Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe houdt jij je honden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Machie »

Hier leven ze in huis. Beneden en boven, wat ze willen. Ze hebbend e vrijheid in huis als ze zich maar gedragen. Ze kunnen tot een uur of 6 prima alleen zijn, langer wil ik zelf niet. Verder wandelen ze voldoende en de 2 jongsten train ik fanatiek. Vooral agility maar daarnaast ook balansen ed om hun lijf zo optimaal mogelijk te houden. 's avonds ligt Csiva de hele avond op schoot. En verder zijn ze waar ik ben. Meestal dan :)
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door maart »

Ik leef met ze samen, ze gaan en staan waar ze willen. 1tje slaapt mee boven.
Ik voel me echt compleet met de honden rondom me en verkies hun gezelschap zeker boven een avond weggaan.

Ik train veel met ze (al was ik vroeger fanatieker en maar gericht op 1 iets, nu doe ik meer verschillende dingen)

Ze kunnen prima alleen zijn, ik voel me daar ook niet schuldig over, ik vind ook absoluut niet dat je geen hond mag hebben als je als alleenstaande fulltime werkt, in tegenstelling tot veel anderen.

Ik kan me geen leven zonder ze voorstellen. Al denk ik wel dat ik vanaf nu voor een maat minder zal kiezen, treskor is echt mijn limiet qua wat ik aan kan.
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Tineke »

Ze liggen hier in huis waar ze willen, en ook de slaapkamer is toegankelijk voor ze.
Daar verkassen ze ook heen zodra wij aanstalten maken om daar heen te gaan.
We trainen niet met ze , wel spelen we zoekspelletjes met ze en laten we ze ons ,of de kleinkinderen, opspeuren .
Wandelen uiteraard iedere dag , maar in huis besteden we ook wel aandacht aan ze in de vorm van knuffelen.
Daar stellen ze ook wel prijs op.
Ze volgen ons overigens niet door het hele huis , daar zijn ze te lui voor.
Jimi deed dat wel toen hij hier pas was maar inmiddels doet hij dat niet meer.
Het zijn wel honden voor ons ,geen mensen, maar ze zijn wel belangrijk voor ons.
Toch vind ik het bij tijd en wijle ook weleens leuk om iets zonder ze te doen.
In maart gaan wij een weekendje naar Edinburgh en daar verheug ik me nu al op.
Gewoon de hele dag weg , dan nog een hapje eten en de pub in dat kan niet als zij erbij zijn.
We gaan wel hier ook wel van huis zonder hun maar nooit hele dagen uiteraard.
Dat kan best vinden wij , ze zijn tenslotte dan altijd samen en sowieso niet veel alleen gezien wij beide niet veel en om elkaar heen werken.
Het gaat dus om boodschappen doen, op visite , of een hapje eten of een filmpje pakken of uitgaan als ze hier alleen zijn , verder niet.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
mijke
Zeer actief
Berichten: 16537
Lid geworden op: 05 jan 2012 22:04
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1
Locatie: Groningen

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door mijke »

Oor is echt een onderdeel van het gezin. Ik laat haar heus wel eens thuis, maar als het even kan gaat ze mee op visite en uitjes. Zonder haar op vakantie gaan is nog nooit gebeurd, al helpt het wat dat betreft dat ik nooit vlieg of in hotels slaap. Ik doe verder ook geen speciale hobbies met haar, al zou een incidenteel lesje speuren me nog wel eens leuk lijken, of weer een keer coursen als ze weer beter is. Maar niks geregelds of vasts. Trainen doe ik ook niet met haar. Ze mag overal in huis komen, ligt bijna altijd naast me op de bank en ook geregeld in bed. We wandelen, knuffelen veel en doen geregeld een spelletje met een knuffel of stoeien, beetje gek doen.

De eerste anderhalf jaar dat ik Oor had ging ik heel anders met haar om. Nu heb ik een gezin, daar draait ze gewoon in mee, maar toen was ik alleen en was zij echt een aanzienlijk deel van mijn dagbesteding. Ze was natuurlijk nog pup, dus er viel van alles op te voeden en te trainen, dat vonden we ook allebei heel erg leuk. De hondenschool waar ik zat deed het op een ouderwetse, nare manier, drs daar ben ik gestopt, en heb vooral veel zelf gegaan mbv filmpjes van kikopup en alles spelenderwijs. Het was behalve noodzaak ook echt hobby. Daar pluk ik nu nog de vruchten van, de hoofdreden dat ze nu zo vreselijk goed meedraait in het gezin is denk ik de tijd die ik er toen in gestoken heb. Als ze tijdens het koken voor de poten loopt zeg ik uit de keuken en weet ze precies dat ze achter de drempel moet gaan liggen, heel handig. Een volgende hond zal denk ik iig een heel stuk minder goed opgevoed zijn :P
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Hier gaat dat ongeveer net zo Laeken. Honden zijn een belangrijk onderdeel van ons leven maar we zijn er niet de hele dag mee bezig en na de wandeling doen we gewoon ons mensending en als we weg moeten dan is dat maar zo. Geen hele dag, dat dan weer niet want dat vind ik te lang ook in verband met een eventueel nodige plas.
Sancho compenseert de uurtjes alleen door bij ons te willen slapen en dat vind ik wel prima.Het is de eerste hond die dat wil en mag en ik vind het inmiddels ook wel erg gezellig.
Toevallig zat ik er van de week nog aan te denken omdat we dus buiten de wandelingen om en af en toe een knuffel en wat aandacht verder weinig mee doen. Ik vroeg me dus af of honden het bij ons wel zo goed hebben, anderen zijn er vaak hele dagen mee bezig.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door laeken »

