Puntjestopics

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Wat willen jullie?

Graag de berichten vastzetten zodat ze niet meer veranderd kunnen worden
6
5%
Ik wil mijn berichten blijvend kunnen aanpassen
105
91%
Anders
4
3%

Totaal aantal stemmen: 115

Bericht
Auteur
S@ndr@
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

Re: Puntjestopics

#31 Bericht door S@ndr@ »

dat niet alleen maar soms kun je iets neerzetten waar je na een bepaalde tijd niet eens meer aan herinnerd wil worden.. mensen veranderen ) iets met voortschrijdend inzicht en zo'
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka
Aantal honden: 2

#32 Bericht door lor1_1984 »

Ik vind het juist fijn zoals het nu is zodat je zelf kunt aanvullen, update in de titel aangeven, verdwenen foto's opnieuw plaatsen oid.
Ja, de puntjestopics zijn soms echt strontvervelend maar degene die dat doet laat vaak het account verwijderen erna dus veel mis je er meestal niet aan. :tongue:
Nu zou je dan voor iedere wijziging een modje moeten pben of een bericht moeten melden via het rode uitroepteken wanneer die 48 uur verstreken zijn, en je bent vervolgens afhankelijk van hun goodwill.

Overigens is het 'harde' reageren op elkaar en het ten alle tijden kunnen wijzigen imo juist de charme van het forum.
Net als het elkaar bijna afmaken in een topic maar als er wat is (zoals een vermiste hond) voor elkaar klaarstaan dat ook is. :wink:
Mahdu en Dívka
Afbeelding

Boutje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): border collies, working beardie, shelties, chihuahua's en een havanezer

#33 Bericht door Boutje »

Ik wil ook dingen blijvend kunnen aanpassen.
Niet dat ik dit vaak doe. Maar vb openingspost, of titel er van in geval van update langer lopend topic is het gewoon handig.
Daar naast wens ik ook gewoon eigenaar te blijven van wat ik schrijf.
Ik ben relatief voorzichtig, nu nog meer dan vroeger maar je weet nooit wat wanneer komt bovendrijven, zie opmerking Habibi.

Célie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English bulldog, Franse bulldog
Aantal honden: 1
Contacteer:

#34 Bericht door Célie »

Floortje schreef: 03 dec 2020 14:48 In sommige topics is het juist wenselijk om af en toe de openingspost bij te werken. In een medisch topic over het ziekteverloop bijv. of in een vermissingstopic.
En anders gewoon om domme spelfouten te verbeteren of misschien toch iets weghalen wat je liever niet neergezet had.
Dat is wat anders dan een puntjestopic. Beetje raar om die hele functie te laten vervallen alleen maar om puntjestopics te voorkomen.
+1 :mrgreen:
Afbeelding

Tineke
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

#35 Bericht door Tineke »

Ik vind je topic/ berichten kunnen bijwerken of verwijderen wel prettig.
Ik heb ook weleens met een driftige kop iets zitten typen wat ik later verwijderd heb.
Dat moet wel mogelijk blijven vind ik ,het zijn tenslotte mijn hersenspinsels en daar moet ik mee kunnen doen wat mij goeddunkt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl

Coraline
Overactief
Ik heb een hond: Nee
Aantal honden: 0

#36 Bericht door Coraline »

Ik denk dat je juist een soort van puntjestopic gaat krijgen als je het beleid blijft houden dat je ná 48 uur niet meer kan wijzigen. Zeker wat betreft het plaatsen van een foto, die worden dan ven getoond en na 36 uur komt er een puntje te staan, ofzo.
Ik ben vóór het altijd kunnen aanpassen van jouw eigen berichten.

kooi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

#37 Bericht door kooi »

Het is al eerder genoemd en ik onderschrijf dat volledig: dat dit forum nog bestaat is te danken aan het zeer beperkte modereren. Niet dat dit altijd even leuk is, want er zijn weleens dingen gezegd, waarvan ik denk: oei, das pijnlijk. Ook voor mezelf. Maar het getuigt van respect voor het ieder vogeltje laten zingen zoals het gebekt is.

En op dit forum zijn veel 'grote bekken', ik vorm daarop geen uitzondering. Maar ik vind het zeer verfrissend dat mensen elkaar toch iedere keer opnieuw benaderen als volwaardig. Enkele uitzondering daargelaten, gunt men elkaar steeds opnieuw een schone lei.

