Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar laat je de hond als je van huis bent?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Marlett »

Wat ik me afvroeg bij het lezen van het topic over hoe lang je de hond alleen thuis laat, is wáár laat jij je hond?
Tosca heeft de gang en keuken tot d'r beschikking, want ik vertrouw haar nog niet helemaal in de huiskamer. Maar ik kan me voorstellen dat het voor haar wel wat leuker is om daar haar uurtjes alleen door te brengen. Er is meer te zien, ze kan naar buiten kijken en er is meer ruimte (op de bank... iedereen is toch weg :cool2: ). Ze lijkt overigens niet te lijden onder de huidige verblijfplaats, want als ik thuiskom, zie ik vaak dat ze zich uit staat te rekken na een lange dut.

Dus waar laat je je hond? Heb je dat altijd al zo gedaan?
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ze lopen hier gewoon alle drie los in huis, woonkamer met aangrenzende keuken.. mochten ze een bankje slopen datn staan er genoeg op de marktplaats ik neem het risico wel :wink: .. tot nu toe gelukkig alles nog heel
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Nooit anders gedaan dan in de woonkamer. Als pup/jonge hond eerst nog in de bench, maar zodra ik er vertrouwen in had dat ze niet sloopten gewoon los. Meestal liggen ze lekker op de bank, Elco zit vaak ook in de vensterbank
Gebruikersavatar
Soooof
Zeer actief
Berichten: 3134
Lid geworden op: 05 jan 2017 21:53
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Soooof »

Gewoon overal. Toen hij jong was en de boel (met name de vuilnisbak :engel: ) verbouwde mocht hij in de gang, keuken, bijkeuken en de tuin (in die tuin kon dat, en tuin is ook wat ruim geformuleerd voor wat het was :mrgreen: ). Nu mag hij overal, want hij doet niks als we er niet zijn. Ja, slapen. Ik vermoed dat als je ergens in de keuken ofzo iets laat staan wat ie bijzonder aantrekkelijk vindt ruiken, dat ie wel even op onderzoek uit zal gaan maar dat is het dan ook. Hij mag (/kan) dan in principe ook naar boven, maar dat doet ie niet. Er is geen lol aan boven zijn als wij er niet zijn denk ik.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Los in huis, ze hebben dan de woonkamer, keuken en slaapkamer tot hun beschikking. Opvangers doe ik meestal de eerste paar dagen/week in de bench als ik wegga, tot ik zeker weet dat er geen gekke dingen gebeuren tussen de honden onderling en ze volledig betrouwbaar zijn met de katten.
Mila had ik als pup ook meteen gewoon los in huis, die heeft nooit gesloopt. Ik zorgde natuurlijk wel dat alles goed opgeruimd was en er ook niet echt iets te slopen viel.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Marlett »

Nanna schreef:Gewoon los in de huiskamer.
Ik pieker er nog niet over om honden in kooitjes op te sluiten. :piew:
Ik heb heel kort een bench gehad (ook nog wel eens een topic over geopend) maar daar waren we heel snel klaar mee. De keuken en gang zijn ruim genoeg, de hond is ook niet zo groot, maar het is er wel wat saaier.
Gebruikersavatar
nelleke
Zeer actief
Berichten: 4983
Lid geworden op: 04 dec 2011 14:32
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1
Locatie: voorburg

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door nelleke »

Als pup zat hij in de bench en zodra ik dacht dat hij het kon korte tijd in de huiskamer. Samen met Ragdollkater die hebben een goede relatie met elkaar. :lol1:
Afbeelding
Neeltje
Gebruikersavatar
Pemba
Zeer actief
Berichten: 14575
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Pemba »

Van pup af aan allemaal los in woonkamer en keuken.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:Gewoon los in de huiskamer.
Ik pieker er nog niet over om honden in kooitjes op te sluiten. :piew:
Er staat overigens wel een bench hoor bij ons, en ze liggen er graag met zijn 2 en in, maar hij is nooit vast tenzij met etenstijd, van t is echt een vreet monster en anders gaat ie de andere twee lastig vallen, want die eten rustiger op hun eigen plekje
Gebruikersavatar
Lanavandevledders
Zeer actief
Berichten: 1985
Lid geworden op: 16 feb 2017 12:27
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana heeft de hal en de keuken tot haar beschikking,
woonkamer niet, niet dat ik bang ben dat ze iets sloopt,
maar daar neemt ze geen rust, ze denkt dat ze de boel moet bewaken,
want daar heeft ze uitzicht op de openbare weg, en alles wat langskomt wordt gezien als ongenodigde gasten,
weet niet of mij ramen, vooral de tuindeuren, bestand zijn tegen een boze rottweiler die denkt een punt te moeten maken.
als we thuis zijn heeft ze dit niet.
Gebruikersavatar
Lanavandevledders
Zeer actief
Berichten: 1985
Lid geworden op: 16 feb 2017 12:27
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

de keuken en hal zijn groot genoeg,
haar favoriete plek is de mat voor de achterdeur,
alleen wat lastig als je thuis komt en de deur is geblokkeerd door een luie slapende hond :LOL:
Gebruikersavatar
Leanne
Zeer actief
Berichten: 5633
Lid geworden op: 17 mei 2002 08:50
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Leanne »

