Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

“Pikverlengers”

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Floortje schreef: Daarom had ik voor die ouwe een heel kakkineus geruit jasje. Iedereen in de war, want dat paste natuurlijk niet in een hokje :mrgreen:
Charlie werd met d'r roze kleertjes overal gelokt en geaaid. In het OV kreeg ze een rugzak om, was ze ook opeens leuk :lol1:
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door Floortje »

twinkeltje schreef:Vallen bull terriers nu ook al onder stoer :denken:
Ze staan op de HR lijst, met vakantie moest ik uitkijken naar welk land ik ging vanwege een rasverbod of muilkorfgebod en uitlaatservices en pensions deden ook moeilijk. Dus voor veel mensen vallen ze wel onder gevaarlijke honden denk ik.
En op straat kreeg ik ook wel negatieve reacties.

Hier in een park loopt een enorm bekakte man (ik woon in een kakbuurt) met een sbt/bt kruising en er is een buurtpetitie geweest om hem en z'n (hele lieve) hond uit het park te weren :LOL:
Laatst gewijzigd door Floortje op 24 feb 2020 11:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door dagmar88 »

twinkeltje schreef:Vallen bull terriers nu ook al onder stoer :denken:
Dat ging een tijdje niet zo lekker. Vlak voor het einde van de pitbullwet waren ze even heel populair en had je overal doodbijters.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik wou dat ik zo op mijn honden leek.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:Ik wou dat ik zo op mijn honden leek.
Die hond staat er nog leuk zelfverzekerd bij. Bij die baas daarentegen druipt de onzekerheid over dat te korte dikke lijfje er aan alle kanten af :mrgreen:
Met z'n op de kinderafdeling gekochte camouflagebroekje :LOL:
:LOL:

Die hond had net drie cm hoger moeten zijn. Dat beetje doorzakken doen het lijfje en de zelfverzekerdheid geen goed.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kruimel53 schreef:Het topic gaat volgens mij over mensen die hun hond kiezen als pikverlenger.
Dus mensen die dat niet zo zien hoeven zich niet aangesproken te voelen.
De bazen van potentieelpikverlengenderassen hebben daar nogal snel last van.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door Floortje »

Nanna schreef:Ik denk dat mensen op straat de Bullterriër niet echt herkennen als HR ras. Al helemaal niet omdat ze eerst over hun verbazing over die schapenkoppen heen moeten komen :LOL:
Geitenkop.

En dat zal je nog verbazen hoor. Veel mensen denken nog steeds dat zo'n ramskop een pitbull is.
Mijn oma vond Fribbel en Murphy ook veel op elkaar lijken (Murphy was de hond van m'n neef amstaff/Argentijnse dog) en mensen op straat vroegen vaak of Fribbel en Tiba familie waren :piew:
De gemiddelde mens heeft echt weinig hondenkennis.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door Floortje »

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:
dagmar88 schreef:Ik wou dat ik zo op mijn honden leek.
Die hond staat er nog leuk zelfverzekerd bij. Bij die baas daarentegen druipt de onzekerheid over dat te korte dikke lijfje er aan alle kanten af :mrgreen:
Met z'n op de kinderafdeling gekochte camouflagebroekje :LOL:
:LOL:

Die hond had net drie cm hoger moeten zijn. Dat beetje doorzakken doen het lijfje en de zelfverzekerdheid geen goed.
Ik vind het vooral bijzonder hoe dicht z'n ogen bij elkaar staan. Van dat ventje.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Floortje schreef: Ik vind het vooral bijzonder hoe dicht z'n ogen bij elkaar staan.
Meer hoe alles aan de lichaamsbouw down syndroom schreeuwt en er dan toch net een tikkie ander hoofd op zit.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door Floortje »

Inderdaad! :goeie: :LOL:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ik voel me wel fijner op straat met hond, maar dat is meer omdat mensen me dan meer ruimte gunnen. Ik ben niet zo groot (1,64 meter, 58 kg) en er wordt toch vaak tegen me aan gebeukt op straat. Met een hond van 26-30 kg naast me gaan mensen wel aan de kant. Nu loop ik niet veel op drukke wegen, maar goed, het is wel prettig als je eens langs een groep mensen moet.
Qua bescherming heb ik er niets aan, want alhoewel mensen soms denken dat boxers vechthonden zijn, is de kans groot dat je alleen met een schoongelikt gezicht uit zo'n strubbeling komt :lol1:
Wellicht een blauwe plek van een poot, daar houdt t wel mee op...

