Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is "vocaal" (voor jou)?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Wat is "vocaal" (voor jou)?

Ongelezen bericht door blondie »

Nou dat.. ik heb wel eens opgelopen met blafferds. Een Duitse Herder die echt non stop kon blaffen als hij los mocht, en nee baasje vond dat niet fijn maar die hond zat gewoon echt zo in elkaar .. niet op andere honden maar gewoonweg continue opgewonden blaffen omdat baas iets moest schoppen en zo. En nee, dat lag echt niet aan haar en de manier waarop zij met de honden om ging.
En ook een wat kleinere aandoenlijke hond van een forum lid. Die hond was ook vaak vocaal aanwezig als je ging lopen. Zelfde verhaal als boven, baasje vond dat nooit zo helemaal fijn maar het zat er gewoon zo diepgeworteld in :LOL:
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Wat is "vocaal" (voor jou)?

Ongelezen bericht door thom »

Ari is nogal vocaal in huis, hij kreunt, steunt en brabbelt de hele dag, hartstikke gezellig.
In de tuin is een ander verhaal, hij gaat van brommen meteen over naar blaffen en dan volledig voluit, dat is alleen maar heel vervelend en krijgen we er niet uit na bijna 7 jaar. Dus zodra meneer weer bezig gaat mag hij fijn naar binnen. Niet leuk voor hem, maar dat idiote geblaf/gekrijs is voor de buren niet leuk, voor ons ook niet trouwens.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
tobi__
Zeer actief
Berichten: 2850
Lid geworden op: 06 jul 2016 14:15
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Re: Wat is "vocaal" (voor jou)?

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik weet niet wanneer een hond echt vocaal is. Maar ik weet wel dat ik erg weinig tolerantie voor blaffen heb. Tijdens spel of in een ogenblik van waakzaamheid even van je laten horen helemaal prima. Maar verder je mond houden. Honden die blijven blaffen als de bel gaat, of aanslaan wanneer er iemand voorbij het huis loopt echt ondragelijk.

Tobi blaf alleen als hij onze kat buiten hoort vechten en mag dan ook blaffend naar buiten rennen om ze uit elkaar te jagen. Maar verder hoeft hij niet te blaffen. Met spel blaft hij zeker mee en dat is prima. Gelukkig is hij verder niet blafferig. Alleen naar honden die achter een bal aan het water in springen. Maar dat is ook prima te corrigeren.

Ik vind een hond denk ik al snel vocaal ....
_Esmee
Gebruikersavatar
Linx
Zeer actief
Berichten: 1171
Lid geworden op: 06 nov 2009 17:18
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Locatie: Elburg
Contacteer:

Re: Wat is "vocaal" (voor jou)?

Ongelezen bericht door Linx »

Ik heb ook een vrij lage grens van tolerantie waar het op lawaai aan komt. Blaffen vind ik het meest ergerlijk, piepen kan ik ook niet heel goed hebben en als een hond zich eens lekker een half uurtje gaat liggen soppen moet ik toegeven dat ik dat op een gegeven moment ook af kap.. :lol1: Een keertje kreunen, gapen, even mopperen/babbelen vind ik allemaal niet zo vreselijk.

Echter, dat ik het niet prettig vind interesseert onze honden bijzonder weinig, we hebben er 2 echt afschuwelijk vocale mormels ( :love: ) tussen zitten, waar het ook bijna niet uit te krijgen is (dat is het nadeel met veel honden, het stookt elkaar ook gewoon op) en wanneer de hele boel vindt dat ze niet snel genoeg te vreten krijgen ligt het stereo te 'krijsen' tot we de boodschap begrijpen. Ach tja.. Gelukkig zijn ze lief! :I:
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Wat is "vocaal" (voor jou)?

Ongelezen bericht door dre »

tobi__ schreef:Ik weet niet wanneer een hond echt vocaal is. Maar ik weet wel dat ik erg weinig tolerantie voor blaffen heb.
Owh ja, dat had ik ook ooit, tot zo'n 1,5 jaar geleden, fijne tijd was dat :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Wat is "vocaal" (voor jou)?

