Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen hond meer later?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
schelsey
Zeer actief
Berichten: 1515
Lid geworden op: 20 jan 2003 17:32
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3
Locatie: Brecht,Belgie

Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door schelsey »

Ik heb denk al 30 jaar honden, Belgische herders en malamute kruising gehad

Nu 2 berners en ik weet dat dit geen al te gezond ras is, maar heb bij aankoop op gelet dat ze van langlevende bloedlijn komen, op aanraden van dierenarts was dit heel belangrijk en ja, dat de ouders HD en ED vrij waren.

Behalve dat Nisha, die 4 word, af en toe wat last heeft van haar achterpoot( labrador op geknald als puppy en heup heeft een slag gehad) en beide honden wat last hebben van atopie in de zomermaanden zijn ze verder gezond.
Atopie is onder controle bij lage dosis apoquel dat ik geef.

Maar ik begin toch dikwijls te denken of ik beter als ze er niet meer zijn geen honden meer neem
Een leven zonder honden lijkt me enorm saai maar zou wel rust geven in mijn hoofd
Maak me ook constant zorgen dat ik ze financieel niet voldoende zou kunnen verzorgen als ze echt ziek worden.
Ik spaar al 10 jaar voor hen dus er staat toch wat op de hondenrekening maar vind nooit genoeg, elke cent dat kan zet ik erop ook al doe ik mezelf te kort, maar het kan zo vlug halveren door ziekte of operatie

Maar heb al zoveel miserie meegemaakt met honden door ziekte, kanker, kruisbandoperaties enz, en inslapen, dat ik daar toch dikwijls aan denk

Ben lid van een facebook pagina van berners en daar zijn veel berners die kanker krijgen op jonge leeftijd en ook heel vlug daarna ingeslapen moeten worden, de leeftijden zijn dikwijls 2 tot 5 jaar, eens ze daar voorbij zitten lijkt er meer kans te zijn dat ze ouder (9 a 10, enkeling 12 a 14 ) kunnen worden en ik denk daar elke dag aan dat die van mij misschien binnen paar ook al overleden zijn (2 en 4 jaar)

Een ander ras zegt me niks meer, de berner is mijn ras, helemaal de hond waar ik kwa karakter en uiterlijk van hou en zou niet weten welk ras ik zou kunnen nemen dat gezonder is dat me even goed aanspreekt

Heb ik dit alleen of zijn er nog mensen die dat gevoel hebben?
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Machie »

Gelukkig heb ik daar totaal geen last van. Ik vind enorm veel types honden leuk en gelukkig vooral de gezondere kleinere rassen :)
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ooit wel, nu niet meer, begrijp me goed ik hoop nooit de beslissing te hoeven maken voor inslapen, vind ze liever dood in hun mand of zo.......gewoon zelf doen... maar ik vind het leven zonder hond zo maar een half leven, ze zijn mijn spiegel, ze zorgen alle dagen voor een glim of schaterlach en meestal meer.... ze zijn mijn gezelschap en ja ze kunnen wat mankeren, maar ik heb al lang geleden geleerd dat de dood bij het leven hoort, leuk is het nooit..... ziekte en zeer ben ik degene die beslist hoever ik wil gaan in behandelen, en wat ik nodig vind en t gaat om vandaag en niet om de toekomst......

t geen hond meer nemen om leed te voorkomen , voorkomt ook dat je alle dagen geniet......... ooit gaan we dood en tot die tijd leven we alle dagen.. en dan wil ik dat t ook leuk is. je schuldig voelen over niet genoeg doen, is zo`n gedachte die je gelijk eruit moet gooien,... destructief voor geluk zeg maar...
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Poe nee, ik zou nooit meer zonder een hond willen. Ik wilde altijd al graag een hond maar vond de situatie er nog niet naar, maar toen het eenmaal zover was was ik dolgelukkig dat het er dan eindelijk van kwam. En nog steeds, wat vind ik het heerlijk om honden (om me heen) te hebben :I: .

Een berner zou er bij mij nooit in komen, juist door de grote gezondheidsproblemen die in het ras zitten. Verder heb ik hetzelfde als Machie: ik vind zóveel rassen/types leuk! Er zijn zoveel rassen/kruisingen die ik wel zou willen, ik kom er nooit aan toe om ze allemaal ooit nog eens te hebben. Zoveel keuze!

