Vaccinatie wel of niet

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Plaats reactie

Corona vaccinatie wel of niet

Ja
64
56%
Nee
26
23%
Ik weet het nog niet
25
22%

Totaal aantal stemmen: 115

Bericht
Auteur
Célie
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Old English bulldog, Franse bulldog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Vaccinatie wel of niet

#91 Bericht door Célie »

Nanna schreef: 02 dec 2020 15:35 Die staat zie je aankomen met je claim. Bewijs maar dat het van dat vaccin komt.

En inderdaad, ook als je wel geld krijgt wat moet je daar dan mee als je levenskwaliteit enorm achteruit gehobbeld is.
Nee hoor, ik laat vadertje tijd die laatste termijn voor me doen. Als er over twee jaar of zo geen ellende uit dat vaccin is voortgekomen laat ik me inenten en geen minuut eerder. Ook niet ‘voor een ander’. Wat een drogreden.
Nou ik zeg dat niet van die claim hè dat opperde een andere reageerder hier in het topic dat we bij onverwachte bijwerkingen vadertje staat kunnen aanklagen.

Nou daarom, ik heb een paar maanden niet kunnen lopen en als ik hoestte of nieste piste of/en scheet ik m'n broek vol (en dan hebben we het maar niet over alle andere ellende), nou geen miljoen kan de schaamte over het in een drukke winkelstraat in je broek piesen goedmaken hoor of altijd maar op hulp moeten wachten om ergens bij geholpen te worden.
Laatst gewijzigd door Célie op 02 dec 2020 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#92 Bericht door Célie »

S@ndr@ schreef: 02 dec 2020 16:42 Er zijn genoeg mensen die roepen dat het egoïstisch is als je niet wilt laten inenten en ook de druk die er op gelegd( door overheid maar ook andere burgers) wordt kan toch dwingend worden, we gaan het zien.
Zo raar dat ze dat niet roepen over de griepprik terwijl de effectiviteit daarvan (30/40%) volgens zeggen een stuk lager is dan van de coronavaccins terwijl je aan influenza net zo goed dood of hele nare restverschijnselen kunt overhouden en een goede griepgolf geeft net zoveel druk op de zorg als de COVID19 :19: :19:

Best raar toch .............
Afbeelding

S@ndr@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

#93 Bericht door S@ndr@ »

Ja, regulerende beweringen/ bewegingen vanuit de massa werken niet zo goed
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

jvanringen
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee
Mijn ras(sen): Lakelandterrier
IJslandse hond
Aantal honden: 0

#94 Bericht door jvanringen »

Célie schreef: 02 dec 2020 16:48
S@ndr@ schreef: 02 dec 2020 16:42 Er zijn genoeg mensen die roepen dat het egoïstisch is als je niet wilt laten inenten en ook de druk die er op gelegd( door overheid maar ook andere burgers) wordt kan toch dwingend worden, we gaan het zien.
Zo raar dat ze dat niet roepen over de griepprik terwijl de effectiviteit daarvan (30/40%) volgens zeggen een stuk lager is dan van de coronavaccins terwijl je aan influenza net zo goed dood of hele nare restverschijnselen kunt overhouden en een goede griepgolf geeft net zoveel druk op de zorg als de COVID19 :19: :19:
(,,,)
Volgens Diederik Gommers c.s. niet. https://www.rd.nl/artikel/885466-is-cor ... en-griepje

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#95 Bericht door Célie »

jvanringen schreef: 02 dec 2020 17:26
Célie schreef: 02 dec 2020 16:48
(,,,)
Volgens Diederik Gommers c.s. niet.
O, nou dan mag Diederik Gommers wel eens beter de kranten lezen en luisteren naar collega's want volgens Ernst Kuipers en Jean-Luc Murk en andere .SE.H. artsen was dat wel zo, dat er in 2018 (en andere jaren met grote griepgolf) ook ambulances in rijen buiten stonden te wachten en moesten leuren met patiënten en dat de reguliere zorg ook onder druk kwam.

