Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nou ja moeilijk kan ook zijn qua gezondheid en dat heb ik wel gemerkt en nog nu met Zuri, dat je er erg mee bezig bent dus als die er niet meer is dan donder je in een groot gat..
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik ben gek op mijn Mastina, maar er komt er nooit meer een, als zij weg is dan is dat hoofdstuk afgesloten.( wat een zorgen alle keren :( en ook daar ben je wel een keer klaar mee. wat dan wel.. we zien het wel, t komt wel op mijn pad. Groter dan Zillion zal het niet zijn .. dus meer formaat labje en kleiner denk ik ..
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef: 25 apr 2021 11:22 Ik wil eigenlijk ooit nog een keer een Ierse wolfshond dus heel consistent ben ik ook niet, hahahaha.
Maar goed, dat wordt dan een oudere hond en geen pup en als ik die maar één of twee jaar heb heb ik daar vrede mee.
nou ja ik ben dan ook weer zo`n sukkel dat als er dan ergens een hond is die dan een goed plaatsje moet hebben en ik heb ruimte :piew: :schrik: ik moet het gewoon niet meer doen, maar ik zeg niet dat t onmogelijk is dus
63673J

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door 63673J »

Nanna schreef: 25 apr 2021 10:54
jvanringen schreef: 25 apr 2021 00:20
Nanna schreef: 24 apr 2021 23:33 Wel jammer dat Jo zich hier niet in kan mengen want die wil het geeneens over honden hebben.
?? Heb je het nou over mij?
Ja. Jij loopt alleen maar te gillen in die covid topics. Iets over honden zie ik je nooit schrijven. Waarom zit je eigenlijk op een hondenforum?
Ik stond op het punt om te reageren in dit topic. Tot ik jouw opmerking zag. Als ik zie hoe mensen die oprecht begaan zijn met hun honden en daar al hun energie en liefde in steken, hier regelmatig zonder enige reden of noodzaak worden afgebrand, dan denk: waar ik ook wat over zeg hier, echt niet over mijn hond(en). En ik kan al uittekenen wie er vilein zouden gaan doen over Polly, of over onze toekomstige hond, en daar heb ik geen trek in. Ik praat er graag en veel over, maar niet hier. Daarom dus.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door maart »

Treskor is mijn limiet. Hij is moeilijk en ik heb er meer moeilijkheden mee :LOL:
Soit, hij heeft zichzelf niet gekozen, maar naar de toekomst toe, kies ik ook niet meer voor een soort van hem.

Sowieso gaat mijn mechel aantal niet meer vermeerderen, de volgende mechel komt er pas als Piiri en Runar er niet meer zijn en dan is treskor (normaal/hopelijk) ook al 8/9 jaar.
Een pup van hem zie ik wel nog zitten, maar dat kan best uit een kruisingcombinatie komen.

Maar qua gevoel zijn mijn honden wel gelijk. Ds zal nooit geëvenaard worden, maar Runar is dan weer een uitermate gezellige hond om mee te wandelen, zonder poespas, gewoon zijn eigen ding doen en van niets onder de indruk zijn dat zijn pad kruist. Los of aan de lijn, maakt geen verschil bij hem. Dat is toch wel een pak gezelliger dan een Piiri die geen vreemde hond tussen haar poten moet hebben of een Treskor die van álles enthousiast geraakt :schrik:
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hahaha, ik heb allemaal 'moeilijke' honden (op allerlei verschillende manieren), dat scheelt, ze hoeven dus niet te concurreren met elkaar :engel:

Amoz is overigens nu een heel makkelijke hond, maar mijn band met hem is zeker niet minder dan met de andere drie. Eigenlijk zijn ze nu allemaal makkelijk voor mij, omdat ik hun gebruiksaanwijzingen inmiddels goed ken en daar rekening mee houd. Maar Amoz is de hond waarmee ik het minste rekening hoef te houden, omdat hij zich veruit het makkelijkst aanpast en eigenlijk nooit (meer) ergens moeite mee heeft.
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door natalie »

