Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Denken jullie mee over Kruimel?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Zamunda »

crutz schreef:Dus in jullie eigenlijke huis mogen de honden dan in de
- keuken
- eetkamer

In het extra huis waar het kantoor van je vriend komt en wat ingericht wordt om te gamen (waar je dan vaak zit in de avonden / weekenden of is gamen maar enkele keren per week) wordt ook hondenruimte.
Jullie zitten als ik het goed begrijp daar als anderen in de woonkamer zitten? Dus dan zit je bij de honden?
Nee, keuken óf eetkamer, misschien. En dat is volgens mij in het kantoor/gamehuis, dat is hetzelfde als hun woonhuis. Dus daar mogen de honden niet in de woonkamer of gameruimte. Toch?
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik weet het niet, je hond(en) zo apart houden past sowieso niet bij mij maar daar gaat het natuurlijk niet om. Past het wel bij Xavi? En ik zie ook niet wat voor hond je hier bij zou moeten zetten, een gezelschapshondje lijkt me echt niet geschikt om zo weg van het huiselijke leven te houden, je zou een zelfstandiger type moeten hebben vind ik maar dat werkt dan weer niet lekker als je ze samen wil uitlaten, denk ik.
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Hylos »

Zamunda schreef:
crutz schreef:Dus in jullie eigenlijke huis mogen de honden dan in de
- keuken
- eetkamer

In het extra huis waar het kantoor van je vriend komt en wat ingericht wordt om te gamen (waar je dan vaak zit in de avonden / weekenden of is gamen maar enkele keren per week) wordt ook hondenruimte.
Jullie zitten als ik het goed begrijp daar als anderen in de woonkamer zitten? Dus dan zit je bij de honden?
Nee, keuken óf eetkamer, misschien. En dat is volgens mij in het kantoor/gamehuis, dat is hetzelfde als hun woonhuis. Dus daar mogen de honden niet in de woonkamer of gameruimte. Toch?
Keuken of eetkamer in het woonhuis bedoel ik dan.
Alle computers gaan naar het kleinere huisje.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door crutz »

Hylos schreef:Tsja, wat een change of plans ineens.
Van twijfels over herplaatsen naar ideeën over een hondje er bij.
100% rond is het nog niet.. maar onder voorbehoud hebben wij ons droomhuis gekocht.
Relatief afgelegen, 3000m+ tuin, tegen het bos aan en een zee van rust en ruimte om ons heen.

Op het perceel staat een grote woning en nog een kleinere woning, die kleine wordt het kantoor/game ruimte (we zijn nu eenmaal nerds) en de andere helft "hondenhuis".
Ik had een voorwaarde; dan komt er wel een hond bij.
Als gezelschap voor Xavi en omdat ik echt graag een hondje wil waar ik wat leuks mee kan doen buiten de deur. :mann:

Nu komt dus het moeilijke. Wat voor hond moet dit gaan worden?
Sowieso een klein hondje/kleine middelmaat.
Een teefje. Makkelijk, niet te druk, zelfstandig.
Waar ik mee zit is dat de honden niet bij ons in huis wonen.
We zijn vaak zat in dat andere huisje te vinden, maar anders zitten ze daar dus samen.
Xavi woont hier ook op kantoor en dat is nooit een probleem geweest.
Ik zit vaak bij hem, laat hem voldoende uit, spelen in de tuin.. samen even op zijn bankje slapen.. je hoort hem nooit.
Dit zoek ik dus ook in een tweede hondje.
Liefst dus een Xavi maar dan niet zo eigengereid, eigenwijs en vervelend naar andere honden. :engel:
Daarnaast.. als ik alleen met kruimel op pad ga, is dat erg voor Xavi?
Wat is de ervaring met mensen die 2 of meerdere honden hebben?