Marie-Josée schreef:Hier gaat dat ongeveer net zo Laeken. Honden zijn een belangrijk onderdeel van ons leven maar we zijn er niet de hele dag mee bezig en na de wandeling doen we gewoon ons mensending en als we weg moeten dan is dat maar zo. Geen hele dag, dat dan weer niet want dat vind ik te lang ook in verband met een eventueel nodige plas.
Sancho compenseert de uurtjes alleen door bij ons te willen slapen en dat vind ik wel prima.Het is de eerste hond die dat wil en mag en ik vind het inmiddels ook wel erg gezellig.
Toevallig zat ik er van de week nog aan te denken omdat we dus buiten de wandelingen om en af en toe een knuffel en wat aandacht verder weinig mee doen. Ik vroeg me dus af of honden het bij ons wel zo goed hebben, anderen zijn er vaak hele dagen mee bezig.
In mijn ogen laat jij je honden juist op de juiste manier met rust en zichzelf zijn. Ik vind het best wel zwaar voor honden als hun baasje de hele dag op ze let en met ze bezig is. Dat lijkt mij een beetje zielig voor de hond al zal ik daar wel commentaar op krijgen. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rami
Zeer actief
Berichten: 15764
Lid geworden op: 30 jul 2005 13:33
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Rami »

laeken schreef:
Marie-Josée schreef:Hier gaat dat ongeveer net zo Laeken. Honden zijn een belangrijk onderdeel van ons leven maar we zijn er niet de hele dag mee bezig en na de wandeling doen we gewoon ons mensending en als we weg moeten dan is dat maar zo. Geen hele dag, dat dan weer niet want dat vind ik te lang ook in verband met een eventueel nodige plas.
Sancho compenseert de uurtjes alleen door bij ons te willen slapen en dat vind ik wel prima.Het is de eerste hond die dat wil en mag en ik vind het inmiddels ook wel erg gezellig.
Toevallig zat ik er van de week nog aan te denken omdat we dus buiten de wandelingen om en af en toe een knuffel en wat aandacht verder weinig mee doen. Ik vroeg me dus af of honden het bij ons wel zo goed hebben, anderen zijn er vaak hele dagen mee bezig.
In mijn ogen laat jij je honden juist op de juiste manier met rust en zichzelf zijn. Ik vind het best wel zwaar voor honden als hun baasje de hele dag op ze let en met ze bezig is. Dat lijkt mij een beetje zielig voor de hond al zal ik daar wel commentaar op krijgen. :wink:
Nou, het ligt - denk ik - toch echt wel aan de hond(en) in kwestie. Een jonge, energieke 'werkhond' zal mijn (rustige) manier van honden houden niet echt prettig vinden. Ik zou zelf in ieder geval het idee hebben dat ze iets tekort komen. Ik houd het dus maar bij gezelschapshonden/huishonden. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door laeken »

Rami schreef:
laeken schreef:
Marie-Josée schreef:Hier gaat dat ongeveer net zo Laeken. Honden zijn een belangrijk onderdeel van ons leven maar we zijn er niet de hele dag mee bezig en na de wandeling doen we gewoon ons mensending en als we weg moeten dan is dat maar zo. Geen hele dag, dat dan weer niet want dat vind ik te lang ook in verband met een eventueel nodige plas.
Sancho compenseert de uurtjes alleen door bij ons te willen slapen en dat vind ik wel prima.Het is de eerste hond die dat wil en mag en ik vind het inmiddels ook wel erg gezellig.
Toevallig zat ik er van de week nog aan te denken omdat we dus buiten de wandelingen om en af en toe een knuffel en wat aandacht verder weinig mee doen. Ik vroeg me dus af of honden het bij ons wel zo goed hebben, anderen zijn er vaak hele dagen mee bezig.
In mijn ogen laat jij je honden juist op de juiste manier met rust en zichzelf zijn. Ik vind het best wel zwaar voor honden als hun baasje de hele dag op ze let en met ze bezig is. Dat lijkt mij een beetje zielig voor de hond al zal ik daar wel commentaar op krijgen. :wink:
Nou, het ligt - denk ik - toch echt wel aan de hond(en) in kwestie. Een jonge, energieke 'werkhond' zal mijn (rustige) manier van honden houden niet echt prettig vinden. Ik zou zelf in ieder geval het idee hebben dat ze iets tekort komen. Ik houd het dus maar bij gezelschapshonden/huishonden. :wink:
Ik denk dat Eva maar wat gelukkig was dat ze niet de hele dag gestimuleerd werd want dan zou ze ook de hele dag rond ons gehangen hebben met doe wat met mij! Juist rust geven en zorgen dat je hond niet constant op jou en op scherp staat is perfect. En dan gedoseerd lekker aandacht geven en heerlijk werken.

Honden kunnen soms heel erg gebaat zijn met genegeerd worden. Guus is altijd druk en wakker als je dat gaat aanwakkeren. Die kan van smorgens tot savonds bezig zijn. Juist hem negeren maakt dat hij ook lekker gaat slapen en zichzelf gaat amuseren.

Altijd op een baasje gericht zijn is denk ik toch echt wat veel gevraagd. Daarom vind ik hulphonden soms wel eens een beetje sneu.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik houd al mijn dieren gewoon verwend tot over hun oren. Laat ze je niet wijsmaken dat ze nog niet hebben gegeten met die waterige oogjes.

Ik zou het supergraag willen om echt te werken met ze, als in, speurwerk, mantrailen, douane. Het lijkt me echt heel gaaf om werk te doen met diensthonden.