Ik kan me enerzijds wel voorstellen dat je verknocht bent aan een bepaald ras, maar anderzijds kan ik me niet voorstellen dat je helemaal geen ruimte hebt om andere honden leuk te vinden. Maar misschien komt dat ook wel omdat ik (nog) geen enkel ras perfect vind, elk ras en elke hond heeft wel nadelen (vind ik). Lais is mijn supersupersuperhond maar ook zij heeft een paar lastige eigenschappen. Desondanks had ik dolgraag een nakomeling van haar gehad, maar dat mocht helaas niet zo zijn. Maar dat maakt niet dat ik andere honden niet meer leuk vind. Ik heb wel een grote voorkeur voor haar type en ik denk dat de Rhodesian Ridgeback daar het meest bij in de buurt komt en daar komt er ooit ook wel één van, maar nogmaals: ik vind andere honden ook heel erg leuk.

Lang verhaal kort: nee ik kan me er maar weinig bij voorstellen dat je niet kunt genieten van een ander type/ras en daarmee hondloos zou blijven.
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Tineke »

Hondloos,nee dat kan ik me niet voorstellen. Wel dat het op een bepaald ogenblik andere honden , kleiner en makkelijker maar zonder honden kan ik me het niet voorstellen.
De Fila is ook echt ons ras waar wij onze harten aan hebben verpand, Jan is er net zo dol op geworden als ik, wat logisch is want het zijn ook heerlijke honden :pffff: . Maar toch zouden dit wel een onze laatste Fila's kunnen zijn omdat we ook nog wat willen reizen ook buiten Europa en dat wordt met hun wel lastiger.
Nu doen we dat apart maar samen lijkt ons dat toch wel leuker. Dus zullen onze volgende honden wellicht wat makkelijke herplaatsers worden die er geen problemen mee hebben om bij iemand anders te verblijven zo nu en dan.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
DesireeB
Zeer actief
Berichten: 4312
Lid geworden op: 13 feb 2015 09:58
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door DesireeB »

Zonder hond leven? Nee, dat zou ik denk ik niet kunnen. Dan kom ik waarschijnlijk ook nergens meer.
Opgegroeid met honden en sinds ik samen woon ook al altijd een hond gehad, ik weet dus niet beter.

Als buldoggen fan is het ook niet altijd makkelijk. Want er zit een kop op en ze zijn inderdaad niet altijd geweldig gezond. Toch zie ik ook veel bullen van een jaar of 10 voorbij komen en dat geeft me toch ergens weer hoop. Nu heb ik Hummer als herplaatser bijna 7 jaar, bewust gekozen voor een wat oudere hond. Ergens riep iets in mij dan ben je die eerste kritische jaren voorbij, hij is tenslotte al bijna 7 jaar gezond. Uiteraard kan het zijn dat hij alsnog wat gaat mankeren maar dat risico is voor mijn gevoel kleiner dan wanneer ik bijvoorbeeld een pup of jonge hond had genomen. De oldie is misschien als ik echt oud ben wat teveel van het goede. Daarbij hangt er een wet in de lucht die er voor zorgt dat ik er nu zo in sta dat deze niet komt maar wie veranderd dat nog en ook bij de oldie is de gezondheid niet altijd geweldig. Maar ook daar geldt, wie weet kom ik na Droef(hopelijk over heel wat jaren pas) weer een herplaatser tegen van wat oudere leeftijd. Dan zou het zomaar kunnen zijn dat ik er toch weer voor ga.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door thom »

Ik moet er niet aan denken om hondloos te zijn.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zamunda schreef:Lang verhaal kort: nee ik kan me er maar weinig bij voorstellen dat je niet kunt genieten van een ander type/ras en daarmee hondloos zou blijven.
Zo voelt het voor mij ook.
Ik zou niet meer snel aan een rashondpup beginnen. Juist omdat er zo veel leuke honden zijn die nog een baas zoeken, daar zit altijd wel een hond tussen waar ik voor kan vallen. Ik ben dan ook veel meer een hondenliefhebber in het algemeen dan een liefhebber van een specifiek ras. En als ik oud word en misschien wat slechter ter been ben of niet meer dagelijks uren in de bossen wil wandelen, zoek ik een leuke oudere herplaatser en gaan we samen van onze oude dag genieten.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Floortje »

Mijn vriend en ik zijn wel voornemens een pauze te nemen als deze er niet meer zijn. Maar of we dat waar kunnen maken? Het zal ons ook niks verbazen als er iets op ons pad komt tussendoor dat we dan toch voor de bijl gaan.
Het gaat ons dan niet zo zeer om het financiële aspect, maar om de vrijheid. Wij werken beide onregelmatig en het is af en toe wel puzzelen. Vroeger gingen ze overal mee naartoe, maar dat wordt toch lastiger nu ze ouder worden.
En ook snoepreisjes moeten we soms afslaan. Het lukt in principe wel om een oppas te vinden, maar ik heb ook geen honden om ze de hele tijd naar de oppas te brengen.


