Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Denken jullie mee over Kruimel?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Hylos »

Tsja, wat een change of plans ineens.
Van twijfels over herplaatsen naar ideeën over een hondje er bij.
100% rond is het nog niet.. maar onder voorbehoud hebben wij ons droomhuis gekocht.
Relatief afgelegen, 3000m+ tuin, tegen het bos aan en een zee van rust en ruimte om ons heen.

Op het perceel staat een grote woning en nog een kleinere woning, die kleine wordt het kantoor/game ruimte (we zijn nu eenmaal nerds) en de andere helft "hondenhuis".
Ik had een voorwaarde; dan komt er wel een hond bij.
Als gezelschap voor Xavi en omdat ik echt graag een hondje wil waar ik wat leuks mee kan doen buiten de deur. :mann:

Nu komt dus het moeilijke. Wat voor hond moet dit gaan worden?
Sowieso een klein hondje/kleine middelmaat.
Een teefje. Makkelijk, niet te druk, zelfstandig.
Waar ik mee zit is dat de honden niet bij ons in huis wonen.
We zijn vaak zat in dat andere huisje te vinden, maar anders zitten ze daar dus samen.
Xavi woont hier ook op kantoor en dat is nooit een probleem geweest.
Ik zit vaak bij hem, laat hem voldoende uit, spelen in de tuin.. samen even op zijn bankje slapen.. je hoort hem nooit.
Dit zoek ik dus ook in een tweede hondje.
Liefst dus een Xavi maar dan niet zo eigengereid, eigenwijs en vervelend naar andere honden. :engel:
Daarnaast.. als ik alleen met kruimel op pad ga, is dat erg voor Xavi?
Wat is de ervaring met mensen die 2 of meerdere honden hebben?

Wat ik verder graag wil:
Kruimel moet wel (ja dat moet ik haar aanleren) los kunnen lopen.. voornamelijk omdat ik ze dan ook samen uit kan laten (Xavi heb ik mn handen wel vol aan).
Sociaal naar mens (vind ik erg belangrijk!) en dier.
Geen super harige/bewerkelijke vacht
Beetje baasgericht, leuk vinden samen iets te doen

En willen jullie meedenken met de situatie?
Misschien is het sowieso niet handig, ik kan het wat lastig inschatten
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Als hier wat bijkomt laat ik dat gewoon in de routine meedraaien, dat snappen ze vanzelf.
En er gaat er regelmatig één apart mee. Diens naam ik noem, die mag. De rest krijgt wat lekkers.
Dat gaat allemaal best vanzelf.
Loslopen idem trouwens.

Zoek iets normaalsnuitigs uit de gezelschapshonden. je kunt evt vacht korthouden he, dat scheelt onderhoud.
En die zijn baasgericht, lopen niet weg, zijn altijd in voor van alles en ze zijn sociaal.
Niet te klein he, die zijn te snel stuk met zo'n lomperd in d ebuurt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door laeken »

Waarom wonen je honden niet bij jou? Een pup kun je echt niet in een game huis in de tuin houden wat mij betreft. Ik snap het niet helemaal nu ik dit lees. Voel je niet aangevallen hoor. Zat honden wonen in kennels. Maar waarom zoek je dan een hond? Ik denk dat mijn honden zo ontzettend stabiel en makkelijk zijn omdat ze permanente aansluiting bij ons roedel mensen hebben. Ze zouden dat echt niet kunnen missen. Juist omdat ze bij ons wonen zijn ze zo makkelijk. Ik denk dat als je echt een goede fijne lieve betrouwbare hond wil het essentieel is dat die hond bij je hoort. En niet in een ruimte zit terwijl jij in een andere ruimte in de buurt woont waar de hond niet mag komen.

