Showtoiletten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Bericht
Auteur
maart
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Showtoiletten

#31 Bericht door maart »

Ik wil een hond zien en ik wil dat een hond mij ziet.
Dus als die ontplofte haarballen, hoef ik niet.

Crescent
Site Moderator
Mijn ras(sen): Ariégeois, Griekse brak.
Aantal honden: 2

#32 Bericht door Crescent »

Ik vind die waterhond en die poedel erg leuk in showtoilet. If you have it, flaunt it. Je kunt met een poedel zoveel kanten op, het is gewoon zonde om ze erbij te laten lopen als zo'n pop met van die touwtjes aan de poten.
Afbeelding
Out of the strong came forth sweetness.

-Saskia-
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border collie mix, dalmatiër mix, JRT
Aantal honden: 3

#33 Bericht door -Saskia- »

Cleva schreef: 27 apr 2021 21:40 Ik denk vooral dat mensen de rashondenwereld minder op waarde schatten door dat stompzinnige showgelul.
Ze constateren dat de exposanten onnavolgbare onderonsjes hebben waar ze de puf en de interesse niet voor hebben en dan gaan ze lekker naar stichting Pathetic Paws.
:LOL:

De eerste keer dat ik een bedlington (in showtoilet overigens) aanraakte was ik meteen verliefd. Ik zou er zo een nemen.
Zo vanop een plaatje op het internet lijkt het nergens op dus ik kan me inbeelden dat mensen niet erg geneigd zijn verder te kijken dan.
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English bulldog, Franse bulldog
Aantal honden: 1
Contacteer:

#34 Bericht door Célie »

showtoilet vind ik vaak net te maar een poedel niet bijna kaal of een maltezer of lhasa apso met wat haar erop vind ik vaak wel mooier dan zo kort mogelijk.
Afbeelding

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka

#35 Bericht door lor1_1984 »

Ik vind zo'n showtoilet best mooi om te zien in de showring maar ik moet er niet aan dénken om mijn honden in showtoilet te hebben. :schrik:
Nu zag ik laatst een getrimd keesje (dwergje dacht ik) die als een soort bolletje was getrimd en het eerste wat ik tegen mijn trimster zei was dat ik dat niet wil voor Dívka. :tongue:
Prima als de uitstekende plukken wat worden bijgewerkt en de staart iets ingekort zodat die wat meer in verhouding is tov de rest maar geen showmodelletje/bolletje oid. :neenee:
Net zoals Mahdu gewoon lekker kortpittig gaat (op scheerkop 7) met een naar haar smaak te korte staart enzo, omdat het anders naar mijn mening uit verhouding is.
Niks niet lang haar, papilotten, topknot etc. :pffff:
Mahdu en Dívka
Afbeelding

Emma
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.

#36 Bericht door Emma »

ik vind overigens een leeuwenmodelletje leuk hoor.

En een poedel mag best een klein kuifje op zijn kop. Of klein baardje op de snuit. Zie je wel bij reuen. En de pootjes een slagje langer dan het lijfje. Beetje model vind ik leuk.
Maar dat overdreven gedoe vind ik lachwekkend en vreemd gewoon. :hmmm:

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#37 Bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: 27 apr 2021 23:35 Dat heeft denk ik meer oorzaken. Er is eigenlijk niet aan te komen; je moet eigenlijk wel naar Hongarije. In NL worden ze alvast niet gefokt.
Verder kennen mensen het ras helemaal niet. Maar goed, dat zal voor de Cesky terrier ook gelden :tongue:
En strijk en zet hoor ik ‘dat dat zeker heel veel werk is’. :roll: Terwijl niets minder waar is.
Volgens mij hebben showkapsels helemaal geen invloed. Een normaal mens ziet dat toch nooit. Heb buiten nog nooit een poedel of OES in vol ornaat gezien.
De puli kende ik toevallig al lang voor het HF. Rasta (jaja) was lekker kort gezet en daarna werd het helemaal niets meer met die koorden.
Iedereen dacht dat het een worstige verwaarloosde poedel was :LOL:

Ik knap zelf eerder af op de standaard tondeuzepatient.

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#38 Bericht door Nanna »

O ja.
“Doe maar lekker kort en praktisch”
Ja Gerda. Ga je met dit vehikel weer naar huis maar dat past meteen goed bij je eigen praktische kortpittige haar.

Waarom wil je niet een beetje moeite doen? Je koopt toch geen vachthond om hem er ‘lekker praktisch’ bij te laten lopen? Ja, het mag wel. Het is beter dan totaal in de klit. Maar het is zo’n brevet van onvermogen. En ongeïnteresseerdheid.

