Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? FILMPJES!! p2

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? FILMPJES!! p2

Ongelezen bericht door lucie »

ik ben bezig met een Bodeguero uit Spanje en dat gaat via een stichting. Helaas is er geen andere manier om aan zo'n hondje te komen dus vooruit maar.
Nu word ik altijd een beetje iebelig van omschrijvingen als "lief, aanhankelijk en sociaal" want dat zijn ze allemaal en daar heb ik dus niks aan. Maar het is nog niet zo eenvoudig om er achter te komen welk karakter een hond nu echt heeft.
Zo vind ik het dus superbelangrijk hoe een hond zich gedraagt in omgang met andere honden, simpelweg omdat ik er al 3 heb, waarvan 2 groterds met een pittig karakter.

Hoe doen jullie dat als je een herplaatser zoekt? Gewoon nemen op basis van de beschrijving of wil je het naadje van de kous weten voordat je er aan begint?
Laatst gewijzigd door lucie op 09 mei 2020 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door veertje »

Ik zou filmpjes vragen en van daaruit je eigen conclusie trekken. Het naadje van de kous zullen ze je niet kunnen vertellen, dat weten ze gewoon niet. Zal ook afhankelijk zijn hoe lang die hond al in opvang is. En daarbij is het erg persoonsafhankelijk hoe bepaald gedrag ervaren wordt en hoe je dat dan communiceert naar iemand anders. Net als dat rasliefhebbers bepaalde rasspecifieke gedragingen erg kunnen bagatelliseren, omdat ze nu eenmaal geen problemen hebben met dat gedrag. Ik denk dat als je iemand met een roedel shelties laat beoordelen of een hond veel blaft, daar een andere mening uit komt dan iemand met een paar newfoudnlanders bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door lucie »

heb je helemaal gelijk in en da's dus precies wat ik heb gevraagd. Nu beloven ze van alles, maar dan krijg ik een snuffelend hondje aan de lijn te zien. Lief en leuk, maar het zegt me niet wat ik wil weten. Ik heb nu al verschillende keren om een ontmoeting met een grote speelse hond gevraagd om te zien hoe ze reageert, maar dat komt maar niet. Dus vroeg ik mij af of ik nu zo'n zeur ben of zouden jullie daar ook naar blijven vragen?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

over t algemeen kloppen de omschrijvingen, gewoon domweg omdat de niet socialen er vaak niet doorkomen zeg maar. Heb maar 1 keer een hond gehad die totaal niet aan de omschrijving voldeed, en die kwam van een HOllandse fokker.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik vind het erg vervelend dat omschrijvingen altijd zo omfloerst zijn. "Hij vindt vreemden een beetje spannend en blijft liever niet te lang alleen thuis." Ik heb liever dat ze droog het gedrag omschrijven. "Wanneer hij benaderd wordt door vreemden deinst hij terug en ontwijkt hij aanrakingen" of "wanneer hij benaderd wordt door vreemden hangt hij direct in hun broek" zijn nogal verschillende versies op dat thema.

Ik zou in ieder geval echt graag willen weten of en in welke situatie de hond agressie laat zien, en in welke mate.

"Gromt bij zijn voerbak" is prima, "trekt plukken haar uit andere honden" ga ik niet weer aan beginnen.

Misschien kan je nadenken over gerichte vragen waar je hopelijk een wat duidelijker antwoord op gaat krijgen.

- Hoe ziet zijn perfecte dag er uit?
- Welke situatie vindt hij het moeilijkst?
- Wat vinden jullie zijn minste eigenschap?
- Wat moet ik echt over hem weten voordat ik hem in huis haal?
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Zit hij nu in een gastgezin met andere honden?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik ga het liefst de hond zelf eerst ontmoeten, indien mogelijk met Mila erbij. Maar als dat niet kan, heb ik ook graag filmpjes, vooral van de interactie met andere honden (bekende honden, maar ook het ontmoeten van een vreemde hond), met mensen (bekenden en vreemden) en met katten. Kunnen functioneren in de roedel met andere honden en met katten kunnen zijn bij mij harde eisen.
Omschrijvingen zijn toch vaak lastig omdat een asielsituatie totaal niet te vergelijken is met het leven als huishond, nog even los van opzettelijke eufemismen.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door laeken »

