Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na hoeveel weken nest verlaten?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jessy27
Vaste gebruiker
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2012 22:34
Mijn ras(sen): Kruising York/Shih Tzu
Aantal honden: 1

Re: Na hoeveel weken nest verlaten?

Ongelezen bericht door Jessy27 »

Ja dat is dan misschien verstandig.... Ik heb nog even zitten kijken naar kleine rashonden en moet zeggen dat ik Biewer Yorkshires ook wel leuk vind. Maar ook daar kan ik bijna geen fokkers van vinden. Iemand tips?
Jessy27
Vaste gebruiker
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2012 22:34
Mijn ras(sen): Kruising York/Shih Tzu
Aantal honden: 1

Re: Na hoeveel weken nest verlaten?

Ongelezen bericht door Jessy27 »

Nou ik vind steeds niks op Marktplaats en nu zag ik opeens deze advertentie, wat denken jullie?
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... on=asqSent
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Na hoeveel weken nest verlaten?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ze laten de pups dus met 7 weken gaan? Op zich klinkt het niet verkeerd, maar ik zou proberen uit te vinden of het teefje niet elke loopsheid gedekt wordt. En als je besluit een pup te nemen (en dus die 100 euro aanbetaling te doen), zorg dan dat je alles goed op papier laat zetten dat de overeenkomst dus gemaakt is. Zonder dat, zou ik absoluut geen aanbetaling doen
Jessy27
Vaste gebruiker
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2012 22:34
Mijn ras(sen): Kruising York/Shih Tzu
Aantal honden: 1

Re: Na hoeveel weken nest verlaten?

Ongelezen bericht door Jessy27 »

Ze hebben één keer eerder een nestje gehad en ik wil proberen of ik de pup pas zaterdag 8 augustus op kan halen dus dan is hij/zij bijna 8 weken. Ik ga vanavond kijken dus ik zal morgen weer iets laten weten. Kan ik zelf ergens zo'n overeenkomst maken mochten ze dat niet hebben? Heb je daar misschien een voorbeeld van?
Jessy27
Vaste gebruiker
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2012 22:34
Mijn ras(sen): Kruising York/Shih Tzu
Aantal honden: 1

Re: Na hoeveel weken nest verlaten?

Ongelezen bericht door Jessy27 »

Ik vind wel voorbeelden op internet maar die lijken me wel heel uitgebreid voor een particulier....
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Na hoeveel weken nest verlaten?

Ongelezen bericht door malinois »

Jessy27 schreef:Ik vind wel voorbeelden op internet maar die lijken me wel heel uitgebreid voor een particulier....
Particulier? Dat zijn we toch bjjna allemaal als hondeneigenaren
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jessy27
Vaste gebruiker
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2012 22:34
Mijn ras(sen): Kruising York/Shih Tzu
Aantal honden: 1

Re: Na hoeveel weken nest verlaten?

Ongelezen bericht door Jessy27 »

Ik bedoel de verkoper....
Gebruikersavatar
Lynnepien
Zeer actief
Berichten: 2346
Lid geworden op: 20 jun 2008 00:59
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Locatie: Antwerpen

Re: Na hoeveel weken nest verlaten?

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Nanna schreef:Duizend euro voor een fik :80:
Haha, €6000 voor een nestje maltezer "chichu" x yorkshire terrier. Tikt lekker aan :cheer:
Afbeelding
Jessy27
Vaste gebruiker
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2012 22:34
Mijn ras(sen): Kruising York/Shih Tzu
Aantal honden: 1

Re: Na hoeveel weken nest verlaten?

Ongelezen bericht door Jessy27 »

Tja dat kan, maar aangezien er nu een run op hondjes sinds de Corona crisis kunnen ze dat vragen blijkbaar. Alleen is het bij ons geen opwelling maar een bewuste keuze na het overlijden van onze vorige hond.
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Na hoeveel weken nest verlaten?

Ongelezen bericht door Maeve »

Célie schreef:
Jessy27 schreef:Tja dat kan, maar aangezien er nu een run op hondjes sinds de Corona crisis kunnen ze dat vragen blijkbaar. Alleen is het bij ons geen opwelling maar een bewuste keuze na het overlijden van onze vorige hond.
Nou die coronacrisis is nu al over hoor en die run wordt nu eerder een ganzenwaggeltje dus ik zou gewoon even lekker wachten.
Mwah, daar is qua aanvragen nog weinig van te merken.
Maar ik zou inderdaad ook gewoon even wachten. Als je een hond wil van een goed adres is de kans groot dat je dit jaar helaas niet aan de beurt komt :19:
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Na hoeveel weken nest verlaten?

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Célie schreef:
Jessy27 schreef:Tja dat kan, maar aangezien er nu een run op hondjes sinds de Corona crisis kunnen ze dat vragen blijkbaar. Alleen is het bij ons geen opwelling maar een bewuste keuze na het overlijden van onze vorige hond.
Nou die coronacrisis is nu al over hoor en die run wordt nu eerder een ganzenwaggeltje dus ik zou gewoon even lekker wachten.
ik merk er weinig van. alleen vandaag alweer 4 mailtjes en 2 telefoontjes gehad. zelfs 1 die vroeg of ik dogo argentino pups had.
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Na hoeveel weken nest verlaten?

Ongelezen bericht door crutz »

ellen en de birmanen schreef:
Célie schreef:
Jessy27 schreef:Tja dat kan, maar aangezien er nu een run op hondjes sinds de Corona crisis kunnen ze dat vragen blijkbaar. Alleen is het bij ons geen opwelling maar een bewuste keuze na het overlijden van onze vorige hond.
Nou die coronacrisis is nu al over hoor en die run wordt nu eerder een ganzenwaggeltje dus ik zou gewoon even lekker wachten.
ik merk er weinig van. alleen vandaag alweer 4 mailtjes en 2 telefoontjes gehad. zelfs 1 die vroeg of ik dogo argentino pups had.
Nou inderdaad. Veel vraag voor (huishond) pups en vorige week zelfs of ik border collie pups had.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”