Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Denken jullie mee over Kruimel?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

63673J

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door 63673J »

dagmar88 schreef:
jvanringen schreef:Ik dacht al dat het aan mij lag, maar ik snap er ook niks van.
Ja ja. Dat anderen het altijd veel beter doen en alleen hun manier de goede is, weten we nou wel.
Dat dat altijd en eeuwig onder andermans neus gesmeerd moet worden ook.


Misschien is het een kwestie van vertrouwen. Of interesse.
In de afgelopen zes jaar dat hilde hier over xavi schrijft, heb ik alleen maar het idee gekregen dat ze de lat ontzettend hoog legt voor zichzelf. Wanneer ze even niet aan die (te) hoge eisen voldoet, wordt ze onzeker.
Dat is geen hond die voor een partner plotseling in het verdomhoekje wordt geschoven.

Met een goed stuk grond zou ik met een niet zo gezellige pit x staff helemaal niet meer wandelen. Zat andere manieren om hem bezig te houden. Exposure zorgt bij dergelijke honden alleen maar voor een vol emmertje.
Ik heb acht jaar lang op de gekste tijden stomme stafford spelletjes gedaan die me zelf konden jeuken :U:

Zolang ze aan xavi's behoeften voldoet (en daar twijfel ik niet aan), zie ik niet in waarom ze geen hondje mag dat beter op haar behoeften aansluit.

De hele woonsituatie klikt heerlijk luxe. Ik hoop dat het gaat lukken! :ok:
Waar slaat dat nou weer op?
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

jvanringen schreef:Ik snap wel wát ze wil, maar niet waaróm ze het wil. Voor een gezelschapshondje lijkt het mij inderdaad helemaal niet fijn om zoveel tijd niet bij de baas te zijn. En voor het nieuwe hondje moet het toch ook allemaal een beetje leuk zijn. Of Xavihet leuk zou vinden en hoe leuk, daarvan heb ik geen idee. Maar als hij ‘t niet leuk vindt heb je een probleem erbij.
Ik weet niet waar dat idee vandaan komt, maar vráág het dan tenminste in plaats van zelf het meest negatieve scenario in te vullen.

Voor het gemak neem ik trouwens aan dat zij haar hond wel zal kennen en weet met wel type hond het klikt :roll:
63673J

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door 63673J »

dagmar88 schreef:
jvanringen schreef:Ik snap wel wát ze wil, maar niet waaróm ze het wil. Voor een gezelschapshondje lijkt het mij inderdaad helemaal niet fijn om zoveel tijd niet bij de baas te zijn. En voor het nieuwe hondje moet het toch ook allemaal een beetje leuk zijn. Of Xavihet leuk zou vinden en hoe leuk, daarvan heb ik geen idee. Maar als hij ‘t niet leuk vindt heb je een probleem erbij.
Ik weet niet waar dat idee vandaan komt, maar vráág het dan tenminste in plaats van zelf het meest negatieve scenario in te vullen.

[Voor het gemak neem ik trouwens aan dat zij haar hond wel zal kennen en weet met wel type hond het klikt :roll:
Nou ja, ik las ook dit: “..Waar ik mee zit is dat de honden niet bij ons in huis wonen...”
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:
Voor het gemak neem ik trouwens aan dat zij haar hond wel zal kennen en weet met wel type hond het klikt :roll:
Een hondje van het type gezelschapshond past Xavi misschien prima inderdaad, maar past zo’n type ook in een meer zelfstandige leefomgeving.
Daarom dat ik een type als de pups van Sofie benoemde omdat die me van een zelfstandiger type lijken. Zou het dus in die hoek zoeken
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

jvanringen schreef:Nou ja, ik las ook dit: “..Waar ik mee zit is dat de honden niet bij ons in huis wonen...”
Dan las je ondertussen vast ook dat ze er niet aan gedacht had dat hij in het woonhuis wél mee kan naar de keuken.

