Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar slaapt je hond 's nachts?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
tycha
Zeer actief
Berichten: 5878
Lid geworden op: 28 feb 2004 14:17
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door tycha »

Boven in de slaapkamer, in haar mand naast mijn bed. De slaapkamerdeur staat overigens open en ze kan ook ergens anders gaan liggen. Heel soms vind ik haar in de kamer aan de voorkant, omdat er dan vuurwerk of onweer is geweest.
Afbeelding
Groetjes Marja
Gebruikersavatar
Lanavandevledders
Zeer actief
Berichten: 1985
Lid geworden op: 16 feb 2017 12:27
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

gewoon in de bijkeuken, lekker op haar wollen deken, met de rug tegen de verwarming,
zomers gaat ze in de hal op de plavuizen liggen als het erg warm is,
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door blondie »

Niet in de slaapkamer in ieder geval. Vroeger wel toen ik alleen woonde en in een ander huis, nu niet meer.

Aki in ieder geval beneden, want hij gaat de trap in dit huis niet op en dat is prima, een steile rot trap dus we hebben hem dat niet aangewend.
Jol kan boven op logeerbed of in nog een andere kamer boven en verder alle ruimten beneden is vrij voor de honden.

Ze liggen volgens mij resp. op de bank of op een stoel in de woonkamer, Aki heeft zichzelf aangewend om als we gaan slapen bij de voordeur te gaan liggen die uitkijkt op de trap naar boven.
En verder weet ik het niet, in de ochtend komt hij toch meestal uit de kamer dus ik gok dat hij toch comfortabel op de bank gaat liggen. Jol ligt dan weer eens op een stoel beneden, dan weer op het logeerbed boven..
Dus ze doen maar.. alles mag, behalve onze slaapkamer, die deur is gesloten als we gaan slapen.
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Jet slaapt boven. Naast mijn bed, in haar eigen bed, onder een dekentje :I:
Gebruikersavatar
Fabiola17
Zeer actief
Berichten: 6344
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:55
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Alle honden hebben hier op de slaapkamer geslapen.
Er staan nu 2 manden, maar ze liggen/lagen ook graag op kleding die op de grond ligt, of op de plaid als die naast het bed ligt.
De deur van de slaapkamer staat altijd open (vinden we zelf prettig), ze kunnen dan op de overloop komen of beneden in de gang, maar de deur naar de woonkamer zit dicht 's nachts.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door Persistence »

In de woonkamer. Maar hij komt dus wel 10x per nacht binnentrippelen om te checken of ik er nog wel lig :LOL:

Als ik het bed ga verschonen mag hij de nacht ervoor wel eens in bed, maar hij laat zich dan altijd met z’n kont neerploffen op m’n hoofd, ik lig dan of tegen z’n anus aan te kijken of met een verkrampte nek op het randje van m’n kussen.
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door Barkley »

Ergens in de woonkamer, hal of eetkamer.
Meestal in de zomer op de tegels van de hal geklemd tegen de koele buitendeur. Nu in de winter vaak in de eetkamer of op het tapijt in de woonkamer. Soms op de bank, soms op zn kussen.

Vaak ligt hij op de bank te snurken als ik snachts naar de wc ga en ligt hij op het laminaat als ik sochtends opsta. Dan kunnen we ook niets voordat hij even over zn buik geaaid is.
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door Rebble »

Beneden in de woonkamer, vinden we allebei prima :F: Charlie heeft in mijn nieuwe huis nog niet geprobeerd om uit zichzelf naar boven te gaan. De enige keer dat ze boven is geweest was toen ik haar onder de douche heb gedaan.
In mijn vorige huis mocht ze kiezen maar sliep ze bijna altijd beneden. Ik vind het wel best, 's nachts slaap ik toch en merk ik niet dat ze er wel of niet is en ik vind amper hondenharen boven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Anja
Zeer actief
Berichten: 4084
Lid geworden op: 08 dec 2009 22:50
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door Anja »

Jop slaapt op de slaapkamer op bed. Hij begint wat op leeftijd te raken en wil dus op bed getild worden ipv er zelf op te springen.
Dus trapje gekocht zodat hij zelf weer het bed op kan.... staat hij meerdere malen per nacht ( hij gaat regelmatig even bij zijn vriendin beneden kijken ) naast het trapje te piepen dat hij op het bed wil :LOL:
Het lampje!

