Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond houden of niet

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
fungus
Zeer actief
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 okt 2009 11:58
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door fungus »

Nog een goed onderbouwde eigen mening:

hahaha en met de info die je in al deze pagina's wél gekregen hebt doe je iets???
Goh dat was me nou helemaal niet opgevallen

Maar ik hoop dat je inderdaad opdondert naar een ander forum (daar heb je al eerder mee lopen 'dreigen' en het niet gedaan, dus neem me niet kwalijk dat ik wat aan je woorden twijfel :roll:) dan lig ik tenminste niet meer wakker van een pup die doodongelukkig wordt. Ik zie het ukkie namelijk al urenlang in z'n eigen vuil in zn benchje zitten, jankend en maar niet begrijpend waarom er helemaal niemand is.
Wat verschrikkelijk dat zo'n beest onder jouw zelfingenomen egoïsme moet lijden.
Jij een dierenvriend?
Laat me niet lachen..... je moest je diep en diep schamen :kotz:
Gebruikersavatar
tekkel
Erelid
Berichten: 21738
Lid geworden op: 04 sep 2005 00:53
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1
Locatie: 't Gooi

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door tekkel »

Ja, dat gaat wel ver. Maar daar hoef je je natuurlijk nix van aan te trekken, van die mensen die op internet helemaal losgaan :mep:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Gebruikersavatar
fungus
Zeer actief
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 okt 2009 11:58
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door fungus »

tekkel schreef:Ja, dat gaat wel ver. Maar daar hoef je je natuurlijk nix van aan te trekken, van die mensen die op internet helemaal losgaan :mep:
Dat klopt. Maar ik ben een gevoelig persoon. Ik heb hier letterlijk nachten van wakker gelegen. Belachelijk en het gaat me ook niet meer overkomen. Maar sommigen gaan echt veel en veel te ver.
Gebruikersavatar
iones
Zeer actief
Berichten: 12424
Lid geworden op: 18 aug 2003 15:26
Locatie: twente

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door iones »

fungus schreef:
tekkel schreef:Ja, dat gaat wel ver. Maar daar hoef je je natuurlijk nix van aan te trekken, van die mensen die op internet helemaal losgaan :mep:
Dat klopt. Maar ik ben een gevoelig persoon. Ik heb hier letterlijk nachten van wakker gelegen. Belachelijk en het gaat me ook niet meer overkomen. Maar sommigen gaan echt veel en veel te ver.
Dat heb ik ook wel eens meegemaakt. En zo ongefundeerd!
Maar jij weet zelf toch wel hoe het zit?

Jouw honden zijn een leuk stel en je gaat er leuk mee om.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Gebruikersavatar
tekkel
Erelid
Berichten: 21738
Lid geworden op: 04 sep 2005 00:53
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1
Locatie: 't Gooi

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door tekkel »

Inge O schreef:
tekkel schreef:Ja, dat gaat wel ver. Maar daar hoef je je natuurlijk nix van aan te trekken, van die mensen die op internet helemaal losgaan :mep:
hoe zou dat nu moeten, je niks van aantrekken, dat doe je alleen maar als je géén topic post natuurlijk, je moet wel van steen zijn om dit soort reacties van je af te kunnen laten glijden.
Nou, dat lukt me wel hoor. Als het van dat soort idiote onbeschofte reacties zijn van mensen die ik niet hoog heb zitten. Sterf maar lekker, denk ik dan en ga over tot de orde van de dag :cool2:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Gebruikersavatar
fungus
Zeer actief
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 okt 2009 11:58
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door fungus »

tekkel schreef:
Inge O schreef:
tekkel schreef:Ja, dat gaat wel ver. Maar daar hoef je je natuurlijk nix van aan te trekken, van die mensen die op internet helemaal losgaan :mep:
hoe zou dat nu moeten, je niks van aantrekken, dat doe je alleen maar als je géén topic post natuurlijk, je moet wel van steen zijn om dit soort reacties van je af te kunnen laten glijden.
Nou, dat lukt me wel hoor. Als het van dat soort idiote onbeschofte reacties zijn van mensen die ik niet hoog heb zitten. Sterf maar lekker, denk ik dan en ga over tot de orde van de dag :cool2:
Voor sommigen is dat makkelijker dan voor anderen hé. Maar als je eens leest hoe er op de man werd gespeeld...