En nogmaals.
dagmar88 schreef: In de afgelopen zes jaar dat hilde hier over xavi schrijft, heb ik alleen maar het idee gekregen dat ze de lat ontzettend hoog legt voor zichzelf. Wanneer ze even niet aan die (te) hoge eisen voldoet, wordt ze onzeker.
Er zit een heel groot verschil tussen niet snappen en niet willen snappen.
Zo is het wel weer mooi geweest.
63673J

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door 63673J »

dagmar88 schreef:
jvanringen schreef:Nou ja, ik las ook dit: “..Waar ik mee zit is dat de honden niet bij ons in huis wonen...”
Dan las je ondertussen vast ook dat ze er niet aan gedacht had dat hij in het woonhuis wél mee kan naar de keuken.

En nogmaals.
dagmar88 schreef: In de afgelopen zes jaar dat hilde hier over xavi schrijft, heb ik alleen maar het idee gekregen dat ze de lat ontzettend hoog legt voor zichzelf. Wanneer ze even niet aan die (te) hoge eisen voldoet, wordt ze onzeker.
Er zit een heel groot verschil tussen niet snappen en niet willen snappen.
Zo is het wel weer mooi geweest.
Nou inderdaad. Onbeschoft chagrijnig stuk vreten dat je bent, met je eeuwige grote bek.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

crutz schreef:
dagmar88 schreef:
Voor het gemak neem ik trouwens aan dat zij haar hond wel zal kennen en weet met wel type hond het klikt :roll:
Een hondje van het type gezelschapshond past Xavi misschien prima inderdaad, maar past zo’n type ook in een meer zelfstandige leefomgeving.
Daarom dat ik een type als de pups van Sofie benoemde omdat die me van een zelfstandiger type lijken. Zou het dus in die hoek zoeken
Ik weet niet of een terriër past, dat ligt aan xavi.
Verder ligt het er maar net aan. Zoals ze aangaf is ze drie dagen per week thuis en kunnen de honden tussendoor uitgelaten worden.
Als ze verder veel tijd in het hondenhuis doorbrengt, zou ik ook in een gezelschapshond niet direct een probleem zien.
Alleen lijken ze me, op de middenslag en grote poedel en tibetaan na, al snel te kwetsbaar.

Verder is het denk ik wel belangrijk om te weten of de vriend van hylos een ander vachttype prettiger zou vinden. Met een knipvacht of ruwhaar die goed verzorgd wordt, heb je nauwelijks zooi in huis.
Zeker niet als je haar na het wandelen op laat drogen in het hondenhuis en daar zet wanneer je weg bent. Misschien is de woonkamer dan wel een optie wanneer xavi er ooit niet meer is?
Gebruikersavatar
Wilma
Zeer actief
Berichten: 4006
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:00
Mijn ras(sen): Gos d'Àtura Catalá
Aantal honden: 1
Locatie: Zweden
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Wilma »

Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat ik in jullie geval zou gaan latten in de twee huizen, zolang Xavi leeft. Zelf ben ik dol op honden maar als ik een man zou treffen die er niets mee heeft maar wel mijn grote liefde is, dan zou ik geen hond meer nemen.
Wij hebben overigens ook rond de 3000m2 grond. Op een gegeven moment kennen de honden alle hoekjes, kuilen en plekjes en de bewegingen die buiten de hekken gaande zijn. Het is echt niet zo dat ze de hele dag aan het sjokken of rennen zijn in zo'n tuin. In de praktijk is het zo dat ze na 'controle' toch een plek kiezen in nabijheid van het huis.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

jvanringen schreef:Nou inderdaad. Onbeschoft chagrijnig stuk vreten dat je bent, met je eeuwige grote bek.
Ach jeetje.

Het komt al een tijdje pathologisch over. De twistziekte, pogingen tot uitlokken, het gedraai en dat allemaal vanuit een absurd sterke behoefte aan gelijk halen.
Ik weet niet wanneer dat veranderd is, maar grof of persoonlijk was je nooit. Dat heb ik nog wel eens gezegd geloof ik.
Heel onkarakteristiek. Het komt inmiddels tamelijk zorgwekkend over.
Kan de besten overkomen, zou er wel een afspraak aan wagen om alles weer op een rijtje te krijgen.
In elk geval veel sterkte gewenst.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wilma schreef: Wij hebben overigens ook rond de 3000m2 grond. Op een gegeven moment kennen de honden alle hoekjes, kuilen en plekjes en de bewegingen die buiten de hekken gaande zijn. Het is echt niet zo dat ze de hele dag aan het sjokken of rennen zijn in zo'n tuin. In de praktijk is het zo dat ze na 'controle' toch een plek kiezen in nabijheid van het huis.
Hij hoeft zich niet alleen te vermaken. Het gaat er om dat je daar dat type hond prima bezig en tevreden kunt houden.
Met een parcoursje, flirtpole, autoband laten trekken etc.
Als iedereen het zo deed, zou er geen stafford probleem meer zijn.