Ze kiezen alleen lieve sociale hondjes om te plaatsen dus ik zou me geen zorgen maken. Daarnaast ben jij er vervolgens bij om te begeleiden. Als je twee grote hevige honden hebt mag je ook van een uiterst sociale hond enige problemen verwachten. Mijn honden zijn uiterst sociaal maar reageren zeer kort op hevige grote honden. Die hebben tijd nodig en gaan zeker flink hakken bij ruwe benadering. Zo flink dat je zou denken dat ze niet met grote honden kunnen terwijl het tegendeel waar is. Als een hondje snuffelt aan de lijn is hij totaal niet onder de indruk van mensen. Een hondje dat enige angst voor mensen kent zal nooit snuffelen als iemand een lijn vast heeft. Dus daarover ook geen zorgen.

Ik kan je deze foto's sturen van mijn honden en je denkt wauw! Perfect voor bij grote honden. Super sociale niet angstige kleine hondjes. Maar voor deze vrede er was is er behoorlijk grenzen aangegeven en gegromd. Zodra ze weten dat een grote hond ze geen pijn doet is het dikke mik.

Wat ik wil zeggen. Foto's zeggen niets! Wij kregen Tom te zien in de armen van een vrouw. Lief dus. En hij bleek later dus helemaal niet met mannen te kunnen. Inclusief bijten. Met vrouwen ja. Daar was hij lief mee.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:Uiteindelijk maak je zelf de hond grotendeels.
Ik heb mijn Collie van een foto uit het asiel en ben wel wezen kijken en toen was het een zenuwachtige hond die op Bakkie zat te rijden.
Het bleek echter een gouden greep.
Het omgekeerde is me ook gebeurd.
Ik zou gewoon de hond nemen en dan maar zien. Als het niet wil met de andere honden is er vlot genoeg een wel passende baas bij gevonden.
Dit dus. Want al is een hond bij mij waaks. Of bij mij kan hij niet alleen zijn. Dan zegt dat nog niet veel.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:Maar daarom wil ik het nog steeds wel weten.
Ik wil het natuurlijk ook weten. Maar als je kiest voor een asieldier uit het buitenland dan is die wetenschap er niet. Dat is altijd even afwachten. Ik zal altijd voor een buitenlandse asielhond gaan dus ik heb inmiddels geaccepteert dat ik even moet afwachten hoeveel werk ik eraan zal hebben. Voorwaarde is goed met honden en sociaal met mensen. De rest is vrij maakbaar gebleken.

Bas en Guus zijn niet te onderscheiden van honden van een fokker. Kwa band met ons niet en kwa gedrag niet. Dus ik heb toch wel de ervaring dat je eigen benadering een grootse rol speelt. En ook Tom begon enorm bij te trekken. Was super makkelijk bij de dierenarts en zeker ook op weg naar allemansvriendje.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:Ik vind dat ook, hoor. Maar het gaat niet alleen maar over het risico op een mismatch. Ook als het wel goed gaat wil ik weten hoe de redenaties in die kop lopen.

Daar hoef je niet per se het hele doopceel voor gelicht te hebben maar van een plaatje "doe mij die maar" roepen gaat me (veel te) ver.
Ik wil eerst kennis maken. Dan zie ik snel genoeg wat voor gedonder er wel of niet in zit.
Hoeft ook helemaal niet perfect ofzo maar een hond pas zien nadat je hem gekocht hebt zou ik zelf nooit doen. Nogmaals, niet eens met het oog op risico's maar omdat ik dat gewoon raar vind.
Ongezien zou ik ook lastig vinden maar ik nam even aan dat er een mogelijkheid tot ontmoeten was voor je de hond meenam. Ontmoeten zou ik genoeg vinden.