Bovendien zorgde het forum bij mij voor heel veel onzekerheid of ik het wel zou kunnen. En veel frustratie... Dat was dus helemaal niet nodig. Want mijn honden zijn gelukkig en ik met hen. En wat sommige mensen vinden dat een hond nodig heeft om gelukkig te zijn, is gewoon heel fel overdreven. Laat staan hoe ze fixeren op rasgroepen...
Manu

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door Manu »

:ok: Wat super om te lezen dat je alsnog je eigen plan hebt getrokken en dit zo voor jullie werkt. Je hebt een heerlijk stel honden!
Als ik mijn situatie zou schrijven op HF zou ik ook een verschrikkelijke hondenbaas zijn gok ik zo :schrik: En ik kan me overigens helemaal voorstellen dat je van sommige reacties wakker hebt gelegen.
Gebruikersavatar
fungus
Zeer actief
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 okt 2009 11:58
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door fungus »

En nog steeds vind ik het de beste beslissing van mijn leven om in te gaan tegen de gevestigde waarde op dit forum. Heerlijk toch? Mijn leven is veel actiever dan vroeger, nooit meer thuiskomen in een leeg huis, wandelen door weer en wind, onbreekbare vriendschappen, wandelreizen met de honden naar berg en zee, een heel nieuw sociaal netwerk,...

Ondertussen geef ik zelf les in dogfrisbee. Helemaal mijn weg gevonden op mijn eigen manier.

En de toekomst lacht ons toe. De volgende jaren leg ik me verder toe op het bestuderen van hondengedrag met de optie om in de toekomst met honden te gaan werken in de psychotherapeutische praktijk van mijn vrouw.

Ik blijf er bij dat hier een heleboel baasjes zitten die het denken beter te weten. Ik niet, maar ik weet wel één ding: mijn honden hebben een perfect hondenbestaan. En ik: ik ben voor mijn honden het perfecte baasje. Samen met mijn fantastische vrouw zijn we een goed team!
Gebruikersavatar
fungus
Zeer actief
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 okt 2009 11:58
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door fungus »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes :-)
Gebruikersavatar
JYBD
Zeer actief
Berichten: 2677
Lid geworden op: 15 jul 2009 14:36
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door JYBD »

Zoooooooooooo, 41 pagina's doorgelezen!

Complimenten voor je doorzettingsvermogen (Ook hier op het forum) Ik denk dat ik er allang de brui aan gegeven had.

Mooie hondjes, mooi mens! :D
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.


Afbeelding
Gebruikersavatar
fungus
Zeer actief
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 okt 2009 11:58
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door fungus »

JYBD schreef:Zoooooooooooo, 41 pagina's doorgelezen!

Complimenten voor je doorzettingsvermogen (Ook hier op het forum) Ik denk dat ik er allang de brui aan gegeven had.

Mooie hondjes, mooi mens! :D
Ook voor u chapeau voor uw doorzettingsvermogen om al deze pagina's door te lezen :-). En voor de complimenten :-)
Gebruikersavatar
Jaap*
Zeer actief
Berichten: 23491
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:36
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1
Locatie: Friesland Baasje van Felix

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door Jaap* »

Dat heeft uiteindelijk allemaal geweldig goed uitgepakt Fungus! :ok:
Mooi dat de honden je leven zo'n draai hebben gegeven. Je bent een echt hondenmannetje geworden :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Gebruikersavatar
fungus
Zeer actief
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 okt 2009 11:58
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door fungus »

Jaap* schreef:Dat heeft uiteindelijk allemaal geweldig goed uitgepakt Fungus! :ok:
Mooi dat de honden je leven zo'n draai hebben gegeven. Je bent een echt hondenmannetje geworden :mrgreen:
Waar een wil is, is een weg. Ook als je met twee fulltime werkt...
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door ranetje »

Mooi man dat het je leven zo'n mooie draai heeft gegeven :D
Dat is niet veel mensen gegeven............ en het is je van harte gegund :ok:
Laatst gewijzigd door ranetje op 12 mar 2015 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Hayley84
Zeer actief
Berichten: 1811
Lid geworden op: 02 apr 2008 10:38
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Brabant

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Bwahaha ik heb alleen de eerste en de laatste pagina gelezen...
Typisch weer van sommige leden, 4 weken vrij nemen om de hond te laten wennen, ja hey dacht het ook zeg.
Hallooooo het is een hond...