Hylos kennende gaat ze dat idee van wandelen toch nooit helemaal laten varen :tongue:
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Tineke »

Persoonlijk zou ik geen tweede hond erbij nemen tenzij je zeker wilt dat je niet hond loos door het leven wilt.
Xavi trekt het prima, dat is altijd maar afwachten of een tweede hond dat ook doet en als de honden elkaar toch niet goed blijken te verdragen heb je een probleem.
En als dat wel goed gaat dan is er de kans dat wanneer een van de honden op een gegeven moment wegvalt de ander dat niet meer trekt alleen.
Dan moet er dus weer een hond bijkomen en dan blijf je dus altijd met honden zitten.
Prima als je dat wilt uiteraard en je partner daar ook geen problemen mee heeft.

Dat zou ik dus zelf wel in mijn overwegingen meenemen.
Op zich met genoeg aandacht en tijd aan de honden moet deze constructie wel lukken.
Maar wil je dat blijvend dat kun je enkel alleen zelf beslissen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Tineke »

dagmar88 schreef:
jvanringen schreef:Nou inderdaad. Onbeschoft chagrijnig stuk vreten dat je bent, met je eeuwige grote bek.
Ach jeetje.

Het komt al een tijdje pathologisch over. De twistziekte, pogingen tot uitlokken, het gedraai en dat allemaal vanuit een absurd sterke behoefte aan gelijk halen.
Ik weet niet wanneer dat veranderd is, maar grof of persoonlijk was je nooit. Dat heb ik nog wel eens gezegd geloof ik.
Heel onkarakteristiek. Het komt inmiddels tamelijk zorgwekkend over.
Kan de besten overkomen, zou er wel een afspraak aan wagen om alles weer op een rijtje te krijgen.
In elk geval veel sterkte gewenst.
Kijk eens aan Dr Dagmar Mcgraw is ook aanwezig.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Hylos »

bedankt voor al jullie reacties! :D
Wat je mening ook mag zijn.. ik kan alles meenemen en overwegen.
Als ik mijn eigen mening maar niet vergeet. :lol1:
dagmar88 schreef:
laeken schreef: Ze liggen overal tot op de leuning van de banken aan toe. Maar alleen keuken en woonkamer en verder nergens. Dat kan prima. Ander gebouw vind ik andere koek. Je hoort en ziet je hond niet. Als die ziek is of zich bezeerd vindt je hem smorgens....dat vind ik persoonlijk een heel naar idee.
Waarom eigenlijk? Als je werkt zijn ze ook zonder toezicht thuis, dan kan er van alles gebeuren.
Nu woon ik hier tijdelijk en heb alle meubels inclusief bed in de woonkamer gepleurd. Maar vanaf boven hoorde ik niet wat ze beneden aan het doen waren.
Er zijn er op het forum wel meer die de honden niet of niet permanent in huis houden, maar in een kennel met nachthok.
Dit is toch gewoon de luxe versie daarvan? En hylos leeft zelf half in het "nachthok" :tongue:
:mrgreen: Het "nachthok" zijn we misschien wel vaker dan in het woonhuis.
Sowieso als de computers er staan. :tongue:

Ik heb gister met vriend besproken wat hier werd gezegd.
En ook (ik weet zo even niet wie dat zei, maar dank daarvoor) dat ik zelf ook een mening heb en dat niet moet vergeten.
Ik zou het heel fijn vinden dat Xavi gewoon een plek in het woonhuis heeft.
Dat gaan we dus gewoon regelen.. vriend zei dat Xavi dan in de woonkamer ook maar voor de open haard moest, want dat vindt Xavi zo fijn.
Je bedenkt t niet he. :LOL:

