Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Lothian »

Waarom denk je dat Hein het bij je ouders beter zou hebben?

Voor mij zou er geen dilemma zijn, eigenlijk. Natuurlijk geef ik mijn hond niet weg. Er is maar weinig waar ik zo aan gehecht ben als aan mijn honden. Herplaatsing zou bij mij alleen aan de orde zijn als ik een hond echt niet meer kan bieden wat hij nodig heeft om gelukkig te zijn en dat laatste mag me best veel moeite kosten.

Als je je ouders een leuke hond gunt zou ik samen daar naar op zoek gaan. Als je ze specifiek Hein gunt laat je hem daar lekker af en toe logeren maar misschien is voor hun een deel van zijn charme juist ook wel dat het jóuw hond is.

Maar het is totaal persoonlijk natuurlijk, of je hem wil herplaatsen. Een ander kan dat niet voor jou invullen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Kan je hem niet twee weken daar laten logeren en kijken hoe het gaat en voelt voor iedereen?
Ik snap het wel, als hij daar erg op zijn plek lijkt te zijn en je kan hem altijd opzoeken dan doe je je ouders ook heel veel plezier daarmee.

Zal wel lastig zijn voor Mira om ineens alleen te zijn denk ik. Of ze vindt het wel fijn, alle aandacht voor haar alleen, dat kan ook nog :LOL:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tijdens je nest wil Mira hem de eerste week toch niet zien. Stuur je hem lekker uit logeren en dan kijk je nog eens of hij toe is aan pensioen.
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Jackira »

Het zou voor mij er helemaal aan liggen of de hond zich thuis kan gaan voelen bij je ouders. Niet voor een logeerpartij maar voor altijd.

Wij hebben ook Nola van zoon en schoondochter hier heel vaak. Eigenlijk meer dan dat ze thuis is. Ik doe veel losloopwandelingen met haar. En hoe leuk ze het ook vindt om met me mee te gaan en hier te zijn, ze heeft maar 1 thuis vind ze zelf, en dat is niet hier. Al gedraagt ze zich bij mij wel veel beter. :D

Ik heb het geprobeerd om ook haar baas te worden omdat ik dat voor haar prettiger vind. Heb heel veel tijd in haar gestoken, veel leuke dingen gedaan. Maar ze wil toch altijd heel erg graag mee naar huis en kijkt dan niet eens om. :D :mrgreen:

Dus voor mij zou het heel erg afhangen van hoe hij aan z'n baas gehecht zou zijn.Want misschien ligt hij wel zo fijn thuis op de picknicktafel omdat jij er ook bent en alle tijd voor hem hebt.

Dat je hem naar de auto moet dragen hoeft niet te zeggen dat het daar ook als zijn thuis voelt. Meer dat hij daar verwend wordt en nog even wil blijven :mrgreen: Zoals een kind niet uit de speeltuin weg wil.
Laatst gewijzigd door Jackira op 05 mei 2020 00:15, 2 keer totaal gewijzigd.
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door kooi »

Ik kan me voorstellen dat mee gaan naar het werk op zijn leeftijd soms een beetje teveel wordt. Vooral als er daar regelmatig mensen in je kantoor komen. En ook het heen en weer van je ouders naar jou. Als zij hele dagen thuis zijn en het hondje alleen mee gaat te wandelen, of voornamelijk, en je ouders vinden hem geweldig, dan zou ik het ze zeker gunnen. Wat Hein betreft, moet je willen wat het beste is voor Hein.

