Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doen jullie in zo'n geval

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jackira schreef: In een losloopgebied maak ik me er niet druk om, dan ga ik geen mensen vragen om aan te lijnen en bij zich te houden. En zelf stel ik het ook niet op prijs als dat aan me gevraagd word. Ik zal wel m'n best doen om ze daar weg te houden en dat lukt ook vaak wel. Maar ik loop daar om ze lekker te laten rennen en kom echt elke paar minuten iemand anders tegen. Dan zouden ze meer aangelijnd lopen dan los. Dat is niet de bedoeling.
Wat dat betreft is het een beetje zoeken en regelmatig toch wel irritatie.
Ik wil geen lompe honden bij mijn ukkepuk en geen fragiele bange bij mijn grote, soms wat lompe hond.
Dat moet je zelf ook niet willen :19:
Ik lijn ze dus helaas vaak lang aan. Sjaak gaat alleen los waar het overzichtelijk is en er geen grotere honden zijn.
Hij is bewust zelden "bloot" om hem toch nog aan z'n tuig omhoog te kunnen hijsen mocht er wat zijn.

Ze zien heus wel dat mijn honden om die van hun worden aangelijnd/opgetild, maar elkaar een beetje ruimte gunnen is moeilijk.
Nee, dan gaan ze met een xxl pitbull balletjes in je nek gooien, planten hun stoeltjes op een leeg strand pontificaal naast je neer met twee rondom gecoupeerde claimende cane corso's, gooien hun reu agressieve rottweiler los voor een gezellige fotoshoot of ze blijven met hun krijsende chihuahua kilometers op je hielen lopen.
Denk niet dat dat soort lui bewust provoceren. Diesel en gucci "doen niks", dus zij hebben het recht daar te zijn.
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

dagmar88 schreef:Als ik het niet vertrouw en niet kan ontwijken, til ik sjaak gewoon op bij het passeren. Heerlijk makkelijk.
Is nog nooit wat van gezegd en daar ben ik ook niet voor in.
Ik wil pertinent niet dat hij zich zo gaat misdragen als de toy hondjes die ik tegenkom. Rust en vertrouwen dus.
Zo doe ik het ook. Da's dan weer het voordeel van een kleine hond. Meestal passeer ik met Cody andere honden gewoon door er langs te lopen, maar mocht ik zo'n type tegenkomen als in de openingspost dan gaat Co op de arm en maak ik een omtrekkende beweging. Sommige mensen zijn nou eenmaal niet voor rede vatbaar dus dan moet ik zelf maar even de wijste zijn. Overigens heb ik dat op de arm pakken misschien vijf keer gedaan sinds ik Cody heb dus dat valt nog best mee. Laatste keer is al maanden geleden. Soms kreeg ik dan wel commentaar in de trant van "Je moet 'm op de grond zetten hoor!! Anders wordt ie niet sociaal!!!" of "Laat 'm maar lopen, hoor. Die van mij doet niks." Dat laatste dan bijv. uit de mond van de baas van een Duitse Dog-reu die voor geen meter luistert en waarvan ik weet dat hij al met meerdere grote honden serieus aan de knok is geweest. Ja daaag, ik ben gekke Henkie niet. Ik loop met een puberreutje van 5,5 kg en als ik in het kader van negatieve ervaringen vermijden inschat dat het beter is Cody even op te tillen dan doe ik dat. Mijn hond, mijn keuzes. Vooralsnog is Cody prima sociaal naar andere honden en kreeg ik van de week nog een complimentje dat hij in tegenstelling tot veel andere kleine hondjes hier in het dorp zo heerlijk stabiel en vooral stil is in het contact met soortgenoten. Ergens zal ik dus toch wel iets goed doen :wink:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tamara/Bayko schreef:Vooralsnog is Cody prima sociaal naar andere honden en kreeg ik van de week nog een complimentje dat hij in tegenstelling tot veel andere kleine hondjes hier in het dorp zo heerlijk stabiel en vooral stil is in het contact met soortgenoten. Ergens zal ik dus toch wel iets goed doen :wink:
Sjaak ook. En die heeft al heel wat op de arm gezeten. Als ze door hun hond over straat worden getrokken gaat hij al lekker omhoog :ok:
Hij weet dat hij er niets mee moet en ik heb geen zin in die onzin.
Dat diertje is net vier kilo, dat leent zich niet voor uitprobeersels. Er blijft genoeg over om wel contact mee te maken.
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Jackira »

