Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Inslapen en 'de' blik

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door dagmar88 »

schelsey schreef: Zelf vind ik het altijd raar dat ik bv een filmpje zie van een vrolijke wandelende/rennende hond die een uurtje in bos zijn ding heeft gaan doen en de mensen dan schrijven, hij is op, vanmiddag laten we hem gaan :scratch:
:U: Tja, mijn hond zakte een aantal keer per wandeling door zijn achterhand, schraapte steeds vaker met de bovenkant van z'n voeten over de grond, kon steeds moeilijker in drukhouding zitten en een poot optillen om te plassen, ik moest hem de trap op dragen, hij sliep extreem lang en diep en verloor dan regelmatig ongemerkt kleine beetjes plas en poep.
Kon je er steeds nog een trap mee opzeulen om de achterkant te douchen.
En inderdaad was dat een half uurtje per dag een hartstikke vrolijke rennende hond, maar het ongemak woog daar niet meer tegenop.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door laeken »

Heel veel mensen laten een oude hond gewoon inslapen omdat hij oud is en ze dat niet leuk of handig vinden. Niet mensen hier maar je wil niet weten hoeveel dierenartsen balen van de verzoeken om lieve grijze oude honden om niks in te slapen. Doe je het niet dan wat? Hond maar naatbasiel? Daarom denken wij eraan zo'n oudje erbij te zetten. Gewoon omdat het kan en ik het leuk vindt. Mijn honden zijn schijt gemakkelijk met andere honden en we merken nu dat Guus echt super beheerst is als de andere hond dat verlangt. Zoals hij met de ene hond kan raggen zo zacht speelt hij met Bas. 1 grom is genoeg om hem pas op de plaats te laten maken. Dus mijn hondjes zijn ook geschikt om een York van 14 te verwelkomen.
Afbeelding
80564M

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door 80564M »

laeken schreef:Heel veel mensen laten een oude hond gewoon inslapen omdat hij oud is en ze dat niet leuk of handig vinden. Niet mensen hier maar je wil niet weten hoeveel dierenartsen balen van de verzoeken om lieve grijze oude honden om niks in te slapen. Doe je het niet dan wat? Hond maar naatbasiel? Daarom denken wij eraan zo'n oudje erbij te zetten. Gewoon omdat het kan en ik het leuk vindt. Mijn honden zijn schijt gemakkelijk met andere honden en we merken nu dat Guus echt super beheerst is als de andere hond dat verlangt. Zoals hij met de ene hond kan raggen zo zacht speelt hij met Bas. 1 grom is genoeg om hem pas op de plaats te laten maken. Dus mijn hondjes zijn ook geschikt om een York van 14 te verwelkomen.
Ach, wat een onzin zeg. Ook mensen die niet op het forum komen houden van hun honden hoor. En ja, ook als ze oud zijn. Ze worden zelf ook ouder namelijk.
Het is ook heel erg afhankelijk van de hond. Een Saar die niet haar allergrootste hobby (sjouwen) kon uitvoeren, was niet Saar-waardig. Met Miep zijn we veel langer doorgegaan, omdat haar grootste hobby luieren en kroelen was. En dat kon ze ook op haar bijna 15e nog prima. Die vond het ook geen enkel punt als haar staart nat werd van het zeik omdat ze in haar slaap haar plas had laten lopen. Die hebben we pas laten gaan toen het niet meer Miep-waardig was, en dat was heel veel later dan bij Saar.

Maar Barnsley, wat een verdriet en dilemma bij zo'n jonge hond. Heel veel sterkte met het besluit :roos:
Gebruikersavatar
Rami
Zeer actief
Berichten: 15764
Lid geworden op: 30 jul 2005 13:33
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door Rami »

Nou, ik heb hier een stokoude hond: onze Silka is 17. En omdat ze eigenlijk niets mankeert, op wat ouderdomsgebreken na, vind ik het absurd om nu al aan inslapen te denken.
Ja, ze is traag, kan echt minutenlang snuffelen aan een polletje gras maar ze wandelt wel rustig drie kwartier mee. Langzaam maar met een big smile op haar gezicht. Ze staat altijd klaar als ze ziet dat Sam bij de deur staat te kwispelen. Dan wil ze mee uit, ze is stokdoof, dus vragen of ze mee gaat heeft geen zin. :wink:
Je moet geen gekke dingen met haar doen, ze is erg gesteld op de dagelijkse routine. Maar goed, oude bomen moet je ook niet verplanten.