Wat ik verder graag wil:
Kruimel moet wel (ja dat moet ik haar aanleren) los kunnen lopen.. voornamelijk omdat ik ze dan ook samen uit kan laten (Xavi heb ik mn handen wel vol aan).
Sociaal naar mens (vind ik erg belangrijk!) en dier.
Geen super harige/bewerkelijke vacht
Beetje baasgericht, leuk vinden samen iets te doen

En willen jullie meedenken met de situatie?
Misschien is het sowieso niet handig, ik kan het wat lastig inschatten
Jouw voorwaarde is er komt een hond bij, maar

Waarom zoeken in een gezelschapsras als het vooral hond-hond gezelschap wordt?
Was Xavi niet heel lastig met andere honden? (Daarom denk ik aan pup)

Hier natuurlijk enkel buitenhonden waarbij we bewust de terrein honden niet uit elkaar halen (dus met 1 wat gaan doen en ander alleen thuis) om de verstandhoudingen goed te blijven houden (maar dat zijn 2 reuen)
Ze hebben het hele terrein voor zichzelf, elkaar als gezelschap maar we vragen dan niet ook nog sociaal gedrag naar gelegenheidsroedels zoals met wandelingen.
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Hylos »

Haha, Heavy. :LOL:
Ik zal het doorgeven.


Ik denk.. als je eerlijk naar de situatie kijkt.
Beste oplossing: Xavi is in het huis waar ik op dat moment ook ben. In het woonhuis houdt dan in: plek in de keuken of eetkamer.. zelfde situatie als nu.
En als ik verkas naar het kleinere huisje gaat hij mee en kan ie doen en laten wat ie wil.
En dan geen tweede hond.

Oh en idd Heavy; o.a. vuil maar ook het behoud van meubels etc :tongue:
En ik slaap slecht als hij in bed slaapt. Op de dekens, onder de dekens.. dat gaat de hele nacht door met hem.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Hylos »

Crutz, dankje daar heb je gelijk in.. ik denk dat het ook praktisch onmogelijk is.

De voorwaarde kwam ik op omdat ik met mn stomme kop zelf niet kon bedenken dat Xavi ook wel in beide huizen kan. :idea:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lunatic
Zeer actief
Berichten: 8931
Lid geworden op: 17 jan 2011 18:53
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zamunda schreef:Ik krijg ook een beetje het idee dat je denkt ''Oh, straks twee huizen, wat moeten we met het tweede huis? Oh daar maken we een hondenhuis van :idea: !''. Klopt dat? Want ik snap de achterliggende reden dat Xavi niet meer bij jullie in huis mag niet, kun je daar wat meer over uitleggen?
Nee want hij ligt nu ook alleen op kantoor, dus niet bij hun :roll:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hylos schreef:
Zamunda schreef:
crutz schreef:Dus in jullie eigenlijke huis mogen de honden dan in de
- keuken
- eetkamer

In het extra huis waar het kantoor van je vriend komt en wat ingericht wordt om te gamen (waar je dan vaak zit in de avonden / weekenden of is gamen maar enkele keren per week) wordt ook hondenruimte.
Jullie zitten als ik het goed begrijp daar als anderen in de woonkamer zitten? Dus dan zit je bij de honden?
Nee, keuken óf eetkamer, misschien. En dat is volgens mij in het kantoor/gamehuis, dat is hetzelfde als hun woonhuis. Dus daar mogen de honden niet in de woonkamer of gameruimte. Toch?
Keuken of eetkamer in het woonhuis bedoel ik dan.
Alle computers gaan naar het kleinere huisje.
Ah wacht! Grote huis wordt woonhuis, daar mogen de honden helemaal niet in. Kleine wordt kantoor en gameruimte en dan is er nog een deel over van dat kleine huis en dat wordt dan het hondengedeelte. Duidelijk(er). Maar vriend wil dus geen hond in huis... nou ik zou daar zelf echt nooit in mee gaan maar als jij dat wel wil zou ik eerder alleen Xavi houden en als hij er niet meer is dan maar geen hond meer.
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Hylos »

Lunatic schreef:
Zamunda schreef:Ik krijg ook een beetje het idee dat je denkt ''Oh, straks twee huizen, wat moeten we met het tweede huis? Oh daar maken we een hondenhuis van :idea: !''. Klopt dat? Want ik snap de achterliggende reden dat Xavi niet meer bij jullie in huis mag niet, kun je daar wat meer over uitleggen?
Nee want hij ligt nu ook alleen op kantoor, dus niet bij hun :roll:
Zucht. Het is (in onze huidige woning)gewoon een kamer hier beneden, naast de woonkamer.
Daar zitten we ook geregeld.
Maar inderdaad, hij is niet altijd bij ons nee.
Mag je problemen mee hebben, ieder zijn mening.

Nogmaals. Xavi zou daar best in huis kunnen maar niet in de woonkamer of slaapkamer (die is ook beneden).
Wat ik daar van vind is niet relevant voor dit topic.

