Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Sientje
Zeer actief
Berichten: 802
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:52
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwe

Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen??

Ongelezen bericht door Sientje »

Hallo
Hoorde net dat een straathond welke een half jaar geleden geadopteerd is 6 dagen lang de hele dag in de bench zit te huilen en te blaffen. De eigenares werkt 6 hele dagen. Er komt geen uitlaatservice begreep ik. Hij moet in de bench omdat hij anders de boel sloopt. De buurt heeft er last van en vind het zielig. Ik begreep dat de eigenares tegen de hond schreeuwt wanneer hij blaft als ze thuis is.
Als dit allemaal inderdaad klopt, moet er toch iets te ondernemen zijn om hier een eind aan te maken?? Of is dat echt heel lastig? Misschien erachter komen via welke stichting de hond geplaatst is en die benaderen?
Dit verhaal maakt me woedend en heel verdrietig. Heb al een hele tijd niets meer gepost op het forum, maar nu kan ik het even niet laten. Wil echt iets doen....
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja het is een lastige, hond krijgt waarschijnlijk gewoon voeding, water en heeft onderdak, en veel meer is mevrouw niet verplicht.. ik denk alleen dat ze er beiden niet happy van worden, omdat t zo te horen geen match is.. t enige waar je wat aan zou kunnen doen is geluidsoverlast, en misschien anders een voorzichtig hier en daar polsen of er mensen zijn die wel meer weten als je echt meer wilt weten en doen.. maar t is een lastige
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik zou het eerst checken op waarheid, een ik heb het van horen verhaal kan nog weleens afwijken van de echte feiten.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door crutz »

Tineke schreef:Ik zou het eerst checken op waarheid, een ik heb het van horen verhaal kan nog weleens afwijken van de echte feiten.
inderdaad en als het klopt kan je vooral wat met de geluidsoverlast, het in de bench houden is niet direct iets waar actie op ondernomen wordt
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:Je hoeft nhet niet te checken op waarheid want alleen mensen die zelf (geluids)overlast ondervinden hebben er iets over mauwen wat een ander in zijn egen huis doet.
Het is toegestaan om je hond in een bench te houden of dat nu 1, 3 of 9 dagen per week is.

Dat jij het daar niet mee eens bent doet niet ter zake. Het is jouw hond niet dus vanuit welke positie wil je klagen?

Nee hoor, bemoei je maar lekker met je eigen zaken.

Overigens roep ik ook naar mijn honden als ze als mongolen voor zich uit zitten te blaffen. En nu?
het enige wat ze kan is de mensen van wie ze het gehoord heeft adviseren dat ze enkel wat met de geluidsoverlast kunnen doen

inderdaad verder kan ze weinig er mee en dat moet je ook niet willen
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat heeft het er mee te maken dat die hond uit het buitenland komt? :denken:

Overigens is het kennelijk "van horen zeggen"
Wel handig als beide partijen aan het woord kunnen komen voor er (weer eens) onterecht wordt ingegrepen.

Net als Cleva geef ik ook nog wel eens een brul als de dames het te bont maken :mrgreen: , dus daar kan ik al helemaal niks mee.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Tineke schreef:Ik zou het eerst checken op waarheid, een ik heb het van horen verhaal kan nog weleens afwijken van de echte feiten.
Dat lijkt me stap 1. Probeer eigenaresse te vinden, gesprek te beginnnen, in te steken met "ik hoor zelf de hond janken"; kan ik eergens mee helpen, met uitlaten oid... en dan kijken waar het schip strandt. Strandt het schip meteen, kun je altijd nog 144 inzetten maar ja, hond heeft onderdak en eten...
Als het echt zo erg is met overlast moeten buren dan helaas maar de politie inschakelen. Niet voor de hond maar ivm geluidsoverlast. Grote kans dat er dan (hoop ik) toch eerst een gesprek komt en kunnen alsnog tips gegeven worden?

Suzanne
Gebruikersavatar
Sientje
Zeer actief
Berichten: 802
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:52
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwe

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Sientje »

Snap jullie reacties. Heb het uit eerste hand. Directe buurvrouw. Vind het ook lastig. Je wilt je niet zomaar met mensen gaan bemoeien. Maar dit gaat me wel erg aan het hart.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dan zou ik die buurvrouw naar haar buurvrouw laten gaan.. met joh, weet je dat je hond echt de hele dag jankt en dat dat voor ons toch wel storend begint te worden? Vragen of ze hulp kunnen bieden en dan hopen dat de hond-eigenaar mee wil werken en helaas wordt het anders toch de politie ivm geluidsoverlast.. maar daar maak je dan helaas geen vrienden mee met de honden-eigenaar.


