Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Whippet, m'n hoela

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door dagmar88 »

"Kijk nou, deze lieve labrador is helemaal uitgemergeld! Deel als je tegen dierenleedt bent!!!"
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door Tineke »

laeken schreef:
-Saskia- schreef:Stafford kruisingen worden hier in bepaalde asielen standaard een mix met labrador.
Laatst zag ik deze voorbijkomen, een mops volgens het asiel:
Afbeelding
Juist ja :mann:

Ik snap dat bepaalde kruisingen moeilijk te raden vallen, op de Embark facebookgroep zie je geteste kruisingen voorbijkomen waarvan best hoge percentages van een ras zich niet of amper in het uiterlijk tonen.
Maar het wordt bij asielen en stichtingen echt zó vaak opzettelijk gedaan met als doel een hond sneller te plaatsen.

Omg wat een lekker ding! Daar zou ik zo voor gaan. Een mops/jack die geweldig is uitgepakt. Hmmmm.
Ik vind hem ook enig.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door Lothian »

Mocht willen dat mopsen er zo uitzagen :mrgreen:

Ik vind het ook belachelijk. Het ras zouden ze er alleen bij moeten vermelden als ze dat echt zeker weten. Een omiskenbare dalmaat of een bekend ouderdier.

Anders volstaat "zwarte teef, slank postuur, 54 cm en 23 kg" of "blonde pup, prikoren, verwachte eindmaat 30 cm". En dan een beschrijving van het karakter.
Dat gegis naar de genetische opmaak voegt niks toe, het is alleen verwarrend en trekt de verkeerde mensen om de verkeerde redenen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door Zamunda »

Nanna schreef:
sbientje schreef:Kwam net deze tegen, Gevonden labrador teefje
klik
Mensen zien t volgens mij gewoon niet?
doe m ff in de link want nogal grote foto :)
Wat is dat met die achterpoot?
Vroeg ik me ook af maar ik bedacht dat hij misschien gewoon heel erg uitgedraaid staat doordat de hond draaide net voor de foto?
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door laeken »

Tineke schreef:
laeken schreef:
-Saskia- schreef:Stafford kruisingen worden hier in bepaalde asielen standaard een mix met labrador.
Laatst zag ik deze voorbijkomen, een mops volgens het asiel:
Afbeelding
Juist ja :mann:

Ik snap dat bepaalde kruisingen moeilijk te raden vallen, op de Embark facebookgroep zie je geteste kruisingen voorbijkomen waarvan best hoge percentages van een ras zich niet of amper in het uiterlijk tonen.
Maar het wordt bij asielen en stichtingen echt zó vaak opzettelijk gedaan met als doel een hond sneller te plaatsen.

Omg wat een lekker ding! Daar zou ik zo voor gaan. Een mops/jack die geweldig is uitgepakt. Hmmmm.
Ik vind hem ook enig.
Als ik een hondje zocht wist ik het wel :engel:
Afbeelding
Sandra&co

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door Sandra&co »

laeken schreef: Omg wat een lekker ding! Daar zou ik zo voor gaan. Een mops/jack die geweldig is uitgepakt. Hmmmm.
Nou, door het Sofi-Shih Tzu-incident ben ik sterk geneigd je te willen geloven, maar ik zie hier zelf toch eigenlijk eerder een Engelse Staff-kruising in :D
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door laeken »

Sandra&co schreef:
laeken schreef: Omg wat een lekker ding! Daar zou ik zo voor gaan. Een mops/jack die geweldig is uitgepakt. Hmmmm.
Nou, door het Sofi-Shih Tzu-incident ben ik sterk geneigd je te willen geloven, maar ik zie hier zelf toch eigenlijk eerder een Engelse Staff-kruising in :D
Nee joh. Met een Engelse staff was dat ranke nooit ontstaan. Deze hond heeft veel neus en dus moet er wel een terriër inzitten. Als in geen breedbek. Een mops is een echte breedbek en daar kunnen Staffords ook wat van. Dit beestje is juist heel erg mooi rechtgestreken door tegengesteld type.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door laeken »

Kijk. Stafford x mops. Dan zie je wat ik bedoel. Dit is wat mij betreft echt een mops x jack.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door laeken »

Hier een jack x mops.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
Afbeelding
Sandra&co

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door Sandra&co »

laeken schreef:Kijk. Stafford x mops. Dan zie je wat ik bedoel. Dit is wat mij betreft echt een mops x jack.
Ik moet m'n bek eigenlijk ook maar gewoon houwe als het gaat om het raden van kruisingen, hè :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door laeken »

Sandra&co schreef:
laeken schreef:Kijk. Stafford x mops. Dan zie je wat ik bedoel. Dit is wat mij betreft echt een mops x jack.
Ik moet m'n bek eigenlijk ook maar gewoon houwe als het gaat om het raden van kruisingen, hè :mrgreen:
Nee hoor haha. Alleen toen je niet zag dat Sofi een deel shitzu is moest ik toch wel even achter mijn oren krabben. Ze is jouw hond en ze heeft gewoon shitzu trekjes :engel:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door laeken »