Hij heeft een paar jaar een hondje in huis gehad, die kwam gewoon overal.
Een boomer kruisinkje.. gewoon klein lief makkelijk beestje.
Hij heeft zich daar met Xavi gewoon heel erg in verkeken, dat is natuurlijk ook niet te vergelijken.
Hij was wel teleurgesteld in dat ik zei dat we beter eerst geen tweede hondje konden nemen.
Het lijkt hem ook leuk samen een hondje te hebben en dat hij dan net zo'n band heeft met t hondje als ik met Xavi. :wink:

Oh en.. ik ga gewoon elke dag met Xavi wandelen hoor.
S ochtends is daar toch geen kip en in de buurt zijn zat andere rustige plekjes te vinden.
De tuin is meer als uitraas en speel plek of als het even niet anders mogelijk is (omdat ik weg ben of zo).
Veel wandelen is niet nodig maar sowieso minimaal 1 x per dag.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tineke schreef: Kijk eens aan Dr Dagmar Mcgraw is ook aanwezig.
:LOL: Flauw. Misschien toch m'n snor eens laten staan :idea:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Tineke »

Hylos schreef:bedankt voor al jullie reacties! :D
Wat je mening ook mag zijn.. ik kan alles meenemen en overwegen.
Als ik mijn eigen mening maar niet vergeet. :lol1:
dagmar88 schreef:
laeken schreef: Ze liggen overal tot op de leuning van de banken aan toe. Maar alleen keuken en woonkamer en verder nergens. Dat kan prima. Ander gebouw vind ik andere koek. Je hoort en ziet je hond niet. Als die ziek is of zich bezeerd vindt je hem smorgens....dat vind ik persoonlijk een heel naar idee.
Waarom eigenlijk? Als je werkt zijn ze ook zonder toezicht thuis, dan kan er van alles gebeuren.
Nu woon ik hier tijdelijk en heb alle meubels inclusief bed in de woonkamer gepleurd. Maar vanaf boven hoorde ik niet wat ze beneden aan het doen waren.
Er zijn er op het forum wel meer die de honden niet of niet permanent in huis houden, maar in een kennel met nachthok.
Dit is toch gewoon de luxe versie daarvan? En hylos leeft zelf half in het "nachthok" :tongue:
:mrgreen: Het "nachthok" zijn we misschien wel vaker dan in het woonhuis.
Sowieso als de computers er staan. :tongue:

Ik heb gister met vriend besproken wat hier werd gezegd.
En ook (ik weet zo even niet wie dat zei, maar dank daarvoor) dat ik zelf ook een mening heb en dat niet moet vergeten.
Ik zou het heel fijn vinden dat Xavi gewoon een plek in het woonhuis heeft.
Dat gaan we dus gewoon regelen.. vriend zei dat Xavi dan in de woonkamer ook maar voor de open haard moest, want dat vindt Xavi zo fijn.
Je bedenkt t niet he. :LOL:

Hij heeft een paar jaar een hondje in huis gehad, die kwam gewoon overal.
Een boomer kruisinkje.. gewoon klein lief makkelijk beestje.
Hij heeft zich daar met Xavi gewoon heel erg in verkeken, dat is natuurlijk ook niet te vergelijken.
Hij was wel teleurgesteld in dat ik zei dat we beter eerst geen tweede hondje konden nemen.
Het lijkt hem ook leuk samen een hondje te hebben en dat hij dan net zo'n band heeft met t hondje als ik met Xavi. :wink:

Oh en.. ik ga gewoon elke dag met Xavi wandelen hoor.
S ochtends is daar toch geen kip en in de buurt zijn zat andere rustige plekjes te vinden.
De tuin is meer als uitraas en speel plek of als het even niet anders mogelijk is (omdat ik weg ben of zo).
Veel wandelen is niet nodig maar sowieso minimaal 1 x per dag.
Dan zou ik er samen voor gaan :ok:

Hier in de wijk wonen wat Norfolk terriërs, dat vind ik stuk voor stuk enige kleine hondjes.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Hylos »

