Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stroom verbieden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Devel

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Devel »

Nie so huilen hoor! dan komt mijn hondje je straks weer troosten en dat vind ik niet goed. Moet ik hem weer een optetter geven!
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door malinois »

Je voldoet iig uitstekend aan t vooroordeel. Weet niet of je daar nou zo blij mee moet zijn als je je al wat aantrekt van t feit dat mensen bang worden van je hond als hij tijdelijk een korf zou moeten dragen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Devel

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Devel »

Denk je nu echt dat ik me maar iets aantrek van wat anderen vinden? Dus echt niet hé.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door malinois »

Schijnbaar wel je schrijft t nl zelf... maar goed je hebt al vaker last gehad vandaag van plotseling geheugenverlies als t beter uitkwam ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Tineke »

Devel schreef:Denk je nu echt dat ik me maar iets aantrek van wat anderen vinden? Dus echt niet hé.
Vreemd dat je onderschrift dan wel aangeeft waarom je zo slecht de Nederlandse taal beheerst :denken:
Tot zover het niets aantrekken wat andere van je vinden :roll:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
TessaThomas
Zeer actief
Berichten: 7459
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:27
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Als jullie de reacties zo vervelend vindt, waarom zet je er dan elke keer dingen op waarvan je van te voren weet dat er reacties op komen die niet in jouw straatje passen? Helemaal bij iets als een TT die je inzet voor blaffen of van de straat eten? Is het rellen leuk, of iets anders?

Ik zal het wel niet snappen, net als ik alle reactie en het gekat niet snap.
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik denk dat ze eerder zichzelf proberen wijs te maken dat ze het echt wel goed doen.
Manu

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Manu »

Jammer dat je het nodig vond al op stroom over te gaan. Er is heel veel mogelijk zonder.
Door zo ongeveer 95% van mijn omgeving werd mijn hond heel zielig gevonden en een stroomband aangeraden omdat hij nooit los kan. Ik heb Manu nu dik een jaar, van pup af aan. En hij loopt los.
Zonder stroom, trilling of piep. Gewoon door heel veel tijd en energie erin te stoppen.

Jij hebt Darko nog maar kort en bent ook niet zijn eerste eigenaar. Dat is voor beiden even wennen en misschien nog wel harder werken voor jou dan ik met Manu moest doen. Neem er lekker de tijd voor en blijf er vooral lol in houden met je beestje.

Ik hoop dat jullie dit ook gaan bereiken samen, het kost wat moeite en energie maar je krijgt er zo ontzettend veel voor terug :ok:
En ik hoop dat er nog veel meer plezier gaat komen :D
Devel

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Devel »

Hij wordt eigenlijk amper gebruikt hoor en niet op stroom, enkel trilling of piepje.... Enkel buiten. Hij heeft hem wel om maar schakelt uit als je hem niet gebruikt. Dan is het net als een normale halsband.
Gebruikersavatar
Mekkie
Zeer actief
Berichten: 2974
Lid geworden op: 01 mei 2010 09:07
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1
Locatie: Cornjum

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Mekkie »

Ik dacht dat koe-trainers echt al heeeel erg lang verboden waren :blauwoog:

Evengoed vind ik dat er wel degelijk een verschil zit in een koe-trainer en een stroomband.
Een koe heeft in no-time door hoe en waar die koe-trainer hangt en wat er moet gebeuren om een schok te voorkomen, daarnaast zijn koeien in staat van elkaar te leren: Koe A likt aan het schrikdraad, krijgt een schok, koe B blijft bij het draad uit de buurt.

Of een hond met een stroomband om wel of geen stroom krijgt, ligt toch in de handen van het baasje en helaas zijn niet alle baasjes met een afstandsbediening even eerlijk :ugh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lunatic
Zeer actief
Berichten: 8931
Lid geworden op: 17 jan 2011 18:53
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Lunatic »

Mojuan schreef:
Lunatic schreef:
Mojuan schreef:Dag mag jij vinden, ik vind dat het de beste optie was, aangezien er geen andere opties waren.
Dus je had maar 2 opties, of stroom of hond weg? :hmmm:
Wat dacht je van er tijd en training instoppen? :idea:

Helaas was dat op dat moment onmogelijk, anders hadden we dat absoluut gedaan.
Zoals dus zeg, er was op dat moment geen andere optie.
Als er geen tijd is om je hond te trainen, had je misschien geen hond moeten nemen om die vervolgens alleen te laten toen dit nog helemaal niet kon!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-Saskia-
Zeer actief
Berichten: 2891
Lid geworden op: 25 aug 2012 20:36
Aantal honden: 0

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik ben niet tegen het gebruik van een TT maar ik vind het echt dieptriest om te horen dat mensen op een forum waarop zóveel kennis te vinden is ervoor kiezen om hun hond op een dergelijke manier te trainen :ugh:
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Mojuan »