Alleen hopen dat het niet te lang duurt voor Mira voor ze een pupje mag houden.
Wildflower
Zeer actief
Berichten: 1461
Lid geworden op: 19 feb 2008 15:32
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Wildflower »

Cleva schreef: Ik moet hem thuis ook naar de auto dragen als we naar het werk gaan.
Het is gewoon allemaal een beetje teveel.
Hij blijft liever thuis en daar is het kennelijk ook thuis.
Dit zou voor mij een doorslaggevend argument zijn. Hij geeft het zelf aan.
Maar goed, logeren is ook leuk. Je hoeft niet te kiezen.
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Jackira »

Cleva schreef:
Jackira schreef: Dat je hem naar de auto meot dragen hoeft niet te zeggen dat het daar ook als zijn thuis voelt. Meer dat hij daar verwend wordt en nog even wil blijven :mrgreen:
Opvoedingstechnisch had ik gewoon pensstaafjes in de auto moeten leggen en dan was er van dragen geen sprake geweest.
Maar hij geeft er wel een voorkeur mee aan.
Hij vindt wandelen leuk maar het meeste geneuzel dat volgt op een autorit is best wel veel voor hem.
Hij kan het maar het is veel.

Hij is gewoon echt aan een kalme situatie toe en die kan ik hem normaal gesproken niet echt bieden. Behalve als ik hem gewoon thuis laat en dat is voor hem ook echt prima.
Misschien kun je eerst kijken hoe het gaat wanneer hij op werkdagen bij je ouders is en de dagen dat je thuis bent bij jou. Ik vind het wel heel goed dat je kijkt naar wat hij nodig heeft. En bereid bent om hem bij je ouders te laten wanneer dat beter voor hem zou zijn. Aan de andere kant zou ik de waarde van jou als baas voor hem niet onderschatten.

Kun je eventueel ook nog wat aan je werkdagen doen? Meer thuiswerken bijvoorbeeld. Of hem als deeltijdhond delen met je ouders.

Hoe is hij wanneer hij daar is zonder jou?
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Jackira »

Cleva schreef:
Jackira schreef: Hoe is hij wanneer hij daar is zonder jou?
Nou, in oktober waren ze daar allebei drie dagen.
Ik ging een weekend zuipen met vrienden.

Ik had benches in de gang gezet. Dat ze dan op een paar meter afstand gezellig gerustgesteld kunnen worden.
Ik had het helemaal opgeschreven. Heel zo'n stappenplan.

Dezelfde nacht hebben ze tussen opa en oma in geslapen. Onder de dekens.
Zo zijn ze bij opa en oma.
Ontrouwe jakhalzen.

Hein heeft geen onzekerheid over of er wel voor hem gezorgd wordt. Het is prins carnaval.
Het zal hem echt rukken of ik er wel of niet bij ben.
Niet dat hij niet op me gericht is. Hij is dol op me. Maar zijn comfort lijdt er niet onder als ik weg ga.
:LOL:

Dat klinkt wel als een heerlijk adres voor ze. Moeilijk hoor. Hij heeft het er in ieder geval wel goed.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Persistence »

Cleva schreef:
Het enige echte nadeel is dat Mira ontzettend aan hem hangt. Ze is dol op Hein. Misschien is hij wel nog belangrijker voor haar dan ik.
Die pak ik echt iets af.
Weet je dat zeker?
Misschien valt het wel mee na gewenning. Extra aandacht van jou. En bovendien zou ze hem nog met regelmaat zien.
tibbie
Actief
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2017 21:00
Aantal honden: 1

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door tibbie »

Cleva schreef:Ik ben er eigenlijk al uit. Ik ga hem daar gewoon uit logeren doen en dan zie ik het verder wel.
Raar dat me dat eerder niet duidelijk was maar het ligt nogal voor de hand.
Helemaal niet zo raar, ook al lijkt het voor de hand te liggen. Met de band die je met Hein hebt is niks mis (en omgekeerd). Je hebt duidelijk het belang van Hein op het oog en daar gaat het om, dat kan ook de nodige vragen aan jezelf opleveren: je gunt je ouders Hein en Hein het thuis dat je ouders hem geven, maar het is jouw hond (die je ook niet kwijt wil). Logeren lijkt mij een prima idee.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik denk dat Hein bij beiden gewoon heel gelukkig zou kunnen zijn dus het is jou afweging en ook net wat je straks met Mira zou willen en of je wat wilt aan houden. Het natuurlijk iets waar je gruwelijk de tijd voor kunt nemen het kan over een paar maanden ook nog als het goed is. Ik heb natuurlijk Sneeuw toen met mijn dochter gegeven en die is daar oeverloos gelukkig en dus heb ik er rust in gevonden ook al heb ik haar zeker in het begin heel erg gemist. maar of ik haar nu had gehouden of dat ze daar nu is het zou beiden goed zijn geweest, alleen nis het nu voor mijn dochter heel goed want ze gaat nu wel lekker lopen met Sneeuw en anders zou ze opgehokt hebben gezeten nu met corona en zo
Gebruikersavatar
Galga's
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 10 mar 2018 11:12
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6
Locatie: WFO