Ik ben trouwens veel minder bang voor gebrekkige info bij een buitenlandse hond dan bij een Nederlandse hond. Een Nederlandse hond met een leuk koppie die gezond is is niet vaak ter herplaatsing. En als dat wel zo is zit je dus vaak met een super slecht alleen blijvende hond. Of een hond die ander vreemd gedrag heeft. Die buitenlanders hebben meestal niks anders dan dat ze overtollig waren of ongewenst geboren werden. Dat vind ik minder eng om zo aan te beginnen.

Mijn Nederlandse herplaatsers waren in elk geval stukken meer problematisch dan de buitenlanders.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Bas en Guus zijn niet te onderscheiden van honden van een fokker. Kwa band met ons niet en kwa gedrag niet. Dus ik heb toch wel de ervaring dat je eigen benadering een grootse rol speelt. En ook Tom begon enorm bij te trekken. Was super makkelijk bij de dierenarts en zeker ook op weg naar allemansvriendje.
:wink: Van gezelschapshondjes van een goede fokker en dat is nog heel ruim. "Honden van een fokker" bestaan alvast niet.


Ik heb heel simpel geen zin meer in echte verrassingen of flexibiliteit van mijn kant. Die tijd is geweest.
Ik zou dus het hondje zeker willen bekijken en er op zijn minst een gesprek over willen voeren met wederzijdse interesse.
Anders mag je hem houden.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door blondie »

De 2 herplaatste honden die ik heb gekregen had ik mee kennis gemaakt, en al meegemaakt in levende lijve nog voor er sprake was van herplaatsen van die twee. Dus dat vond ik wel wat anders destijds, dan kun je toch al wat meer zelf ervaren hoe de honden zijn, en hoe ze op jou of op een eventuele eigen andere hond reageren en andersom.
Toevallig heb ik laatst wel mijn oog laten vallen op een hond uit het buitenland.
De uitstraling op de foto's maakte dat deze hond toch niet uit mijn hoofd gaat.
Maar recent heb ik dus wel gevraagd of het mogelijk zou zijn om wat filmpjes te kunnen zien. Gewoon puur om zelf een beeld te kunnen vormen over de gedragingen en vanuit houdingen proberen in te schatten wat voor type het zou kunnen zijn.
Want zeker weten doe je het dan natuurlijk ook nooit, maar ik denk dat bij bewegende beelden en los/random gefilmd je toch vaak in kan schatten hoe de hond een beetje in het leven staat.
En wat ik dan belangrijk vind is dat ik zelf dan een afweging moet maken of dat zou kunnen matchen met de huidige honden én met de omgeving in en om het huis met name, waarin we wonen.
Gebruikersavatar
Kayltje
Zeer actief
Berichten: 905
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:31
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door Kayltje »

Bij filmpjes trouwens, laat ook een ander meekijken :wink:
Nu zie ik op de filmpjes van Maddie dingen die ik in eerste instantie ook had kunnen zien, maar toen was ik verliefd :I:

Nog steeds hoor, maar Maddie is heel duidelijk niet wat ik wenste.
De stichting waar ze vandaan komt maakte trouwens wel goede en eerlijke filmpjes. Ze hebben ook een mechelX uit Spanje voor me gefilmd, op de interactie met katten :schrik:
Dat hebben we gewoon eerlijk en prettig besproken, en ondanks dat ze het zelf wel mee vonden vallen, begrepen ze ook mijn terughoudendheid.
Maar goed, een extra paar, onpartijdige, ogen is niet verkeerd.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Zit hij in een verblijf met meerdere honden? Dan zou ik daar een filmpje van vragen.
Leuk dat je voor een bodeguero gaat trouwens, ik vind het geweldige honden!
Gebruikersavatar
Galga's
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 10 mar 2018 11:12
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6
Locatie: WFO

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door Galga's »

De omschrijvingen bij stichtingen... Laatst weer eentje meegemaakt. Volgens de beschrijving iets afwachtend. Bleek dus een enorme angsthaas te zijn, waar ik al bang voor was toen ik foto's en filmpje gezien had. Aankomend baasje had roze bril op, helaas, verliefd op het prachtige koppie.

