Vaccinatiebewijs

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Wat vind jij hiervan?

Prima idee
11
15%
Alleen bepaalde punten
12
17%
Slecht idee
44
62%
Anders
4
6%

Totaal aantal stemmen: 71

Bericht
Auteur
BieneMaya
Zeer actief
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Vaccinatiebewijs

#541 Bericht door BieneMaya »

Domor schreef: 04 jan 2021 17:36 En als je chronisch arbeidsongeschikt raakt door de covid19, dan maak je uiteraard geen gebruik van de WIA, want zo solidair ben je wel lijkt me.
Klopt. Doe jij dat dan ook als je dat wordt van het vaccin?
Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

#542 Bericht door Marion. »

BieneMaya schreef: 04 jan 2021 17:36
Marion. schreef: 04 jan 2021 17:28
BieneMaya schreef: 04 jan 2021 17:25
Marion. schreef: 04 jan 2021 17:15 Wat kan jou het schelen of ik dat vaccin wel of niet neem? Eigenlijk moet jij toch gewoon hopen dat zoveel mogelijk mensen het wel doen?
Het maakt mij geen reet uit of jij die prik gaat halen. Jouw lijf, jouw keus.
Waarom haal je de rest van mijn tekst weg? Fijn dat ik zelf mag kiezen van je, maar waarom wil jij anderen overtuigen dat er allemaal niets van klopt en dat er gelogen wordt over het vaccin?
Omdat ik op een klein deel reageer dus de rest is niet van toepassing voor mijn quote. En ik wil niemand overtuigen. Maar mijn mening geven mag tegenwoordig nog.
En als een ander alleen reageert op jouw "haakjes", dan is die stom. Ok, helder.
O, wacht, en nu zeg ik weer die. Correctie, dan is DAT persoon stom.
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

BieneMaya
Zeer actief

#543 Bericht door BieneMaya »

Nanna schreef: 04 jan 2021 17:30
BieneMaya schreef: 04 jan 2021 17:29
Domor schreef: 04 jan 2021 17:20 Aangezien je aangeeft niet in enige risicogroep te vallen en je geen beroep met voorrang hebt, ben jij pas aan de beurt wanneer de bijwerkingen van het vaccin op de langere termijn van minimaal 1 jaar al bekend zijn. De bekende langetermijn effecten van vaccin in het westen lopen dus maar 5 maanden achter ten opzichte van de bekende langetermijneffecten van de ziekte zelf.
Al ben ik als allerlaatste aan de beurt dan nog wil ik em niet. Ook al zijn dan alle effecten bekend.
Maar het staat ieder vrij om voor zichzelf een keus te maken.
Wat loop je toch te stampvoeten. Echt helemaal NIEMAND heeft hier gezegd dat je die prik moet halen.
Ik ben niet diegene die hier loopt te stampvoeten. Daar zijn anderen al mee bezig :LOL:
Afbeelding

BieneMaya
Zeer actief

#544 Bericht door BieneMaya »

Heavy schreef: 04 jan 2021 17:35
BieneMaya schreef: 04 jan 2021 17:32
jvanringen schreef: 04 jan 2021 17:26

Maar je bent wel bang dat ala anderen die prik nemen, JIJ niet voldoende beschermd bent.
Ik ben daar niet bang voor. Dat maak jij er van. Zoals ik al eerder typte.. krijg ik covid dan lost mijn lijf het wel op. En zo niet dan ga ik dood. Het zij zo.
Ja en als je je moeder besmet voordat je wist dat je COVID had en ze gaat dood het zij zo
Zij is al dood.
Afbeelding

Heavy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Nederlandse Schapendoes

#545 Bericht door Heavy »

:U:
Afbeelding

BieneMaya
Zeer actief

#546 Bericht door BieneMaya »

Marion. schreef: 04 jan 2021 17:38

Waarom haal je de rest van mijn tekst weg? Fijn dat ik zelf mag kiezen van je, maar waarom wil jij anderen overtuigen dat er allemaal niets van klopt en dat er gelogen wordt over het vaccin?
Omdat ik op een klein deel reageer dus de rest is niet van toepassing voor mijn quote. En ik wil niemand overtuigen. Maar mijn mening geven mag tegenwoordig nog.
En als een ander alleen reageert op jouw "haakjes", dan is die stom. Ok, helder.
Ik hoef geen les nederlands alleen omdat ik haakjes typte ipv aanhalingstekens.
Afbeelding

jvanringen
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee
Mijn ras(sen): Lakelandterrier
IJslandse hond
Aantal honden: 0