Wat ras betreft wel. Ik denk dat er geen bull terrier meer hier komt. Ik ben ontzettend gek op het ras, maar Fribbel was wel een hele aparte :I: Waar vind ik nou nog een bull terrier die luistert, tussen allerlei vee rondloopt en waar reuen bij op bezoek kunnen komen? (en die 15 jaar oud wordt)
Dat wordt zoeken naar een speld in een hooiberg.
Maargoed, Het lukt Adjani ook iedere keer, dus misschien moet ik een zoekopdracht bij haar uitzetten :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Floortje op 25 mei 2018 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door gonnie »

Nee, na deze honden neem ik geen honden meer, tenminste niet samen met Gerard.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
gonnie schreef:Nee, na deze honden neem ik geen honden meer, tenminste niet samen met Gerard.
met wie dan wel? :mann:
hebbie al wat op het oog?
oe vertel :wink: :LOL:
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Floortje »

Nanna schreef:
Floortje schreef:
Wat ras betreft wel. Ik denk dat er geen bull terrier meer hier komt. Ik ben ontzettend gek op het ras, maar Fribbel was wel een hele aparte :I: Waar vind ik nou nog een bull terrier die luistert, tussen allerlei vee rondloopt en waar reuen bij op bezoek kunnen komen?
Dat wordt zoeken naar een speld in een hooiberg.
Maargoed, Het lukt Adjani ook iedere keer, dus misschien moet ik een zoekopdracht bij haar uitzetten :mrgreen:
Als ik op een hondenshow ben zie ik bij de BT's eigenlijk alleen maar vriendelijke honden. Geen uitvallerij en de reuen staan netjes bij de ingang te wachten tot ze de ring in mogen, zonder elkaar naar het leven te staan. Ik denk dus eigenlijk dat het omgekeerde aan de gang is daar: er zal heus wel een rotzak tussen zitten maar de meesten zijn prima.
Ik heb er 3 persoonlijk gekend die wegens agressie ingeslapen zijn, mens-agressie. En dan ook nog legio die ik via fora "ken" met allerhande gedragsproblemen.
Maar misschien was dat iets van die tijd en zijn ze tegenwoordig beter. Ik hoop het!
En ik heb ook het liefst een atletisch exemplaar, die logge reuzen van 30kilo zit ik niet op te wachten (verder ben ik helemaal niet kieskeurig :pffff: :mrgreen: ).
Laatst gewijzigd door Floortje op 25 mei 2018 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Zamunda »

gonnie schreef:Nee, na deze honden neem ik geen honden meer, tenminste niet samen met Gerard.
Dat zeg je nu, maar ik geloof er geen zak van :neenee: .
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door pioenroos »

Geen hond meer kan ik me niet voorstellen. Ik vind gelukkig enorm veel honden leuk.

Wel snap ik het dilemma. De (langhaar)teckel is mijn ras. Het leven heeft gewoon meer glans voor mij met zo'n mormel erbij :love:
Maar, 2 van mijn 3 teckels hebben een hernia gehad en die ellende wil ik eigenlijk niet meer. De zorgen, hun pijn, het lange herstel en blijvend bij elke rare beweging je afvragen of de hernia terug is...
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef:
gonnie schreef:Nee, na deze honden neem ik geen honden meer, tenminste niet samen met Gerard.
met wie dan wel? :mann:
hebbie al wat op het oog?

Ik bedoel als ik ooit alleen kom te staan, dan neem ik wel weer een hond.
Ben je gek, ik hoef hierna nooit geen partner meer. Hahahaha.
Maar je zal het zien, ik geef eerder de geest. Hahahaha.

