Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen hond meer later?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Neeltje »

twinkeltje schreef:
kipo schreef:
twinkeltje schreef:Ik neem hierna geen honden meer omdat ik ze niet kan geven wat ze nodig hebben, nu ze ouder zijn hebben ze minder behoefte aan veel lopen dus doen ze met me mee aan korte afstenden.
Maar een jonger hondje wil ik dat niet aandoen
Je kunt ook een oudere hond nemen, Pol was 7 toen we hem kregen een Linda bijna 12.
ja denk ik ook aan heb vaker herplaatser, maar ik probeer eerst zonder
Maar je hebt toch een scoot? Ik zie hier zoveel oudere hun hondje uitlaten met de scoot en als het hondje moe wordt, hups mee op de plank. Er zijn er genoeg die aan een of twee lekkere wandelingen op een dag en de rest gezellig thuis.
Gebruikersavatar
Ptje
Zeer actief
Berichten: 15796
Lid geworden op: 13 okt 2011 20:42
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2
Locatie: Groenlo

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Ptje »

Moet er niet aan denken om geen hond meer te hebben, vreselijk :schrik: .
Ja als ik te oud en gebrekkig zou zijn of financieel het totaal niet meer zou trekken dan ja maar och een vetpot is het bij mij nooit geweest en ondanks dat wist ik altijd wel wat bij elkaar te sprokkelen als ze een dierenarts nodig hadden, dan kreeg ik bijvoorbeeld net vakantiegeld en dan konden we wat meer.
En ach, ik zie hier ook een oud vrouwtje voorbij schuifelen met een klein langharig hondje langs de rollator dat er prima verzorgd uit ziet dus tja we zullen het zien tegen die tijd.
Voorlopig geniet ik van de tijd die ik nú met ze heb.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door ranetje »

Moet er niet aan denken zonder hond te zijn. :schrik:

Ita zou mijn laatste pup zijn …………………. dus nu heb ik Claire er bij, toch weer een pup :mrgreen:
Als het gebeurt dat ik beide honden kwijt ben voor ik geen stap meer kan verzetten komt er zeker weer een hond.
Maar dan een (oudere) herplaatser.

Helaas weinig kans bij de Griffons, daar zijn zelden herplaatsers, maar misschien is een iets kleiner ras dan nog wel beter ook. :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Mijn jongste hond is twee jaar. Onder normale omstandigheden wordt hij 15 jaar. Dan ben ik er inmiddels 80. Op die leeftijd begin je al aardig naar de dood te ruiken en dan moet je geen hond meer aanschaffen, althans dat vind ik.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Uit nieuwsgierigheid even teruggelezen wat ik ook alweer in dit topic had geschreven. Dit bericht is van 25 mei 2018, ruim een jaar na Cyntha's overlijden.
Een leven zonder hond is voor mij geen optie. Lang voordat Cyntha overleed was het al wel duidelijk dat ik alles in het werk zou stellen om na haar weer een hond te kunnen nemen. De afgelopen twaalf maanden is het mij meer dan ooit duidelijk geworden dat ik een hond echt nodig heb om qua mentale en fysieke gezondheid op een voor mij acceptabel niveau te blijven. Een border collie, het ras waarvan ik ooit dacht dat er tot in lengte der dagen minstens eentje van zou rondlopen hier, wordt het helaas niet meer maar er zijn nog andere rassen die ook ontzettend leuk zijn. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik meer dan tevreden ga zijn met een hond van een ander ras. Eigenlijk zou er in maart al een pup komen maar dat is helaas niet doorgegaan dus ik ben nog steeds in afwachting van. Ik hoop enorm dat het nu niet meer al te lang gaat duren.
Drieënhalve maand later kwam Cody hier wonen :I:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
Sassy
moderator
Berichten: 2198
Lid geworden op: 15 jan 2011 13:15
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Sassy »

