Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen hond meer later?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door ranetje »

pepim schreef:
irmaLeo schreef:Nee dat klopt er gaan zat jonge mensen dood, helaas. Hoef je mij niet te vertellen loop al iets langer mee. maar toch... de laatste tijd neem ik alleen een hoogbejaarde hondje, ( en dan overdenk ik wat kan ik wel en wat kan ik niet... te overzien en wij kunnen het betalen... ;-)
Mensen nemen een hond, al dan niet een pupje als je het eigenlijk niet meer zouden moeten doen ( o ja hier op HF kan alles, weet ik wel)... maar zie zo vaak verwaarloosde hondjes die er niet hebben gevraagd om al die ego's zo als hier: wij nemen er gewoon eentje, nog eentje......
Kom ze heel regelmatig tegen hondjes 14 jaar soms ouder, rotte gebitten en erger... omdat men zo nodig weer een pup moest op hun 65 ste ...... 70ste... ;-) En dan ben je 80: hondje heeft een rotte smoel pijn, klitten... het gaat lang niet altijd goed......
Ik herken dit verhaal zeker niet, rotte tanden en klitten. Maar wellicht is dat in jouw omgeving anders :wink:
Ik herken het verhaal niet en de fokker van mijn jongste hond (als pup gekocht toen ik 70 was en ze is bepaald geen schoothond :8): ) heeft prima ervaringen met ouderen met een actieve hond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Zamunda »

irmaLeo schreef:Mensen nemen een hond, al dan niet een pupje als je het eigenlijk niet meer zouden moeten doen ( o ja hier op HF kan alles, weet ik wel)... maar zie zo vaak verwaarloosde hondjes die er niet hebben gevraagd om al die ego's zo als hier: wij nemen er gewoon eentje, nog eentje......
Kom ze heel regelmatig tegen hondjes 14 jaar soms ouder, rotte gebitten en erger... omdat men zo nodig weer een pup moest op hun 65 ste ...... 70ste... ;-) En dan ben je 80: hondje heeft een rotte smoel pijn, klitten... het gaat lang niet altijd goed......
Dat zie je hier op het forum heel vaak ja, verwaarloosde hondjes omdat betreffende forummers zo nodig toch nog een pup moesten op stokoude leeftijd.

En als je al zo oud bent moet je inderdaad alleen een oude hond nemen want die kunnen geen klitten en rotte gebitten meer krijgen.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door ranetje »

Zamunda schreef:
irmaLeo schreef:Mensen nemen een hond, al dan niet een pupje als je het eigenlijk niet meer zouden moeten doen ( o ja hier op HF kan alles, weet ik wel)... maar zie zo vaak verwaarloosde hondjes die er niet hebben gevraagd om al die ego's zo als hier: wij nemen er gewoon eentje, nog eentje......
Kom ze heel regelmatig tegen hondjes 14 jaar soms ouder, rotte gebitten en erger... omdat men zo nodig weer een pup moest op hun 65 ste ...... 70ste... ;-) En dan ben je 80: hondje heeft een rotte smoel pijn, klitten... het gaat lang niet altijd goed......
Dat zie je hier op het forum heel vaak ja, verwaarloosde hondjes omdat betreffende forummers zo nodig toch nog een pup moesten op stokoude leeftijd.

En als je al zo oud bent moet je inderdaad alleen een oude hond nemen want die kunnen geen klitten en rotte gebitten meer krijgen.
:mrgreen: :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Droppie

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Droppie »

Alles afhankelijk van de persoon, er zijn mensen van 35 die niks kunnen verzorgen, verwende kinderen, onopgevoede honden en een partner die vaak onverschillig is....partner vaak inwisselbaar m/v.
De honden lopen naar de hoek van de straat waar als ze geluk hebben een hondenuitlaatveldje is.

En fitte 60, 70 of 80ers, die je je hond, je kind in bewaring geeft.

Kortom....

Voor mezelf....ik heb mezelf al vaker verbaasd, dus ik zie wel.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door malinois »

Zamunda schreef:
irmaLeo schreef:Mensen nemen een hond, al dan niet een pupje als je het eigenlijk niet meer zouden moeten doen ( o ja hier op HF kan alles, weet ik wel)... maar zie zo vaak verwaarloosde hondjes die er niet hebben gevraagd om al die ego's zo als hier: wij nemen er gewoon eentje, nog eentje......
Kom ze heel regelmatig tegen hondjes 14 jaar soms ouder, rotte gebitten en erger... omdat men zo nodig weer een pup moest op hun 65 ste ...... 70ste... ;-) En dan ben je 80: hondje heeft een rotte smoel pijn, klitten... het gaat lang niet altijd goed......
Dat zie je hier op het forum heel vaak ja, verwaarloosde hondjes omdat betreffende forummers zo nodig toch nog een pup moesten op stokoude leeftijd.

En als je al zo oud bent moet je inderdaad alleen een oude hond nemen want die kunnen geen klitten en rotte gebitten meer krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
iones
Zeer actief
Berichten: 12424
Lid geworden op: 18 aug 2003 15:26
Locatie: twente

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door iones »

Ik zal altijd honden in mijn leven willen hebben. En als ik op leeftijd ben, adopteer ik gewoon honden op leeftijd. En ik probeer iets te regelen alvast voor ze, mocht ik komen te overlijden.

Voor mijn paarden zal het moeilijker worden. Iones zal ik sowieso aan zijn einde kunnen brengen. Volgend jaar wordt hij 30, als hij dat haalt. Je kunt nooit weten. Ook Sierra blijft gewoon bij mij, zij is 10 jaar jonger dan iones.
Maar dan heb ik nog een 9 jaar oude pony en die kunnen heel oud worden.
En een van mijn jonge paarden zal verkocht worden, eentje, een andalusier van 4 hou ik. Ik wil ze eigenlijk nooit verkopen. En als ik dat al doe moet ik dat op tijd doen: als ze nog jong genoeg zijn dat mensen ze willen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”