dagmar88 schreef:
Jackira schreef: In een losloopgebied maak ik me er niet druk om, dan ga ik geen mensen vragen om aan te lijnen en bij zich te houden. En zelf stel ik het ook niet op prijs als dat aan me gevraagd word. Ik zal wel m'n best doen om ze daar weg te houden en dat lukt ook vaak wel. Maar ik loop daar om ze lekker te laten rennen en kom echt elke paar minuten iemand anders tegen. Dan zouden ze meer aangelijnd lopen dan los. Dat is niet de bedoeling.
Wat dat betreft is het een beetje zoeken en regelmatig toch wel irritatie.
Ik wil geen lompe honden bij mijn ukkepuk en geen fragiele bange bij mijn grote, soms wat lompe hond.
Dat moet je zelf ook niet willen :19:
Ik lijn ze dus helaas vaak lang aan. Sjaak gaat alleen los waar het overzichtelijk is en er geen grotere honden zijn.
Hij is bewust zelden "bloot" om hem toch nog aan z'n tuig omhoog te kunnen hijsen mocht er wat zijn.

Ze zien heus wel dat mijn honden om die van hun worden aangelijnd/opgetild, maar elkaar een beetje ruimte gunnen is moeilijk.
Nee, dan gaan ze met een xxl pitbull balletjes in je nek gooien, planten hun stoeltjes op een leeg strand pontificaal naast je neer met twee rondom gecoupeerde claimende cane corso's, gooien hun reu agressieve rottweiler los voor een gezellige fotoshoot of ze blijven met hun krijsende chihuahua kilometers op je hielen lopen.
Denk niet dat dat soort lui bewust provoceren. Diesel en gucci "doen niks", dus zij hebben het recht daar te zijn.
Dat lijkt me inderdaad heel irritant. (Kleine honden mogen ze van mij ook niet naar toe.) Op die manier gaat het gelukkig niet in het loslooppark waar ik vaak loop. Ik wandel meestal en sta niet vaak stil, dus misschien scheelt dat ook. Als ik stil sta of ergens even op een bankje ga zitten terwijl ze op het strandje spelen merk ik inderdaad dat er vaak honden bij komen om te spelen. Zolang dat goed gaat blijf ik en als ik het niet leuk vind dan loop ik door. Ik ben met de honden vrijwel nooit op zo'n losloopveldje te vinden. Als ik aan de overkant van het water honden zie lopen waarvan ik denk "nou doe maar niet" dan kijk ik welke route ze nemen en loop zo dat ik ze niet tegemoet loop. Door in beweging te blijven en op gehoor en zicht te lopen kan ik veel ontwijken :mrgreen:

Op het strand is vaak veel ruimte dus dan is het niet moeilijk om alles te ontwijken.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Als ik in een losloop gebied loop vraag ik het ook niet. Als ik geen loslopende honden wil tegenkomen loop ik er niet. Mijn 2 ukkies zijn eigenlijk heel makkelijk en maken geen tramalant los. Vervelend zijn echt grote lompe honden maar eigenlijk komen wij altijd begripvolle mensen tegen en als ik op het speelveldje grote honden zie gaan wij er niet op. Die grote honden kunnen dan lekker spelen ik loop er dan omheen en als ik aan de andere kant ben zijn ze vaak weg en kunnen die van mij alsnog even spelen. Zo niet dan lopen we door. Kunnen die van mij weer in de tuin spelen. Mijn hondjes zijn niet opgewassen tegen het grote geweld en dus heb ik er dan niks te zoeken. Zo simpel zie ik dat.