Maar ik ben er onderhand wel uit.
We gaan het gewoon zo doen als hier.
Alleen zal hij daar meer bij ons zijn, kan ik zo nu en dan eens slapeloze nachten met Xavi samen op de bank hebben in het kleine huis en vermaken we ons daar wel met de tuin en de omgeving.
Afbeelding
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Kan iemand het in jip en janneke taal uitleggen, snap het nog steeds niet :oeps:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Hylos »

Lizzie. schreef:Kan iemand het in jip en janneke taal uitleggen, snap het nog steeds niet :oeps:
Er zijn twee huizen.
Een woonhuis en een huis want een computer/kantoorhuis wordt (maar verder ook een volledig huis is).

Xavi alleen in het kantoorhuis is zielig, dus dacht ik.. hondje er bij.
Maar dat is alsnog geen oplossing.
Dus Xavi gewoon in bijvoorbeeld de keuken in het woonhuis als ik daar ook ben en als ik naar het kantoorhuis ga, gaat hij mooi mee.
Klaaarrrrrrrrrrrrr.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door crutz »

Heavy schreef:
Hylos schreef:Haha, Heavy. :LOL:
Ik zal het doorgeven.


Ik denk.. als je eerlijk naar de situatie kijkt.
Beste oplossing: Xavi is in het huis waar ik op dat moment ook ben. In het woonhuis houdt dan in: plek in de keuken of eetkamer.. zelfde situatie als nu.
En als ik verkas naar het kleinere huisje gaat hij mee en kan ie doen en laten wat ie wil.
En dan geen tweede hond.

Oh en idd Heavy; o.a. vuil maar ook het behoud van meubels etc :tongue:
En ik slaap slecht als hij in bed slaapt. Op de dekens, onder de dekens.. dat gaat de hele nacht door met hem.
Hier is de slaapkamer ook verboden terrein en Heavy is ook nooit zonder toezicht alleen in de woonkamer :wink: omdat ze in de vensterbank gaat staan blaffen :roll:

Maar met toezicht mag het dus wel en om praktische redenen is dat vaak pas in de avond. Dus overdag is ze in tuin of kennel of keuken waar ik dan ook ben . Als ik in de woonkamer ga zitten dan leg ik haar op haar plaats

Lukt dat niet? Xavi zijn plaatst aanleren zodat het vuil en beschadigen beperkt blijft?
Is dat dan leuk voor een hond? Mee naar de woonkamer met de baas maar beperkt in de ruimte en in doen en laten wat hij wil?
Dan liever een (ruime) bench of eigen kamer waar hij dan ook wel beperkt wordt in de ruimte maar nog wel kan bewegen naar wens
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Hylos schreef:
Lizzie. schreef:Kan iemand het in jip en janneke taal uitleggen, snap het nog steeds niet :oeps:
Er zijn twee huizen.
Een woonhuis en een huis want een computer/kantoorhuis wordt (maar verder ook een volledig huis is).

Xavi alleen in het kantoorhuis is zielig, dus dacht ik.. hondje er bij.
Maar dat is alsnog geen oplossing.
Dus Xavi gewoon in bijvoorbeeld de keuken in het woonhuis als ik daar ook ben en als ik naar het kantoorhuis ga, gaat hij mooi mee.
Klaaarrrrrrrrrrrrr.
Denk dat het kwartje gevallen is, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan :Q:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Caro
Zeer actief
Berichten: 1161
Lid geworden op: 05 okt 2013 18:24
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1
Locatie: Breda

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Caro »

dagmar88 schreef:
Caro schreef:Gelukkig ben ik niet de enige die er geen drol van snapt. Van in bed slapen naar een apart huis. Hij moest met uitlaatservice mee en dan lees ik weer ergens dat hij niet zomaar met een uitlaat mee kan. Alleen blijven tijdens werk maar gaat ook mee naar kantoor. Pfff.
Op zich is het handig het puffen tot na het snappen te bewaren.