Waarom neem je je hond niet gewoon bij je in huis? Dit verhaal maakt me ontzettend nieuwsgierig naar de achterliggende gedachten.
Laatst gewijzigd door laeken op 17 apr 2019 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Kruimel53 schreef:Hoezo :hmmm: :hmmm: wat valt er over mij na te denken? :pffff:
Niets, scheer je weg :hmmm: :hmmm: :hmmm:
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Pemba
Zeer actief
Berichten: 14575
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Pemba »

Marjoleine schreef:Als hier wat bijkomt laat ik dat gewoon in de routine meedraaien, dat snappen ze vanzelf.
En er gaat er regelmatig één apart mee. Diens naam ik noem, die mag. De rest krijgt wat lekkers.
Dat gaat allemaal best vanzelf.
Loslopen idem trouwens.

Zoek iets normaalsnuitigs uit de gezelschapshonden. je kunt evt vacht korthouden he, dat scheelt onderhoud.
En die zijn baasgericht, lopen niet weg, zijn altijd in voor van alles en ze zijn sociaal.
Niet te klein he, die zijn te snel stuk met zo'n lomperd in d ebuurt.
Ik denk niet dat gezelschapshonden geschikt zijn om apart in een "schuur" te houden, de mijne alvast niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Pemba schreef:Ik denk niet dat gezelschapshonden geschikt zijn om apart in een "schuur" te houden, de mijne alvast niet.
Het is een huis, zegt ze.
En zo vaak zijn ze niet alleen.
Niet vaker dan mensen die hele dagen werken en dat zijn er heel veel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Hylos »

Marjoleine schreef:Als hier wat bijkomt laat ik dat gewoon in de routine meedraaien, dat snappen ze vanzelf.
En er gaat er regelmatig één apart mee. Diens naam ik noem, die mag. De rest krijgt wat lekkers.
Dat gaat allemaal best vanzelf.
Loslopen idem trouwens.

Zoek iets normaalsnuitigs uit de gezelschapshonden. je kunt evt vacht korthouden he, dat scheelt onderhoud.
En die zijn baasgericht, lopen niet weg, zijn altijd in voor van alles en ze zijn sociaal.
Niet te klein he, die zijn te snel stuk met zo'n lomperd in d ebuurt.
Dankjewel
Een "gezelschapshonden kruising" lijkt me idd het geschiktst.
Als die dan maar wel zelfstandig genoeg zijn om niet constant bij de mens te willen zijn.
Goed idee, dat lekkers geven aan de hond die achterblijft. :D
Kruimel53 schreef:Hoezo :hmmm: :hmmm: wat valt er over mij na te denken? :pffff:
Ik moest ook gelijk aan jou denken toen ik de topictitel typte. :mrgreen:
Sorry, andere Kruimel!
laeken schreef:Waarom wonen je honden niet bij jou? Een pup kun je echt niet in een game huis in de tuin houden wat mij betreft. Ik snap het niet helemaal nu ik dit lees. Voel je niet aangevallen hoor. Zat honden wonen in kennels. Maar waarom zoek je dan een hond? Ik denk dat mijn honden zo ontzettend stabiel en makkelijk zijn omdat ze permanente aansluiting bij ons roedel mensen hebben. Ze zouden dat echt niet kunnen missen.
Ik voel me niet aangevallen, begrijp het helemaal.
De een houdt zijn hond in een kennel de ander heeft ze in bed. :wink:
Xavi is natuurlijk dat laatste gewend, maar vindt zijn eigen ruimte met eigen bank ook prima.
Het idee dat die ruimte niet meer aan huis zit maar 20 meter verderop staat.. vind ik voor Xavi echt niet leuk als hij daar dan alleen zit.
Vandaar het idee een hondje er bij (en ook voor mezelf dus).
Nu is het niet zo dat 2/3x uitgelaten worden en daar dan altijd maar wat alleen zitten.
Wij zijn daar vaak, misschien wel vaker dan in het andere huis. :engel:
En sowieso veel buiten (ik dan) en dan kunnen ze mooi mee.
Ik laat ze er echt niet verpieteren.
Er komt sowieso een slaapbank, dan kan ik ook regelmatig bij ze slapen.. want dat mis ik nu.

