Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar laat je de hond als je van huis bent?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
schelsey
Zeer actief
Berichten: 1515
Lid geworden op: 20 jan 2003 17:32
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3
Locatie: Brecht,Belgie

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door schelsey »

Honden zitten hier los in huis, keuken, living en pergola kunnen ze gebruiken wat totaal 120 vierkante meter is dus plaats genoeg Slaapkamers en badkamer blijven dicht
Kunnen altijd in de tuin via hondenluik
Ook de opvang honden mogen zoals men eigen honden die plaatsen gebruiken
Nooit geen hond in bench en dat zal ook nooit gebeuren
Opvang honden die een bench bij hebben mogen erin als ze dat willen maar niemand maakt aanstalten erin te kruipen ook al staat het er en zijn ze het thuis gewend
Liggen liever op de zetel of de hondenmatten
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door thom »

Gewoon los in huis en hij kan overal gaan liggen als hij dat wil.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door natalie »

Zinodo schreef:Boven in de slaapkamer. Nomi heeft officieel verlatingsangst, maar in de slaapkamer kan ze toch goed alleen zijn. We hebben een strenge regel dat er in de slaapkamer alleen geslapen wordt en niks anders. Niet spelen of gek doen, niet naar buiten gluren maar slapen. En toevallig werkt dat ook tegen verlatingsangst :engel: op een of ander manier geeft het ze helderheid en zekerheid. Dora ligt dan wel in haar megabench, maar dat is een keus en geen verplichting. Ze is dol op haar bench. Ziva en Nomi liggen dan uit te buiken op ons bed en de katten op onze kussens. Ze zijn allemaal verschrikkelijk verwend :engel:
Aaahh, wat leuk :D
Ik heb dit weekend nog aan jullie gedacht. Ik vond de stretcher van Abel in de weg staan en was aan het bedenken of ik die weg zou doen. Maar toen realiseerde ik mij dat ik niet moest zeuren, want voorheen had hij een gigantische bench en de huidige stretcher is daar niets bij :LOL:
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door M@scha »

Marlett schreef:Wat ik me afvroeg bij het lezen van het topic over hoe lang je de hond alleen thuis laat, is wáár laat jij je hond?
Tosca heeft de gang en keuken tot d'r beschikking, want ik vertrouw haar nog niet helemaal in de huiskamer. Maar ik kan me voorstellen dat het voor haar wel wat leuker is om daar haar uurtjes alleen door te brengen. Er is meer te zien, ze kan naar buiten kijken en er is meer ruimte (op de bank... iedereen is toch weg :cool2: ). Ze lijkt overigens niet te lijden onder de huidige verblijfplaats, want als ik thuiskom, zie ik vaak dat ze zich uit staat te rekken na een lange dut.

Dus waar laat je je hond? Heb je dat altijd al zo gedaan?

wat zij zegt
Afbeelding
Gebruikersavatar
annemick
Zeer actief
Berichten: 4897
Lid geworden op: 02 jan 2011 13:51
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1
Locatie: Noord-Holland

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door annemick »

Gewoon los, hele huis tot haar beschikking.
Jane is geen sloper of blaffer, Mickey vroeger eigenlijk hetzelfde. Gelukkig lekker makkelijk.

Vandaag is de buur golden op bezoek en ik kan ze rustig even alleen in huis laten, met alle binnendeuren open, om een boodschap te doen. Liggen ze zoet naast elkaar bij de voordeur, naar buiten kijkend, toen ik terugkwam.

Jane heeft nooit een bench gehad en bij Mickey deed ik het weg met 4 maanden, slopen deed ze toen al amper en zindelijk was ze ook al. Vond dat ding een sta in de weg en ze ging er liever toch niet in.
Afbeelding
_________________________
Boxer Jane 25-07-2014
Boxer Mickey 15-10-2001 *18-05-2015
Gebruikersavatar
Fabiola17
Zeer actief
Berichten: 6344
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:55
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

In de woonkamer met keuken.
Toen Lente er net was liet ik Sinne in de gang, want ik wilde eerst zeker weten dat het goed ging tussen die 2.
We zijn bijna nooit langer dan 5/6 uur weg.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Jet is zelden alleen thuis, indien ze wel even alleen moet zijn is ze gewoon in de woonkamer. En dan zit ze op een eetkamerstoel naar buiten te staren wanneer ik weer terug kom.
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door kloesje »

Mijn honden zitten in de woonkamer met een hekje richting keuken, zodat ze daar niet kunnen komen.
Macho plast anders in de keuken tegen de gordijnen of tafelpoot en in de woonkamer doet hij dat niet.
Toen Bindi jonger was zat ze in een ren in huis, zodat ze niet de boel kon slopen, ze had een nogal volhoudende manier van slopen. Sinds enkele weken loopt zij overdag en 's nachts los bij de andere twee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eefsel
Zeer actief
Berichten: 4375
Lid geworden op: 12 mar 2013 19:30
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Vlakbij Rotterdam

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Eefsel »

Los in de woonkamer :)
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Gebruikersavatar
Suuz!
Zeer actief
Berichten: 12151
Lid geworden op: 06 jan 2004 15:52
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Suuz! »

In de bijkeuken/honden kamer. Ze hebben daar lekker hun kussens liggen en de 3 bankjes staan..
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Gebruikersavatar
Anja
Zeer actief
Berichten: 4084
Lid geworden op: 08 dec 2009 22:50
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Anja »

Los.. ze kunnen overal heen, alle deuren staan open dus ze kunnen ook naar de slaapkamer.
Zolang het redelijk weer is staat de achterdeur op een kier open zodat ze ook de tuin in kunnen.

Ik tref ze trouwens altijd op dezelfde plek aan als ik thuiskom. Jop op de bank en Miek in de bench
(er zit geen deur in maar ze vindt het zo'n prettige plek om te slapen dat ik hem maar laat staan) in de woonkamer dus gebruik maken van alle mogelijkheden doen ze niet :19:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Waar laat je de hond als je van huis bent?

Ongelezen bericht door Machie »

Alle 4 gezamenlijk los in de woonkamer/keuken. Soms Fiji in de bench als ze loops is. Csiva is dan altijd beledigd want die ligt vaak als we er niet zijn in de bench (met het deurtje open)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”