Gerard zegt constant dat hij binnenkort dood is, en ik zeg altijd dat ik weiger om te stoppen met ademen. Zal je net zien dat ik wel de eerste ben. Hahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door gonnie »

Zamunda schreef:
gonnie schreef:Nee, na deze honden neem ik geen honden meer, tenminste niet samen met Gerard.
Dat zeg je nu, maar ik geloof er geen zak van :neenee: .
Nou, geloof het maar wel. Gerard is al zijn beloftes weer vergeten. En hij is af en toe knap vervelend naar de honden toe. Zo beloont hij ze met een brokje als ze tegen hem op gaan staan, maar scheldt ze even later verrot als hij een schone broek aan heeft en ze springen tegen hem op.

Hij loopt tijdens de wandelingen constant te ouwehoeren. Krijg er hartkloppingen van, als de honden niet gelijk luisteren schreeuwt hij constant naar ze. Als ik de honden roep dan schreeuwt hij er achteraan ook hun naam, schrik me af en toe een hartverzakking.

Dus ik loop tegenwoordig hard door en doe net of ik niet bij hem hoor. Hahaha.

Als er een grote hond op ze af komt is hij overbezorgd.

Gisteren liep een vrouw met twee windhonden mee, dat vond hij tien keer niks, hij was me toch een partij chagrijnig, maar het ging hartstikke goed met elkaar.
Sophie de azawakh was bang geworden van een andere hond een dag eerder en was naar huis toe gerend, en nu wilde haar baas dat ze ook met een paar sociale hondjes kon spelen dus liep ze met ons op, het ging hartstikke goed en was heel gezellig, al vond Gerard dat niet. Hahaha.

Wat een prachtige hond zo Azawakh.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb nog heel veel tijd nodig op deze aardbol want ik wil nog een boomer, een labradorkruising, een Barzoi, een whippet, een galgo, een Podenco Ibicenco, een Mechelse herder, een Shiba inu, een Tsjechoslowaakse wolfhond, een kelpie, een Pyrenese berghond en natuurlijk een poedel. En ik mag niet teveel honden tegelijk van vriend :engel:
En ik zou altijd wel zo'n gekke podenco of kruising willen hebben. Ik heb niet veel honden gehad natuurlijk maar dat er zoiets rond moet blijven lopen hier hebben vriend en ik allang besloten. Wat een geweldige honden zijn dat.
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Manuma schreef:Ik heb nog heel veel tijd nodig op deze aardbol want ik wil nog een boomer, een labradorkruising, een Barzoi, een whippet, een galgo, een Podenco Ibicenco, een Mechelse herder, een Shiba inu, een Tsjechoslowaakse wolfhond, een kelpie, een Pyrenese berghond en natuurlijk een poedel. En ik mag niet teveel honden tegelijk van vriend :engel:
Zoiets dus. Het leven is te kort voor alle honden/types/rassen die ik nog zou willen hebben!
Kimmie

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik zeg dit altijd als ik weer een hond in moet laten slapen,dat verdriet iedere keer weer,ik heb er eigenlijk niet zo'n zin meer in..

maar ja...ik geloof ook niet dat ik zonder hond kan,dus er zullen vast altijd wel honden blijven :)
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gonnie schreef:
Zamunda schreef:
gonnie schreef:Nee, na deze honden neem ik geen honden meer, tenminste niet samen met Gerard.
Dat zeg je nu, maar ik geloof er geen zak van :neenee: .
Nou, geloof het maar wel. Gerard is al zijn beloftes weer vergeten. En hij is af en toe knap vervelend naar de honden toe. Zo beloont hij ze met een brokje als ze tegen hem op gaan staan, maar scheldt ze even later verrot als hij een schone broek aan heeft en ze springen tegen hem op.

Hij loopt tijdens de wandelingen constant te ouwehoeren. Krijg er hartkloppingen van, als de honden niet gelijk luisteren schreeuwt hij constant naar ze. Als ik de honden roep dan schreeuwt hij er achteraan ook hun naam, schrik me af en toe een hartverzakking.

Dus ik loop tegenwoordig hard door en doe net of ik niet bij hem hoor. Hahaha.

Als er een grote hond op ze af komt is hij overbezorgd.

Gisteren liep een vrouw met twee windhonden mee, dat vond hij tien keer niks, hij was me toch een partij chagrijnig, maar het ging hartstikke goed met elkaar.
Sophie de azawakh was bang geworden van een andere hond een dag eerder en was naar huis toe gerend, en nu wilde haar baas dat ze ook met een paar sociale hondjes kon spelen dus liep ze met ons op, het ging hartstikke goed en was heel gezellig, al vond Gerard dat niet. Hahaha.

