Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

thuisnestje of broodfok

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

80564M

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door 80564M »

Sandra&co schreef:
dagmar88 schreef:
Marion. schreef:Mijn hemel. Sneu ding. Moet je daarmee komen, en dan ook nog mijn filmpje kopiëren?

Knap kind hoor, goed gevonden Afbeelding
Daar ging het echt niet om. Het is absoluut geen aanval.
Maar als je het vervelend vindt haal ik de link weg hoor :ok:
Trek je wel nog even een paar fluwelen handschoenen aan voor je überhaupt nog iets doet?
Moet jij niet gewoon zorgen voor je asbakken? Zorg ik gewoon voor mijn verrotte rashond, goed?
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marion. schreef:
dagmar88 schreef:
Marion. schreef:Mijn hemel. Sneu ding. Moet je daarmee komen, en dan ook nog mijn filmpje kopiëren?

Knap kind hoor, goed gevonden Afbeelding
Daar ging het echt niet om. Het is absoluut geen aanval.
Maar als je het vervelend vindt haal ik de link weg hoor :ok:
Leg dan even uit? Mijn hond kreeg al heel vroeg een epileptische aanval, en pas vorige week toen ze ging clusteren vroeg ik me af wat de trigger was?
In mijn eigen tijdlijn ging het even anders, maar jij weet het vast beter. Dus vertel?

En nee hoor, laat die link naar mijn eigen filmpje maar staan. Die staat hier gewoon ook op het forum (in het eigen topic, waar iedereen ook zelf de tijdlijn kan zien).
Lees nou even en haal adem.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sandra&co schreef: Trek je wel nog even een paar fluwelen handschoenen aan voor je überhaupt nog iets doet?
Ik heb een erg goede dag :mrgreen:
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door sirene »

Marion, lees even goed. Dagmar bedoelt het aardig hoor. Tenminste ik lees het niet anders dan dat.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Marion, ik denk dat je beter even een timeout kunt nemen, voor je blind ook de mensen neerhaalt die begrip tonen voor jou. En dan morgen nog eens rustig lezen wat Dagmar precies schreef, niet wat jij ervan onthouden hebt
Gebruikersavatar
Jeannet
Zeer actief
Berichten: 2539
Lid geworden op: 28 sep 2008 14:27
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3
Locatie: Roden

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door Jeannet »

sirene schreef:Marion, lees even goed. Dagmar bedoelt het aardig hoor. Tenminste ik lees het niet anders dan dat.
Zo lees ik het ook dat ze het aardig bedoelt en absoluut niet als sneer of zoiets
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Sandra&co

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Marion. schreef: Moet jij niet gewoon zorgen voor je asbakken? Zorg ik gewoon voor mijn verrotte rashond, goed?
Oh nou. Ze hebben hun natje en droogje gehad, zijn wezen wandelen en zwemmen vandaag en nu liggen ze op de bank. Dus ik ben uit gezorgd voor m'n asbakjes vanavond.

Maar die pauze kan ik je eigenlijk ook wel van harte aanraden. Je komt een tikje labiel over de laatste jaren.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
Sandra&co schreef:een paar rotte appels.
Nou, dankjewel :ugh:
Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Coraline
Zeer actief
Berichten: 901
Lid geworden op: 07 mar 2013 11:31
Aantal honden: 0
Locatie: Noord Brabant

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door Coraline »

Ik vind dat Dagmar juist het goed en respectvol uitlegde waar volgens haar Marion (terecht, zoals zij het er zelf bijschreef) gespannen was en zo reageerde. In mijn ogen mooi omschreven en nagedacht waarom iemand zo reageert.

Qua informatie heb ik aan het forum heel veel. Ik heb nog geen hond, maar de mogelijkheden zijn er nu om deze wel aan te schaffen. Met langdurig meelezen heb ik veel meer inzicht gekregen in honden, hondengedrag, opvoeding. Wie ik zelf wil zijn en ben als hondenmens. De mogelijke valkuilen die aan kunnen komen. De ontwikkeling van het gedrag zoals het gemiddeld bij een hond kan zijn, ook gezien het ras.
Qua rellen vind ik het hier 180 graden gedraaid sinds 2013-2014, denk ik. Wat er onderling gebeurt en wat er in het Vetranenhoekje gebeurd en wat er aan oud- zeer en/ ervaringen met elkaar is weet ik niet en hoef ik niet te weten. Zo meelezend vind ik hier veel kennis zitten, die meepraten, adviseren, zich proberen te verplaatsen in de ander. Of even een spiegel voorhouden. En ook vaak een antwoord geven waarvan ik ook in het dagelijkse leven iets aan heb.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door gonnie »

