Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarde van de hond in geld

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door malinois »

Droppie schreef:Ik ga een eindeloze vijandenlijst maken, zodat ik alleen leeswaardige berichten nog zie.
Dan zul je een erg rustig forum hebben... t test gedeelte is wel geschikt voor je denk ik
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43748
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door thom »

Droppie schreef:Ik ga een eindeloze vijandenlijst maken, zodat ik alleen leeswaardige berichten nog zie.
Is dat niet een beetje over dramatisch ? Je bent nog geen week lid en hebt welgeteld 17 berichten. :80:
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door dagmar88 »

thom schreef:
Droppie schreef:Ik ga een eindeloze vijandenlijst maken, zodat ik alleen leeswaardige berichten nog zie.
Is dat niet een beetje over dramatisch ? Je bent nog geen week lid en hebt welgeteld 17 berichten. :80:

Ik denk al jaren.
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43748
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door thom »

dagmar88 schreef:
thom schreef:
Droppie schreef:Ik ga een eindeloze vijandenlijst maken, zodat ik alleen leeswaardige berichten nog zie.
Is dat niet een beetje over dramatisch ? Je bent nog geen week lid en hebt welgeteld 17 berichten. :80:

Ik denk al jaren.
Oh, dat zou nog kunnen natuurlijk. Maar dan ken je dit forum onderhand toch wel ?
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:
laeken schreef: Aan wie ligt dat? Aan de wereld of aan jezelf? Want voor veel mensen is dit een geweldig leuk leerzaam behulpzaam en fijn forum. Voor jou schiet het waarschijnlijk zijn doel voorbij. Welk doel heb je precies? Dan kan ik je verwachting alvast een beetje managen. :engel:
Als je na 15 berichten al begint te jammeren op een forum dat het niet gaat zoals jij wenst is het denk ik inderdaad beter dat je opstapt. Hoef je ook geen eindeloze vijandenlijsten aan te leggen :wink: En heropvoeden gaat je ook al niet lukken, daar zijn al tig figuren voor je op gestrand Afbeelding1:
Nou inderdaad... gok maar zo dat je t dan niet zo lang uithoudt als mij :mrgreen:
Als IK :hmmm:
Ja mama :mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door dagmar88 »

thom schreef: Oh, dat zou nog kunnen natuurlijk. Maar dan ken je dit forum onderhand toch wel ?
Dat is zo'n beetje het vaste patroon. Al lang geleden trouwens, echte of neppe nieuwelingen die meteen komen vertellen wat/wie er allemaal kut is.
80564M

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door 80564M »

dagmar88 schreef:
thom schreef: Oh, dat zou nog kunnen natuurlijk. Maar dan ken je dit forum onderhand toch wel ?
Dat is zo'n beetje het vaste patroon. Al lang geleden trouwens, echte of neppe nieuwelingen die meteen komen vertellen wat/wie er allemaal kut is.
En die mogen dat niet? Alleen jij die "al dik 10 jaar" lid is, mag dat?
Sandra&co

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Droppie schreef:Ik ga een eindeloze vijandenlijst maken, zodat ik alleen leeswaardige berichten nog zie.
Hoe is 't trouwens met je Kangal?
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Moet nou echt iedereen zijn plasje er over doen?

On topic, ik heb en maximaal bedrag dat ik voor een hond uitgeef. Maar eenmaal in mijn gezin zijn ze onbetaalbaar en gaan ze ( zonder goede reden) niet meer weg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Cleva schreef:
Miezemuis schreef:Moet nou echt iedereen zijn plasje er over doen?

