Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat móet je met zo'n hus?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door Budkes »

Lizzie. schreef:
Budkes schreef:
Domor schreef:Doe je de hond dan weg? Want je gaat nu uit van een situatie waarbij de hond er nog niet is.
Nee. Als ze 1x in de 2 weken 12 uur alleen thuis is, dan laat ik haar alleen thuis.
Al mijn honden, die ik tot nu toe gehad heb en heb, doe ik daar een groter plezier mee dan naar een dagopvang.

Als dat helemaal niet zou kunnen dan regelde ik een particuliere oppas. Via advertenties of door op andere wijze te zoeken.
Ook bij particulieren opvang moet je ook het kaf van de koren kunnen scheiden, daar zit ook een hoop ellende bij, dus hierin ziet ik echt geen verschil tussen HUS en particulier.
Ik had het over een dagopvang.
Ik zie wel verschil tussen mijn hond in zijn eentje bij een oppas ala Nanna
brengen, of mijn hond in pension stallen voor een dag. Ik kom met regelmaat in pensions en zie dan al die dagopvanghonden zitten. Ik kan er niets aan doen maar vind het vreselijk.
En ik zou mijn hond ook liever in zijn eentje laten uitlaten door een vaste oppas dan meesturen met een HUS.

Maar goed zoals ik al aangaf, 1 x per 2 weken 12 uur alleen, dan liet ik ze lekker thuis. Kunnen ze prima handelen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Johnny Jones schreef:Ik vind het helemaal van het totaalplaatje afhangen of een hond wel of niet in iemands leven past. En om een ander je eigen heilige maatstaven op te leggen? :denken:
Niemand is verplicht om gebruik te maken van een HUS, maar als daardoor een werkend of invalide iemand dan wel een hond kan houden dan vind ik dat alleen maar fijn voor de persoon in kwestie.

Het is heel normaal om naast het krijgen van kinderen te werken (vind ik persoonlijk zelfs wel zo gezond, financiele onafhankelijkheid, maar ook die mening wil ik niemand opdringen), maar owee als je werkt en een hond wil :neenee:
Een hond willen en een hond nemen zijn verschillende dingen. Ik wil best veel en laat dus ook best veel. Een hond moet in je leven passen en als je om een hond te kunnen hebben afhankelijk bent van een hus vind ik een slechte zaak. Ik ken mensen die invalide zijn en een hond hebben. Die helemaal geen hus nodig hebben, dat vind ik dus geen vergelijk. Als er dingen in je situatie veranderen waardoor je leven zo drastisch veranderd denk ik dat het zo gek niet is om de hus iig te proberen. En als je om wat voor reden dan ook, want ook parttimer en ik ken zelfs iemand die zelf niet werkt en toch gebruik maakt van een hus. Dat moet iedereen m.i zelf weten. Maar als je je hond mee geeft aan zo'n doos die met 12 honden tegelijk loopt dan heb je geen moeite gedaan om een verantwoordelijk iemand te vinden. En ik denk dat dat voor meer dingen geldt dat hond er wel is maar er wordt niet naar omgekeken. En als je geen zin hebt in de hond en er geen moeite voor wil doen. Dan is die hond echt beter af ergens anders. Als je persee full time moet werken. Daarnaast een gezin wilt hebben dat is ieders goed recht bedenk je dan alleen wel als je een hond neemt dat dat een levend wezen is en dat die geen keuze heeft en het met jullie moet doen en vraag he dan af of je de hond kunt bieden wat een hond nodig heeft. Als dat kan met een hus is dat fijn. Maar met dat uurtje lopen ben je er niet er komt veel meer bij kijken imo.

Ik vind financiële onafhankelijkheid ook gezond. Ben blij dat ik parttime en ook nog eens grotendeels aan huis kan werken. Wij zijn met zijn tweeën en we hebben geen kinderen. Vandaar dat dat kan.. Maar zou ik full time moeten of willen werken dan had ik geen hond. Tenzij de hond mee zou kunnen.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 28 apr 2019 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Lucia
Zeer actief
Berichten: 2871
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:15
Aantal honden: 1

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik denk dat ik het ook zo zou doen als dat je nu gedaan hebt, wellicht nog een melding naar boswachter of eigenaar van gebied.