Maargoed, misschien is het een belachelijk idee hoor.
In dat geval zijn er ruimtes zat in het andere huis en krijgt Xavi daar gewoon een plekje.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Hylos »

Pemba schreef:
Marjoleine schreef:Als hier wat bijkomt laat ik dat gewoon in de routine meedraaien, dat snappen ze vanzelf.
En er gaat er regelmatig één apart mee. Diens naam ik noem, die mag. De rest krijgt wat lekkers.
Dat gaat allemaal best vanzelf.
Loslopen idem trouwens.

Zoek iets normaalsnuitigs uit de gezelschapshonden. je kunt evt vacht korthouden he, dat scheelt onderhoud.
En die zijn baasgericht, lopen niet weg, zijn altijd in voor van alles en ze zijn sociaal.
Niet te klein he, die zijn te snel stuk met zo'n lomperd in d ebuurt.
Ik denk niet dat gezelschapshonden geschikt zijn om apart in een "schuur" te houden, de mijne alvast niet.
Het is een compleet huis incl badkamer, keuken en 3 slaapkamers, vloerverwarming etc.
En als het lukt komt er ook nog een houtkachel want daar houdt Xavi zo van. :LOL:
Die huidige bewoners hebben eerst 2 a 3 jaar in dat huis gewoond. :wink:

Als alles rond is plaats ik wel even foto's. Dan is het wat duidelijker!
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Dus: gewoon een kleine hond erbij. Geen haarbal, moet een beetje leuk los kunnen lopen en bij Xavi passen. Is dat de moraal van het verhaal?
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

bram en thijs schreef:Dus: gewoon een kleine hond erbij. Geen haarbal, moet een beetje leuk los kunnen lopen en bij Xavi passen. Is dat de moraal van het verhaal?
Zo lees ik het.
En ik werk toevallig thuis maar de meeste mensen dus niet.
Denk dat zo'n uk aan aandacht niks tekort komt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door crutz »

Marjoleine schreef:
bram en thijs schreef:Dus: gewoon een kleine hond erbij. Geen haarbal, moet een beetje leuk los kunnen lopen en bij Xavi passen. Is dat de moraal van het verhaal?
Zo lees ik het.
En ik werk toevallig thuis maar de meeste mensen dus niet.
Denk dat zo'n uk aan aandacht niks tekort komt.
Inderdaad dat dus.

Een kleine Sofie (als er nog beschikbaar zijn) :mann:
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Hylos »

bram en thijs schreef:Dus: gewoon een kleine hond erbij. Geen haarbal, moet een beetje leuk los kunnen lopen en bij Xavi passen. Is dat de moraal van het verhaal?
Haha, ja daar komt het idd op neer. :lol1:
Marjoleine schreef:
bram en thijs schreef:Dus: gewoon een kleine hond erbij. Geen haarbal, moet een beetje leuk los kunnen lopen en bij Xavi passen. Is dat de moraal van het verhaal?
Zo lees ik het.
En ik werk toevallig thuis maar de meeste mensen dus niet.
Denk dat zo'n uk aan aandacht niks tekort komt.
Wij werken zo nu en dan ook thuis.
Ben sowieso 1 dag in de week thuis(naast t weekend) en mocht ik langer dan 8 uren werken dan komt de hondenuitlaat.
Dat is daar natuurlijk al helemaal makkelijk want met meer dan 3000m2 tuin hoeven ze niet per se de straat op om uitgelaten te worden.

