Puntjestopics

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Wat willen jullie?

Graag de berichten vastzetten zodat ze niet meer veranderd kunnen worden
6
5%
Ik wil mijn berichten blijvend kunnen aanpassen
105
91%
Anders
4
3%

Totaal aantal stemmen: 115

Bericht
Auteur
assiejaja
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee

Re: Puntjestopics

#61 Bericht door assiejaja »

Twitter heeft wel moderatie hoor. Er is een hele zooi gedoe dat daar niet mag. Er zijn immers ook wetten op laster en discriminatie enzo, wat Nanna zegt. En facebook ook, en dan gaat het soms over heel wat ergere dingen dan scheldwoorden. Live executies en dat soort gruwels.
Er zijn gewoon zat mafketels die, zeker als het anoniem kan, geen enkele maat weten en er een doel op zich van maken om mensen op sociale media te kwetsen.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Aantal honden: 7

#62 Bericht door Cleva »

assiejaja schreef: 04 dec 2020 13:48 Twitter heeft wel moderatie hoor. Er is een hele zooi gedoe dat daar niet mag.
Oh wel? Dan had ik dat verkeerd begrepen.
Ik hoorde dat het er zo'n enorm negatieve puinzooi was dus ik ging er vanuit dat er niet gestuurd wordt. Nou, kijk eens. Met moderatie gaat het dus ook gewoon mis.

Live executies zie ik ook op het journaal of in de laatste bioscoopfilms. Moord is erg maar het laten zien van beelden van een moord is niet ineens erger als je het op een ander kanaal doet, toch?
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#63 Bericht door Nanna »

Nee. Ik wil perk en vooral paal.
Straks zullen we het dan nog beleven dat de forumnazi’s allerlei oproepen gaan doen om bepaalde bevolkingsgroepen richting gaskamers te sturen en dan is het niet meer grappig. De enige die er wat mij betreft wel heen mag is Mango45 maar dat is een geheel andere discussie.
Beetje recreatief schelden, ok. Kwaad worden en van alles roepen, ook ok. Maar echt obersturmgruppenführergedoe hoeft voor mij niet. Dat beleef je maar op de daartoe opgerichte fora.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#64 Bericht door Cleva »

Daar gaat het niet ohohohom....oh wat ben je toch weer een hopeloze brabolaaf.
Het gaat er om of je een bromsnor wil die rond gaat lopen om in de gaten te houden dat we het niet doen en op die manier de sfeer nog veel meer verziekt dan die ene neo.
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel

#65 Bericht door Nanna »

Cleva schreef: 04 dec 2020 13:55 Daar gaat het niet ohohohom....oh wat ben je toch weer een hopeloze brabolaaf.
Het gaat er om of je een bromsnor wil die rond gaat lopen om in de gaten te houden dat we het niet doen en op die manier de sfeer nog veel meer verziekt dan die ene neo.
In de grondwet staat in artikel 1 dat discriminatie en aanzetten tot haat verboden is. Het lijkt mij dat ook huisdierenforumpjes daar onder vallen. Heeft niks met bromsnor te maken. Het mag niet en voor mij hoeft het ook niet.
Afbeelding

assiejaja
Vaste gebruiker

#66 Bericht door assiejaja »

Cleva schreef: 04 dec 2020 13:51
assiejaja schreef: 04 dec 2020 13:48 Twitter heeft wel moderatie hoor. Er is een hele zooi gedoe dat daar niet mag.
Oh wel? Dan had ik dat verkeerd begrepen.
Ik hoorde dat het er zo'n enorm negatieve puinzooi was dus ik ging er vanuit dat er niet gestuurd wordt. Nou, kijk eens. Met moderatie gaat het dus ook gewoon mis.

Live executies zie ik ook op het journaal of in de laatste bioscoopfilms. Moord is erg maar het laten zien van beelden van een moord is niet ineens erger als je het op een ander kanaal doet, toch?
Die zie je niet live gestreamd op het journaal of in de film hoor, hoe dan?
Facebook had een Live video functie en de gast die verantwoordelijk was voor de Christchurch aanslag heeft dat gebruikt om zijn aanval te streamen, dat ging lekker door naar 8chan en andere kanalen. Dat moet je niet willen hoor. Dat radikaliseert als de ziekte en de ene copy-cat steekt de ander weer aan in dat soort incel kringen.

