Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft gelijk?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Wie heeft gelijk?

Ongelezen bericht door crutz »

Tara schreef:
crutz schreef:
Emma schreef:Vaag verhaal.
Een pitbull die naar een groomer moet?
Hoe dan? Die hebben doorgaands toch echt kort haar.
In Amerika is het vrij normaal je hond naar de trimmer te brengen. Ongeacht of de vacht extra zorg vraagt of niet, gewoon voor wassen, nagels knippen etc
Opmerkelijk eigenlijk, uitlaten is daar iets dat helemaal niet zo vanzelfsprekend is, maar je hond laten groomen voor dingen die je zelf ook prima kunt is dat kennelijk wel?
Ook niet geheel waar. Daar ooit geweest? De grote steden hebben dogparks, uitlaatservices zijn groot daar etc.
Ja een groep doet niks met hun hond maar dat is zeker niet de norm. Waarom denk je dat zaken als fitness voor de hond zo enorm groot zijn daar?
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wie heeft gelijk?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tenmashi schreef:De dierenarts waar ik ooit stage heb gelopen pakte bij enige twijfel de muilkorf er bij, geen zin om ledematen te verliezen dus hoppa korfje/snuitje om dan kan er ook niks gebeuren. Een policy tegen muilkorven, waar is dat in vredesnaam op gebaseerd? :denken:
Toch zijn ze er hier ook heel laks mee. Na een incident waarbij de dierenarts meerdere keren werd gebeten en mijn in te slapen hond bijna, ben ik het beu.
Wat mij betreft komen HR honden standaard met hun eigen muilkorf binnen.
:U: Heb het ze zelf ook altijd uit voorzorg aangeleerd.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wie heeft gelijk?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:
dagmar88 schreef: Toch zijn ze er hier ook heel laks mee. Na een incident waarbij de dierenarts meerdere keren werd gebeten en mijn in te slapen hond bijna, ben ik het beu.
Wat mij betreft komen HR honden standaard met hun eigen muilkorf binnen.
:U: Heb het ze zelf ook altijd uit voorzorg aangeleerd.
Ik ben weer eens blij dat ik tegenwoordig van de bescheiden honden ben.
Ik kan ze gewoon vasthouden zelf zorgen dat er niemand te grazen genomen wordt.

Mag best een snuitje om als ze een prik moeten, dat zal ze jeuken, maar het is puur voor de vorm.
Ze zijn helemaal niet van plan om om zich heen te hakken. Mira weet niet eens hoe dat moet.
Die klimt tegen me op en kijkt benauwd. Dat was het wel.
Tja, ik ben ook over op een heel ander type.
Mijn HRetjes waren geen hakkers en ik heb geen polio, maar je merkt dat dierenartsen er nare ervaringen mee hebben en minder zelfverzekerd te werk gaan.
Dan heb ik liever dat diegene zijn werk op een prettige manier kan doen en de muilkorf voor de hond een positieve associatie heeft.
Voor mij tig frikandellen die hun rothond wel de kans geven of met een harde de ingang barricaderen en nog eerder geholpen worden ook.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wie heeft gelijk?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

De hond die de dierenarts beet was een rottweiler.
In Sleeuwijk zijn de pitbulls en Staffords zonder meer hinderlijk voor andere klanten.
Te agressief om te dekken, maar wel in een drukke wachtruimte gaan staan met een te lange lijn of de ingang blokkeren.
Gewoon allemaal een korf bij het in en uit gaan. Kan de dierenarts in de behandelkamer beslissen wat hij of zij er mee wil.
Eigen inzicht ontbreek het aan, dat werkt niet.
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft gelijk?

Ongelezen bericht door Rocco »

Tja een meisje van 22 met blijkbaar weinig kennis en ervaring die dacht dat doe ik wel ff tussendoor,

Gelukkig opgeruimd hoop dat er nog velen volgen heb er niks mee zie alleen maar ellende en vele tokkies met dit ras lopen
die bijna allemaal toeteren het licht "allemal aan de opfoeding " die van mei doet nieks en slaapt met kint.
Rocco
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:55
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft gelijk?

Ongelezen bericht door Rocco »

Gebruikersavatar
fes/lou
Zeer actief
Berichten: 9311
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:27
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Wie heeft gelijk?

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik denk maar zo dat ze het niet leuk had gevonden om neergeschoten te worden terwijl hij een hond probeerde te raken..
En als hij al een hond had kunnen taseren vraag ik me af of het zin had gehad als ze vol adrenaline zaten..
Mevrouw mag blij zijn dat ze het er levend afgebracht heeft en een beetje dankbaarder zijn wat mij betreft..

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”