Miek slaapt beneden in de woonkamer omdat ze niet mee naar boven wil. Ze sliep altijd samen met Max in de woonkamer en doet dat nog steeds ( Max is er al jaren niet meer)
Ik neem haar wel eens mee naar boven omdat ik haar eigenlijk dicht bij me wil hebben s'nachts maar ze dribbelt na 10 minuten de slaapkamer alweer uit.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Gebruikersavatar
Galga's
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 10 mar 2018 11:12
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6
Locatie: WFO

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door Galga's »

In de slaapkamer, waar ze ook zijn als ik er niet ben. Kiki en Ginka beginnen bij mij op bed, Aglaia de laatste tijd ook. De rest ligt op kussens op stretchers om het bed heen, altijd op hun vaste plek. 's Nachts wisselen ze regelmatig, soms ligt 's ochtends alleen nog Ginka op bed, soms liggen Kiki en Loba daar ook nog bij. Kenia en Lily komen nooit op bed slapen 's nachts. Overdag wel als ik mijn bed in kruip. Altijd als ik uit bed ga om te ontbijten, kruipt Loba op mijn warme plekje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door veertje »

Op de slaapkamer. Finn van 's avonds tot 's ochtends op mijn bed ergens aan het voeteneind/in mijn knieholte en 's ochtends wil hij dan wel eens verkassen naar de bank die er staat. Tot ik wakker ben, want dan ligt hij het liefst bovenop me :hmmm:

Tess ligt ook op bed, op de andere helft waar geen dekbed ligt, dus dat is niet zo warm. Nu het kouder wordt ligt ze daar ook langer en gerust de hele nacht. In de zomer ligt ze er meestal maar eventjes en verhuist dan naar een plekje op de grond.
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door kooi »

In de slaapkamer op haar eigen bedje.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Anja schreef:Jop slaapt op de slaapkamer op bed. Hij begint wat op leeftijd te raken en wil dus op bed getild worden ipv er zelf op te springen.
Dus trapje gekocht zodat hij zelf weer het bed op kan.... staat hij meerdere malen per nacht ( hij gaat regelmatig even bij zijn vriendin beneden kijken ) naast het trapje te piepen dat hij op het bed wil :LOL:
Het lampje!
Haha, ja, herkenbaar :lol1: Taartje snapte wel meteen dat ze zo het bed op kon, maar dat ze er op die manier ook weer vanaf kon... :hmmm:
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door ranetje »

Honden beneden en wij boven.
De honden komen helemaal niet boven, nooit.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

soms mag er 1 mee naar bed maar ze blijven altijd in de huiskamer, gang en keuken. ze liggen volgens mij het meest op de bank of in de bench die open staat.
Afbeelding
NadiaBabs
Zeer actief
Berichten: 717
Lid geworden op: 10 apr 2014 14:03
Mijn ras(sen): een Babs!
Aantal honden: 1
Locatie: Noord-Brabant

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door NadiaBabs »

Babs slaapt in de slaapkamer in haar eigen mand. Daar blijft ze altijd netjes liggen totdat ik teken geef dat het tijd is om uit bed te gaan. Gelukkig vind ze het geen enkel probleem om uit te slapen.
Afbeelding
Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
stoffeltje
Zeer actief
Berichten: 2122
Lid geworden op: 14 nov 2016 12:22
Aantal honden: 1

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Geen hond in mijn bed! ik kruip ook niet in zijn mand dus slaapt Max gewoon op zijn plek in de woonkamer
Gebruikersavatar
Antonetta
Zeer actief
Berichten: 4912
Lid geworden op: 20 okt 2009 12:06
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door Antonetta »

Balou in zijn bench en lotus in de mand in de ren. Balou zou los in de kamer mogen maar hij verkiest de bench.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door maart »

Runar heeft een maand of wat geleden beslist dat hij boven slaapt :19: Gezien het stilaan een oud(er) mannetje wordt, heb ik maar een kussen voor hem gekocht en dus slaapt hij nu naast mijn bed.
De 2 andere hebben de benedenverdieping. Ze mogen niet in onze zetel dus ik gok dat ze bij gevolg in onze zetel slapen :LOL:
Gebruikersavatar
Ptje
Zeer actief
Berichten: 15796
Lid geworden op: 13 okt 2011 20:42
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2
Locatie: Groenlo

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door Ptje »

Ziggy slaapt in de huiskamer waar hij net zin in heeft, op de bank of zijn zachte hondenmandje dat ik in de luie stoel heb geparkeerd.
Het is zelfs zo erg dat als mijn zoon komt gaat ie altijd in de luie stoel zitten en het mandje gooit ie er dan naast.
Dat beledigde koppie van hem......jij zit op MIJN plek :mep: :L:
Rasta slaapt naast me op bed behalve als het erg warm is dan ligt ie beneden in het halletje.
Hij heeft tegenwoordig de neiging om weer naar boven te gaan als ik naar mijn werk ga, dag vrouwtje ik slaap nog ff lekker uit. (Heb wel water voor hem boven staan )
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
tibbie
Actief
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2017 21:00
Aantal honden: 1

