Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te veel doen met je honden.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Kirry
Zeer actief
Berichten: 1555
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:01
Aantal honden: 0

Re: Te veel doen met je honden.

Ongelezen bericht door Kirry »

Eens in verdiepen dan maar. Dank je. :D
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Te veel doen met je honden.

Ongelezen bericht door natalie »

Zinodo schreef: 13 jan 2021 16:59
Kirry schreef: 13 jan 2021 16:49
Zinodo schreef: 13 jan 2021 16:17
Kirry schreef: 13 jan 2021 16:06 Rijden doet ze ook veel trouwens.
Ik zal het eens voorzichtig voorstellen aan mijn zus.
Rijden is zo ongeveer de nummer 1 ding wat overprikkelde jonge honden doen. :engel:
Dus waarschijnlijk tóch overprikkeld? Dan doen we misschien teveel met haar als wij oppassen. Misschien is leven in een gezin al prikkelend genoeg voor haar. Bij mijn zus is het enkel mijn zus en verder stilte. Geen tv of radio of kinderen enz. Enkel getyp, haha. Zalig eigenlijk.
Het zou zo maar kunnen ja. En gezien de verschillen in de omgeving wel waarschijnlijker dan andersom.
Dat vind ik eigenlijk ook heel aannemelijk klinken. Hier ook geen kinderen en weinig reuring. Toen een dagje mij neefjes en nichtjes hier waren (in de leeftijd van 3 tot 7 jaar) was Jip na een half uur al knock out. Ik kreeg nog complimenten hoe heerlijk rustig hij was :LOL: maar hij was gewoon bekaf van alle drukte in huis.

Jip kan inmiddels zijn rust wel pakken, maar hij uitte het voorheen ook in continu willen rijden. Hij ging nooit uit zichzelf ergens liggen, bleef steeds aandacht vragen en begon dan echt vervelend te worden. Ik dacht ook dat ik hem misschien tekort deed, maar als ik hem dan naar zijn plaats stuurde, lag hij binnen een minuut te snurken. Toch ben ik juist in die periode wel wat hele simpele spelletjes met hem gaan spelen. Dat hielp hem enorm. Even de focus verleggen, wat denkwerk vragen en dan vond hij zijn rust weer. Eventueel nog een snuffelmat of Kong aanbieden en dan was het echt wel klaar.

Jee, wat was Abel eigenlijk toch een gemakkelijke hond :lol1: Die zocht vanaf dag 1 gewoon zelf zijn slaapplek op als hij moe was.
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Te veel doen met je honden.

Ongelezen bericht door lucie »

Zinodo schreef: 13 jan 2021 16:22
Oooh maar een ontspannende prikkelarme wandeling is een onderdeel van een rustdag hier bij ons.
dat bedoel ik :wink: . rustdag hoeft niet meteen helemaal-niks-doen dag te zijn
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Te veel doen met je honden.

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik geloof zeker dat je te veel kan doen met een hond of een hond kan overprikkelen maar ik heb het nog niet echt meegemaakt met mijn honden. Meestal ben ik eerder moe of lui dan zij :mrgreen:

Lucca moet ik oppassen met haar rug, dus daar kan ik zeker te veel mee doen in de zin van slechte bewegingen.

Dalí probeer ik niet te overdonderen met veel prikkels maar aan de andere kant herstelt hij zich ook weer zodra hij uit een situatie is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kirry
Zeer actief
Berichten: 1555
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:01
Aantal honden: 0

Re: Te veel doen met je honden.

Ongelezen bericht door Kirry »

natalie schreef: 13 jan 2021 18:04
Zinodo schreef: 13 jan 2021 16:59
Kirry schreef: 13 jan 2021 16:49
Zinodo schreef: 13 jan 2021 16:17

Rijden is zo ongeveer de nummer 1 ding wat overprikkelde jonge honden doen. :engel:
Dus waarschijnlijk tóch overprikkeld? Dan doen we misschien teveel met haar als wij oppassen. Misschien is leven in een gezin al prikkelend genoeg voor haar. Bij mijn zus is het enkel mijn zus en verder stilte. Geen tv of radio of kinderen enz. Enkel getyp, haha. Zalig eigenlijk.
Het zou zo maar kunnen ja. En gezien de verschillen in de omgeving wel waarschijnlijker dan andersom.
Dat vind ik eigenlijk ook heel aannemelijk klinken. Hier ook geen kinderen en weinig reuring. Toen een dagje mij neefjes en nichtjes hier waren (in de leeftijd van 3 tot 7 jaar) was Jip na een half uur al knock out. Ik kreeg nog complimenten hoe heerlijk rustig hij was :LOL: maar hij was gewoon bekaf van alle drukte in huis.

Jip kan inmiddels zijn rust wel pakken, maar hij uitte het voorheen ook in continu willen rijden. Hij ging nooit uit zichzelf ergens liggen, bleef steeds aandacht vragen en begon dan echt vervelend te worden. Ik dacht ook dat ik hem misschien tekort deed, maar als ik hem dan naar zijn plaats stuurde, lag hij binnen een minuut te snurken. Toch ben ik juist in die periode wel wat hele simpele spelletjes met hem gaan spelen. Dat hielp hem enorm. Even de focus verleggen, wat denkwerk vragen en dan vond hij zijn rust weer. Eventueel nog een snuffelmat of Kong aanbieden en dan was het echt wel klaar.

Jee, wat was Abel eigenlijk toch een gemakkelijke hond :lol1: Die zocht vanaf dag 1 gewoon zelf zijn slaapplek op als hij moe was.
Ik ging inderdaad ook even de aandacht verleggen; de kong en soms een speeltje waarin ze snoepjes moest zoeken. En dan bleef ze IN dr mand liggen waarna een slaapje volgde. Ik voelde mij dan net een nieuwe moeder die absoluut geen herrie kan maken, omdat de baby ein-de-lijk sliep. :mrgreen:

Dat gerij en gehap is vervelend. Maar daar zal ik dan eens een apart topic over maken en niet dit topic gijzelen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”