Ben soms alleen een beetje bang dat ik het zielig ga vinden voor Xavi.
Ik mis dat zo, echt een flink stuk wandelen.
En dat kan daar prachtig, het is zo'n mooi gebied.
Uk kan dan mooi mee, maar er worden daar best wel wat honden (los) uitgelaten dus met Xavi blijft dat oppassen.
Er moet daar maar echt een flirtpole in de tuin komen. :idea:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Hylos »

crutz schreef:
Marjoleine schreef:
bram en thijs schreef:Dus: gewoon een kleine hond erbij. Geen haarbal, moet een beetje leuk los kunnen lopen en bij Xavi passen. Is dat de moraal van het verhaal?
Zo lees ik het.
En ik werk toevallig thuis maar de meeste mensen dus niet.
Denk dat zo'n uk aan aandacht niks tekort komt.
Inderdaad dat dus.

Een kleine Sofie (als er nog beschikbaar zijn) :mann:
Moest ik zelf ook al aan denken. :mrgreen:
Maar ik denk niet dat een pup verstandig is.
Die zal er de eerste maanden toch echt flink vaker uit moeten en sowieso meer aandacht en begeleiding nodig hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door crutz »

Hylos schreef:
crutz schreef:
Marjoleine schreef:
bram en thijs schreef:Dus: gewoon een kleine hond erbij. Geen haarbal, moet een beetje leuk los kunnen lopen en bij Xavi passen. Is dat de moraal van het verhaal?
Zo lees ik het.
En ik werk toevallig thuis maar de meeste mensen dus niet.
Denk dat zo'n uk aan aandacht niks tekort komt.
Inderdaad dat dus.

Een kleine Sofie (als er nog beschikbaar zijn) :mann:
Moest ik zelf ook al aan denken. :mrgreen:
Maar ik denk niet dat een pup verstandig is.
Die zal er de eerste maanden toch echt flink vaker uit moeten en sowieso meer aandacht en begeleiding nodig hebben.
Een pup draait toch zo mee in de dagelijkse zaken.
Inderdaad zal een pup veel meer uit moeten, maar met een herplaatser kan je het ook niet treffen zeg maar ;)

Als de pup gewoon de zorg en aandacht krijgt lijkt me dat de beste optie. En is er geen tijd voor zorg en aandacht dan is sowieso een hond er bij geen optie lijkt me.

Mogelijk voor het uitlaten een hondenluik in dat huis?
Is de verkoop en verhuis al rond over 8 weken? Want dan zou de pup gewoon eerst in de huidige situatie kunnen wennen
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Crescent »

Allereerst: gefeliciteerd! Nog even de koop rondkrijgen dus, spannend. Het komt op mij over alsof het juist allemaal redelijk onvast is, je gaat van Xavi herplaatsen naar nog een hond erbij. Waarom niet eerst verhuizen, settelen en dan pas kijken naar een tweede?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Hylos »

Heavy schreef:Dus dat tweede huis staat 20 meter van het woonhuis af ? Maar de honden kunnen dan niet vrij van dat huis naar het andere huis lopen? Is het de bedoeling dat daar ook een afscheiding tussen komt dan ? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen .

Waarom is het dan wel zielig voor Xavi om alleen te moeten zijn en nu niet als je niet thuis bent?
Ze kunnen op het terrein lopen.. het is 1 groot perceel met 2 woningen.
Er komt wel een omheind veld aan het kleine huis vast. Puur voor Xavi want de gaat er anders vandoor.

Omdat hij nu 5 meter bij me vandaan zit in hetzelfde huis.. dat heeft een hond natuurlijk ook wel in de gaten.
Dan loop je ook sneller en vaker even naar binnen.
Om hem alleen in dat andere huis te zetten, dat lijkt me maar niks.
Ook al had hij een luik en kon hij buiten wat voor het hek staan waken en krijsen.. dat idee vind ik wat naar dat hij daar dan alleen zit.