De vraag is allereerst natuurlijk wat een moeilijke hond is. Ik vind Abel heel gemakkelijk, omdat hij erg op mij gericht is en heel erg slim is. Ik kan hem gemakkelijk nieuwe dingen leren én ik kan hem vrij eenvoudig door lastige situaties heen begeleiden omdat hij volledig op mij vertrouwt. Hij spreekt de hondentaal heel erg goed, kan gemakkelijk loslopen, is altijd netjes en beleefd en valt niemand lastig. Dat kan ik met Jip allemaal niet. Maar in het theoretische geval dat één van mijn honden herplaatst moet worden, weet ik vrij zeker dat ik Abel aan de straatstenen niet kwijt raak. :schrik: Want met Abel moet je wel rekening houden. Abel is geen geschikte hond voor een druk gezinsleven. Je kan ook niet zomaar visite in huis ontvangen. Hij hangt erg aan mij en is verder behoorlijk selectief in wie wel of niet vertrouwd wordt. Hij toont geen agressie, maar geeft wel duidelijk aan dat hij een hele grote persoonlijke zone heeft. Hij was bovendien erg schrikachtig. En hoewel dat al véél minder is dan twee jaar geleden, houd ik daar wel nog altijd rekening mee. Voor mij is dit allemaal geen probleem omdat we buitenaf wonen en nauwelijks aanloop in huis hebben. Hij kon zich heel gemakkelijk voegen in onze manier van leven. Maar dat was op een andere plek waarschijnlijk minder eenvoudig geweest.

Jip daarentegen zou ik overal kunnen plaatsen, Jip vindt iedereen leuk. Hij past zich redelijk gemakkelijk aan en ik denk zelfs dat een andere eigenaar meer bij hem voor elkaar krijgt dan mij tot nu toe is gelukt. Wij begrijpen elkaar gewoon niet zo goed. Het is een goedzak, een grote knuffelbeer en er zit geen greintje kwaad in. Maar ik loop veel meer ontspannen met Abel aan de lijn dan met Jip. Ik kan er niet heel goed de vinger opleggen, maar ik denk dat het een stukje baasgerichtheid is dat ik bij Jip mis.

Dus Abel zou je kun bestempelen als moeilijke hond, maar voor mij is hij perfect. Ik zou er geen twee van hoeven hebben :F: en ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik nogmaals voor een buitenlandse hond zou durven kiezen, maar met Abel heeft het in ieder geval erg goed uitgepakt.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door Floortje »

Fribbel zou ik wel als moeilijk bestempelen, Rakoes is supermakkelijk.
Ik vind het lastig te zeggen met welke hond ik meer had/heb. Ze zijn moeilijk met elkaar te vergelijken en Rakoes is pas twee terwijl ik met Fribbel bijna 15 jaar lief en leed heb gedeeld.

Ik zou Rakoes wel veel makkelijker weg kunnen doen (als dat echt heel erg nodig zou zijn). Voor zo'n hondje staan mensen met rijen dik in de rij, niet moeilijk om daar de perfecte nieuwe baas voor uit te zoeken. Bij Fribbel was dat een ander verhaal, niet dat ik zelf nou zo perfect voor hem was, maar ik kende wel zijn zeer uitgebreide gebruiksaanwijzing en alle geheime knopjes. Hij had z'n ras ook niet mee, dat soort honden zijn veel lastiger te herplaatsen, er komt vaak toch een beetje raar volk op af.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik heb een liefde-haat relatie met Bella. Toch meer liefde hoor, maar ik kan soms zo lastig contact met haar krijgen.
Krijg regelmatig op straat niet-leuke opmerkingen naar mn hoofd als ze weer eens uitvalt, dan baal ik zo dat het wéér niet gelukt is en dan wordt ik boos. Terwijl ze bij andere trainingen weer zo ontzettend haar best kan doen en de mensen die ze mag, haar ook ontzettend leuk vinden.