Ik werk 40 uur en heb 2 honden. Boehoe.
Komen niks tekort die mormels.

Top dat je naar jezelf hebt geluisterd Fungus. :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jaap*
Zeer actief
Berichten: 23491
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:36
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1
Locatie: Friesland Baasje van Felix

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door Jaap* »

Hayley84 schreef:Bwahaha ik heb alleen de eerste en de laatste pagina gelezen...
Typisch weer van sommige leden, 4 weken vrij nemen om de hond te laten wennen, ja hey dacht het ook zeg.
Hallooooo het is een hond...

Ik werk 40 uur en heb 2 honden. Boehoe.
Komen niks tekort die mormels.

Top dat je naar jezelf hebt geluisterd Fungus. :ok:
Het onderwerp is genoeg uitgekauwd, maar dit ergert me wel.
Waarom zou je willen doen alsof het nooit een probleem is en wat is er mis mee om de tijd te nemen.
Wat betekent het eigenlijk precies, dat het een hond is?
Kan je dat eens uitleggen?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jaap* schreef:Dat heeft uiteindelijk allemaal geweldig goed uitgepakt Fungus! :ok:
Mooi dat de honden je leven zo'n draai hebben gegeven. Je bent een echt hondenmannetje geworden :mrgreen:
Klinkt net zo verschrikkelijk als hondenvrouwtje. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gebruikersavatar
Hayley84
Zeer actief
Berichten: 1811
Lid geworden op: 02 apr 2008 10:38
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Brabant

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Ja dat kan ik.
Een hond is een dier en geen mensenbaby.
Er zijn hier erg veel leden veel te betuttelend naar mijn mening.

Bij mijn eerste pup nam ik 4 weken vrij want dat móest zo las ik op elk forum.
Tweede pup 2 weken, 3e pup 1 week en bij Duvel had ik 3 dagen vrij en is de meest stabiele van allemaal.

Is misschien rasafhankelijk maar kom op, iemand afraden een hond te nemen omdat hij/zij geen 4 weken vrij wil nemen en parttime wil gaan werken?
Nee dat vindt ik echt onzin en dat is het ook.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jaap*
Zeer actief
Berichten: 23491
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:36
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1
Locatie: Friesland Baasje van Felix

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door Jaap* »

Hayley84 schreef:maar kom op, iemand afraden een hond te nemen omdat hij/zij geen 4 weken vrij wil nemen en parttime wil gaan werken?
Nee dat vindt ik echt onzin en dat is het ook.
Het is geen grotere onzin dan stellen dat honden nooit een probleem zullen zijn als je 40 uur werkt. Want voor heel veel mensen, of eigenlijk voor hun honden, is het dat namelijk wél.
Maar dat geeft niks omdat het een hond is, moet ik begrijpen.

Ik vind het onzinnig om beide uitersten als uitgangspunten te hanteren. Er zal vast een heel genuanceerd (nu wél waarschijnlijk) verhaal achter zitten, want ik zie het niet helemaal voor me hoe je een pup van 9 of 10 weken 5 hele werkdagen per week alleen thuis laat.
Dat vind ik net zo vreemd als je werk opzeggen voor een hond.
Maarja, ik hoef die 41 pagina's niet over te doen hoor :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door dre »

Ik heb wel een vermoeden wat er allemaal gezegd is en dat is vast niet vriendelijk gegaan.

Wel onwijs fijn dat je/jullie zoveel plezier beleven aan de honden en zij ook aan jullie :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

fungus schreef:
toots schreef:Ik heb niet het hele topic door gelezen. Maar van harte gefeliciteerd.