Tsja, waakhonden/erfhonden zijn vaak ook alleen.
Misschien zou Xavi dat wel prachtig vinden hoor. :wink:
Beetje hele dag de weg en het hek in de gaten houden en blaffen naar alles wat voorbij komt.
Hij mag wel graag waken. :tongue:
Tis zeker wel een optie, makkelijk te realiseren.
Nanna schreef:Ik zit me af te vragen of je de loterij gewonnen hebt :LOL:
:mrgreen:
Een lot uit de loterij! :tongue:
Crescent schreef:Allereerst: gefeliciteerd! Nog even de koop rondkrijgen dus, spannend. Het komt op mij over alsof het juist allemaal redelijk onvast is, je gaat van Xavi herplaatsen naar nog een hond erbij. Waarom niet eerst verhuizen, settelen en dan pas kijken naar een tweede?
Zou ook kunnen hoor.
Ik ben altijd redelijk onvast in mijn hoofd (ADD'er) :mrgreen:
Dat vliegt de hele dag alle kanten op en kan behoorlijk impulsief zijn.
Ik denk dat ik heel veel plezier zou hebben van zo'n hondje.
En mbt Xavi.. deze locatie lost gewoon erg veel op.
Die twijfels gingen bij mij over het uitlaten en het feit dat ik hem zo moeilijk ergens kwijt kon bij een oppas en dat wel nodig had ivm werk.
Dat eerste hoef ik me dus al niet meer druk over te maken(en dát scheelt het meeste!) en het tweede is inmiddels sowieso al opgelost.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lunatic
Zeer actief
Berichten: 8931
Lid geworden op: 17 jan 2011 18:53
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hylos schreef:
Marjoleine schreef:Als hier wat bijkomt laat ik dat gewoon in de routine meedraaien, dat snappen ze vanzelf.
En er gaat er regelmatig één apart mee. Diens naam ik noem, die mag. De rest krijgt wat lekkers.
Dat gaat allemaal best vanzelf.
Loslopen idem trouwens.

Zoek iets normaalsnuitigs uit de gezelschapshonden. je kunt evt vacht korthouden he, dat scheelt onderhoud.
En die zijn baasgericht, lopen niet weg, zijn altijd in voor van alles en ze zijn sociaal.
Niet te klein he, die zijn te snel stuk met zo'n lomperd in d ebuurt.
Dankjewel
Een "gezelschapshonden kruising" lijkt me idd het geschiktst.
Als die dan maar wel zelfstandig genoeg zijn om niet constant bij de mens te willen zijn.
Goed idee, dat lekkers geven aan de hond die achterblijft. :D
Kruimel53 schreef:Hoezo :hmmm: :hmmm: wat valt er over mij na te denken? :pffff:
Ik moest ook gelijk aan jou denken toen ik de topictitel typte. :mrgreen:
Sorry, andere Kruimel!
laeken schreef:Waarom wonen je honden niet bij jou? Een pup kun je echt niet in een game huis in de tuin houden wat mij betreft. Ik snap het niet helemaal nu ik dit lees. Voel je niet aangevallen hoor. Zat honden wonen in kennels. Maar waarom zoek je dan een hond? Ik denk dat mijn honden zo ontzettend stabiel en makkelijk zijn omdat ze permanente aansluiting bij ons roedel mensen hebben. Ze zouden dat echt niet kunnen missen.
Ik voel me niet aangevallen, begrijp het helemaal.
De een houdt zijn hond in een kennel de ander heeft ze in bed. :wink:
Xavi is natuurlijk dat laatste gewend, maar vindt zijn eigen ruimte met eigen bank ook prima.
Het idee dat die ruimte niet meer aan huis zit maar 20 meter verderop staat.. vind ik voor Xavi echt niet leuk als hij daar dan alleen zit.
Vandaar het idee een hondje er bij (en ook voor mezelf dus).
Nu is het niet zo dat 2/3x uitgelaten worden en daar dan altijd maar wat alleen zitten.
Wij zijn daar vaak, misschien wel vaker dan in het andere huis. :engel:
En sowieso veel buiten (ik dan) en dan kunnen ze mooi mee.
Ik laat ze er echt niet verpieteren.
Er komt sowieso een slaapbank, dan kan ik ook regelmatig bij ze slapen.. want dat mis ik nu.

