Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teleurgesteld in de koper van je pup.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door maart »

Ja, in beide nesten helaas.
Reden om niet meer te fokken. De mechel is helaas nog steeds een ras waarbij de hond niet op de eerste plaats komt in de ogen van de eigenaars.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Een koper claimde ons erg. Daar zijn wij niet het type naar en dat werd niet zo op prijs gesteld.
Over haar als baas geen verkeerd woord.
Heb er nog wel eens aan gedacht weer contact op te nemen, maar ik durf het echt niet :LOL:
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik werk dus met een wachtlijst en zet mensen erop als ze hier zijn geweest om kennis te maken. ik vertel er altijd eerlijk bij dat ik de natuur niet kan plannen en weet dus nooit wanneer een teef exact loops moet worden. hebben ze altijd begrip voor als ze hier zijn. wordt het teefje eindelijk loops dan mail ik alle mensen op de lijst en vaak hebben de meeste al een pup ergens anders vandaan en melden dat dus niet even. dat zee een pup ergens anders vandaan hebben vind ik geen probleem, maar meld het even.

1x per jaar mail ik alle pupkopers om uit te nodigen voor de jaarlijkse wandeling. van de meeste hoor je wel wat terug, of ze mailen een foto van de hond mee, maar er zijn 3 waar ik totaal niks meer van hoor. reageren ook niet meer op de mail. ik vind dat wel jammer want ik ben nieuwsgierig hoe de hond is uit gegroeid. maar ik ben ook niet zo dat ik ze ga bellen om te vragen hoe of wat.

verder ben ik blij als pupkopers contact met mij opnemen bij leuke en minder leuke dingen.zoals laatst dat een pupkoper mij belde met het bericht dat zijn reu blaaskanker had en volgens de 2e lijns dierenarts was daar niks meer aan te doen. ik heb ze toen door te kunnen verwijzen naar een kliniek die heel veel weet over kanker. hond is onderzocht en bleek een goed operabele tumor te hebben. pupkopers blij en ik blij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lanavandevledders
Zeer actief
Berichten: 1985
Lid geworden op: 16 feb 2017 12:27
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ooit in een ver verleden twee nestjes gefokt bij onze kruising staby,
met alle pup kopers heb ik tot een jaar goed contact gehad, daarna verwaterd het toch wel een beetje,
van een paar heb ik jaren later nog een update gehad, maar verder niets, geen vervelende voorvallen en geen gedoe met betalingen.
alles erg positief, er zal nu geen pup meer in leven zijn, tis meer dan 20 jaar geleden.

met de fokster van Lana heb ik nu na 2 jaar nog contact, via watts app foto, berichtjes ed. [gaat allemaal toch wat makkelijker via internet] vindt het wel fijn, zij is erg belangstellend maar niet op een vervelende manier.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door Persistence »

Mellow schreef:Ik vraag mij een ding af.
Als je als fokker geen contact meer hebt met de koper, om wat voor reden dan ook, hoe weet je dan hoe het met 'jouw' pup gaat?
Is dat een kwestie van loslaten en hopen dat het er goed mee gaat en dat jouw gefokte hond niet een MP doorgeef hond wordt of in het asiel of fokschuur beland..
Hoe ga je daarmee om?
Persoonlijk vind ik het juist wel jammer dat ik geen contact met de fokker heb, behalve een bericht of ik Victor had na de herplaatsing. Ik had best wat vragen, maar ik kreeg toen geen antwoord, of heel kortaf, alsof ze niet op contact zaten te wachten. Nu fokken ze ook met 2 andere rassen en hebben regelmatig een nestje, en dus veel nieuwe eigenaren, maar toch. Had wel iets meer willen weten hoe hij als pup was bijvoorbeeld. Maar goed, daar gaat dit topic dus niet over :mann:
Gebruikersavatar
Tenmashi
Zeer actief
Berichten: 1359
Lid geworden op: 15 jun 2013 19:39
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0
Locatie: gem. Terneuzen (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Ik fok dan wel tamme ratten en geen honden, maar ook hier wel eens teleurstelling gehad. Kreeg ik bericht van een rattenopvang dat een door mij gefokte rat bij hun zat, afgestaan door het baasje die zogenaamd niet meer wist dat ie van mij kwam. :hmmm: Alsof een door jouw gefokte hond zo in 't asiel gedumpt wordt zonder uberhaupt contact op te nemen. Gelukkig kennen ook de rattenopvangen mij als verantwoordelijke fokker dus het ventje kon bij mij terecht, gelukkig.