Altijd los, en dat is in de woonkamer en aangrenzend de keuken. Voor de fb van mijn dochter heb ik nu wel eens bench hier staan. Maar die is meer voor als we even rust willen. Beest houdt niet op, nooit, energie voor 50 stuks, ik voor -1 soms :mrgreen: Voor de nieuwe pup zal ik ook geen bench opzetten. In het begin als ik het nog niet vertrouw bij afwezigheid zou hij eventueel in de keuken kunnen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Gimmick »

Taxi en Gentle lopen los, en hebben de hele benedenverdieping tot hun beschikking.
Veyron nu nog in de bench. Maar die mag steeds vaker los in huis. Alleen sloopt hij nog wel eens wat dus gaat hij vaak mee met me in d'r auto zodat ik m tussentijds kan uitlaten
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
DesireeB
Zeer actief
Berichten: 4312
Lid geworden op: 13 feb 2015 09:58
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door DesireeB »

Op de slaapkamers en gamekamer na kunnen ze overal vertoeven in huis.

De slaapkamers en gamekamers zijn dicht omdat de katten mij teveel verharen en ik dan elke dag wel mijn bed kan gaan verschonen, die gaan pas open als wij naar bed gaan. De gamekamer is altijd dicht, dat is het domein van vriendlief en staat voor een godsvermogen aan apparatuur waar hij zo min mogelijk stof en haar bij wilt hebben(als hij eens thuis werkt en ik weg ben laat hij de deur overigens wel open want anders vind hij het zielig).
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Tineke »

Gewoon los in huis waar ze willen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Van de 3 die binnen zitten gaat er 1 de bench in want die sloopt ( mooi gat in de muur gemaakt, nja eigenlijk gat voor aanleg verwarming wat groter gemaakt enzo :schrik: )

De andere 2 hebben de gang en t halletje

De meiden buiten zitten in de kennel
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door natalie »

In ons vorige huis hadden we een woonkamer met ensuite-deuren en een lange ruime hal. Als jonge hond mocht Jip in de helft van de woonkamer waar de bank niet stond. Dat was slechts voor de momenten dat ik boodschappen ging doen of iets dergelijks, want ik werkte toen nog vanuit huis. Toen hij 10 maanden oud was, ging ik voor een andere werkgever aan de slag en was thuiswerken geen optie meer. Ik heb toen de eerste maand nog de schuifdeuren dicht gedaan, maar eigenlijk was hij altijd superbraaf en sloopte niets. Dus ik geloofde het wel en liet voortaan de deuren open zodat hij de hele woonkamer tot zijn beschikking had.

Abel... is een heel ander verhaal :schrik: Abel knaagde als pup aan álles. De plinten, de deurkozijnen, ... alles werd uitgeprobeerd. Hij was gemakkelijk te corrigeren, maar zonder toezicht durfde ik hem niet in de woonkamer te laten. Bovendien was ik bang dat Jip en Abel de hele ochtend zouden keten en dat ik bij thuiskomst een ravage zou aantreffen. Dus Jip (in de woonkamer) en Abel hield ik liever gescheiden. Abel kreeg een fijn ingericht plekje in de hal, met heel veel knaag- en sloopmateriaal in de vorm van: knuffels, kartonnen doosje, kauwsnacks, etc. Ik geloof dat we hem pas sinds een half jaar ofzo ook in de woonkamer laten. Dat is één keer goed misgegaan, en heeft Abel de bank compleet gesloopt. Daar vreesde ik al langer voor want er was een hoekje versleten en dat hoekje was erg verleidelijk om verder kapot te trekken.