Met Vic was de klik er gewoon meteen, die was ook al keurig opgevoed dus ik kon gewoon van de leuke dingen genieten.
Dit is harder werken.
Gebruikersavatar
hewi
Zeer actief
Berichten: 6786
Lid geworden op: 26 jul 2012 20:59
Aantal honden: 2
Locatie: Assen

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door hewi »

Iemand zei ooit tegen mij " je krijgt de hond die je verdiend "

Nou
Ik weet zeker dat God heel boos op mij is want op donna na waren ze allemaal raar. En gek. En stom. En oh zo lief soms
Groetjes Heidi
Afbeelding
63673J

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door 63673J »

Nanna schreef: 25 apr 2021 11:38
jvanringen schreef: 25 apr 2021 11:36 waar ik ook wat over zeg hier, echt niet over mijn hond(en). En ik kan al uittekenen wie er vilein zouden gaan doen over Polly, of over onze toekomstige hond, en daar heb ik geen trek in. Ik praat er graag en veel over, maar niet hier. Daarom dus.
Nogmaals. Waarom zit je dan op een HONDENforum.
Ik ga het ook niet op een taartenbakforum alleen maar over covid hebben omdat ik het niet trek dat ze mijn baksels afkeuren.
Ik wil er toch wel graag iets over zeggen. Ten eerste: wat is is een moeilijke hond? Polly was objectief gezien een heel moeilijk hondje. Lichamelijk was ze een wrakje, qua skelet, van jongs af aan veel pijn, en bang voor bijna alles, voor geluid nog het meest, en dat werd alleen maar erger. Angstagressie had ze, ze heeft wat mensen gebeten, inclusief mijn man en mij, ogenschijnlijk om niks. Maar ook bezoek, onze dochter meerdere keren gebeten.
Wij konden het wel handelen, want we wisten dat ze er niks aan kon doen. Maar het zegt wel iets over haar structurele staat van zijn: angst, voor zo ongeveer alles. Dat ze 'moeilijk' was. zouden wij niet erg gevonden hebben, als ze niet zo ongelukkig was geweest.

Ze leefde voortdurend in angst voor het volgende geluidje, wind en regen was heel eng want dan ging het misschien wel onweren wat nog veel erger was, dus bij slecht weer stond ze de hele dag te trillen onder de tafel of liep eindeloos rondjes rond de kamer. Ook 's nachts ging dat gewoon door, want ze hoorde alles, superalert als ze was en liep dan de hele nacht te ijsberen en te luisteren en weer te ijsberen en weer luisteren. Er zijn 'moeilijke' honden die niet ongelukkig zijn, maar Polly was dat wel, altijd, en het werd steeds erger.

En omdat je er dag en nacht mee bezig bent om te proberen haar te helpen en haar leven wat dragelijker te maken, gaat het heel diep in je hart zitten, in elk geval bij ons. En nog. Er waren momenten dat je een glimp zag van de Polly zoals ze had moeten zijn. Echt het leukste hondje van de wereld. Maar dat was maar heel zelden en werd steeds minder.

We hebben vroeger een Duitse Herder gehad die je nu misschien moeilijk zou noemen. Bepaalde honden kon ze niet uitstaan en dan viel ze uit. Maar daar hielden we rekening mee, en behoudens dat was het een fantastische hond die lol had in haar leven.

Ik kan niet zeggen dat ik met moeilijke honden meer heb. Ik denk het niet, maar ook niet minder. Ik vind 'moeiijk' ook niet per definitie erg, maar ik heb het veel liever niet, want er wonen hier veel mensen en veel honden, dus ik wil een relaxte, makkelijke hond die zich niet overal druk om maakt.

Maar met Polly had ik wel heel veel. Waarom weet ik niet precies eigenlijk, want het waren tropenjaren en wij werden er op den duur ook depressief van. Maar ik denk nog heel vaak aan haar, meer dan aan onze andere honden. Terwijl het niet zo is dat ik van onze andere honden minder hield, echt niet.
80564M

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door 80564M »

Ik zeg ook heel weinig over mijn honden hier.