Maar ik zou ze geen nacht in de buitenkennel kunnen laten. Het huis in, de bank op en snel! Onder een dekentje en kroelen maar.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Simone-H
Zeer actief
Berichten: 405
Lid geworden op: 08 jul 2016 21:33
Aantal honden: 1

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Simone-H »

Toen Pepper bij me kwam had ik er eigenlijk geen idee van hoe het leven met een hond zou zijn.
Nu wel, en ik vind het heel erg leuk.
Pepper is altijd bij me, oftewel zo veel mogelijk. Als het kan gaat ze mee als ik weg moet. Naar de supermarkt kan niet, dan blijft ze thuis. Ze kan heel goed alleen zijn, maar ik zorg ervoor dat ze niet langer dan een paar uur alleen is. Moet ik echt een dag weg en ze kan niet mee, gaat ze naar een pension. Maar dat gebeurd bijna nooit.
Het eerste jaar moest ik leren hoe met een hond om te gaan. Ik heb hier op het forum veel gelezen en veel tips opgepakt. Gaandeweg leerde ik hoe ik Pepper dingen kon leren. Ik heb haar trouwens alleen de dingen geleerd waar ikzelf het nut van inzag. Na een vakantie op Terschelling waar ze vrolijk wegliep of ik haar nu riep of niet ben ik daar flink mee aan de slag gegaan. Want los lopen is voor ons beide erg leuk, maar dan moet ze wel gehoorzamen. Nu kan ze op veel plaatsen los en komt bij me als ik roep.
Ze woont gewoon bij mij en in huis zit/ligt ze daar waar ik ben en savonds lekker bij me op de bank. Ze slaapt bij me boven, niet bij mij op bed maar op een eigen kamer, op een bed. Ik heb een huis met een tuin, niet heel erg groot maar we kunnen wel lekker buiten zijn.
Ze is nu echt een deel van mijn leven. Ik kan me gewoon niet meer voorstellen dat ik zolang zonder hondje ben geweest. Ja, ik hou wel rekening met haar maar dat vind ik vrij logisch als je besluit je leven met eenander levend wezen te delen. Ze gaat mee op vakantie en i.p.v. voor veel dingen te fiets te pakken gaan we nu veel lopen.
Buiten de gewone dagelijkse dingen doen we geen cursussen of zoiets. Dat was voor mij de insteek ook niet, vandaar dat ik voor een gezelschapshondje heb gekozen. En als ik het zo bekijk is Pepper best tevreden met haar leven bij mij.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Gebruikersavatar
mijke
Zeer actief
Berichten: 16537
Lid geworden op: 05 jan 2012 22:04
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1
Locatie: Groningen

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door mijke »

laeken schreef:
Marie-Josée schreef:Hier gaat dat ongeveer net zo Laeken. Honden zijn een belangrijk onderdeel van ons leven maar we zijn er niet de hele dag mee bezig en na de wandeling doen we gewoon ons mensending en als we weg moeten dan is dat maar zo. Geen hele dag, dat dan weer niet want dat vind ik te lang ook in verband met een eventueel nodige plas.
Sancho compenseert de uurtjes alleen door bij ons te willen slapen en dat vind ik wel prima.Het is de eerste hond die dat wil en mag en ik vind het inmiddels ook wel erg gezellig.
Toevallig zat ik er van de week nog aan te denken omdat we dus buiten de wandelingen om en af en toe een knuffel en wat aandacht verder weinig mee doen. Ik vroeg me dus af of honden het bij ons wel zo goed hebben, anderen zijn er vaak hele dagen mee bezig.
In mijn ogen laat jij je honden juist op de juiste manier met rust en zichzelf zijn. Ik vind het best wel zwaar voor honden als hun baasje de hele dag op ze let en met ze bezig is. Dat lijkt mij een beetje zielig voor de hond al zal ik daar wel commentaar op krijgen. :wink:
Nou dat vind ik een beetje overdreven, niet iedereen die erg actief is met zijn hond slaat daar in door. Maar ik snap wel wat je bedoelt, het kan een valkuil zijn. Zelf denk ik dat ik Oor in het begin ook iets te veel gestimuleerd heb, omdat ik bepaalde signalen aanzag voor verveling en het over hebben van energie, terwijl ik achteraf denk dat het wellicht meer overprikkeling was. Die balans is ook lastig te vinden voor een doldrieste jonge hond denk ik. Maar Oor heeft wel meer stabiliteit gevonden in een rustiger leven, al zal dat ook gewoon komen door het volwassen worden. Maar tussen té veel doen met je hond, en weinig doen met je hond, zit natuurlijk nog een heel gebied van veel doen met je hond op een leuke manier, en ik denk dat de meeste hfers daar onder vallen. Het is heus niet automatisch direct zielig als een baasje veel dingen doet met een hond. De hond volgen en goed kijken wat hij aangeeft lijkt me daarbij wel belangrijk.
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Hilde »

laeken schreef:In mijn ogen laat jij je honden juist op de juiste manier met rust en zichzelf zijn. Ik vind het best wel zwaar voor honden als hun baasje de hele dag op ze let en met ze bezig is. Dat lijkt mij een beetje zielig voor de hond al zal ik daar wel commentaar op krijgen. :wink:
Er zit wat mij betreft wel een verschil tussen overstimulatie en veel stimulatie.
Ik denk dat ik veel met mijn hond doe, maar ik let er juist ook erg op dat hij veel rust krijgt. Anders kan ik niet veel met hem doen. Dus naast wat we doen is er ook veel tijd voor rust en let ik er ook op dat hij dan niet half-aan blijft, maar echt uit gaat. Het is de balans zoeken tussen de activiteit en de rust, denk ik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:
Honden kunnen soms heel erg gebaat zijn met genegeerd worden.
Mensen ook, volgens de huskymixen. Vaak verdwijnen ze buiten zicht als ze niets van me moeten.
En ik maar braaf wachten op instructies :mrgreen:
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Eilfy »

Voor mij zijn m'n honden mijn maatjes en een belangrijk onderdeel van mijn leven. Veel van mij vrije tijd is speciaal voor de honden waarbij wat we samen doen varieert van fanatiek wedstrijden lopen tot lui onderuit Netflixen en kroelen op de bank. Ze leven bij mij in huis, wel in hun "eigen" ruimtes (in de zin van: niet in de slaapkamer maar misschien dat dit nog verandert als ik m'n eigen woning heb). Doordeweeks overdag zijn ze relatief veel alleen wat een hele mooie time-out is voor de activiteiten die ze 's avonds en in het weekend doen. Als ik lange dagen weg ben waar ze niet direct zelf iets mogen doen (training / workshop geven) dan gaan ze mee en mogen ze tussendoor lekker spelen, rennen etc.