Ik kan me wel storen aan 'pikverlengers' maar dat is dan meer omdat die honden ook altijd los moeten kunnen ook al zijn ze niet te vertrouwen en luisteren ze echt niet naar de baas die geen kaas heeft gegeten van hondentaal...
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Nanna schreef:Hij heeft het ras omdat ie ze zo lief vindt ;-)
Natuurlijk.

Afbeelding
Die zie ik nooit die is al te moe om uit zijn ogen te kijken laat staan te lopen
Afbeelding
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door DeDiana »

Doyaquba schreef:Ik voel me wel fijner op straat met hond, maar dat is meer omdat mensen me dan meer ruimte gunnen. Ik ben niet zo groot (1,64 meter, 58 kg) en er wordt toch vaak tegen me aan gebeukt op straat. Met een hond van 26-30 kg naast me gaan mensen wel aan de kant. Nu loop ik niet veel op drukke wegen, maar goed, het is wel prettig als je eens langs een groep mensen moet.
Qua bescherming heb ik er niets aan, want alhoewel mensen soms denken dat boxers vechthonden zijn, is de kans groot dat je alleen met een schoongelikt gezicht uit zo'n strubbeling komt :lol1:
Wellicht een blauwe plek van een poot, daar houdt t wel mee op...

Ik kan me wel storen aan 'pikverlengers' maar dat is dan meer omdat die honden ook altijd los moeten kunnen ook al zijn ze niet te vertrouwen en luisteren ze echt niet naar de baas die geen kaas heeft gegeten van hondentaal...
Serieus? Ik heb ongeveer hetzelfde postuur en ik heb het nog nooit van mijn leven meegemaakt dat iemand op straat zomaar tegen me aan beukte :denken:
80564M

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door 80564M »

Doyaquba schreef:Ik voel me wel fijner op straat met hond, maar dat is meer omdat mensen me dan meer ruimte gunnen. Ik ben niet zo groot (1,64 meter, 58 kg) en er wordt toch vaak tegen me aan gebeukt op straat. Met een hond van 26-30 kg naast me gaan mensen wel aan de kant. Nu loop ik niet veel op drukke wegen, maar goed, het is wel prettig als je eens langs een groep mensen moet.
Tegen je aan gebeukt??? Waar loop je dan? Ben een cm kleiner en 3 kilo lichter dan jou, maar er wordt nooit tegen me aan gebeukt :denken:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Haha dat zal het zijn, nee ik loop gewoon rechtdoor en ik verwacht dan als mensen met 3 naast elkaar op een stoep lopen dat ze opzij gaan ja, dan ga ik zelf ook niet een stap opzij. Maar misschien is het ook aan mij om 'groter te ogen'. Ik denk dat jong, klein en vooral niet heel erg een op de voorgrond staande persoonlijkheid zijn me niet helpt. Ik loop in München tegenwoordig, hiervoor in Utrecht en ja op drukke dagen in de binnenstad ontkom ik er echt niet aan. Nu breng ik mijn honden niet in die situatie, maar de ene keer dat ze eens in een stad zijn op vakantie ofzo merk ik gewoon dat mensen wel aan de kant gaan voor je. Zo ook onderweg naar het strand thuis in het drukkere seizoen.
Maar zal voortaan wel m'n bril opzetten :LOL: misschien werkt t...
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Zinodo schreef:
Doyaquba schreef:Haha dat zal het zijn, nee ik loop gewoon rechtdoor en ik verwacht dan als mensen met 3 naast elkaar op een stoep lopen dat ze opzij gaan ja, dan ga ik zelf ook niet een stap opzij. Maar misschien is het ook aan mij om 'groter te ogen'. Ik denk dat jong, klein en vooral niet heel erg een op de voorgrond staande persoonlijkheid zijn me niet helpt. Ik loop in München tegenwoordig, hiervoor in Utrecht en ja op drukke dagen in de binnenstad ontkom ik er echt niet aan. Nu breng ik mijn honden niet in die situatie, maar de ene keer dat ze eens in een stad zijn op vakantie ofzo merk ik gewoon dat mensen wel aan de kant gaan voor je. Zo ook onderweg naar het strand thuis in het drukkere seizoen.
Maar zal voortaan wel m'n bril opzetten :LOL: misschien werkt t...
Oh in Utrecht werd er ook altijd tegen me aan gebeukt. Helemaal schijtziek werd ik ervan. Echt compleet onnodig. Ben daarna naar Arnhem verhuisd en ta-da, nooit meer gebeurd. En ik ben toch echt nog steeds hetzelfde mens. :19:
Ik heb eigenlijk nu ik erover nadenk nooit in Utrecht met hond gelopen, dus weet niet of het dan anders is, maar het is nog nooit ergens zoveel geweest als in Utrecht. Mensen hebben daar misschien bovengemiddeld schijt aan de medemens. Ow en kleine straatjes en veel mensen op bepaalde tijdstippen, maar ja je moet wel met z'n drie naast elkaar kunnen lopen anders kan je niet kletsen :blah:
Of met twee kinderwagens...waarom zou ik altijd aan de kant moeten gaan? :U: Ik vertik het, waarschijnlijk daarom het beuken :denken:
80564M