Afbeelding
Afbeelding

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka

#39 Bericht door lor1_1984 »

Dit is kortpittig voor Mahdu:
Afbeelding
Lekker kort maar nog wel ietwat haar op de kop, baard, oren en staart.
9 weken later is het zo:
Afbeelding
Op dit punt gaat hij normaal weer naar de trimster.
Mahdu en Dívka
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#40 Bericht door Célie »

Nanna schreef: 01 mei 2021 14:02 O ja.
“Doe maar lekker kort en praktisch”
Ja Gerda. Ga je met dit vehikel weer naar huis maar dat past meteen goed bij je eigen praktische kortpittige haar.

Waarom wil je niet een beetje moeite doen? Je koopt toch geen vachthond om hem er ‘lekker praktisch’ bij te laten lopen? Ja, het mag wel. Het is beter dan totaal in de klit. Maar het is zo’n brevet van onvermogen. En ongeïnteresseerdheid.

Afbeelding
Nou dat bedoel, hier loopt ook een leuke witte koningspoedel en die is ook zo geschoren dan is toch alle leukigheid eraf :ugh:
Afbeelding

Domor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising schnauzer x maltezer, middenslag poedel

#41 Bericht door Domor »

Waarom zou een poedel enkel de vacht als leukigheid hebben? Het is nu gewoon een kortharige hond met een golfje. Overigens houd ik ze zelf liever iets langer, maar 2cm vacht vind ik voldoende. Ik heb een poedel, of straks een andere doorgroeivacht, niet voor zijn leuke kapsel, maar omdat ik een niet-verharende hond zoek met een functionele bouw (bij voorkeur atletisch, maar daar lever ik op in bij een volgende hond) en een super karakter te hebben.
Afbeelding

Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#42 Bericht door Célie »

Domor schreef: 01 mei 2021 19:37 Waarom zou een poedel enkel de vacht als leukigheid hebben? Het is nu gewoon een kortharige hond met een golfje. Overigens houd ik ze zelf liever iets langer, maar 2cm vacht vind ik voldoende. Ik heb een poedel, of straks een andere doorgroeivacht, niet voor zijn leuke kapsel, maar omdat ik een niet-verharende hond zoek met een functionele bouw (bij voorkeur atletisch, maar daar lever ik op in bij een volgende hond) en een super karakter te hebben.
Qua uiterlijk bedoel ik, dat arme beest wat hier loopt doen ze denk ik ook zelf lijkt wel of de motten aan 'm gevreten hebben en het is een hartstikke leuk en lief beest. En het is niet kortharig met een golfje hoor maar gewoon bijna kaal.
Afbeelding

Domor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising schnauzer x maltezer, middenslag poedel

#43 Bericht door Domor »

Ook qua uiterlijk is het niet de enige leukigheid. Net zoals van een bulldog niet de enige leukigheid van het uiterlijk de korte snuit met rimpels is.

En ja, natuurlijk is het jammer als ze zo slordig geschoren zijn. Noa loopt er op het moment ook ongeveer zo bij en dat vind ik afbreuk aan haar doen (maar aangezien 5 minuten scheren al zeer belastend is en kammen uberhaupt geen optie, blijft het toch zo). Maar een gewoon kort kapsel is bij poedels echt niet meer dan kortharig met een golfje.

Afbeelding

Afbeelding
Ze is ondertussen nog lichter geworden. De foto is 1.5 jaar oud en die hierboven zelfs bijna 4 jaar oud.
Afbeelding

Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#44 Bericht door Célie »

Domor schreef: 01 mei 2021 19:53 Ook qua uiterlijk is het niet de enige leukigheid. Net zoals van een bulldog niet de enige leukigheid van het uiterlijk de korte snuit met rimpels is.

En ja, natuurlijk is het jammer als ze zo slordig geschoren zijn. Noa loopt er op het moment ook ongeveer zo bij en dat vind ik afbreuk aan haar doen (maar aangezien 5 minuten scheren al zeer belastend is en kammen uberhaupt geen optie, blijft het toch zo). Maar een gewoon kort kapsel is bij poedels echt niet meer dan kortharig met een golfje.

Afbeelding

Afbeelding
Ze is ondertussen nog lichter geworden. De foto is 1.5 jaar oud en die hierboven zelfs bijna 4 jaar oud.
Maar zo als op beide foto's vind ik het gewoon een leuk vlot kapsel, maar zoals bij die hier loopt de hele staart kaal de kop kaal en de oren ook nog eens nou sorry ik vind dat zonde.
Afbeelding

Mellow
Vaste gebruiker

#45 Bericht door Mellow »

Puck en Daisy worden allebei door mij eens in de zoveel maand geschoren.

Zo zien ze er uit als ze dus net geschoren zijn.

Afbeelding

Dit is na een 3 a 4 weken.

Afbeelding

En dit na ongeveer een 8 weken.

Afbeelding

Afbeelding

Ze lopen dus maar heel kort in hun net geschoren coupe.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”