irmaLeo schreef:Pak de chips en een drankje er maar weer eens bij. Heerlijk... TV is er niks bij. Als farmfoodsponser zou ik me dood schamen.
Al jaren loop ik door een winkel en zie farmfood... : oh... nee dat is dat forum waar ze met rotte vis enz.
Als sponsor, weg ermee.. dit oeverloze gezeik en etteren... Ik kijk al mee vanaf het vorige forum, dus jaren en jaren. Vind meningen een groot goed, daar kan je wat van leren. Maar elkaar zo afzeiken? Jammer... een paar ellendige mensen hebben het hier al jaren voor het zeggen.
Nou, de laatste tijd zijn er heel weinig rellen. En ze leven hier heel erg met je mee als iemand zijn hond wat mankeert.
Ja, af en toe heeft iemand eens wat korte teentjes, maar daar heeft iedereen weleens last van. Ik ook.

Mensen hebben het af en toe moeilijk, en dan kunnen ze wat minder hebben.
Maar in het algemeen is het hier gewoon gezellig.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sandra&co

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nanna schreef:
Sandra&co schreef:een paar rotte appels.
Nou, dankjewel :ugh:
Wie de schoen past... :mann:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door malinois »

Nou rellen kennen we hier allang niet meer... die opstootjes kun je niet vergelijken met de echte rellen van pak em beet 10 - 15 jaar geleden.
Dat alles tegenwoordig netjes verpakt moet worden voor tere zieltjes tja daar kan ik niks mee

Vwb de reactie van Dagmar daar zie ik niets raars in staan eigenlijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
80564M

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door 80564M »

dagmar88 schreef:
Marion. schreef:
dagmar88 schreef:
Marion. schreef:Mijn hemel. Sneu ding. Moet je daarmee komen, en dan ook nog mijn filmpje kopiëren?

Knap kind hoor, goed gevonden Afbeelding
Daar ging het echt niet om. Het is absoluut geen aanval.
Maar als je het vervelend vindt haal ik de link weg hoor :ok:
Leg dan even uit? Mijn hond kreeg al heel vroeg een epileptische aanval, en pas vorige week toen ze ging clusteren vroeg ik me af wat de trigger was?
In mijn eigen tijdlijn ging het even anders, maar jij weet het vast beter. Dus vertel?

En nee hoor, laat die link naar mijn eigen filmpje maar staan. Die staat hier gewoon ook op het forum (in het eigen topic, waar iedereen ook zelf de tijdlijn kan zien).
Lees nou even en haal adem.
Sorry. Ik lees geen medeleven. Ik zie dat jij iets aanhaalt over mijn jongste (ras)hond, en ook nog eens een filmpje kopieert. "Kijk hoe sneu..... na 15 seconden ga je toch janken???"
Sandra&co

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Coraline schreef:Ik vind dat Dagmar juist het goed en respectvol uitlegde waar volgens haar Marion (terecht, zoals zij het er zelf bijschreef) gespannen was en zo reageerde. In mijn ogen mooi omschreven en nagedacht waarom iemand zo reageert.

Qua informatie heb ik aan het forum heel veel. Ik heb nog geen hond, maar de mogelijkheden zijn er nu om deze wel aan te schaffen. Met langdurig meelezen heb ik veel meer inzicht gekregen in honden, hondengedrag, opvoeding. Wie ik zelf wil zijn en ben als hondenmens. De mogelijke valkuilen die aan kunnen komen. De ontwikkeling van het gedrag zoals het gemiddeld bij een hond kan zijn, ook gezien het ras.
Qua rellen vind ik het hier 180 graden gedraaid sinds 2013-2014, denk ik. Wat er onderling gebeurt en wat er in het Vetranenhoekje gebeurd en wat er aan oud- zeer en/ ervaringen met elkaar is weet ik niet en hoef ik niet te weten. Zo meelezend vind ik hier veel kennis zitten, die meepraten, adviseren, zich proberen te verplaatsen in de ander. Of even een spiegel voorhouden. En ook vaak een antwoord geven waarvan ik ook in het dagelijkse leven iets aan heb.
Dat is het. En er zitten matig rotte periodes tussen, en rotte Nanna's, maar als puntje bij paaltje komt dan kan er ook veel voor elkaar gedaan worden. Het Hondenforum als geheel is gewoon super. We zijn hondenfanaten, terwijl ik in het 'echte' leven vooral mensen tegenkom die honden hebben die bij de bank passen. Maar we zijn ook mensen met onze fouten :19: D'r zijn eigenlijk maar weinig mensen uit 'de vaste kliek' die ik niet op de koffie hoef.
Sandra&co