Lunatic schreef:
Mojuan schreef:
Lunatic schreef:
Mojuan schreef:Dag mag jij vinden, ik vind dat het de beste optie was, aangezien er geen andere opties waren.
Dus je had maar 2 opties, of stroom of hond weg? :hmmm:
Wat dacht je van er tijd en training instoppen? :idea:

Helaas was dat op dat moment onmogelijk, anders hadden we dat absoluut gedaan.
Zoals dus zeg, er was op dat moment geen andere optie.
Als er geen tijd is om je hond te trainen, had je misschien geen hond moeten nemen om die vervolgens alleen te laten toen dit nog helemaal niet kon!
Ik ga hier geen tijd aan verspillen, al die beschuldigende toontjes.
:zweep:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mojuan schreef: Ik ga hier geen tijd aan verspillen, al die beschuldigende toontjes.
Ben je nu wéér met hetzelfde bezig?
Vind het zo jammer!
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door renee-uk »

Mojuan schreef:
Devel schreef:
Ooooh 2 mensen met verschrikkelijke zielige klapkaken. Wat zijn wij toch slecht. De hondjes hebben het ook enorm slecht. Ahhhhh ik ruik een topic herplaatsing zonder dat er energie in de hond is gestoken...
Ja ik heb toch al mijn honden gewoon weggedaan, ik ga geen energie in ze steken, ben jij gek!
Ik hang de hele dag een stroomband om hun nekjes, is zo lekker makkelijk :engel:
oeps, fout voorbeeld aangezien dat nou net is wat devel inderdaad doet :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn hongaar vreet nog steeds alles wat los en vast zit. Opletten en vooral trainen op een betrouwbare los heeft me nu een hond gegeven die nog steeds graag alles vreet maar ook alles los laat als ik het zeg. Loslopen doen ze allene in het bos. En daar ligt niks om te vreten. Langs de weg lopen ze aan de lijn en dan is alles te voorkomen.
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Mojuan »

renee-uk schreef:
Mojuan schreef:
Devel schreef:
Ooooh 2 mensen met verschrikkelijke zielige klapkaken. Wat zijn wij toch slecht. De hondjes hebben het ook enorm slecht. Ahhhhh ik ruik een topic herplaatsing zonder dat er energie in de hond is gestoken...
Ja ik heb toch al mijn honden gewoon weggedaan, ik ga geen energie in ze steken, ben jij gek!
Ik hang de hele dag een stroomband om hun nekjes, is zo lekker makkelijk :engel:
oeps, fout voorbeeld aangezien dat nou net is wat devel inderdaad doet :idea:
Geen idee of ze dat doet, ik ben er niet heel de dag bij hoe ze daar met hun hond omgaan.
Zoals ik het lees is het alleen maar tijdens het uitlaten, dat is toch niet heel de dag? En daarbij, ze gebruiken alleen de trilstand toch?
:zweep:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mojuan schreef: Geen idee of ze dat doet, ik ben er niet heel de dag bij hoe ze daar met hun hond omgaan.
Zoals ik het lees is het alleen maar tijdens het uitlaten, dat is toch niet heel de dag? En daarbij, ze gebruiken alleen de trilstand toch?

Loopt nu een ander topic (kapot). Hij draagt die band constant omdat aan en uit doen te veel moeite kost.
En ook op de trilstand vind ik het niet bijzonder diervriendelijk een hond de hele dag met die contactpunten op z'n hals rond te laten lopen.
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Mojuan »

dagmar88 schreef:
Mojuan schreef: Geen idee of ze dat doet, ik ben er niet heel de dag bij hoe ze daar met hun hond omgaan.
Zoals ik het lees is het alleen maar tijdens het uitlaten, dat is toch niet heel de dag? En daarbij, ze gebruiken alleen de trilstand toch?

Loopt nu een ander topic (kapot). Hij draagt die band constant omdat aan en uit doen te veel moeite kost.
En ook op de trilstand vind ik het niet bijzonder diervriendelijk een hond de hele dag met die contactpunten op z'n hals rond te laten lopen.
Oke dat wist ik niet, daar ben ik ook geen voorstander van om zo'n band heel de dag om te laten hangen bij een hond.
Ik kan me best voorstellen dat het soms met bepaalde trainingen een uitkomst kan zijn, ik heb er zelf ook over nagedacht bij Julia zodat ze weer lekker los kon rennen op bepaalde plekken waar wel eens konijnen zaten.
Maar heb er vanaf gezien, ik vond het toch geen fijn idee en heb het gelaten voor wat het was, en ben andere leuke dingen samen met haar gaan doen ipv los op die plaatsen.
:zweep:
Gebruikersavatar
Miranda
Erelid
Berichten: 30997
Lid geworden op: 04 aug 2010 12:50
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2
Locatie: Raalte