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Galga's »

Gaat Mira het redden als ze alleen bij je is? Kenia en Certi waren geen match, hadden niets met elkaar. Maar toen Certi wegviel, kon Kenia niet alleen blijven. Mira en Hein hebben wel een band, misschien wil Mira wel helemaal niet alleen zijn. Of juist wel. En misschien wil Hein wel helemaal niet langere tijd zonder Mira.

Wanneer zou Hein naar je ouders verhuizen? En wanneer zou je Mira laten dekken? Kun je Hein een paar dagen bij je ouders laten logeren, terwijl je met Mira je normale dingen doet? Dan kun je zien of ze dat trekt. Zo ja, laat je Hein bij je ouders, zo nee, haal je hem weer op.
Afbeelding
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Of je brengt m naar je ouders als je gaat werken
Heeft iedereen er plezier van
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Lothian »

** Angela ** schreef:Of je brengt m naar je ouders als je gaat werken
Heeft iedereen er plezier van
Dat zou ook mijn oplossing zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik zou er gebruik van maken indien nodig, gezien de afstand is dat mogelijk immers.

Toen Rio ouder werd mocht hij kiezen of hij mee wilde langer op pad of niet ,soms ging hij mee ,soms niet.
Hij had Jan zijn moeder waar hij op sommige dagen verbleef en daar genoten beide van.
Hij werd er oeverloos verwend en vond het altijd fijn er heen te gaan maar ging ook graag weer met ons mee.
Zo'n vertrouwd adres waar een hond zich prettig kan voelen is enkel maar een win win situatie voor beide partijen.
Daar zou ik dus zeker gebruik van maken maar niet voor definitief.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Als Mira het goed doet zonder Hein dan zou ik het doen als hij het daar zo fijn heeft en je ouders er zo blij mee zouden zijn.
Afbeelding
stoffeltje
Zeer actief
Berichten: 2122
Lid geworden op: 14 nov 2016 12:22
Aantal honden: 1

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Zoveel mensen, zoveel meningen.....volg je hart!
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Emma »

Gewoon uitproberen.
Oudere honden hoeven niet meer zo nodig van alles te ondernemen. Lekker leven op een laag pitje, net als oudere mensen :mrgreen:

De vraag is of je ouders ook full-time een hondje willen. Of alleen af en toe.

Je kan Hein af en toe uit logeren doen bij hun, dan zie je ook hoe Mira daar op reageert.
En als je ouders en Hein het willen, kan je altijd nog Hein bij hun laten wonen.
Gebruikersavatar
Suuz!
Zeer actief
Berichten: 12151
Lid geworden op: 06 jan 2004 15:52
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Suuz! »

Wij hebben het zelfde dilemma gehad met Mowan.
Hij logeerde altijd bij Caro haar ouders als we een weekend weg gingen of als we
op vakantie gingen.

Mowan was ook zo heerlijk subtiel in z'n signalen. Als ik hem kwam halen ging hij achter Oma zitten :LOL:
Uiteindelijk ging hij wel mee maar de eerste 100 meter naar de auto liep hij er bij alsof hij mishandeld werd. :mep:

Na lang twijfelen hebben we de beslissing genomen en aan Caro dr ouders gevraagd of ze Mowan permanent wilde hebben. Hij heeft daar de laatste jaren van zijn leven genoten en voor hem was het denk ik de beste keus die we konden maken. Zodra we op visite kwamen werden we achterdochtig aangekeken door Mowan. Je zag m denken, als ze me maar niet weer meenemen. :roll:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Nee.
Hein hoort gewoon bij jou en Mira.
Tuurlijk is het superfijn bij opa en oma.
Maar ook weer omdat hij bij jou hoort.