Nanna schreef:
jvanringen schreef:Ik dacht al dat het aan mij lag, maar ik snap er ook niks van.
Nou, zó moeilijk is het niet hoor.
Er is straks een flink terrein met twee huizen. In het ene huis woont geen hond in het andere huis wel. Xavi. En nou zoekt Hylos daar een maatje voor opdat hij niet zo allenig is. De vraag is overigens of hij dat allenige erg vindt maar dat is vers twee ;-)
Hylos heeft ook aangegeven heel veel in huis 2 aanwezig te zijn omdat daar het kantoor en de gameruimte is. En ze wil er ook regelmatig slapen.
Ik neem aan dat vriend geen hond in hun andere huis wil en dat is zijn goeie recht. Kunnen wij met zijn allen van alles van vinden maar het is zoals het is.
Als ik een agressieve hond had (er loopt opeens een rilling over mijn rug :mrgreen: ) dan bleef ie mooi op dat afgesloten terrein en nam ik de sociale wel mee als ik wat sociaals ging doen. Zo raar is dat toch niet? Waarom is dat nou opeens 'zielig'?
Als het achterliggende bos lekker rustig is zou ik dan daar met Xavi gaan spazieren.
Ik zou zelf niet wat uitkiezen uit de rasgroep gezelschapshondjes want die willen maar één ding en dat is 24/7 bij de baas zijn. Daar zijn ze voor gefokt.
Ik zou een wat steviger teef kiezen en dat kan van alles zijn, zolang jij het maar leuk vindt. Ik neem aan dat Xavi wel met teven overweg kan?
Ik kan er eigenlijk geen zinnig woord over zeggen waar Xavi wel of niet mee overweg kan.
De ene keer valt hij uit en de andere keer staat zo;n beest voor je neus en is het allemaal prima. :denken:
Kleine en middelmaat hondje vindt hij allemaal prima, maar hij negeert ze eigenlijk.
Alleen de boxer teef van de buren was helemaal het einde, maar dan slaat ie wat door en gaat ie steeds rijden en super druk doen.
Ik weet ook niet of ik Xavi blij maak met een hondje er bij hoor.
Misschien is een kat een beter idee :lol1:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hylos schreef: Kleine en middelmaat hondje vindt hij allemaal prima, maar hij negeert ze eigenlijk.
:wink: Dat zou voor mij het grootste punt zijn.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

dagmar88 schreef:Ik weet niet of een terriër past, dat ligt aan xavi.
Dat leek mij dus ook al.
Als ze verder veel tijd in het hondenhuis doorbrengt, zou ik ook in een gezelschapshond niet direct een probleem zien.
Alleen lijken ze me, op de middenslag en grote poedel en tibetaan na, al snel te kwetsbaar.
Voor wat dan? Xavi laat zich er toch niet bovenop vallen?
Hondjes van 6-10 kilo zat in die groep.
Verder is het denk ik wel belangrijk om te weten of de vriend van hylos een ander vachttype prettiger zou vinden. Met een knipvacht of ruwhaar die goed verzorgd wordt, heb je nauwelijks zooi in huis.
Zeker niet als je haar na het wandelen op laat drogen in het hondenhuis en daar zet wanneer je weg bent. Misschien is de woonkamer dan wel een optie wanneer xavi er ooit niet meer is?
Ook een goeie ja.
Als er geen haar afvalt scheelt dat de wereld.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Fijn dat je het nu helder hebt gekregen voor jezelf.

Als ik in jouw situatie zou zitten, zou ik het wel weten: één huis voor mij en de honden en één huis voor mijn vriend. Lijkt me heerlijk.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door malinois »

Alfilillo schreef:Fijn dat je het nu helder hebt gekregen voor jezelf.

