Puntjestopics

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Wat willen jullie?

Graag de berichten vastzetten zodat ze niet meer veranderd kunnen worden
6
5%
Ik wil mijn berichten blijvend kunnen aanpassen
105
91%
Anders
4
3%

Totaal aantal stemmen: 115

Bericht
Auteur
Nanna
Forumkwebbel
Ik heb een hond: Ja
Aantal honden: 5

Puntjestopics

#1 Bericht door Nanna »

Het plan van hogerhand is om berichten na verloop van tijd (48 uur?) vast te zetten, zodat er niets meer aan veranderd kan worden. Dit om puntjestopics te voorkomen.
Persoonlijk vind ik de inperking van mijn vrijheid om nog berichten aan te passen erger dan om een puntjestopic te moeten aanschouwen. Ik zei het elders al, meestal is de puntenzetter zoberzo al iemand die blazend en stomend van het forum vertrekt en is de inhoud 99 van de 100 keer niet het bewaren waard.
Maar wie weet vinden mensen het juist heel prettig dat er niks meer veranderd kan worden. Vandaar dit polletje.
Laatst gewijzigd door Nanna op 03 dec 2020 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

blondie
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

Re: Puntjestopics

#2 Bericht door blondie »

Als iemand de moeite neemt om overal puntjes van te maken moeten ze dat lekker zelf weten. Zelf vind ik het wel fijn om een reactie te kunnen aanpassen, al is het alleen al om een spelfout te corrigeren. Of het bericht aan te kunnen passen als je merkt dat er bijvoorbeeld al een eerder antwoord is gegeven waardoor je eigen opmerking niet meer klopt.

Jion
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): podencocktails

#3 Bericht door Jion »

Optie 2.

En ik wil sowieso dat de leden inspraak hebben bij dit soort dingen.
Of eigenlijk wil ik dat de leden daar gewoon over mogen beslissen.
Afbeelding

~Suzanne~
Vaste gebruiker

#4 Bericht door ~Suzanne~ »

Soms wil ik iets verduidelijken, ergens wat aan toevoegen of idd weghalen. Of stomweg een typevout verbeteren.

Ik vind dat dat ook het recht is van de plaatser van een bericht, ook al zou dat een heel topic uit zijn verband rukken. Da's dan jammer zeg maar.

Suzanne

Lothian
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

#5 Bericht door Lothian »

Blijvend aanpassen graag. Hoe vaak komen die puntjestopics nou helemaal voor?
Afbeelding

Frootje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griekse Wawa
Aantal honden: 1

#6 Bericht door Frootje »

Ik erger me niet aan puntjestopics. Ik erger me sowieso niet zo heel snel aan wat mensen doen op een forum. Maar ik erger me er wel aan als ik geen enkele controle meer heb over een post die ik heb geplaatst. Het komt echt niet vaak voor dat ik achteraf iets wil aanpassen maar als ik dat toch een keer wil, vind ik dat dat ook gewoon moet kunnen. Mijn posts zijn mijn gedachten en die zijn van mij, niet van de eigenaar van het forum. Maar goed, als zij daar anders over denken mag dat natuurlijk, dan is het voor mij tijd om ergens anders heen te gaan.
Laatst gewijzigd door Frootje op 03 dec 2020 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

lucie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herder, Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 4

#7 Bericht door lucie »

ik heb nog nooit een onderwerp van mijzelf in puntjes veranderd, maar ik wil wel altijd de mogelijkheid houden iets wat ik geschreven heb aan te passen. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn, maar gewoon uit principe is eigenlijk al voldoende. Alleen ikzelf ga nl over hetgeen ik geschreven heb, en verder niemand. Zo belangrijk is het allemaal niet, dat dat ten koste van alles behouden moet blijven.
Zelfs al is iemand zo flauw zijn bericht aan te passen naar puntjes omdat de reacties hem niet aanstaan, dan nog heeft ie gewoon dat recht.
Afbeelding

twinkeltje
Chef Fotowedstrijd
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

#8 Bericht door twinkeltje »

Het zou fijn zijn als ik minimaal een dag de tijd krijg om het aan te passen, soms reageer ik te haastig en zie later de vele fouten die ik graag zou verbeteren

Frootje
Vaste gebruiker

#9 Bericht door Frootje »

twinkeltje schreef: 03 dec 2020 13:48 Het zou fijn zijn als ik minimaal een dag de tijd krijg om het aan te passen, soms reageer ik te haastig en zie later de vele fouten die ik graag zou verbeteren
Dat is volgens mij ook zo, ik geloof dat het na 48 uur dan niet meer kan.