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Marion. schreef: Sorry. Ik lees geen medeleven. Ik zie dat jij iets aanhaalt over mijn jongste (ras)hond, en ook nog eens een filmpje kopieert. "Kijk hoe sneu..... na 15 seconden ga je toch janken???"
Het is geen oordeel over jou of Sis of de hele rashondenfokkerij, jij bent de énige die dat daarin leest...:?
Lees het morgen maar eens terug als je een nacht goed geslapen hebt.
80564M

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door 80564M »

dagmar88 schreef:
irmaLeo schreef:Pak de chips en een drankje er maar weer eens bij. Heerlijk... TV is er niks bij. Als farmfoodsponser zou ik me dood schamen.
Al jaren loop ik door een winkel en zie farmfood... : oh... nee dat is dat forum waar ze met rotte vis enz.
Als sponsor, weg ermee.. dit oeverloze gezeik en etteren... Ik kijk al mee vanaf het vorige forum, dus jaren en jaren. Vind meningen een groot goed, daar kan je wat van leren. Maar elkaar zo afzeiken? Jammer... een paar ellendige mensen hebben het hier al jaren voor het zeggen.
Wel heerlijk maar ook ellendig en het moet maar geschrapt worden? Apart.
Met een jarenlange geschiedenis kun je wel eens wat minder aardig reageren. Ik ken ze niet persoonlijk, maar geloof helemaal niet dat marc en marion ellendig zijn.
Ik denk wel dat marion (heel begrijpelijk) gespannen is en daardoor dingen die niet zo bedoeld zijn snel te negatief opvat. Vergeet ook niet dat geschreven woord zijn beperkingen heeft. En het allemaal vergeten is wanneer er echt wat aan de hand is.
Anyway, mensen met een mening houden dit forum draaiende. De kracht ligt in het vrij kunnen spreken.
Zonder dat mensen die er helemaal geen onderdeel van zijn gaan lopen mieren en persoonlijk worden. De beste scheepslui he.
Alsof iemand daar zich wat van aantrekt ook, dan haal je je heel wat in je hoofd :LOL:

Denk je nou werkelijk dat farmfood de inhoud interesseert? Het interesseert ze überhaupt niet, met het gebrek aan ondersteuning.
De zoekresultaten zijn geweldig en daar gaat het om.
En ondertussen zijn er verschrikkelijk veel honden en mensen mee geholpen.
Dagmar, sorry. Deze tussenliggende post had ik niet gelezen (ik zat in bad, en daarna ging ik met mijn mislukte rashond door de onweer hobbelen).
Ik las alleen je laatste post waar je mijn filmpje quote, en (ik dacht) sarcastisch ging geinen dat je daar na 15 seconden pijn in je buik van kreeg. Ik krijg er al na 2 seconden pijn in mijn buik van, en ik snapte niet waarom je dat filmpje in dit topic moest aanhalen (wat je goed recht is hoor, want als ik iets neerplemp op internet dan mag iedereen daarmee aan de haal).

Maar goed. Sorry. Ik had je verkeerd begrepen :roos:
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. Ik wist niks van dit verhaal en als je nu werkelijk denkt dat ik dit leuk vind of nu denk dat je een verrotte rashond hebt heb je het mis. Ik denk dat je het veel te serieus neemt. Ik zit toch net zo goed te hakken op Cleva in dit topic. Daarna gaan we lekker kleppen op Whatsapp over visjes en hoe het gaat.

Ik snap nu wel waarom je zulke lange tenen had tegen mij. Over rashonden waar ik graag over val. Jij zit met een rashond met een issue. Geen haar op mijn hoofd die dat gaat betrekken bij deze discussie voor je beeld. Ik dacht gewoon daar gaan we weer....wat heb ik die vrouw in hemelsnaam misdaan. Sterkte en ik hoop dat je snel weet wat er scheelt. Ik werd ook radeloos van het gekrab van Guus en dat is van een hele andere orde.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marion. schreef: Dagmar, sorry. Deze tussenliggende post had ik niet gelezen (ik zat in bad, en daarna ging ik met mijn mislukte rashond door de onweer hobbelen).
Ik las alleen je laatste post waar je mijn filmpje quote, en (ik dacht) sarcastisch ging geinen dat je daar na 15 seconden pijn in je buik van kreeg. Ik krijg er al na 2 seconden pijn in mijn buik van, en ik snapte niet waarom je dat filmpje in dit topic moest aanhalen (wat je goed recht is hoor, want als ik iets neerplemp op internet dan mag iedereen daarmee aan de haal).