Ik zou niet direct een hond uit Spanje nemen, maar alleen via een gastgezin. Dan heb je nog geen garanties, maar kun je de hond wel ontmoeten en zien hoe jouw roedel op hem reageert. Ook al zijn ze sociaal, tussen de honden moet het wel klikken. Direct zou wel kunnen, mits de stichting een gastgezin klaar heeft staan als het niet goed gaat bij jou.

Bij mij moeten ze met katten kunnen, een kattentest in Spanje lukt niet altijd en geeft ook geen garanties. Dus mogen de katten van het gastgezin eerst even de hond uitproberen :mrgreen: En mijn roedel mag de nieuweling ook even keuren.

De bodeguero die ik ken is een leuke, gezellige, sociale hond.

Kun je foto's delen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door lucie »

Lothian schreef:Ik vind het erg vervelend dat omschrijvingen altijd zo omfloerst zijn. "Hij vindt vreemden een beetje spannend en blijft liever niet te lang alleen thuis." Ik heb liever dat ze droog het gedrag omschrijven. "Wanneer hij benaderd wordt door vreemden deinst hij terug en ontwijkt hij aanrakingen" of "wanneer hij benaderd wordt door vreemden hangt hij direct in hun broek" zijn nogal verschillende versies op dat thema.

Ik zou in ieder geval echt graag willen weten of en in welke situatie de hond agressie laat zien, en in welke mate.

"Gromt bij zijn voerbak" is prima, "trekt plukken haar uit andere honden" ga ik niet weer aan beginnen.

Misschien kan je nadenken over gerichte vragen waar je hopelijk een wat duidelijker antwoord op gaat krijgen.

- Hoe ziet zijn perfecte dag er uit?
- Welke situatie vindt hij het moeilijkst?
- Wat vinden jullie zijn minste eigenschap?
- Wat moet ik echt over hem weten voordat ik hem in huis haal?
Alfilillo schreef:Zit hij nu in een gastgezin met andere honden?
DeDiana schreef:Ik ga het liefst de hond zelf eerst ontmoeten, indien mogelijk met Mila erbij. Maar als dat niet kan, heb ik ook graag filmpjes, vooral van de interactie met andere honden (bekende honden, maar ook het ontmoeten van een vreemde hond), met mensen (bekenden en vreemden) en met katten. Kunnen functioneren in de roedel met andere honden en met katten kunnen zijn bij mij harde eisen.
Omschrijvingen zijn toch vaak lastig omdat een asielsituatie totaal niet te vergelijken is met het leven als huishond, nog even los van opzettelijke eufemismen.
het betreffende hondje zit (al een jaar) in het asiel. Ik begrijp heel goed dat daarom ze geen heel concrete dingen kunnen zeggen over hoe ze als huishond zou functioneren, en daar vraag ik dan ook maar niet naar :wink:
Alleen interactie met andere honden is iets wat ze in mijn ogen juist heel goed kunnen inschatten en bij voorkeur filmen. Nu ben ik bij zo'n kleintje niet bang dat ze die van mij zal versnipperen :mrgreen: maar voor haar eigen welzijn en veiligheid heb ik toch graag even beeld.
Toen ik op zoek was naar een grote stevige hond voor bij Maverick, lag mijn lat wel wat hoger. Een stevige herder met issues in een roedel met 4 andere honden (waarvan toen drie senioren) is dan niet zo'n goed idee.
laeken schreef:Ze kiezen alleen lieve sociale hondjes om te plaatsen dus ik zou me geen zorgen maken. Daarnaast ben jij er vervolgens bij om te begeleiden. Als je twee grote hevige honden hebt mag je ook van een uiterst sociale hond enige problemen verwachten. Mijn honden zijn uiterst sociaal maar reageren zeer kort op hevige grote honden. Die hebben tijd nodig en gaan zeker flink hakken bij ruwe benadering. Zo flink dat je zou denken dat ze niet met grote honden kunnen terwijl het tegendeel waar is.
oh, dat is zeker fijn te horen :ok: . Het gaat mij er in dit geval inderdaad om dat zo'n hondje zich kan handhaven en niet de ene kant noch de andere kant op slaat in contact met andere (grote) honden.
Maar ik neem aan dat je wel heel wat meer zou willen weten dan een globale omschrijving 'lief en sociaal' als je een grote hond voor bij Bas en Guus zou zoeken, zelfs al heb je nog zo'n vertrouwen in hen?
Cleva schreef:Ik neem geen hond die ik niet eerst kan zien.