Het is natuurlijk wel erger, live gestreamd als op andere kanalen. Op het journaal heb je geen lekkere close-ups van de doden, nog voordat de familie het weet en dergelijke. Je zult je kind/vriend/vader/moeder etc maar zo voorbij zien komen, scrollend op je faceboek.

Dat er hier met wat groffe taal gestrooid word is inderdaad, weer met Nanna eens, echt van andere orde dan het totaal laten gaan van wie maar wil.
Afbeelding

assiejaja
Vaste gebruiker

#67 Bericht door assiejaja »

Cleva schreef: 04 dec 2020 13:55 Daar gaat het niet ohohohom....oh wat ben je toch weer een hopeloze brabolaaf.
Ik denk dat het forum zoals het was prima in staat was dat zelf op te lossen. Maar niet met zeggen: alles kan. Zeggen: zo doen wij dat hier, dat wel. Zonder bromsnor. Zelf doen.
Maar goed, ik ben geen eens een active forummer hiero dus ik bemoei me weer eens met dingen :roll:
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#68 Bericht door Cleva »

Nanna schreef: 04 dec 2020 14:00
In de grondwet staat in artikel 1 dat discriminatie en aanzetten tot haat verboden is. Het lijkt mij dat ook huisdierenforumpjes daar onder vallen. Heeft niks met bromsnor te maken. Het mag niet en voor mij hoeft het ook niet.

Je hebt de grondwet al. Dat betekent dat wij daar dus geen beleidje meer op hoeven te punniken.
Het mag gewoon al niet dus waarom er dan hier een heel extra gebeuren over optuigen?

Ik ben hier denk ik wel 50 keer een pisnicht genoemd. Ook door jou. Ik heb geen enkele reden om dat om te zetten in sancties rond je lidmaatschap. Als ik er iets mee wil dan kan ik naar de politie om te zeggen dat tante nanna gemeen doet.
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel

#69 Bericht door Nanna »

Die heb ik in mijn zak. Ze zien je aankomen.
Ik sta in contact met wereldleiders. Had gisteren nog een onderonsje met Fauci, hahaha. Vorig jaar nog met Biden dus we gaan goed.
Er is trouwens verschil tussen iemand een pisnicht noemen of schreeuwen dat al die kuthomo’s voorover van de toren af moeten. Dat laatste mag dus niet.
Laatst gewijzigd door Nanna op 04 dec 2020 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#70 Bericht door Cleva »

assiejaja schreef: 04 dec 2020 14:02 Dat er hier met wat groffe taal gestrooid word is inderdaad, weer met Nanna eens, echt van andere orde dan het totaal laten gaan van wie maar wil.

We hebben geen keuze in de graad van bewaking. Er is wel actief beleid of het is er niet.
Zodra je een functionaris een bos sleutels geeft gaat hij nou eenmaal deuren op slot doen, of dat nou nodig is of niet.
Of ze doen niets en dan doen ze het ook niet als het te ver gaat.

Maar je zegt het al, we kunnen dat gewoon zelf regelen. Daar is geen forumpolitie bij nodig. Maar geen forumpolitie die vooral niets of bijna nooit iets mag doen. Dat werkt niet.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#71 Bericht door Cleva »

Nanna schreef: 04 dec 2020 14:10 Er is trouwens verschil tussen iemand een pisnicht noemen of schreeuwen dat al die kuthomo’s voorover van de toren af moeten. Dat laatste mag dus niet.
Maar jij mag de woorden hier wel gebruiken om het voorbeeld aan te halen. Hoe ga je het verschil in hemelsnaam duiden? En vooral wie gaat dat doen?