Weet je, als een hond doodziek is en niet meer beter kan worden, dan maak ik vrij ‘makkelijk’ de beslissing. Met pijn en verdriet maar zonder twijfel. Met kerst hebben we Steekie moeten laten inslapen; het rechter hondje op mijn onderschrift foto. Status epilepticus (meest waarschijnlijk door een hersentumor).
We hebben nog van alles uit de kast gehaald en haar samen met de dierenarts echt alle kans gegeven. Maar ze verbeterde niet. Wat een ramp om zo’n fit en actief hondje te moeten laten inslapen. :ugh:

Mocht Silka iets gaan mankeren, iets waar ze zo veel last van heeft dat ze de dingen die ze graag doet, niet meer kan doen, dan sta ik meteen bij de dierenarts. Maar niet omdat ze oud is. Dat hoort er gewoon bij. Ik vind het juist fijn dat ze zo’n mooie oude dag heeft.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. schreef:
laeken schreef:Heel veel mensen laten een oude hond gewoon inslapen omdat hij oud is en ze dat niet leuk of handig vinden. Niet mensen hier maar je wil niet weten hoeveel dierenartsen balen van de verzoeken om lieve grijze oude honden om niks in te slapen. Doe je het niet dan wat? Hond maar naatbasiel? Daarom denken wij eraan zo'n oudje erbij te zetten. Gewoon omdat het kan en ik het leuk vindt. Mijn honden zijn schijt gemakkelijk met andere honden en we merken nu dat Guus echt super beheerst is als de andere hond dat verlangt. Zoals hij met de ene hond kan raggen zo zacht speelt hij met Bas. 1 grom is genoeg om hem pas op de plaats te laten maken. Dus mijn hondjes zijn ook geschikt om een York van 14 te verwelkomen.
Ach, wat een onzin zeg. Ook mensen die niet op het forum komen houden van hun honden hoor. En ja, ook als ze oud zijn. Ze worden zelf ook ouder namelijk.
Het is ook heel erg afhankelijk van de hond. Een Saar die niet haar allergrootste hobby (sjouwen) kon uitvoeren, was niet Saar-waardig. Met Miep zijn we veel langer doorgegaan, omdat haar grootste hobby luieren en kroelen was. En dat kon ze ook op haar bijna 15e nog prima. Die vond het ook geen enkel punt als haar staart nat werd van het zeik omdat ze in haar slaap haar plas had laten lopen. Die hebben we pas laten gaan toen het niet meer Miep-waardig was, en dat was heel veel later dan bij Saar.

Maar Barnsley, wat een verdriet en dilemma bij zo'n jonge hond. Heel veel sterkte met het besluit :roos:
Hou toch op met die reactieve reacties zeg. Lees effe het stukje boven dat van jou. Meteen een voorbeeld van waar ik het over heb.
Ken jij dierenartsen? Verdiep je maar even en vraag ook even aan mensen die in asielen werken hoeveel oude honden gedumpt worden omdat ze oud zijn. Dierenarts wil niet inslapen dus dan maar asiel. Weg ermee en een nieuwe.
Afbeelding
80564M

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door 80564M »