Wat kan het een hoop plezier brengen in huis he?

Leuke foto's. Goed om te zien dat een asiel hondje een goed thuisje heeft gevonden.
Ze brengen plezier en leven in huis :D
leven in de brouwerij.
Leuke foto,s allemaal en goed dat je hebt doorgezet ondanks je baan en alles denk ik toch dat ieder van mening moet zijn dat de honden het niet beter hadden kunnen treffen :wink: en ik heb ook respect voor je uithoudingsvermogen en vind de positiviteit die de foto,s uitstralen echt heel mooi om te zien.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
fungus
Zeer actief
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 okt 2009 11:58
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door fungus »

toots schreef:
fungus schreef:
toots schreef:Ik heb niet het hele topic door gelezen. Maar van harte gefeliciteerd.

Wat kan het een hoop plezier brengen in huis he?

Leuke foto's. Goed om te zien dat een asiel hondje een goed thuisje heeft gevonden.
Ze brengen plezier en leven in huis :D
leven in de brouwerij.
Leuke foto,s allemaal en goed dat je hebt doorgezet ondanks je baan en alles denk ik toch dat ieder van mening moet zijn dat de honden het niet beter hadden kunnen treffen :wink: en ik heb ook respect voor je uithoudingsvermogen en vind de positiviteit die de foto,s uitstralen echt heel mooi om te zien.
Dit vind ik nu eens een ongelofelijk compliment. *Ik straal*

Ik vind het eigenlijk best vreemd dat de discussie voor een stukje opnieuw gevoerd wordt. Spijtig, want mijn verhaal toont aan dat als je bereid bent om je leven aan te passen aan die van je hond(en), alles kan. Ook als je acht of tien uur per dag van huis weg bent. Vastgeroeste ideeën zijn het.
Ik ben er van overtuigd dat vooral mijn band met mijn oudste reu (mijn eerste hond Ike) veel verder gaat dan veel thuisblijvende hondenbaasjes hebben. Met Gipsy (onze adoptieteef Sheltie * Aussie) is mijn band vrij neutraal, maar met haar heeft mijn vrouw dan weer een speciale band. Moody is een speelvogel en een enorme knuffelaar. Een beetje een allemansvriend.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door ranetje »

fungus schreef:Ik vind het eigenlijk best vreemd dat de discussie voor een stukje opnieuw gevoerd wordt. Spijtig, want mijn verhaal toont aan dat als je bereid bent om je leven aan te passen aan die van je hond(en), alles kan. Ook als je acht of tien uur per dag van huis weg bent. Vastgeroeste ideeën zijn het.
Ik ben er van overtuigd dat vooral mijn band met mijn oudste reu (mijn eerste hond Ike) veel verder gaat dan veel thuisblijvende hondenbaasjes hebben. Met Gipsy (onze adoptieteef Sheltie * Aussie) is mijn band vrij neutraal, maar met haar heeft mijn vrouw dan weer een speciale band. Moody is een speelvogel en een enorme knuffelaar. Een beetje een allemansvriend.
Niet doen.
Niet ook zelf nu een discussie beginnen op grond van een "stelling" die je niet echt waar kunt maken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
fungus
Zeer actief
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 okt 2009 11:58
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door fungus »

ranetje schreef:
fungus schreef:Ik vind het eigenlijk best vreemd dat de discussie voor een stukje opnieuw gevoerd wordt. Spijtig, want mijn verhaal toont aan dat als je bereid bent om je leven aan te passen aan die van je hond(en), alles kan. Ook als je acht of tien uur per dag van huis weg bent. Vastgeroeste ideeën zijn het.
Ik ben er van overtuigd dat vooral mijn band met mijn oudste reu (mijn eerste hond Ike) veel verder gaat dan veel thuisblijvende hondenbaasjes hebben. Met Gipsy (onze adoptieteef Sheltie * Aussie) is mijn band vrij neutraal, maar met haar heeft mijn vrouw dan weer een speciale band. Moody is een speelvogel en een enorme knuffelaar. Een beetje een allemansvriend.
Niet doen.
Niet ook zelf nu een discussie beginnen op grond van een "stelling" die je niet echt waar kunt maken.
Het is geen stelling, maar een overtuiging. Katholieken kunnen ook niet bewijzen dat God bestaat. En toch zijn ze er van overtuigd.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door ranetje »