Maar in grote parken komen wij ook echt grote honden tegen die ons passeren. Gewoon langs lopen en snuffelen is geen enkel probleem en juist omdat die van mij dat gewoon gewend zijn gaan ze niet lopen tieren. Ik zou me kapot schamen met een enorme krijsrat en ik denk dat ik ne niet eens op straat zou durven vertonen.

Maar aangelijnd is Saartje anders en zeker als we lastig gevallen worden. Dat heeft ze in zich en ik vind het niet een normaal te verwachten iets. De weg die er langs loopt is ook serieus gevaarlijk. Je verwacht daar geen enkele losse hond. Maar hij de jongen dus was ook voornemens om op het veldje te spelen met zijn hond en besloot gewoon ter plekke waarschijnlijk dat hij het punt wilde maken dat zijn hond niks doet. En stuurde ze hond op commando mijn kant op en liep verder mijn kant op. Hij zelf wel aan de overkant. Hij zwaaide ook elke keer met zijn arm van ga daar maar kijken en wees mijn kant. Hij vond dat leuk omdat ik had gevraagd wil je de hond even bij je roepen. Hij had hem niet eens aan hoeven lijnen gewoon bij hem en mij gewoon met rust laten en lekker met zijn hond lol maken op het veldje. Dit is een bewuste actie geweest. Geen per ongeluk iets. Hij stuurde bewust zijn hond om angst aan te jagen of zijn punt te maken en omdat hij zelf aan de overkant liep had hij als er wat zou gebeuren kunnen zeggen. O mijn hond was ontsnapt. We liepen op het veldje. Het spijt me. Het is een actie bewust opzoek naar de grens en dat staat verder voor mij los van losse honden. Die heus niet allemaal robotjes zijn. Maar deze jongen heeft kwaad in de zin gehad. En gebruikt zijn hond om te provoceren en als dat een labrador was of een poedel of een rottweiler of van mijn part chihuahuas dan is dat net zo erg. Het is heel vervelend, asociaal maar ook beangstigend omdat iemand eropuit is om jou in dit geval mij te treiteren/kleineren/angst aan te jagen/op te jutten of wat het ook is. En dat is geen prettig idee.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Chihuahua-paws schreef:Maar deze jongen heeft kwaad in de zin gehad. En gebruikt zijn hond om te provoceren en als dat een labrador was of een poedel of een rottweiler of van mijn part chihuahuas dan is dat net zo erg. Het is heel vervelend, asociaal maar ook beangstigend omdat iemand eropuit is om jou in dit geval mij te treiteren/kleineren/angst aan te jagen/op te jutten of wat het ook is. En dat is geen prettig idee.
Dat is hem dan goed gelukt, met drie keer niks.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door laeken »

Ik kijk zelf wel heel erg naar de hond. Dus een lieve Stafford maak ik me niet direct heel druk over. Zelfs niet met de kleine etters die ik heb. Dus brede kwispel en happy dan geef ik lange lijn. Mijn hondjes zijn ook aangelijnd vaak wel redelijk vriendelijk. Bas trek ik wel naar me toe want die is dominant.
Snap dat je dit een hele nare situatie vond. Zou ik ook vinden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Jackira »

Met dat soort personen kun je je beter niet zo laten kennen. Dan is de lol er snel af. Vragen of het anders kan helpt toch niet. Ze maken graag hun punt dat Danger niet gevaarlijk is en komen natuurlijk overal mensen tegen die er wat van te zeggen hebben. En twee kleine chi's durft hij wel aan.

Honden optillen en andere kant op. Of een grote herder er bij nemen :mrgreen:
irmaLeo
Zeer actief
Berichten: 465
Lid geworden op: 07 nov 2002 11:43
Mijn ras(sen): asielhond