Maargoed, misschien is het een belachelijk idee hoor.
In dat geval zijn er ruimtes zat in het andere huis en krijgt Xavi daar gewoon een plekje.
Ik snap er ook geen drol van, van Xavi in bed naar Xavi alleen in een andere ruimte :scratch: je vriend houd niet van honden? En dan er eentje bij nemen omdat dat leuker ik voor Xavi en een beetje voor jou...Absoluut niet mijn manier van honden houden, honden zijn roedeldieren en zijn graag bij je, niet in een apart huis, zeker een gezelschapshondje niet.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Hylos »

Misschien is het wel een achterlijk idee en moet het helemaal anders.
Al heeft natuurlijk iedereen overal een andere mening over.
Ik zal uit moeten zoeken wat best bij de hond en onze situatie past.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik snap je wens voor een sociaal hondje erbij wel hoor.
Zo is Taxi hier ook gekomen, ik had Gimmick al en Gentle doe je met veel activiteiten gewoon geen plezier.
En met Gimmick kon heel veel niet.

Dus Taxi erbij en dat haalde voor mij de druk bij Gimmick er wel af.
Met Taxi kon ik sporten en alles ondernemen. En met Gimmick de dingen doen die bij haar pasten.
Maar samen lopen was er niet bij.
Je moet je kruimel ook eens op moeten kunnen halen hè en dat kan niet met Xavi erbij. Dus dat maakt het wel ingewikkeld.
Ik kon taxi niet goed begeleiden als ik gimmick erbij had want dat is opletten, sturen, begeleiden, en nog meer opletten en vervelend gedrag wordt makkelijk overgenomen. Dus liep ik twee rondes.
Verre van ideaal hoor.
En toen taxi makkelijk werd toen had hij het probleemloos door dat ik gimmick mee had en dus niet in kon grijpen als hij iets deed wat niet volgens onze regels was....
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door malinois »

Lunatic schreef:
Hylos schreef:
Marjoleine schreef:Als hier wat bijkomt laat ik dat gewoon in de routine meedraaien, dat snappen ze vanzelf.
En er gaat er regelmatig één apart mee. Diens naam ik noem, die mag. De rest krijgt wat lekkers.
Dat gaat allemaal best vanzelf.
Loslopen idem trouwens.

Zoek iets normaalsnuitigs uit de gezelschapshonden. je kunt evt vacht korthouden he, dat scheelt onderhoud.
En die zijn baasgericht, lopen niet weg, zijn altijd in voor van alles en ze zijn sociaal.
Niet te klein he, die zijn te snel stuk met zo'n lomperd in d ebuurt.
Dankjewel
Een "gezelschapshonden kruising" lijkt me idd het geschiktst.
Als die dan maar wel zelfstandig genoeg zijn om niet constant bij de mens te willen zijn.
Goed idee, dat lekkers geven aan de hond die achterblijft. :D
Kruimel53 schreef:Hoezo :hmmm: :hmmm: wat valt er over mij na te denken? :pffff:
Ik moest ook gelijk aan jou denken toen ik de topictitel typte. :mrgreen:
Sorry, andere Kruimel!
laeken schreef:Waarom wonen je honden niet bij jou? Een pup kun je echt niet in een game huis in de tuin houden wat mij betreft. Ik snap het niet helemaal nu ik dit lees. Voel je niet aangevallen hoor. Zat honden wonen in kennels. Maar waarom zoek je dan een hond? Ik denk dat mijn honden zo ontzettend stabiel en makkelijk zijn omdat ze permanente aansluiting bij ons roedel mensen hebben. Ze zouden dat echt niet kunnen missen.
Ik voel me niet aangevallen, begrijp het helemaal.
De een houdt zijn hond in een kennel de ander heeft ze in bed. :wink:
Xavi is natuurlijk dat laatste gewend, maar vindt zijn eigen ruimte met eigen bank ook prima.
Het idee dat die ruimte niet meer aan huis zit maar 20 meter verderop staat.. vind ik voor Xavi echt niet leuk als hij daar dan alleen zit.
Vandaar het idee een hondje er bij (en ook voor mezelf dus).
Nu is het niet zo dat 2/3x uitgelaten worden en daar dan altijd maar wat alleen zitten.
Wij zijn daar vaak, misschien wel vaker dan in het andere huis. :engel:
En sowieso veel buiten (ik dan) en dan kunnen ze mooi mee.
Ik laat ze er echt niet verpieteren.
Er komt sowieso een slaapbank, dan kan ik ook regelmatig bij ze slapen.. want dat mis ik nu.

