Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? FILMPJES!! p2

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? FILMPJES!!

Ongelezen bericht door Alfilillo »

:I: :I:
Worden er nu geen adopties gedaan vanwege het coronagedoe?
Hier gaan de adoptiehonden nu juist als warme broodjes over de toonbank.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? FILMPJES!!

Ongelezen bericht door lucie »

Alfilillo schreef::I: :I:
Worden er nu geen adopties gedaan vanwege het coronagedoe?
Hier gaan de adoptiehonden nu juist als warme broodjes over de toonbank.
er mag in Frankrijk mondjesmaat uit lokale asielen worden geadopteerd, maar vanaf as. maandag mogen we tot 100 km reizen. Ik zie het dus voorlopig nog niet gebeuren dat er honden uit Zuid-Spanje naar Frankrijk worden getransporteerd :(: en ik zou dan ook nog eens 200 km moeten rijden om haar op te halen wat nu niet mag. Maar wie weet dat dat binnenkort alsnog wordt toegestaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Galga's
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 10 mar 2018 11:12
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6
Locatie: WFO

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? FILMPJES!!

Ongelezen bericht door Galga's »

Wat een leukerd :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? FILMPJES!!

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mooi hondje om te zien en de filmpjes zouden mij ook wel geruststellen, al vind ik de andere hond niet écht groot ;-) Vergeleken bij Maverick is dat toch nog een inieminie?
Inderdaad, er worden nu vanuit Spanje nog geen of nauwelijks transporten gedaan naar het buitenland, maar wellicht is die mogelijkheid er snel weer als de maatregelen in zowel Spanje als Frankrijk wat versoepelen. Ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten!
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? FILMPJES!!

Ongelezen bericht door lucie »

metav schreef:Maar kan je haar wel reserveren dat zodra het mag ze gelijk na jou toe kan komen
dat is ze al twee maanden :mrgreen: ik had daar zelf niet om gevraagd want ik vind het best raar een hondje te reserveren waar ik nog maar zo weinig vanaf weet, maar kennelijk is het systeem zo. De asiels werken samen met verschillende stichtingen, ook bv nederlandse, dus toon je interesse, dan wordt dat hondje meteen geblokkeerd voor de rest.
Tamara81 schreef::I: :I: Precies mijn smaak. Wat een mooi hondje. Volgens mij is ze ook super snel, aan haar bouw te zien.
leuk he :lol1: Jouw hondjes hebben me wel geïnspireerd om nu zelf voor een kleine terrier te gaan hoor :ok:
Galga's schreef:Wat een leukerd :I:
ja he? ze heeft van die grappige oren, een klein beetje ruwharig en, heel fijn, een staart!
DeDiana schreef:Mooi hondje om te zien en de filmpjes zouden mij ook wel geruststellen, al vind ik de andere hond niet écht groot ;-) Vergeleken bij Maverick is dat toch nog een inieminie?
Inderdaad, er worden nu vanuit Spanje nog geen of nauwelijks transporten gedaan naar het buitenland, maar wellicht is die mogelijkheid er snel weer als de maatregelen in zowel Spanje als Frankrijk wat versoepelen. Ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten!
ach, een gegeven paard mag men niet in de bek kijken :engel: . Ik had haar graag samen met een flinke herder of zo samen zien spelen, maar goed ik ben blijkbaar al veeleisend genoeg :wink:
Ik vind het vooral belangrijk dat ze totaal niet onder de indruk is van een hond 3 keer haar formaat, ook niet als die over haar heen walst. In het eerste filmpje wat ik kreeg zag je duidelijk dat zij graag met hèm wilde spelen, alleen heeft hij slechts oog voor de bal. Maar dat vind ik heel bemoedigend.
Ik denk dat Maverick na haaibaai Mara blij is dat er zo'n kleintje komt :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? FILMPJES!!

Ongelezen bericht door DeDiana »

lucie schreef:ach, een gegeven paard mag men niet in de bek kijken :engel: . Ik had haar graag samen met een flinke herder of zo samen zien spelen, maar goed ik ben blijkbaar al veeleisend genoeg :wink:
Ik vind het vooral belangrijk dat ze totaal niet onder de indruk is van een hond 3 keer haar formaat, ook niet als die over haar heen walst. In het eerste filmpje wat ik kreeg zag je duidelijk dat zij graag met hèm wilde spelen, alleen heeft hij slechts oog voor de bal. Maar dat vind ik heel bemoedigend.
Ik denk dat Maverick na haaibaai Mara blij is dat er zo'n kleintje komt :LOL:
Gelijk heb je :ok: En al zou ze in eerste instantie wel wat onder de indruk zijn (in een heel nieuwe omgeving, met mensen die ze nog niet kent en met drie grote onbekende honden zou dat natuurlijk helemaal niet raar zijn), dan ben jij er ook nog om het in het begin in goede banen te leiden.
Mijn honden zijn ook niet echt gewend veel met kleine hondjes om te gaan en toen Ceetje hier kwam, was hij ook nog wel erg klein. Dat heb ik vooral met Amy wel moeten begeleiden, zij was gewoon te enthousiast en lomp. Maar na een paar dagen snapte ze hoe ze leuk met zo'n klein hondje kon spelen, had ze het goed in haar oren geknoopt dat na- of opjagen écht niet mag en toen ging het verder vanzelf.
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? FILMPJES!!

