Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Enquête omgang rauwe hondenvoeding

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

reneetje95
nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2017 16:20
Aantal honden: 1

Enquête omgang rauwe hondenvoeding

Ongelezen bericht door reneetje95 »

Mocht dit topic hier niet staan, sorry! dan verwijder ik hem weer ;)

Lieve hondeneigenaren,
Voor onze scriptie aan het van Hall Larenstein te Leeuwarden doen wij onderzoek naar de omgang met rauwe voeding voor de hond. Het gaat hier om de omgang met rauwe voeding. Niet de discussie wat beter is, brok of rauwe voeding.

Om een duidelijk beeld te kunnen schetsen over de omgang met rauwe hondenvoeding bij mensen thuis hebben we jullie hulp nodig! Jullie zouden ons enorm helpen door deze enquête in te vullen.

De enquête zal ongeveer 3 minuten van uw tijd in beslag nemen. Onder alle volledige ingevulde enquêtes zal een waardebon van €10 bij de bol.com verloot worden.

Met vriendelijke groet,
Renee Bomhoff en Ryana Elzinga

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... A/viewform
Friesenfransman

Re: Enquête omgang rauwe hondenvoeding

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Je kunt aan het einde toch al je opmerkingen plaatsen?
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Enquête omgang rauwe hondenvoeding

Ongelezen bericht door sirene »

Ingevuld!
Ik mistte ook een hoop antwoordmogelijkheden. Ik heb nog wel een heel stuk bij opmerkingen gezet maar lang niet alles.

Ik voer inderdaad ook premix en enkelvoudig door elkaar. Verpakkingen van verschillende merken zijn allemaal anders.
Met ontdooitijd hangt het er nogal vanaf hoe en waar je dat doet en vooral de hoeveelheid (daar hebben jullie geen rekening mee gehouden). Een grote hoeveelheid ontdooid veel lastiger dan een plakje Rodi.
Bij de vraag over die houdbaarheidsdatum had ik willen antwoorden dat dat afhangt of je het product goed bewaard hebt (bevroren dus). Dat antwoord staat er niet bij.
Over die kennisvragen vroeg ik me ook af of het om het welzijn van mens gaat of om de hond.

Ik ben benieuwd wat de onderzoeksvragen zijn en wat jullie aan elkaar gaan linken.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Enquête omgang rauwe hondenvoeding

Ongelezen bericht door veertje »

Nanna schreef:Of je na iedere aanraking met het voer je handen staat te wassen.
Ik sta gedurig het pensvocht eraf te likken :LOL:

Spullen maak ik tussendoor ook niet schoon :tongue: Er is ook geen 'tussendoor' eigenlijk. Ik haal vlees uit de rol direct in de voerbak, plet het met een vork en schep wat met diezelfde vork over naar het bakje van Finn. Klaar!

Ik weet best wat de regeltjes voorschrijven over omgaan met rauw vlees, maar in de praktijk leef ik lang niet al die regeltjes na. En ik leef nog, en de honden ook :cheer:
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Enquête omgang rauwe hondenvoeding

Ongelezen bericht door sirene »

Nanna schreef:Ik heb erbij gezet dat het voor mij wel uitmaakt wat voor weer het is. Normaal ontdooi ik het vlees op het aanrecht maar in hete zomers doe ik dat in de koelkast.
Ja, dat maakt inderdaad ook uit. Wij haalden het er later uit dan anders en dan met een koelelement in de koelbox. Ik ontdooi in een oude koelbox.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
ceciel
Zeer actief
Berichten: 2097
Lid geworden op: 13 apr 2006 19:48

Re: Enquête omgang rauwe hondenvoeding

Ongelezen bericht door ceciel »

Ik wil best invullen maar schijnbaar kan dat niet zonder invullen van je emailadres, dus helaas.
Gebruikersavatar
Sekreetje
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 01 nov 2010 10:33
Mijn ras(sen): geen

Re: Enquête omgang rauwe hondenvoeding

Ongelezen bericht door Sekreetje »

ceciel schreef:Ik wil best invullen maar schijnbaar kan dat niet zonder invullen van je emailadres, dus helaas.
Daar heb ik een fictief dingetje van gemaakt
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Enquête omgang rauwe hondenvoeding

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb bij bijna elke vraag meerdere antwoorden en dat kan dan niet... niet handig
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Enquête omgang rauwe hondenvoeding

Ongelezen bericht door laeken »

Ik behandel het volledig onhygiënisch. Ontdooien op de aanrecht en daar laat ik het gerust de hele dag staan ongekoeld. Dan eten de honden het heerlijk op en ze zijn echt nog nooit een dag ziek geweest.
Ik was wel mijn handen maar zelden de voerbakken. Die kijken ze schoon haha.
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Enquête omgang rauwe hondenvoeding

Ongelezen bericht door malinois »

laeken schreef:Ik behandel het volledig onhygiënisch. Ontdooien op de aanrecht en daar laat ik het gerust de hele dag staan ongekoeld. Dan eten de honden het heerlijk op en ze zijn echt nog nooit een dag ziek geweest.
Ik was wel mijn handen maar zelden de voerbakken. Die kijken ze schoon haha.
Ik was de bakken wel gelijk af maar daar zit geen stipje meer in. Helemaal uitgelikt. Verder ontdooi in alles in een afgesloten curverbak in de keuken. In de koelkast ontdooien duurt veel te lang en daarnaast heb ik daar totaal de ruimte niet voor.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”