#547 Bericht door jvanringen »

Marion. schreef: 04 jan 2021 17:38

"Die" ander is goed hoor. En "die" Biene was ook goed. :LOL:

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#548 Bericht door Marion. »

jvanringen schreef: 04 jan 2021 17:56 "Die" ander is goed hoor. En "die" Biene was ook goed. :LOL:
Ja, weet ik, maar ik snapte ook niet helemaal wat ze er zo fout aan vond. Maar dat begrijp ik nu na haar haakjes, aanhalingstekens en komma's wel :mrgreen:
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

korthaar
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): DSK

#549 Bericht door korthaar »

Domor schreef: 04 jan 2021 17:36 En als je chronisch arbeidsongeschikt raakt door de covid19, dan maak je uiteraard geen gebruik van de WIA, want zo solidair ben je wel lijkt me.
Wat dan aangaat, kun je het vaccin beter niet nemen, als ik de lijst van bijwerkingen zo zie.

Domor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising schnauzer x maltezer, middenslag poedel

#550 Bericht door Domor »

korthaar schreef: 04 jan 2021 18:01
Wat dan aangaat, kun je het vaccin beter niet nemen, als ik de lijst van bijwerkingen zo zie.
De lijst van bijwerkingen van het vaccin is anders een stuk korter dan de lijst van bijwerkingen van de ziekte:

Ziekte (10-80% van de mensen heeft hier dus langdurig last van (3 weken tot 6 maanden) en minimaal 1% chronisch (langer dan 6 maanden en geen verdere verbetering optredend):
The most commonly reported long-term symptoms include:
Fatigue
Shortness of breath
Cough
Joint pain
Chest pain

Other reported long-term symptoms include:
Difficulty with thinking and concentration (sometimes referred to as “brain fog”)
Depression
Muscle pain
Headache
Intermittent fever
Fast-beating or pounding heart (also known as heart palpitations)

More serious long-term complications appear to be less common but have been reported. These have been noted to affect different organ systems in the body. These include:
Cardiovascular: inflammation of the heart muscle
Respiratory: lung function abnormalities
Renal: acute kidney injury
Dermatologic: rash, hair loss
Neurological: smell and taste problems, sleep issues, difficulty with concentration, memory problems
Psychiatric: depression, anxiety, changes in mood

Vaccin (vrijwel alle klachten vallen in de periode kortdurend 1 dagen tot 3 weken).

Very common side effects: may affect more than 1 in 10 people
• injection site: pain, swelling
• tiredness
• headache
• muscle pain
• joint pain
• chills, fever

Common side effects: may affect up to 1 in 10 people
• injection site redness
• nausea

Uncommon side effects: may affect up to 1 in 100 people
• enlarged lymph nodes
• feeling unwell
• pain in limb
• insomnia
• injection site itching

Rare side effects: may affect up to 1 in 1,000 people
• temporary one sided facial drooping - dit waren die 4 waar ik het eerder over had, dus niet de Syndroom van Guillain-Barré, daar waren ze eerst wel bang voor, daardoor had ik ze verkeerd aan elkaar gekoppeld.

Not known (cannot be estimated from the available data) - oftewel: kwam niet vaak genoeg voor om met 40.000 proefpersonen een inschatting te maken hoe groot het risico is.
• severe allergic reaction

Oftewel:
Met de vaccinatie heb je een grote kans dat je je een paar dagen niet lekker voelt, met de ziekte heb je grote kans dat je er een paar dagen tot een paar weken hondsberoerd van bent.
Met de vaccinatie heb je een kleine kans op tijdelijk pijn aan je ledematen, met de ziekte heb je een behoorlijk risico dat je problemen krijgt als een ontstoken hartspier, verminderde longfunctie en nierbeschadiging.
Met de vaccinatie heb je een zeer kleine kans op een tijdelijk deels hangend gezicht, met de ziekte heb je als je tot de laagste risico-groep behoort (ongeveer een 25-30% van de Nederlanders) een zeer kleine kans op overlijden (vergelijkbaar met dat tijdelijk deels hangende gezicht).