Ja, zo werkt een forum. Het ene bericht na het andere en dat er dan op het lopend gesprek gereageerd wordt.
Problemen mee?
Ja en dan lekker met zijn allen precies hetzelfde zeggen.
Afbeelding
Sandra&co

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Miezemuis schreef: Ja en dan lekker met zijn allen precies hetzelfde zeggen.
We kunnen lastig een woordvoerder/-voerster gaan instellen per mening. Dan moeten we per pb gaan overleggen wie wat mag gaan zeggen :lol1:
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Sandra&co schreef:
Miezemuis schreef: Ja en dan lekker met zijn allen precies hetzelfde zeggen.
We kunnen lastig een woordvoerder/-voerster gaan instellen per mening. Dan moeten we per pb gaan overleggen wie wat mag gaan zeggen :lol1:
Het gaat me meer om het in een groepje tegen 1 iemand gaan. Maar het zal vast aan mij liggen dat ik dat ook op en forum niet heel sympathiek gedag vindt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

wordt dit de verlate of vervroegde kerstrel :mrgreen: op naar de volgende aflevering.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik heb alweer een reltopic :mrgreen:
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Jackira schreef:Ik heb alweer een reltopic :mrgreen:
Ik zeg... goed bezig :cheer: :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib heb ik destijds 75 euro voor betaald en Lou werd voor 300 euro zonder knapzakje bij de Mac Donalds afgeleverd.

Shib had volgens mij best nog wat opgeleverd op de zwarte markt in z'n jongere jaren (de RAD was nog van kracht). Een ongecastreerde, atletische stafford-mix. Toen hij ouder werd en alleen al z'n medicatie 200 euro per maand koste, had ik 'm aan de straatstenen nog niet kwijt gekund :engel:
Lou is vanaf het begin nog geen dubbeltje waard geweest. Een gecastreerd, iets te dik, vrij angstig teefje. :LOL:

Puur emotioneel gezien zijn ze onbetaalbaar. Voor nog geen miljoen dat ze naar een ander huis zouden gaan. Noem het onrealistisch, maar daar lig ik niet wakker van. :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
Antonetta
Zeer actief
Berichten: 4912
Lid geworden op: 20 okt 2009 12:06
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik heb met vierhonderd euro volgens het forum te veel betaald voor Lotus een kruisingpup uit een oepsnestje maar ze is mij iedere cent waard en veel meer. Ik weet niet meer wat ik exact voor Balou heb betaald maar het zal ook zo'n drie/vier honderd euro zijn geweest. Voor Balou met zijn medische problemen en moeilijk karakter zal niemand een cent willen geven maar voor mij zijn hij en Lotus heel veel waard en zeker niet te koop.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Antonetta schreef:Ik heb met vierhonderd euro volgens het forum te veel betaald voor Lotus een kruisingpup uit een oepsnestje maar ze is mij iedere cent waard en veel meer.
:mrgreen: Haha zo werkt dat niet.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door gonnie »

Antonetta schreef:Ik heb met vierhonderd euro volgens het forum te veel betaald voor Lotus een kruisingpup uit een oepsnestje maar ze is mij iedere cent waard en veel meer. Ik weet niet meer wat ik exact voor Balou heb betaald maar het zal ook zo'n drie/vier honderd euro zijn geweest. Voor Balou met zijn medische problemen en moeilijk karakter zal niemand een cent willen geven maar voor mij zijn hij en Lotus heel veel waard en zeker niet te koop.

Nee hoor, je hebt niet teveel betaald. Als ik een bepaalde hond graag wil hebben betaal ik er rustig 1000 euro voor, als Tanja 1500 euro had gekost hadden we dat ook betaald. Al vind ik dat persoonlijk wel een beetje teveel. Tanja was 1100 euro en Anne 1000 euro.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
Linx
Zeer actief
Berichten: 1171
Lid geworden op: 06 nov 2009 17:18
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Locatie: Elburg
Contacteer:

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door Linx »

De duurste honden die hier in huis rond lopen hebben ons bij aanschaf €1800 en €1500 gekost. Dat vonden we het, toen, dubbel en dwars waard. Terugkijkend weet ik niet of het opnieuw zo zou gaan, wetende wat we nu weten. Maar ja, je bent op zoek naar iets (een bepaald type, een bepaald karakter, een bepaalde combinatie) en op dat moment bepaal je wat je ervoor wil betalen en of je méér betaalt wanneer de fokker meer vraagt dan je zelf had bedacht.