laeken schreef:
Marion. schreef:
laeken schreef:Heel veel mensen laten een oude hond gewoon inslapen omdat hij oud is en ze dat niet leuk of handig vinden. Niet mensen hier maar je wil niet weten hoeveel dierenartsen balen van de verzoeken om lieve grijze oude honden om niks in te slapen. Doe je het niet dan wat? Hond maar naatbasiel? Daarom denken wij eraan zo'n oudje erbij te zetten. Gewoon omdat het kan en ik het leuk vindt. Mijn honden zijn schijt gemakkelijk met andere honden en we merken nu dat Guus echt super beheerst is als de andere hond dat verlangt. Zoals hij met de ene hond kan raggen zo zacht speelt hij met Bas. 1 grom is genoeg om hem pas op de plaats te laten maken. Dus mijn hondjes zijn ook geschikt om een York van 14 te verwelkomen.
Ach, wat een onzin zeg. Ook mensen die niet op het forum komen houden van hun honden hoor. En ja, ook als ze oud zijn. Ze worden zelf ook ouder namelijk.
Het is ook heel erg afhankelijk van de hond. Een Saar die niet haar allergrootste hobby (sjouwen) kon uitvoeren, was niet Saar-waardig. Met Miep zijn we veel langer doorgegaan, omdat haar grootste hobby luieren en kroelen was. En dat kon ze ook op haar bijna 15e nog prima. Die vond het ook geen enkel punt als haar staart nat werd van het zeik omdat ze in haar slaap haar plas had laten lopen. Die hebben we pas laten gaan toen het niet meer Miep-waardig was, en dat was heel veel later dan bij Saar.

Maar Barnsley, wat een verdriet en dilemma bij zo'n jonge hond. Heel veel sterkte met het besluit :roos:
Hou toch op met die reactieve reacties zeg. Lees effe het stukje boven dat van jou. Meteen een voorbeeld van waar ik het over heb.
Ken jij dierenartsen? Verdiep je maar even en vraag ook even aan mensen die in asielen werken hoeveel oude honden gedumpt worden omdat ze oud zijn. Dierenarts wil niet inslapen dus dan maar asiel. Weg ermee en een nieuwe.
Ik ken in mijn kring maar 1 mevrouw die haar oudere hond als last ging voelen (vanwege haar mooie splinternieuwe huis).
Maar zelfs zij heeft moeite gedaan om blinde Robin een fijne laatste dag te gunnen.

Ik ken verder werkelijk niemand die hun ouder wordende hond als last ervaart.
Neeltje

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door Neeltje »

laeken schreef:
Marion. schreef:
laeken schreef:Heel veel mensen laten een oude hond gewoon inslapen omdat hij oud is en ze dat niet leuk of handig vinden. Niet mensen hier maar je wil niet weten hoeveel dierenartsen balen van de verzoeken om lieve grijze oude honden om niks in te slapen. Doe je het niet dan wat? Hond maar naatbasiel? Daarom denken wij eraan zo'n oudje erbij te zetten. Gewoon omdat het kan en ik het leuk vindt. Mijn honden zijn schijt gemakkelijk met andere honden en we merken nu dat Guus echt super beheerst is als de andere hond dat verlangt. Zoals hij met de ene hond kan raggen zo zacht speelt hij met Bas. 1 grom is genoeg om hem pas op de plaats te laten maken. Dus mijn hondjes zijn ook geschikt om een York van 14 te verwelkomen.
Ach, wat een onzin zeg. Ook mensen die niet op het forum komen houden van hun honden hoor. En ja, ook als ze oud zijn. Ze worden zelf ook ouder namelijk.
Het is ook heel erg afhankelijk van de hond. Een Saar die niet haar allergrootste hobby (sjouwen) kon uitvoeren, was niet Saar-waardig. Met Miep zijn we veel langer doorgegaan, omdat haar grootste hobby luieren en kroelen was. En dat kon ze ook op haar bijna 15e nog prima. Die vond het ook geen enkel punt als haar staart nat werd van het zeik omdat ze in haar slaap haar plas had laten lopen. Die hebben we pas laten gaan toen het niet meer Miep-waardig was, en dat was heel veel later dan bij Saar.

Maar Barnsley, wat een verdriet en dilemma bij zo'n jonge hond. Heel veel sterkte met het besluit :roos:
Hou toch op met die reactieve reacties zeg. Lees effe het stukje boven dat van jou. Meteen een voorbeeld van waar ik het over heb.
Ken jij dierenartsen? Verdiep je maar even en vraag ook even aan mensen die in asielen werken hoeveel oude honden gedumpt worden omdat ze oud zijn. Dierenarts wil niet inslapen dus dan maar asiel. Weg ermee en een nieuwe.
Ja er worden oude honden gedumpt in het asiel, maar lijkt me zo maar dat dat er heel veel, heel veel minder zijn dan de honden die gewoon oud worden samen met hun baasje.