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Miranda »

Mojuan schreef:Ik kan me best voorstellen dat het soms met bepaalde trainingen een uitkomst kan zijn, ik heb er zelf ook over nagedacht bij Julia zodat ze weer lekker los kon rennen op bepaalde plekken waar wel eens konijnen zaten.
Maar heb er vanaf gezien, ik vond het toch geen fijn idee en heb het gelaten voor wat het was, en ben andere leuke dingen samen met haar gaan doen ipv los op die plaatsen.
Maar je laat wel een hond alleen met een stroomband om........
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Gebruikersavatar
Miranda
Erelid
Berichten: 30997
Lid geworden op: 04 aug 2010 12:50
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2
Locatie: Raalte

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Miranda »

Tara schreef:
Miranda schreef:
Mojuan schreef:Ik kan me best voorstellen dat het soms met bepaalde trainingen een uitkomst kan zijn, ik heb er zelf ook over nagedacht bij Julia zodat ze weer lekker los kon rennen op bepaalde plekken waar wel eens konijnen zaten.
Maar heb er vanaf gezien, ik vond het toch geen fijn idee en heb het gelaten voor wat het was, en ben andere leuke dingen samen met haar gaan doen ipv los op die plaatsen.
Maar je laat wel een hond alleen met een stroomband om........
Maar dat was bij gebrek aan andere opties, ze had namelijk echt geen tijd om te trainen. :roll:
Oh, maar dat begrijp ik. Ze houdt Julia ook aan de lijn ipv erop te trainen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Gebruikersavatar
Miranda
Erelid
Berichten: 30997
Lid geworden op: 04 aug 2010 12:50
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2
Locatie: Raalte

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Miranda »

Tara schreef:Precies, je gaat gewoon voor een quick fix, of voor een nix fix.
Uh-huh.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miranda schreef: Maar dat was bij gebrek aan andere opties, ze had namelijk echt geen tijd om te trainen. :roll:
Oh, maar dat begrijp ik. Ze houdt Julia ook aan de lijn ipv erop te trainen.[/quote]

:wink: Aanlijnen lijkt me inmiddels ook vrij overbodig.
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik vind het altijd zo knap hoe het hier gaat.
Iemand anders roept iets (dat ik zelf dus nooit beweerd heb) en vervolgens wordt dat als waarheid aangenomen en daarop verder gehakt.
Stelletje kleuters. Zoek toch een leven.
:zweep:
nyckle
Zeer actief
Berichten: 3865
Lid geworden op: 07 okt 2009 23:30
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1
Locatie: jubbega

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door nyckle »

Kleuters moeten met hun vingertjes van knoppen afblijven. Helemaal als ze niet weten wat het apparaat waar ze op drukken teweeg kan brengen.
Raar, de mensen die jij kleuters noemt, willen helemaal niet op knoppen drukken.
korthaar
Zeer actief
Berichten: 6348
Lid geworden op: 14 jun 2009 12:21

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door korthaar »

nyckle schreef:Kleuters moeten met hun vingertjes van knoppen afblijven. Helemaal als ze niet weten wat het apparaat waar ze op drukken teweeg kan brengen.
Geloof ook niet, dat dit de juiste methode is om het "alles van de grond oppakken" af te leren.
Tenminste, als je de hond nog wilt leren apporteren.
Cindy52
Zeer actief
Berichten: 1761
Lid geworden op: 16 jun 2013 13:40
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Devel schreef:Hier ligt echt van alles langs de weg (80 km) en aan industrie, daar komt dus echt alles over van VEE tot automateriaal en die verliezen nog wel eens wat. Ik heb hem al eens behoorlijk ziek gehad en ik wil dat gewoon niet vaker. Door de muilkorf zuigt hij het op een of andere manier gewoon heen. Ach die trilling is ook verschrikkelijk, het kietelt enorm en het piepje doet zeer aan de oren..
Dus je houd gewoon je hond niet in de gaten en daardoor kan hij door die muilkorf heen vreten
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik doe even met Nanna mee en schop een oud topic naar boven. Toen op het hondenforum nog over honden gediscussieerd werd :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Jackira »

Wat een verademing :-)
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Stroom verbieden

Ongelezen bericht door crutz »

Lothian schreef:Ik doe even met Nanna mee en schop een oud topic naar boven. Toen op het hondenforum nog over honden gediscussieerd werd :mrgreen:

En nog actueel ook aangezien deze zomer het pas in lijkt te gaan. Ik schrijf “in lijkt te gaan” omdat eerdere data ook al voorbij zijn gegaan zonder daadwerkelijke ingang
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”