Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe houdt jij je honden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Gimmick »

ik heb een aantal gouden regels en als we verder geen visite in huis hebben valt het best mee.
1. we openen geen deuren
2. we openen geen prullebakken
3. we liggen niet op de bank zonder uitnodiging
4. we slopen geen spullen die niet van hun zijn

verder zijn ze echt onderdeel van ons gezin. Gaan vaak mee op pad maar moeten ook wel een inschikken als het even niet uit komt.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Floortje »

Gimmick schreef:ik heb een aantal gouden regels en als we verder geen visite in huis hebben valt het best mee.
1. we openen geen deuren
2. we openen geen prullebakken
3. we liggen niet op de bank zonder uitnodiging
4. we slopen geen spullen die niet van hun zijn

verder zijn ze echt onderdeel van ons gezin. Gaan vaak mee op pad maar moeten ook wel een inschikken als het even niet uit komt.
Wij hebben een soortgelijk rijtje. En buiten dat mag er eigenlijk best heel veel.

1. Er wordt niet gebeten. Niet in mensen, niet in elkaar en niet in de andere huisdieren.
2. Er wordt niet geschooid en gebedeld. Niet bij mensen, niet bij elkaar en niet bij andere huisdieren.
3. Er wordt niet door deuren/poorten heen geglipt. Geldt ook voor de auto.

Bij Rakoes is nog wat fine-tuning nodig :lol1:
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Gimmick »

Floortje schreef:
Gimmick schreef:ik heb een aantal gouden regels en als we verder geen visite in huis hebben valt het best mee.
1. we openen geen deuren
2. we openen geen prullebakken
3. we liggen niet op de bank zonder uitnodiging
4. we slopen geen spullen die niet van hun zijn

verder zijn ze echt onderdeel van ons gezin. Gaan vaak mee op pad maar moeten ook wel een inschikken als het even niet uit komt.
Wij hebben een soortgelijk rijtje. En buiten dat mag er eigenlijk best heel veel.

1. Er wordt niet gebeten. Niet in mensen, niet in elkaar en niet in de andere huisdieren.
2. Er wordt niet geschooid en gebedeld. Niet bij mensen, niet bij elkaar en niet bij andere huisdieren.
3. Er wordt niet door deuren/poorten heen geglipt. Geldt ook voor de auto.

Bij Rakoes is nog wat fine-tuning nodig :lol1:
Buiten de deur is voor mij maar 1 gouden regel:
Je houdt contact met me. Punt.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
Mit
Zeer actief
Berichten: 50837
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:14
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1
Locatie: Ons Dorp

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Mit »

Gijs zal een belangrijk onderdeel van ons leven worden. Een gezinslid, maar geen kind, wel echt een hond.
Ik weet overigens niet precies hoe ik dat onderscheid maak hoor, maar we willen hem nog een paar mooie jaren geven en dat houdt voor ons in; genieten van het delen van ons huis met hem, hem meenemen als dat kan en thuislaten als het even niet kan of als het meenemen niet leuk is voor hem. We kijken goed naar hem en zijn tempo en passen ons daarop aan. Dat wil zeggen dat we niet elke dag wandelingen maken van anderhalf uur, tenzij hij dat op den duur wel weer kan.

Tja, eigenlijk leven we ons leven zoals we dat nu doen, maar dan met hond. Hond mee naar terrasjes, op wandelingen, in de mand naast de bank enzovoorts.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”