Als ik al iets post, een dilemma waar ik mee zit, dan krijg je "Sis laat je vanavond inslapen, en vanaf morgen ga je van pup Teun genieten. Verder nog vragen?"

Ik heb niet meer met Sis dan met Teun. Maar Sis is wel 1000x moeilijker. Gewoon qua gezondheid en qua karakter (wat misschien ook weet met haar gezondheid te maken heeft?). Maar het is ook mijn meisje, en ik doe dus alles wat in mijn macht ligt.
Maar dat vertel ik hier niet meer. Geen trek in veroordelen meer.
63673J

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door 63673J »

Marion. schreef: 25 apr 2021 20:06 Ik zeg ook heel weinig over mijn honden hier.

Als ik al iets post, een dilemma waar ik mee zit, dan krijg je "Sis laat je vanavond inslapen, en vanaf morgen ga je van pup Teun genieten. Verder nog vragen?"

Ik heb niet meer met Sis dan met Teun. Maar Sis is wel 1000x moeilijker. Gewoon qua gezondheid en qua karakter (wat misschien ook weet met haar gezondheid te maken heeft?). Maar het is ook mijn meisje, en ik doe dus alles wat in mijn macht ligt.
Maar dat vertel ik hier niet meer. Geen trek in veroordelen meer.
Ja, dat dus. En ik schrik van hoe sommige mensen hier bejegend worden met betrekking tot hun hond, kneppelhard, zonder enige noodzaak daarvoor, gewoon omdat het kan.
63673J

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door 63673J »

Nanna schreef: 25 apr 2021 20:10 viewtopic.php?f=27&t=312084&hilit=Polly+lakeland

Nu herinner ik me het verhaal. Had het verder niet aan jou gelinkt. Ik geloof niet dat iemand daar verder lullig over gedaan heeft, het was rot zat.
Nee dat klopt, maar ik zie regelmatig reacties op anderen waarvan ik denk: waarom? Het is vaak ook zo selectief. Ik denk dan: ik kijk wel uit om hier nog wat te gaan zeggen of te vragen over mijn hond.
63673J

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door 63673J »

Nanna schreef: 25 apr 2021 20:15 Ik heb zelf trouwens ook zat kutopmerkingen geïncasseerd toen ik honden herplaatste. Dan denk ik lul maar aan. Al de herplaatste honden hebben of hadden een fantastisch leven en dat is het enige dat telt.
Sommigen vinden het nog steeds nodig daar bedekt over te sneren maar dat is hun makke. Zegt meer over hun zielige persoonlijkheid.
Ja dat vind ik ook.
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik heb nu de moeilijkste hond die ik tot nu toe gehad heb.
Niet eens zozeer door het ras en de gevaren die daar bij horen, maar vooral omdat hij niet trainbaar is.
Dat in combinatie met het feit dat hij zo verschrikkelijk intens is in alles, maakt het soms echt slopend.
Totaal anders dan mijn eerste eigen hond, een Amerikaanse Akita die iedere hond van hetzelfde geslacht wilde vertellen dat het haar wandelgebied was en dat ze op moesten zouten.
Zij luisterde perfect en daardoor zijn er nooit problemen geweest.

Godzijdank wordt Bronco de laatste duidelijk ouder en ietsje makkelijker.
Wel heb ik inderdaad met hem de sterkste band. Hij is mijn schaduw en voelt mij perfect aan. We kunnen communiceren zonder woorden.
Ik ben dol op die etterbak. Als ik het over mocht doen, zou ik hem weer ophalen.
Maar het is wel de eerste en laatste klapkaak.