Maargoed, misschien is het een belachelijk idee hoor.
In dat geval zijn er ruimtes zat in het andere huis en krijgt Xavi daar gewoon een plekje.
Ik snap er ook geen drol van, van Xavi in bed naar Xavi alleen in een andere ruimte :scratch: je vriend houd niet van honden? En dan er eentje bij nemen omdat dat leuker ik voor Xavi en een beetje voor jou...Absoluut niet mijn manier van honden houden, honden zijn roedeldieren en zijn graag bij je, niet in een apart huis, zeker een gezelschapshondje niet.
Ik snap er ook niet veel van...
Ik heb niks tegen honden in kennels laat dat duidelijk zijn maar waarom mag hij niet in jullie gewone huis? Dat stukje snap ik niet... dat mensen werken etc snap ik helemaal maar waarom moeten honden dan ook als je thuis bent een apart huis hebben? Hij sliep bij je maar nu mag hij ook al niet meer bij je in huis zelf moet ie ook in een aparte ruimte?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
runninggirl
Zeer actief
Berichten: 5995
Lid geworden op: 31 mar 2012 10:22
Aantal honden: 3
Locatie: Friesland

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik krijg het idee dat je zelf gewoon ook nog niet goed weet wat je met 2 huizen aanmoet en hoe dat dan in de praktijk gaat lopen zal wellicht heel anders zijn ook dan dat je nu voor je ziet... ? :mrgreen:

Verder moet iedereen dat lekker voor zichzelf bepalen hoe en wat. Maar ik lees wel veel in je verhaal van waar de nieuwe hond aan moet voldoen (alleen zijn, ook echt apart slapen dus, geen pup, loslopen én goed met Xavi en dan ook nog sociaal en makkelijk). Er zijn vast honden die in zo'n plaatje passen maar hou je wel rekening mee dat het anders kan lopen zelfs ook pas na een paar maanden dat de herplaatser (?) er bij is gekomen? Wat als die na een tijdje toch niet zo graag of makkelijk alleen is, etc., wat dan? Ik denk dat wat ik bedoel te zeggen is kijk uit dat je niet teveel uitgaat van een ideaalbeeld want dan kan het wellicht toch allemaal flink tegenvallen.

Verder, leuk zeg, een nieuw huis (eeeh twee dus), met zo'n grote tuin... lijkt me heerlijk! Ik zou er his & hers van maken denk ik. :mann: :engel: :lol1:
Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Habibi »

Jup, dat is eigenlijk ook mijn vraag.

Mag Xavi straks in de nieuwe situatie niet gewoon in het woonhuis?
En als dat zo is, waarom dan niet?

Hij kan toch gewoon meelopen van woonhuis naar gamehuis en weer terug?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik krijg ook een beetje het idee dat je denkt ''Oh, straks twee huizen, wat moeten we met het tweede huis? Oh daar maken we een hondenhuis van :idea: !''. Klopt dat? Want ik snap de achterliggende reden dat Xavi niet meer bij jullie in huis mag niet, kun je daar wat meer over uitleggen?
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door gonnie »

Zamunda schreef:Ik krijg ook een beetje het idee dat je denkt ''Oh, straks twee huizen, wat moeten we met het tweede huis? Oh daar maken we een hondenhuis van :idea: !''. Klopt dat? Want ik snap de achterliggende reden dat Xavi niet meer bij jullie in huis mag niet, kun je daar wat meer over uitleggen?