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door 80564M »

Doyaquba schreef:Ik heb eigenlijk nu ik erover nadenk nooit in Utrecht met hond gelopen, dus weet niet of het dan anders is, maar het is nog nooit ergens zoveel geweest als in Utrecht. Mensen hebben daar misschien bovengemiddeld schijt aan de medemens. Ow en kleine straatjes en veel mensen op bepaalde tijdstippen, maar ja je moet wel met z'n drie naast elkaar kunnen lopen anders kan je niet kletsen :blah:
Of met twee kinderwagens...waarom zou ik altijd aan de kant moeten gaan? :U: Ik vertik het, waarschijnlijk daarom het beuken :denken:
Ja, misschien. Ik ga gewoon aan de kant hoor, wat kan mij toch schelen dat "ik altijd" aan de kant moet. Ik ga liever aan de kant dan lijfelijk contact met tegenliggers hoor.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Marion. schreef:
Doyaquba schreef:Ik heb eigenlijk nu ik erover nadenk nooit in Utrecht met hond gelopen, dus weet niet of het dan anders is, maar het is nog nooit ergens zoveel geweest als in Utrecht. Mensen hebben daar misschien bovengemiddeld schijt aan de medemens. Ow en kleine straatjes en veel mensen op bepaalde tijdstippen, maar ja je moet wel met z'n drie naast elkaar kunnen lopen anders kan je niet kletsen :blah:
Of met twee kinderwagens...waarom zou ik altijd aan de kant moeten gaan? :U: Ik vertik het, waarschijnlijk daarom het beuken :denken:
Ja, misschien. Ik ga gewoon aan de kant hoor, wat kan mij toch schelen dat "ik altijd" aan de kant moet. Ik ga liever aan de kant dan lijfelijk contact met tegenliggers hoor.
Ik ga wel aan de kant want heb een hekel aan lijfelijk contact maar niet constant, zeker niet als mensen weg-breed lopen. Meer voor het statement, dus wellicht ben ik net zo vervelend op dat moment... Maar dat verklaart het dan :lol1: ik ben ook wel blij als ik niet meer in zulke steden hoef te wonen ja, duurt niet meer zo lang gelukkig.
80564M

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door 80564M »

Doyaquba schreef:Ik ga wel aan de kant want heb een hekel aan lijfelijk contact maar niet constant, zeker niet als mensen weg-breed lopen. Meer voor het statement, dus wellicht ben ik net zo vervelend op dat moment... Maar dat verklaart het dan :lol1: ik ben ook wel blij als ik niet meer in zulke steden hoef te wonen ja, duurt niet meer zo lang gelukkig.
Ik heb ook jaren in Utrecht gewoond, had ik er ook geen last van. Als mensen weg-breed lopen, plet ik me desnoods wel even tegen een muur hoor. Maar ik heb ook geen behoefte aan statements maken met mensen die ik niet ken :wink:
Gebruikersavatar
mijke
Zeer actief
Berichten: 16537
Lid geworden op: 05 jan 2012 22:04
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1
Locatie: Groningen

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door mijke »

Nanna schreef:Mamma’s met kinderwagens in drie....twee....een....
Ja hoi! Wat moet ik doen?