Bij een eventuele volgende hond vind ik "makkelijk" ook niet echt interessant. Wel dat hij goed te trainen is.
Ik heb een hond voor mezelf, niet voor anderen.
Afbeelding
80564M

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door 80564M »

Nanna schreef:Ik heb zelf trouwens ook zat kutopmerkingen geïncasseerd toen ik honden herplaatste. Dan denk ik lul maar aan. Al de herplaatste honden hebben of hadden een fantastisch leven en dat is het enige dat telt.
Sommigen vinden het nog steeds nodig daar bedekt over te sneren maar dat is hun makke. Zegt meer over hun zielige persoonlijkheid.
Ja zal. Ik denk dat dat ook jouw karakter is. Mij doet het gewoon intens pijn. En dan boom ik daar liever over met iemand die mij en de hond kent, dan met het forum met internethelden.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door maart »

jvanringen schreef: 25 apr 2021 20:09
Marion. schreef: 25 apr 2021 20:06 Ik zeg ook heel weinig over mijn honden hier.

Als ik al iets post, een dilemma waar ik mee zit, dan krijg je "Sis laat je vanavond inslapen, en vanaf morgen ga je van pup Teun genieten. Verder nog vragen?"

Ik heb niet meer met Sis dan met Teun. Maar Sis is wel 1000x moeilijker. Gewoon qua gezondheid en qua karakter (wat misschien ook weet met haar gezondheid te maken heeft?). Maar het is ook mijn meisje, en ik doe dus alles wat in mijn macht ligt.
Maar dat vertel ik hier niet meer. Geen trek in veroordelen meer.
Ja, dat dus. En ik schrik van hoe sommige mensen hier bejegend worden met betrekking tot hun hond, kneppelhard, zonder enige noodzaak daarvoor, gewoon omdat het kan.
Ik vind het ook best zielig. Het is zoals met alles, het is een populariteitsstrijd.
Ik was op school nooit populair, ik ben het op forums ook niet. Toch schrijf ik graag over mijn honden, gewoon om het later zelf terug te lezen. Of foto's terug te vinden.
Ik vind mijn eigen evolutie ook leuk om te lezen. Hoe dom en naïef was ik 15 jaar geleden. Binnen 15 jaar denk ik dat vast terug. Gewoon, met een glimlach . Want al die verhalen, zijn aan een hond gelinkt.

De stoere bende heet dat het 8dd van de verwijten, kleineren, belachelijk maken. Ik vind dat ook best zielig. Maar goed. Dat vind ik maar.
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door GrethavW »

Cleva schreef: 25 apr 2021 20:28
GrethavW schreef: 25 apr 2021 20:22 Bij een eventuele volgende hond vind ik "makkelijk" ook niet echt interessant. Wel dat hij goed te trainen is.
Ik heb een hond voor mezelf, niet voor anderen.
Nee, maar ik vind het fijn om mijn honden mee te kunnen nemen en als ze dan nul talent hebben voor een geinig ontmoetinkje met een vreemde wordt dat meteen al moeilijk.
Daar heeft de hond en ik als eigenaar toch ook last van.

Behalve als je natuurlijk de raseigenschap tot een deugd kunt vertalen. Dan is het juist weer fijn.
Ik neem mijn honden eigenlijk nooit mee.
En voor de wandelingen zoek ik gebieden uit waar ik zelden andere mensen/honden tegenkom. Daar voel ik mezelf het lekkerste bij.
Als ik dan toch iemand tegenkomen en mijn hond is meteen terug te roepen en aan te lijnen, is het voor mij al goed.

Maar ik begrijp heel goed wat je zegt hoor. Het heeft er ook mee te maken wat voor type mens je bent denk ik.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door maart »

Ik bedoel mijn post overigens niet meelijkwekkend hoor. Het is een constatering en een mening.
Mss volledig fout, maar goed, daar moet weinig mee gedaan worden verder. C'est la vie :wink:
Het verandert helemaal niets aan mijn doen of laten.
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door GrethavW »

Cleva schreef: 25 apr 2021 20:51 Voor mezelf kom ik liever niemand met honden tegen en al helemaal geen gezellige praatjesmakers.
Maar ik hou wel van praktisch en ik kan me met een drukke, full time baan gewoon geen asemlijers van honden veroorloven.
Dat werkt alleen met sociale hondjes.