Wat een prachtige hond zo Azawakh.
jij hebt wel een uitdaging aan die kerel van jou he :LOL: ....... ongeloofeloos
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Floortje schreef: Maar misschien was dat iets van die tijd en zijn ze tegenwoordig beter. Ik hoop het!
En ik heb ook het liefst een atletisch exemplaar, die logge reuzen van 30kilo zit ik niet op te wachten (verder ben ik helemaal niet kieskeurig :pffff: :mrgreen: ).

10 jaar terug hoorde je er inderdaad regelmatig van.

:engel: De mini's zijn atletischer. En 15 kilo vind ik een ideaal maatje.
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik heb twee jaar lang geen honden gehad en uiteindelijk toch overstag gegaan. Want zonder honden is het leven minder leuk, zeker als je alleen bent. Echte onkosten bij de DA zijn er nooit geweest. Na Lut geen grote honden meer want dan zal ik een leeftijd hebben dat wandelen niet meer zo goed zal gaan. Dan wil ik alleen nog maar Dwergteckels. Rooie langharen. Kunnen ze lekker in de tuin rennen. Zijn gemakkelijke en lieve hondjes.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Een leven zonder hond is voor mij geen optie. Lang voordat Cyntha overleed was het al wel duidelijk dat ik alles in het werk zou stellen om na haar weer een hond te kunnen nemen. De afgelopen twaalf maanden is het mij meer dan ooit duidelijk geworden dat ik een hond echt nodig heb om qua mentale en fysieke gezondheid op een voor mij acceptabel niveau te blijven. Een border collie, het ras waarvan ik ooit dacht dat er tot in lengte der dagen minstens eentje van zou rondlopen hier, wordt het helaas niet meer maar er zijn nog andere rassen die ook ontzettend leuk zijn. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik meer dan tevreden ga zijn met een hond van een ander ras. Eigenlijk zou er in maart al een pup komen maar dat is helaas niet doorgegaan dus ik ben nog steeds in afwachting van. Ik hoop enorm dat het nu niet meer al te lang gaat duren.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 25 mei 2018 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
Yara
Zeer actief
Berichten: 4594
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:00
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Yara »

Toen onze vorige honden overleden waren wilde ik eerst ook geen hond meer. Maar dat heb ik niet lang vol gehouden. Ik vind het toch wel veel prettiger om honden om mij heen te hebben. Dus nee, zonder hond zal niet snel gebeuren. Dierenartsen kosten veel geld ja, daar weet ik alles van. Maar dat geld raakt anders ook wel op denk ik dan maar. Dat is geen reden voor mij om geen hond meer te nemen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Yara schreef: Dierenartsen kosten veel geld ja, daar weet ik alles van. Maar dat geld raakt anders ook wel op denk ik dan maar. Dat is geen reden voor mij om geen hond meer te nemen.
Nee, maar het weegt wel mee. Ik kijk goed naar wat voor ras ik nu neem en dat zijn niet meer de rassen waarvan hoge dierenartskosten er zowat een beetje bijhoren.
Voor mij dus geen kortsnuiten en extreem grote/zware rassen.
Je kunt het geluk natuurlijk ook wel een klein beetje afdwingen.

Kun je natuurlijk ook zo gek maken als je zelf wilt. Ik ga er niet zo ver in, ook niet als ik een geldboompje had. Het is een hond.
Hierna in ieder geval geen grote meer.
40 kilo hond vreet wat af en alles is duurder, van vlooienspul, castratie en pijnstilling tot crematie.
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat vervelend dat je je zo zorgen maakt om de gezondheid. Sommigen hierboven herkennen dat maar ik totaal niet. Ik spaar ook geen geld voor de honden - als er iets gebeurt verzin ik dan wel een oplossing. Ik ga niet anticiperen op problemen die er waarschijnlijk nooit gaan komen. Mijn vorige hond is gewoon heel gezond oud geworden, de honden van mn ouderlijk huis mankeerden ook nooit wat.
Dat je je zo vast klampt aan de Berner snap ik niet. Heb je ze in je hoofd niet een beetje op een voetstuk gezet? Er zijn zoveel honden die aan de verwachtingen kunnen voldoen die een berner-liefhebber van een hond heeft.
Ik ben ook geneigd te denken dat ik in de stabij mijn ras heb gevonden, maar er komen geregeld honden op mijn pad waar ik echt wel verschrikkelijk blij mee zou zijn.