Maar goed. Sorry. Ik had je verkeerd begrepen :roos:
:ok: Geen enkel probleem, maar zeker sympathiek van je.
80564M

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door 80564M »

laeken schreef:Marion. Ik wist niks van dit verhaal en als je nu werkelijk denkt dat ik dit leuk vind of nu denk dat je een verrotte rashond hebt heb je het mis. Ik denk dat je het veel te serieus neemt. Ik zit toch net zo goed te hakken op Cleva in dit topic. Daarna gaan we lekker kleppen op Whatsapp over visjes en hoe het gaat.

Ik snap nu wel waarom je zulke lange tenen had tegen mij. Over rashonden waar ik graag over val. Jij zit met een rashond met een issue. Geen haar op mijn hoofd die dat gaat betrekken bij deze discussie voor je beeld. Ik dacht gewoon daar gaan we weer....wat heb ik die vrouw in hemelsnaam misdaan. Sterkte en ik hoop dat je snel weet wat er scheelt. Ik werd ook radeloos van het gekrab van Guus en dat is van een hele andere orde.
Ik heb geen lange tenen bij jou. Jij zit rashonden af te kraken, want de Cocker dit en de Pitbull dat... En dan komt er een Bulgaartje van je tante voorbij, en de Spanjaardjes van jou...

Ik heb nu een rashond met een issue ja. Heel naar. Maar daar gaan we onze weg ook wel weer in vinden, en dat maakt de rashond dus niet ziek. Want zeg nou eens eerlijk Marc? Hoe oud zijn jouw honden geworden? En dan tellen we niet de honden van je tantes en zus mee. Je eigen honden, en je mag Cleo en Dapper ook meerekenen, maar het hoeft niet. Hoe oud gemiddeld?
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Het valt ook niet altijd mee om algemeenheden en je eigen ras/hond los te koppelen van elkaar. Want ja, bij veel rassen wordt nog te weinig gedaan om extremen terug te dringen en de genenpoel uit te breiden, of minstens niet onnodig te verkleinen. Dat er rassen zijn waarbij dat wel goed gedaan wordt en waar men niet achter kampioenen aanneemt, zijn momenteel nog uitzonderingen.
Maar ik merk ook wel dat ik van binnen in opstand kom tegen die algemeenheden, juist omdat ik dus zo'n uitzondering qua ras heb. En ja, ik heb een kampioen (durf wel te stellen: zonder extremen, met prima gangwerk, leuk karakter). En nog geen dekking voor hem op de planning :D Heeft ook geen haast, hij is nog maar 2,5 tenslotte.
Maar goed, er zijn dus wel rassen met (semi)open stamboek, waarbij gezondheidstesten alleen een leidraad zijn om te voorkomen dat je ongezonde pups fokt, maar dragers worden gewoon ingezet, en waar niet showuitslagen leidend zijn voor de fok, maar er twee keer per jaar een fokgeschiktheidskeuring plaatsvindt. Dat soort rassen zijn alleen nog steeds uitzonderingen.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door laeken »

En weg. Haha. :engel:
Laatst gewijzigd door laeken op 25 apr 2019 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door laeken »

Ik had niet gelezen dat je deze honden buiten het gesprek wilde houden toen ik dit schreef. En ik heb ze na een aantal jaren ook wel een beetje mijn honden gevonden :engel:

Ik ben geloof ik te makkelijk.

Ik vind goldens wel leuk omdat ze zo vriendelijk zijn. En omdat ik ze ken van de buren op Terschelling. Nu was dat ook wel een hele leuke zelfstandige reu met een hele leuke naam. Gewoon een fijne stoere stabiele hond. Mooi en fier en ruig.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:
laeken schreef:En ik heb ze na een aantal jaren ook wel een beetje mijn honden gevonden :engel:
Oke, dan ga je ze lekker wel met fucking Marion doornemen.
Alsof dat tot prettige resultaten gaat leiden.