Welke bijwerkingen heb je het precies over met de vaccinatie?
Afbeelding

Afbeelding

BieneMaya
Zeer actief

#551 Bericht door BieneMaya »

Heavy schreef: 04 jan 2021 17:44:U:
8 jaar geleden aan de gevolgen van griep trouwens :19:
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#552 Bericht door Cleva »

Oh ja. Oh wee als je je afvraagt of het zinnig is om hemel en aarde te bewegen om verpleeghuispatiënten van een te vroege dood te redden maar als je niet in ganzenpas meeloopt mag je wel kapot en heb je geen recht op een vangnet waar je zelf aan meebetaald hebt.

Eng, griezelig en gevaarlijk!
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

BieneMaya
Zeer actief

#553 Bericht door BieneMaya »

Cleva schreef: 04 jan 2021 18:57
Oh ja. Oh wee als je je afvraagt of het zinnig is om hemel en aarde te bewegen om verpleeghuispatiënten van een te vroege dood te redden maar als je niet in ganzenpas meeloopt mag je wel kapot en heb je geen recht op een vangnet waar je zelf aan meebetaald hebt.

Eng, griezelig en gevaarlijk!
Jij weet het beter te brengen dan ik :LOL:
Afbeelding

Domor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising schnauzer x maltezer, middenslag poedel

#554 Bericht door Domor »

Het was als reactie "als ik dood ga, ga ik dood.", maar het gaat niet alleen om doodgaan, het gaat juist ook om het chronisch ziek worden. Doden zijn even vervelend voor de maatschappij, wegvallen van kennis, leed bij de familie, etc. Maar chronisch zieken blijven heel belastend voor de maatschappij, nog los van je persoonlijk leed. Het bewust saboteren van het vinden van een baan in de bijstand zorgt dat je gekort wordt op je uitkering, maar het bewust een grote kans nemen om chronisch ziek te worden zou er dan niet voor mogen zorgen dat je gekort wordt op die uitkering? Bijzonder.

Overigens ben ik niet per se voor verpleeghuispatiënten van een te vroege dood redden, maar tot nu toe gaat 1/3e ongeveer dood in een paar weken tijd als ze een uitbraak hebben en worden daarmee ook de zorgmedewerkers zeer zwaar belast. Het gaat niet zozeer om die paar maanden die je daar redt (gem. wonen mensen er immers maar 9 maanden), maar juist ook om de mensen er omheen.

En ja, als ik chronisch arbeidsongeschikt wordt door het vaccin, dan is de kans klein dat ik gebruik ga maken van de WIA. Maar die kans is gelukkig een veelvoud kleiner dan chronisch arbeidsongeschikt te raken door de ziekte zelf.

Edit: dood zijn is niet vervelend voor de dode zelf, die is immers dood en is er dus niet meer.
Afbeelding

Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#555 Bericht door Cleva »

Domor schreef: 04 jan 2021 19:38 maar het bewust een grote kans nemen om chronisch ziek te worden zou er dan niet voor mogen zorgen dat je gekort wordt op die uitkering? Bijzonder.
Nee, zo bijzonder is dat niet. Een sociale voorziening is er namelijk niet om mensen te chanteren.

Daarnaast neem je helemaal geen "grote kans" om arbeidsongeschikt te worden als je je niet laat enten. Gewoon gezonde mensen genezen bijna allemaal snel en volledig.
Niet allemaal, ik weet het maar wel verreweg de meesten.

Eerst moest iedereen doen wat er gezegd werd omdat de IC's anders zouden vollopen en reguliere zorg daaronder zou kunnen lijden. Nu is dat zo en nu is het ineens een kwestie van belasting voor de maatschappij als je liever zelf bepaalt wat er in je lijf gespoten wordt?
Kan niet. Sluit op geen enkele manier op elkaar aan en logisch is het ook al niet.