Teveel bemoeienis met wat ik plaats en ook wáár ik het verkies te plaatsen en ik ben weg. Of ik word van een forum af gekeild. ( of ik blaas er een op en start met anderen een nieuw).

Daarom ben ik oprecht blij dat dit forum weer actief is en ik hoop dat we er samen uitkomen, want voor veel mensen is dit een dierbaar plekje. Van teveel geruzie en gewelles-nietes gaan mensen toch afhaken en daar gaat het kindje dan met het badwater.

Het beheer en/of de moderators zou ik willen meegeven dat een forum bestaat bij de gratie van de leden, je klanten tevreden houden is het beste wat je kunt doen.

Puntjestopics zijn soms irritant en soms vermakelijk. ( another one beats the dust). :wink:
Maar eigen berichten niet kunnen veranderen is niet acceptabel. Soms ook, kun je een aanpassing doen in je titel als update of om te voorkomen dat mensen eerst eindeloze lappen tekst moeten gaan doorploegen.

en soms schiet je na een verhitte reactie opeens een kwinkslagje te binnen en dan is het fijn als je dat nog kunt toevoegen.

een andere reden om blij te zijn met dit forum is dat hondenliefhebbers onder alle lagen van de bevolking voor komen met als gevolg dat geen vraag te ingewikkeld is, of er komt wel een antwoord op. Dan zit iemand ergens mee en dan zeg ik: 'Ik vraag het wel even op het HF!' En dan de reactie: :denken:

En met de verdwenen leden is ook al veel kennis verdwenen. Jammer.

sjm
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Saluki & Chihuahua's
Contacteer:

#38 Bericht door sjm »

Nanna schreef: 03 dec 2020 16:19
sjm schreef: 03 dec 2020 15:08 Ik vind dat het idd iets van 48h aanpasbaar moet zijn. Daarna vast.
Mag ik vragen waarom je dat prettiger vindt?
Tsja anders kan iedereen altijd alles weer veranderen, ik vind meer dat je van te voren goed na moet denken over wat je plaatst. Mocht het echt veranderd moeten worden, kun je dat altijd bij de modjes aanvragen lijkt me.
Maar dit ben ik ook gewend van een ander forum.

Op zich maakt het mij niet veel uit hoor. Maar 48h bedenktijd vind ik een prima oplossing, om idd puntjestopics etc. te voorkomen.

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#39 Bericht door Marion. »

sjm schreef: 03 dec 2020 17:43
sjm schreef: 03 dec 2020 15:08 Ik vind dat het idd iets van 48h aanpasbaar moet zijn. Daarna vast.
Tsja anders kan iedereen altijd alles weer veranderen, ik vind meer dat je van te voren goed na moet denken over wat je plaatst. Mocht het echt veranderd moeten worden, kun je dat altijd bij de modjes aanvragen lijkt me.

Op zich maakt het mij niet veel uit hoor. Maar 48h bedenktijd vind ik een prima oplossing, om idd puntjestopics etc. te voorkomen.
Hoeveel puntjestopics zijn er per jaar, eentje? En dan kan zo'n topic van xSuzannex ook niet meer, over de jachtlijntjes en beschikbare kleuren in de beginpost. Of updates in de forumtitel als een hond een nestje gaat krijgen. Of een update in je eigen IM topic, omdat je foto's bij photobucket niet meer fatsoenlijk zichtbaar zijn...
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

malinois
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

#40 Bericht door malinois »

sjm schreef:

Die 3x per jaar dat ze voorkomen? En dan zijn het leden die na 7 berichten met de noorderzon vertrokken zijn. Inzichten en meningen veranderen meestal pas na 48 uur hoor. En als ik 10x moet gaan nadenken voor ik iets post dan ben ik ook vertrokken. Dat is niet het hondenforum. Daar zeg je wat je denkt op dat moment. Niet of iedereen ermee kan leven in de wereld.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi

Fotogravinnetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

#41 Bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb eigenlijk nooit de behoefte om 2 dagen na een post m'n post nog te gaan lopen aanpassen. En de enkele keer dat ik daar wel behoefte toe zou voelen, is daar vast nog wel iets in mogelijk in overleg met de modjes. Puntjestopics, hoewel ze vermakelijk kunnen zijn, vind ik persoonlijk behoorlijk ergerlijk, maar ik denk dat je die met een mogelijkheid om je berichten van max 48 uur oud aan te passen toch ook niet voorkomt