Mijn maag draait om als ik aan het oudje denk, bah.

Mijn honden gaan altijd naar mijn ouders als oppas, maar bij een volgende wil ik graag meer opties voor ze hebben en zou ik nog wel naar een dagopvang of particulier kijken.
Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door Luna87 »

Nanna schreef:
Chihuahua-paws schreef: Maar zou ik full time moeten of willen werken dan had ik geen hond.
Ik ook niet. En niet eens omdat ik het sneu vind voor de hond, alhoewel dat natuurlijk wel meespeelt.
Maar ik zou geen trek hebben om na een lange werkdag naar huis te moeten vliegen om Fido uit te laten. En dan bedoel ik niet een stukkie naar de lantaarnpaal maar écht goed wandelen want dat beest heeft de godganse dag al alleen gezeten. En ja, ook als het kutweer is. En ik zou me ook schuldig voelen als ik 's avonds dan ook nog wegga (sportschool, visite, weet ik wat), zit ie wéér alleen. En dan moet ie de hele nacht nog 'lekker slapen' ook.
Je zou je als hond toch om minder verhangen.
Ik werk 4 dagen, mijn vriend 5. Op woensdag ben ik altijd vrij, dus ze zijn 2x 2 dagen achter elkaar 8,5 a 9 uur alleen. En nee, dat vind ik zeker niet ideaal, maar soms lopen dingen zoals ze lopen. En ja, mijn vriend gaat op de dagen dat ik werk altijd, weer of geen weer, na werktijd met ze naar het bos voor een wandeling van ongeveer een uur. Hij heeft echt niet altijd even veel zin, maar ja, soms heb je ook geen zin om te werken maar je gaat toch. Na het eten lopen we ook altijd nog een rondje, dus ik geloof niet dat ze veel te kort komen. Bovendien houden we ontzettend veel rekening met de honden, dus op werkdagen gaan we ook nog niet nog eens 's avonds beiden weg, tenzij het echt niet anders kan, maar dat komt echt bijna nooit voor. Op mijn vrije dag en in het weekend zijn we ook geen uren van huis en het liefst slepen we ze overal mee naar toe. Ze horen gewoon bij ons :U: Zelfs 's nachts zijn ze niet alleen en liggen lekker bij ons op bed.
Ik moet wel zeggen dat wij honden hebben die niet de hele dag vermaakt willen worden, ze willen gráág goed uitgelaten worden, maar vinden het ook heerlijk om uren achter elkaar te meuren. Én wij hebben heel bewust voor volwassen herplaatsers gekozen, want voor een pup hebben we gewoon geen tijd.
Een hus vind ik geen optie. Luna is daar de hond niet voor en Vito is een eikel :engel: Dus ze moeten het doen met 4 dagen in de week alleen zijn, helaas, het is niet anders.

En over die hussen... Hier kom ik ze nog zelden tegen. Een paar jaar geleden wel regelmatig, maar wegens overlast kreeg toen iedere hus een eigen bos(je) toegewezen. Dat werkte ook niet, dus nu geldt overal de regel dat je maar met max. 3 honden per begeleider in de bossen mag. Heel soms kom ik nog wel eens wat tegen, maar deze hussen hebben de boel prima onder controle en kijken ook wel uit, want wat ze doen mag dus eigenlijk niet. Een paar weken geleden kwam ik een hus tegen, een vrouw met een stuk of 10 honden. Grote honden. Een Lab, een RR, een Rottweiler, dat soort spul. Er liep ook nog een enorme Amstaff, of misschien wel zo'n bully xxl geval. Enorm in ieder geval. Ik had haar al gezien en dat bos is klein, dus ik was al aan het ontwijken omdat Vito soms een eikel is. Maar helaas, ik kwam haar toch tegen. Er zat weliswaar een slootje tussen, maar zij zag mij de hoek om komen en riep het gepeupel direct bij zich. Al snoepjes uitdelend kwam de hele meute als makke lammetjes om haar heen lopen, het was echt een prachtig gezicht. Als ik ooit een hus nodig heb zal zij de eerste zijn die ik zou bellen. :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rami
Zeer actief
Berichten: 15764
Lid geworden op: 30 jul 2005 13:33
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door Rami »