Het kantoor is hun werkplek thuis dacht ik.
Haha ik puf eigenlijk altijd als ik iets probeer te begrijpen maar dat maar niet lukt.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door blondie »

Hylos schreef:Misschien is het wel een achterlijk idee en moet het helemaal anders.
Al heeft natuurlijk iedereen overal een andere mening over.
Ik zal uit moeten zoeken wat best bij de hond en onze situatie past.
Zonder na dit verder te hebben gelezen is het eerste wat in mij opkomt en wat mij opviel een zin dat je een hond erbij wil waar je wat makkelijker dingen mee kunt ondernemen.
Los van dat ik niet helemaal snap waarom de honden in een apart huis zouden moeten verblijven, ondanks dat jullie daar dan waarschijnlijk vaak zullen zijn, maar dat is hoe je het zelf wilt invullen en als dat nu prima gaat, dan moet je dat vooral zo blijven doen.

Het eerste wat in me opkomt bij je opmerking dat je graag een wat gemakkelijkere hond als het om het buiten lopen en sociaal zijn van een hond gaat bij neemt is OEI..
Kun je dan straks nog wel genieten van de tijd met Hylos, omdat je die zelf als minder makkelijk ziet, en neem je Hylos dan nog wel mee uit of ga je de voorkeur geven om op stap te gaan met de hond die wat gemakkelijker is om mee te nemen.

Daar kun je nu nog geen antwoord op geven, omdat die situatie er nu nog niet is.
Ik zie in mijn omgeving echter ook gebeuren dat een bepaalde "makkelijkere" hond ergens bij is gekomen, maar vervolgens merk je dat die hond wél overal mee naartoe wordt genomen want "makkelijk" en de andere hond zit dan dus thuis :oeps:
Met die hond wordt ook genoeg mee gedaan, maar in verhouding vind ik het dan wat scheef gaan eerlijk gezegd.
Ik zeg niet dat jij dat gaat doen, maar neem het mee in je overwegingen.
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vraag me vooral af waarom hij niet in de woonkamer mag? Dat niet iedereen een hond op de slaapkamer wil kan ik inkomen hoor. Maar de woonkamer? Ik neem aan (correct me if I'm wrong) dat dit vanuit je vriend komt? Als dat zo is, maak je hem dan wel blij met een tweede hond? Dat bedoel ik niet als sneer of oordeel, maar als Xavi hem eigenlijk al wat te veel is heb je groot kans dat met twee honden de mogelijkheden nog minder worden en Xavi nog minder bij jullie in de buurt kan zijn? Want 2 honden is meer gedoe/rommel dan 1 in je huis. Ga dan dus na waar je Xavi een plezier mee doet. Is het een "hondenhond" die vooral een speelmaatje wil, of is hij juist meer aan jou gehecht? In dat geval zou ik het namelijk gewoon lekker bij 1 hond houden :ok:
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Gollum »

Hylos schreef:
Lizzie. schreef:Kan iemand het in jip en janneke taal uitleggen, snap het nog steeds niet :oeps:
Er zijn twee huizen.
Een woonhuis en een huis want een computer/kantoorhuis wordt (maar verder ook een volledig huis is).

Xavi alleen in het kantoorhuis is zielig, dus dacht ik.. hondje er bij.
Maar dat is alsnog geen oplossing.
Dus Xavi gewoon in bijvoorbeeld de keuken in het woonhuis als ik daar ook ben en als ik naar het kantoorhuis ga, gaat hij mooi mee.
Klaaarrrrrrrrrrrrr.
Ik denk dat dat het beste is. Xavi wil gewoon lekker bij jou zijn, een andere hond is geen vervanging voor de baas. Dat zag ik ook aan Mika, het maakte echt niet uit dat Rani en Gol er waren als ik er niet was. Ze wilde bij mij zijn en dat liet ze ook luidkeels weten :schrik:
Echte meutehonden zullen wel regelmatig ongelukkiger zijn zonder andere honden om zich heen maar een type als Xavi wil gewoon lekker zijn bazin ergeren in bed :mrgreen:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hylos schreef:
Lizzie. schreef:Kan iemand het in jip en janneke taal uitleggen, snap het nog steeds niet :oeps:
Er zijn twee huizen.
Een woonhuis en een huis want een computer/kantoorhuis wordt (maar verder ook een volledig huis is).

