Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zielig of geluksvogel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Berichten: 13884
Lid geworden op: 06 sep 2002 10:15
Aantal honden: 0

Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door teckeltoos »

KLIK

In eerste instantie dacht ik "die had meteen na de geboorte ingeslapen moeten worden."
Maar als ik zie hoe de hond echt schik in het leven heeft twijfel ik een beetje.
Moet je even niet vergeten dat deze hond wel leeft bij iemand die dit mentaal (en financieel) aangekund heeft.

Wat vinden jullie. Is deze hond zielig of een enorme geluksvogel. ?
Gebruikersavatar
kipo
Zeer actief
Berichten: 8556
Lid geworden op: 09 jul 2011 23:08

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door kipo »

Ik zou hem bij de geboorte in hebben laten slapen. Maar ik vind niet dat hij nú dood moet.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door Maryanne »

Een geluksvogel, alhoewel als wij zo’n pup kregen had ik die wel in laten slapen.
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door sbientje »

kipo schreef:Ik zou hem bij de geboorte in hebben laten slapen. Maar ik vind niet dat hij nú dood moet.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
dit idd. Ik vind hem niet zielig maar ook geen geluksvogel. Hij is er nu en het gaat goed met m, das fijn voor het dier, maar ik had hem wel in laten slapen als het mijn pup was geweest ja.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:In laten slapen en wel nu. Die gaat enorm last krijgen van die rug als hij volwassen is.
Hij is acht ondertussen.

Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: Ongelooflijk. Gelukkig wel heel mager. Nou ja, het zal wel. Als dat in een nest van mij was geboren had ik hem sneller dan het licht naar de dierenarts gebracht.
Zonder twijfel :ok: En niks geen reddertjes.
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ik vind het een stumper..
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

die had enkele reis dierenarts gehad.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door Emma »

Ik vind het altijd heel moeilijk oordelen.
Je zou denken dat een hond wel pijn en ongemak moet ervaren. Maar hoe honden ogenschijnlijk altijd heel vrolijk zijn, terwijl je denkt dat ze toch pijn en ongemak moeten voelen, zo ook met hondjes die cm of zelfs sm hebben.

Een vrolijke hond zou ik ook niet in kunnen laten slapen, maar hoe die hond zich nu echt voelt, en hoeveel pijn of ongemak ze hebben vind ik echt heel moeilijk in te schatten.
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door dre »

Ik vind het wel zielig ja, bovendien lijkt het een boxer, die heb ik echt nog nooit anders dan blij gezien :schrik:

Nee, die hond red zich wel, maar k blijf het zielig vinden en meer ter ere en glorie van de baasjes dan ten behoeve van die hele hond :ugh:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik vind het eigenlijk maar zielig. Ook wel erg knap om te zien hoe de hond dat allemaal doet op 2 poten, ik had eigenlijk verwacht dat als hij ouder zou worden, dat niet meer zou kunnen.
Als het mijn pup was geweest, had ik hem in laten slapen.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door ranetje »

_Tiny_ schreef:Die was bij mij meteen na de geboorte ingeslapen.

Gepronk met dit soort stumpers gaat eigenlijk nooit over de hond zelf.
Dat is ook mijn idee. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door Marlett »

Of ze misschien Star Wars fans waren, vroeg puberzoon die het filmpje ook gezien had.

Afbeelding
Het is een Blurrg, trouwens.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door Lothian »

_Tiny_ schreef:Die was bij mij meteen na de geboorte ingeslapen.

Gepronk met dit soort stumpers gaat eigenlijk nooit over de hond zelf.
Je ziet het echt heel veel op Instagram.
Echt zwaar misvormde honden en dan van die onderschriften die sympathie of respect moeten uitlokken.

Deze lieverd had ik ook na de geboorte ingeslapen, al verbaast het me wel echt hoe goed tweepotige honden kunnen lopen. Als bij éen van mijn honden een poot geamputeerd zou moeten worden zou ik dat ook wel overwegen, mits de verwachtingen verder uitstekend zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sassy
moderator
Berichten: 2198
Lid geworden op: 15 jan 2011 13:15
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door Sassy »

_Tiny_ schreef:Die was bij mij meteen na de geboorte ingeslapen.

Gepronk met dit soort stumpers gaat eigenlijk nooit over de hond zelf.
Dat dus, die had ik ook laten gaan.

Heeft imo niks met dierenliefde te maken, wel met het ego van mensen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het is zo gelopen en het zij zo. t beest weet niet beter en lijkt niet ongelukkig
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door DeDiana »

S@ndr@ schreef:het is zo gelopen en het zij zo. t beest weet niet beter en lijkt niet ongelukkig
Dat dus inderdaad. Maar zou ik zelf zo'n pupje vinden, dan zou ik het wel in laten slapen.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door laeken »