Ik zou heel, héél graag alle rondes met de honden zelf doen. Niets zo fijn als wandelen met de honden. De rust, natuur, genieten van én met mijn honden. Struinen langs de waterkant, over de velden, door het bos. De blikken van verstandhouding, het samen zijn.
Maar helaas lukt het me niet (altijd). Niet omdat ik het te druk heb of geen tijd heb, maar omdat ik ziek ben.
Het ging een hele tijd goed maar MS is een grillige ziekte en op het moment heb ik wel weer hulp nodig, jammer genoeg. Gelukkig is 'mijn' HUS een hele fijne en is er sprake van vertrouwen, vriendschap ook.
Ik ben ontzettend blij en dankbaar dat mijn honden niets tekort komen, dankzij de HUS die zorg draagt voor af en toe wat langere wandelingen als ik het zelf niet kan.

Nou ja, wat ik maar wil zeggen: er zijn goede, betrouwbare 'hondenuitlaters'. Gelukkig maar...
Afbeelding
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door lucie »

Rami schreef:Ik zou heel, héél graag alle rondes met de honden zelf doen. Niets zo fijn als wandelen met de honden. De rust, natuur, genieten van én met mijn honden. Struinen langs de waterkant, over de velden, door het bos. De blikken van verstandhouding, het samen zijn.
Maar helaas lukt het me niet (altijd). Niet omdat ik het te druk heb of geen tijd heb, maar omdat ik ziek ben.
Het ging een hele tijd goed maar MS is een grillige ziekte en op het moment heb ik wel weer hulp nodig, jammer genoeg. Gelukkig is 'mijn' HUS een hele fijne en is er sprake van vertrouwen, vriendschap ook.
Ik ben ontzettend blij en dankbaar dat mijn honden niets tekort komen, dankzij de HUS die zorg draagt voor af en toe wat langere wandelingen als ik het zelf niet kan.

Nou ja, wat ik maar wil zeggen: er zijn goede, betrouwbare 'hondenuitlaters'. Gelukkig maar...
en dat vind ik dus top :ok: dàn neem je verantwoordelijkheid voor het welzijn van je hond. Groot respect :flower:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Rami schreef:Ik zou heel, héél graag alle rondes met de honden zelf doen. Niets zo fijn als wandelen met de honden. De rust, natuur, genieten van én met mijn honden. Struinen langs de waterkant, over de velden, door het bos. De blikken van verstandhouding, het samen zijn.
Maar helaas lukt het me niet (altijd). Niet omdat ik het te druk heb of geen tijd heb, maar omdat ik ziek ben.
Het ging een hele tijd goed maar MS is een grillige ziekte en op het moment heb ik wel weer hulp nodig, jammer genoeg. Gelukkig is 'mijn' HUS een hele fijne en is er sprake van vertrouwen, vriendschap ook.
Ik ben ontzettend blij en dankbaar dat mijn honden niets tekort komen, dankzij de HUS die zorg draagt voor af en toe wat langere wandelingen als ik het zelf niet kan.

Nou ja, wat ik maar wil zeggen: er zijn goede, betrouwbare 'hondenuitlaters'. Gelukkig maar...
Maar jij hebt zo te lezen goed gezocht en je doet dus alles om je honden alles te geven. En jij bent dus niet zo'n honden baas waar ik het over had. Die hun honden aan zomaar iedereen mee geven.

Ms is gewoon echt heel naar en het kan goed gaan een tijd maar ook heel slecht. En als je doormiddel van een hus of goede opvang dan toch lekker plezier kunt hebben van je honden dan is dat top.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door lucie »

Cleva schreef:Waarom blijven mensen de hele tijd doen alsof een HUS de enige of beste manier om je hond door iemand anders uit te laten..laten?
Natuurlijk is het fantastisch als je hond naar buiten kan als jij dat niet kunt doen maar daar heb je toch niet per se zo'n hittepetit met een logo op een busje voor nodig?