Ik lees niet mee wat ik heb er geen behoefte aan om te weten wat zo'n patiënt er allemaal van vindt.
Dat had ik al gedaan voor ik je bericht las. Ik haal het wel weg. Gaat inderdaad nergens toe leiden maar ik heb er ook geen last van. Als jij dat wel hebt haal ik het toch weg. No problem. Ik vind dat alles hier wel erg uit de hand begint te lopen overigens. In geloof dat ik het niet meer snap. Maar dat geeft niks. Ik hoef ook niet alles te snappen en ik vind het geen probleem om het bericht aan te passen. :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door Tineke »

Je kunt natuurlijk nooit zo'n grote groep mensen bij elkaar krijgen en dan verwachten dat iedereen elkaar leuk en aardig gaat vinden.
Dat lijkt mij vrij logisch.
Er zitten hier honden mensen, en mensen met honden in mijn beleving een wereld van verschil.
Net als in het echte leven.
Soms vind je iemand sympathiek op basis van wat hij of zij schrijft, en soms niet.

Sommigen hebben meer contact dan enkel op het forum en er wordt per pb uiteraard ook heel wat afgeroddeld :mrgreen:

Kortom ook net als in het echte leven.

Ik denk trouwens nooit aan farmfood als ik hier wat lees, nog relateer ik het daaraan.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door Tineke »

malinois schreef:Nou rellen kennen we hier allang niet meer... die opstootjes kun je niet vergelijken met de echte rellen van pak em beet 10 - 15 jaar geleden.
Dat alles tegenwoordig netjes verpakt moet worden voor tere zieltjes tja daar kan ik niks mee

Vwb de reactie van Dagmar daar zie ik niets raars in staan eigenlijk.
Mol, Angel eyes en Will de hond die konden er wel wat van,en jij trouwens ook :mrgreen:

Ik heb Wil ontmoet in Spanje, ondanks dat ik best weleens een rel met hem had gehad alhier, en dat was een ontzettende leuke ontmoeting en geen woord meer over de rellen :engel:

Die zijn er nu niet meer inderdaad dat soort rellen.
Nu staan ze zelf vooraan met de grootste bek maar bij een beetje tegengas zijn ze gekwetst en gaan ze met de deur in de hand staan klepperen.
Uiteraard maar kort :mrgreen:

Achter de schermen durven ze dan weer wel hun muil open te trekken, dat dan weer wel.
Uiteraard tegen andere in de hoop op zieltjes te winnen want je zou toch eens op eigen benen moeten staan.

Nee dan had ik toch liever zo'n ouderwetse rel waarin ieders oren, ook die van jezelf, werden gewassen dan dit achterbakse gedoe.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door laeken »

Tineke schreef:
malinois schreef:Nou rellen kennen we hier allang niet meer... die opstootjes kun je niet vergelijken met de echte rellen van pak em beet 10 - 15 jaar geleden.
Dat alles tegenwoordig netjes verpakt moet worden voor tere zieltjes tja daar kan ik niks mee

Vwb de reactie van Dagmar daar zie ik niets raars in staan eigenlijk.
Mol, Angel eyes en Will de hond die konden er wel wat van,en jij trouwens ook :mrgreen:

Ik heb Wil ontmoet in Spanje, ondanks dat ik best weleens een rel met hem had gehad alhier, en dat was een ontzettende leuke ontmoeting en geen woord meer over de rellen :engel:

Die zijn er nu niet meer inderdaad dat soort rellen.
Nu staan ze zelf vooraan met de grootste bek maar bij een beetje tegengas zijn ze gekwetst en gaan ze met de deur in de hand staan klepperen.
Uiteraard maar kort :mrgreen:

Achter de schermen durven ze dan weer wel hun muil open te trekken, dat dan weer wel.
Uiteraard tegen andere in de hoop op zieltjes te winnen want je zou toch eens op eigen benen moeten staan.

Nee dan had ik toch liever zo'n ouderwetse rel waarin ieders oren, ook die van jezelf, werden gewassen dan dit achterbakse gedoe.
Ik ook hoor. Nu denk ik dat het rondom mij wel meevalt en wat mensen vinden en zeggen klopt waarschijnlijk voor geen meter of ik zit er zelf niet mee.
Ik vond die rellen van vroeger ook leuk al was het soms wel heel erg heftig wat mij betreft. Laat mensen zich uitspreken dan lucht dat ook op.