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ho ... ~b5135dfb/
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/191501/A ... ambulances
https://www.traumacentrumzwn.nl/wp-cont ... sei....pdf
https://www.parool.nl/nieuws/hoogleraar ... gle.com%2F
https://www.ad.nl/rotterdam/als-levensg ... ~a495df6f/
https://www.ggdkennemerland.nl/ghor/gho ... epepidemie
https://www.dvhn.nl/groningen/Is-de-gri ... gle.com%2F
https://www.zorgvisie.nl/patienten-over ... pepidemie/
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/291 ... te-winters
https://www.facebook.com/ambulancezorgg ... 694269607/
https://www.ifv.nl/kennisplein/Document ... blemen.pdf

Maar dat zal allemaal wel fake news zijn want Mr Gommers zegt dat het niet zo is! (nog niet eens 5sec zoekwerk al deze berichten het plakken in dit bericht was meer werk)
Afbeelding

jvanringen
Vaste gebruiker
IJslandse hond

#96 Bericht door jvanringen »

Het griepseizoen 17/18 gaf grote druk op de zorg, ja, maar of die druk net zo erg was als tijdens de corona-pandemie, dat lees ik niet, en dat zei Gommers ook niet. Hij zei dat het met corona nog veel erger was dan tijdens de griepepidemie van 2017/2018, toen de zorg het al amper aankon.

Ik denk ook niet dat je het zondermeer kunt vergelijken; met corona zijn er draconische maatregelen genomen om verspreiding van het virus in te dammen, dat is bij een griepepidemie nog nooit gedaan. Het griepvaccin helpt wel iets, maar lang niet voldoende, en bij de doelgroep werkt het nog het slechtst. Je zit dus eigenlijk appels en peren met elkaar te vergelijken. Je zou moeten kijken wat er gebeurt tijdens een corona-epidemie als je helemaal niks doet, of met alleen een bepekt effectief vaccin, waarmee maar een beperkt deel van de bevolking zich laat vaccineren. Maar zo'n experiment zal nooit gedaan worden.
Laatst gewijzigd door jvanringen op 02 dec 2020 18:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Fotogravinnetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

#97 Bericht door Fotogravinnetje »

Bij corona is de druk net zo groot als bij die ernstige griepepidemieën, met als grote verschil dat het bij corona was ondanks maatregelen om de verspreiding in te perken. Zonder dat inperken was het dus nog veel heftiger geworden

laura23
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar

#98 Bericht door laura23 »

https://leefbewust.nu/immuniteit-tegen- ... en-vaccin/

Voor degene die denken de staat/de farmaceut aansprakelijk te stellen ...
Quireste 01-05-2000--03-09-2013

Bero83
Forumnerd
Mijn ras(sen): Jack Russell
Contacteer:

#99 Bericht door Bero83 »

laura23 schreef: 02 dec 2020 18:16 https://leefbewust.nu/immuniteit-tegen- ... en-vaccin/

oh die alu-hoedjes website..

jvanringen
Vaste gebruiker
IJslandse hond

#100 Bericht door jvanringen »

laura23 schreef: 02 dec 2020 18:16 https://leefbewust.nu/immuniteit-tegen- ... en-vaccin/

Dat is altijd zo, geldt voor alle farmaceutische bedrijven. De overheid neemt de afhandeling van eventuele schadeclaims over.

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#101 Bericht door Célie »

jvanringen schreef: 02 dec 2020 18:05 Het griepseizoen 17/18 gaf grote druk op de zorg, ja, maar of die druk net zo erg was als tijdens de corona-pandemie, dat lees ik niet, en dat zei Gommers ook niet. Hij zei dat het met corona nog veel erger was dan tijdens de griepepidemie van 2017/2018, toen de zorg het al amper aankon.
Volgens Jean-Luc Murk en Ernst Kuijpers een tijd terug bij Jinek is het al jaren zo dat ze met grote griepgolven de zorg hevig onder druk komt te staan, en dan zijn de risicogroepen dus gevaccineerd, lijkt mij niet dat die mannen dat verzinnen toch.