Iemand die elke dag andermans honden aan het uitlaten is omdat ze daar geld mee verdient heeft gewoon een heel andere insteek dan iemand die dat alleen maar voor twee honden van bijvoorbeeld de buren doet omdat hij dat leuk vindt.
Mijn honden willen niet in een groep. En ze willen ook niet in een bus die vol met andere honden zit.
En ja ze zijn verwend en dat hou ik graag zo.
nou, in mijn beleving is een hus gewoon een hondenliefhebber die van haar hobby haar/zijn beroep heeft gemaakt. Of iemand er geld mee verdient doet er totaal niet toe. Een particuliere/onbetaalde hondenuitlaat kan net zo goed of slecht zijn als een professional.
Iemand die al mijn honden zou moeten uitlaten, heeft sowieso een busje nodig :pffff:
En doe dan maar een logo ook :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rami
Zeer actief
Berichten: 15764
Lid geworden op: 30 jul 2005 13:33
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door Rami »

lucie schreef: en dat vind ik dus top :ok: dàn neem je verantwoordelijkheid voor het welzijn van je hond. Groot respect :flower:
Dank je! Maar ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal hoor. De honden kunnen er immers ook niets aan doen dat mijn benen af en toe onwillig zijn. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door lucie »

Cleva schreef:Een hobby is iets anders dan een beroep.
Ik zie alleen maar ongeorganiseerde bendes met honden die ver uit zicht lopen en de omgeving intimideren.
Honden die kwijtraken. Honden die gaan vechten omdat de hus het drukker heeft met haar telefoon dan met haar werk.

En dan nog iets, de schaarse ruimte die er in Nederland is is helemaal niet bedoeld om commercieel uit te baten.

Even los van de hussen word ik soms half debiel van het zoveelste geclaim. Als het de mountainbikeclub niet is dan is het wel iemand met een drone die iedereen wegstuurt omdat hij met zijn interessante kutkop zijn vlieger moet proberen.
Of zo'n bedachte vriendinnenclub die pick moet nicken op het hondenuitlaatveld.

Hoe vaak ik al een half uur heb moeten wachten of om heb moeten lopen omdat er weer zo'n stomme trut met 9 hysterische labradorspubers stil staat op een plek waar je er niet meer beschaafd langs kunt.
Moet je een whippet hebben die al een maand niet meer loops is maar wel lekker ruikt. :LOL:

Ik kan er om lachen hoor maar het is onmogelijk asociaal gedrag.
ik ben niet voor niks weg uit Nederland
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rami
Zeer actief
Berichten: 15764
Lid geworden op: 30 jul 2005 13:33
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door Rami »

Cleva schreef:Waarom blijven mensen de hele tijd doen alsof een HUS de enige of beste manier om je hond door iemand anders uit te laten..laten?
Natuurlijk is het fantastisch als je hond naar buiten kan als jij dat niet kunt doen maar daar heb je toch niet per se zo'n hittepetit met een logo op een busje voor nodig?

Iemand die elke dag andermans honden aan het uitlaten is omdat ze daar geld mee verdient heeft gewoon een heel andere insteek dan iemand die dat alleen maar voor twee honden van bijvoorbeeld de buren doet omdat hij dat leuk vindt.
Mijn honden willen niet in een groep. En ze willen ook niet in een bus die vol met andere honden zit.
En ja ze zijn verwend en dat hou ik graag zo.
Tja, voor mij is het wel degelijk de beste manier. Ik wil niet afhankelijk zijn van liefdadigheidswerk en betaal gewoon graag goed geld voor geboden diensten. Ik werk zelf ook niet voor niets, dus waarom zou de HUS in kwestie dat wel moeten doen?
En de mensen die mijn honden uitlaten doen het omdat ze het leuk vinden. Ze doen het met hart en ziel, zijn deskundig en zijn gek op de honden die zij mee nemen op hun rondes.
En mijn honden vinden een vaste, kleine, groep, helemaal geen probleem, gelukkig. Sterker nog: ze vinden het leuk. Komen altijd tevreden en blij terug. En ja, dat weet ik zeker. Zo goed ken ik mijn honden inmiddels.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tony
Zeer actief
Berichten: 437
Lid geworden op: 15 nov 2005 00:17
Mijn ras(sen): Mastín Español, Lurcher en zwarte x Herder, rest wijzigt nogal eens...
Aantal honden: 4
Locatie: Zuiden des lands...
Contacteer:

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door Tony »

Cleva schreef:Ik kan er om lachen hoor maar het is onmogelijk asociaal gedrag.
"Zegt degene die aan de lopende band mensen schoffeert..."
Maar laten we het erop houden dat je ervaringsdeskundige bent... :F:

Btw, ik zou mijn hond(en) ook never nooit niet aan iemand meegeven, neemt echter niet weg dat het een uitkomst kán zijn in bepaalde situaties voor iemand.
En dat met té veel honden tegelijk lopen... dat vind ik ook van bazen die met meer dan, pak um beet, 4 á 5 honden tegelijk lopen (en met enige nuance; afhankelijk van formaat/type).
Het zijn écht niet alléén de (onverantwoordelijke) hussen...
Laatst gewijzigd door Tony op 29 apr 2019 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Gebruikersavatar
Tony
Zeer actief
Berichten: 437
Lid geworden op: 15 nov 2005 00:17
Mijn ras(sen): Mastín Español, Lurcher en zwarte x Herder, rest wijzigt nogal eens...
Aantal honden: 4
Locatie: Zuiden des lands...
Contacteer:

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door Tony »

Integendeel... :wink:
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Stapper
Zeer actief
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23 aug 2015 20:22

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door Stapper »

Wat een gezeur. Onze netwerk bij problemen is niet groot en dat geeft niet, ik werk of mijn man. Dat heeft gevolgen voor mijn en zijn werk en financieel. Dat zijn onze ideeën m.b.t opvoeding en leefstijl. Daar mag iedereen wat van vinden, geen probleem en het werkt voor ons goed. We hebben kinderen en honden. Maar er zijn momenten dat het niet niet anders kan en hebben we oppas nodig. In hoge nood of soms voor ons eigen plezier ( hooguit twee keer per jaar) huren we een oppas in voor honden en kinderen of het leven zo dat de honden naar een dagopvang gaan of iemand uit de buurt ze uitlaat. Het kan zo lopen dat in de toekomst (weet ik veel) mijn honden naar een opvang moeten. Dan doe ik dat zonder problemen. Ik ben er na het lezen van dit topic erg blij dat ik mijn honden en kinderen zo heb opgevoed dat ze zonder problemen in een andere groep kan schuiven. Uiteraard wil ik weten waar ze terecht komen en of er goed voor bezorgt wordt. Maar zo beschermend zijn dat ik mijn kinderen en honden pertinent niet ergens anders wil hebben...dan zou het voor mij als een last worden. Afgelopen jaren heb ik beroep moeten doen op andere i.v.m. diverse oorzaken . Allemaal niet voorzien en zo fijn dat ik die momenten kon leunen op (betaald of niet) op andere). Wel vind ik het mijn verantwoordelijkheid dat ik problemen voorzie in de toekomst en informeer en check of de oppas die ik regel verantwoord:
Ik zou blij zijn met jouw feedback en contact opnemen met de hus om te vragen wat zijn kant van het verhaal is.
Gebruikersavatar
Tony
Zeer actief
Berichten: 437
Lid geworden op: 15 nov 2005 00:17
Mijn ras(sen): Mastín Español, Lurcher en zwarte x Herder, rest wijzigt nogal eens...
Aantal honden: 4
Locatie: Zuiden des lands...
Contacteer:

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door Tony »

Cleva schreef:Oh.
Oke.

Het valt me op dat je sinds 2005 met 200 berichtjes ineens heel actief bent.
Is er iets anders aan de hand? Ontslag? Gaat je vrouw vreemd?
Impotentie is meestal tijdelijk dus als dat de reden is dat je ineens allerlei nieuw gezeik aan de dag legt kun je gerust zijn.

Sommige midlifecrisisklanten kopen in dit jaargetijde een ingewikkelde fiets. Spreekt dat je aan?
Je zit in de richting... :ok: (Blij nu !?)

Dacht dat dit een openbaar forum is waar geen verplicht aantal berichtjes gewenst is, mocht ik mij daarin vergissen dan kan een admin (oid) mij daar zeker op wijzen... Daarbij, om ook aan duizenden berichten te komen (al zal ik die nooit gaan halen) zul je toch ergens moeten beginnen, en meestal begin je dan bij 1 en zo verder... Had je eigenlijk wel intelligenter ingeschat. :roll:
Reacties zoals deze van jou (en niet alleen hoor, dat zou te veel eer voor je zijn) maakte dat ik weinig reageerde, waarom nu wel... Geen idee eigenlijk... Misschien een fase... :denken:

Maarre... Volgens mij zit je er écht wel mee... Lijkt mij zo... :wink:
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door Tineke »

Persoonlijk zou ik veel liever iemand inhuren tegen betaling dan afhankelijk zijn van de buren.
Je wilt niet weten hoe vaak er zich mensen aanmelden bij een hus omdat de vriendendienst die het eerst deed na de derde regenbui er per direct mee ophield.