Nee. Kan niet. Geen morestaliban op een hondenforum.
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel

#72 Bericht door Nanna »

We hebben die politie alleen nodig om bepaalde figuren terug te fluiten of al dan niet tijdelijk in de ban te gooien als ze schijt hebben aan de grondwet.
Wanneer gebeurt dat jou? Ik denk hooguit twee keer per jaar en dan is de meerderheid het er denk ik ook wel mee eens.
Waar het in dit topic over ging was het vastzetten van berichten na 48 uur.
Afbeelding

jvanringen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Lakelandterrier
IJslandse hond
Aantal honden: 0

#73 Bericht door jvanringen »

Nanna schreef: 04 dec 2020 14:10 Die heb ik in mijn zak. Ze zien je aankomen.
Ik sta in contact met wereldleiders. Had gisteren nog een onderonsje met Fauci, hahaha. Vorig jaar nog met Biden dus we gaan goed.
Er is trouwens verschil tussen iemand een pisnicht noemen of schreeuwen dat al die kuthomo’s voorover van de toren af moeten. Dat laatste mag dus niet.
Nee, dat mag inderdaad niet. Je kunt er van alles van vinden, maar haat zaaien en/of oproepen tot geweld is gewoon verboden, en de website waarop dergelijke uitingen worden gedaan kan mede verantwoordelijk worden gehouden voor het verspreiden daarvan.

Cleva
Vaste gebruiker

#74 Bericht door Cleva »

Ja, gebeurt alleen nooit. Stromfront is nog steeds in de lucht dus ik gok zomaar dat het hier ook wel goed komt.
Wat een overtrokken gelul.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#75 Bericht door Cleva »

Cleva schreef: 04 dec 2020 14:10
assiejaja schreef: 04 dec 2020 14:02 Dat er hier met wat groffe taal gestrooid word is inderdaad, weer met Nanna eens, echt van andere orde dan het totaal laten gaan van wie maar wil.

We hebben geen keuze in de graad van bewaking. Er is wel actief beleid of het is er niet.
Zodra je een functionaris een bos sleutels geeft gaat hij nou eenmaal deuren op slot doen, of dat nou nodig is of niet.
Of ze doen niets en dan doen ze het ook niet als het te ver gaat.

Maar je zegt het al, we kunnen dat gewoon zelf regelen. Daar is geen forumpolitie bij nodig. Maar geen forumpolitie die vooral niets of bijna nooit iets mag doen. Dat werkt niet.

Huppekee! Ik had het amper gezegd of de slotjes vliegen om je oren.
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel

#76 Bericht door Nanna »

Cleva schreef: 04 dec 2020 14:31 Ja, gebeurt alleen nooit. Stromfront is nog steeds in de lucht dus ik gok zomaar dat het hier ook wel goed komt.
Precies. Waar maak je je druk om. Ik denk (hoop) dat moderatie alleen blijft op dat soort dingen. Grondwettelijk verboden zaken.
Als verder gewoon alles mag zie ik weinig reden tot bezorgdheid.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#77 Bericht door Cleva »

Nanna schreef: 04 dec 2020 14:34
Cleva schreef: 04 dec 2020 14:31 Ja, gebeurt alleen nooit. Stromfront is nog steeds in de lucht dus ik gok zomaar dat het hier ook wel goed komt.
Precies. Waar maak je je druk om. Ik denk (hoop) dat moderatie alleen blijft op dat soort dingen. Grondwettelijk verboden zaken.
Ik ben niet bezorgd.
Ik verbaas me alleen dat we het op een hondenforum vaker over discriminatie dan dierenmishandeling hebben.

Krijgen we ook beleid op het promoten van verboden trainingsmiddelen of vinden we dat minder belangrijk dan netjes praten?
Afbeelding

Floortje
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

#78 Bericht door Floortje »

Nanna schreef: 04 dec 2020 14:34
Op dit forum zijn het er maar twee. Waarvan er één alleen maar lukraak oneliners roept en de ander stiekem een lieve, zachtaardige man is die heus wel een zielige neger binnenlaat met kerst.
Laatst gewijzigd door Floortje op 04 dec 2020 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel

#79 Bericht door Nanna »

Floortje schreef: 04 dec 2020 14:41 ... en de ander is stiekem een lieve, zachtaardige man is die heus wel een zielige neger binnenlaat met kerst.
:LOL: :LOL:
Afbeelding

welshwitch
Site Moderator
Mijn ras(sen): Jack Russell
Contacteer:

#80 Bericht door welshwitch »

Toen ik vanmorgen onderweg was naar mijn eerste klant heb ik hier over na zitten denken. Volgens Bero kwam deze instelling mee met het overzetten van het oude forum, maar ik twijfelde daaraan. In het Sesa topic verandert nomo regelmatig de openingspost als er nieuwe aanmeldingen komen, ook na 48 uur. Als dat op het oude forum ook al zo was dan had ze dat niet kunnen doen.
Wat er wel gebeurd kan zijn is dat het in de nieuwe versie standaard aan staat, dat gebeurd wel eens bij updates en dat Bero gedacht heeft dat dit al zo was.