Maar blijkbaar moeten met deze epidemie mensen wel voor een ander een vaccin nemen (anders ben je een egoïst, antivaxxergekkie of complotmongooltje) en voor een virus(influenza) waarbij de kans op overlijden en opname net zo hoog (of zelfs hoger) is dan bij COVID19 besmetting niet. :19: :19:
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#102 Bericht door Célie »

Fotogravinnetje schreef: 02 dec 2020 18:14 Bij corona is de druk net zo groot als bij die ernstige griepepidemieën, met als grote verschil dat het bij corona was ondanks maatregelen om de verspreiding in te perken. Zonder dat inperken was het dus nog veel heftiger geworden
Bij griep zijn veel mensen in de risicogroepen ook gevaccineerd dat is ook een maatregel om het in te perken, anders zouden de doden en opnames veel hoger zijn.
Afbeelding

jvanringen
Vaste gebruiker
IJslandse hond

#103 Bericht door jvanringen »

Célie schreef: 02 dec 2020 18:29
jvanringen schreef: 02 dec 2020 18:05 Het griepseizoen 17/18 gaf grote druk op de zorg, ja, maar of die druk net zo erg was als tijdens de corona-pandemie, dat lees ik niet, en dat zei Gommers ook niet. Hij zei dat het met corona nog veel erger was dan tijdens de griepepidemie van 2017/2018, toen de zorg het al amper aankon.
Volgens Jean-Luc Murk en Ernst Kuijpers een tijd terug bij Jinek is het al jaren zo dat ze met grote griepgolven de zorg hevig onder druk komt te staan, en dan zijn de risicogroepen dus gevaccineerd, lijkt mij niet dat die mannen dat verzinnen toch.

Maar blijkbaar moeten met deze epidemie mensen wel voor een ander een vaccin nemen (anders ben je een egoïst, antivaxxergekkie of complotmongooltje) en voor een virus(influenza) waarbij de kans op overlijden en opname net zo hoog (of zelfs hoger) is dan bij COVID19 besmetting niet. :19: :19:
Niemand ontkent dat tijdens een grote griepepidemie de zorg hevig onder druk staat, ook Gommers niet. Wat die artsen zeggen is dat het met corona, ondanks alle maatregelen, nóg veel ERGER was. En ja, ivm de griep worden de risicogroepen worden gevaccineerd, alleen doet dat vaccin bij hen veel minder dan bij een jonger iemand en is het effect juist bij de doelgroep heel beperkt. Daarom wordt er ieder jaar weer een dringend beroep gedaan op zorgpersoneel om zich tegen de griep te laten vaccineren, en ieder jaar weer vertikt het grootste deel dat.
Laatst gewijzigd door jvanringen op 02 dec 2020 18:55, 3 keer totaal gewijzigd.

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#104 Bericht door Marion. »

Célie schreef: 02 dec 2020 18:32
Fotogravinnetje schreef: 02 dec 2020 18:14 Bij corona is de druk net zo groot als bij die ernstige griepepidemieën, met als grote verschil dat het bij corona was ondanks maatregelen om de verspreiding in te perken. Zonder dat inperken was het dus nog veel heftiger geworden
Bij griep zijn veel mensen in de risicogroepen ook gevaccineerd dat is ook een maatregel om het in te perken, anders zouden de doden en opnames veel hoger zijn.
Wat heeft toch in vredesnaam de griep en de griepprik hiermee te maken??? Hoe lang hebben we die hele prik? En als we geen polioprik gehad zouden hebben dan?
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

jvanringen
Vaste gebruiker
IJslandse hond

#105 Bericht door jvanringen »

Het aantal doden aan corona zou zonder alle maatregelen ook veel hoger zijn.

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#106 Bericht door Célie »

jvanringen schreef: 02 dec 2020 18:50
Het aantal doden aan corona zou zonder alle maatregelen ook veel hoger zijn.
Zucht, dat ontken ik toch niet :lees: ik zeg dat ZONDER maatregel de doden bij griep anders ook veel hoger zouden zijn net zo hoog of hoger dan als bij covid19
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#107 Bericht door Célie »

jvanringen schreef: 02 dec 2020 18:47
Niemand ontkent dat tijdens een grote griepepidemie de zorg hevig onder druk staat, ook Gommers niet. Wat die artsen zeggen is dat het met corona, ondanks alle maatregelen, nóg veel ERGER was. En ja, ivm de griep worden de risicogroepen worden gevaccineerd, alleen doet dat vaccin bij hen veel minder dan bij een jonger iemand en is het effect juist bij de doelgroep heel beperkt. Daarom wordt er ieder jaar weer een dringend beroep gedaan op zorgpersoneel om zich tegen de griep te laten vaccineren, en ieder jaar weer vertikt het grootste deel dat.
Dat zeg ik toch juist dat daar nergens zo'n grote maatschappelijke druk van naar HEEL Nederland (niet alleen zorgpersoneel) is om de griepprik te nemen terwijl de effectiviteit (naar zegge) veel lager is dan van het coronavaccin.

