Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stroom verbieden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Devel

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Devel »

renee-uk schreef:
Devel schreef:Liever in een aantal x kort en duidelijk en geen probleem meer als maanden problemen en nog niet opgelost. Zoals geschreven buren blij, zij blij hondjes blij.

Ik gebruik ook een stroomband, wel op de trilling omdat meneer graag alles op vreet wat op de straat/stoep/gras ligt en daar al een paar x goed ziek van is geweest. Hij smikkelt maar al te graag een stuk paardenstront naar binnen wat levens gevaarlijk kan zijn voor hem. Tijd om het eruit te vissen heb je niet dan is het al door geslikt. Met de trilling laat hij het los of tegenwoordig een piepje of stem commando. Dan mogen mensen er fel tegen zijn, maar liever een trilling als dat hij ziek wordt.
:piew:
Jaaa tis ook zoooo zielig dat hij een trilling of een piepje krijgt.... En dat hij ziek is boeit helemaal nukkssss :cry:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door malinois »

Devel schreef:Liever in een aantal x kort en duidelijk en geen probleem meer als maanden problemen en nog niet opgelost. Zoals geschreven buren blij, zij blij hondjes blij.

Ik gebruik ook een stroomband, wel op de trilling omdat meneer graag alles op vreet wat op de straat/stoep/gras ligt en daar al een paar x goed ziek van is geweest. Hij smikkelt maar al te graag een stuk paardenstront naar binnen wat levens gevaarlijk kan zijn voor hem. Tijd om het eruit te vissen heb je niet dan is het al door geslikt. Met de trilling laat hij het los of tegenwoordig een piepje of stem commando. Dan mogen mensen er fel tegen zijn, maar liever een trilling als dat hij ziek wordt.
Muilkorf
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door malinois »

Beide situaties komen voor mij iig niet im frage voor tt gebruik
Een blafband sowieso niet want daar ben je niet bij en kun je niet zelf regelen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Devel

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Devel »

malinois schreef:Beide situaties komen voor mij iig niet im frage voor tt gebruik
Een blafband sowieso niet want daar ben je niet bij en kun je niet zelf regelen.
En als de hond moet aanslaan wanneer nodig wordt dan ook gestraft.
Gebruikersavatar
TessaThomas
Zeer actief
Berichten: 7459
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:27
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Voor van de grond eten doe je toch een muilkorf om als je het anders niet kan voorkomen? En als hij zo ziek wordt houd je hem aan de lijn, zodat je het in de gaten kan houden?
Gebruikersavatar
runninggirl
Zeer actief
Berichten: 5995
Lid geworden op: 31 mar 2012 10:22
Aantal honden: 3
Locatie: Friesland

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door runninggirl »

TessaThomas schreef:Voor van de grond eten doe je toch een muilkorf om als je het anders niet kan voorkomen? En als hij zo ziek wordt houd je hem aan de lijn, zodat je het in de gaten kan houden?
:ok:

Of goed trainen op 'nee' of 'foei'.
Er zijn zoveel betere oplossingen!
Devel

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Devel »

Werkt niet. Hij is aan de lijn, hij is zo snel daar kun je gewoon niet tegen op. Nu krijgt hij iig de kans niet het op te eten. Door de trilling spuugt hij het uit. Trilling is gecombineerd met piepje, en commando vies. Nu is vies zeggen dus eigenlijk al genoeg.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door malinois »

Devel schreef:Werkt niet. Hij is aan de lijn, hij is zo snel daar kun je gewoon niet tegen op. Nu krijgt hij iig de kans niet het op te eten. Door de trilling spuugt hij het uit. Trilling is gecombineerd met piepje, en commando vies. Nu is vies zeggen dus eigenlijk al genoeg.
Korf krijgt ie de kans ook niet...
Overigens ben je dus te laat met je correctie ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Devel

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Devel »

Ja corrigeer hem namelijk ook als hij zijn o zo slechte brokken eet. * aait arm hondje *
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door renee-uk »

Devel schreef:Ja corrigeer hem namelijk ook als hij zijn o zo slechte brokken eet. * aait arm hondje *
is inderdaad een arm hondje, ben benieuwd wat je voor kunstgrepen gaat toepassen bij werkelijke problemen.
of nee, daar ben ik eigenlijk helemaal niet benieuwd naar, hoop ze nooit te lezen te krijgen.

maar ik voorspel een herplaatstopic, vanwege onopvoedbaar waarbij dan vergeten wordt te vermelden dat opvoeden nooit geprobeerd is.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Devel

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Devel »

haha, dan zit je voorspelling er helemaal naast. Gelukkig geloof ik niet in voorspellingen.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door malinois »