Uit de lucht gegrepen geraaskal omdat je het niet op kunt brengen iemand vrij in haar eigen keuzes te laten.
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#556 Bericht door dagmar88 »

Domor schreef: 04 jan 2021 19:38Het bewust saboteren van het vinden van een baan in de bijstand zorgt dat je gekort wordt op je uitkering, maar het bewust een grote kans nemen om chronisch ziek te worden zou er dan niet voor mogen zorgen dat je gekort wordt op die uitkering? Bijzonder.
Prima. Doen we dat ook bij mensen die paardrijden, op skivakantie gaan, meer dan drie eenheden alcohol per week nuttigen, seksen zonder condoom en zelf hun kerstverlichting aan de gevel hangen.

Koekoek.

jvanringen
Vaste gebruiker
IJslandse hond

#557 Bericht door jvanringen »

Cleva schreef: 04 jan 2021 19:45
Domor schreef: 04 jan 2021 19:38 maar het bewust een grote kans nemen om chronisch ziek te worden zou er dan niet voor mogen zorgen dat je gekort wordt op die uitkering? Bijzonder.
Nee, zo bijzonder is dat niet. Een sociale voorziening is er namelijk niet om mensen te chanteren.

Daarnaast neem je helemaal geen "grote kans" om arbeidsongeschikt te worden als je je niet laat enten. Gewoon gezonde mensen genezen bijna allemaal snel en volledig.

Eerst moest iedereen doen wat er gezegd werd omdat de IC's anders zouden vollopen en reguliere zorg daaronder zou kunnen lijden. Nu is dat zo en nu is het ineens een kwestie van belasting voor de maatschappij als je liever zelf bepaalt wat er in je lijf gespoten wordt?
Kan niet. Sluit op geen enkele manier op elkaar aan en logisch is het ook al niet.

Uit de lucht gegrepen geraaskal omdat je het niet op kunt brengen iemand vrij in haar eigen keuzes te laten.
Mensen die longkanker hebben door roken worden ook gewoon behandeld en krijgen een uitkering als ze niet meer kunnen werken, evenals mensen die benen breken op skivakanties of aangereden worden omdat ze niet goed uitkijken of van hun hobbypaard storten. En dat hoort ook zo.

jvanringen
Vaste gebruiker
IJslandse hond

#558 Bericht door jvanringen »

dagmar88 schreef: 04 jan 2021 19:50
Domor schreef: 04 jan 2021 19:38Het bewust saboteren van het vinden van een baan in de bijstand zorgt dat je gekort wordt op je uitkering, maar het bewust een grote kans nemen om chronisch ziek te worden zou er dan niet voor mogen zorgen dat je gekort wordt op die uitkering? Bijzonder.
Prima. Doen we dat ook bij mensen die paardrijden, op skivakantie gaan, meer dan drie eenheden alcohol per week nuttigen, seksen zonder condoom en zelf hun kerstverlichting aan de gevel hangen.

Koekoek.
Haha je was me voor, en met nog meer varianten. :D

BieneMaya
Zeer actief

#559 Bericht door BieneMaya »

Cleva schreef: 04 jan 2021 19:45

En dit is dus in het kort de reden dat ik me niet wil laten enten.
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English bulldog, Franse bulldog
Contacteer:

#560 Bericht door Célie »

BieneMaya schreef: 04 jan 2021 17:09
jvanringen schreef: 04 jan 2021 17:05
BieneMaya schreef: 04 jan 2021 16:55 @ jvanringen.. Dat is ook zorgwekkend inderdaad.
Alleen zijn er mensen die gewoon niet zo,n vaccin willen. En nu wordt er zelfs al gesproken over (al dan niet indirecte) dwang.
Mensen die geen vaccin willen, hoeven dat ook niet. En hoe meer mensen zich laten vaccineren, hoe veiliger jij bent.
Gezien je na het vaccin nog steeds mensen kunt besmetten ben ik er niks veiliger op/door.
En die dwang komt er wel. Er moet een nnv gehaald worden.
Dat weten ze dus nog niet omdat er nog geen onderzoek naar gedaan is, ze weten het niet zeker dat je niet besmettelijk bent.
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#561 Bericht door Célie »

jvanringen schreef: 04 jan 2021 17:14

Ik betwijfel of die dwang er komt. De overheid mag ook niet van mensen eisen een negatieve PCR-test te tonen bij aankomst in ons land na een verblijf in het buitenland.
Maar dat doen ze toch wel??