Ik denk dat geen van de honden hier in huis nog een werkelijke waarde heeft (oud, gecastreerd/gesteriliseerd of ziek/geblesseerd), behalve misschien de jongste. :lol1: Maar voor ons zijn ze uiteraard alles waard en gaan ze voor geen goud weg. :hmmm:
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Bello123
Vaste gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 mar 2019 21:23

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door Bello123 »

Hond 1 wil niemand hebben (ook niet met geld toe) en hond 2 wel, maar ook daar zal de waarde niet hoog van zijn. Maakt niet uit, voor mij zijn ze onbetaalbaar. En letterlijk doen ze daar ook alles aan (gezondheid), dat is dan wel een beetje jammer.
Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door Nakisha »

Rhodi (mechel X tervuerense herder) kostte me als pup 150 euro. Hij was alles behalve gemakkelijk, en toch kon ik hem in zijn jonge jaren prima slijten aan een bijzonder agressiegeile africhter als ik dat had gewild. (No way, natuurlijk!) Hij is zijn hele leven een gezonde, atletische hond gebleven. Toen hij kanker kreeg heeft hij nog een fijn jaar gehad waarin hij helaas wel steeds zwakker werd omdat de prednison zijn spieren afbrak. Maar over het algemeen; als waakhond of bij een echte kenner was Rhodi zeker geen slechte hond geweest. Maar ik betwijfel of hij in geld veel waard was geweest. Hij was sterk, gezond, mooi maar ook angstbijter en rasechte zenuwpees. Ik heb er een hele fijne hond aan gehad, maar het was ZEKER geen gezinshond. 14 jaar oud geworden waarvan 13 jaar in uitstekende gezondheid.

Branco (Franse bulldog) kostte me als 1,5 jaar oude herplaatser 250 euro, inclusief bench. In die tijd waren bulletjes best populair, maar hij stond al maanden ter herplaatsing en had geen papier. Kennelijk was er dus geen interesse, dus kennelijk was hij in geld niet veel waard. Het was een geweldige hond. Hij kwam bij me met markeergedrag en voernijd en is daar prima overheen gekomen met wat training. Had helaas wel verlatingsangst wat er niet meer uit te trainen bleek. Gouden hond, wel een flinke kop erop en zo eigenwijs als hij groot was. Fel op andere honden af en toe. Kreeg op zijn zesde een verlamming waar hij ook van herstelde, maar ik denk dat ook hij geen grote geldwaarde had. Anders was hij VEEL sneller herplaatst geweest destijds, en na een verlamming heeft een hond sowieso geen geldwaarde meer. Elf jaar oud geworden, een mooie leeftijd voor een bull; stierf aan acuut hartfalen.

Kyuubi (chihuahua x shihtzu) stond als 11 weken oude pup ter herplaatsing voor 325 euro en er was veel interesse in hem, althans, dat zei de verkoopster. Ik geloof het best. Ik kreeg voor een tientje extra zijn bench erbij. Kyuubi is nu 10 maanden oud, tot nu toe gezond *afkloppen*, ziet er fantastisch uit en heeft een hele schare fans in de wijk. ;) Ik ben overtuigd dat ik hem qua geldwaarde nu nog steeds voor dat bedrag zou kunnen verkopen, misschien zelfs voor meer. Er zijn altijd mensen die vragen of hij te koop is. Het is een tophondje in gedrag; was razendsnel helemaal zindelijk, kent al aardig wat commando's, een halfuur alleen zijn is probleemloos, sociaal naar alles en iedereen, niet angstig maar juist enorm open en vrij en blaft amper! Ik heb het gigantisch met hem getroffen.