Devel schreef:Ja corrigeer hem namelijk ook als hij zijn o zo slechte brokken eet. * aait arm hondje *
Je stapt over t feit heen dat je te laat bent en daarom ben ik ook tegen gebruik van tt door mensen die niet weten hoe iets werkt. Want t lost t probleem niet op op deze manier.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Devel

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Devel »

Ah dus je wil zeggen dat de hond geen verschil kent tussen brokken en zijn heerlijke paardensnack buiten? Sorry dat maak je mij niet wijs. Hij eet hier heerlijk zn brokken op en laat troepjes liggen als ik zeg VIES.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door malinois »

Nee hij spuugt t uit... dat is een wereld van verschil
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Devel

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Devel »

malinois schreef:Nee hij spuugt t uit... dat is een wereld van verschil
Nee hij laat het liggen!
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door malinois »

Devel schreef:
malinois schreef:Nee hij spuugt t uit... dat is een wereld van verschil
Nee hij laat het liggen!
Waarvoor schrijf je dan dat hij t uitspuugt?
Pas nadat je daar commentaar op krijgt omdat je te laat bent laat ie t ineens liggen
Laatst gewijzigd door malinois op 22 jul 2014 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Devel

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Devel »

in het begin hebben we de trilling gebruikt zodat hij het uit spuugte in combinatie met commando vies.. Dit is verplaatst naar het piepje en nog steeds commando vies... nu is het bij het snuffelen waarbij ik kan zien als we langs paarden drollen lopen commando vies.. en hij loopt er gewoon langs heen. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen.

verder ben ik helemaal klaar, als jullie het zo goed weten nodig ik jullie uit op de koffie en zul je het in levende lijve zien, dan mag je oordelen...
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Mojuan »

Lunatic schreef:
Mojuan schreef:Dag mag jij vinden, ik vind dat het de beste optie was, aangezien er geen andere opties waren.
Dus je had maar 2 opties, of stroom of hond weg? :hmmm:
Wat dacht je van er tijd en training instoppen? :idea:

Helaas was dat op dat moment onmogelijk, anders hadden we dat absoluut gedaan.
Zoals dus zeg, er was op dat moment geen andere optie.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Mojuan »

Devel schreef:in het begin hebben we de trilling gebruikt zodat hij het uit spuugte in combinatie met commando vies.. Dit is verplaatst naar het piepje en nog steeds commando vies... nu is het bij het snuffelen waarbij ik kan zien als we langs paarden drollen lopen commando vies.. en hij loopt er gewoon langs heen. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen.

verder ben ik helemaal klaar, als jullie het zo goed weten nodig ik jullie uit op de koffie en zul je het in levende lijve zien, dan mag je oordelen...
Ze weten alles beter, zo gaat dat hier altijd.
Wat je doet is niet goed, het moet altijd anders :ok:

Voortaan ga je gewoon een muilkorf omdoen om het te voorkomen, anders :mep:
:zweep:
Devel

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Devel »

Ja en dan krijg je commentaar. Waarom heb je die korf om? Die beesten staan al zo slecht bekend en dan doe je ook nog een korf om is hij zo gevaarlijk? Nee mevrouw hij eet strond,plastic,veters, olie en van de weg, maar ik MOEST een muilkorf gebruiken want anders....

Het is mijn hond, ik bepaal wat ik ermee doe, en als een ander dat niet bevalt dan maar lekker niet. Meestal is het hoog roepen zonder enige idee te hebben hoe de zaken echt in elkaar steken. Internet is maar elkaars vertrouwen toe vertrouwen en of de waarheid gesproken wordt is ten 2e misschien ros ik die hond wel helemaal in een hoekje en bibbert hij als ik hem aanhaal.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door malinois »

Ja en? Die naam hebben ze niet voor niks. Dat weet je als je dat type hond haalt. Daarnaast hebben ze dat hier ook gevraagd toen ik hem tijdelijk om had bij een van mn honden ook hier op t forum. En dat leg ik dan graag uit. En wat mensen er van denken zal me een worst zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
TessaThomas
Zeer actief
Berichten: 7459
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:27
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Als je niet tegen commentaar kan, moet je geen hond nemen. :D (Grapje dus he?) Een muilkorf is ook maar tijdelijk als je het hem af kan leren, met een voordeel dat hij geen succes heeft. Ik snap inderdaad niet zo goed waarom je zonder TT niet snel genoeg bent en met TT volgens jou wel. Ik doe het ook maar met wat jij schrijft. Als hij het uitspuugt ben je alsnog niet snel genoeg en heb je geluk dat hij het uitspuugt en niet snel doorslikt. Een commando aanleren dat iets vies is en dus niet gegeten mag worden zou iedereen inderdaad aan moeten leren.