Als ik in jouw situatie zou zitten, zou ik het wel weten: één huis voor mij en de honden en één huis voor mijn vriend. Lijkt me heerlijk.
Hahaha mijn idee!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door blondie »

dagmar88 schreef:
Hylos schreef: Kleine en middelmaat hondje vindt hij allemaal prima, maar hij negeert ze eigenlijk.
:wink: Dat zou voor mij het grootste punt zijn.
Mijn eerste herder vond het eigenlijk ook wel prima als enige hond, dat besefte ik me pas later toen er al een tweede hond bij was gekomen.
Toch had hij buiten zijn favorieten en stond ik soms verbaasd met welke type hond hij wel ineens enthousiast werd en ineens kon spelen :o
En de hond die erbij kwam was ook een goede match hoor, maar toen ze eens een paar maanden elders verbleef merkte ik aan hem dat hij haar niet echt mistte en het heerlijk vond om weer alleen mij voor zichzelf te hebben. Voor hem had ik het dus niet hoeven doen.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door blondie »

Cleva schreef:Ik vind dat een hond bij zijn baas hoort. Ook snachts.
Als dat niet het geval is dan maakt het niet uit of hij nou in de gang, in de keuken, in de auto of in de dependance alleen ligt te zijn.

Ik vind het niet zielig om je hond weg te sluiten. Daar gaat het niet over.
Het ontberen van A betekent niet per definitie dat B aan de hand is. Het is geen staartdeling.
Maar ik weet wel dat een hond niet gemaakt is om achter te laten aan een ketting of achter een deur.
Dat is niet de essentie van de symbiose tussen mensen en honden.

Een ruim voldoende is een ruim voldoende maar het wordt nooit een idylle.
Niet samen zijn is niet samen zijn en het zal ons allen glashelder zijn dat de hond liever wel samen is.
Weet niet of dat voor alle honden zo gesteld kan worden. Het is een combi van de aard van een hond, gewenning en of en hoe een hond al dan niet met andere honden gehouden wordt.
Sommige honden die niet anders gewend zijn dan in kennel, en tuin te leven en sporadisch is aangewend om in huis te komen zullen zich buiten of solitair prettiger voelen. En soms zelfs huishonden die gewend zijn om zichzelf terug te trekken vinden dat prettiger dan dat ze bij de mensen zijn.
Jol in het vorige huishouden was vaak niet bij mensen te vinden, die lag bovenaan de trap. Ik kon daar zelf maar moeilijk aan wennen dat een hond zich telkens zo afzonderde, ik was gewend dat mijn honden altijd wel ergens in mijn omgeving waren omdat ze dat zelf prettig vonden.
Het is door de jaren heen bijgetrokken, ze ligt nu ook vaker bij ons in de woonkamer.. maar dat heeft best wel een tijd geduurd. En ik heb haar altijd de keuze gelaten dus nooit gedwongen om bij ons te blijven.
En mijn eerste herder was kennel gewend en kwam bijna niet in de woonkamer, en hij had ook een roedelgenoot. Maar destijds bij zijn baas zag ik al de hond voor de ramen staan, omdat hij er graag bij wilde.. ik had daar zelf moeite mee.
Enfin, hij is later bij mij komen wonen en was zeer snel gewend aan het huiselijke leven :mrgreen: terwijl zijn roedelgenoot het eigenlijk prima vond buiten en zijn eigen ding doen en daarnaast zich inzette voor de dingen die de baas met hem ondernam.
Dus ben ik van mening dat het niet voor iedere hond geldt dat ze graag altijd bij de bazen in de buurt willen zijn en continue contact willen hebben.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door blondie »

Ik hoop dat de vriend Hylos wat beter leert kennen als hij (de hond) wat meer betrokken wordt, door dus ook wat meer in de woonkamer te zijn, wat nu ook besproken is tussen de vriend en TS.
Van daaruit kunnen ze denk ik ook beter nadenken over een hond erbij en wat voor type hond, en of ze echt nog een tweede hond willen.
Het verschil tussen een makkelijke hond die de vriend gewend was en een type als Hylos, is natuurlijk wel groot. En daar kun je mee inschikken, of het wordt een grote drempel.
Maar denk wel dat hoe een hond in huis is losgekoppeld moet worden van hoe een hond buiten is met wandelen. Het blijft een groot contrast als de vriend een kleine vriendelijke boomer gewend is, maar als je andere positieve dingen van een hond leert kennen en waarderen, dan kan er ook meer begrip ontstaan en een andere manier van omgang en wellicht dan beslissen of een andere hond erbij een optie is. En wat ik per PB ook heb gezegd, de vriend moet niet denken dat bij de aanschaf van een tweede hond het wordt van mijn en haar hond, want zo werkt het vaak niet in de koppen van honden :wink:
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Jackira »