Ik weet ook echt niet hoe mijn toekomst eruit gaat zien. Ik vind het nu heel leuk om honden te hebben, maar grote veranderingen in de toekomst zouden ervoor kunnen zorgen dat ik er niet opnieuw aan begin.
Afbeelding
nomo
Zeer actief
Berichten: 9405
Lid geworden op: 21 feb 2011 23:17
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door nomo »

Nanna schreef:Omdat ik het gevoel herken van naar je hond kijken en de angst om je hart voelen slaan ook al zijn ze nog maar relatief jong. Dat wil ik niet meer.
Dat vind ik inderdaad wel een dingetje. Nu heb ik *klopt af* een gezonde berner te pakken, maar toch denk ik bij hem als er iets is meteen van shit, het zal toch niet... want ja, het is natuurlijk wél een berner.

Zonder honden wil ik niet. Als het ooit moet, dan moet het, maar liever niet. En er zijn zoveel leuke honden! Ik hou niet vast aan de berner, juist niet. De meeste berners zijn totaal anders dan Morris is. Iemand die een berner wil en een redelijk lui haardkleedje verwacht die tevreden is met weinig en dan een Morris krijgt... die wordt daar dan ook niet blij van. Ik zou het sowieso heel eng vinden om met zoveel verwachtingen een hond aan te schaffen. Een rashond is natuurlijk meer dan dat, het is ook een individu. Morris heeft duidelijk de rasbeschrijving niet goed gelezen. Maar ik heb er een wereldhond aan :I:

Als je echt zoekt naar een hond met een specifiek karakter kun je natuurlijk ook kijken naar leuke herplaatsers. Is het karakter al bekend en kun je uitzoeken wat bij je past.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef:
gonnie schreef:

Wat een prachtige hond zo Azawakh.
dat zoberzo :I:
het zal er hier wel niet meer van komen maar o mènnn...

Afbeelding
Ze schijnen best wel moeilijk te zijn.

Die van Lies is nog mooier dan die op deze foto. Mooi donkerrood. Echt schitterend.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
gonnie schreef:Ze schijnen best wel moeilijk te zijn.
Moeilijk schmoeilijk. Ik denk dat ik er uitstekend mee door één deur kan. Het is puur dat ze je moeten liggen. Het is geen ras voor iedereen maar dat geldt voor zoveel rassen.
Er zijn ook rassen waar een ander van geniet maar waar ik dan weer geen reet mee kan.
:mrgreen: Ik denk dat je dat gemiep en paniek zodra ze volwassen worden snel schijtbeu bent.
Net als het moeilijk los kunnen en getriggerd worden door kleine rennende hondjes.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door gonnie »

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:
gonnie schreef:Ze schijnen best wel moeilijk te zijn.
Moeilijk schmoeilijk. Ik denk dat ik er uitstekend mee door één deur kan. Het is puur dat ze je moeten liggen. Het is geen ras voor iedereen maar dat geldt voor zoveel rassen.
Er zijn ook rassen waar een ander van geniet maar waar ik dan weer geen reet mee kan.
:mrgreen: Ik denk dat je dat gemiep en paniek zodra ze volwassen worden snel schijtbeu bent.
Net als het moeilijk los kunnen en getriggerd worden door kleine rennende hondjes.
Deze loopt wel los, maar is inderdaad snel bang. Ze was in paniek weg gerend voor een tervurense herder, ik ken die herder ook, die doet in principe niks. Voor mijn honden liep ze eerst ook een paar keer weg, maar even later was het dikke mik met elkaar, mijn honden kwamen wel steeds terug toen ik ze riep, omdat ze in het begin achter haar aangingen, maar die van mij wilden gewoon lekker mee rennen.

Even later ging het dus erg goed met elkaar.

Ja, ze wilde inderdaad niet aangeraakt worden, dat zou ik ook niet zo erg vinden, maar dat naar huis rennen uit angst zou ik toch iets minder leuk vinden.
Maar ze kwam wel een snoepje halen bij me. Dat pakte ze wel aan.
Vind haar echt heel erg leuk.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”