Gelukkig verder vooral hele goede ervaringen, ook mensen die door omstandigheden toch de ratten niet konden houden of met een rat alleen zaten waarvan een of meerdere van mij en gewoon contact opnamen. Mijn foksels en eventuele vriendjes zijn altijd hier welkom, oudjes kunnen blijven en jongere ratten plaats ik opnieuw uit.
_Tiny_ schreef:Oh maar dat zeg ik er ook bij hoor en dan doen ze het nog steeds niet. Volgens mij denken ze " ik zet me op een wachtlijst en als het zover is zie ik wel of ik er nog steeds zin in heb".

Wachtlijsten doe ik niet meer want het zegt gewoon niks.
Vrees dat dat een beetje de algemene tendens is, mensen willen niet meer wachten. Toen ik 5 jaar geleden begon met fokken was het ook bij ratten normaal om je op een wachtlijst te laten plaatsen bij een goede fokker, nu is 't het bijhouden gewoon niet meer waard want mensen vertikken het om even te laten weten dat ze toch niet meer hoeven. :oeps:
Gebruikersavatar
iones
Zeer actief
Berichten: 12424
Lid geworden op: 18 aug 2003 15:26
Locatie: twente

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door iones »

Interessant topic. Ik heb nu voor het eerst een rashond met stamboom en dat is tevens de laatste want de volgende keer wil ik weer gewoon een hond adopteren.

Ik heb nog veel tijd om na te denken om eens een nestje te fokken maar ik heb zo weinig vertrouwen in mensen. Veel mensen lijden aan zelfoverschatting. En dat is nog niet eens het ergste. Maar inzien dat ze een foute inschatting hebben gemaakt en aan zichzelf gaan werken, zodat ze de hond kunnen houden en deze een goed en passend leven kunnen bieden, daar valt prima mee te leven. Maar ja, dat doen de meesten dan niet he. Ik weet niet of het wel iets voor mij is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door Maryanne »

O jee, de wachtlijst :80: Staan er tien op, blijven er twee over. Gelukkig raken we onze pupjes toch nog wel makkelijk kwijt omdat mensen graag 123 een pup willen.
Twee keer hebben we een pup terug gehaald, bleek dat die constant in de bench zat en de mensen er een beetje bang voor waren. Ook bij ons eerste nest een pup uit het oog verloren omdat die mensen het ventje hadden door verkocht naar België, dat vind ik nog steeds heel jammer.
Achteraf bleek die vrouw niet helemaal gaga. Dus als ik nu nog maar één moment twijfel heb verkoop ik niet meer. :pffff:
Gebruikersavatar
Stippelteam
Zeer actief
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 jun 2014 02:06
Mijn ras(sen): dalmatiers
Aantal honden: 3
Locatie: STEENBERGEN-NB
Contacteer:

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Nu 2 nesten gefokt,
Met alle eigenaren nog contact, vorige week een pup van 16 weken terug gekregen, ik was ook best heel teleurgesteld in ze. Ken ze al 5 jaar. En dan toch heel erg teleurgesteld in zo iemand.

Vooral als het verhaal eigenlijk heel anders is dan verteld is..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Sandra&co

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik was in 1 echtpaar teleurgesteld. Of ja, teleurgesteld. Als ik van tevoren had geweten hoe labiel ze in elkaar zaten en wat het doel van de pup zou moeten worden, had ik Tux stomweg niet meegegeven. Híj deed er namelijk niet veel mee en verder hadden ze alleen kleine kinderen. Dus als vrouw niet over de brug was gekomen, zou de pup de hele dag binnen hebben gezeten - hoewel ik d'r op heb gehamerd dat ze toch echt wel elke dag even moest rennen als ze er een leuke hond aan wilden krijgen. Gelukkig dumpten ze haar toen ze op vakantie gingen en zit ze nu perfect bij Gretha.