Ik kan wel een Alabai of een Komondor aan gaan schaffen en diep in mijn hart zou ik dat best willen maar dan zit ik onmiddellijk weer vast aan op tijd naar huis moeten, dubbel zekeren op wandelingen en stevige stappers omdat ik een uitvallende kolos moet kunnen houden.
Nee. Ik bedank.
Om dezelfde reden dat ik geen giraf wil. Het werkt niet.
Mijn situatie is anders inderdaad. Ik werk 2 dagen per week en kan de honden niet eens meenemen.
Maar zo'n zelfstandig opererende Black&Decker wil ik dus ook niet (meer).
Ik ben me aan het oriënteren in de Herder hoek. Over het algemeen niet allemaal hondsociaal, maar wel baasgericht en goed te trainen waardoor het zeker in mijn situatie geen probleem hoeft te zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door Lothian »

maart schreef: 25 apr 2021 20:37 Ik was op school nooit populair, ik ben het op forums ook niet. Toch schrijf ik graag over mijn honden, gewoon om het later zelf terug te lezen. Of foto's terug te vinden.
Ik lees jou altijd graag, je bent volgens mij heel nuchter en eigengereid en hebt een gevoel voor humor dat ik erg kan waarderen. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik ben nooit op zoek naar een moeilijke hond maar ik heb ze wel. En voorheen zeker ook gehad. Ik ervaar dat als normaal eigenlijk. :mrgreen:

Ik heb 3 herderkruisingen, ik reken Nola voor het gemak ook maar even mee, en een husky. De herders zijn bij mij goed onder controle en daarom te hanteren maar eigenlijk zijn ze best fel en reactief. Ik moet goed opletten en situaties bijsturen. Maar het is een soort 2e natuur. Ik denk zelfs dat ik me heel erg zou vervelen met een hondje dat gewoon lekker meehobbelt en een beetje rondsnuffelt.

En toch denk ik elke keer dat de volgende hond een makkelijke hond moet worden. :mrgreen: Maar waarschijnlijk komt er dan wel weer een of andere moeilijkerd op m'n pad.

Ik denk wel dat ik veel met ze heb omdat ik heel goed op ze moet letten en daardoor veel contact met ze heb om te sturen. En dat ik ze daardoor ook als mijn broekzak ken. Het versterkt voor mij heel erg de band denk ik.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Jackira schreef: 25 apr 2021 21:22 Ik ben nooit op zoek naar een moeilijke hond maar ik heb ze wel. En voorheen zeker ook gehad. Ik ervaar dat als normaal eigenlijk. :mrgreen:

Ik heb 3 herderkruisingen, ik reken Nola voor het gemak ook maar even mee, en een husky. De herders zijn bij mij goed onder controle en daarom te hanteren maar eigenlijk zijn ze best fel en reactief. Ik moet goed opletten en situaties bijsturen. Maar het is een soort 2e natuur. Ik denk zelfs dat ik me heel erg zou vervelen met een hondje dat gewoon lekker meehobbelt en een beetje rondsnuffelt.

En toch denk ik elke keer dat de volgende hond een makkelijke hond moet worden. :mrgreen: Maar waarschijnlijk komt er dan wel weer een of andere moeilijkerd op m'n pad.

Ik denk wel dat ik veel met ze heb omdat ik heel goed op ze moet letten en daardoor veel contact met ze heb om te sturen. En dat ik ze daardoor ook als mijn broekzak ken. Het versterkt voor mij heel erg de band denk ik.
Mila is buitenshuis zo'n hond, daar hoef je echt niet op te letten en ook niets aan bij te sturen, want die zet geen stap verkeerd. Mijn andere honden zijn op wandelingen een stuk bewerkelijker en ik dank Mila elke wandeling op mijn blote knieën dat zij zo braaf en gemakkelijk is, waardoor ik genoeg op mijn andere honden kan letten en me nog net geen complete mislukkeling hoef te voelen op opvoedgebied :engel: Het is zeker niet zo dat ik haar daardoor saai vind. Dat is ze ook niet, ze is wel ondernemend en actief, maar altijd binnen de lijntjes.
Maar Mila heeft weer andere lastige trekjes, zoals geluidsgevoeligheid die in angst kan omslaan, een kort lontje als ze rust wil en haar gevoeligheid waardoor ze snel overprikkeld is en weinig kan hebben, dus een makkelijke hond is ze in het algemeen ook niet, maar op wandelingen dus wel.
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door Jackira »