Ik heb ook in Utrecht gewoond en ik herken dat wel, dat mensen daar asocialer zijn op straat. En ik heb echt wel een onmisbaar postuur :mrgreen: Ik heb daar zo snel mogelijk een wegwezer gemaakt.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door Doyaquba »

mijke schreef:
Nanna schreef:Mamma’s met kinderwagens in drie....twee....een....
Ja hoi! Wat moet ik doen?

Ik heb ook in Utrecht gewoond en ik herken dat wel, dat mensen daar asocialer zijn op straat. En ik heb echt wel een onmisbaar postuur :mrgreen: Ik heb daar zo snel mogelijk een wegwezer gemaakt.
Gezellig door het park wandelen met je beste vriendin met ook een kinderwagen al kletsend en het hele pad innemend. En vooral naast elkaar stil gaan staan op het pad terwijl ik aan het hardlopen ben en dan door het strontveldje moet :lol1: :lol1:
Of op de stoep natuurlijk waardoor ik helemaal moet stoppen en uit t ritme ben...
Geef me dan maar m'n hond die de weg voor me vrij maakt :I: eng snoepje dat t is

Ach ja ik woonde ruim 5 jaar in/op Kanaleneiland...zegt dat genoeg? :schrik:
Laatst gewijzigd door Doyaquba op 24 feb 2020 13:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Kruimel53 schreef:
Doyaquba schreef:
mijke schreef:
Nanna schreef:Mamma’s met kinderwagens in drie....twee....een....
Ja hoi! Wat moet ik doen?

Ik heb ook in Utrecht gewoond en ik herken dat wel, dat mensen daar asocialer zijn op straat. En ik heb echt wel een onmisbaar postuur :mrgreen: Ik heb daar zo snel mogelijk een wegwezer gemaakt.
Gezellig door het park wandelen met je beste vriendin met ook een kinderwagen al kletsend en het hele pad innemend. En vooral naast elkaar stil gaan staan op het pad terwijl ik aan het hardlopen ben en dan door het strontveldje moet :lol1: :lol1:

Ach ja ik woonde ruim 5 jaar in Kanaleneiland...zegt dat genoeg? :schrik:
Men woont niet in Kanaleneiland. Men woont op Kanaleneiland.
Wellicht als het echt een eiland was ja, men woont op Texel inderdaad, maar kanaleneiland? Altijd over getwijfeld, maar heb het voor je aangepast
Gebruikersavatar
mijke
Zeer actief
Berichten: 16537
Lid geworden op: 05 jan 2012 22:04
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1
Locatie: Groningen

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door mijke »

Waarom in vredesnaam :LOL: Ik zat in Lombok, opzich al een stuk beter. Het meest aso vond ik mensen in het centrum en op het station, maar de hele stad ademt een soort van "te veel mensen op te weinig ruimte"-chagerijn.

Ik loop gelukkig zelden op met iemand met ook een kinderwagen, want ik vind het vreselijk irritant. Het past niet eens echt, naast elkaar, en je neemt gelijk zo onwijs veel ruimte in. Ik ga dus wel aan de kant voor mensen. Althans ik doe mijn best, maar soms is het gewoon even lastig laveren met zo'n bakbeest. Gelukkig nooit gemerkt dat mensen zich er aan ergeren. Gewoon wederzijds een beetje rekening houden met elkaar, lief lachen en indien nodig even sorry zeggen. Maarja ik woon in groningen, daar zijn mensen een heel stuk relaxter over het algemeen ;)
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Kruimel53 schreef:Het is Uteregs. Je woont ook op Overvecht, of Hoograven.
Ah okay, weer wat geleerd vandaag :wink:
Ik praat meestal gewoon Nederlands, dat gedoe met accenten en dialecten ook...
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door Doyaquba »

mijke schreef:Waarom in vredesnaam :LOL: Ik zat in Lombok, opzich al een stuk beter. Het meest aso vond ik mensen in het centrum en op het station, maar de hele stad ademt een soort van "te veel mensen op te weinig ruimte"-chagerijn.