fungus schreef:
ranetje schreef:
fungus schreef:Ik vind het eigenlijk best vreemd dat de discussie voor een stukje opnieuw gevoerd wordt. Spijtig, want mijn verhaal toont aan dat als je bereid bent om je leven aan te passen aan die van je hond(en), alles kan. Ook als je acht of tien uur per dag van huis weg bent. Vastgeroeste ideeën zijn het.
Ik ben er van overtuigd dat vooral mijn band met mijn oudste reu (mijn eerste hond Ike) veel verder gaat dan veel thuisblijvende hondenbaasjes hebben. Met Gipsy (onze adoptieteef Sheltie * Aussie) is mijn band vrij neutraal, maar met haar heeft mijn vrouw dan weer een speciale band. Moody is een speelvogel en een enorme knuffelaar. Een beetje een allemansvriend.
Niet doen.
Niet ook zelf nu een discussie beginnen op grond van een "stelling" die je niet echt waar kunt maken.
Het is geen stelling, maar een overtuiging. Katholieken kunnen ook niet bewijzen dat God bestaat. En toch zijn ze er van overtuigd.
Geen vergelijking, maar je doet maar. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Manu

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door Manu »

Cleva schreef:Ik werk ook full time en nog onregelmatig ook. Ik heb sinds kort zelfs af en toe een nachtdienst.
En toch is er niets onoverkomelijks aan. Hein heeft het goed. Loopt dagelijks minimaal een uur los en zwemt elke dag. Het kan allemaal prima naast elkaar.

Dat neemt niet weg dat ik bij een nieuwe hond natuurlijk wel mijn vakantie opneem. Heerlijk toch, een paar weken vrij om met je nieuwe hond te spelen? Maar strikt noodzakelijk is het inderdaad niet.
:ok:
Toen Uma kwam heb ik ook lekker een weekje vrij genomen. Voor de zekerheid maar ook gewoon omdat het leuk is :D
Mijn honden zijn niet alleen tot ik thuis kom, dat scheelt. Maar ik werk ook 40-45 uur per week. Daar staat wel tegenover dat de tijd die ik over heb allemaal naar hen gaat. Ik ga ook niet 's avonds zonder hen weg doordeweeks, dat vind ik niet eerlijk. Dan gaan we fietsen, lang lopen en heel veel knuffelen. Lekker luieren op de bank of met zijn drietjes op het vloerkleed liggen.
Als ik naar mijn omgeving kijk besteed ik veel tijd en aandacht aan mijn honden in vergelijking tot anderen. Ondanks mijn werk, vriend en verdere sociale leven dat toch niet saai te noemen is.

Nou word ik ook wel een beetje gedwongen. Ze willen bewegen, ook als ik thuis kom van werk. En ik vind dat soms bloedirritant, want dan ben ik moe. Maar ik ben als mens echt veranderd sinds ik honden heb en ik denk echt dat dat te maken heeft met het feit dat ik meer buiten kom en na een stressvolle dag een ontspannen wandeling kan maken. Ik denk dat het voor veel drukke mensen goed is, ook al is het hebben van een hond soms ook wel lastig.
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door dre »

Manu schreef:
Cleva schreef:Ik werk ook full time en nog onregelmatig ook. Ik heb sinds kort zelfs af en toe een nachtdienst.
En toch is er niets onoverkomelijks aan. Hein heeft het goed. Loopt dagelijks minimaal een uur los en zwemt elke dag. Het kan allemaal prima naast elkaar.