Helemaal zonder hond kan ik me niet voorstellen, misschien een oudere herplaatser, ligt eraan hoe goed je dan nog uit de voeten kan. Bekende van ons is 75 plus en begint nog aan 2 herder pups...dat zou ik dan weer niet doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Neeltje schreef:
twinkeltje schreef:
kipo schreef:
twinkeltje schreef:Ik neem hierna geen honden meer omdat ik ze niet kan geven wat ze nodig hebben, nu ze ouder zijn hebben ze minder behoefte aan veel lopen dus doen ze met me mee aan korte afstenden.
Maar een jonger hondje wil ik dat niet aandoen
Je kunt ook een oudere hond nemen, Pol was 7 toen we hem kregen een Linda bijna 12.
ja denk ik ook aan heb vaker herplaatser, maar ik probeer eerst zonder
Maar je hebt toch een scoot? Ik zie hier zoveel oudere hun hondje uitlaten met de scoot en als het hondje moe wordt, hups mee op de plank. Er zijn er genoeg die aan een of twee lekkere wandelingen op een dag en de rest gezellig thuis.
Ja maar niet alle honden houden van een scoot, Blacky is helemaal hysteries als ik er op rij
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Maryanne »

Neeltje schreef:
kipo schreef:
twinkeltje schreef:Ik neem hierna geen honden meer omdat ik ze niet kan geven wat ze nodig hebben, nu ze ouder zijn hebben ze minder behoefte aan veel lopen dus doen ze met me mee aan korte afstenden.
Maar een jonger hondje wil ik dat niet aandoen
Je kunt ook een oudere hond nemen, Pol was 7 toen we hem kregen een Linda bijna 12.
Dat is iets waar ik ook over denk straks. Niet meer een jonge hond, zonder hond zou ik nog niet willen, dus als het nog even kan straks een ouder hondje.
Ik ook, een teckeltje van een jaar of acht :I:
Neeltje

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maryanne schreef:
Neeltje schreef:
kipo schreef:
twinkeltje schreef:Ik neem hierna geen honden meer omdat ik ze niet kan geven wat ze nodig hebben, nu ze ouder zijn hebben ze minder behoefte aan veel lopen dus doen ze met me mee aan korte afstenden.
Maar een jonger hondje wil ik dat niet aandoen
Je kunt ook een oudere hond nemen, Pol was 7 toen we hem kregen een Linda bijna 12.
Dat is iets waar ik ook over denk straks. Niet meer een jonge hond, zonder hond zou ik nog niet willen, dus als het nog even kan straks een ouder hondje.
Ik ook, een teckeltje van een jaar of acht :I:
Ik in ieder geval iets fluffies.
Gebruikersavatar
Antonetta
Zeer actief
Berichten: 4912
Lid geworden op: 20 okt 2009 12:06
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik wil zolang mogelijk een hond om mij heen hebben. Ik heb met mijn dochter afgesproken dat als mijn honden er niet meer zijn we naar het asiel gaan en samen een hondje uitzoeken. Zal het hondje mij overleven dan gaat ze naar mijn dochter en haar gezin. Ik heb momenteel twee chihuahua kruisingen en als mijn dochter met een hond helemaal niets heeft is het een chihuahua (kruising). Maar als mij nu iets zal overkomen zullen mijn honden wel naar haar toegaan en werkt dit echt niet dan zoekt ze een goed thuis voor ze.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Gebruikersavatar
Floeboekeizer
Vaste gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 dec 2018 16:22
Mijn ras(sen): Whippet x Border Collie, Chihuahua, Dwerg Pinscher
Aantal honden: 3
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Floeboekeizer »

Zonder honden zou het wel saai worden, geloof ik. Maar het moet wel kunnen, als ik alleen zou zijn, deze drie zouden er niet meer zijn, dan zou ik er niet meer aan beginnen naast een fulltime baan bijvoorbeeld. Verder leef denk ik te kort om alle rassen nog in huis te halen die ik nog zou willen, of ik moet er 5 tegelijk doen. :mrgreen:
Groetjes Claudia

Afbeelding
Roos1995
Actief
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 apr 2013 10:25
Aantal honden: 1

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Roos1995 »

Ik vraag me altijd af hoe jullie om gaan met het overlijden van een hond? Zep is nu 6 en moet er niet aan denken dat hij er ooit niet meer zal zijn.. al weet je dat het gebeurd. Als ik van andere mensen lees dat hun hond overleden is dan voel ik al zo'n beetje hun pijn..
Hoe gaan jullie hier mee om? Hoe kijken jullie tegen het overlijden van jullie hond aan?
Neeltje

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Neeltje »