Suzanne
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door pioenroos »

ranetje schreef: Net als Cleva geef ik ook nog wel eens een brul als de dames het te bont maken :mrgreen: , dus daar kan ik al helemaal niks mee.
:lol1:

Als de hond echt hele dagen jankend en gillend alleen zit kan buurvrouw toch zelf een gesprekje aanknopen met de eigenaresse? Niet beschuldigend maar oplossend gericht natuurlijk, zo kom je er vanzelf achter hoe de vork in de steel zit. Is de situatie echt heel slecht en weigert de eigenaresse iets te veranderen of hulp te zoeken dan kan buurvrouw altijd nog naar buurtbemiddeling of de dierenpolitie. Onderdak en eten of niet, een gillende hond 9 uur in een bench gaan instanties heus wel iets aan willen/proberen te doen.

Mijn buurhondjes zitten ook volle dagen alleen thuis. Buurvrouw heeft buurman verlaten.
Gaat meestal goed maar soms zijn ze om wat voor reden dan ook overstuur. Dan app ik buurman en als hij niet snel thuis is laat ik ze even uit. Meestal heeft er dan inderdaad eentje hoge nood. Ze kunnen de tuin in maar als daar plassen liggen is buurvrouw roepen makkelijker natuurlijk :wink: Ideaal is het wellicht niet maar buurman is gek op ze en laat ze voor en na werk goed uit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Maeve »

Cleva schreef:Je hoeft nhet niet te checken op waarheid want alleen mensen die zelf (geluids)overlast ondervinden hebben er iets over mauwen wat een ander in zijn egen huis doet.
Het is toegestaan om je hond in een bench te houden of dat nu 1, 3 of 9 dagen per week is.

Dat jij het daar niet mee eens bent doet niet ter zake. Het is jouw hond niet dus vanuit welke positie wil je klagen?

Nee hoor, bemoei je maar lekker met je eigen zaken.

Overigens roep ik ook naar mijn honden als ze als mongolen voor zich uit zitten te blaffen. En nu?
Nou..ik had een buurvrouw die klaagde dat mijn honden in huis liepen :hmmm: Ja, hoe durven ze!

Ontopic: het enige wat je kan is de stichting informeren waar ze de hond vandaan heeft lijkt me. Als de hond water, voer en onderdak heeft doet ze verder niets verkeerd, afgezien van dat het doodzielig is.
Gebruikersavatar
Sientje
Zeer actief
Berichten: 802
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:52
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwe

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Sientje »

Oké, bedankt voor de reacties. Het is voldoende zo.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:
Sientje schreef:Snap jullie reacties. Heb het uit eerste hand. Directe buurvrouw. Vind het ook lastig. Je wilt je niet zomaar met mensen gaan bemoeien. Maar dit gaat me wel erg aan het hart.

Laat de directe buurvrouw haar eigen broek maar ophouden.
En je vooral niet voor karretjes laten spannen. Wie weet wat er tussen die twee speelt.
Sandra&co

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Dat. Maar het is natuurlijk makkelijker om even lekker je gal te spuwen tegen anderen over de hond van je buuf.

Buurvrouw werkt vast ook niet voor d'r plezier 6 dagen in de week.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door crutz »

Sientje schreef:Oké, bedankt voor de reacties. Het is voldoende zo.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
Hoop dat je vriendin er met haar buurvrouw uitkomt. Niks zo vervelend als irritaties tov je buren, dat komt je woongenot niet ten goede zeg maar.

Hier houden de buren de honden ook niet naar onze maatstaven.
Hun keuze, hun honden. Ze krijgen eren, drinken, hebben ook als ze buiten een plek om uit de wind en droog te zitten. Prima de onze zitten ook buiten.
Alleen jammer dat ze veel blaffen, gelukkig doen onze honden niet mee, blaffen ze toevallig wel eens of train ik thuis kunnen zij daar ook niks van zeggen, wel zo makkelijk. Leven en laten leven
Izzie_Anneke
Zeer actief
Berichten: 3821
Lid geworden op: 06 apr 2015 16:07

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Nou, ik kan me best voorstellen dat je het niet leuk vindt als je weet dat een hondje ergens echt niet goed behandeld wordt.

Het is natuurlijk lastig te zien aan de buitenkant wat er precies speelt.
Lot zit ook in de bench als ik weg ben, anders blaft ze de hele boel bij elkaar. Ik denk zeker te weten :mrgreen: dat ze zich veiliger voelt in haar holletje. Na lange wandelingen zoekt ze zelf de bench ook op. Ik heb wel mijn eigen weerzin tegen de kooi moeten overwinnen maar voor haar is het beter. Een ander kan dus hier ook zeggen 'dat dat hondje de hele tijd opgesloten zit'.
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Emma »

ranetje schreef:Wat heeft het er mee te maken dat die hond uit het buitenland komt? :denken:

Overigens is het kennelijk "van horen zeggen"
Wel handig als beide partijen aan het woord kunnen komen voor er (weer eens) onterecht wordt ingegrepen.