Ik heb trouwens nog nooit iets vastgehouden om er later weer op terug te komen. Dat is het enige dat ik hier al sinds ik hier kom irritant vind. Ik denk trouwens dat dat het directe gevolg is van die achterklap en het erover hebben met anderen om zieltjes te winnen. Zodra je dat doet kun je ook niks meer loslaten. Dan schreef je ergens wat en dan kreeg je de beschermingsbrigade van .... in je nek. Dat vind ik toch zo walgelijk. Denk je he waar komt dit ineens vandaan?

Maar ook al schreeuwen Marion en ik tegen elkaar en moeten we elkaar niet, nog steeds zou ik meezoeken als haar hond kwijt was en vind ik het dus oprecht niks dan vervelend dat deze hond epilepsie heeft. Want zover gaat een forum niet. Willen dat iemand iets onprettigs gebeurd. Voor mij in elk geval niet :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door Tineke »

laeken schreef:
Maar ook al schreeuwen Marion en ik tegen elkaar en moeten we elkaar niet, nog steeds zou ik meezoeken als haar hond kwijt was en vind ik het dus oprecht niks dan vervelend dat deze hond epilepsie heeft. Want zover gaat een forum niet. Willen dat iemand iets onprettigs gebeurd. Voor mij in elk geval niet :wink:
Oh dat zou ik ook doen voor mensen die ik totaal niet mag, helpen met zoeken of herplaatsen indien nodig. En nee ik wil ook niet dat iemand iets echt onprettig gebeurd. Wat minder typen zou ik dan wel weer geen moeite mee hebben :engel:
Het is denk ik maar net hoe belangrijk het forum voor je is, voor sommige is het een aanvulling op het leven, voor andere het hoogtepunt van hun leven :engel:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door laeken »

Tineke schreef:
laeken schreef:
Maar ook al schreeuwen Marion en ik tegen elkaar en moeten we elkaar niet, nog steeds zou ik meezoeken als haar hond kwijt was en vind ik het dus oprecht niks dan vervelend dat deze hond epilepsie heeft. Want zover gaat een forum niet. Willen dat iemand iets onprettigs gebeurd. Voor mij in elk geval niet :wink:
Oh dat zou ik ook doen voor mensen die ik totaal niet mag, helpen met zoeken of herplaatsen indien nodig. En nee ik wil ook niet dat iemand iets echt onprettig gebeurd. Wat minder typen zou ik dan wel weer geen moeite mee hebben :engel:
Het is denk ik maar net hoe belangrijk het forum voor je is, voor sommige is het een aanvulling op het leven, voor andere het hoogtepunt van hun leven :engel:

Hahaha. Zo is dat. Ik ben er wel aan gehecht maar mijn leven.... :schrik:
Afbeelding
Gebruikersavatar
de purmerpeitjes
Actief
Berichten: 292
Lid geworden op: 24 mei 2007 08:35
Mijn ras(sen): Shar-Pei
Aantal honden: 2

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door de purmerpeitjes »

Allemaal internethelden die schreeuwerds en blaaskaken met hun ( voor) oordelen. De meeste hebben niet meer zo’n grote mond als je ze in het echte leven tegenkomt. Degene die het dan nog wel hebben zijn meestal van een bepaald niveau. Sommigen denken er alles maar uit te kunnen flappen en mensen te beledigen Heeft niets met tere zieltjes te maken maar gewoon respectvol en normaal met elkaar te communiceren.

De reacties van Tineke, daar kan ik mij in vinden.
Afbeelding
Tess i.m (2007) Amy i.m. (2011) Fleur i.m. (2013)
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: thuisnestje of broodfok

Ongelezen bericht door maart »

daar lees je dan toch gewoon overheen :U: waarom moet je daar iets van vinden of zeggen? Dat bepaalt de verdere loop van je leven toch niet?
Ik lees ook wel eens met :hmmm: gezicht. Maar dat is niets persoonlijks dat mijn kijk op mijn leven zou moeten veranderen. en is het dat wel, dan nóg blijft het internet, geschreven door een onbekend iemand die god weet waar zit.
Om daar een waardeoordeel van een voedingsfabrikant te gaan aanhangen gaat me echt te ver. Als je zo'n vragen bij het forum hebt, dan kom je er toch niet meer? Het is geen verplichting.

Je leest wat je wil, reageert wat je wil en neemt mee wat je wil meenemen. Verder hoef je er niets mee te hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”