Roos1995 schreef:Ik vraag me altijd af hoe jullie om gaan met het overlijden van een hond? Zep is nu 6 en moet er niet aan denken dat hij er ooit niet meer zal zijn.. al weet je dat het gebeurd. Als ik van andere mensen lees dat hun hond overleden is dan voel ik al zo'n beetje hun pijn..
Hoe gaan jullie hier mee om? Hoe kijken jullie tegen het overlijden van jullie hond aan?
Hoort bij het hebben van huisdieren. Maar dan scheelt het ook nog of je hond gewoon oud wordt of heel jong overlijdt. Het is even verdrietig, maar het leven gaat verder en er zijn zoveel leuke momenten om aan terug aan te denken.

Als honden van anderen overlijden respecteer ik hun verdriet, maar dat is het dan ook.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als er geen gekke dingen gebeuren, duurt dat nog wel 8-12 jaar zo'n beetje. Dus daar ben ik nog lang niet mee bezig. Ja, ik zal verdrietig zijn, ik zal de hond missen, maar het geeft ook ruimte voor een nieuwe hond in huis, met weer zijn eigen karakter en hebbelijkheden. Die tijd van elkaar leren kennen vind ik mogelijk nog wel de mooiste tijd van het hebben van een hond. Dus ondanks het verdriet van het verlies, kijk ik toch ook uit naar het nieuwe
80564M

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door 80564M »

Roos1995 schreef:Ik vraag me altijd af hoe jullie om gaan met het overlijden van een hond? Zep is nu 6 en moet er niet aan denken dat hij er ooit niet meer zal zijn.. al weet je dat het gebeurd. Als ik van andere mensen lees dat hun hond overleden is dan voel ik al zo'n beetje hun pijn..
Hoe gaan jullie hier mee om? Hoe kijken jullie tegen het overlijden van jullie hond aan?
Dood hoort bij het leven :wink:
Natuurlijk is het ontzettend verdrietig, maar dat geldt eigenlijk vooral bij een onvoltooid leven. Bij een voltooid leven is het eigenlijk juist heel fijn dat je als baasje je hond mag laten inslapen. Dat je hem lijden mag besparen.
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Machie »

In de agility loopt een man van in de 70, met zijn hond van 11. En ze lopen nog geweldig! De man heeft 2 jaar terug een levertransplantatie gehad en had nooit verwacht nog een pup te hebben. Nu loopt een broertje van Maui (onze tijdelijke pup) daar al weer een aardige poos. En het gaat geweldig. Ik zie hem met zijn pup nog wel agilitywedstrijden lopen over n jaar of 2.
Ik hoop dat ik op die manier nog 40 jaar van de honden en de sport kan genieten.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wij hebben er al teveel zien gaan, en jong ook nog :(
Maar geen reden geen hond meer te willen. Het is doodsaai zonder.

Dus zonder hond, nee.
We hebben een jaar of tien geleden gekozen voor Havanezers erbij, met het oog op later. Als ik 75 ben zie ik me niet meer met vijf wetters lopen.
Hava's zijn reuze handzaam gelukkig en ze zijn enig.
Dus we hebben nu vijf wetters en drie havanezers. Zo gaat dat soms :oeps:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Het doet goed pijn ( bij sommigen dan ) een hond verliezen waar je zo veel van houd.. maar ik had er geen minuut van willen missen..en dat kan best lang duren, maar om dan maar te zeggen geen hond meer, shit happens in life, maar om dan maar te zeggen we doen de goede dingen ook maar niet meer.. dan verlies je de balans.. :wink:
en dat maakt het leven niet mooier :wink:
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door ranetje »

S@ndr@ schreef:Het doet goed pijn ( bij sommigen dan ) een hond verliezen waar je zo veel van houd.. maar ik had er geen minuut van willen missen..en dat kan best lang duren, maar om dan maar te zeggen geen hond meer, shit happens in life, maar om dan maar te zeggen we doen de goede dingen ook maar niet meer.. dan verlies je de balans.. :wink:
en dat maakt het leven niet mooier :wink:
. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Rinne Roos
Zeer actief
Berichten: 3796
Lid geworden op: 02 aug 2009 22:53
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Nou ja, ooit zal er wel een tijd komen dat de laatste hond doodgaat en wij te oud en krakkemikkig zijn (of wie er van ons nog over is) om aan een nieuwe te beginnen. Want je wil toch ook niet dat de hond jou overleeft, of dat je er afstand van moet doen omdat je de verzorging niet meer redt. En dan eenzaam naar het einde toe sukkelen.... :ugh:
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Maryanne »