Sinds een paar weken wonen we ergens anders en daar hebben ze samen de woonkamer tot hun beschikking.
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door HillieS »

Jamie de woonkamer (zachte lig keuze uit 2 banken, 2 kussens en de mand) & keuken, Yara de bovenverdieping, ze kan dan in d'r (open) bench, op ons bed en op de overloop liggen.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door blondie »

Aki gaat de trap niet op en komt niet boven, Jol wel.
Ze hebben hier het hele huis (gang, woonkamer, keuken) en de buitendeur staat op de haak dus kan er ook naar buiten worden gegaan als ze daar willen liggen.
In de woonkamer mogen ze op de bank, op de stoel, er staat een grote mand, een bench en achter de stoel ook nog een flink kussen.
Jol ligt boven vaak op het logeerbed, voor zover ze er nog op weet te springen :engel:
Laatst gewijzigd door blondie op 02 nov 2019 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ze kunnen overal komen, behalve op zolder. Daar staat een traphekje om te voorkomen dat Vito ontbijt met kattenvoer en luncht met kattenstront. Vito ligt meestal op bed als we weg zijn en Luna beneden op de bank.
Benches heb ik bij beiden honden maar heel kort gebruikt, omdat ze dit gewend waren, maar iets gewend zijn is iets anders dan het niet erg vinden. Beiden honden waren er niet dol op zeg maar, en geef ze eens ongelijk. Ondingen zijn het. Ik kijk ook gewoon liever tegen aan mand aan dan tegen zo'n draadkooi. Zolang ze elkaar en de katten maar heel laten is het mij best. Overigens zijn mijn meubels ook allemaal nog heel, dus ik heb geen reden ze op te sluiten/hun ruimte te beperken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wilma
Zeer actief
Berichten: 4006
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:00
Mijn ras(sen): Gos d'Àtura Catalá
Aantal honden: 1
Locatie: Zweden
Contacteer:

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Wilma »

Ze blijven hier gewoon in huis en kunnen overal komen, net als anders.
Samica ligt meestal bij de achterdeur als we er niet zijn en Pepe loopt in de rondte. Slapen doen ze niet veel als we er niet zijn want dat doen ze altijd als we weer terug zijn.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah heeft de keuken, woonkamer, gang en onze slaapkamer ter beschikking. In de woonkamer en slaapkamer ligt een 1 persoons matras waar ze op kan liggen. Er staan momenteel ook 3 drinkbakken.
Perry zit in de bench in onze slaapkamer, die durf ik nog niet los in huis te doen. Meestal ligt Noah ook op de slaapkamer, daar is het rustigst qua geluiden. Ik woon trouwens gelijkvloers, vandaar dat Noah veel ruimte heeft.
Perry en Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb de deur van de kamer naar buiten altijd open als ik niet thuis ben, Vusi kan kiezen óf in de tuin óf op de bank.
Teuntje
Actief
Berichten: 290
Lid geworden op: 03 mar 2019 15:48
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Teuntje »

Teun zit in de woonkamer in de bench. Dan is hij rustig en gaat hij slapen. We hebbe hem ook wel eens in de gabg gedaan, maar hij blijft dan onrustig en kan zn plekje niet vinden. De bench is hij van begin af aam gewend en hij slaapt er snachts ook in.
Hij is niet vaak alleen, hooguit een paar keer per week een uurtje of af en toe max 5 uurtjes, maar dat is niet wekelijks. Langer en vaker zou ik hem niet in de bench willen laten.
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door pioenroos »

Gewoon samen los beneden. Wel met gordijnen dicht en radio aan, anders gaan ze luidruchtig waken :roll:
Slopen hebben ze nooit gedaan, maar ik heb ze beiden als jong volwassen gekregen.
Als ik het traphekje vergeet gaan ze samen boven liggen. Dat heb ik liever niet want het raam staat vaak op een kier dus dan wordt er meer geblaft. En Mies kan niet zelf de trap af en het is irritant als ik thuiskom als eerst haar te moeten halen terwijl ze krijsend bovenaan de trap staat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
under the red sky
Zeer actief
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:19
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Smilde
Contacteer:

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door under the red sky »

De 2 jongste slopen de boel, die hebben een eigen kamer voor 's nachts en als we weg zijn. De andere 5 in de woonkamer.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Maryanne »

Los in huis behalve de pup Xara, want die sloopt nog dus gaat in haar eigen kenneltje. De reuen gaan in de bench want die kunnen niet samen door hun voorgeschiedenis. :roll:
Gebruikersavatar
tycha
Zeer actief
Berichten: 5878
Lid geworden op: 28 feb 2004 14:17
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door tycha »

Alhoewel ze eigenlijk bijna nooit alleen thuis is, is ze gewoon los in huis. In principe heeft ze het hele huis tot haar beschikking, maar ligt altijd op de bank als we terugkomen.
Afbeelding
Groetjes Marja
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Gewoon los in huis, maar ik trek wel de deur van de slaapkamer dicht. Daar mogen ze wel 's-nachts bij ons slapen, Digger op bed en Koda in een mand.

Ook leuk voor een volgend topic... waar slaapt je hond 's-nachts? :F:
Gebruikersavatar
meriam
Zeer actief
Berichten: 2097
Lid geworden op: 25 dec 2011 23:44
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door meriam »

Ze hebben het hele huis tot hun beschikking maar tref ze eigenlijk altijd in hun mand/ op de bank aan.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”