Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stroom verbieden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door maart »

Voor treskor is het de enige manier om hem bereikbaar te houden . Iedere andere vorm van correctie pikt hij niet.
Hier blijft het dus in alle geval gewoon gebruikt worden.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:Nee, ik ben tegen stroom verbieden.
Ik vind een stroomprikkel een van de eerlijkste, kalmste manier om een negatieve prikkel te geven.

Het wekt op een heel heldere, niet-emptione;le manier een aversie op. Precies wat je met een correctie wil bereiken.

Dieren mishandelen of onder druk zetten moet verboden zijn maar daar heeft stroom niets mee te maken.

Dat is het ook.
Door de mensen die het als mishandeling inzetten wordt het nu verboden :( maar dat heeft niks met stroom te maken, maar alles met wie het gebruikt
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door ranetje »

crutz schreef: 25 apr 2021 10:08
Cleva schreef:Nee, ik ben tegen stroom verbieden.
Ik vind een stroomprikkel een van de eerlijkste, kalmste manier om een negatieve prikkel te geven.

Het wekt op een heel heldere, niet-emptione;le manier een aversie op. Precies wat je met een correctie wil bereiken.

Dieren mishandelen of onder druk zetten moet verboden zijn maar daar heeft stroom niets mee te maken.

Dat is het ook.
Door de mensen die het als mishandeling inzetten wordt het nu verboden :( maar dat heeft niks met stroom te maken, maar alles met wie het gebruikt
Dat is het probleem inderdaad.

Het is erg vervelend dat er een algemeen verbod komt.
Er zullen diverse mensen zijn die de band trouwens toch wel bij de hond om blijven doen.
Ook vanwege veiligheid voor die hond zelf.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”