Ik ken ook niemand die hun ouder wordende hond een last vinden. Zie hier iemand in de wijk iedere dag met hun labrador in een bolderkar naar het parkje rijden. Oude honden die nog gezellig met hun baasje meesjokken. Of meegaan op de scootmobiel.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door laeken »

Marion en Neeltje....wat heb ik misdaan :cry:
Afbeelding
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door bram en thijs »

laeken schreef:Wat is er mis met oud zijn? Ik word eerlijk gezegd toch een beetje kriegelig hiervan
Dit is wat ik bedoel met niet te vroeg maar ook niet te laat zijn. Ouderdomskwalen horen erbij, bij de eerste tekenen sta je niet al met de telefoon in de hand. Je gaat gewoon een extra rondje, je koopt ander voer of je schreeuwt ietsje harder als ze je niet meer horen. Kan het schelen. Het gaat om een gezelschapsdier, niet om iets dat maar weg moet omdat het niet meer productief is
AfbeeldingAfbeelding
Neeltje

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door Neeltje »

laeken schreef:Marion en Neeltje....wat heb ik misdaan :cry:
Er volmondig neerzetten dat oude honden massaal in het asiel worden gedumpt of laten inslapen als ze er geen zin in hebben. Zoals ik schreef, ontken ik niet dat het gebeurt, maar massaal? Dan zouden de asiels uitpuilen van oude honden en ik geloof dat, wat de overtoon voert in de asiels een totaal andere hond is.
Neeltje

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door Neeltje »

bram en thijs schreef:
laeken schreef:Wat is er mis met oud zijn? Ik word eerlijk gezegd toch een beetje kriegelig hiervan
Dit is wat ik bedoel met niet te vroeg maar ook niet te laat zijn. Ouderdomskwalen horen erbij, bij de eerste tekenen sta je niet al met de telefoon in de hand. Je gaat gewoon een extra rondje, je koopt ander voer of je schreeuwt ietsje harder als ze je niet meer horen. Kan het schelen. Het gaat om een gezelschapsdier, niet om iets dat maar weg moet omdat het niet meer productief is
Maar ouderdomskwalen is iets anders als weten dat de ziekte die je hond heeft een afschuwelijke aftakeling en dood betekent. Mijn dieren mogen hier rustig oud worden, maar als ik weet dat er ergens goed fout zit wat alleen een heleboel ellende gaat geven, dan wil ik dat de hond/kat/cavia of wat dan ook toch graag onthouden.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door laeken »

Neeltje schreef:
laeken schreef:Marion en Neeltje....wat heb ik misdaan :cry:
Er volmondig neerzetten dat oude honden massaal in het asiel worden gedumpt of laten inslapen als ze er geen zin in hebben. Zoals ik schreef, ontken ik niet dat het gebeurt, maar massaal? Dan zouden de asiels uitpuilen van oude honden en ik geloof dat, wat de overtoon voert in de asiels een totaal andere hond is.
Oude honden worden vaak ingeslapen schreef ik. En als de dierenarts dat niet doet gaan ze alsnog naar het asiel. Vraag zelf eens aan je dierenarts hoeveel keer per week hij het verzoek krijgt om een oude hond in te slapen terwijl hij zelf vindt dat dat niet nodig is.