DeDiana schreef: 25 apr 2021 21:47
Jackira schreef: 25 apr 2021 21:22 Ik ben nooit op zoek naar een moeilijke hond maar ik heb ze wel. En voorheen zeker ook gehad. Ik ervaar dat als normaal eigenlijk. :mrgreen:

Ik heb 3 herderkruisingen, ik reken Nola voor het gemak ook maar even mee, en een husky. De herders zijn bij mij goed onder controle en daarom te hanteren maar eigenlijk zijn ze best fel en reactief. Ik moet goed opletten en situaties bijsturen. Maar het is een soort 2e natuur. Ik denk zelfs dat ik me heel erg zou vervelen met een hondje dat gewoon lekker meehobbelt en een beetje rondsnuffelt.

En toch denk ik elke keer dat de volgende hond een makkelijke hond moet worden. :mrgreen: Maar waarschijnlijk komt er dan wel weer een of andere moeilijkerd op m'n pad.

Ik denk wel dat ik veel met ze heb omdat ik heel goed op ze moet letten en daardoor veel contact met ze heb om te sturen. En dat ik ze daardoor ook als mijn broekzak ken. Het versterkt voor mij heel erg de band denk ik.
Mila is buitenshuis zo'n hond, daar hoef je echt niet op te letten en ook niets aan bij te sturen, want die zet geen stap verkeerd. Mijn andere honden zijn op wandelingen een stuk bewerkelijker en ik dank Mila elke wandeling op mijn blote knieën dat zij zo braaf en gemakkelijk is, waardoor ik genoeg op mijn andere honden kan letten en me nog net geen complete mislukkeling hoef te voelen op opvoedgebied :engel: Het is zeker niet zo dat ik haar daardoor saai vind. Dat is ze ook niet, ze is wel ondernemend en actief, maar altijd binnen de lijntjes.
Maar Mila heeft weer andere lastige trekjes, zoals geluidsgevoeligheid die in angst kan omslaan, een kort lontje als ze rust wil en haar gevoeligheid waardoor ze snel overprikkeld is en weinig kan hebben, dus een makkelijke hond is ze in het algemeen ook niet, maar op wandelingen dus wel.
Ja de combinatie lijkt mij prettig. Dat had ik met Balou ook. Juist omdat zij tussen het zootje ongeregeld zo makkelijk was :mrgreen:
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Jackira schreef: 25 apr 2021 22:02
DeDiana schreef: 25 apr 2021 21:47
Jackira schreef: 25 apr 2021 21:22 Ik ben nooit op zoek naar een moeilijke hond maar ik heb ze wel. En voorheen zeker ook gehad. Ik ervaar dat als normaal eigenlijk. :mrgreen:

Ik heb 3 herderkruisingen, ik reken Nola voor het gemak ook maar even mee, en een husky. De herders zijn bij mij goed onder controle en daarom te hanteren maar eigenlijk zijn ze best fel en reactief. Ik moet goed opletten en situaties bijsturen. Maar het is een soort 2e natuur. Ik denk zelfs dat ik me heel erg zou vervelen met een hondje dat gewoon lekker meehobbelt en een beetje rondsnuffelt.

En toch denk ik elke keer dat de volgende hond een makkelijke hond moet worden. :mrgreen: Maar waarschijnlijk komt er dan wel weer een of andere moeilijkerd op m'n pad.