Als ik ooit weer een nest fok, dan ga ik veel meer op m'n gevoel af. Want van beide mensen waarvan ik dacht "die pups konden wel eens terugkomen", kreeg ik gelijk. Hop, geld terug, pup naar een andere baas. Geen man overboord.
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb 1x een pup terug gekregen na een week. deze vrouw had ervaring met honden zei ze. dus dat geloof je dan. ze had 3 dochters van 2, 4 en 6 jaar en die waren bang van de pup want die beet. kinderen liepen te gillen en te rennen door het huis, ja dan vind ik het niet gek dat die pup mee gaat doen. even darna kreeg ik een mailtje van haar dat ze toch een pup hadden gekocht bij een fokker en deze pup was zo heerlijk rustig. ik heb het geld terug gegeven en besloten dat ik geen pups meer plaats bij mensen met kinderen onder de 6 jaar.

vorig jaar een hond terug gekregen van anderhalf jaar, die zo gestrest was dat hij "ineens" iemand had gebeten. hij is terug gekomen en heeft 2 maanden bij ons gezeten. van een gestreste hond naar een hond die heel relaxt werd. puur door hem zijn rust te geven als hij dat zelf opzocht. deze hond zit nu alweer een jaar bij een ouder stel en dat gaat helemaal super.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:
iones schreef: Ik heb nog veel tijd om na te denken om eens een nestje te fokken maar ik heb zo weinig vertrouwen in mensen. Veel mensen lijden aan zelfoverschatting. En dat is nog niet eens het ergste. Maar inzien dat ze een foute inschatting hebben gemaakt en aan zichzelf gaan werken, zodat ze de hond kunnen houden en deze een goed en passend leven kunnen bieden, daar valt prima mee te leven. Maar ja, dat doen de meesten dan niet he. Ik weet niet of het wel iets voor mij is.

Ik maak me daar soms ook wel zorgen over. Wat nou als je echt niemand voor je pups kunt vinden? 11 bruine pups. 9 reuen.
Blijkt dat wat jij tof vindt echt door niemand gedeeld wordt en geen hond die er op zit te wachten.
12 weken is gekomen, slungelen en gebitswissel en je hebt er nog vier.

Maar ja, brand is erger. Het is ook gewoon leuk.
Ja, lastig. Ik houd toch van wat pit en bijzondere kleurtjes staan niet op de verlanglijst.
Västgötaspets of patterdale lijkt me enig met Zus.
Zit je met vijf van die gifnekken :LOL:
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door Maryanne »

ik heb het geld terug gegeven en besloten dat ik geen pups meer plaats bij mensen met kinderen onder de 6 jaar.
Doe ik ook niet meer. Pupjes zijn geen speelgoed :piew:
Sandra&co

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door Sandra&co »

dagmar88 schreef: Västgötaspets of patterdale lijkt me enig met Zus.
Zit je met vijf van die gifnekken :LOL:
Ja, da's denk ik niet per se een kruising die goed verkoopt :lol1:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sandra&co schreef:
dagmar88 schreef: Västgötaspets of patterdale lijkt me enig met Zus.
Zit je met vijf van die gifnekken :LOL:
Ja, da's denk ik niet per se een kruising die goed verkoopt :lol1:
Pomskötaspets :engel: Met de nadruk op köt.
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door kloesje »

Maryanne schreef:
ik heb het geld terug gegeven en besloten dat ik geen pups meer plaats bij mensen met kinderen onder de 6 jaar.
Doe ik ook niet meer. Pupjes zijn geen speelgoed :piew:
Dat is toch per gezin afhankelijk?
Ik ken genoeg gezinnen waar ik zonder problemen een pup zou plaatsen.
Zou wat zijn als alle fokkers er zo over denken, dan krijg ik de komende 6-7 jaar nergens een pup :mrgreen:

Wij hebben ook wel eens een hond terug gekregen, we zijn dan niet teleurgesteld in de pupkoper, het is hun keuze en we vinden het prettig dat de honden weer terug komen. Dan kunnen we de hond zelf herplaatsen en gaan er geen wilde verhalen de ronde.
Nu fokt mijn vriend 'gebruikshonden' dus het wil nog wel eens voorkomen dat een hond doorverkocht word, maar dat is inherent aan de doelgroep.
Met de meeste kopers hebben we gewoon goed contact, daarvoor hebben we een besloten facebook pagina waar iedereen informatie kan delen met elkaar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door crutz »

kloesje schreef:
Dat is toch per gezin afhankelijk?
Ik ken genoeg gezinnen waar ik zonder problemen een pup zou plaatsen.
Zou wat zijn als alle fokkers er zo over denken, dan krijg ik de komende 6-7 jaar nergens een pup :mrgreen:

Wij hebben ook wel eens een hond terug gekregen, we zijn dan niet teleurgesteld in de pupkoper, het is hun keuze en we vinden het prettig dat de honden weer terug komen. Dan kunnen we de hond zelf herplaatsen en gaan er geen wilde verhalen de ronde.
Nu fokt mijn vriend 'gebruikshonden' dus het wil nog wel eens voorkomen dat een hond doorverkocht word, maar dat is inherent aan de doelgroep.
Met de meeste kopers hebben we gewoon goed contact, daarvoor hebben we een besloten facebook pagina waar iedereen informatie kan delen met elkaar.
Idd en dan kan je ook niet aan jongere mensen verkopen. Ik heb diverse kopers die na de pup pas aan kinderen begonnen zijn.

Wel laat ik als er al kinderen zijn tegenwoordig mijn keuze of ze een pup kunnen kopen er van afhangen of de kinderen in mijn irritatie zone komen. In het verleden dat weggewuifd onder de noemer “ik heb niks met kinderen” maar dat bleken toch de niet passende adressen.
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door kloesje »

Nanna schreef:Ik verkocht het meest aan gepensioneerden, maar ook wel aan gezinnen met kleine kinderen. Mits opgevoed.
En dat is meer dan eens geweldig uitgepakt. :ok:
Ik vind het ook eigenlijk wel schattig om te zien hoe die kleintjes op hun knietjes bij de pups zitten en dan met het tongetje uit de mond met één vinger die hondjes aaien :LOL:
Wij hebben nu al honden, er komt straks een kleine bij.. en ook genoeg HF mensen met een gezin met kinderen..
No way dat ik mijn honden laat bestieren door ons kind.. alles word opgevoed, krijgt grenzen en daar binnen kunnen ze zich vrij bewegen, dit geldt zowel voor de honden als ons kindje..

We hebben ook een duitse herder bij een gezin met een kindje van 7 geplaatst (ja ouder dan 6) en dat gaat fantastisch!! Ik vind het ook prachtig om te zien hoe kinderen met honden opgroeien, dus ik zou een koper dat niet willen misgunnen.

Zeker ook wat Crutz zegt.. als het niet goed voelt, dan gaat de hond er niet heen... maar dat geldt voor zowel de eigenaren als diens kinderen.. het gaat gewoon om het thuis wat aangeboden word :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kloesje schreef: Wij hebben nu al honden, er komt straks een kleine bij.. en ook genoeg HF mensen met een gezin met kinderen..:
:tongue: En hoeveel hebben die hond na de spruiten de deur uit getrapt? Ga maar gewoon van jezelf uit.
Nanna schreef:Ik verkocht het meest aan gepensioneerden, maar ook wel aan gezinnen met kleine kinderen. Mits opgevoed.
En dat is meer dan eens geweldig uitgepakt. :ok:
Ik vind het ook eigenlijk wel schattig om te zien hoe die kleintjes op hun knietjes bij de pups zitten en dan met het tongetje uit de mond met één vinger die hondjes aaien :LOL:
Opgroeien met hond heeft zeker weten toegevoegde waarde.
De huskies zijn gewoon naar gezinnen met jonge kinderen en een oppasoma gegaan.
Het kost wel een hoop moeite en dat is niet iets waar ik gericht op wil fokken. Vandaar dat we na dat eerste nest naar geschikte kruisingen zijn gaan kijken.
Sandra&co