Xavi alleen in het kantoorhuis is zielig, dus dacht ik.. hondje er bij.
Maar dat is alsnog geen oplossing.
Dus Xavi gewoon in bijvoorbeeld de keuken in het woonhuis als ik daar ook ben en als ik naar het kantoorhuis ga, gaat hij mooi mee.
Klaaarrrrrrrrrrrrr.
:wink: Ik denk dat het, net als bij ieder ander, ervan afhangt hoeveel tijd je met ze door kunt brengen en de kwaliteit daarvan.
Zoals ik het begrijp zou xavi (en een eventuele tweede hond) niet langer alleen zijn dan in een "normaal" huishouden met werkende baas?
Voor xavi is het vast al heel fijn om niet meer aan vreemde honden blootgesteld te moeten worden.

Wat is het probleem van een hond in de woonkamer? Vies? Wat vinden jullie van een hond met knipvacht? Poedel, doodle, lagotto?
Ik zou (mits xavi vriendelijk is naar puppy teven) wel een pup nemen en ze in elk geval tot het hondje wat ouder is van huis naar huis meenemen.
Heeft je vriend er wel begrip voor dat het in je vrije tijd dan grotendeels om de hond(en) draait?
Gebruikersavatar
Jeannettebo
Zeer actief
Berichten: 21293
Lid geworden op: 12 jan 2006 14:43
Aantal honden: 2
Locatie: Sörenberg

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

willen jullie na Xavi weer een hond?
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door blondie »

Nee, moet iedereen zelf weten hoe ze de invulling daarin geven. Ik zou het alleen dood sneu vinden dat als er een gemakkelijkere hond komt en ik zie dat om me heen gebeuren, dat daar meer de aandacht naar uitgaat en dat de hond die er al was en die in sommige gevallen wat moeilijker is, die ineens de aandacht kwijt raakt.
Grote tuin prima, maar als die tuin er is, en geen baas die samen met de hond interactie heeft, dan heeft de grote tuin ook geen toegevoegde waarde.

Dat is wat ik aanstip en aangeef dat daar nu niet over gesproken kan worden hoe dat gaat, omdat een tweede hond er nog niet is.
Maar goed, het huis is er ook nog niet toch?

Nogmaals iedereen moet zelf doen wat ze goed dunkt, ze vraagt in dit topic om inbreng en gedachten erover hoe invulling te geven of welk type hond erbij, die heb ik en anderen ook gegeven.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, zat honden die helemaal blij zijn als ze kunnen rommelen en waken en dat is wat ik begrijp dat Xavi wil.
En als jij dan graag wil wandelen met hond, dan heb je een probleem.
Dat op te lossen is met een tweede hond.

Maar inderdaad, waarom is in huis een ding? Dat is het nu toch ook niet?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn honden mogen ook alleen in de woonkamer de tuin en de keuken. Dus niet in de hal bij de voordeur en verder niet boven. Nooit. Ik ben bang dat ze doodvallen van de trap omdat wij een gladde open trap en een vliering hebben met een hek waar ze door passen. Ze kunnen dus 3 meter naar beneden kletteren op een tegelvloer. Durf dat niet met die Wawa gevallen van mij. Dat je honden niet in delen van je huis laat begrijp ik. Ik moet ook niet denken aan de honden in bed hoor. Het zijn hier wel echt honden
Ze liggen overal tot op de leuning van de banken aan toe. Maar alleen keuken en woonkamer en verder nergens. Dat kan prima. Ander gebouw vind ik andere koek. Je hoort en ziet je hond niet. Als die ziek is of zich bezeerd vindt je hem smorgens....dat vind ik persoonlijk een heel naar idee.
Afbeelding
Peter27
Zeer actief
Berichten: 1674
Lid geworden op: 21 jul 2008 20:51
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ik heb mij er danig op verkeken.2 honden.. nu heb ik het ook niet echt getroffen met mijn 2e maar het is echt echt echt meer werk dan ik had verwacht.
Niet dat je het daarom niet moet doen hoor.. maar met 2 fatsoenlijke honden lopen is echt wel een dingetje. Helemaal als het niet de makkelijkste zijn. Samen 55 kg op 8 poten is best veel om langs lastige situaties te leiden.

Verder had ik ook de kosten onderschat.
Ook daarmee tref ik het niet.. maar met 1 oudere hond en 1 kapotte lopen de kosten lekker op.. alleen afgelopen week al 600 ekkies naar de DA gebracht. Bultje hier, prut oor daar. Er is altijd wel iets. Potje supplementen, voer, etc.