Dat neemt niet weg dat ik bij een nieuwe hond natuurlijk wel mijn vakantie opneem. Heerlijk toch, een paar weken vrij om met je nieuwe hond te spelen? Maar strikt noodzakelijk is het inderdaad niet.
:ok:
Toen Uma kwam heb ik ook lekker een weekje vrij genomen. Voor de zekerheid maar ook gewoon omdat het leuk is :D
Mijn honden zijn niet alleen tot ik thuis kom, dat scheelt. Maar ik werk ook 40-45 uur per week. Daar staat wel tegenover dat de tijd die ik over heb allemaal naar hen gaat. Ik ga ook niet 's avonds zonder hen weg doordeweeks, dat vind ik niet eerlijk. Dan gaan we fietsen, lang lopen en heel veel knuffelen. Lekker luieren op de bank of met zijn drietjes op het vloerkleed liggen.
Als ik naar mijn omgeving kijk besteed ik veel tijd en aandacht aan mijn honden in vergelijking tot anderen. Ondanks mijn werk, vriend en verdere sociale leven dat toch niet saai te noemen is.
Hier ook 40 uur werken in de week en 2 honden hoor, niets mis mee :ok:
Sjuun en Sjel zijn overdag wel alleen en ik neem geen vrij (er loopt af en toe ook een opvanger bij), maar ik wordt in de ochtend nog net de deur niet uitgekeken en als ik thuiskom gaan we altijd gelijk lopen. Vakanties vinden mijn honden leuk hoor, maar na een week zijn ze mij wel spuugzat geloof ik :LOL:
En inderdaad ga ik doordeweeks nergens heen zonder honden (in de weekenden ook zo min mogelijk) en mocht ik er niet onderuit kunnen gaan ze een dagje naar mijn moeder.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sas
Zeer actief
Berichten: 9375
Lid geworden op: 10 mar 2006 14:12
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door Sas »

"mijn verhaal toont aan dat als je bereid bent om je leven aan te passen aan die van je hond(en), alles kan. Ook als je acht of tien uur per dag van huis weg bent. Vastgeroeste ideeën zijn het. "
dit dus. Prima als je bijv. full time werkt maar pas dan de overige tijd wel zo aan dat die niet ook 'verloren'gaat en dat is vaak de crux.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Liesbeth
Zeer actief
Berichten: 7973
Lid geworden op: 22 apr 2002 23:25
Aantal honden: 1
Locatie: Apeldoorn

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door Liesbeth »

fungus schreef:
Jaap* schreef:Dat heeft uiteindelijk allemaal geweldig goed uitgepakt Fungus! :ok:
Mooi dat de honden je leven zo'n draai hebben gegeven. Je bent een echt hondenmannetje geworden :mrgreen:
Waar een wil is, is een weg. Ook als je met twee fulltime werkt...
Zeker, maar dat is lang niet iedereen gegeven, die wil. Wel in het begin, maar volhouden is voor veel mensen een kunst, die voor velen niet is weggelegd :19: .

Ik ben, toentertijd, ook negatief tov je idee om een hond, in jouw situatie, aan te schaffen geweest. Maar je hebt mijn ongelijk bewezen :ok: .
Naar mijn overtuiging ben jij een uitermate positieve uitzondering :E: .

Maar als iemand anders een dergelijk topic opent, zal ik toch weer negatief adviseren (in eerste instantie).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Gebruikersavatar
iones
Zeer actief
Berichten: 12424
Lid geworden op: 18 aug 2003 15:26
Locatie: twente

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door iones »

fungus schreef: Niet doen.
Niet ook zelf nu een discussie beginnen op grond van een "stelling" die je niet echt waar kunt maken.
Het is geen stelling, maar een overtuiging. Katholieken kunnen ook niet bewijzen dat God bestaat. En toch zijn ze er van overtuigd.[/quote]
Maar een overtuiging hoeft het niet bij het rechte eind te hebben.

Maar dat maakt verder in deze discussie niet uit. Niets is zwart of wit. Ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen hun honden te kort doen, of ze al dan niet fulltime werken. Maar te meer omdat ze te weinig tijd besteden aan hun hond. De meeste honden zijn niet meer dan een meubelstuk en soms wordt er ook nog van het meubelstuk gehouden op een bepaalde manier.

Jij hebt je in ieder geval verdiept in je honden en dat is al meer dan de meeste mensen doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”