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Probeer tegenwoordig dit soort typjes te vermijden, heb ook zo'n akkefietje gehad, met een rottweiler ( zijn baas) Hond is echt een lekkere jongen. Baas idem. Echt provoceren. vroeger trok ik me er geen hout van aan. Had dan mijn leo's bij me en een kleintje. Maar ben uitermate voorzichtiger geworden met dit soort typjes. Loop altijd straatje om. Geen zin meer om die confrontatie aan te gaan met mijn heel kleine hond. Til hem nu ook rustig op, ( hij negeert trouwens alle honden in stilte, gaat er ook niet op af).
Heb altijd een paar (heel) grote honden gehad, ging altijd in pais en vree, met alles.... maar die kleintjes zijn gewoon wat fragieler en sommige honden (bazen) vinden het heerlijk om te etteren. Dus.. geen probleem... loop straatje om. Geen gedoe....
Gebruikersavatar
Antonetta
Zeer actief
Berichten: 4912
Lid geworden op: 20 okt 2009 12:06
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik til mijn kleine honden op als ik loslopende honden tegenkom, ik weet dat ze geen kans maken als de hond zou besluiten aan te vallen. In de door jou beschreven situatie had ik dit ook gedaan gelukkig kom ik hier geen types tegen die hun hond jennend op kleine honden afsturen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik ben er dus achter dat er twee gasten zijn die enorm op elkaar lijken. Met dezelfde kleur hond. En soort hond. En ik heb ze voor dezelfde aangezien. Die jongen die ik de ruimte geef op het veldje is het niet die ik gister en 1x eerder tegen ben gekomen.
Ik heb me enigzins suf zitten piekeren. Dacht dat hij misschien onder invloed was die 2 keer omdat hij zo anders met zijn hond omging. Maar het is iemand anders.
Dat ik dat nou niet bedacht heb.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door lucie »

Ik heb mezelf altijd de houding aangemeten me zo weinig mogelijk aan te trekken van wat andere honden en mensen met hun honden doen. En ik heb graag dat mijn honden dit gedrag kopiëren. Iedereen steekt er anders in als het gaat om hondencontact en daar kan ik niks aan veranderen. Hier in frankrijk kom ik maar zelden mensen met honden tegen, maar regelmatig honden zonder mens. En dan komt mijn houding nog beter van pas.
Zo liep ik laatst over een stukje openbare weg (rustig asfaltweggetje) waarlangs enkele huizen lagen dus ik had de honden aangelijnd. Bij één van die huizen was de tuin afgeschermd met een 2 meter hoog hek plus dikke haag, waardoorheen zich een paar mini yorkies persten. Eentje kreeg het zelfs nog voor elkaar zijn koppie door het hek te steken en ik hoopte maar dat ie binnen zou blijven. Ze gingen namelijk als debielen tekeer :O: Gelukkig was dat zo en ik liep rustig door, evenals mijn honden die er nog niet eens naar keken. Aan het einde van de tuin.... stond de poort wagenwijd open en kwam het spul ons krijsend tegemoet geraced :oohja:
Ik denk er dan het mijne van maar ça c'est tout. Met mijn viertal liep ik onverstoorbaar door en de hondjes taaiden weer af.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Het gaat dus niet om alleen een loslopende hond. Maar om het provocerende en zelf dreigende gedrag van de eigenaar ervan. Die vind het kennelijk leuk om vrouwen met kleine hondjes angst aan te jagen en zelf op genoeg afstand te blijven. Als ik mijn hondjes oppak kan ik nog steeds gebeten worden. En dat dat niet gebeurd is en niks gebeurd is is fijn. Maar als zo'n eigenaar zijn hond op je afstuurd ben je machteloos en dat is waar het om gaat. Het is geen normale situatie. Ook in losloop gebieden kan wat gebeuren. Maar dit gaat om meer dan dat. De hond heeft echt 0,0 fout gedaan. Maar de eigenaar is foute boel :wink: en daar kun je alle kanten op ontwijken. Maar als zo'n idioot eropuit is kun je hem toch niet ontlopen. Of je nou links of rechts gaat. Hij stuurde zijn hond dus bewust mijn kant op en bleef dat doen. Dat is niet alleen provocerend maar ook bedreigend.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mensen zijn een beetje vergeten dat de hond gewoon afstamt van een roofdier, en feitelijk nog een roofdier is en dat ze niet allemaal lief zijn voor elkaar.. en wat ik zou doen geen idee, denk idd mijn kleintjes optillen en weglopen :19:
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:mensen zijn een beetje vergeten dat de hond gewoon afstamt van een roofdier, en feitelijk nog een roofdier is en dat ze niet allemaal lief zijn voor elkaar..
Lijkt me reden temeer om dan je vechtjas niet op andere honden af te sturen :19:
als je bent vergeten dat een hond een roofdier is dan is de gedachte toch van honden zijn toch lief en spelen allemaal met elkaar, en zo... dat hoort zo..
niet iedereen zit op het honden forum :19:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door dagmar88 »