S@ndr@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

#10 Bericht door S@ndr@ »

Als auteur zou je gewoon zelf de rechten moeten blijven houden van je berichten.. zou raar zijn als dat niet zo is
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#11 Bericht door Marion. »

Nanna schreef: 03 dec 2020 13:29 Het plan van hogerhand is om berichten na verloop van tijd vast te zetten, zodat er niets meer aan veranderd kan worden. Dit om puntjestopics te voorkomen.
Persoonlijk vind ik de inperking van mijn vrijheid om nog berichten aan te passen erger dan om een puntjestopic te moeten aanschouwen. Ik zei het elders al, meestal is de puntenzetter zoberzo al iemand die blazend en stomend van het forum vertrekt en is de inhoud 99 van de 100 keer niet het bewaren waard.
Maar wie weet vinden mensen het juist heel prettig dat er niks meer veranderd kan worden. Vandaar dit polletje.
Precies. En soms vind ik het ook nog wel erg vermakelijk om te ontdekken wat er nu eigenlijk stond. En meestal wordt dat - al dan niet door quotes - wel erg duidelijk :mrgreen:
En hoezo vervuild dat het forum? Galspuwerij vervuilt veel meer, zoals mijn vriend gisterenavond weer meende te moeten doen.
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

twinkeltje
Chef Fotowedstrijd
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

#12 Bericht door twinkeltje »

O dan kan ik het niet erg vinden hoewel ik het ook niet nodig vindt om ons daar in te beperken

Nanna
Forumkwebbel

#13 Bericht door Nanna »

Frootje schreef: 03 dec 2020 13:49
twinkeltje schreef: 03 dec 2020 13:48 Het zou fijn zijn als ik minimaal een dag de tijd krijg om het aan te passen, soms reageer ik te haastig en zie later de vele fouten die ik graag zou verbeteren
Dat is volgens mij ook zo, ik geloof dat het na 48 uur dan niet meer kan.
En waarom is dat? Ik wil ook graag na 48 uur nog in staat zijn mijn hersenspinsels aan te passen alhoewel dat haast nooit gebeurt want ze zijn briljant :tongue: Het gaat om het idee. Dat er een politieagent staat die na twee dagen de slagboom dichtgooit. En de reden is dan puntjestopics voorkomen?
Afbeelding

Izzie_Anneke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een Turk en een Roemeen(tje)

#14 Bericht door Izzie_Anneke »

Waarom zou je je eigen berichten niet meer mogen wijzigen? De tijd die voorbij is maakt toch geen fluit uit? Ik wil nog wel eens van mening veranderen, of denken dat iets er wel heel lullig staat als ik het later terug zie. Is de enige reden om berichten te bevriezen het voorkomen van puntjes topics? Ik krijg er een raar gevoel bij, alsof je later nog ter verantwoording geroepen moet kunnen worden nadat je dacht dat forummen met ene fles wijn in je giechel heus een heel goed idee was.

Frootje
Vaste gebruiker

#15 Bericht door Frootje »

Nanna schreef: 03 dec 2020 13:52En waarom is dat? Ik wil ook graag na 48 uur nog in staat zijn mijn hersenspinsels aan te passen alhoewel dat haast nooit gebeurt want ze zijn briljant :tongue: Het gaat om het idee. Dat er een politieagent staat die na twee dagen de slagboom dichtgooit. En de reden is dan puntjestopics voorkomen?
Ja weet ik veel. :F: Zo stond het in de post van Bero, na 48 uur. Ik ben het er verder ook niet mee eens. :engel:

Nanna
Forumkwebbel

#16 Bericht door Nanna »

De reden dat dit forum al zo lang bestaat is omdat er bijna geen politieagentjes met slagboompjes te bekennen zijn. Waarom moeten die er nu opeens wel komen? Dan heb je niet helemaal begrepen wat de ziel van dit forum is.
Blijf er gewoon van af en laat alles zoals het was. Dat ging toch goed?
En ik ben echt blij met de nieuwe mogelijkheden zoals met die foto’s en zo, en dat het een technische update van jewelste heeft gehad. Super.
Maar ga in ‘s hemelsnaam niet agentje spelen.
Afbeelding

malinois
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

#17 Bericht door malinois »

Puntjestopics hadden we al een oplossing voor door ze tw quoten. Niet gequote helaas jammer dan, wat Nanna zegt 9 van de 10 keer zijn ze toch zo vertrokken.
Het forum zou alleen geupdate worden. Nu komen er allerlei mitsen en maren bij. Daar is niet om gevraagd en zeker niet vooraf gecommuniceert. Optie 2 dus
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi

DesireeB
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

#18 Bericht door DesireeB »

Eerlijk gezegd vind ik dat je deze vrijheid niet zomaar kan afnemen. Niet dat ik altijd maar teksten verwijder, maar wanneer ik vind dat het nodig is zou ik dat wel graag doen anders moet ik bij elk bericht 48 x nadenken of ik heb überhaupt wel wil plaatsen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar

Zinodo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Canario
Podenco Andaluz mix
Keeshond sheltie kruising

#19 Bericht door Zinodo »

Frootje schreef: 03 dec 2020 13:36 Ik erger me niet aan puntjestopics. Ik erger me sowieso niet zo heel snel aan wat mensen doen op een forum. Maar ik erger me er wel aan als ik geen enkele controle meer heb over een post die ik heb geplaatst. Het komt echt niet vaak voor dat ik achteraf iets wil aanpassen maar als ik dat toch een keer wil, vind ik dat dat ook gewoon moet kunnen. Mijn posts zijn mijn gedachten en die zijn van mij, niet van de eigenaar van het forum. Maar goed, als zij daar anders over denken mag dat natuurlijk, dan is het voor mij tijd om ergens anders heen te gaan.
Dit, precies dit.

AnnemarieFL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): dwergschnauzer

#20 Bericht door AnnemarieFL »

Gewoon kunnen blijven aanpassen om alle door de anderen gegeven redenen Van spelfouten tot veranderend inzichten bij het pas wat later zien dat een bericht of een gedeelte daarvan niet handig was.

Floortje
Vaste gebruiker

#21 Bericht door Floortje »

In sommige topics is het juist wenselijk om af en toe de openingspost bij te werken. In een medisch topic over het ziekteverloop bijv. of in een vermissingstopic.
En anders gewoon om domme spelfouten te verbeteren of misschien toch iets weghalen wat je liever niet neergezet had.
Dat is wat anders dan een puntjestopic. Beetje raar om die hele functie te laten vervallen alleen maar om puntjestopics te voorkomen.
Afbeelding

HillieS
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

#22 Bericht door HillieS »

Floortje schreef: 03 dec 2020 14:48 In sommige topics is het juist wenselijk om af en toe de openingspost bij te werken. In een medisch topic over het ziekteverloop bijv. of in een vermissingstopic.
En anders gewoon om domme spelfouten te verbeteren of misschien toch iets weghalen wat je liever niet neergezet had.
Dat is wat anders dan een puntjestopic. Beetje raar om die hele functie te laten vervallen alleen maar om puntjestopics te voorkomen.
Inderdaad ja
Afbeelding

Wolfsblut
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Riesenschnauzer, Dwergteckel rode langhaar en standaard teckel draadhaar.

#23 Bericht door Wolfsblut »

Als Stalin's reïncarnatie vasthoudt aan zijn opgezette dictatoriale schrikbewind, door te gaan censureren of mensen met kritiek af te voeren c.q. te laten verdwijnen en de democratie daarbij volledig om zeep helpt, vraag ik me af of wij als leden wel verder willen met deze hondenbrokkenboer als sponsor.
Ondanks dat ik geen idee heb wat het op jaarbasis kost om een nieuw forum op te starten en te onderhouden lijkt het me toch de moeite waard om gezamenlijk eens te brainstormen voor een andere oplossing. Want doorgaan op de ingeslagen weg betekent naar mijn idee het einde van het forum.
Het forum maroc.nl wordt volledig door de overheid gesubsidieerd. Wellicht bestaat een van rijkswege gesubsidieerd hondenforum ook tot de mogelijkheden. Verder zijn er nog een aantal fabrikanten en importeurs die hun brokken graag aan de man brengen en derhalve jaarlijks graag betalen voor reclame die hun omzet aanzienlijk verhoogt.
Luisteren is meer dan horen, zien is meer dan kijken, leven is meer dan overleven.

Mellow
Vaste gebruiker

#24 Bericht door Mellow »

malinois schreef: 03 dec 2020 14:05 Puntjestopics hadden we al een oplossing voor door ze tw quoten. Niet gequote helaas jammer dan, wat Nanna zegt 9 van de 10 keer zijn ze toch zo vertrokken.
Het forum zou alleen geupdate worden. Nu komen er allerlei mitsen en maren bij. Daar is niet om gevraagd en zeker niet vooraf gecommuniceert. Optie 2 dus
Dit dus :F:
Afbeelding

gonnie
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

#25 Bericht door gonnie »

Mij maakt het allemaal niks uit, dus stem voor anders. Al is het wel makkelijk om iets te veranderen, maar ach, als dat niet meer kan zit ik er ook niet mee.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.

sjm
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Saluki & Chihuahua's
Contacteer:

#26 Bericht door sjm »

Ik vind dat het idd iets van 48h aanpasbaar moet zijn. Daarna vast.