Voor alledrie gold en geld dat er geen geldbedrag groot genoeg is om mij te doen overwegen ze kwijt te willen.
Natuurlijk zou nooit iemand ECHT een miljoen of meer voor een hond bieden, maar oprecht, ik zou er niet over piekeren. Rhodi en Branco hebben me zoveel gegeven... Ik had dat nooit willen missen. Kyuubi geeft me nu alles wat hij heeft en het is meer dan ik had durven dromen. Ik houd intens veel van mijn honden, er is geen sprake van dat ze hier weggaan. Ik ben bereid ongelooflijk ver voor ze te gaan.
Afbeelding
80564M

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door 80564M »

Sommige mensen vinden geld iets groots. 10.000 of 100.000 of een miljoen. Tuurlijk gaat niemand dat voor onze honden betalen.
Maar tegelijk blijf ik er ook bij dat ik ze daar niet voor verkoop. Ook niet voor een nieuwe auto. Ook niet voor een nieuw huis.

Maar er zijn gewoon veel mensen die geld belangrijk vinden.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door maart »

Runar heb ik een paar keer voor mooie bedragen kunnen verkopen, chinezen die puur kijken naar titels.
Moest ik er een leven lang prettig kunnen van leven, zou ik er nog eens over nadenken. Maar bedragen die sneller weg gaan zijn dan de hond zelf, is te min :F:

Ik snap wel dat anderen wel voor het geld zouden kiezen. Dat zijn ook op voorhand al type mensen die niet voeling voor hun hond hebben. Voeling voor een hond hebben ze uiteraard wel, maar die ruilen gemak hun hond in voor een andere hond.
Wie 25.000 euro voor een hond neertelt, is natuurlijk ook niet van plan de hond dood te laten hongeren in een vergeten kennel achteraan een stuk grond denk ik :wink:
Gebruikersavatar
Leanne
Zeer actief
Berichten: 5633
Lid geworden op: 17 mei 2002 08:50
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door Leanne »

ik vind de bedragen voor sommige rashonden echt waanzin.
Voor Ti Jay betaalde we (show kwaliteit) 1500 euro tien jaar geleden, dat vond ik al een bom geld.
Wil ik nu een nieuwe AA betaal ik voor show kwaliteit (die niemand garanderen kan) vanaf 2500 euro tot 3500 euro.
Wil ik een Franse Bull pup, die ik ook nog altijd heel erg leuk vindt, betaal ik voor iets meer neus ook al vanaf 2250 euro.
Dank je de koekoek.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief
Berichten: 6348
Lid geworden op: 14 jun 2009 12:21

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door korthaar »

Zet je hond eens buiten en leg er maar eens €100 naast.
Als alleen het geld verdwenen is, weet je precies hoe een ander erover denkt.
80564M

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door 80564M »

korthaar schreef:Zet je hond eens buiten en leg er maar eens €100 naast.
Als alleen het geld verdwenen is, weet je precies hoe een ander erover denkt.
Ik hoef helemaal niet te weten hoe een ander erover denkt. Het gaat er toch om wat de waarde van mijn hond voor mij is? Voor mijn buurman is zijn auto heel waardevol. Die kan hij ook rustig op straat zetten met de sleutels en 100 euro op de voorstoel, neem ik beiden nog steeds niet mee.
Gebruikersavatar
Pepie
Zeer actief
Berichten: 17196
Lid geworden op: 18 dec 2006 17:48
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0
Locatie: rotterdam

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door Pepie »

Marion. schreef:Sommige mensen vinden geld iets groots. 10.000 of 100.000 of een miljoen. Tuurlijk gaat niemand dat voor onze honden betalen.
Maar tegelijk blijf ik er ook bij dat ik ze daar niet voor verkoop. Ook niet voor een nieuwe auto. Ook niet voor een nieuw huis.

Maar er zijn gewoon veel mensen die geld belangrijk vinden.
Begrijp het wel.Als je gewoon je rekeningen kan betalen goed onderdak heb en gewoon kan leven zoals je wil waarom zou je dan je hond verkopen voor een miljoen.
Dan is geld belangrijker voor je dan je hond.
Afbeelding
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Waarde van de hond in geld

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Mijn honden zijn ook niet te koop, ik heb al alles wat ik wil een dak boven mijn hooft en elke dag te eten en drinken kan een wasmachine kopen wanneer nodig dat is genoeg.
Maarja denk ook dat niemand ze wil kopen de ouwertjes
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”