S@ndr@ schreef: als je bent vergeten dat een hond een roofdier is dan is de gedachte toch van honden zijn toch lief en spelen allemaal met elkaar, en zo... dat hoort zo..
niet iedereen zit op het honden forum :19:
:mrgreen: Goed excuus.

Hij zal vast even lekker hebben lopen sarren. Dat voor jezelf opblazen lijkt me geen strak plan.
Daar benadeel je je honden mee en je maakt het voor hem meteen een feestje.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik ben nog ergens anders achter gekomen
Ik denk dat deze gast tijdelijk verblijft bij kennissen of familie van hem. Hij bevind zich in mijn straat. Het gene wat voor mij een soort dejavu opleverde is dat ik hem wel degelijk vaker ben tegen gekomen. Waar ik eerst woonde. Daar heb ik hem twee keer gezien. Denk dat hij toen ook ergens tijdelijk verbleef ik wist toenn niet waar. Toen viel hij ook al vrouwen lastig en denk dat hij dat wel vaker doet. Naar wat ik ook weet is dat hij zich niet echt op het veldje zal vertonen de eerste de beste gast die daar net met zijn vrouw of vriendin is geeft hem me een pak rammel van jewelste :wink: en hij vertoonde zich de twee keer dat ik hem in mijn vorrige woonplaats op 5 autominuten van hier tegen kwam bevond hij zich ook op een deel waar hij snel de bosjes in kon duiken en een X in de woonwijk dat zijn honden ook los liepen maar hij laat ze overal los en neemt geen eens een riem mee. Al dacht ik die nu wel te zien.

Hij had toen twee honden één x cane Corso. Ik heb daar toen ook een topic over gehad omdat hij toen mij en een andere vrouw lastig viel met die CC x. Het is heel bizar dat dat stuk onkruid hier ook moet opduiken. Maar ik denk dat het van zeer korte duur is. En vermijd gewoon even dat stuk weg.

Er lopen in onze wijk echt veel hr rassen. Ik ben echter nog nooit bang hoeven zijn. De meeste mensen zijn wel verantwoordelijk en als ik iets ontwijk dan is dat vooral door lompigheid. Oa ook labradors.

Ik denk dat waar je ook woont je honden tegen kunt komen die niet leuk zijn.

Maar dit is gewoon geen zuivere koffie. De baas. En het probleem is dus niet zijn hond. Als die hond kwaad was dan had hij die chitjes wel opgegeten.

Ja overal heb je wel dorpsgekken. Hier ook wel een aantal. Maar de meeste groet je even naar en loop je door. Maar dit is een crimineel met nog het e.a op zijn kerfstok die kickt op vechthondenrassen en ze dus ook inzet voor provocatie en niet alleen tegen andere honden :wink:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Barkley »


Ja overal heb je wel dorpsgekjen. Hier ook wel een aantal. Maar de meeste groet je even naar en loop je door. Maar dit is een crimineel met nog het e.a op zijn kerfstok die kickt op vechthondenrassen en ze dus ook inzet voor provocatie en niet alleen tegen andere honden :wink:
noem je me nou een dorpsgek? :engel:
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:mensen zijn een beetje vergeten dat de hond gewoon afstamt van een roofdier, en feitelijk nog een roofdier is en dat ze niet allemaal lief zijn voor elkaar..
Lijkt me reden temeer om dan je vechtjas niet op andere honden af te sturen :19:
als je bent vergeten dat een hond een roofdier is dan is de gedachte toch van honden zijn toch lief en spelen allemaal met elkaar, en zo... dat hoort zo..
niet iedereen zit op het honden forum :19:
Ja spelen hoort zo. Maar niet op een stoep waar het verboden is je hond los te laten. Hondenforum of niet. De losloop veldjes staan netjes aangegeven.