Ik vind 2 honden super leuk. Maar als mijn oudste hond er tussenuit piept neem ik een flinke maat kleiner.
blablabla :)
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door crutz »

Peter27 schreef:Ik heb mij er danig op verkeken.2 honden.. nu heb ik het ook niet echt getroffen met mijn 2e maar het is echt echt echt meer werk dan ik had verwacht.
Niet dat je het daarom niet moet doen hoor.. maar met 2 fatsoenlijke honden lopen is echt wel een dingetje. Helemaal als het niet de makkelijkste zijn. Samen 55 kg op 8 poten is best veel om langs lastige situaties te leiden.

Verder had ik ook de kosten onderschat.
Ook daarmee tref ik het niet.. maar met 1 oudere hond en 1 kapotte lopen de kosten lekker op.. alleen afgelopen week al 600 ekkies naar de DA gebracht. Bultje hier, prut oor daar. Er is altijd wel iets. Potje supplementen, voer, etc.

Ik vind 2 honden super leuk. Maar als mijn oudste hond er tussenuit piept neem ik een flinke maat kleiner.
Ze wilde toch ook kijken voor een kleintje ernaast en niet nog een grote
En ja met oudere honden of honden met een probleem kunnen de kosten flink oplopen.
Mijn hondenkosten staan in de boekhouding dus kan het vrij gemakkelijk terug zien wat ze kosten en de afgelopen jaren toch diverse oudere honden met extra zorg gehad maar kom al jaren gemiddeld genomen niet boven de 100€ per maand per hond. Heb dan mechelse herders (20-35 kilo) en op zorg wordt niet beknibbeld, liever een bloedonderzoek extra dan 1 te weinig. En heb over de jaren heen bv ook honden continue op pijnstilling gehad omdat het moest.
En in dat gemiddelde zitten ook kosten van een nest, overlijden, sectie etc en het zijn puur kosten dus niet verrekend met inkomsten.

Dus ja 600 in een maand met 2 honden is even balen, maar zeker niet standaard. Kijk Umi thuis inslapen (60 km vanaf de kliniek) met vooraf nog een uitgebreid bloedonderzoek en adequate pijnstilling voor de laatste 24 uur was ook 550€ alles bij elkaar. Maar dat zijn zeker geen maandelijks terugkerende kosten.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Ze liggen overal tot op de leuning van de banken aan toe. Maar alleen keuken en woonkamer en verder nergens. Dat kan prima. Ander gebouw vind ik andere koek. Je hoort en ziet je hond niet. Als die ziek is of zich bezeerd vindt je hem smorgens....dat vind ik persoonlijk een heel naar idee.
Waarom eigenlijk? Als je werkt zijn ze ook zonder toezicht thuis, dan kan er van alles gebeuren.
Nu woon ik hier tijdelijk en heb alle meubels inclusief bed in de woonkamer gepleurd. Maar vanaf boven hoorde ik niet wat ze beneden aan het doen waren.
Er zijn er op het forum wel meer die de honden niet of niet permanent in huis houden, maar in een kennel met nachthok.
Dit is toch gewoon de luxe versie daarvan? En hylos leeft zelf half in het "nachthok" :tongue:
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:
laeken schreef: Ze liggen overal tot op de leuning van de banken aan toe. Maar alleen keuken en woonkamer en verder nergens. Dat kan prima. Ander gebouw vind ik andere koek. Je hoort en ziet je hond niet. Als die ziek is of zich bezeerd vindt je hem smorgens....dat vind ik persoonlijk een heel naar idee.
Waarom eigenlijk? Als je werkt zijn ze ook zonder toezicht thuis, dan kan er van alles gebeuren.
Nu woon ik hier tijdelijk en heb alle meubels inclusief bed in de woonkamer gepleurd. Maar vanaf boven hoorde ik niet wat ze beneden aan het doen waren.
Er zijn er op het forum wel meer die de honden niet of niet permanent in huis houden, maar in een kennel met nachthok.
Dit is toch gewoon de luxe versie daarvan? En hylos leeft zelf half in het "nachthok" :tongue:
Daarom zei ik ook kan prima.
Hier zien de honden ons buiten meer dan dat ze binnen zouden wonen ;) en Umi mocht binnen omdat ik dat op dat moment nodig had, maar mijn man is allergisch en mij huishoudelijke kwaliteiten niet geschikt voor een binnenhond ;)

Alleen omdat Xavi niet handig is met andere honden zou ik eerder voor een pup dan een herplaatser gaan
En omdat er meer zelfstandigheid vd hond gevraagd wordt zou ik juist niet kiezen voor een geschelschapshondenras maar iets wat wat zelfstandiger is.
63673J

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door 63673J »

Lunatic schreef:
Hylos schreef:
Marjoleine schreef:Als hier wat bijkomt laat ik dat gewoon in de routine meedraaien, dat snappen ze vanzelf.
En er gaat er regelmatig één apart mee. Diens naam ik noem, die mag. De rest krijgt wat lekkers.
Dat gaat allemaal best vanzelf.
Loslopen idem trouwens.