Als alleen de risicogroepen het coronavaccin nemen dan ben je al van een heel groot deel van die druk op de zorg af en dan hoeven de mensen die dat niet willen hem niet te nemen.
Laatst gewijzigd door Célie op 02 dec 2020 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

jvanringen
Vaste gebruiker
IJslandse hond

#108 Bericht door jvanringen »

Célie schreef: 02 dec 2020 18:29 (...)
Voor een virus(influenza) wordt óók gezegd dat je met een vaccinatie niet alleen jezelf beschermt, maar ook de ander. Dat wordt altijd gezegd, bij elke vaccinatie - omdat het ook zo is.

korthaar
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): DSK

#109 Bericht door korthaar »

jvanringen schreef: 02 dec 2020 18:47 Daarom wordt er ieder jaar weer een dringend beroep gedaan op zorgpersoneel om zich tegen de griep te laten vaccineren, en ieder jaar weer vertikt het grootste deel dat.
Dat zegt al genoeg, het zorgpersoneel snapt het allemaal wel.

Frootje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griekse Wawa

#110 Bericht door Frootje »

Ik val wel in een aantal risicogroepen, maar ben te jong om vooraan in de rij te staan, dus ik heb sowieso nog wel even tijd om erover na te denken. Maar ik heb wel voor ja gestemd, want ik neem hem wel gewoon als ik aan de beurt ben. Het is niet iets waar ik me helemaal fijn bij voel maar dat is corona ook niet, en als ik moet kiezen ga ik toch maar voor de vaccinatie.

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#111 Bericht door Cleva »

Ik heb me nooit voor mijn werk laten enten.
Dat gaat veel te ver. Mijn werk komt niet in mijn bloedbaan. Je betaalt voor mijn tijd en kunde, niet voor mijn immuunsysteem.

Ik heb er nog een laaiend conflict over gehad, dat we allemaal aan de hepatitis b prikken moesten want oh jeetje, er zou toch eens een prikaccident voorvallen. Ondertussen hadden we geen enkele cliënt die hep B had. Daar hadden ze verder ook niet naar gekeken.
Ik stond echt versteld van hoe weinig mensen nadenken over zulke dingen.

Dat je er gewoon echt helemaal geen risico in ziet en het allemaal machtig mooi vindt om geprikt te worden snap ik nog maar gewoon totaal geen voorkeur? Als makke schapen het DDT bad in omdat de baas het zegt?
Wonderlijk.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#112 Bericht door Célie »

jvanringen schreef: 02 dec 2020 19:51
Voor een virus(influenza) wordt óók gezegd dat je met een vaccinatie niet alleen jezelf beschermt, maar ook de ander. Dat wordt altijd gezegd, bij elke vaccinatie - omdat het ook zo is.
MAAR er wordt niet algemeen verontwaardigd gedaan als je het niet doet en postbus51spotjes gemaakt enzovoorts, het is zelfs zo dat de overheid heeft bepaalt dat als jij niet in een risicogroep zit je de griepvaccinatie zelf moet betalen terwijl die coronaprik voor iedereen gratis is........

Je snapt m'n punt gerust wel maar wilt gewoon graag gelijk hebben!
Afbeelding

jvanringen
Vaste gebruiker
IJslandse hond

#113 Bericht door jvanringen »

Célie schreef: 02 dec 2020 20:26
MAAR er wordt niet algemeen verontwaardigd gedaan als je het niet doet en postbus51spotjes gemaakt enzovoorts, het is zelfs zo dat de overheid heeft bepaalt dat als jij niet in een risicogroep zit je de griepvaccinatie zelf moet betalen terwijl die coronaprik voor iedereen gratis is........