En spelen onderling is leuk als het gelijkwaardig is, als iemand aangeeft hier geen trek in te hebben dan wordt er niet gespeeld. Dat heeft niets met het lid zijn van het hf te maken. Maar met fatsoen.

En als je dan ook nog een vechthonden ras hebt kun je ook niet verwachten dat men zit te wachten op dit soort praktijken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Barkley schreef:

Ja overal heb je wel dorpsgekjen. Hier ook wel een aantal. Maar de meeste groet je even naar en loop je door. Maar dit is een crimineel met nog het e.a op zijn kerfstok die kickt op vechthondenrassen en ze dus ook inzet voor provocatie en niet alleen tegen andere honden :wink:
noem je me nou een dorpsgek? :engel:
:LOL:
Ik zou niet durven!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
ceciel
Zeer actief
Berichten: 2097
Lid geworden op: 13 apr 2006 19:48

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door ceciel »

Chihuahua-paws schreef:Ik ben nog ergens anders achter gekomen
Ik denk dat deze gast tijdelijk verblijft bij kennissen of familie van hem. Hij bevind zich in mijn straat. Het gene wat voor mij een soort dejavu opleverde is dat ik hem wel degelijk vaker ben tegen gekomen. Waar ik eerst woonde. Daar heb ik hem twee keer gezien. Denk dat hij toen ook ergens tijdelijk verbleef ik wist toenn niet waar. Toen viel hij ook al vrouwen lastig en denk dat hij dat wel vaker doet. Naar wat ik ook weet is dat hij zich niet echt op het veldje zal vertonen de eerste de beste gast die daar net met zijn vrouw of vriendin is geeft hem me een pak rammel van jewelste :wink: en hij vertoonde zich de twee keer dat ik hem in mijn vorrige woonplaats op 5 autominuten van hier tegen kwam bevond hij zich ook op een deel waar hij snel de bosjes in kon duiken en een X in de woonwijk dat zijn honden ook los liepen maar hij laat ze overal los en neemt geen eens een riem mee. Al dacht ik die nu wel te zien.

Hij had toen twee honden één x cane Corso. Ik heb daar toen ook een topic over gehad omdat hij toen mij en een andere vrouw lastig viel met die CC x. Het is heel bizar dat dat stuk onkruid hier ook moet opduiken. Maar ik denk dat het van zeer korte duur is. En vermijd gewoon even dat stuk weg.

Er lopen in onze wijk echt veel hr rassen. Ik ben echter nog nooit bang hoeven zijn. De meeste mensen zijn wel verantwoordelijk en als ik iets ontwijk dan is dat vooral door lompigheid. Oa ook labradors.

Ik denk dat waar je ook woont je honden tegen kunt komen die niet leuk zijn.

Maar dit is gewoon geen zuivere koffie. De baas. En het probleem is dus niet zijn hond. Als die hond kwaad was dan had hij die chitjes wel opgegeten.

Ja overal heb je wel dorpsgekken. Hier ook wel een aantal. Maar de meeste groet je even naar en loop je door. Maar dit is een crimineel met nog het e.a op zijn kerfstok die kickt op vechthondenrassen en ze dus ook inzet voor provocatie en niet alleen tegen andere honden :wink:
Volgens mij gebeurt er voornamelijk heel veel in jouw hoofd. Die hond is dus (gelukkig) geen kwaaie. Die eigenaar een beetje een aparte waar jij schijnbaar vatbaar voor bent. Adem in en uit en laat de complot theorieën over betreffende crimineel met zijn kerfstok lekker los, wat hebben jij en je hondjes er nou aan om je daarover op te gaan zitten vreten :wink:
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