Ik zou ook een oud besje waarmee ze komen voor inslapen niet mee terug naar huis sturen. Ze willen de hond niet meer dus waar stuur je hem mee naartoe?
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Neeltje schreef:
laeken schreef:Marion en Neeltje....wat heb ik misdaan :cry:
Er volmondig neerzetten dat oude honden massaal in het asiel worden gedumpt of laten inslapen als ze er geen zin in hebben. Zoals ik schreef, ontken ik niet dat het gebeurt, maar massaal? Dan zouden de asiels uitpuilen van oude honden en ik geloof dat, wat de overtoon voert in de asiels een totaal andere hond is.
Ik heb het er natuurlijk met de huidige dierenarts over gehad nadat er met niko bij een ander werd geweigerd.
Voor haar was na overleg wel duidelijk dat het niet meer te doen was en zes verschillende onderzoeken daar niets aan zouden veranderen.
Ze vertelde dat zij met grote regelmaat het inslapen van gezonde oude honden moeten weigeren en de weerstand bij de ander daar waarschijnlijk vandaan kwam.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Marion en Neeltje....wat heb ik misdaan :cry:
:mrgreen: Je ademt.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Marion en Neeltje....wat heb ik misdaan :cry:
:mrgreen: Je ademt.
:engel: Zou kunnen dat dat het is. Vermoeiend want zo kom ik er nooit vanaf :schrik: :LOL:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
Neeltje schreef:
laeken schreef:Marion en Neeltje....wat heb ik misdaan :cry:
Er volmondig neerzetten dat oude honden massaal in het asiel worden gedumpt of laten inslapen als ze er geen zin in hebben. Zoals ik schreef, ontken ik niet dat het gebeurt, maar massaal? Dan zouden de asiels uitpuilen van oude honden en ik geloof dat, wat de overtoon voert in de asiels een totaal andere hond is.
Ik heb het er natuurlijk met de huidige dierenarts over gehad nadat er met niko bij een ander werd geweigerd.
Voor haar was na overleg wel duidelijk dat het niet meer te doen was en zes verschillende onderzoeken daar niets aan zouden veranderen.
Ze vertelde dat zij met grote regelmaat het inslapen van gezonde oude honden moeten weigeren en de weerstand bij de ander daar waarschijnlijk vandaan kwam.
Dat zegt mijn dierenarts dus ook. Ook toen ik Wuilus in wilde laten slapen zei mijn dierenarts dat ze eerst wilde zien of ze wel echt op was want er komen genoeg verzoeken om inslapen omdat mensen gewoon van hun oude honden af willen. Die zijn niet leuk. Meer werk of brommen naar de kinderen.
Afbeelding
Neeltje

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door Neeltje »

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Marion en Neeltje....wat heb ik misdaan :cry:
:mrgreen: Je ademt.
Komt er nog een aankakken.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door laeken »

Neeltje schreef:
dagmar88 schreef:
laeken schreef:Marion en Neeltje....wat heb ik misdaan :cry:
:mrgreen: Je ademt.
Komt er nog een aankakken.
Denk eens na Neeltje. :denken: Jij hebt met de halve wereld problemen en de mensen waar jij problemen mee hebt hebben alleen problemen met jou. Ik zeg doe eens gek en ga het probleem van jou bij jezelf zoeken. Het is maar een tip :engel: :ok:
Afbeelding
Neeltje

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door Neeltje »

laeken schreef:
Neeltje schreef:
dagmar88 schreef:
laeken schreef:Marion en Neeltje....wat heb ik misdaan :cry:
:mrgreen: Je ademt.
Komt er nog een aankakken.
Denk eens na Neeltje. :denken: Jij hebt met de halve wereld problemen en de mensen waar jij problemen mee hebt hebben alleen problemen met jou. Ik zeg doe eens gek en ga het probleem van jou bij jezelf zoeken. Het is maar een tip :engel: :ok:
Ik heb met niemand problemen, laat staan met namen op een scherm. Enne, die tip, zou zeggen, pas hem op jezelf toe.
Tiny
Zeer actief
Berichten: 21084
Lid geworden op: 26 jun 2005 19:03
Aantal honden: 0
Locatie: Den Haag

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door Tiny »

Het is een vooral het gevoel wat zegt dat het genoeg is geweest, maar toch ook wel het zien. Combinatie van beide.

Akira is nu ruim 9 jaar, ik vind het heerlijk om een iets oudere hond te hebben en ik hoop ook dat ze nog lang meegaat. In goede gezondheid natuurlijk.

Mijn twee kleintjes zijn beide niet oud geworden en ik voelde dat toch wel als een soort gemis. Ik hou er ook van om te keuvelen en heb het geduld om rustig een half uur te wachten omdat er aan een polletje gras geroken moet worden.