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik heb getwijfeld of ik pups zou verkopen aan gezinnen met jonge kinderen, maar ik heb er gewoon een paar geselecteerd en die zijn komen kijken. In 2 gevallen gaat dat nog steeds perfect, prinsesje Lille zit bij een klein meisje en Dex zit bij een jongetje dat eerst heel bang was voor dieren en nu niet meer. Dat vind ik echt leuk. Zou ik een volgende keer dus ook weer zo doen, maar wederom, meer op m'n gevoel afgaand. Want de koters van het 3e gezin (Tux) vond ik vreselijk. Volgende keer(?) weiger ik dergelijke. Toen ik kind was, hebben we ook pups gehad. En ook dat ging goed aangezien er duidelijke grenzen waren en de honden niet voor de mooi gekocht waren.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ja. De leeftijd waarop ik zelf in de kat knipte en de hond een papieren zak over z'n kop trok slaan we maar even over.
Sandra&co

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Oh, zeker. Het is fijn als kinderen enigszins zelfbeheersing hebben. De kinderen waar mijn pups heen zijn zijn 10+ en zijn van die zachtaardige typetjes. Als je dat soort brave koters weigert kun je mensen met een fulltime baan of 60-ers die elke dag dood neer kunnen ploffen, ook wel gaan overslaan wegens ongeschikt. Dan blijf je zéker zitten met je 11 bruine reutjes :mrgreen:
Gebruikersavatar
MonaToetje
Zeer actief
Berichten: 4432
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:23
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Locatie: Posterholt
Contacteer:

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ik heb ooit een pup teruggekocht (Joop was al 2). Het beestje kwam terug met verlatingsangst. De mensen vertelden eerlijk dat hij veel alleen in de keuken moest zitten omdat hun autistische zoon bang van hem was, en een buur er last van had dat hij tegen haar op sprong. Ik heb er niet teveel woorden aan vuilgemaakt, hen bedankt voor de eerlijkheid, het geld overhandigd en Joop meegenomen. Hij is tot zijn dood bij ons gebleven.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door kloesje »

dagmar88 schreef:
kloesje schreef: Wij hebben nu al honden, er komt straks een kleine bij.. en ook genoeg HF mensen met een gezin met kinderen..:
:tongue: En hoeveel hebben die hond na de spruiten de deur uit getrapt? Ga maar gewoon van jezelf uit.
Misschien is dat dan wel beter :wink:

Ik zie mezelf ook straks niet als een standaard gezin... tja natuurlijk zal ons kind veel tijd en energie in beslag nemen, maar de honden ook. Voor beide hebben we dat graag over.
De honden hebben nu ook de momenten op de dag dat ze minder aandacht krijgen... we gaan straks minder werken, dus ik vermoed meer gezellige tijd met hond icm kind... maar wellicht zie ik dat te naïef... of Cleva ziet het de zwart-wit, gezien ook geen eigen ervaring met combineren hond en kind.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kloesje schreef:
dagmar88 schreef:
kloesje schreef: Wij hebben nu al honden, er komt straks een kleine bij.. en ook genoeg HF mensen met een gezin met kinderen..:
:tongue: En hoeveel hebben die hond na de spruiten de deur uit getrapt? Ga maar gewoon van jezelf uit.
Misschien is dat dan wel beter :wink:

Ik zie mezelf ook straks niet als een standaard gezin... tja natuurlijk zal ons kind veel tijd en energie in beslag nemen, maar de honden ook. Voor beide hebben we dat graag over.
De honden hebben nu ook de momenten op de dag dat ze minder aandacht krijgen... we gaan straks minder werken, dus ik vermoed meer gezellige tijd met hond icm kind... maar wellicht zie ik dat te naïef... of Cleva ziet het de zwart-wit, gezien ook geen eigen ervaring met combineren hond en kind.
Ik denk dat het toch heel erg aan je eigen insteek ligt hoe makkelijk honden te combineren zijn met een baby.
Natuurlijk ook je herstel na het bevallen, of de baby een beetje aangenaam wurm is of zo'n krijser waarbij je nog geen vijf minuten onder de douche kunt.
Je kúnt alles tegen hebben :mann:
Veel vinden zo'n hond opeens toch maar een vies, beperkend, lastig beest als het kind er is. En dat snap ik, als die hond altijd maar een beetje een aanhangsel of oefenbaby is geweest.
Die hond vindt dat kind lastig als het mobieler wordt, want onvoorspelbaar.
Er steeds bovenop moeten zitten is niet zo gezellig :mrgreen: Met het oppaskind kon ik nog niet schijten met de deur dicht.
Mijn leven is verstrengeld met de honden en zo schat ik jou ook in.
Het is geen last, het is je ontspanning. Dan vind je wel een manier.