Kells schreef:
Cleva schreef:Als ik geen yorkiepuppy meer kan handelen dan ben ik klaar, hoor.
Dan ga ik die klikkeren vanaf mijn bed in de huiskamer en als ik dan anderhalf jaar later smorgens dood blijf dan staan de hebberds al voor de deur om Comptesse Penelope de la Croix van de Overeemsthoeve op te halen.
Ik ga dood als ik dood ga. Niet eerder.
Ik ga niet uit praktische overwegingen twintig jaar om me heen zitten kijken omdat ik kennelijk overal te oud voor ben.
Ik ook niet. Mijn voornemen is om nog een paar generaties honden te fokken. De kans is altijd aanwezig dat ik morgen dood neer val, maar om daar rekening mee te houden zie ik niet zo zitten.
Ik ook niet, het lijkt me niks zonder hond. Misschien na mijn Jacks nog een teckeltje (van Kees natuurlijk). Vooralsnog staan we op de lijst voor een Vizsla teefje :I:
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Cleva schreef:Als ik geen yorkiepuppy meer kan handelen dan ben ik klaar, hoor.
Dan ga ik die klikkeren vanaf mijn bed in de huiskamer en als ik dan anderhalf jaar later smorgens dood blijf dan staan de hebberds al voor de deur om Comptesse Penelope de la Croix van de Overeemsthoeve op te halen.
Ik ga dood als ik dood ga. Niet eerder.
Ik ga niet uit praktische overwegingen twintig jaar om me heen zitten kijken omdat ik kennelijk overal te oud voor ben.
Als ik dat zou doen zou ik er nu al mee moeten beginnen. Dat lijkt me niet. Maar ik stel me voor dat ik op m'n 80e geen pup meer aanhoud.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
irmaLeo
Zeer actief
Berichten: 465
Lid geworden op: 07 nov 2002 11:43
Mijn ras(sen): asielhond

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Vandaar ook veel ouwe hondjes die in het asiel terecht komen, omdat mensen zo nodig nog een hondje moesten op hun oudere! dag. Fijn voor die honden. Wat is zie is een hoop IK...
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef: Ik ga niet uit praktische overwegingen twintig jaar om me heen zitten kijken omdat ik kennelijk overal te oud voor ben.
helemaal mee eens!
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door crutz »

irmaLeo schreef:Vandaar ook veel ouwe hondjes die in het asiel terecht komen, omdat mensen zo nodig nog een hondje moesten op hun oudere! dag. Fijn voor die honden. Wat is zie is een hoop IK...
oh want als je dood gaat (verwacht door leeftijd of onverwacht, want ook jonger kan je overlijden) gaan je honden (dieren) altijd naar het asiel, daar kan je niet wat voor geregeld hebben?
Gebruikersavatar
Ingrid48
Zeer actief
Berichten: 7846
Lid geworden op: 07 feb 2007 11:48
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3
Locatie: Echten (Drenthe)

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

S@ndr@ schreef:Het doet goed pijn ( bij sommigen dan ) een hond verliezen waar je zo veel van houd.. maar ik had er geen minuut van willen missen..en dat kan best lang duren, maar om dan maar te zeggen geen hond meer, shit happens in life, maar om dan maar te zeggen we doen de goede dingen ook maar niet meer.. dan verlies je de balans.. :wink:
en dat maakt het leven niet mooier :wink:
Ik heb het pas aan de lijve ondervonden en het is vréselijk om n hond te verliezen...vooral in mijn geval bij Silky, totaal onverwachts en te jong :jank:

Maar ik zou niet zonder hond willen, het geeft zoveel liefde, plezier en het houdt je actief :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

crutz schreef:
irmaLeo schreef:Vandaar ook veel ouwe hondjes die in het asiel terecht komen, omdat mensen zo nodig nog een hondje moesten op hun oudere! dag. Fijn voor die honden. Wat is zie is een hoop IK...
oh want als je dood gaat (verwacht door leeftijd of onverwacht, want ook jonger kan je overlijden) gaan je honden (dieren) altijd naar het asiel, daar kan je niet wat voor geregeld hebben?
En wat is daar zo erg aan? Het is een tijdelijke opvang, geen strafkamp.
Leuke kleine hondjes die een beetje opvoeding hebben genoten komen vaak niet eens op de website van het asiel.
We hebben hier voor dat soort gevallen een uitstekend vangnet. Juist voor oude mensen die dat zelf niet hebben is zo'n hondje extra belangrijk.