Net als Cleva geef ik ook nog wel eens een brul als de dames het te bont maken :mrgreen: , dus daar kan ik al helemaal niks mee.
Om dat er dan vaak een stichting achter zit, en meestal een contract, zodat de hond naar de stichting terug zou kunnen ?

De hond heeft onderdak en eten en zal ook wel medische zorg krijgen indien nodig. Dus dan is het moeilijk om in te grijpen. Je kan dan wel met de eigenaar praten, misschien zit zij er ook mee.
Gebruikersavatar
Sientje
Zeer actief
Berichten: 802
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:52
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwe

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Sientje »

Het is geen vriendin, maar iemand die mij om raad vroeg. Meerdere buurtgenoten zitten met deze kwestie in hun maag. Ze hebben langere tijd dit aangekeken en ook de eigenaresse gevraagd of de hond ook de hele dag dat ze weg is in de bench zit. Dat was het geval. In dit geval gaat het ook om een hond die als volwassen hond van straat komt en pas een half jaar hier is. Het is een hond die alle vrijheid gewend is en nu hele dagen opgesloten zit. Waarom begin je dan aan een hond denk ik dan... Maar goed, heb geen zin om een discussie te beginnen. Wilde gewoon weten of er iets kan eventueel. Ze gaan vanavond weer met die vrouw proberen te praten.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Jackira »

Je kunt er weinig mee, Misschien dat mensen uit de buurt aan kunnen bieden om een dagdeel op te passen zodat hij minder in de bench zit. Of aanbieden om tussendoor uit te laten. Ik denk dat dat de enige optie is om iets te veranderen voor die hond.

Van daaruit ontstaat er dan misschien meer ruimte om met die mevrouw in gesprek te gaan.
Gebruikersavatar
Sientje
Zeer actief
Berichten: 802
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:52
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwe

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Sientje »

O ja, waarom ik noem dat die hond uit het buitenland komt heeft inderdaad te maken met dat er meestal een contract wordt getekend. Maar in hoeverre zoiets rechtsgeldig is... Maar goed, hoop dat er met goed communiceren een hoop bereikt wordt.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Jackira »

Sientje schreef:O ja, waarom ik noem dat die hond uit het buitenland komt heeft inderdaad te maken met dat er meestal een contract wordt getekend. Maar in hoeverre zoiets rechtsgeldig is... Maar goed, hoop dat er met goed communiceren een hoop bereikt wordt.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
Het zou best kunnen dat een stichting hier iets in kan betekenen, ik neem aan dat er geen hond wordt geplaatst als je van te voren weet dat hij zes dagen in de bench moet verblijven. Alleen stelt zo'n contract wettelijk meestal niks voor als het er echt op aan komt.

Ik zou het vooral zoeken in goede wil tonen en voor de hond zoveel mogelijk de situatie proberen te verbeteren.
Gebruikersavatar
Sientje
Zeer actief
Berichten: 802
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:52
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwe

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Sientje »

Jackira schreef:Je kunt er weinig mee, Misschien dat mensen uit de buurt aan kunnen bieden om een dagdeel op te passen zodat hij minder in de bench zit. Of aanbieden om tussendoor uit te laten. Ik denk dat dat de enige optie is om iets te veranderen voor die hond.

Van daaruit ontstaat er dan misschien meer ruimte om met die mevrouw in gesprek te gaan.
Ja, dat moet inderdaad gebeuren. Als er al iemand tussen de middag met die hond een eind kan lopen, scheelt dat een hoop. Het is ook onwetendheid van de eigenares denk ik. Ze is buitenlands en daar gaan ze anders met honden om dan wij gewend zijn.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Jackira »

Cleva schreef:
Sientje schreef:
Jackira schreef:Je kunt er weinig mee, Misschien dat mensen uit de buurt aan kunnen bieden om een dagdeel op te passen zodat hij minder in de bench zit. Of aanbieden om tussendoor uit te laten. Ik denk dat dat de enige optie is om iets te veranderen voor die hond.

Van daaruit ontstaat er dan misschien meer ruimte om met die mevrouw in gesprek te gaan.
Ja, dat moet inderdaad gebeuren. Als er al iemand tussen de middag met die hond een eind kan lopen, scheelt dat een hoop. Het is ook onwetendheid van de eigenares denk ik. Ze is buitenlands en daar gaan ze anders met honden om dan wij gewend zijn.