Van al mijn herplaatsers is er nog niet een uitgepakt zoals omschreven.

Wel allemaal lief en sociaal maar ja, is dat de lat?

Is hij waaks? Is hij brutaal? Is hij speels of juist niet?
Hoe kan hij met andere honden en onder welke omstandigheden?
Wat kun je ermee doen?

Dat is allemaal heel makkelijk te peilen maar niet door iemand anders.

Daarnaast kan ik op een foto niet zien of hij gezond is en dat lijkt me met zo'n knoflooktype nogal van belang.
Ik liever ook niet, maar de leuke kleine hondjes liggen niet bepaald voor het oprapen; nou ja behalve in Spanje dus. Toen ik voor een hond bij Maverick zocht vorig jaar, was ik ook een tijdje bezig met een flinke Beauceron uit Spanje. Daar zat geen stichting tussen, dus als het mis zou gaan, had ik niemand om op terug te vallen. En toen ze ook nog Leish bleek te hebben, heb ik het niet aangedurfd. Dan zijn de risico's echt te groot.
Maar met een kleintje maak ik me niet zo'n zorgen. Die raak je wel weer kwijt als het niet werkt.
Nanna schreef:Uiteindelijk maak je zelf de hond grotendeels.
nouuuuu, ik hoef jou toch niet uit te leggen dat bepaalde eigenschappen in de hond zitten en je niet even wegmasseert :engel: Maar afgezien daarvan maak ik me ook nooit zo druk over de opvoeding hoor. Dat komt wel goed.
dagmar88 schreef: Ik heb heel simpel geen zin meer in echte verrassingen of flexibiliteit van mijn kant. Die tijd is geweest.
Ik zou dus het hondje zeker willen bekijken en er op zijn minst een gesprek over willen voeren met wederzijdse interesse.
Anders mag je hem houden.
En stel je zou bv dolgraag een Galgo willen en de enige manier om daar aan te komen is via een stichting (of je moet zelf naar Spanje)? Dan nog steeds niet?
Afbeelding
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door lucie »

blondie schreef: Maar recent heb ik dus wel gevraagd of het mogelijk zou zijn om wat filmpjes te kunnen zien. Gewoon puur om zelf een beeld te kunnen vormen over de gedragingen en vanuit houdingen proberen in te schatten wat voor type het zou kunnen zijn.
Want zeker weten doe je het dan natuurlijk ook nooit, maar ik denk dat bij bewegende beelden en los/random gefilmd je toch vaak in kan schatten hoe de hond een beetje in het leven staat.
En wat ik dan belangrijk vind is dat ik zelf dan een afweging moet maken of dat zou kunnen matchen met de huidige honden én met de omgeving in en om het huis met name, waarin we wonen.
Dit is precies hoe ik het voel :ok: Maar in plaats daarvan moest IK ineens een filmpje van mijn (spelende) honden sturen, en daarover zijn ze nogal in shock :U:

Ik ben nu natuurlijk wel benieuwd naar welke hond jij aan het kijken bent :lol1:
Afbeelding
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door lucie »

Johnny Jones schreef:Zit hij in een verblijf met meerdere honden? Dan zou ik daar een filmpje van vragen.
Leuk dat je voor een bodeguero gaat trouwens, ik vind het geweldige honden!
Ik ben dan ook door het hf op het idee gekomen, want ik had er zelf nog nooit van gehoord :lol1:
Ze hebben inderdaad wel een filmpje gestuurd dat ze in een groepje andere kleine honden loopt. en dat ziet er super uit wat mij betreft. Ook heb ik een filmpje met een ontmoeting met een grote hond, alleen die keurt haar nog geen blik waardig :LOL: en dat zal er hier toch iets anders aan toe gaan. Het is dus (gelukkig) niet zo dat ik helemaal niets krijg, ik mis nog net even dàt stukje informatie wat mij geruststelt dat ze het gaat redden hier.
Galga's schreef: De bodeguero die ik ken is een leuke, gezellige, sociale hond.
daar gok ik ook op en daarom durf ik het wel aan zo direct uit het asiel en ongezien. 't is meer voor haar dat ik het vraag :wink:

Ik heb filmpjes via messenger gekregen maar ik weet niet hoe ik die kan delen hier :blont:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door Gimmick »

als ze het niet gaat redden dan kun je haar altijd nog weer herplaatsen maar is ze daar tenminste weg of denk ik nu heel erg simpel?