Hylos schreef:bedankt voor al jullie reacties! :D
Wat je mening ook mag zijn.. ik kan alles meenemen en overwegen.
Als ik mijn eigen mening maar niet vergeet. :lol1:
dagmar88 schreef:
laeken schreef: Ze liggen overal tot op de leuning van de banken aan toe. Maar alleen keuken en woonkamer en verder nergens. Dat kan prima. Ander gebouw vind ik andere koek. Je hoort en ziet je hond niet. Als die ziek is of zich bezeerd vindt je hem smorgens....dat vind ik persoonlijk een heel naar idee.
Waarom eigenlijk? Als je werkt zijn ze ook zonder toezicht thuis, dan kan er van alles gebeuren.
Nu woon ik hier tijdelijk en heb alle meubels inclusief bed in de woonkamer gepleurd. Maar vanaf boven hoorde ik niet wat ze beneden aan het doen waren.
Er zijn er op het forum wel meer die de honden niet of niet permanent in huis houden, maar in een kennel met nachthok.
Dit is toch gewoon de luxe versie daarvan? En hylos leeft zelf half in het "nachthok" :tongue:
:mrgreen: Het "nachthok" zijn we misschien wel vaker dan in het woonhuis.
Sowieso als de computers er staan. :tongue:

Ik heb gister met vriend besproken wat hier werd gezegd.
En ook (ik weet zo even niet wie dat zei, maar dank daarvoor) dat ik zelf ook een mening heb en dat niet moet vergeten.
Ik zou het heel fijn vinden dat Xavi gewoon een plek in het woonhuis heeft.
Dat gaan we dus gewoon regelen.. vriend zei dat Xavi dan in de woonkamer ook maar voor de open haard moest, want dat vindt Xavi zo fijn.
Je bedenkt t niet he. :LOL:

Hij heeft een paar jaar een hondje in huis gehad, die kwam gewoon overal.
Een boomer kruisinkje.. gewoon klein lief makkelijk beestje.
Hij heeft zich daar met Xavi gewoon heel erg in verkeken, dat is natuurlijk ook niet te vergelijken.
Hij was wel teleurgesteld in dat ik zei dat we beter eerst geen tweede hondje konden nemen.
Het lijkt hem ook leuk samen een hondje te hebben en dat hij dan net zo'n band heeft met t hondje als ik met Xavi. :wink:

Oh en.. ik ga gewoon elke dag met Xavi wandelen hoor.
S ochtends is daar toch geen kip en in de buurt zijn zat andere rustige plekjes te vinden.
De tuin is meer als uitraas en speel plek of als het even niet anders mogelijk is (omdat ik weg ben of zo).
Veel wandelen is niet nodig maar sowieso minimaal 1 x per dag.
Wat goed dat je het zo besproken hebt. Jouw mening doet er net zo goed toe. En ook super dat je vriend het zo op heeft gepakt. Misschien kan hij met Xavi wel een band opbouwen.
Gebruikersavatar
mijke
Zeer actief
Berichten: 16537
Lid geworden op: 05 jan 2012 22:04
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1
Locatie: Groningen

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door mijke »

Haha, dit is wel een grappig topic om door te lezen, van het overweldigde 'whaaa twee huizen wat moet/kan ik daar mee overzicht kwijt huuuu' naar 'oh het is eigenlijk heel simpel' :P Heel herkenbaar, het had zo een topic van mij kunnen zijn haha. Maar fijn dat het je heeft geholpen helder te krijgen wat je zelf eigenlijk wilt!

Als ik 2 huizen op een perceel had wist ik het ook wel. Platgooien dat ene huis :P Mijn leven verdelen over twee huizen zou mij echt veeeeeeeeeel te onoverzichtelijk zijn. En dan moet je ook nog dubbel schoonmaken, nou, dubbeldoei dus!

Of je begint een B&B :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”