Het gaat er niet om wat wij gewend zijn. Het is haar hond, haar bench, haar huis, haar werk. Daar heb jij of waar ze vandaan komt helemaal niets mee te maken.
Dat vind ik dus een lastige. Waar ligt de grens. Wanneer wordt iets een wantoestand en blijf je daar dan je ogen voor sluiten omdat je je niet wilt bemoeien. Ik vind het lastig om een in mijn ogen afhankelijk dier aan z'n lot over te laten.

En dan heb ik het niet over op een andere manier met een hond omgaan. Ik bemoei me zelden ergens mee. Maar er komt een moment dat ik het echt niet meer vind kunnen voor mijn eigen geweten en voor het welzijn van zo'n hond. Zes dagen in een kooitje en daar duidelijk ongelukkig mee zijn komt daar wel bij in de buurt.
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Jackira »

Cleva schreef:Je moet ze de kost geven die hun hond de hele dag in de bench hebben. Dan vind ik vijf of zes dagen echt niet uitmaken.

Daarnaast handelt ze gewoon binnen de wettelijke kaders. Je kunt er niets aan doen als wou je het graag.
Het enige dat je kunt doen is je buren het leven zuur maken met geroddel en gevind dat het moet zoals "wij" gewend zijn.

Als de buurvrouw het zielig vind en de buurvrouw last van het huilen heeft dan kan de buurvrouw zeggen dat ze graag wil dat de hond overdag bij haar in huis komt zitten.
Maar ja, dat feest gaat natuurlijk niet door na al dat geroddel.
Ja dat lijkt me inderdaad ook het enige wat de hond kan helpen en je eigen geweten kan sussen :wink: En ik denk inderdaad ook dat de aanpak meer uit het aanbieden van hulp zou moeten bestaan dan zeuren en niks doen.
Gebruikersavatar
Anja
Zeer actief
Berichten: 4084
Lid geworden op: 08 dec 2009 22:50
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Anja »

Ik vind het eigenlijk prima dat mensen zich met dit soort zaken bemoeien.
Er kunnen wel mensen zijn die nu een hoop commentaar hebben maar als die arme hond straks dood in zijn bench gevonden omdat mevrouw hem er helemaal niet meer uitliet of ook stopte met eten geven roept iedereen dat het ongelofelijk is dat niemand daar wat van gemerkt heeft en niemand aan de bel getrokken heeft.
En is er niets aan de hand is dat alleen maar fijn.. toch?
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door crutz »

Anja schreef:Ik vind het eigenlijk prima dat mensen zich met dit soort zaken bemoeien.
Er kunnen wel mensen zijn die nu een hoop commentaar hebben maar als die arme hond straks dood in zijn bench gevonden omdat mevrouw hem er helemaal niet meer uitliet of ook stopte met eten geven roept iedereen dat het ongelofelijk is dat niemand daar wat van gemerkt heeft en niemand aan de bel getrokken heeft.
En is er niets aan de hand is dat alleen maar fijn.. toch?
Want omdat de hond tijdens haar werk in de bench zit wordt deze ook verder niet meer uitgelaten en over een tijd ook niet meer gevoerd, dat is een logisch gevolg natuurlijk......
Neeltje

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als er met praten niets wordt behaald, is denk ik het enige dat je kunt doen is melding van geluidsoverlast.
Neeltje

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat is, zonder het te horen, lastig vast te stellen. Dat kunnen alleen de buren beoordelen/vinden. En er zijn echt wel gevallen waar een hond maar door en door en door blaft en niet stopt, zeker bij huizen die niet goed geïsoleerd zijn, behoorlijk irritant gaan worden of op je zenuwen kunnen werken. Maar, zoals je zelf zult weten, zal het eerst bewezen moeten worden.

En nee, je maakt er geen vrienden mee, maar goed, schijnbaar willen ze toch iets en misschien dat ze er dan toch iets aan wilt doen.
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik snap wel dat het je aan het hart gaat. Of er nu iets over in het contract staat of niet, dat zou me verder niet uitmaken. Zoals anderen al schrijven, kun je eens bij haar langs gaan, zeggen dat de hond erg veel blaft en of je kan helpen met uitlaten.
Ik vind trouwens dat het niet kan, een hond die duidelijk gestrest is 6 uur opsluiten in een bench, elke dag. Men staat op zijn achterste poten als er in Spanje honden aan de ketting liggen, en dat snap ik, maar de hele dag opsluiten in een klein kooitje kan opeens wel.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
Sientje
Zeer actief
Berichten: 802
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:52
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwe

Re: Hond uit buitenland 6 dagen hele dag in bench. Wat doen?

Ongelezen bericht door Sientje »

Wat mij betreft is de discussie gesloten. Sommige reacties snap ik echt niet.


Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”