Nanna
Forumkwebbel

#81 Bericht door Nanna »

welshwitch schreef: 04 dec 2020 17:38 Toen ik vanmorgen onderweg was naar mijn eerste klant heb ik hier over na zitten denken. Volgens Bero kwam deze instelling mee met het overzetten van het oude forum, maar ik twijfelde daaraan. In het Sesa topic verandert nomo regelmatig de openingspost als er nieuwe aanmeldingen komen, ook na 48 uur. Als dat op het oude forum ook al zo was dan had ze dat niet kunnen doen.
Wat er wel gebeurd kan zijn is dat het in de nieuwe versie standaard aan staat, dat gebeurd wel eens bij updates en dat Bero gedacht heeft dat dit al zo was.
Nou, dan zijn we er. Gewoon afzetten en verder met onze business as usual :engel:
Afbeelding

Wildflower
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collies

#82 Bericht door Wildflower »

Nanna schreef: 04 dec 2020 14:42
Floortje schreef: 04 dec 2020 14:41 ... en de ander is stiekem een lieve, zachtaardige man is die heus wel een zielige neger binnenlaat met kerst.
:I: :LOL:
Afbeelding

thom
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herder-mix uit Roemenië.
Aantal honden: 1

#83 Bericht door thom »

Wildflower schreef: 04 dec 2020 17:59
En de kerstman bestaat echt. :santa:
Afbeelding
Ari, onze Roemeense kruising, 15-07-13

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#84 Bericht door Marion. »

welshwitch schreef: 04 dec 2020 17:38 Toen ik vanmorgen onderweg was naar mijn eerste klant heb ik hier over na zitten denken. Volgens Bero kwam deze instelling mee met het overzetten van het oude forum, maar ik twijfelde daaraan. In het Sesa topic verandert nomo regelmatig de openingspost als er nieuwe aanmeldingen komen, ook na 48 uur. Als dat op het oude forum ook al zo was dan had ze dat niet kunnen doen.
En buiten de vethoek was dat ook niet zo. Het topic van de jachtlijntjes van xSuzannex verandert steeds van foto's in het eerste bericht. En Mira's pups topic is wel 100x van titel veranderd.
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

Boutje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): border collies, working beardie, shelties, chihuahua's en een havanezer

#85 Bericht door Boutje »

Wildflower schreef: 04 dec 2020 17:59
Dat denk ik nu eigenlijk ook ;-).

Mag er wel gemodereerd worden op dt-fouten?

Boutje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): border collies, working beardie, shelties, chihuahua's en een havanezer

#86 Bericht door Boutje »

Even oefenen hoe het gaat als ik die post hier voor niet meer kan aanpassen...

Afbeelding

Habibi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sheltie x Border Collie
Aantal honden: 1

#87 Bericht door Habibi »

Afbeelding
Afbeelding

Floortje
Vaste gebruiker

#88 Bericht door Floortje »

Of als je per ongeluk 2x hetzelfde werkwoord in dezelfde zin gebruikt (en Nanna het dan quoot voordat je het verbeterd hebt).
Afbeelding

xSuzannex
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

#89 Bericht door xSuzannex »

mijn jachtlijntjes topic zou idd wel heel onoverzichtelijk worden als ik de beginpost niet kan aanpassen met wat er nog is en wat verkocht is.
even gekeken:
Laatst gewijzigd door xSuzannex op vr dec 04, 2020 4:20 am, 454 keer totaal gewijzigd. :F:

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#90 Bericht door Marion. »

xSuzannex schreef:mijn jachtlijntjes topic zou idd wel heel onoverzichtelijk worden als ik de beginpost niet kan aanpassen met wat er nog is en wat verkocht is.
even gekeken:
Laatst gewijzigd door xSuzannex op vr dec 04, 2020 4:20 am, 454 keer totaal gewijzigd. :F:
Hihi 454 keer! Maar ik ben er blij mee hoor!
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”