Ik heb niet het idee dat ik ze over- of onderstimuleer. Ja ik ben actief met ze maar daar heb ik ze ook op uitgezocht qua karakter. En dat is ook wat bij mij past op dit moment in m'n leven.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Caro. »

Mijn hond betekent heel veel voor mij en dat is ook precies wel mijn valkuil :F:
Ik ben veel thuis en ik heb geen kinderen, dus mijn hond moet het ontgelden haha.

Ik voel me vaak wat schuldig, omdat ik fysiek gezien niet tot flinke lichamelijke activiteit in staat ben. Vandaar dat de wens ook was een
rustiger kleine middelmaat hond... en dat werd Jessie :mrgreen: Een energieke stuiterbal, maar door haar angsten ook niet helemaal stabiel.
Goed, dat rustigere leven kon ik dus wel op mijn buik schrijven en een groot deel van mijn energie gaat dus wederom naar mijn hond.
Ik heb even moeten omschakelen, maar aan de andere kant is het ook gewoon leuk al is het soms best weleens moeilijk om met een
wat onzekere, maar wel felle en energieke hond goed te leren omgaan.

Een goede basis moet er zijn, regelmaat zodat ze daar vertrouwen in kan vinden, maar ook veel beweging. Ik kan simpelweg niet langer
dan een uur lopen, maar gelukkig is ze knettergek en als ik 3 kilometer loop, heeft zij er volgens mij wel 15 of 20 gelopen, want ze vliegt
heen en weer. Soms kijk ik weleens wat jaloers naar die brave honden die vlakbij hun baas blijven en kijk dan nog eens naar mijn hond
'ehhh waar is ze nú weer?! Jessieeeeeee' :boos: maar dan komt ze er alweer aanvliegen met een superblije enthousiaste kop 'joehoeee
ik ben hier hoor' zoeffff :schrik:

Afijn, hoe hou ik mijn hond: als knuffeldier (een hond moet knuffelen), ze mag lekker op de bank, maar ze slaapt wel beneden in
de huiskamer en wij boven. Sowieso noodgedwongen omdat we een levensgevaarlijke trap hebben, maar ik denk dat de rust ook goed
voor haar is omdat ik dus veel thuis ben en ze dan bijna altijd wakker is (door geluiden en haar geluidsovergevoeligheid).
's Ochtends gaan we meestal met de bal spelen of frisbee en kan ze lekker rennen en daarna een wandeling met wat training erbij.
's Middags meestal een lange losloop wandeling en 's avonds nog een kort rondje (in de zomer weer wat langer).
Daarnaast doen we fitness training bij Carmen en oefenen we dat 2 of 3 keer per week thuis, gewoon in de huiskamer of in de tuin.
Jessie vindt het geweldig en op deze manier hebben we geleerd samen te werken en elkaar beter te begrijpen. Vaak vindt ze dingen nog
eng, maar ze doet ontzettend haar best (soms ook haar best om een omweg te vinden :LOL: ).
Ook geef ik eten dmv spel (voerbal, kong, broekspijp met lekkers voor het scheuren, band, intelligentie spelletjes, enz.)
zodat ze daar ook energie in kwijt kan en haar koppie moet gebruiken.

Op een dag ben ik dus best veel met haar bezig. De meeste dagen deel ik mijn energie ook zo in dat het voornamelijk naar mijn hond gaat.
Soms zijn er natuurlijk andere dingen die voorgaan en dan moet ze zich gewoon aanpassen met een dagje alles wat minder.
Alleen thuis zijn kan ze prima, ik hou max. 5 uur aan, maar volgens mij kan ze ook prima langer alleen zijn.

Nou zoiets ongeveer :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
Antonetta
Zeer actief
Berichten: 4912
Lid geworden op: 20 okt 2009 12:06
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mijn honden zijn erg belangrijk voor mij ook omdat ik alleen met ze ben, ze zijn voor mij voornamelijk gezelschapshond. Ze moeten weinig en kunnen ook geen kunstjes, wel heeft Balou de basis commando's geleerd maar hier doe ik niets meer mee. Ze mogen in de kamer liggen waar ze willen ook op de bank maar in mijn bed komen ze niet. Ik ga gewoon mijn eigen gang maar houd als ik weg ga wel rekening met de honden en probeer niet langer dan vier uur weg te zijn. Balou heeft hartproblemen met hem word beperkt gewandeld maar Lotus kan een wandeling wel waarderen als het tenminste niet te koud is, dan gaat ze zitten en verzet geen poot meer. Ik probeer mijn honden ondanks dat ze klein zijn gewoon hond te laten zijn maar ze zijn toch wel echte gezelschapshonden. Ze vinden het vooral heerlijk om rustig tegen mij aan of lekker warm op mijn schoot te liggen als ik lees of tv kijk en dit kan ik ook waarderen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door laeken »