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door tibbie »

Qi slaapt sinds kort weer in zijn bench met het deurtje dicht. Daarvoor had hij de mogelijkheid te slapen waar hij wilde (woonkamer, slaapkamer), maar vanwege zijn onrustige blafgedrag zijn we terug naar de dichte bench gegaan. Heerlijk hij en wij een goede nachtrust!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Lucia
Zeer actief
Berichten: 2871
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:15
Aantal honden: 1

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door Lucia »

Peer en milo sliepen beneden.
Gingen altijd mee naar bed tot mijn man naar bed kwam en als die sochtends vroege dienst had kwamen ze ook bij me verder slapen.

Zazoe vindt het nog wat te spannend en gaat nog niet stil liggen.
Sinds paar dagen slaapt hij los in huis beneden ipv in puppyren
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door thom »

Overal en nergens, mag hij zelf bepalen. Maar het liefst ligt hij op zijn kussen in de slaapkamer.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door lucie »

Hier liggen ze op hun eigen bed of de bank. Voor Mara heb ik een mand bij de trap gezet omdat ze daar vanaf het begin al uit zichzelf ging liggen om maar zo dicht mogelijk bij me te zijn.
Voorheen sliep ik met de honden in dezelfde ruimte, wat ik op zich wel prefereer omdat je het zo eerder doorhebt als er iets aan de hand is of als ze iets moeten. Maar met die trap hier ga ik dat niet doen. Overigens hebben ze zelf al bedacht dat je het in geval van nood ook op de keukenvloer kan doen :engel:
Afbeelding
Peter27
Zeer actief
Berichten: 1674
Lid geworden op: 21 jul 2008 20:51
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door Peter27 »

In de bijkeuken. Daar liggen dikke kussens om op te snurken. Reden is vooral omdat Bumper incontinent is en ik anders elke maand een nieuwe bank kan kopen.
Ook als we niet thuis zijn blijven de honden in de bijkeuken. Hier zit ook een luik naar de tuin.
blablabla :)
Gebruikersavatar
Rami
Zeer actief
Berichten: 15764
Lid geworden op: 30 jul 2005 13:33
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door Rami »

Waar ze maar willen. In de regel houdt dat in dat Sam op het voeteneind van ons bed ligt of in zijn mandje naast ons bed. Silka in de huiskamer, languit op het kleed of in haar mand.
Ook met mijn/onze vorige honden hebben we er nooit moeilijk over gedaan; ze slapen dus waar ze willen. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

De grote honden sliepen altijd beneden, de enige uitzondering maakten we voor oud en nieuw en voor de laika met epilepsie, die sliep voor ons aller rust een jaar lang op de slaapkamer.
Sancho heeft zich echter al snel een plek veroverd op het bed. Tot ongenoegen van mij want hij ligt liefst tegen me aan en 's morgens lig ik dan ongemakkelijk op de rand van het bed.
Hij ruikt niet en ruit niet en aan avondwandelingen doen we niet, de laatste is nooit later dan een uur of zeven dus tegen bedtijd is hij weer schoon en droog.
En het heeft ook wel wat vind ik. Nu ik er aan gewend ben dan :engel:
Alleen die negen kilo Havanezer elke avond de trap op zeulen ( en soms nog eens in de nacht als hij niet lekker is) dat is best lastig.
Gebruikersavatar
JML
Zeer actief
Berichten: 5348
Lid geworden op: 08 aug 2007 21:55
Aantal honden: 4
Locatie: Geldrop

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door JML »

Ze slapen alle vier in de woonkamer. Eerder dit jaar hebben we voor een wedstrijd in een hotel geslapen en dan vind ik dat reuze gezellig met z'n allen.
Gebruikersavatar
Bishy
Zeer actief
Berichten: 2032
Lid geworden op: 08 nov 2010 19:07

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door Bishy »

Naast het bed op zn kussen of op de vloer. De katten mogen op bed en fungeren in de winter als kruik.
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Waar slaapt je hond 's nachts?

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Cody gaat 's avonds mee naar de slaapkamer. Daar heeft hij een eigen konijnenren ( :engel:) naast mijn bed, met allerlei dekens en kussens erin.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”