De baasjes van de huskies ontspannen door met ze te sporten. Dat is al een andere insteek dan dat die hond maar een beetje mee heeft te hobbelen.
Rumaroze

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door Rumaroze »

Cleva schreef:
kloesje schreef:
Maryanne schreef:
ik heb het geld terug gegeven en besloten dat ik geen pups meer plaats bij mensen met kinderen onder de 6 jaar.
Doe ik ook niet meer. Pupjes zijn geen speelgoed :piew:
Dat is toch per gezin afhankelijk?
Ik ken genoeg gezinnen waar ik zonder problemen een pup zou plaatsen.
Zou wat zijn als alle fokkers er zo over denken, dan krijg ik de komende 6-7 jaar nergens een pup :mrgreen:
Dat is voor mij natuurlijk geen beweegreden om het niet te doen.
Jammer dan, ff lomp gezegd.

Ik weet niet of je goed een hond in een gezin kunt hebben. Ik heb geen gezin. Het zijn niet mijn soort mensen.
Met het blote oog vind ik gezinnen vaak erg op zichzelf gericht en goed in prioriteiten stellen, zeg maar. En dat de zwemles dan belangrijker is dan naar het bos.
Maakt ook niet uit, geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan denkt om een pup te plaatsen in een gezin.
Ik gun je van harte een pup maar niet de mijne. Daar heb ik een ander soort leven voor in gedachten.

Echt, kinderen en honden verschillen niet zoveel. Je hebt rustige en drukke en opgevoede en niet opgevoede. Toen mijn koters kleiner waren wilde ik het niet wegens te druk, maar wat is er mis met kinderen en honden in 1 huis? Die zwemles is hier al jaren en jaren voorbij.

Ik snap je punt, maar het verschilt toch per gezin lijkt me. In mijn familie is ook een pup ‘voor de kinderen’ en die duiken de bench in, tillen het beest op en mogen hem vanaf dag 1 uitlaten. Tenenkrommend. Daar zou ik nooit een pup willen hebben als fokker. Maar dat zei je heus al als ze komen kijken, koters krijgen 0 grenzen.

Die stonden raar te kijken dat dat hier niet mocht en dat de pup geen speelgoed was.
Mijn koters halen dat niet in hun hoofd
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door Maryanne »

Een koper claimde ons erg
O bah die hadden wij ook, 50 mailtjes en maar bellen. Helaas heb ik de pup toch aan hun verkocht. Ze staan nu bij mij op de black list.
Eigenlijk had ik de pup zelf willen houden, zo mooi beestje :I:

Ze hebben mij nog gebeld om te zeggen dat de pup niet wilde eten. Hoorde ik van hun dierenarts dat hij 8 kg woog met 6 maanden dus hoezo niet eten :roll: :80:

Afbeelding
Gebruikersavatar
iones
Zeer actief
Berichten: 12424
Lid geworden op: 18 aug 2003 15:26
Locatie: twente

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door iones »

Cleva schreef:
iones schreef: Ik heb nog veel tijd om na te denken om eens een nestje te fokken maar ik heb zo weinig vertrouwen in mensen. Veel mensen lijden aan zelfoverschatting. En dat is nog niet eens het ergste. Maar inzien dat ze een foute inschatting hebben gemaakt en aan zichzelf gaan werken, zodat ze de hond kunnen houden en deze een goed en passend leven kunnen bieden, daar valt prima mee te leven. Maar ja, dat doen de meesten dan niet he. Ik weet niet of het wel iets voor mij is.