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#42 Bericht door Nanna »

Fotogravinnetje schreef: 03 dec 2020 18:34 Ik heb eigenlijk nooit de behoefte om 2 dagen na een post m'n post nog te gaan lopen aanpassen. En de enkele keer dat ik daar wel behoefte toe zou voelen, is daar vast nog wel iets in mogelijk in overleg met de modjes.
Dat is precies het hele eierenvreten wat mij betreft. Ik heb helemaal geen zin om met wie dan ook ‘te overleggen’ om mijn eigen bericht te veranderen.
En je zegt zelf net dat je puntjestopics er toch niet mee voorkomt dus dan zou het al helemaal geen nut hebben.
Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#43 Bericht door Marion. »

Fotogravinnetje schreef: 03 dec 2020 18:34 Ik heb eigenlijk nooit de behoefte om 2 dagen na een post m'n post nog te gaan lopen aanpassen. En de enkele keer dat ik daar wel behoefte toe zou voelen, is daar vast nog wel iets in mogelijk in overleg met de modjes. Puntjestopics, hoewel ze vermakelijk kunnen zijn, vind ik persoonlijk behoorlijk ergerlijk, maar ik denk dat je die met een mogelijkheid om je berichten van max 48 uur oud aan te passen toch ook niet voorkomt
En de modjes dus nog meer werk bezorgen. Kijk alleen naar dat topic van Mira... hoe vaak is daar de titel van veranderd? En het nut van deze extra mod-werkzaamheden (inclusief dus een topic wat iemand in zijn geheel verwijderd, te bevestigen dat dat ok is) zie ik echt, echt niet. Sterker nog, voelt erg censuur-achtig. Ik heb geloof ik nog nooit een topic of reactie verwijderd, maar als dat eerst in behandeling moet worden genomen door de modjes zou ik heel vreemd op mijn neus kijken. Bovendien vind ik het niet netjes dat dit er zomaar doorgedrukt is.
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

Jion
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): podencocktails

#44 Bericht door Jion »

Fotogravinnetje schreef: 03 dec 2020 18:34 Ik heb eigenlijk nooit de behoefte om 2 dagen na een post m'n post nog te gaan lopen aanpassen.
Dat kan nog komen natuurlijk.
Vooral wanneer een (of meer) kwaadwillende(n) er met je posts vandoor gaan en iets totaal gaat verdraaien en uit z'n verband rukken. Kan best dat je dan achteraf denkt; had ik dit topic maar nooit aangemaakt.
Of als blijkt dat je forum-stalker uren/dagen heeft besteed aan het uitpluizen van je posts om zo je adres te achterhalen. Geloof me; dan wil je heel graag een puntjes-topic.
Afbeelding

Nerazi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

#45 Bericht door Nerazi »

Ik wil mijn berichten ook blijvend aan kunnen passen. Om alle bovengenoemde redenen.

Lothian
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

#46 Bericht door Lothian »

De berichten die veranderd worden in puntjestopics behoren ook echt nooit tot de schat van informatie. Op z'n best is het klatergoud en meestal gewoon drek.
Afbeelding

malinois
Vaste gebruiker
Contacteer:

#47 Bericht door malinois »

Fotogravinnetje schreef:Ik heb eigenlijk nooit de behoefte om 2 dagen na een post m'n post nog te gaan lopen aanpassen. En de enkele keer dat ik daar wel behoefte toe zou voelen, is daar vast nog wel iets in mogelijk in overleg met de modjes. Puntjestopics, hoewel ze vermakelijk kunnen zijn, vind ik persoonlijk behoorlijk ergerlijk, maar ik denk dat je die met een mogelijkheid om je berichten van max 48 uur oud aan te passen toch ook niet voorkomt
Maar wij zijn niet allemaal jou. Het zijn mijn topics en ik maak dus zelf uit of ik iets aanpas. Het zijn niet de topics van meneer farmfood. Ik denk niet dat de modjes het mij in dank zullen afnemen als ik de helft van mijn geposte berichten wil verwijderen bijvoorbeeld als ik hier weg zou willen gaan. Weet je wat, ik maak er een kwart van. Daar hebben ze een jaar werk aan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi

assiejaja
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee

#48 Bericht door assiejaja »