mijke schreef:
laeken schreef:
Marie-Josée schreef:Hier gaat dat ongeveer net zo Laeken. Honden zijn een belangrijk onderdeel van ons leven maar we zijn er niet de hele dag mee bezig en na de wandeling doen we gewoon ons mensending en als we weg moeten dan is dat maar zo. Geen hele dag, dat dan weer niet want dat vind ik te lang ook in verband met een eventueel nodige plas.
Sancho compenseert de uurtjes alleen door bij ons te willen slapen en dat vind ik wel prima.Het is de eerste hond die dat wil en mag en ik vind het inmiddels ook wel erg gezellig.
Toevallig zat ik er van de week nog aan te denken omdat we dus buiten de wandelingen om en af en toe een knuffel en wat aandacht verder weinig mee doen. Ik vroeg me dus af of honden het bij ons wel zo goed hebben, anderen zijn er vaak hele dagen mee bezig.
In mijn ogen laat jij je honden juist op de juiste manier met rust en zichzelf zijn. Ik vind het best wel zwaar voor honden als hun baasje de hele dag op ze let en met ze bezig is. Dat lijkt mij een beetje zielig voor de hond al zal ik daar wel commentaar op krijgen. :wink:
Nou dat vind ik een beetje overdreven, niet iedereen die erg actief is met zijn hond slaat daar in door. Maar ik snap wel wat je bedoelt, het kan een valkuil zijn. Zelf denk ik dat ik Oor in het begin ook iets te veel gestimuleerd heb, omdat ik bepaalde signalen aanzag voor verveling en het over hebben van energie, terwijl ik achteraf denk dat het wellicht meer overprikkeling was. Die balans is ook lastig te vinden voor een doldrieste jonge hond denk ik. Maar Oor heeft wel meer stabiliteit gevonden in een rustiger leven, al zal dat ook gewoon komen door het volwassen worden. Maar tussen té veel doen met je hond, en weinig doen met je hond, zit natuurlijk nog een heel gebied van veel doen met je hond op een leuke manier, en ik denk dat de meeste hfers daar onder vallen. Het is heus niet automatisch direct zielig als een baasje veel dingen doet met een hond. De hond volgen en goed kijken wat hij aangeeft lijkt me daarbij wel belangrijk.
Je snapt het goed en ik sla niet door hoor. Als je eens gewoon leest wat ik zeg dan staat er echt nergens dat iedereen die erg actief is daarin doorslaat. Dat maak jij er van. Het lijkt net alsof al ben je het helemaal met me eens je eerst moet aangeven dat je het vooral niet met me eens wil zijn. Waarom is dat? Want dat is eigenlijk haast elk bericht zo.

Ik zeg toch helemaal niet dat iedereen die actief met zijn hond is daarin doorslaat? :denken: Ik zeg dat het zwaar is voor honden als de baas de hele dag met ze bezig is en op ze let. De hele dag dus.....Ik ben ook actief met de honden. Maar ik sla er niet in door en let niet de hele dag op ze :engel: :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier hebben ze thuis vrij
Dat wil zeggen overdag los achter en savonds binnen of in de kennel

Als we trainen of wandelen ( loopband , fietsen ) is er actie ,’maar rust is ook heel belangrijk om alles te verwerken
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik let ook niet de hele dag op ze al zijn ze wel in de buurt. En er wordt meestal iets gedaan op mijn initiatief. Shira komt soms wel eens met haar bal aanlopen en soms speel ik dan met haar en soms niet. Ze heeft de neiging om te willen bepalen wat er gebeurd dus als ik een paar avonden na het eten met haar met de bal ga spelen is dat volgens haar een vaste afspraak :lees: :mrgreen: Dus daar let ik wel erg op.

Jack komt ook af en toe aandacht vragen. Soms ga ik er op in en soms krijgt hij alleen een aaitje en ga ik gewoon door met waar ik mee bezig ben. Dus bij mij zijn ze ontspannen totdat ik aangeef dat er wat gaat gebeuren.

Bij man is dat anders. Als ik hem z'n gang laat gaan met de honden staan ze voortdurend op scherp. Dat is precies waar ik zo moe van word nu hij thuis is de hele dag :wink: . Maar het gaat al veel beter, al vind ik het niet leuk om steeds alles uit te leggen. Hij moppert wel soms over de honden, maar dan leg ik uit dat hij dingen zelf veroorzaakt heeft. ( niet dat ik vervelend over hem wil praten want hij doet ook veel goede dingen, maar het is gewoon iets waar we nu een beetje tegen aanlopen).

Dus ik begrijp zeker wel wat je wil zeggen alleen heeft dat volgens mij niet zozeer te maken met dat ze altijd in de buurt zijn maar meer met dat ze dingen afdwingen en hun zin krijgen.
Gebruikersavatar
schelsey
Zeer actief
Berichten: 1515
Lid geworden op: 20 jan 2003 17:32
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3
Locatie: Brecht,Belgie

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door schelsey »

Nisha en Mila zijn 2 berners en zijn gewoon lid van het gezin
Slapen waar ze willen, of dat nu zetel is, op de grond of buiten in de tuin als ze daar zin in hebben
Regelmatig mogen ze mee op het bed liggen
Moeten niet in een bench of kennel, maar mogen rondlopen waar ze willen
Ik ga elke dag wandelen, meestal 2 keer maar ook soms maar 1 keer, maar op wandel laat ik ze hun ding doen, willen ze uurtje snuffelen dan doen ze dit maar
Ik blijf niet heel dag thuis voor hen, maar zal ook niet elke dag 10 uur hen alleen laten
Ze kennen paar commandos, hoogstnodige, lopen heel veel los en luisteren voldoende
Ik knuffel zelden, zit niet in mij, maar aai ze natuurlijk wel en verzorg het goed
Ze wandelen, zwemmen, hebben veel contact met andere honden, kunnen heel dag in tuin door hondenluik, krijgen aandacht als ze het vragen
Ik speel af en toe met hen en ze krijgen lekker voeding en kauwdingen
Dus denk dat ze niet mogen klagen
Gebruikersavatar
Belle
Zeer actief
Berichten: 7365
Lid geworden op: 19 aug 2003 12:12
Aantal honden: 3
Locatie: Nijmegen

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Belle »