Ik weet 1000% zeker dat je het allerbeste met Hein voor hebt maar Cleva, Hein &
Mira....dat is thuis.
En soms gewoon logeren bij opa en oma.
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ik heb trouwens ook een hondje gehad die vond dat ze het overal beter had dan bij mij. :roll:
Als we op visite waren bij opa en oma, zelfs op een verjaardag, als ik dan wegwilde kreeg ik nog net geen middelvinger en kon ik haar gaan halen, van iemands schoot plukken.
Dat was leuk voor even, want anders en geen dagelijkse gang van zaken.

Leuk omdat ze dondersgoed weten dat ze toch weer mee naar huis gaan.
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Je zou Hein eens een paar weken kunnen laten logeren om te kijken hoe het met Mira gaat. Als het goed gaat met Mira zou ik het serieus overwegen.

Toen Tibby oud werd en het hier niet zo goed meer allemaal kon bijbenen is zij ook naar mijn ouders gegaan (die niet zo fit waren als jouw ouders). Mijn vader was stapelgek op haar en ze had er al een aantal keren gelogeerd. Tibby heeft nog anderhalf jaar genoten en mijn ouders denk ik nog wel meer. De zorg voor die oude hond gaf ze een doel in hun leven.
Het was wel een groot drama toen het een beetje ophield voor Tibby. Mijn vader trok het erg slecht toen ik haar liet inslapen.
Gebruikersavatar
under the red sky
Zeer actief
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:19
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Smilde
Contacteer:

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door under the red sky »

Wij hebben het vroeger wel gedaan en ik zou het zo weer doen. Het klinkt als een win-win situatie.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Sandra&co

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik zou het doen. Zeker omdat je weet waar hij dan belandt. Als je dacht dat je die hond niet meer kon geven wat hij wou en hem op Marktplaats zou zetten (op zoek naar...), dan zou ik fronsen. Maar dit zijn je ouders. Ik zie het probleem niet.
Jetski
Zeer actief
Berichten: 912
Lid geworden op: 21 apr 2015 15:19

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Jetski »

Tamara81 schreef:Och, ik zou het zo doen. Hein zou uitstekend passen bij jouw fitte ouders zo te horen.

Je ziet hem toch nog vaak genoeg, en Hein blijft even dol op jou en Mira en andersom. Alleen maar fijn voor hem dat hij aan zijn oude dag kan beginnen en niet meer overal mee naartoe hoeft.


En Mira hoeft maar tijdelijk enig hond te zijn want ze wordt straks vergezeld door een van haar pups die jij hebt aangehouden nadat de rest is uitgevlogen.
Dit idd..
En er geen vast gegeven van maken: als het toch om 1 of andere reden niet bevalt heeft ie een lekkere vakantie gehad..
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb het gedaan met mijn oude ruwhaar teckeltje. Hij had een tik gekregen van het overlijden van zijn 2 jaar oudere teckelvriendin. Hij at slecht en het vroege opstaan en alleen zijn omdat ik naar werk moest viel hem zwaar. Ik heb een kat geleend van mijn moeder wat hielp met eten maar hij bleef neerslachtig.
Ik bracht hem toen overdag naar mijn moeder maar het heen en weer gaan viel hem ook zwaar.
Bij mijn moeder kon hij uitslapen tot 10 uur en had hij lekker heel de dag gezelschap van de katten en bijna altijd van mijn moeder. Iemand die zijn mandje telkens kon verschuiven zodat hij in de zon kon liggen en als nodig net zo lang kon wachten met wandelen tot de regen voorbij was.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rami
Zeer actief
Berichten: 15764
Lid geworden op: 30 jul 2005 13:33
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Rami »

Ik had geen idee dat Hein al zo oud is en last heeft van drukte.