Dat familie zich er als achtervang mee op laat schepen betekent nog niet dat zij ook de beste plek zijn.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:
crutz schreef:
irmaLeo schreef:Vandaar ook veel ouwe hondjes die in het asiel terecht komen, omdat mensen zo nodig nog een hondje moesten op hun oudere! dag. Fijn voor die honden. Wat is zie is een hoop IK...
oh want als je dood gaat (verwacht door leeftijd of onverwacht, want ook jonger kan je overlijden) gaan je honden (dieren) altijd naar het asiel, daar kan je niet wat voor geregeld hebben?
En wat is daar zo erg aan? Het is een tijdelijke opvang, geen strafkamp.
Leuke kleine hondjes die een beetje opvoeding hebben genoten komen vaak niet eens op de website van het asiel.
We hebben hier voor dat soort gevallen een uitstekend vangnet. Juist voor oude mensen die dat zelf niet hebben is zo'n hondje extra belangrijk.

Dat familie zich er als achtervang mee op laat schepen betekent nog niet dat zij ook de beste plek zijn.
oh je kan ook prima geregeld hebben dat het asiel ze opvangt en een juiste plek zoekt
bedoel meer als je niks geregeld hebt en niemand maar weet wat ze aanmoeten met de hond/honden
en nee, de familie is zeker niet altijd de beste achtervang, hier moeten ze er mooi af blijven ;)
Neeltje

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Neeltje »

crutz schreef:
dagmar88 schreef:
crutz schreef:
irmaLeo schreef:Vandaar ook veel ouwe hondjes die in het asiel terecht komen, omdat mensen zo nodig nog een hondje moesten op hun oudere! dag. Fijn voor die honden. Wat is zie is een hoop IK...
oh want als je dood gaat (verwacht door leeftijd of onverwacht, want ook jonger kan je overlijden) gaan je honden (dieren) altijd naar het asiel, daar kan je niet wat voor geregeld hebben?
En wat is daar zo erg aan? Het is een tijdelijke opvang, geen strafkamp.
Leuke kleine hondjes die een beetje opvoeding hebben genoten komen vaak niet eens op de website van het asiel.
We hebben hier voor dat soort gevallen een uitstekend vangnet. Juist voor oude mensen die dat zelf niet hebben is zo'n hondje extra belangrijk.

Dat familie zich er als achtervang mee op laat schepen betekent nog niet dat zij ook de beste plek zijn.
oh je kan ook prima geregeld hebben dat het asiel ze opvangt en een juiste plek zoekt
bedoel meer als je niks geregeld hebt en niemand maar weet wat ze aanmoeten met de hond/honden
en nee, de familie is zeker niet altijd de beste achtervang, hier moeten ze er mooi af blijven ;)
En soms ìs er geen familie of vrienden.
80564M

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door 80564M »

irmaLeo schreef:Vandaar ook veel ouwe hondjes die in het asiel terecht komen, omdat mensen zo nodig nog een hondje moesten op hun oudere! dag. Fijn voor die honden. Wat is zie is een hoop IK...
Ja, mijn moeder was heel erg met haar IK bezig toen mijn vader overleed. Ze vond het erg stil in huis en wilde graag weer wat leven in huis. Erg hè, dat een ontzettend kwieke dame van 75 een pup kocht? Dat is nu 7 jaar geleden, en Pien heeft het erg getroffen hoor en mijn moeder is nog steeds (redelijk) kwiek. Na haar knieoperatie vorig jaar kwam Pien gewoon even bij mijn zusje in huis, en heeft mijn moeder een mindere dag dan komen de kleindochters om Pien uit te laten. En mocht mijn moeder morgen omvallen dan komt ze echt niet in het asiel terecht.

Mensen "zo nodig een hondje moesten op hun oude dag".... hoe denigrerend kun je het maken zeg :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”