Je ziet een blij hondje en kan niet veel ontdekken wat er mis is met het hondje. Lekker in huis nemen. Laten wennen kijken hoe het gaat. En vaak is er wel een mouw aan te passen en veranderd het de eerste maanden toch enorm rap allemaal.
Als het echt onoverkomelijk is in jou roedel dan vindt zo'n kleintje zo weer een huisje ergens
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door lucie »

Gimmick schreef:als ze het niet gaat redden dan kun je haar altijd nog weer herplaatsen maar is ze daar tenminste weg of denk ik nu heel erg simpel?

Je ziet een blij hondje en kan niet veel ontdekken wat er mis is met het hondje. Lekker in huis nemen. Laten wennen kijken hoe het gaat. En vaak is er wel een mouw aan te passen en veranderd het de eerste maanden toch enorm rap allemaal.
Als het echt onoverkomelijk is in jou roedel dan vindt zo'n kleintje zo weer een huisje ergens
daar heb je gelijk in :ok: soms wil ik het tè goed doen :wink:
ik wacht nu eerst maar eens of ik door de ballotage kom :schrik:
Afbeelding
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb Mies (xteckel) ongezien uit Polen besteld. Ze leek vanaf de filmpjes prima sociaal. Maar je weet natuurlijk nooit of het echt goed gaat tussen individuele honden tot ze elkaar zien. In mijn situatie moest ze met Diem kunnen. Diem is een stuk groter en heeft soms wat de neiging tot grens overschrijdend gedrag als hij de kans krijgt. Ik wilde niet dat Mies bang/onzeker zou zijn bij hem.
Ik heb toen de afspraak met de stichting gemaakt dat ik hem mee zou nemen bij het ophalen om te testen en als het echt niet ging hadden zij een gastgezin paraat.
Zoals verwacht dook Diem direct onder de rokken van Mies. Waarop hij meteen een draai om zijn oren kreeg van Mies en dat accepteerde hij goed. Zo goed dat hij sinds Mies' komst een stuk evenwichtiger is geworden.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Mijn ervaring met de buitenlandertjes is dat ze bijna altijd heel goed gaan met andere honden, in ieder geval met die van de eigen roedel. Maar ik begrijp dat je bang bent dat ze niet 'stevig' genoeg is? Dat zou toch haast wel moeten opvallen in het asiel waar ze nu zit.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lucie schreef:
dagmar88 schreef: Ik heb heel simpel geen zin meer in echte verrassingen of flexibiliteit van mijn kant. Die tijd is geweest.
Ik zou dus het hondje zeker willen bekijken en er op zijn minst een gesprek over willen voeren met wederzijdse interesse.
Anders mag je hem houden.
En stel je zou bv dolgraag een Galgo willen en de enige manier om daar aan te komen is via een stichting (of je moet zelf naar Spanje)? Dan nog steeds niet?
Nee. Ook die moet dan uit een gastgezin en met meer dan een standaard verhaaltje.


Zelf niet over de brug komen, maar wel moeilijk gaan doen over filmpjes van je spelende honden, vind ik wel... apart.
Mag je haar zelf herplaatsten?
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door lucie »

dagmar88 schreef:
lucie schreef:
dagmar88 schreef: Ik heb heel simpel geen zin meer in echte verrassingen of flexibiliteit van mijn kant. Die tijd is geweest.
Ik zou dus het hondje zeker willen bekijken en er op zijn minst een gesprek over willen voeren met wederzijdse interesse.
Anders mag je hem houden.
En stel je zou bv dolgraag een Galgo willen en de enige manier om daar aan te komen is via een stichting (of je moet zelf naar Spanje)? Dan nog steeds niet?
Nee. Ook die moet dan uit een gastgezin en met meer dan een standaard verhaaltje.