Ik maak me daar soms ook wel zorgen over. Wat nou als je echt niemand voor je pups kunt vinden? 11 bruine pups. 9 reuen.
Blijkt dat wat jij tof vindt echt door niemand gedeeld wordt en geen hond die er op zit te wachten.
12 weken is gekomen, slungelen en gebitswissel en je hebt er nog vier.

Maar ja, brand is erger. Het is ook gewoon leuk.
Oh, dat is niet waar ik bang voor ben. Als ik ze niet kan verkopen, dan hou ik ze. :D
Zelf hebben we op een wachtlijst gestaan en meer als een half jaar moeten wachten eerdat we eindelijk onze puppie hadden. De fokker wil de pup terug als je deze niet meer wilt hebben om de een of andere reden en zoekt er een ander goed tehuis voor. En dat doet hij ook met zijn uitgefokte teefjes (mogen niet meer dan zoveel nestjes hebben voortgebracht ter bescherming van uitmelken). Hij krijgt voor elk hondje uiteindelijk een goed tehuis. Deze honden vind je nagenoeg niet in de herplaatsing, ik heb er zat naar gezocht maar geen gevonden.
En zo zou ik het zelf als fokker ook doen: pups die men niet meer wilt, die moeten terug naar mij.

Maar wat als de pup/hond later gewoon dom doorverkocht wordt? Omdat de koper geen zin meer heeft om contact met je op te nemen omdat je dan weet dat hij gefaald heeft? Je kunt iemand er helaas niet toe verplichten. Of de koper stopt de hond te veel in de bench omdat hij te druk is (wat inherent is aan het ras als je deze niet genoeg aandacht en beweging geeft)? Dat is absoluut niet wat ik zou willen voor mijn pups. Of voor welke hond dan ook...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Gebruikersavatar
iones
Zeer actief
Berichten: 12424
Lid geworden op: 18 aug 2003 15:26
Locatie: twente

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door iones »

Bij mijn dierenarts zit een kruising parson jack russel x patterdale terrier van 2 jaar oud in de opvang, een prachtige kruising. Is verkocht als pup aan mensen die nog nooit eerder een hond hadden gehad. Totaal onervaren, het is totaal geëscaleerd. Die mensen werden terecht bang voor de hond want hij viel serieus uit. Nu zit hij een tijd bij mijn dierenarts en hij is een stuk gezeglijker geworden. Laat zich nu benaderen en aaien, dat deed hij eerst niet eens.
Nu nog een thuis voor hem vinden bij ervaren hondenmensen.
Deze fokster maalde er niet om waar haar pups terecht kwamen kennelijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Gos
Zeer actief
Berichten: 8486
Lid geworden op: 18 aug 2006 14:56

Re: Teleurgesteld in de koper van je pup.

Ongelezen bericht door Gos »

Ik heb maar 1 nest gefokt en er zaten helaas wel pupkpers tussen die later door de mand vielen, ondanks dat ze veel ervaring hadden. Dat was wel een behoorlijke teleurstelling maar de honden zijn er gelukkig weg (een naar een baan dus dan ga ik ervan uit dat het beter is dan bij die baas, en de andere ligt ook in plezierige omstandigheden gelukkig). Bij een andere bleek dat zijn opbouw van training niet slim te zijn met het type hond, waardoor hij hem later ook naar een baan heeft geplaatst. Daar baal je dan heel erg van, omdat we hem van te voren in alle gesprekken echt op het hart gedrukt hadden met bepaalde dingen niet te wachten totdat hij een jaar zou zijn. Maar dus toch eigenwijs. Gelukkig geen teleurstelling met de rest, en ook nog een mooie vriendschap aan overgehouden met een gezin in het buitenland (beide politieagenten en de ene heeft zijn eigen hond opgeleid en werkt er naar volle tevredenheid mee, daarnaast heeft de hond ook nog een fijn sociaal leven binnen zijn gezin).

Maar de teleurstellingen zijn wel een belangrijke reden waarom mijn man het niet ziet zitten nog verder te fokken. Om nog maar niet te spreken over de halve gare lui die je benaderen voor een pup.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”