Maar goed, ik zou niet met dat commentaar over de muilkorf zitten. Ik krijg toch al commentaar dat ik twee gevaarlijke honden heb ;)
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Mojuan »

Heavy schreef: Elke pup en jonge hond vreet stront , plastic en veters :wink:
Dan heb ik zeker een hele rare pup, en ook rare pups gehad....
Plastic vreten hebben ze geen van allen gedaan, veter eten ook niet. Stront eten deed Romeo alleen als het van mensen was, maar niet speciaal toen hij pup was, zijn leven lang. Julia vrat vogelpoep en kattenpoep, ook als volwassen hond en niet speciaal als pup.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Mojuan »

Tara schreef:
Mojuan schreef:
Lunatic schreef: Dus je had maar 2 opties, of stroom of hond weg? :hmmm:
Wat dacht je van er tijd en training instoppen? :idea:

Helaas was dat op dat moment onmogelijk, anders hadden we dat absoluut gedaan.
Zoals dus zeg, er was op dat moment geen andere optie.
Okee, er was dus geen tijd om aan training van je hond te besteden.
Dat zijn wel zwaarwegende argumenten inderdaad. :roll:
Makkelijk he over een situatie oordelen die je niet kent.
Denk je dat ik nog van plan ben om welke situatie dan ook op dit forum volledig uit te gaan leggen?
Dat kan je toch echt vergeten, dan oordeel je maar fijn, geniet ervan :W:
:zweep:
Devel

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Devel »

Hier ligt echt van alles langs de weg (80 km) en aan industrie, daar komt dus echt alles over van VEE tot automateriaal en die verliezen nog wel eens wat. Ik heb hem al eens behoorlijk ziek gehad en ik wil dat gewoon niet vaker. Door de muilkorf zuigt hij het op een of andere manier gewoon heen. Ach die trilling is ook verschrikkelijk, het kietelt enorm en het piepje doet zeer aan de oren..
Devel

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Devel »

Mojuan schreef:
Tara schreef:
Mojuan schreef:
Lunatic schreef: Dus je had maar 2 opties, of stroom of hond weg? :hmmm:
Wat dacht je van er tijd en training instoppen? :idea:

Helaas was dat op dat moment onmogelijk, anders hadden we dat absoluut gedaan.
Zoals dus zeg, er was op dat moment geen andere optie.
Okee, er was dus geen tijd om aan training van je hond te besteden.
Dat zijn wel zwaarwegende argumenten inderdaad. :roll:
Makkelijk he over een situatie oordelen die je niet kent.
Denk je dat ik nog van plan ben om welke situatie dan ook op dit forum volledig uit te gaan leggen?
Dat kan je toch echt vergeten, dan oordeel je maar fijn, geniet ervan :W:
Ooooh 2 mensen met verschrikkelijke zielige klapkaken. Wat zijn wij toch slecht. De hondjes hebben het ook enorm slecht. Ahhhhh ik ruik een topic herplaatsing zonder dat er energie in de hond is gestoken...
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Mojuan »

Devel schreef:Hier ligt echt van alles langs de weg (80 km) en aan industrie, daar komt dus echt alles over van VEE tot automateriaal en die verliezen nog wel eens wat. Ik heb hem al eens behoorlijk ziek gehad en ik wil dat gewoon niet vaker. Door de muilkorf zuigt hij het op een of andere manier gewoon heen. Ach die trilling is ook verschrikkelijk, het kietelt enorm en het piepje doet zeer aan de oren..
Gewoon stoppen met uitleggen, want wat je ook zegt, er komt wel weer iemand die het daar niet mee eens is.
Je doet het niet goed, nooit.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Mojuan »

Devel schreef:
Ooooh 2 mensen met verschrikkelijke zielige klapkaken. Wat zijn wij toch slecht. De hondjes hebben het ook enorm slecht. Ahhhhh ik ruik een topic herplaatsing zonder dat er energie in de hond is gestoken...
Ja ik heb toch al mijn honden gewoon weggedaan, ik ga geen energie in ze steken, ben jij gek!
Ik hang de hele dag een stroomband om hun nekjes, is zo lekker makkelijk :engel:
:zweep:
Devel

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Devel »

Echt wel liefst vanuit de bank hé. Piepen ze? Meteen flink straffen met stroom!
Blaffen ze ook flink straffen met stroom!
Spelen ze, ook allemaal straffen! dat mag niet, stel je voor dat ze gaan vechten en je ze niet meer aan kunt. Blijven enge klapkakens hé.
Ze mogen niet verroeren, alleen maar stil blijven en blijven liggen, want oeioeioei.
Gebruikersavatar
Miranda
Erelid
Berichten: 30997
Lid geworden op: 04 aug 2010 12:50
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2
Locatie: Raalte

Re: Stroom verbieden

Ongelezen bericht door Miranda »

Afbeelding

Afbeelding
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”