KLIK
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#562 Bericht door Célie »

Doyaquba schreef: 04 jan 2021 17:20

Als je gaat tongen met een besmet persoon en je vervolgens omdraait en datzelfde doet met een niet-gevaccineerd persoon terwijl je zelf wel gevaccineerd bent kan je het wel doorgeven en niet ziek worden bijvoorbeeld ja.
Juist omdat je dingen niet met 100% zekerheid kunt beweren en bewijzen worden er dit soort onzekerheden in de bewoording ingebouwd. Niet omdat het hele vaccin geen zak helpt natuurlijk
iew :mrgreen:
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#563 Bericht door Cleva »

Célie schreef: 04 jan 2021 20:55

Ik betwijfel of die dwang er komt. De overheid mag ook niet van mensen eisen een negatieve PCR-test te tonen bij aankomst in ons land na een verblijf in het buitenland.

KLIK

Dat is voor buitenlanders die hierheen komen. Nederlanders mogen natuurlijk altijd terug naar huis. Ook als ze ziek zijn.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#564 Bericht door Cleva »

Célie schreef: 04 jan 2021 20:58

Als je gaat tongen met een besmet persoon en je vervolgens omdraait en datzelfde doet met een niet-gevaccineerd persoon terwijl je zelf wel gevaccineerd bent kan je het wel doorgeven en niet ziek worden bijvoorbeeld ja.
Wat iew. Laat me.
Afbeelding

jvanringen
Vaste gebruiker
IJslandse hond

#565 Bericht door jvanringen »

KLIK
Maar mocht niet van de rechter, was ongrondwettelijk. Dit moet nog worden voorgelegd aan de Raad van State en de Tweede Kamer. En regering gaat in beroep tegen uitspraak rechter.
Laatst gewijzigd door jvanringen op 04 jan 2021 21:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#566 Bericht door Célie »

Heavy schreef: 04 jan 2021 17:35
BieneMaya schreef: 04 jan 2021 17:32
jvanringen schreef: 04 jan 2021 17:26

Maar je bent wel bang dat ala anderen die prik nemen, JIJ niet voldoende beschermd bent.
Ik ben daar niet bang voor. Dat maak jij er van. Zoals ik al eerder typte.. krijg ik covid dan lost mijn lijf het wel op. En zo niet dan ga ik dood. Het zij zo.
Ja en als je je moeder besmet voordat je wist dat je COVID had en ze gaat dood het zij zo
D'r moeder kan toch zelf kiezen of zij het vaccin neemt :19:
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#567 Bericht door Célie »

En alle (ex) rokers moeten ook maar afzien van WIA als ze longemfyseem of COPD krijgen, dat is nl ook een gevolg van eigen keuze geweest om te gaan roken.
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#568 Bericht door Célie »

Cleva schreef: 04 jan 2021 20:58

KLIK

Dat is voor buitenlanders die hierheen komen. Nederlanders mogen natuurlijk altijd terug naar huis. Ook als ze ziek zijn.
Jo zei MENSEN daar vallen dan toch ook buitenlanders onder, maar ik had begrepen dat iedereen ook de terugkerende Nederlanders een negatieve test moesten hebben van kennis die op Schiphol werkt maar ik kan (of zij :mrgreen: ) het verkeerd hebben begrepen hoor!
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#569 Bericht door Cleva »

Célie schreef: 04 jan 2021 21:12 Jo zei MENSEN daar vallen dan toch ook buitenlanders onder
Meh. :mrgreen:

Volgens mij is er geen juridisch mechanisme (behalve uitleververdragen ofzo) om burgers de toegang tot hun eigen land te ontzeggen.
Je kunt ze natuurlijk wel met klem vragen mee te werken zodat ze niemand anders besmetten maar in de praktijk wil je ze dan juist wel repatriëren.
Laatst gewijzigd door Cleva op 04 jan 2021 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#570 Bericht door Célie »

Cleva schreef: 04 jan 2021 21:00
Célie schreef: 04 jan 2021 20:58

Wat iew. Laat me.
Terkkkkkkkkkkkkkk gatver de gatver

ik zie dan alweer van die gore natte kledders brood voor me die doorgegeven worden :LOL: :LOL:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”