Onze honden leven op de benedenverdieping. Daar mogen ze liggen waar ze willen, ook op de bank. Boven komen ze niet. In huis doe ik niet heel veel met ze, behalve af en toe knuffelen of bankhangen. Ze hebben twee keer per dag een losloopwandeling. 's Morgens vroeg loopt Rob met ze (de man die vroeger nooit een hond wilde en ze zeker niet uit wilde laten, loopt nu trouw elke ochtend een grote ronde). Dat is een vrij rustige wandeling waar ze bijna geen andere honden tegenkomen. Aan het eind van de middag ga ik vaak samen met een vriendin en haar honden (inclusief de broer van Anne) wandelen. Dat is vooral voor Anne feest. Soms train ik wat met de honden, maar niet om perse wat te leren, maar gewoon voor de lol. Met Anne zit ik op een cursus dog dance. Voor de rest houden ze vooral elkaar af en toe bezig, maar meestal slapen ze in huis. Regelmatig krijgen ze wat te kluiven en elke avond voor het naar bed gaan krijgen ze na het laatste rondje de restanten van onze maaltijd, dat is het hoogtepunt van de dag geloof ik.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Gebruikersavatar
Jits90
Zeer actief
Berichten: 781
Lid geworden op: 21 feb 2015 15:30
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3
Locatie: België

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Jits90 »

Hier mogen ze 24/7 vrij rondhuppelen in huis (woonkamer, keuken en gang), mits ze zich gedragen. Diva is nog niet goed zindelijk, dus die zit in een bench als we weg gaan of 's nachts. Noa is nu loops, dan heeft Damy de neiging overal te markeren. Dus moet hij gedurende de loopsheid ook in een bench als we weg gaan of 's nachts. Zodra hij zich weer kan gedragen, mag hij weer gewoon continue los.
In de vorige woningen mochten de honden mee boven om te slapen, maar in dit huis niet meer. Allemaal krassen op m'n trap, dat eeuwige getrippel op het laminaat en overal haren. Genoeg plekjes waar ze kunnen maffen, hoeven ze niet meer boven te komen. Alleen uitzonderlijk mag er eentje boven slapen bij ons (ziekte, oud&nieuw).

Ze gaan maar weinig mee met ons (visite, stad), maar ik heb wel de neiging op tijd naar huis te gaan voor de beesten. Met oud&nieuw speciaal voor hen in m'n uppie naar huis gekomen om half 12, zodat ze niet alleen zaten op het hoogtepunt :mann: Heb ook voor hen mijn computer in de woonkamer gezet, zodat ik veel bij ze ben. En meestal ligt er wel eentje op schoot te maffen of om aandacht te vragen.
Ook met tv kijken zitten ze er allemaal bij, lekker kroelen en knuffelen. Heerlijk.

Naast dagelijks minstens 3 korte rondjes probeer ik toch enkele keren per week een lange route te lopen met ze, op m'n vrije dagen toch. Even lekker moe maken, de meiden mogen dan ook los. Maar ik geef toe dat we met slecht weer wat meer binnen blijven. Ik probeer ze dan maar moe te maken met denkspelletjes en balletjes gooien, daarna een goede knaagstok.
Heb om die reden ook voor een ras gekozen dat daar heel flexibel in is. Ze kunnen 20 km wandelen en daarna drie dagen bankhangen, maakt ze niet uit. Zolang ze maar bij ons zijn :lief:
Stapper
Zeer actief
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23 aug 2015 20:22

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Stapper »

