gang kunnen gaan, een heel rustige omgeving van waaruit ik zo twee flinke natuurgebieden in loop waar je zelden iemand tegenkomt en ik werk parttime en vanuit huis, dus ik kan ook veel tijd aan de honden besteden. Het zou helemaal perfect zijn als het strand ook op loopafstand was geweest :mann:
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Jackira »

DeDiana schreef: 25 apr 2021 21:33 Eigenlijk best wel zoals dat nu is, met veel samen buiten zijn, een grote tuin waarin ze lekker hun gang kunnen gaan, een heel rustige omgeving van waaruit ik zo twee flinke natuurgebieden in loop waar je zelden iemand tegenkomt en ik werk parttime en vanuit huis, dus ik kan ook veel tijd aan de honden besteden. Het zou helemaal perfect zijn als het strand ook op loopafstand was geweest :mann:
Zoiets lijkt me inderdaad geweldig. :ok:
Gebruikersavatar
Ingrid48
Zeer actief
Berichten: 7846
Lid geworden op: 07 feb 2007 11:48
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3
Locatie: Echten (Drenthe)

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

zoals nu; halve dagen werken (nu vooral thuis), wonen op een boerderie, lekker over je eigen weiland naar de dijk lopen of de weg oversteken en dan het bos in. Honden kunnen overal los, doen we niet in het bos omdat er 2 van de 3 doof zijn, maar verder is het heerlijk vrij voor ze en dus ook voor ons :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Crescent »

Een landgoed van 100 hectare, met hoge hekken en aan weerszijden marmeren beelden van de Romeinse "Jennings dog".
Achter het hekwerk draven Ierse Wolfshonden. Aan de achterzijde een warme stal met stro waar mijn kleinschalige fokkerij is van ouderwetse witte bloedhonden.
Bejaagde poitevins scharrelen op het erf rond, een handvol fitte bruine paarden grazen in de weide. Gloucester Old Spots knorren in de modder, fruitbomen staan in bloei, een rosse collie-kruising houdt zich bezig met de heideschapen en het plukje melkvee.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Barnsley
Zeer actief
Berichten: 3267
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:29
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Barnsley »

Ik zou wel een iets grotere woning willen op een rustigere locatie. Waar de honden lekker buiten kunnen zijn zonder dat ze vinden dat ze om de buurman moeten blaffen.
Iets minder werken voor hetzelfde loon uiteraard, haha. En dan de energie en fitheid hebben om met elke hond bij een club te trainen.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

We wonen heerlijk, ongeveer 3500 m2 eigen grond, goed omheind voor de honden, in prachtig bos wat losloopgebied is.
Het enige wat ik te wensen heb is dat Manipi los zou kunnen. Hij is helaas zo overprikkeld in het bos, zelfs tijdens de meest rustige rondjes, dat hij gelijk als een debiel heel ver wegrent zodra hij los is. Dus nu lopen we samen hard, daar raakt hij bijzonder genoeg niet overprikkeld van. Maar ik mis de lange, lome wandelingen met met mijn camera om mijn nek..
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door lucie »

Ik heb weinig te wensen over: meer dan voldoende ruimte in en om het huis, een mooie wandelomgeving, altijd thuis en veel activiteiten waar de honden aan kunnen deelnemen. Als ik dan toch iets moet noemen, zou ik het liefst niet dagelijks wandelen zonder de honden daarmee te kort te doen. Dat zit vooral in mijn eigen hoofd want ik vind dat ze dagelijks recht hebben op een lange losloopwandeling, naast alle andere activiteiten. Maar ze zijn het zo gewend en zijn niet te handelen totdat ze die wandeling hebben gehad. Eigenlijk zijn ze gewoon te verwend :engel:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik heb verder geen wensen. Ik heb het helemaal naar mijn zin zoals ik samen met mijn honden woon.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
80564M

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door 80564M »

Nah, gaat wel.prima zo. Ik wil zeker geen personeel, maar eigenlijk ook geen omheind eigen bos.

Maar vanochtend was er weer een wandelaarster erg boos op mij omdat Teuntje een aaitje kwam halen. Ik riep haar al terug, maar ja 6 maanden. Ze was bang voor honden zei ze, toen ik Teun aanlijnde. Ben met Teun aan de lijn weggelopen, en heb haar geadviseerd om aan de overkant van de weg te gaan lopen want daar is het geen losloop. Met een hooghollands accent zei ze dat ik mijn hond gewoon bij me moest houden, en dat zij mocht lopen waar ze wilde. Ja mevrouw, ik niet. Daarom loop ik hier met mijn loslopende honden en nog niet perfect luisterende puppy.

Dus die mensen kom ik liever niet tegen. In mijn ideale wereld kom ik liever geen hondenhaters tegen.
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door Jackira »

Marion. schreef: 28 apr 2021 21:36 Nah, gaat wel.prima zo. Ik wil zeker geen personeel, maar eigenlijk ook geen omheind eigen bos.

Maar vanochtend was er weer een wandelaarster erg boos op mij omdat Teuntje een aaitje kwam halen. Ik riep haar al terug, maar ja 6 maanden. Ze was bang voor honden zei ze, toen ik Teun aanlijnde. Ben met Teun aan de lijn weggelopen, en heb haar geadviseerd om aan de overkant van de weg te gaan lopen want daar is het geen losloop. Met een hooghollands accent zei ze dat ik mijn hond gewoon bij me moest houden, en dat zij mocht lopen waar ze wilde. Ja mevrouw, ik niet. Daarom loop ik hier met mijn loslopende honden en nog niet perfect luisterende puppy.

Dus die mensen kom ik liever niet tegen. In mijn ideale wereld kom ik liever geen hondenhaters tegen.
Nou ja, wat een naar mens zeg.
80564M

Re: Hoe zou jullie ideale leven met de honden zijn.

Ongelezen bericht door 80564M »


Jackira schreef: Nou ja, wat een naar mens zeg.
Ja nou ja, ik snap haar misschien wel. Maar loop dan niet in losloopbos. De andere kant is sowieso nog groter en mooier.
Toen ik Teun opgehaald en aangelijnd had ging Sis buurten. En die doet minder dan niks, gaat alleen maar even kijken. Die heb ik dus lekker laten gaan. Doe maar meis, je mag er ook voor gaan zitten en kijken hoe ze zit uit te rusten op het bankje Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”