ceciel schreef:
Chihuahua-paws schreef:Ik ben nog ergens anders achter gekomen
Ik denk dat deze gast tijdelijk verblijft bij kennissen of familie van hem. Hij bevind zich in mijn straat. Het gene wat voor mij een soort dejavu opleverde is dat ik hem wel degelijk vaker ben tegen gekomen. Waar ik eerst woonde. Daar heb ik hem twee keer gezien. Denk dat hij toen ook ergens tijdelijk verbleef ik wist toenn niet waar. Toen viel hij ook al vrouwen lastig en denk dat hij dat wel vaker doet. Naar wat ik ook weet is dat hij zich niet echt op het veldje zal vertonen de eerste de beste gast die daar net met zijn vrouw of vriendin is geeft hem me een pak rammel van jewelste :wink: en hij vertoonde zich de twee keer dat ik hem in mijn vorrige woonplaats op 5 autominuten van hier tegen kwam bevond hij zich ook op een deel waar hij snel de bosjes in kon duiken en een X in de woonwijk dat zijn honden ook los liepen maar hij laat ze overal los en neemt geen eens een riem mee. Al dacht ik die nu wel te zien.

Hij had toen twee honden één x cane Corso. Ik heb daar toen ook een topic over gehad omdat hij toen mij en een andere vrouw lastig viel met die CC x. Het is heel bizar dat dat stuk onkruid hier ook moet opduiken. Maar ik denk dat het van zeer korte duur is. En vermijd gewoon even dat stuk weg.

Er lopen in onze wijk echt veel hr rassen. Ik ben echter nog nooit bang hoeven zijn. De meeste mensen zijn wel verantwoordelijk en als ik iets ontwijk dan is dat vooral door lompigheid. Oa ook labradors.

Ik denk dat waar je ook woont je honden tegen kunt komen die niet leuk zijn.

Maar dit is gewoon geen zuivere koffie. De baas. En het probleem is dus niet zijn hond. Als die hond kwaad was dan had hij die chitjes wel opgegeten.

Ja overal heb je wel dorpsgekken. Hier ook wel een aantal. Maar de meeste groet je even naar en loop je door. Maar dit is een crimineel met nog het e.a op zijn kerfstok die kickt op vechthondenrassen en ze dus ook inzet voor provocatie en niet alleen tegen andere honden :wink:
Volgens mij gebeurt er voornamelijk heel veel in jouw hoofd. Die hond is dus (gelukkig) geen kwaaie. Die eigenaar een beetje een aparte waar jij schijnbaar vatbaar voor bent. Adem in en uit en laat de complot theorieën over betreffende crimineel met zijn kerfstok lekker los, wat hebben jij en je hondjes er nou aan om je daarover op te gaan zitten vreten :wink:
Helemaal niks Afbeelding

Dat gaan we dus ook niet doen.
En gewoon het gebeuren achter ons laten Afbeelding denk dat we hem toch niet meer tegen komen hier.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Sandra&co

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Dat zat ik ook te denken toen ik dit allemaal las :LOL: Je hele bericht staat stijf van de aannames, voorbarige conclusies en zwartmakerij. Nu zal die gast best niet moeders liefste zijn, weet ik veel, maar gisteren haalde je die gast nog door de war met een ander. Nu is het al een notoire vrouwenlastigvaller, crimineel en vechthondenopjutter. Ik hoop ook voor je dat het maar tijdelijk is, maar echt, haal adem. Je hondjes wegen samen 400 gram of zo, die steek je lekker even in je jas als je het niet vertrouwt en dóór.
Sandra&co

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Dat zat ik ook te denken toen ik dit allemaal las :LOL: Je hele bericht staat stijf van de aannames, voorbarige conclusies en zwartmakerij. Nu zal die gast best niet moeders liefste zijn, weet ik veel, maar gisteren haalde je die gast nog door de war met een ander. Nu is het al een notoire vrouwenlastigvaller, crimineel en vechthondenopjutter. Ik hoop ook voor je dat het maar tijdelijk is, maar echt, haal adem. Je hondjes wegen samen 400 gram of zo, die steek je lekker even in je jas als je het niet vertrouwt en dóór.
jacq1970
Zeer actief
Berichten: 14721
Lid geworden op: 15 feb 2005 18:04
Aantal honden: 1
Locatie: Baasje Bowie
Contacteer:

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Weet precies wie je bedoelt ook, de honden heb je niet veel van te vrezen maar die gast is inderdaad wel een beetje een gekkie, overigens is hij meer gekkie in zijn hoofd en gedrag dan dat hij echt ernstige dingen op zijn kerfstok heeft hoor.
Niet op reageren gewoon hond oppakken en weglopen/andere kant op lopen.
Afbeelding
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Dennenappel »

:LOL:
Dat zijn allemaal lekkere aannames :mrgreen:
Gewoon lekker negeren en ontlopen en verder niets.
Inderdaad je hondjes desnoods onder je jas en gaan.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

jacq1970 schreef:Weet precies wie je bedoelt ook, de honden heb je niet veel van te vrezen maar die gast is inderdaad wel een beetje een gekkie, overigens is hij meer gekkie in zijn hoofd en gedrag dan dat hij echt ernstige dingen op zijn kerfstok heeft hoor.
Niet op reageren gewoon hond oppakken en weglopen/andere kant op lopen.
Hij heeft maar één hond. Op basis van wat ik hier getypt heb kun jij niet weten om wie het gaat.

Gelukkig verbleef hij maar tijdelijk in onze straat en is hij nu weg. En de mensen waar hij verbleef hebben zelf ook een staff of Pitt. Maar die lopen hier nooit. En gaan verder zeer verantwoordelijk met hun hond om.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
jacq1970
Zeer actief
Berichten: 14721
Lid geworden op: 15 feb 2005 18:04
Aantal honden: 1
Locatie: Baasje Bowie
Contacteer:

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Chihuahua-paws schreef:
jacq1970 schreef:Weet precies wie je bedoelt ook, de honden heb je niet veel van te vrezen maar die gast is inderdaad wel een beetje een gekkie, overigens is hij meer gekkie in zijn hoofd en gedrag dan dat hij echt ernstige dingen op zijn kerfstok heeft hoor.
Niet op reageren gewoon hond oppakken en weglopen/andere kant op lopen.
Hij heeft maar één hond. Op basis van wat ik hier getypt heb kun jij niet weten om wie het gaat.

Gelukkig verbleef hij maar tijdelijk in onze straat en is hij nu weg. En de mensen waar hij verbleef hebben zelf ook een staff of Pitt. Maar die lopen hier nooit. En gaan verder zeer verantwoordelijk met hun hond om.
aangezien ik regelmatig loop in het stuk wat jij beschrijft denk ik dat je dat verkeerd ziet maar prima hoor...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wat doen jullie in zo'n geval

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

jacq1970 schreef:
Chihuahua-paws schreef:
jacq1970 schreef:Weet precies wie je bedoelt ook, de honden heb je niet veel van te vrezen maar die gast is inderdaad wel een beetje een gekkie, overigens is hij meer gekkie in zijn hoofd en gedrag dan dat hij echt ernstige dingen op zijn kerfstok heeft hoor.
Niet op reageren gewoon hond oppakken en weglopen/andere kant op lopen.
Hij heeft maar één hond. Op basis van wat ik hier getypt heb kun jij niet weten om wie het gaat.

Gelukkig verbleef hij maar tijdelijk in onze straat en is hij nu weg. En de mensen waar hij verbleef hebben zelf ook een staff of Pitt. Maar die lopen hier nooit. En gaan verder zeer verantwoordelijk met hun hond om.
aangezien ik regelmatig loop in het stuk wat jij beschrijft denk ik dat je dat verkeerd ziet maar prima hoor...
De persoon in kwesti is hier maar tijdelijk geweest. Het lijkt mij logischer dat je die ander die er op lijkt wel eens tegenkomt. Die loopt er wel vaak op het veldje dus. Maar die stuurt niet zijn hond op mensen af :wink:
En gelukkig is die nu dus weg en dat probleem opgelost :wink:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”