Zit het betreffende hondje nu ergens in een asiel trouwens?
Afbeelding
Sandra&co

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Haha, nee ik zag het écht niet! Ik ken Shih Tzu's niet anders dan toch best wel bonkige haarballen met onmogelijk grote ogen, O-poten en een kort snuitje. Ik was ook bij lange na niet de enige die het niet zag gelukkig :schrik: Nog steeds zie ik het niet écht, trouwens. De rest van de rassen overigens ook niet.
laeken schreef:Zit het betreffende hondje nu ergens in een asiel trouwens?
Ja, bij mij om de hoek, De Doornakker in Eindhoven. Nou ja, vanuit daar wordt ze aangeprezen, ze zit in een gastgezin. Zal ook wel hier in de buurt zijn.
Gebruikersavatar
Lunatic
Zeer actief
Berichten: 8931
Lid geworden op: 17 jan 2011 18:53
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door Lunatic »

Het is wel een schatje om te zien :I:
Ik zou het gewoon veel zuiverder houden, kruising windhond, verder ouders onbekend.
Op die manier weten mensen iig dat de kans groot is dat er jachtpassie in zit en als ze dat niet willen kunnen ze deze overslaan.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gebruikersavatar
Lunatic
Zeer actief
Berichten: 8931
Lid geworden op: 17 jan 2011 18:53
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door Lunatic »

Tara schreef:
Lunatic schreef: Op die manier weten mensen iig dat de kans groot is dat er jachtpassie in zit
Je overschat de mensheid vrees ik.
Zelfs bij de groep die in het jachthondensegment zoekt zitten tref je figuren die er niks van willen weten. Met 9 maanden wordt de hond dan gecastreerd en met anderhalf "met veel spijt in ons hart, maar we vinden dat de hond een betere baas verdient" ter herplaatsing aangeboden.
Niet wijzer te slaan. :ugh:
Ja van dat soort idioten lopen er veel te veel rond idd.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door Crescent »

Ach, mensen zeggen ook maar wat.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Saskia-
Zeer actief
Berichten: 2891
Lid geworden op: 25 aug 2012 20:36
Aantal honden: 0

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door -Saskia- »

laeken schreef:Omg wat een lekker ding! Daar zou ik zo voor gaan.
Als ik niet al Tippex had en als hij z'n ballen had mogen houden was ik er voor gegaan. Superleuk hondje om te zien.
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door sbientje »

Zamunda schreef:
Nanna schreef:
sbientje schreef:Kwam net deze tegen, Gevonden labrador teefje
klik
Mensen zien t volgens mij gewoon niet?
doe m ff in de link want nogal grote foto :)
Wat is dat met die achterpoot?
Vroeg ik me ook af maar ik bedacht dat hij misschien gewoon heel erg uitgedraaid staat doordat de hond draaide net voor de foto?
of hij hep gewoon HD, dat hebben al die labradors :P

Ik dnek idd ook dat ie een beetje raar staat idd, maar geen idee
Gebruikersavatar
Agnes-en-Balou
Zeer actief
Berichten: 316
Lid geworden op: 31 aug 2008 14:12

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door Agnes-en-Balou »

Al dat raden van kruisingen impliceert ook dat er ooit een tijd was dat alle honden raszuiver waren, en dat alle honden vandaag de dag daar van afstammen. Terwijl in feite er gewoon vooral heel erg veel straathonden zijn wereldwijd, en daaruit is een heel klein deel rashonden ontstaan. Zeker al die buitenlandse straathonden hebben vaak grotendeels voorouders die nooit in de buurt van een rashond zijn geweest, met hier en daar een rashondje een paar generaties terug etc. (Met uitzonderingen voor van die dorpen waar Britten hun (ras)honden hebben achtergelaten omdat het te lastig was om honden mee terug de UK in te krijgen toen dat nog maanden quarantaine enzo betekende).
Anyway, het idee dat het gaat om kruisingen van rashonden is gewoon al een verkeerd beeld van de werkelijkheid. De meeste honden zijn helemaal geen rashond, en ook geen halve.
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
Gebruikersavatar
Agnes-en-Balou
Zeer actief
Berichten: 316
Lid geworden op: 31 aug 2008 14:12

Re: Whippet, m'n hoela

Ongelezen bericht door Agnes-en-Balou »

Tara schreef:
Agnes-en-Balou schreef:Al dat raden van kruisingen impliceert ook dat er ooit een tijd was dat alle honden raszuiver waren
"Alle rassen zijn ontstaan door kruisingen".
Nee nee, er werd uit wat er beschikbaar was aan niet-gedefinieerde honden op type geselecteerd, en dat is men uiteindelijk in een aantal gevallen als ras gaan vastleggen. Maar dat is dus niet hetzelfde. :neenee:
Ja, dat is er inderdaad net zo een!
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”