Zoek iets normaalsnuitigs uit de gezelschapshonden. je kunt evt vacht korthouden he, dat scheelt onderhoud.
En die zijn baasgericht, lopen niet weg, zijn altijd in voor van alles en ze zijn sociaal.
Niet te klein he, die zijn te snel stuk met zo'n lomperd in d ebuurt.
Dankjewel
Een "gezelschapshonden kruising" lijkt me idd het geschiktst.
Als die dan maar wel zelfstandig genoeg zijn om niet constant bij de mens te willen zijn.
Goed idee, dat lekkers geven aan de hond die achterblijft. :D
Kruimel53 schreef:Hoezo :hmmm: :hmmm: wat valt er over mij na te denken? :pffff:
Ik moest ook gelijk aan jou denken toen ik de topictitel typte. :mrgreen:
Sorry, andere Kruimel!
laeken schreef:Waarom wonen je honden niet bij jou? Een pup kun je echt niet in een game huis in de tuin houden wat mij betreft. Ik snap het niet helemaal nu ik dit lees. Voel je niet aangevallen hoor. Zat honden wonen in kennels. Maar waarom zoek je dan een hond? Ik denk dat mijn honden zo ontzettend stabiel en makkelijk zijn omdat ze permanente aansluiting bij ons roedel mensen hebben. Ze zouden dat echt niet kunnen missen.
Ik voel me niet aangevallen, begrijp het helemaal.
De een houdt zijn hond in een kennel de ander heeft ze in bed. :wink:
Xavi is natuurlijk dat laatste gewend, maar vindt zijn eigen ruimte met eigen bank ook prima.
Het idee dat die ruimte niet meer aan huis zit maar 20 meter verderop staat.. vind ik voor Xavi echt niet leuk als hij daar dan alleen zit.
Vandaar het idee een hondje er bij (en ook voor mezelf dus).
Nu is het niet zo dat 2/3x uitgelaten worden en daar dan altijd maar wat alleen zitten.
Wij zijn daar vaak, misschien wel vaker dan in het andere huis. :engel:
En sowieso veel buiten (ik dan) en dan kunnen ze mooi mee.
Ik laat ze er echt niet verpieteren.
Er komt sowieso een slaapbank, dan kan ik ook regelmatig bij ze slapen.. want dat mis ik nu.

Maargoed, misschien is het een belachelijk idee hoor.
In dat geval zijn er ruimtes zat in het andere huis en krijgt Xavi daar gewoon een plekje.
Ik snap er ook geen drol van, van Xavi in bed naar Xavi alleen in een andere ruimte :scratch: je vriend houd niet van honden? En dan er eentje bij nemen omdat dat leuker ik voor Xavi en een beetje voor jou...Absoluut niet mijn manier van honden houden, honden zijn roedeldieren en zijn graag bij je, niet in een apart huis, zeker een gezelschapshondje niet.
Ik dacht al dat het aan mij lag, maar ik snap er ook niks van. Het klinkt erg ingewikkeld allemaal, en daar zou ik zelf al geen zin in hebben. Bovendien wil ik mijn hond(en) bij me hebben en man is net zo. Een tijdje terug moest vrouwtje van een van onze twee oppasfrutsels naar het ziekenhuis, en toen sliep frutsel gezellig bij ons boven, in haar mandje naast het bed. Misschien is het voor Xavi wel leuk, een hondje erbij, maar voor t zelfde geld vindt hij het niks, en dan is het voor de andere hond ook niet leuk en heb je er een probleem bij.
Laatst gewijzigd door 63673J op 18 apr 2019 09:45, 2 keer totaal gewijzigd.
63673J

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door 63673J »