Ongelezen bericht door lucie »

De transporten uit Spanje zijn weer op gang gekomen, dus is er iemand langs geweest voor de keuring. Ik ben wederom geschikt verklaard voor het houden van honden :engel: :cheer: . Moet alleen nog wat aan mijn poort doen, want daar kan zo'n kleintje inderdaad eventueel onderdoor als ze wil. Als ik dat heb gedaan, en een foto kan laten zien, mag ze éindelijk komen :E:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Brigitte30
Zeer actief
Berichten: 1684
Lid geworden op: 20 nov 2003 18:32
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? FILMPJES!!

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

lucie schreef:De transporten uit Spanje zijn weer op gang gekomen, dus is er iemand langs geweest voor de keuring. Ik ben wederom geschikt verklaard voor het houden van honden :engel: :cheer: . Moet alleen nog wat aan mijn poort doen, want daar kan zo'n kleintje inderdaad eventueel onderdoor als ze wil. Als ik dat heb gedaan, en een foto kan laten zien, mag ze éindelijk komen :E:
poort al klaar? :wink:
Leuk vooruitzicht hoor.
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? FILMPJES!!

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Dat verbaast me echt, dat je door de ballotagecommissie gekomen bent :LOL:

Jij hebt eigenlijk altijd redelijk grote honden toch? Ik ben wel nieuwsgierig waarom je nu een kleintje gekozen hebt.

Weet je al wanneer ze komt?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? FILMPJES!!

Ongelezen bericht door HillieS »

Die poort zal al snel op orde zijn gok ik zo :mrgreen:
Succes met wachten nog even!
Afbeelding
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? FILMPJES!!

Ongelezen bericht door lucie »

haha, ja de poort hebben we de volgende dag meteen gedaan. Het maken, verbeteren en herstellen van omheiningen behoort hier toch al tot een van de hoofdwerkzaamheden :wink: . Nu is alles goed (tenminste dat denken ze, ik weet dat er ergens nog een gaatje zit maar dat maak ik uiteraard heus wel in orde). Op zich wel grappig dat de mevrouw van de pré visite, zoals dat hier heet, zelf nog zat te vertellen dat haar Mastin iedere dag even over haar omheining sprong om een ommetje te gaan maken :lol1: ; en vervolgens mijn poort afkeurt :LOL:
Alfilillo schreef:Dat verbaast me echt, dat je door de ballotagecommissie gekomen bent :LOL:

Jij hebt eigenlijk altijd redelijk grote honden toch? Ik ben wel nieuwsgierig waarom je nu een kleintje gekozen hebt.

Weet je al wanneer ze komt?
Ooit hadden we jarenlang een aanloop-fox terrier die we Swiebertje hadden genoemd. Een geweldig leuk beestje die ik toen helaas niet kon houden wegens op en neer rijden naar Nederland, waar dit vrije geestje dan in een appartement had moeten wonen. Maar ik beloofde mezelf dat er ooit een kleine terrier zou komen. De vele leuke forumhondjes hebben me wel warm gehouden voor dit idee trouwens :wink:

Nou hadden we eigenlijk besloten terug te gaan naar twee honden (Maverick en Mara dus), zodat we wat makkelijker met de camper weg kunnen zodra mijn man met (vroeg) pensioen is. Die 2 nemen samen al aardig wat ruimte in :schrik:
Maar na de dood van Lizzy en Amber is er wel een groot gat geslagen en bovendien heeft Kailen van 12 waarschijnlijk ook niet heel lang meer. En ik vind twee gewoon echt te weinig :(: . Dus dit leek me het ideale moment voor een kleintje erbij :E: . Dat kan best nog in de camper en dan heb ik er tenminste toch weer drie dalijk!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn hart dolgraag nog een mechel zou hebben, maar zo'n veeleisende hond is niet erg verstandig naast Mara; misschien ooit nog eens een wat oudere opvanger of zo, als Kailen er niet meer is.
Maar voor nu genieten van dit kleine prinsesje, wat ze ongetwijfeld gaat worden :mann: . Ben ook wel heel benieuwd naar weer eens een totaal ander soort hond!

Wanneer ze komt is nog niet bekend. We mogen hier nog steeds maar tot 100 km van huis rijden, en ze zou in eerste instantie veel verder dan dat 'gedropt' worden. Nu gaan ze honden op regio groeperen zodat ik niet zo ver meer hoef. Da's alvast een voordeel. Maar nog even afwachten dus. :wachten:
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? FILMPJES!!

Ongelezen bericht door HillieS »

lucie schreef: Op zich wel grappig dat de mevrouw van de pré visite, zoals dat hier heet, zelf nog zat te vertellen dat haar Mastin iedere dag even over haar omheining sprong om een ommetje te gaan maken :lol1: ; en vervolgens mijn poort afkeurt :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? FILMPJES!!

Ongelezen bericht door Persistence »

lucie schreef:Ben ook wel heel benieuwd naar weer eens een totaal ander soort hond!
Nou inderdaad, ben benieuwd hoe een terrier je bevalt.
Hoop dat ze toch snel bij jullie mag zijn, voorpret is leuk maar haar ophalen nog veel leuker.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”