Gimmick
Vaste gebruiker

#27 Bericht door Gimmick »

Ik wil gewoon mijn eigen berichten kunnen aanpassen.
Soms is het ook gewoon fijn om erbij te plaatsen op welke pagina een update is.
Dat scheelt veel geblader zeker bij topics die hard gaan qua aantal pagina's
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.

Habibi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sheltie x Border Collie

#28 Bericht door Habibi »

Ik heb ooit de fout gemaakt om mij op een forum uit te laten over eea op tinder. In een heel leuk grappig en gezellig, langlopend topic.

Mijn reacties zijn altijd redelijk voorzichtig, ook daar. Want ik werk in het onderwijs. Dus echte groffigheid of vuiligheid zul je van mij niet zien. Ik ben niet gek zeg maar. Daar waar anderen soms erg expliciet waren, deed ik dat al heeeeeel wat voorzichtiger.

Toch werd ik erover aangesproken door iemand in het management van mijn school.
En dat was met vriendelijke toon hoor, maar wel heel duidelijk dat ik moest zorgen dat ik zoiets nooit meer deed en die zooi offline halen. Want dit was toch echt niet de bedoeling.
Nu ben ik daar nog steeds verbolgen over, want het gaat mijn werkgever geen bal aan wat ik in mijn vrije tijd doe, en het was oprecht nérgens echt over de grens. "maar leerlingen konden het zien" Dus het MOEST weg. Ik vind dat dus oprecht kwalijk, maar goed, mijn baan is me ook wat waard.
(Iemand anders is ooit aangesproken omdat hij op facebook had gezet dat hij RuPauls dragrace een leuk programma vond. En dat kon echt niet, want hij was "ook al" homoseksueel, deze collega. Tot zover de tolerantie in NL...)

Goed. Ik wil geen gezeik met mijn werkgever, of ik het nu met ze eens ben of niet. Dat is het me gewoon niet waard. Dus ik wou die berichten weghalen.
Bleek niet te kunnen op dat forum. Maar dan ook echt niet. En berichten laten verwijderen door mods kon ook niet...
Daar is uiteindelijk heel wat heen en weer gepraat met een mod van dat forum, en het feit dat het mij dus echt kwaad kon doen als het bleef staan heeft hen uiteindelijk -in groot mod-overleg op dat forum- doen besluiten om voor mij een uitzondering te maken. AL mijn berichten in dat hele topic (langlopend topic 2 jaar ofzo) zijn weggehaald. Alles. Ik heb zelf uiteraard alles nagelezen toen dit aan de orde was op mijn werk, en er was oprecht niets over de grens, echt niet.
Die mods hebben me geholpen daar uiteindelijk.

Maar het feit dat ik dat dus niet zelf kon doen, in deze situatie, vond ik ook bizar. Sterker nog, mijn oorspronkelijke verzoek om mijn berichten weg te halen werd dus zelfs afgewezen.
Ik heb daar echt voor moeten praten zeg maar.

Te bizar voor woorden, maar goed.
Op dat betreffende forum zet ik dus ook werkelijk helemaal NIETS meer dat ook maar enigszins persoonlijk is.

Zo'n situatie moeten we hier volgens mij echt niet willen.
Ik heb nog nooit hier berichten leeg gehaald. Ik heb nog nooit een puntjestopic gemaakt. Wil dat ook helemaal niet.
Maar ik wil WEL het recht behouden om mijn eigen schrijfsels aan te passen, wanneer een situatie daar ooit om vraagt.
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel

#29 Bericht door Nanna »

sjm schreef: 03 dec 2020 15:08 Ik vind dat het idd iets van 48h aanpasbaar moet zijn. Daarna vast.
Mag ik vragen waarom je dat prettiger vindt?
Afbeelding

AnnemarieFL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): dwergschnauzer

#30 Bericht door AnnemarieFL »

sjm schreef: 03 dec 2020 15:08 Ik vind dat het idd iets van 48h aanpasbaar moet zijn. Daarna vast.
Je bent een weekend of een week weg, of internetloos en je kan het nooit meer veranderen....soms merk je de consequenties pas veel later zoals in het voorbeeld van Habibi.

Plaats reactie

Terug naar “Poll”