Zelf niet over de brug komen, maar wel moeilijk gaan doen over filmpjes van je spelende honden, vind ik wel... apart.
Mag je haar zelf herplaatsten?
geen idee, meestal niet is mijn ervaring, maar daar ga ik nu maar niet over beginnen. Als het goed is komt er iemand langs en dan vraag ik wel verder. Ik had overigens al een adoptieformulier van 5 kantjes ingevuld, met uitgebreide info over mijn honden, plus tientallen foto's. En dat beviel blijkbaar want ze hebben haar meteen voor mij gereserveerd. Maar ik had een paar simpele vragen, en dus het verzoek om zo'n filmpje en daar werd niet op gereageerd ivm Corono (en niet genoeg mensen in het asiel). Allemaal heel begrijpelijk en ga ik allemaal volledig in mee.
Maar goed, nu werd dus ineens dat bezoek aangekondigd (is ook van harte welkom) en vroeg ik nog maar eens naar de beloofde informatie en nu doen ze net alsof ik dat voor het eerst vraag :denken: . En moest ik een filmpje laten zien van Mara en Maverick die spelen. Ja dat gaat er best stevig aan toe, maar de andere honden laten ze echt met rust hoor (heb ik ook verteld). Maar dit was dominantiespel waar ze van schrokken :blah: :blah: :blah:
Nou ja, kijk zelf maar, volgens mij hebben ze lol en snappen ze elkaar prima
Kailen loopt op de achtergrond gewoon rustig rond te banjeren
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lucie schreef:Maar dit was dominantiespel waar ze van schrokken :blah: :blah: :blah:
Oh. En "ze" hebben ook wat met het beoordelen van de honden daar en de omschrijvingen te maken?
Want dan zou ik die aan de kant schuiven :Q:
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door Gollum »

dagmar88 schreef:
lucie schreef:Maar dit was dominantiespel waar ze van schrokken :blah: :blah: :blah:
Oh. En "ze" hebben ook wat met het beoordelen van de honden daar en de omschrijvingen te maken?
Want dan zou ik die aan de kant schuiven :Q:
:mrgreen:
Zal maar geen speelfilmpjes van Rani laten zien dan :lol1:
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door Lothian »

Dan zitten Lucca en Dalí ook al jarenlang in een heftige dominantiestrijd verwikkeld. Goed dat ik dat nu weet!
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond?

Ongelezen bericht door malinois »

Gollum schreef:
dagmar88 schreef:
lucie schreef:Maar dit was dominantiespel waar ze van schrokken :blah: :blah: :blah:
Oh. En "ze" hebben ook wat met het beoordelen van de honden daar en de omschrijvingen te maken?
Want dan zou ik die aan de kant schuiven :Q:
:mrgreen:
Zal maar geen speelfilmpjes van Rani laten zien dan Afbeelding1:
Ow... ik ga mijn filmpjes van Xanu en Xygan ook maar verbergen denk ik Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: wat zou jij willen weten over je nieuwe hond? filmpjes!

Ongelezen bericht door lucie »

't is maar dat jullie gewaarschuwd zijn :F:

Anyway, mijn reactie heeft 'ze' blijkbaar toch gerustgesteld en ik kreeg ineens een hele rits van mini-filmpjes :cheer:
Ze is hier met dezelfde grote hond als ik al eerder had gezien; hij heeft nog steeds totaal geen oog voor haar, maar ze gaan nu met de honden spelen zodat er wat meer actie is. Dit filmpje was voor mij veelzeggend. Ze wordt hier onder de voet gelopen door de grote speelse lomperik, en dat zal hier ook wel eens gaan gebeuren. Haar reactie is perfect:


In dit filmpje wordt ze uitgebreid geknuffeld en ze laat alles probleemloos toe; ze is sowieso erg aanhankelijk :I:


Alle seinen staan wat mij betreft nu op groen. Ik zal helaas nog wel een tijd geduld moeten hebben door de Corona, maar voorpret is ook leuk :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”