Was het (nieuwe) punt niet dat er nu een punt van wordt gemaakt dat berichten nu eigendom zijn van FF? In de regels nu: "U bent te gast op dit forum en als auteur blijft u volledig verantwoordelijk voor de inhoud van de berichten die u op dit forum plaatst" , dat lijkt te worden dat je als gast je verantwoordelijkheid over je eigen berichten verliest. Dat heb ik bij een ander forum ook wel gezien trouwens, dat je berichten van hun worden. Kunnen ze reclame mee maken enzo.
Afbeelding

malinois
Vaste gebruiker
Contacteer:

#49 Bericht door malinois »

assiejaja schreef:Was het (nieuwe) punt niet dat er nu een punt van wordt gemaakt dat berichten nu eigendom zijn van FF? In de regels nu: "U bent te gast op dit forum en als auteur blijft u volledig verantwoordelijk voor de inhoud van de berichten die u op dit forum plaatst" , dat lijkt te worden dat je als gast je verantwoordelijkheid over je eigen berichten verliest. Dat heb ik bij een ander forum ook wel gezien trouwens, dat je berichten van hun worden. Kunnen ze reclame mee maken enzo.
Haha nou dan wens ik de modjes veel succes, trek er maar wat uren voor uit qua verwijderen....
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel

#50 Bericht door Nanna »

Als ik het nu bekijk is 91% ertegen om berichten vast te zetten.
Het lijkt mij een overtuigende meerderheid.
Afbeelding

billy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

#51 Bericht door billy »

Afbeelding
Afbeelding

sjm
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Saluki & Chihuahua's
Contacteer:

#52 Bericht door sjm »

Oh, het maakt mij trouwens helemaal niet uit verder hoor. Beide is prima. Maar ik zou 48h wijzigtijd óók prima vinden, omdat ik dit ook gewend ben vanuit andere fora.

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#53 Bericht door Cleva »

Het gaat me niet eens echt om het kunnen wijzigen alhoewel ik dat ook belangrijk vind.
Niet om hogere beweegredenen maar als ik ergens geschreven heb dat ik souzeisenworst ga eten wil ik dat kunnen veranderen omdat ik niet als analfabeet te boek wil staan.
En dat wil ik dan niet aan een boa hoeven vragen of het alstublieft mag.

Het onderliggende venijn is dat ik uberhaupt niet wil dat er een regentencultuurtje ontstaat. Niet eens omdat ik alles wil kunnen doen maar omdat dat simpelweg niet werkt op dit forum. Dan is het plezier meteen weg want de enige reden dat dit forum leuker is dan willekeurig welk huisdierenforumpje of facebookgroep dan ook is juist omdat het zo'n ongeregelde bende is.
Als je die factor weghaalt (met welke prachtige onderbouwing dan ook) is het gewoon een caviaforum waar drie keer in de week nog iets gezegd wordt.

Het is roddel en achterklap en moppentapperij in het rookfietsenhok. Dat kan niet samengaan met strak beleid. Dan lopen de moppenrokers gewoon voortaan naar de andere achterdeur.
Je kunt niet alles maar gaan zitten beheren. En helemaal niet als je daar niet eens voor aangenomen bent.

Maar goed, dat moet je wel snappen en een geboren bromsnor snapt dat niet.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Rataplan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): asielhonden!

#54 Bericht door Rataplan »

Ik haal eigenlijk nooit iets weg maar wil het wel blijven kunnen! Weet niet eens hoe dat auteursrechtelijk zit?
Anders zet ik een erratum in mijn onderschrift...daar waar ik misschien zei, bedoelde ik eigenlijk jazeker en daar waar ik zei dat mijn hond stom was, bedoelde ik dat ik een geniale hond heb...stop de tijd.... :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....