Ik denk wel dat ik veel met ze heb omdat ik heel goed op ze moet letten en daardoor veel contact met ze heb om te sturen. En dat ik ze daardoor ook als mijn broekzak ken. Het versterkt voor mij heel erg de band denk ik.
Mila is buitenshuis zo'n hond, daar hoef je echt niet op te letten en ook niets aan bij te sturen, want die zet geen stap verkeerd. Mijn andere honden zijn op wandelingen een stuk bewerkelijker en ik dank Mila elke wandeling op mijn blote knieën dat zij zo braaf en gemakkelijk is, waardoor ik genoeg op mijn andere honden kan letten en me nog net geen complete mislukkeling hoef te voelen op opvoedgebied :engel: Het is zeker niet zo dat ik haar daardoor saai vind. Dat is ze ook niet, ze is wel ondernemend en actief, maar altijd binnen de lijntjes.
Maar Mila heeft weer andere lastige trekjes, zoals geluidsgevoeligheid die in angst kan omslaan, een kort lontje als ze rust wil en haar gevoeligheid waardoor ze snel overprikkeld is en weinig kan hebben, dus een makkelijke hond is ze in het algemeen ook niet, maar op wandelingen dus wel.
Ja de combinatie lijkt mij prettig. Dat had ik met Balou ook. Juist omdat zij tussen het zootje ongeregeld zo makkelijk was :mrgreen:
Ja, precies, dan waardeer je dat des te meer :lol1:
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ben die mevrouw met al die honden, ze kijken helemaal niet naar hoe t er verder uitziet en wat het is.. dat er bij alle drie wel een klein randje aan zit is alleen maar prettig, en dat is b ij Zuri inderdaad wel dat ze honden niet meer leuk vind ( maar goed die zit altijd vast) en verder is ze zo verschrikkelijk zacht en lief, wat kan mij die 30 minuten buiten schelen dat we iets tegenkomen.. Nou ja t meisje zal niet oud worden en t kan ook best zijn dat ze het doet omdat ze pijn in haar lijf heeft soms, het zou me niet verbazen, ik houdt haar wel uit de wind, zolang ze er nog is
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

wat is een moeilijke hond? onze Roemeen Ecco is niet vriendelijk naar andere reuen, maar is dat moeilijk? hij loopt sowieso aan de lange lijn ivm jagen. in huis is het een schat.
vroeger vond ik het leuk om een hond met problemen te trainen en op te voeden. maar naar mate ik ouder word heb ik daar geen zin meer in. geef mij maar sukkels. hoewel als ik met de hele roedel loop het echt geen sukkels zijn, maar apart wel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door thom »

Zo dan, een topic van Asterix/Cleo. Lang, heel lang geleden dat ik hier iets van haar gelezen heb.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door Emma »

Ik kan makkelijke hondjes zeer waarderen, en geef ze een prinsessen of prinsenleven :engel:

Vaak zitten makkelijke hondjes bij mensen die het niet waarderen, die gaan werken en sluiten de hondjes in de bench op 8 uur per dag, omdat ze hier geen problemen mee hebben. Bij een moeilijke hond gaat dit niet, dus moeten ze wat anders verzinnen.

Onze luca is makkelijk, en dat waardeer ik. Ze is nu wat ouder en eigenwijzer, maar nog steeds makkelijk. En om die eigenwijsheid moet ik lachen. :lol1: zij is echt een baasgericht hondje.

Buster was in vele opzichten makkelijk maar ook een moeilijke losloper. En als pup en jonge hond moeilijk. Wel kon hij goed met andere honden, iets te goed. het was meer een hondenhond dan mensenhond. Het was een bijzondere hond met gouden hart, maar ook een eigenheimer. Wij waren personeel. Hij was geen echt baasgerichte hond. Alhoewel hij het gerust leuk vond om kunstjes te doen. Moeilijk te omschrijven.

Bij buster moest ik als jonge hond vaak de teugels strak houden en consequent zijn. Er was geen ruimte voor verslapping. Daarna hadden we er wel een makkelijke hond aan. Maar ik vond dat in de beginjaren niet leuk.
Bij luca kan ik veel relaxter zijn. Zij is gewoon volgzaam. Buster was een meer dominante hond, in zijn jonge jaren.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”