Mijn honden zijn van mij en een onderdeel van mijn gezin. Sterker nog met mr Stapper afgesproken (bij de eerste hond) mochten we uit elkaar gaan dat de honden met mij mee gaan. De kinderen weten dat zij hun speelgoed hebben en ik de baas ben over de honden en er mee mogen “ spelen “ als ik het goed vind. Staat zelfs op een filmpje :LOL: “ nee stop, dit is mama haar speelgoed”.
De honden draaien mee in het gezin. Moeten zich voegen maar wij ook. Als bijvoorbeeld een kind ziek thuis van school is regelde ik achterwacht ( hoeft nu niet meer) voor het zieke kind en ga toch een uur aan de wandel. Bij problemen bel je me maar en vroeger de babyfoon bij een buurtgenoot. Toen ze kleiner waren en veel moesten slapen. Ging ik echt wel weg voor een goede wandeling. Ik gaf aan in de buurt bij wie thuis was “ ik ben weg, bij brand help ze”. Of als dat niet lukte hup mee in de wagen of wandelen. Aan de andere kant als het soms echt niet lukte moet de hond zich aanpassen. Ons eerste “ grote uitstap” met alleen kinderen was toverland omdat in de buurt een hele mooie kennel was met weiland. Alles moet samen gaan. Mbt werk qua tijden moeten we rekening houden met kinderen en honden. De zijn bijna nooit alleen. Na de verhuizing en we verder weg wonen van fam moeten de honden zich voegen om soms 8 uur alleen in huis te zijn. Niet iedereen is gecharmeerd van twee grote honden erbij in huis. Als ik een sport doe is dat iets waarmee ik de honden tegelijk plezier. Praktijkspeuren was goed voor mijn conditie maar Bente vindt schapenhoeden leuker. Mbt conditie voor mij, geen meerwaarden maar dan gaat hond voor totdat conditietraining voor mij belangrijker wordt.
Nu doen we trouwens geen sport maar wandelen we elke dag in het bos.
Tot nu toe gingen we elke vakantie met de hond. Maar vorig jaar zonder hond weggeweest deze gaan dan naar kleinschalige opvang. Ergens een gemis (grappig dat kinderen en mr Stapper dit ook vonden) maar hond had het goed en het was ook leuk voor de kinderen om echt wat te kunnen ondernemen waar een hond erbij niet altijd handig is. Wel weet ik nu dat later als de kinderen niet meer mee gaan ik liever met hond ga.
O&N pas ik grotendeels aan op de honden maar zo dat ik het ook leuk heb, ik blijf niet speciaal thuis voor ze maar blijf wel heel erg in de buurt. Zodat ik ze uit kan laten en besluiten door hun gedrag bij ze ze blijven. Op het forum is dat gewoon maar ik merk aan andere mensen dat ze me doordat ik zo bezig ben met mijn honden dat ze me markant vinden.
Ook vriendschappen zijn daardoor verandert, door de wijze dat ik ze wil houden. En dat is ook goed.
Grappig door dit topic gaan nog ik weer terug naar het ideale beeld wat ik had toen ik een hond wilde. Een hond moest altijd mee kunnen en ik zou mijn leven op de oude voet verder leven. (Maar dacht ik ook toen ik kinderen wilde)
Maar Bente doe ik er gewoon geen plezier mee. Boet denk ik wel, die maak je de pis niet lauw. Dan heb je mensen met een kat die geen hond in huis willen. ( aan de andere kant een persoon zie aangaf als jullie zonder de hond komen is dat beest ook boven, dus neem ze maar mee) Of kinderen die bang zijn ( met dank aan de ouders) . Dus ik kies er meer voor de honden thuis te laten en ook sommige vriendschappen te laten. Ze mogen beneden rondlopen maar niet op de banken.
Ik laat ze buiten en ze weten als ze een blaf doen mogen ze naar binnen. Ze hebben een supergrote tuin maar zijn liever bij ons. Ze hebben een eigen kamer die ze met loge’s en de PlayStation ( en dus kinderen) moeten delen.
Zo grappig ze hebben een twee persoonsbed en daar talen ze niet naar maar wel op de bank willen. Kortom zij geven en nemen en ik en gezin ook.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hier zijn de hondjes onderdeel van het "gezin of de roedel" hoe je het maar noemen wilt.
Ze zitten maar een aantal uurtjes per week max 12 alleen met elkaar.
Ze hebben altijd de woonkamer en keuken ter beschikking. Als de deur naar de hal open staat het hele huis ter beschikking. Ook hebben wij een riante tuin wat lekker is voor ze in de lente en zomer. In de winter zitten ze liever binnen.
Ik loop veel met ze, liefst lopen ze los en dat doen ze dus ook ;) Sowieso tijdens één van de twee dagelijkse lange rondes. En train met Dex 1 x in de week hoopers en met Saartje train ik 1 x in de week ZZ in de hoop dat we ook wat kunnen gaan doen met haar, in de vorm van training/sport. Daarnaast houden we speciale wandelingen voor chihuahuas zodat ze kunnen ravotten met hondjes van eigen formaat. Gaan ze altijd mee op vakantie en zijn ze bij ons gewoon mateloos verwend. Ik vind ook dat als je schoothondjes hebt dat verwennen er echt wel bij hoort. Maar ondanks dat ze klein zijn hebben ze ook echt hondse behoeftes en ik vind het dan ook belangrijk hier aan te voldoen. Ik struikel nog wel eens over speeltjes. Onze bank is altijd een hele klus om te zuigen hier liggen ze nou eenmaal graag en het staat hier vol met mandjes.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Brindlecardi
Zeer actief
Berichten: 21044
Lid geworden op: 25 jan 2006 22:09
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hier ook vergelijkbaar met Laeken.
Ik ben niet het type die voor de lol gehoorzaamheid traint.
Het moet vooral praktisch en leuk zijn. Praktisch met name in die zin dat mijn hond er maximaal voordeel bij heeft om te luisteren (door bijvoorbeeld zo min mogelijk aan de riem te hoeven lopen). Ik ga niet 10x tussentijds iets vragen van een hond wat geen doel heeft.
De hond mag daarnaast mee op stap als het de hond ook wat oplevert.
Zo niet, dan gewoon even thuis.
Voor mij is een hond een echt honds maatje waar ik het liefst niet continu mee hoef te strijden om aandacht op te eisen, gehoorzaamheid bij te brengen of andere aanpassingen moet doorvoeren. Gewoon fijn mee draaien in de dagelijkse dingen en lekker aan de wandel. Als een volgende hond ook mee zou kunnen met hardlopen of fietsen zou dat ook wel heel fijn zijn maar dat is nu niet haalbaar.
Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik vind honden echt super gezellige wezens en ik sleep ze ook graag overal mee naar toe. Naar een bouwmarkt, op visite. Maar als ik er geen zin in heb om ze mee te nemen laat ik ze ook gerust thuis. Maar, omdat wij beiden werken, vriend 5 dagen en ik 4 let ik er wel op dat ze buiten werktijd niet al te lang alleen zijn. Even boodschappen doen, naar een verjaardag, ja hoor, ze hoeven niet overal bij te zijn.
Buiten dat zorgen we ervoor dat ze dagelijks ongeveer een uur een losloopwandeling hebben waar ze zichzelf dienen te vermaken. Ik wil heus wel een stokje in het water gooien, maar verder verwacht ik niet zoveel van ze. Thuis net zo. Een keer een balletje gooien en even kroelen op de bank vind ik prima, maar jullie houden je wel koest. Géén gedram of vermaakt willen worden, je kauwt zelf maar op je speeltjes of ga elkaar maar vermaken. Ik word kriegel van honden die altijd aan staan en met bullterriërs vind ik dat ook gewoon geen goed plan. Vito zou het gerust kunnen hoor, die heb je in no-time helemaal gek, maar daar wordt niemand gelukkig van. Wij niet en hij niet.
Vito kent wel een paar trucjes, dat had hij zó geleerd (zit, poot, andere poot, mooi=twee pootjes tegelijk en af. Vind hij prachtig om te doen. Ik heb wel eens geprobeerd hem andere trucjes te leren, maar hij snapte het niet gelijk. Dat vond hij stom en ik ook, dus we houden ons bij het bekende riedeltje.
Ik heb mijn honden vooral voor mezelf, zorg voor hun natje en hun droogje, wat liefde en aandacht en dat was het wel. Ik geloof dat ze best wel tevreden zijn :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
iones
Zeer actief
Berichten: 12424
Lid geworden op: 18 aug 2003 15:26
Locatie: twente