Cleva
Vaste gebruiker

#55 Bericht door Cleva »

Rataplan schreef: 04 dec 2020 10:21stop de tijd.... :mrgreen:
Hahahaha!!
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel

#56 Bericht door Nanna »

Ik ben lid geweest van zo’n forum. Met allemaal keurige dames die in koor ‘goedemorgen allemaal en een fijne dag toegewenst’ riepen en dat was hem dan weer. Wat ditjes en wat datjes en receptjes en verder niks.
En het kan prima dat je je daar thuisvoelt hoor. Allemaal heel veilig en beleefd. En vooral heel kéurig.
Maar ga daar dan maar heen om ook goedemorgen te gaan kwaken. Maar laat dit forum qua mores met rust. Het was prima zoals het was. En als de brokkenboer van dienst het daar niet mee eens is, zeg het dan vooral even. Dan gaan we elders een forum beginnen waar het wel kan, zonder welke regel dan ook forummen.
En het is niet dat ik per definitie tegen regels ben hoor. Het kán namelijk te ver gaan en dan dienen mods ook in te grijpen. Maar ga nu niet aankomen met allemaal mitsen en maren die er eerst niet waren. Waarom zou je? Om je een soort van belangrijk te voelen en eigenaarschap te hebben? Dat leden eerst langs jou moeten voordat ze hun eigen bericht per gratie Gods mogen veranderen?
Afbeelding

LaRep
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tokkel

#57 Bericht door LaRep »

Bij de laatste twee zinnen bekruipt mij zomaar het gevoel dat je wel eens gelijk kunt hebben.
Het zal misschien in eerste instantie niet vanuit Bero zelf zijn gekomen; maar waarschijnlijk gevoed door een aantal modjes.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#58 Bericht door Cleva »

Nanna schreef: 04 dec 2020 12:29 En het is niet dat ik per definitie tegen regels ben hoor. Het kán namelijk te ver gaan en dan dienen mods ook in te grijpen.
Meh, weet ik niet.
Mensen zeggen in het dagelijks leven ook nare dingen tegen elkaar en dat is misschien niet goed of fijn maar moet je er daarom meteen beheer tussen hebben?

Het antwoord op grensoverschrijding op sociale media is toch vooral dat je zelf wegloopt. Daar zit de bescherming.
We moeten niet gaan streven naar bescherming van het fatsoen of de gevoelens van de gevoeligste want dan moet je per definitie altijd de zwakste schakel gaan beschermen en dat vraagt om vertrutting.

Als het je echt zeer doet wat een ander op internet zegt dan moet je vooral niet op internet gaan praten en iets zorgvuldiger met je breekbare hartje omgaan. Het kan niet zo zijn dat er bij voorbaat al nagedacht wordt over de kwetsuren die iemand eventueel ergens zou kunnen oplopen.
En al zou je dat willen, dan moet je dat aan specialisten overlaten. Het idee dat rando's met een mod-shirtje dat ineens beter kunnen dan de leden zelf slaat nergens op.

Twitter heeft alvast geen moderatie en dat is een van de populairste socials die er is.
Facebook filtert alleen op blote tieten en standaard scheldwoorden maar of dat nou doel treft vraag ik u af.
Nee hoor, doe maar gewoon geen fatsoenspolizei. Niet eens omdat er iets mis met fatsoen is maar dat kun je domweg niet afdwingen .

Overigens is dit allemaal al bij herhaling besproken en besloten met de mods uit het verleden.
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel

#59 Bericht door Nanna »

Je moet wel want in de regels staat dat je niet mag discrimininimeini.....mensen op huidskleur of geslacht achterstellen.
Het zou wat worden als ik hier vuile rotjood of smerige nikker ga roepen, hahaha. Of kankerhomo.
Dat moeten we niet hebben. Maar verder, ga uw goddelijke gang.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#60 Bericht door Cleva »

Nanna schreef: 04 dec 2020 13:40 Je moet wel want in de regels staat dat je niet mag discrimininimeini.....mensen op huidskleur of geslacht achterstellen.
Het zou wat worden als ik hier vuile rotjood of smerige nikker ga roepen, hahaha. Of kankerhomo.
Dat moeten we niet hebben. Maar verder, ga uw goddelijke gang.
Van mij mag je het zeggen, hoor. Ik vind niet gezellig of slim overkomen en ik vraag me ook af waarom je zo emotioneel zou worden dat je gaat schelden maar een functionaris die zorgt het niet kan? Nee, dat hoeft niet.

We hadden er van de zomer één. Oh, ehm...hoe heet ie? met die hollandse herder.
Die ging ook ineens schreeuwen dat we allemaal vieze vuile hoeren waren. Ik vond dat eerder grappig dan schokkend. Hij hoeft er voor mij geen ban voor.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”