Zo te zien is er met die hond een stuk minder aan de hand dan met honden waar veel mensen op dit moment wel met goed fatsoen mee rondlopen. Ik zie geen enkel probleem. Beest lijkt mij nergens last van te hebben en dus heb ik dat ook niet.
Ik merk dat ik altijd een beetje naar word van het geoordeel. Ik zou de pup zelf hebben laten inslapen zodra ik hem in handen kreeg. Maar dus wel alleen maar omdat ik dit niet verwacht had. En niet omdat ik vind dat deze hond om dit issue hoe dan ook moet worden ingeslapen. Ik zou dit domweg niet geloven en dus op basis van mijn eigen inschatting over hoe zijn leven zou lopen hebben gekozen voor inslapen. Om leed te voorkomen dat er schijnbaar in de praktijk helemaal niet is.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:
laeken schreef:Zo te zien is er met die hond een stuk minder aan de hand dan met honden waar veel mensen op dit moment wel met goed fatsoen mee rondlopen. Ik zie geen enkel probleem. Beest lijkt mij nergens last van te hebben en dus heb ik dat ook niet.
Ik merk dat ik altijd een beetje naar word van het geoordeel. Ik zou de pup zelf hebben laten inslapen zodra ik hem in handen kreeg. Maar dus wel alleen maar omdat ik dit niet verwacht had. En niet omdat ik vind dat deze hond om dit issue hoe dan ook moet worden ingeslapen. Ik zou dit domweg niet geloven en dus op basis van mijn eigen inschatting over hoe zijn leven zou lopen hebben gekozen voor inslapen. Om leed te voorkomen dat er schijnbaar in de praktijk helemaal niet is.
Bij deze hond heeft het zo te zien wel goed uitgepakt. Maar daar kun je zo 99 andere honden met geboortedefecten tegenover zetten die wèl vreselijk lijden. En wat je zegt: je weet het van tevoren niet. Ik vind het zelf niet de moeite van het proberen waard. Bij geboorte van zoiets is wat mij betreft alleen inslapen aan de orde.
Maar dat betekent ook dat je niks wil proberen. Neem dat bulletje van Brigitte. Loopt gewoon nu. Ik had haar ingeslapen. En Bas heeft eigenlijk een beetje hetzelfde als deze Boxer behalve dat ze er op kan staan. Als zij loopt doet de achterhand echt niet veel. Dat hupst wat. Soms moet je als je de liefde het geld en de tijd hebt en daarnaast de wil toch wat mogen proberen binnen de grenzen van eerlijkheid zonder veroordeeld te worden. Ik maak me er ook schuldig aan hoor.

Ik heb zelf ooit een jonge parkiet opgeraapt van de bodem van mijn voliere. Ik dacht dat hij maar 1 oogje had en daarom steeds uit het nest viel. Dus met de hand gevoerd en in een kooi gedaan. Hij was zo tam en lief. Maar na een paar weken kwam ik er achter dat het beestje blind was. Gek genoeg kende hij de weg door de kooi en kende hij mij. Het viel niet eens op. Alleen vliegen deed hij niet. Dus als ik dat geweten had had ik hem dood gemaakt. Dat was achteraf eigenlijk helemaal nergens voor nodig.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:het is trouwens inderdaad wel een redelijk grijs gebied, dat ben ik met je eens.

Deze hond zou bij mij dezelfde dag nog een spuitje krijgen
Afbeelding

En de volgende fukt blij kijkend zoiets....
Afbeelding
Het is echt extreem grijs. Want een hond zoals deze boxer is een stuk beter af dan een hond met rotte heupen en pijn. En daar loopt half Nederland mee rond als ik om mij heen kijk. Berners die hun bekken zelf maar kantelen om de pijn te doorstaan. Herders met ruggen en zwabberpoten en dan soms ook nog ernstige HD. Soms kan je dan beter maar gewoon geen achterpoten hebben. Misschien is deze boxer wel helemaal pijnvrij en super happy.

Een vogel zijn ogen is ook best wel grijs gebied natuurlijk. Die kan namelijk niet vliegen :F:

Hondjes met een dicht neusje vs een hond zonder achterpoten. Wat zou jij willen zijn? Benauwd of lichamelijk beperkt? Zo lastig allemaal. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hakuna Matata
Zeer actief
Berichten: 1340
Lid geworden op: 15 nov 2014 15:45
Aantal honden: 0

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Zelf vind ik dit een heel grijs gebied, en persoonlijk zou ik naar de hond kijken en hoe het uitpakt en of de hond wel/niet lijdt en plezier in het leven heeft. Zelf ga ik geen oordeel geven over zoiets. Bij die kat met twee hoofden dan zou ik de kat wel laten inslapen omdat hoe dan ook het dier lijdt, maar bij 2 achterpoten missen vind ik een heel grijs gebied.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door laeken »

Hakuna Matata schreef:Zelf vind ik dit een heel grijs gebied, en persoonlijk zou ik naar de hond kijken en hoe het uitpakt en of de hond wel/niet lijdt en plezier in het leven heeft. Zelf ga ik geen oordeel geven over zoiets. Bij die kat met twee hoofden dan zou ik de kat wel laten inslapen omdat hoe dan ook het dier lijdt, maar bij 2 achterpoten missen vind ik een heel grijs gebied.

Waar het mij puur en alleen om gaat is of er iemand is die de hond alles gaat geven wat nodig is. Als dat zo is is het aan die persoon om te oordelen en voor mij niet echt aan een ander. Heeft de hond niemand dan mag iemand anders de beslissing nemen. En eerlijk, lag dit hondje in een nestje van mij dan sliep ik het wel in. Maar of dat terecht is? Deze hond zou ik nooit inslapen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Zielig of geluksvogel

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Wat zou jij willen zijn? Benauwd of lichamelijk beperkt? Zo lastig allemaal. :wink:
Weet die hond veel. Ik geloof vanaf die filmpjes niet dat hij zich beperkt voelt.
Er zijn mensen die met hun mond of voeten beter kunnen schilderen dan in met m'n handen.

Ik zou er, lullig gezegd, geen zin in hebben. Als fokker ben je verantwoordelijk voor wat je op de wereld zet, ook als dat per ongeluk mislukt.
Zo'n zware operatie, revalidatie en een onzekere levenskwaliteit zijn op zich al reden genoeg.
Maar ik wil ook gewoon niet met een freakshow over straat en niet weggeven aan reddertjes.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”