Misschien wil haar vriend Xavi niet in huis hebben. Of liever niet.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
Caro
Zeer actief
Berichten: 1161
Lid geworden op: 05 okt 2013 18:24
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1
Locatie: Breda

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Caro »

Gelukkig ben ik niet de enige die er geen drol van snapt. Van in bed slapen naar een apart huis. Hij moest met uitlaatservice mee en dan lees ik weer ergens dat hij niet zomaar met een uitlaat mee kan. Alleen blijven tijdens werk maar gaat ook mee naar kantoor. Pfff.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Caro schreef:Gelukkig ben ik niet de enige die er geen drol van snapt. Van in bed slapen naar een apart huis. Hij moest met uitlaatservice mee en dan lees ik weer ergens dat hij niet zomaar met een uitlaat mee kan. Alleen blijven tijdens werk maar gaat ook mee naar kantoor. Pfff.
Op zich is het handig het puffen tot na het snappen te bewaren.

Het kantoor is hun werkplek thuis dacht ik.
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik begrijp het waarom van het hondenhuis ook niet zo dus hoop dat je dat nog uit wil leggen. Weet dus nu ook niet zo goed wat ik van de hele situatie moet vinden.

Wat ik me daarnaast afvroeg, weet niet of ik daar misschien overheen heb gelezen of niet dus vraag het gewoon maar even: hoe is Xavi met andere honden eigenlijk, je geeft aan dat hij niet de gemakkelijkste is, maar is hij dan wel sociaal met andere honden, en zou hij een herplaatser in huis gemakkelijk accepteren?
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Zamunda »

dagmar88 schreef:Het kantoor is hun werkplek thuis dacht ik.
Deels, maar het is ook gewoon hun huis, waar zij (zonder de honden) wonen als ik het goed begrijp. In de OP staat namelijk ook ''Waar ik mee zit is dat de honden niet bij ons in huis wonen''. En dat snap ik dus niet.
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik ben ook een beetje een warhoofd, sorry. :wink:
Kantoor is idd bij ons thuis.

Ik heb wat last van tunnelvisie.
Xavi zou ook prima in het woonhuis kunnen idd.
We willen alleen geen honden in de woonkamer en slaapkamer enzo.
Een plekje in de keuken of eetkamer zou ook kunnen.
Het leek mij alleen ergens ook wel prettiger want dat andere huisje zou je dan volledig voor de hond in kunnen richten. Met banken en manden en weet ik wat.
Kunnen er sowieso wel doen want daar zullen we vaak zitten.
Maar misschien denk ik weer veel te moeilijk. :oeps:

Het is idd wel wat veel ruimte allemaal haha.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door crutz »

Hylos schreef:Ik ben ook een beetje een warhoofd, sorry. :wink:
Kantoor is idd bij ons thuis.

Ik heb wat last van tunnelvisie.
Xavi zou ook prima in het woonhuis kunnen idd.
We willen alleen geen honden in de woonkamer en slaapkamer enzo.
Een plekje in de keuken of eetkamer zou ook kunnen.
Het leek mij alleen ergens ook wel prettiger want dat andere huisje zou je dan volledig voor de hond in kunnen richten. Met banken en manden en weet ik wat.
Kunnen er sowieso wel doen want daar zullen we vaak zitten.
Maar misschien denk ik weer veel te moeilijk. :oeps:

Het is idd wel wat veel ruimte allemaal haha.
Dus in jullie eigenlijke huis mogen de honden dan in de
- keuken
- eetkamer

In het extra huis waar het kantoor van je vriend komt en wat ingericht wordt om te gamen (waar je dan vaak zit in de avonden / weekenden of is gamen maar enkele keren per week) wordt ook hondenruimte.
Jullie zitten als ik het goed begrijp daar als anderen in de woonkamer zitten? Dus dan zit je bij de honden?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”