Ongelezen bericht door Marlett »

Afgelopen week werd er een nieuw blafje toegevoegd aan het repertoire. Een zacht mag-ik-naar-binnen-blafje. Echt heel lief.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Wat is "vocaal" (voor jou)?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Ik ben omringd met buren die hun honden nooit geleerd hebben te stoppen met blaffen. Derhalve heb ik mijn hond al vaak moeten sommeren te stoppen met het geblaf als ze reageert op de anderen. Als ze in de tuin ligt en blaft kijkt ze door het keukenraam om mijn reactie te peilen. Ja, ik heb een hekel aan onnodig blaffen en niet zo'n beetje ook.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Wat is "vocaal" (voor jou)?

Ongelezen bericht door blondie »

Als ik voor mijzelf spreek blijf ik het wel een lastig iets vinden.
Vandaag was het weer "blaf dag" blijkbaar, echt non stop aan alle kanten de honden in de blafmodus zonder dat er wat van wordt gezegd, en waarom er geblaft wordt :19:
Het lastige vind ik dat ik absoluut mijn eigen of andere honden niet mond dood wil maken.
Om een balans te vinden voor aanslaan, vanwege de natuur van de honden en het in mijn ogen onnodig aanslaan.

Voorbeeld, gisteren zit ik in de tuin, aan de voorkant. Iemand passeert, prima. Aangeleerd is dat er niet op iedere voorbijganger gereageerd wordt of hoeft te worden.
Op het moment dat die persoon blijft staan en aan gaat spreken, vind ik het niet meer dan normaal dat mijn hond alert daarop reageert. Het liefst stil, maar dat de hond alert wordt is bij een van origine (waak)hond te verwachten.
Dat de persoon in kwestie mij aanspreekt, "kan ik het zo aangeven?" "Hij doet toch niets?" mijn antwoord niet afwacht en naar het hekje loopt om daaroverheen te buigen, terwijl de hond in een mum bij het hekje is, op het hekje springt en "Woef" zegt :oohja:
Daar ga ik hem toch echt niet voor "bestraffen".
Ik vond het nog netjes, een simpele enkele "woef" :LOL:
Ik stond op om de envelop aan te pakken, maar ze zei wel "dacht dat ie niets deed joh..".
Tsja.. :19:
Maar idem als mensen zouden gaan klooien voor ons huis, dan vind ik het zeker wel ok als de honden daar wat over vinden. Ze hoeven niet voor alles de klep te houden, daar zit dus mijn dilemma vaak. In de honden vanuit ons aan te geven wat ok is, en wat niet.
Postbode die hek binnen komt, nee klep houden.. maar bij een ander die dat zelfde hekje binnen komt en de tuinslang komt jatten (ik noem maar iets) dan heb ik graag dat de honden even laten horen dat er wat gebeurd wat niet in de haak is :lol1:
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Wat is "vocaal" (voor jou)?

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Cash is wel vocaal ja, die heeft heel veel geluidjes :mrgreen:
Maar voor mij goed te doen.
Inderdaad tijdens wandelen moeten we wel door en in actie blijven, als het te lang duurt of te langzaam gaat wil ze wel gaan yeppen uit ongeduld maar dat vind ik niet zo erg.

Met spelen ook geen probleem, dan gaat ze d'r gang maar.
Verder slaat ze nog wel eens door in feestvreugde als er iemand thuiskomt maar allemaal goed te doen.
Verder hoor je haar weining.
Als je kreunen, steunen, brommen en zuchten niet meetelt :mrgreen:

Sue hoor je nooit, heel soms als ie fanatiek word met spelen en in z'n monstermodus staat maar das echt minimaal.
Gebruikersavatar
Antonetta
Zeer actief
Berichten: 4912
Lid geworden op: 20 okt 2009 12:06
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Re: Wat is "vocaal" (voor jou)?

Ongelezen bericht door Antonetta »

Balou is irritant vocaal, hij blaft om het blaffen. Als de bel of de telefoon gaat maar ook als er iemand voor het huis langs loopt of de kat ergens anders gaat liggen. Lotus blaft ook maar een stuk minder als Balou wel heeft zij een krijsstem waar je nekhaar van omhoog gaat staan.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”