Ik laat mij inderdaad betalen maar dat wil niet zeggen dat je daarom niet om honden geeft, ik maak een duidelijk financieel verschil tussen wat ik als vrijwilliger doe voor honden of mijn werk.

Ik lever een dienst aan mijn klanten, of eigenlijk aan hun honden, en daar wordt ik voor betaald.
Een normale gang van zaken lijkt mij.
Mijn klanten hebben er in ieder geval geen enkel probleem mee en daar gaat het tenslotte om.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
80564M

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door 80564M »

Tineke schreef:Persoonlijk zou ik veel liever iemand inhuren tegen betaling dan afhankelijk zijn van de buren.
Ik ook. Véél liever.
Tineke schreef:Je wilt niet weten hoe vaak er zich mensen aanmelden bij een hus omdat de vriendendienst die het eerst deed na de derde regenbui er per direct mee ophield.

Ik laat mij inderdaad betalen maar dat wil niet zeggen dat je daarom niet om honden geeft, ik maak een duidelijk financieel verschil tussen wat ik als vrijwilliger doe voor honden of mijn werk.

Ik lever een dienst aan mijn klanten, of eigenlijk aan hun honden, en daar wordt ik voor betaald.
Een normale gang van zaken lijkt mij.
Mijn klanten hebben er in ieder geval geen enkel probleem mee en daar gaat het tenslotte om.
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door Crescent »

Cleva schreef: Mirakel is meer van het snoekmodel. Die woont onder mijn dekbed(...)
God, het lijkt wel sesamstraat.

Hier ook zo een. De hele dag snurken en dan bij gerinkel van de voerbak als Oscar de Grouch uit een deken springen.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
GalgoMara
Actief
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 mar 2018 10:42
Mijn ras(sen): Kruising Galgo
Aantal honden: 1

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door GalgoMara »

Nanna schreef:
Chihuahua-paws schreef: Maar zou ik full time moeten of willen werken dan had ik geen hond.
Ik ook niet. En niet eens omdat ik het sneu vind voor de hond, alhoewel dat natuurlijk wel meespeelt.
Maar ik zou geen trek hebben om na een lange werkdag naar huis te moeten vliegen om Fido uit te laten. En dan bedoel ik niet een stukkie naar de lantaarnpaal maar écht goed wandelen want dat beest heeft de godganse dag al alleen gezeten. En ja, ook als het kutweer is. En ik zou me ook schuldig voelen als ik 's avonds dan ook nog wegga (sportschool, visite, weet ik wat), zit ie wéér alleen. En dan moet ie de hele nacht nog 'lekker slapen' ook.
Je zou je als hond toch om minder verhangen.
Dat verschilt ook per hond hoor. Mara is 2 werkdagen alleen. Mijn man vertrekt 's ochtends laat, en ik begin vroeg zodat ik ook vroeg naar huis kan (vandaag is mijn man bv tegen 10u vertrokken en ik verwacht tegen 17.15u thuis te zijn. Maar soms zijn de dagen wat langer).

Dan vlieg ik langs de opvang om de kleine te halen en zsm thuis te zijn. Kleine in de wandelwagen en hup, wandelen met de hond. Daarna moet ik de kleine nog eten geven en in bed stoppen, waardoor ik vaak nog om 19.30 moet beginnen met koken. Met alle liefde, want Mara is de hele dag alleen geweest en verdient dan haar wandeling en aandacht. Maar weet je, ze is altijd erg blij dat ik er weer ben, maar naar buiten hoeft ze niet per se. Sowieso absoluut niet als het regent, maar ook als het droog is, lopen we vaak maar 20 minuten (Mara kiest de route). En als ze eens moet wachten tot mijn man thuis is, blijft ze lekker op de bank liggen stinken en geeft ze totaal geen signalen af dat ze eruit wil :LOL:

Scheelt misschien dat ze 24/7 de ruime tuin in kan.
Stapper
Zeer actief
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23 aug 2015 20:22

Re: Wat móet je met zo'n hus?