Ik heb met mezelf ook afgesproken dat er na Kier alleen nog maar oudere honden komen, zeker ruim boven de 10 jaar. Lekker samen op de bank, bed of in een warme zachte mand :I:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Gebruikersavatar
Barnsley
Zeer actief
Berichten: 3267
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:29
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door Barnsley »

Nogmaals bedankt voor alle reacties. Het heeft me geholpen te relativeren en nog eens goed naar mijn meisje te kijken.
Ik ga morgen de dierenarts bellen voor het maken van een afspraak deze week. Het doet verschrikkelijk veel pijn, maar geeft ook een bepaalde rust.
Zij heeft ook haar rust verdiend. Genoeg gevochten het afgelopen half jaar. Maar o wat doet dit zeer. :cry: :cry:
Afbeelding
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door Floortje »

Zo verdrietig. Heel veel sterkte Barnsley :roos:
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door kooi »

Toch fijn dat je er wat aan hebt gehad, Barnsley en ook ik wens je veel sterkte.

Wat volgens mij vooral een belangrijke maatstaf is, is niet de last voor de baas of het lijden van de hond, maar vooral het vooruitzicht op korte en lange termijn. Wanneer dat lijden niet meer leidt tot verbetering maar alleen maar het voorportaal is van het grote lijden, is het moment echt aan gebroken. Dan is uitstellen alleen nog maar in het belang van de baas die geen afscheid kan nemen. En dat grote lijden, moet je niet willen afwachten. :roos:
Gebruikersavatar
under the red sky
Zeer actief
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:19
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Smilde
Contacteer:

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door under the red sky »

Veel sterkte met het komende afscheid.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Izzie_Anneke
Zeer actief
Berichten: 3821
Lid geworden op: 06 apr 2015 16:07

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Barnsley schreef:Nogmaals bedankt voor alle reacties. Het heeft me geholpen te relativeren en nog eens goed naar mijn meisje te kijken.
Ik ga morgen de dierenarts bellen voor het maken van een afspraak deze week. Het doet verschrikkelijk veel pijn, maar geeft ook een bepaalde rust.
Zij heeft ook haar rust verdiend. Genoeg gevochten het afgelopen half jaar. Maar o wat doet dit zeer. :cry: :cry:
Logisch, ze is nog zo jong. Veel sterkte ermee, heel verdrietig dit.
nomo
Zeer actief
Berichten: 9405
Lid geworden op: 21 feb 2011 23:17
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door nomo »

Barnsley, heel veel sterkte :roos: Op zo'n leeftijd zou het niet moeten mogen :ugh:
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Barnsley schreef:Nogmaals bedankt voor alle reacties. Het heeft me geholpen te relativeren en nog eens goed naar mijn meisje te kijken.
Ik ga morgen de dierenarts bellen voor het maken van een afspraak deze week. Het doet verschrikkelijk veel pijn, maar geeft ook een bepaalde rust.
Zij heeft ook haar rust verdiend. Genoeg gevochten het afgelopen half jaar. Maar o wat doet dit zeer. :cry: :cry:
Wat ontzettend moeilijk om van zo'n jonge hond afscheid te moeten nemen. Jullie hadden nog tien jaar van elkaar genieten verdiend.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door lucie »

wat ontzettend moeilijk en verdrietig :ugh: Heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Barnsley
Zeer actief
Berichten: 3267
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:29
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door Barnsley »

kooi schreef:Toch fijn dat je er wat aan hebt gehad, Barnsley en ook ik wens je veel sterkte.

Wat volgens mij vooral een belangrijke maatstaf is, is niet de last voor de baas of het lijden van de hond, maar vooral het vooruitzicht op korte en lange termijn. Wanneer dat lijden niet meer leidt tot verbetering maar alleen maar het voorportaal is van het grote lijden, is het moment echt aan gebroken. Dan is uitstellen alleen nog maar in het belang van de baas die geen afscheid kan nemen. En dat grote lijden, moet je niet willen afwachten. :roos:
Dat is ook zo, dit is niet de eerste keer dat ik een hond moeten laten inslapen.
Maar wel op zo'n jonge leeftijd, en dan ook nog eens een heel speciaal meisje, zo'n 'once in a lifetime' maatje. En dat maakt het zo verschrikkelijk moeilijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Inslapen en 'de' blik

Ongelezen bericht door fenneke »

Sterkte :J:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”