Het zou mij echt enorm aan mijn hart gaan. Ik zou het zelf alleen maar doen als mijn eigen situatie echt niet te combineren zou zijn met mijn honden. Als ik ze niet meer kan geven wat ze nodig hebben, als ze niet meer goed gedijen.
Zo kan mijn Sammie niet lang alleen zijn, dus als ik om wat voor reden hele dagen van huis ben, en hij kan niet mee, dan heeft hij inderdaad geen fijn leven en zal ik een oplossing moeten zoeken.

Maar goed, je ouders zijn natuurlijk wel vertrouwd en je kunt Hein zo vaak zien als je wilt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door georges »

Voor mij hangt het heel erg van de persoonlijkheid van de hond af. Als Hein gesteld is op zijn comfort en hij die net zo goed bij opa en oma kan vinden, waarom dan niet ? Hij is blijkbaar gek op die mensen en ze kunnen hem een ritme bieden dat hem op zijn oude dag beter ligt.

Ik denk dat het voor Georges ook af en toe fijner zou zijn als ik wat meer van thuis uit kon werken (vòòr de coronacrisis dan), maar die is zo aan mij gehecht dat ik er hem echt geen plezier mee zou doen een ander huisje te vinden (moest ik daar ooit aan twijfelen). Zelfs bij mijn vriend, waar hij enorm graag is, staat hij aan de deur te huilen als ik even boodschappen ga doen. Hij ziet heel veel mensen enorm graag, maar er is toch maar één baasje, en dat ben ik. Die hond gaat dus ook nooit definitief ergens anders heen, enkel tijdelijk logeren. Maar zo is Hein niet, heb ik begrepen. Een hond weer naar huis slepen enkel maar omdat het joùw hond is, daar zie ik het punt niet zo van :19:

Mira zou het er misschien wel moeilijk mee kunnen hebben, maar je weet zelf dat daar binnenkort een mouw aan genaaid zal worden :ok:
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door blondie »

Omdat je ergens aangeeft dat Mira erg aan Hein hangt en je niet direct een andere hond "aanschaft". Zou ik eerst aankijken of het echt wel goed gaat. Als je alleen Hein anderhalve week, in deze corona tijd met andere manieren van leven, tijdelijk onderbrengt bij je ouders en dan kunt zien hoe Mira erop reageert.
Je ouders zouden het idee wellicht toejuichen, en Hein zal het wellicht fijn vinden.
Maar ook dat weet je niet zeker, want is Hein daar ook wel eens alleen lang te logeren geweest zonder andere hond?

Jol bijvoorbeeld zou zo naar mijn schoonmoeder kunnen, die zal het daar ook wel fijn vinden en als enigst hond leven heeft denk ik wel haar voorkeur.
Net als mijn Finn van destijds, al hing die ontzettend aan mij, dus die had ik niet zo makkelijk kunnen verkassen.
Bluf kon slecht tegen enigst hond zijn, was ze nooit geweest en na de dood van Finn werd na een tweetal weken dat wel duidelijk, ondanks veel aandacht en een op een weg en afspreken met andere honden was zij zichzelf niet meer. Toen Jol in huis kwam bloeide ze weer op, en het maakte haar ook niet uit dat Jol haar niet zo leuk vond :oohja:
Aki zou dat ook hebben, die vindt het gewoon fijn om andere grote dierlijke huisgenoten te hebben gok ik.
Gebruikersavatar
Lucia
Zeer actief
Berichten: 2871
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:15
Aantal honden: 1

Re: Heintje laten verhuizen? Denk eens mee.

Ongelezen bericht door Lucia »

Indien mogelijk zou ik hem naar je ouders brengen ipv mee naar het werk.

En ik denk nou niet bepaald dat hij het slecht heeft bij jullie. Milo ging op zn oude dag ook wel naar mijn ouders als wij een weekend op pad gingen met peertje.
Fijn dat dat kan, maar ik zou hem er niet om weg doen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”