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb mijn honden als levende knuffel. Daar heb ik ze voor, en voor de gezelligheid. Verder ben ik blij als zij blij zijn. Dus geef ik ze alles wat ze gelukkig maakt. Een comfortabele bank of stoel of kussen, maakt niet uit. Ze kunnen gaan liggen waar ze maar willen. En buiten mogen ze los en hier hebben ze vrijheid. Ze hoeven helemaal niks, het "zit" commando vergeten ze zelfs op den duur als ze het al ooit leren. Ze hoeven alleen te komen als ik roep en gewoon overal in mee te gaan. Dus ook mee winkelen als we ze niet in de auto kunnen laten wanneer we weg zijn met de caravan (want ze gaan ook mee op vakantie, behalve wintersport).

Maar het maakt eigenlijk niet uit waarvoor je honden hebt. Het gaat er om dat je voldoet aan hun behoeftes. Dat behoor je te doen met alle dieren. Mijn konijnen zitten in een ruime ren met binnenverblijf, mijn paarden hebben vrije uitloop en elkaar etc.
Bij de supermarkt in Vasse zit een labrador immer in een ren. Wordt af en toe aan het riempje uitgelaten, en daarna weer weggestopt in de ren, zoals je je handschoenen weglegt in de la als je ze niet nodig hebt. Die mensen hebben het niet begrepen. Ik vind het zo erg...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Gos
Zeer actief
Berichten: 8486
Lid geworden op: 18 aug 2006 14:56

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Gos »

Onze mechels zijn van jongs af aan gewend de tijd te verdelen tussen hun kennels, veel het bos in voor gewone en langere wandelingen waarin ze kunnen snuffelen en rennen wat ze maar willen zolang ze er niemand mee lastig vallen (dus daar zijn wel wat regels :wink: ), trainingen en lekker relaxt samen wat rondhangen met ons. Het enige is dat mijn man het niet fijn vindt ze steeds in huis te hebben (hij is wat poetseriger dan ik :roll: ), maar ondertussen heeft hij gewoon een tweede huiskamer gebouwd met demontabele binnenkennels voor het geval dat het nodig is, maar waar nu de honden eigenlijk gewoon de hele dag los zijn en kunnen kiezen uit welk mandje ze willen. De dagen dat ik thuis werk, zit ik eigenlijk altijd daar, en na het werk hangen we daar ook altijd een tijd met z'n allen rond. Vooral de reu is een vreselijke klefjanus die het liefst de hele tijd bij je op schoot hangt.

Van kleins af aan gaan ze mee op vakantie, ook toen ze nog meer in de kennel waren dan nu en ook toen gedroegen ze zich prima in de huisjes die we huurden. Ze schakelen gewoon heel gemakkelijk en passen zich razendsnel aan de nieuwe context aan.

M'n man is gestopt met de sport dus zijn reu heeft nu geen hevige actie meer, maar die houdt zich eigenlijk prima. Ik sport nog wel met de oudste, en daar geniet ze ontzettend van (al is het nu het KNPV speurhonden gebeuren en geen bijtwerk meer, maar goed zij is eigenlijk overal voor te porren), alhoewel ik nu een paar weken op non-actief sta vanwege een gebroken enkel, en ze ook niet vervelend wordt met tijdelijk minder activiteiten. Ze kunnen bovendien lekker met elkaar spelen en zitten gewoon lekker in hun vel, en dat moet ook.
Laatst gewijzigd door Gos op 02 mar 2020 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
schelsey
Zeer actief
Berichten: 1515
Lid geworden op: 20 jan 2003 17:32
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3
Locatie: Brecht,Belgie

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door schelsey »

mijn 2 berners zijn mijn gezelschap, waar ik in bos mee kan kruipen want zonder hond kom ik toch niet in bos
ik heb ze wel wat getraind want ik vind honden die niet luisteren heel vervelend, omdat ik wil dat ze los kunnen voor hun eigen plezier moeten ze doen wat ik vraag
maar hun training bestond uit dagdagelijkse dingen die nodig zijn bij het loslopen of in huis
ze luisteren goed, kunnen alleen zijn zonder de boel af te breken, doen niet vervelend als ze in de tuin moeten blijven, of als ik 1 hond thuis laat en met de andere weg ga
ze worden elke dag wel geknuffeld en krijgen elke dag hun 2 wandelingen
ik speel wel eens met hen
ze krijgen elke dag snoepjes en kauwdingen
mogen op schoot en op de zetel ook al zijn ze 50 kilo
en ik neem ze wel eens mee naar de slaapkamer zodat ze bij me kunnen slapen
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Hoe houdt jij je honden?

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik wilde een hond voornamelijk voor de gezelligheid en omdat ik honden gewoon heel erg leuk vind.
Een sport doen leek me ook heel erg leuk, veel wandelen, kamperen etc.. hele plannen had ik.
"helaas" voor mij wil dat met Xavi allemaal niet zo. :mrgreen:
Xavi is voor mij mn knuffel, mijn gezellige maatje, mijn gekke dingen doe hond waar ik heel erg om kan lachen en hij zorgt voor regelmaat en dat ik de deur uit kom ook als ik er geen zin in heb.
Hij hoort er gewoon bij alleen het feit dat hij niet meer in bed mag (al gebeurt dat nog wel eens :engel: ) is hij het niet altijd mee eens. :mann:
Ik heb wel altijd het idee dat ik hem te kort doe als ik hier lees hoeveel men met hun hond doet.
Maar we wandelen regelmatig in het bos, hij vliegt door de tuin of in zn speelveld, ligt s avonds (samen met mij :lol1: ) in zn mand te stinken voor de haard.. ik geloof dat hij het zo slecht nog niet heeft. :D
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”