Nanna schreef:
jvanringen schreef:Ik dacht al dat het aan mij lag, maar ik snap er ook niks van.
Nou, zó moeilijk is het niet hoor.
Er is straks een flink terrein met twee huizen. In het ene huis woont geen hond in het andere huis wel. Xavi. En nou zoekt Hylos daar een maatje voor opdat hij niet zo allenig is. De vraag is overigens of hij dat allenige erg vindt maar dat is vers twee ;-)
Hylos heeft ook aangegeven heel veel in huis 2 aanwezig te zijn omdat daar het kantoor en de gameruimte is. En ze wil er ook regelmatig slapen.
Ik neem aan dat vriend geen hond in hun andere huis wil en dat is zijn goeie recht. Kunnen wij met zijn allen van alles van vinden maar het is zoals het is.
Als ik een agressieve hond had (er loopt opeens een rilling over mijn rug :mrgreen: ) dan bleef ie mooi op dat afgesloten terrein en nam ik de sociale wel mee als ik wat sociaals ging doen. Zo raar is dat toch niet? Waarom is dat nou opeens 'zielig'?
Als het achterliggende bos lekker rustig is zou ik dan daar met Xavi gaan spazieren.
Ik zou zelf niet wat uitkiezen uit de rasgroep gezelschapshondjes want die willen maar één ding en dat is 24/7 bij de baas zijn. Daar zijn ze voor gefokt.
Ik zou een wat steviger teef kiezen en dat kan van alles zijn, zolang jij het maar leuk vindt. Ik neem aan dat Xavi wel met teven overweg kan?
Ik snap wel wát ze wil, maar niet waaróm ze het wil. Voor een gezelschapshondje lijkt het mij inderdaad helemaal niet fijn om zoveel tijd niet bij de baas te zijn. En voor het nieuwe hondje moet het toch ook allemaal een beetje leuk zijn. Of Xavihet leuk zou vinden en hoe leuk, daarvan heb ik geen idee. Maar als hij ‘t niet leuk vindt heb je een probleem erbij.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

jvanringen schreef:Ik dacht al dat het aan mij lag, maar ik snap er ook niks van.
Ja ja. Dat anderen het altijd veel beter doen en alleen hun manier de goede is, weten we nou wel.
Dat dat altijd en eeuwig onder andermans neus gesmeerd moet worden ook.

Misschien is het een kwestie van vertrouwen. Of interesse.
In de afgelopen zes jaar dat hilde hier over xavi schrijft, heb ik alleen maar het idee gekregen dat ze de lat ontzettend hoog legt voor zichzelf. Wanneer ze even niet aan die (te) hoge eisen voldoet, wordt ze onzeker.
Dat is geen hond die voor een partner plotseling in het verdomhoekje wordt geschoven.

Met een goed stuk grond zou ik met een niet zo gezellige pit x staff helemaal niet meer wandelen. Zat andere manieren om hem bezig te houden. Exposure zorgt bij dergelijke honden alleen maar voor een vol emmertje.
Ik heb acht jaar lang op de gekste tijden stomme stafford spelletjes gedaan die me zelf konden jeuken :U:

Zolang ze aan xavi's behoeften voldoet (en daar twijfel ik niet aan), zie ik niet in waarom ze geen hondje mag dat beter op haar behoeften aansluit.

De hele woonsituatie klikt heerlijk luxe. Ik hoop dat het gaat lukken! :ok:
63673J

Re: Denken jullie mee over Kruimel?

Ongelezen bericht door 63673J »

Nanna schreef:
jvanringen schreef:Ik snap wel wát ze wil, maar niet waaróm ze het wil. Voor een gezelschapshondje lijkt het mij inderdaad helemaal niet fijn om zoveel tijd niet bij de baas te zijn. En voor het nieuwe hondje moet het toch ook allemaal een beetje leuk zijn.
Waarom kan dit in jouw ogen dan niet maar wel een hond met een baas die 10 uur per dag van huis om te gaan werken, inclusief reistijd?
"want er moet toch brood op de plank komen"
Hylos zei al dat ze de honden niet laat verpieteren en dat geloof ik ook wel, die zullen heus wel genoeg aandacht krijgen. Je moet er alleen geen behoeftige hond bij zetten. Zat stevige zelfstandige dames die zich prima in de tuin en met Xavi kunnen vermaken.
Huh? Heb ik dat gezegd? Ik weet van niks.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”