Ik loop gelukkig zelden op met iemand met ook een kinderwagen, want ik vind het vreselijk irritant. Het past niet eens echt, naast elkaar, en je neemt gelijk zo onwijs veel ruimte in. Ik ga dus wel aan de kant voor mensen. Althans ik doe mijn best, maar soms is het gewoon even lastig laveren met zo'n bakbeest. Gelukkig nooit gemerkt dat mensen zich er aan ergeren. Gewoon wederzijds een beetje rekening houden met elkaar, lief lachen en indien nodig even sorry zeggen. Maarja ik woon in groningen, daar zijn mensen een heel stuk relaxter over het algemeen ;)
1 kinderwagen ergert me niet hoor, daar loop ik zo voorbij, mits ze niet slingeren over het pad door telefoontjesgebruik. Maar twee naast elkaar, waarom dan? Dat past toch niet?
Beetje rekening houden met de medemens kom je ver mee, maar dat is voor alles zo
Ben blij als ik weer terug ben op het platteland, daar kom ik vandaan en heb ik nooit last van dit soort taferelen, daar heb je alleen weer mensen die het vertikken hun hond aan te lijnen als je er met een loopse teef aan komt (geen losloopgebied) en dat soort dingen...doe mij dat hutje op de hei maar :lol1:
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door sbientje »

mijke schreef:Waarom in vredesnaam :LOL: Ik zat in Lombok, opzich al een stuk beter. Het meest aso vond ik mensen in het centrum en op het station, maar de hele stad ademt een soort van "te veel mensen op te weinig ruimte"-chagerijn.

Ik loop gelukkig zelden op met iemand met ook een kinderwagen, want ik vind het vreselijk irritant. Het past niet eens echt, naast elkaar, en je neemt gelijk zo onwijs veel ruimte in. Ik ga dus wel aan de kant voor mensen. Althans ik doe mijn best, maar soms is het gewoon even lastig laveren met zo'n bakbeest. Gelukkig nooit gemerkt dat mensen zich er aan ergeren. Gewoon wederzijds een beetje rekening houden met elkaar, lief lachen en indien nodig even sorry zeggen. Maarja ik woon in groningen, daar zijn mensen een heel stuk relaxter over het algemeen ;)
op Lombok :lees:
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik kom uit Den Haag en vind ze in Utrecht juist zo beleefd :scratch: Hand uitsteken op de fiets als je afslaat enzo.
Lombok vind ik echt een gezellig buurtje. Kanaleneiland is wel armoedig, maar nooit problemen gehad.
In Amsterdam, daar zijn ze pas asociaal. Al krijsend de stad doorfietsen, lijkt wel of die hele stad uit wielrenners bestaat, maar dan op oude barrels :vaag:
Gebruikersavatar
mijke
Zeer actief
Berichten: 16537
Lid geworden op: 05 jan 2012 22:04
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1
Locatie: Groningen

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door mijke »

Ja Lombok was wel leuk hoor verder! Maar hand uitsteken op de fiets in utrecht? Zeker nooit in de spits gefietst :LOL: Dat was mijn nummer 1 ergernis toen ik daar kwam wonen. Oh en troep, op de weg en het fietspad. Ik had constant lekke banden of een klapband. Wat dat betreft zijn we in Groningen wel verwend weet ik nu.
Gebruikersavatar
mijke
Zeer actief
Berichten: 16537
Lid geworden op: 05 jan 2012 22:04
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1
Locatie: Groningen

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door mijke »

In 2004 was het ook al bittere ellende. Ik voelde me in Lombok heel wat prettiger.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: “Pikverlengers”

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Kruimel53 schreef:
Zinodo schreef:En fietsfiles bij iedere stoplicht :oohja:

Ik heb ook op kanaleneiland gewoond. Wat een trieste put ellende was dat.
Toen het gebouwd werd was het echt een prachtige wijk. Mooie lichte woningen met douche, veel groen, handige winkelcentra. Heel wat beter dan de gribussen van Wijk C en de Daalsebuurt die toen gesloopt werden.
Vast, maar van 2014-2019 was het wat mij betreft een rotwijk, twee keer woninginbraak en vandalisme aan m'n auto gehad, ik was er echt klaar mee. Ik ben het eens met de trieste put ellende, maarja je moet ergens beginnen...
Ben heel blij dat ik nu in een van de betere wijken woon in München, zo fijn om normaal in het donker over straat te durven, bovendien zijn de parken 10 keer zo groot als de postzegels in Utrecht en ben ik af van het 'te veel mensen op te weinig ruimte' gevoel :D
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”