Dat vind ik ook heel raar. Ik vind dat vaccinaties sowieso gratis moeten zijn, voor iedereen.

Bero83
Forumnerd
Contacteer:

#114 Bericht door Bero83 »

jvanringen schreef: 02 dec 2020 20:37
Célie schreef: 02 dec 2020 20:26

Dat vind ik ook heel raar. Ik vind dat vaccinaties sowieso gratis moeten zijn, voor iedereen.
Het klopt ook niet wat er gezegd word, of tenminste niet helemaal.
Als je niet in de risico groep zit en je wilt je laten enten terwijl de risico groep nog bezig is, dan kan je hem toch halen, maar word deze niet vergoed door je ziekenfonds.
Dit geld overigens voor elke vaccinatie ook bij kinderen. De griep prik kan ook gehaald worden door iemand die niet in de risico groep valt, maar word door vele niet vergoed.
Als je voor je werk of beroep een griepprik haalt dan word dat vaak betaald door de baas.

Belle
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

#115 Bericht door Belle »

Ik neem hem wel als ik aan de beurt ben. Ik zou mijn zoon wel graag weer een keer weer zien, dat kan nu niet, want je krijgt op dit moment geen visum voor China.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#116 Bericht door Marion. »

Belle schreef: 02 dec 2020 21:52 Ik neem hem wel als ik aan de beurt ben. Ik zou mijn zoon wel graag weer een keer weer zien, dat kan nu niet, want je krijgt op dit moment geen visum voor China.
Misschien had Kells het toch tegen jou, of ze haalde wat door elkaar. Want wat ik in China moet....
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

Belle
Vaste gebruiker

#117 Bericht door Belle »

Marion. schreef: 02 dec 2020 22:55
Belle schreef: 02 dec 2020 21:52 Ik neem hem wel als ik aan de beurt ben. Ik zou mijn zoon wel graag weer een keer weer zien, dat kan nu niet, want je krijgt op dit moment geen visum voor China.
Misschien had Kells het toch tegen jou, of ze haalde wat door elkaar. Want wat ik in China moet....
Ja, ik snapte hem ook al niet.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012

Kells
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ierse Setter

#118 Bericht door Kells »

Marion. schreef: 02 dec 2020 22:55
Marion. schreef: 30 nov 2020 22:54
Belle schreef: 30 nov 2020 22:39 En ondertussen dat er hier gekrakeeld wordt over wel of niet mondkapjes, het aantal mensen op bezoek, de betrouwbaarheid van de pcr-test, etc. kijk ik met enige afgunst naar de berichten die ik uit China krijg. Daar is het leven weer normaal, alles is open, iedereen werkt weer op het bedrijf i.p.v. thuis, afgelopen weekend was er een jazzfestival, enz. enz. Zelfs de mondkapjes worden niet meer overal (buiten) gedragen.
Kan het niet meer dan met je eens zijn. Maar dat is Chinese bevolking. Hier gaan ze massaal in de no-howers (mijnnnnnn privacy), Covid is bedacht, en wordt ook nog eens Aids met Covid vergeleken.

Eigenlijk schaam ik me gewoon voor mijn landgenoten.
Ik reageerde hier op. Helder?
Astrid, Kells, Aislinn en Finbar. In herinnering Gina, Ginger en Tosca.

Heavy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Nederlandse Schapendoes

#119 Bericht door Heavy »

Waarom toch steeds die vergelijking met griep. Hoelang duurt een griepseizoen en hoelang zitten we nu al met Corona? Dat is toch niet te vergelijken. De zorg staat al sinds maart onder druk. Het gewone griepseizoen komt er nog aan, alle kinderen met RS virus die er nog aan komen.

En bij de gewone griep heb je geen mensen die na een half jaar nog steeds te moe zijn om te kunnen werken en bij Corona wel.
Afbeelding

Bero83
Forumnerd
Contacteer:

#120 Bericht door Bero83 »

De poll uitslag liegt er niet om eigenlijk. 50% heeft Ja gezegd, maar hier hoor ik bijna 80% Nee.

Plaats reactie

Terug naar “Poll”