Ongelezen bericht door Stapper »

Cleva schreef:
Stapper schreef: Maar zo beschermend zijn dat ik mijn kinderen en honden pertinent niet ergens anders wil hebben...dan zou het voor mij als een last worden.
Ja. Nou.
Wat is er mis met een last?

Maar goed, mijn honden gaan na een boswandeling ook gewoon vier uur in de auto de parkeergarage in terwijl ik in de stad aan het winkelen ben. Water kunnen ze krijgen en een koekje door de tralies maar dan ben ik ze ook vergeten.
Het is wel over-en-weer. Ik ben niet de enige die hoeft te soebatten om het leuk te houden. Ik verwacht er iets voor terug en daar ben ik behoorlijk duidelijk in.
Ik bedoel maar te zeggen dat ik gewoon niet zo vast aan het idee van of een hus of een huilende hond alleen thuis zit.

Honden hebben nu eenmaal meer rust nodig dan mensen. Dat komt omdat ze meer aan de vleeskant zitten. Kijk maar naar katten en buizerds. Wat doen die nou helemaal de hele dag?
Die stofwisseling vraagt echt om lange periodes van rust en als je hond geen notie heeft van "zielig en alleen zijn" dan hoef je daar zelf gewoon ook niet aan te denken.

De hele grap van honden hebben is dat je ze de werkelijkheid die je ze mee wil geven laat beleven.
Als je je keuzes rondom alleen zijn gewoon op de behoeftes van de hond richt dan weet je ook wanneer de behoeftes van de hond verzadigd zijn en dan ben je gewoon vrij.
Ik zou echt niet weten waarom ze 24 uur per dag bij me moeten zijn. Zo leuk ben ik niet, hoor.

Een jack russelltje dat gegeten heeft en in koud water achter stokken aan heeft gezwommen wil na het kwartiertje bankzitten gewoon op stok tot het weer etenstijd is.
Mirakel is meer van het snoekmodel. Die woont onder mijn dekbed tot het tijd is om actie te ondernemen en die acties zijn in minuten gedaan.
Dat is een half uur sprinten door de spettermodder en dan gelooft ze het wel met je. Terug naar bed met een cobrapens vol vlees.
Je quote geeft mij het idee dat je scannend leest. Mijn honden kunnen best lang alleen zijn. Niet mijn verdienste maar dat kunnen ze. Dat hoeven ze gelukkig maar zelden en die momenten dat ik wat langer weg wil, heb ik een oplossing. Zoals ik al eerder schreef twee keer per jaar, wil ik dat ook kunnen doen en ben ik blij dat dit ook kan. Zoals jij vaak schrijf ik voldoe aan hun behoefte en soms moeten ze het doen zoals ik het wil. (Zo schrijf je het niet letterlijk maar is de boodschap ik ik eruit pik).
Wij zijn naar een pretpark ( toverland) daar vlak naast was een hondenopvang met geweldige speelweide en schaduw. Daar eerst wezen kijken en wat een toffe opvang was dat. Tuurlijk had mijn hond in de camper gekund. Dit vond ik fijner voor mijn hond. Zij genoot (hoop ik) en wij ook. Honden zijn mijn keuze en ik heb ook door mijn keuze kinderen. Zo fijn om met manlief uit eten te kunnen en oppas te hebben voor mijn kinderen. De oppas kan de honden in de tuin laten ( als dat toch nodig blijkt) hoeft verder niets. Ik ben gelukkig zo dat ik voor mijn gevoel de kinderen, de honden en mijzelf een zo leuk mogelijk leven kan geven en de oppas heeft een leuk bedrag is win, win, win en win.
Maar ik weet ook dat ik vaak uit ga van het goede van de mens en misschien mocht mijn hond niet op die speelweide. Gelukkig stuurde ze over de dag heen foto’s en filmpjes met een spelende Bente.
Toen ik een longbloeding had en week in het ziekenhuis moest blijven was ik heel erg blij met de dagopvang. Om mijn man te ontzien die en de kinderen en werk had en mijn pa lag terminaal. Dus die kant van de fam kon niks betekenen. Soms is het zoals het is.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”