Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Raad en de Puli

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Re: De Raad en de Puli

Ongelezen bericht door Gaia »

Cleva schreef:
Gaia schreef:Vanuit historie is er natuurlijk dat schapen beter reageren op een hond wat toch iets minder op hunzelf lijkt.

...wat zegt ze?
Schijnbaar, heb ik mij door een Hongaarse herder laten vertellen, reageren schapen minder goed op lichtere honden en beter op donkere. Ik heb het niet verzonnen. Of die Hongaar zat uit z'n nek te kletsen, maar ik nam het wel serieus.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Re: De Raad en de Puli

Ongelezen bericht door Gaia »

Cleva schreef:
Gaia schreef:Ik heb het niet verzonnen.

Nee. Jij niet.

Ik neem hem aan en zet hem naast het tegeltje dat gespikkelde varkens geluk brengen, uit denemarken.

Wat beter? Wat betekent dat?
Dat schapen schijnbaar beter te Herderen zijn door een donkere hond.

Dagen minder uit? Gaan minder in gevecht?

Ik woon in Amsterdam Slotermeer. Laatste keer dat ik schapen zag was vanuit de trein en op de foto. Werkelijk waar geen idee van schapen.

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Re: De Raad en de Puli

Ongelezen bericht door Gaia »

Cleva schreef:Nou, kom een keertje verder dan Muiderpoort en dan mag je een lammetje aaien.
Ah. Het verre oosten. Straks moet ik het water nog over. Dan houdt de wereld op en moet ik de paspoortcontrole door.

Ik zou zeggen dat ik die van mij eens in een kudde steek, maar volgens mij kan ik dan schaap eten die avond. Die is nog in staat om een vogel vanaf het strand tot aan Groot Brittannië na te jagen.



Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Re: De Raad en de Puli

Ongelezen bericht door Gaia »

Ja snap ik wel. Alleen als je een kop kleiner bent dan zo'n schaap, tien kilo weegt en je dan ook nog eens 'assertief blaffend' herdert. Assertief blaffen is eigenlijk gewoon overspannen krijsend en scheldend. Dan kan ik me zomaar voorstellen dat je als schaap net even minder kloot bij iets wat naar je krijst en meer roofdier kleur heeft.

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: De Raad en de Puli

Ongelezen bericht door Lysette »

Gaia schreef:Ja snap ik wel. Alleen als je een kop kleiner bent dan zo'n schaap, tien kilo weegt en je dan ook nog eens 'assertief blaffend' herdert. Assertief blaffen is eigenlijk gewoon overspannen krijsend en scheldend. Dan kan ik me zomaar voorstellen dat je als schaap net even minder kloot bij iets wat naar je krijst en meer roofdier kleur heeft.

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
Jip, witte middenslag poedel, je kunt als hond niet meer op een schaap lijken zeg maar, heeft ook een aantal keer bij de schapen gelopen. Die had zo laten merken dat ze geen gezeik duldde.

Bij borders wordt het ook genoemd, dat ze om die reden niet te wit mogen zijn. Door anderen ook net zo hard weer ontkracht. Ik geloof er niet zo in, denk dat andere zaken veel belangrijker zijn.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Re: De Raad en de Puli

Ongelezen bericht door Gaia »

De conclusie hieruit is dus, geloof niet een Hongaar op z'n Palinka adem. Gesnapt.

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
Afbeelding
Sandra&co

Re: De Raad en de Puli

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nanna schreef:Vriendin (met Puli's) belde het hoofd stamboekhouding van de Raad maar eens over de hele kleurtjeskwestie.
Die moet er toch verstand van hebben.
"we beantwoorden geen telefonische vragen" en houdoe maar weer :LOL:
"Nou, verdorie, waar moet ik de postduif met m'n vraag heen sturen dan? Stelletje. Fossielen."
Gebruikersavatar
GoldenGizmo
Zeer actief
Berichten: 2054
Lid geworden op: 07 nov 2014 15:23
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: De Raad en de Puli

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Gaia schreef:Ik heb geen idéé waar je het over hebt. De mijne is altijd sparkelend wit. :lol1:

Maar goed. Vanuit historie is er natuurlijk dat schapen beter reageren op een hond wat toch iets minder op hunzelf lijkt. Nu is het dus een populariteit dingetje.
Want schapen komen alleen in de kleur wit? :LOL:
Of zou je voor een kudde bruine schapen dan juist weer een witte hond moeten hebben? :Q:
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Re: De Raad en de Puli

Ongelezen bericht door Gaia »

AHA!

Ik wist dat ik het van meerdere bronnen had. Zie hier!

https://www.youtube.com/watch?v=FTmz9VlzW84 Even naar 1:05 en goed luisteren! Wil niet zeggen dat het klopt, maar ik heb het van twee bronnen onafhankelijk gehoord. Nogmaals, voor een stedeling als ik, klinkt het prima aannemelijk.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”