Vaccinatie wel of niet

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Corona vaccinatie wel of niet

Ja
46
51%
Nee
23
25%
Ik weet het nog niet
22
24%

Totaal aantal stemmen: 91

Bericht
Auteur
malinois
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Vaccinatie wel of niet

#121 Bericht door malinois »

Bero83 schreef:De poll uitslag liegt er niet om eigenlijk. 50% heeft Ja gezegd, maar hier hoor ik bijna 80% Nee.
De poll an sich staat er pas een paar uur. Dit itt tot de vraag ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi

Bero83
Forumnerd
Mijn ras(sen): Jack Russell
Aantal honden: 1
Contacteer:

#122 Bericht door Bero83 »

malinois schreef: 03 dec 2020 02:41
Bero83 schreef:De poll uitslag liegt er niet om eigenlijk. 50% heeft Ja gezegd, maar hier hoor ik bijna 80% Nee.
De poll an sich staat er pas een paar uur. Dit itt tot de vraag ;)
Daar heb je wel gelijk in, maar ik bedoel er zijn meer dan 40 stemmen, en maar in dit topic ik denk 15-20 personen die hun stem hebben toegelicht waarvan dus bijna 80% Nee-stemmers zijn.
Maar ben benieuwd wat het over een paar dagen/weken is. De 'weet ik nog niet' en 'nee' stemmers staan nu (46 stemmen totaal) op maar een paar procent verschil.

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka
Aantal honden: 2

#123 Bericht door lor1_1984 »

Niet iedereen die stemt reageert ook.
En andersom zie je ook wel: reageren maar niet stemmen.
Mahdu en Dívka
Afbeelding

Bero83
Forumnerd
Mijn ras(sen): Jack Russell
Contacteer:

#124 Bericht door Bero83 »

lor1_1984 schreef: 03 dec 2020 02:52 Niet iedereen die stemt reageert ook.
En andersom zie je ook wel: reageren maar niet stemmen.
Toch enigszins jammer dat niet iedereen zijn stem onderbouwd
En sorry hoor, ik hou gewoon van statistieken en analyses dus ook polls :mrgreen:

S@ndr@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

#125 Bericht door S@ndr@ »

Misschien dat mensen geen zin hebben om zich te verantwoorden, het kan er hier soms best heftig aan toe gaan soms en eigenlijk hoeft dat ook niet toch, gewoon Ja of Nee is ook een antwoord.
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

Barkley
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

#126 Bericht door Barkley »

Zinodo schreef: 01 dec 2020 23:20 Oh ja hoor, graag zelfs, komt morgen goed uit? Haha.
En over de mogelijke gevolgen ooit wel een keer, tsja, er is al zo veel troep in me gespoten en naar binnen gewerkt dat dit er ook nog wel bij kan :engel:
Zo sta ik er ook wel in en voordat ik aan de beurt ben (risico groep onder de 60) zijn alle 60+ers geweest dus dat zal nog wel een paar maanden duren. Mijn schoonvader is net verhuisd naar een tehuis en ik hoop vooral voor hem dat er na de vaccinatie-ronde weer wat meer mogelijk is.

HillieS
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

#127 Bericht door HillieS »

Zinodo schreef: 01 dec 2020 23:20 Oh ja hoor, graag zelfs, komt morgen goed uit? Haha.
En over de mogelijke gevolgen ooit wel een keer, tsja, er is al zo veel troep in me gespoten en naar binnen gewerkt dat dit er ook nog wel bij kan :engel:
Dit inderdaad, overmorgen mag evt ook :mrgreen:

En Bero, ik had al wel gestemd maar nog niet gereageerd.
En dat gebeurd vaak bij polls hier, dat mensen niet of later reageren.
Oa denk ik om wat s@ndr@ zegt. Of omdat ze er gewoon geen zin in hebben, of bv het lastig onder woorden kunnen brengen.
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English bulldog, Franse bulldog
Contacteer:

#128 Bericht door Célie »

Bero83 schreef: 02 dec 2020 20:53

Het klopt ook niet wat er gezegd word, of tenminste niet helemaal.
Als je niet in de risico groep zit en je wilt je laten enten terwijl de risico groep nog bezig is, dan kan je hem toch halen, maar word deze niet vergoed door je ziekenfonds.
Dit geld overigens voor elke vaccinatie ook bij kinderen. De griep prik kan ook gehaald worden door iemand die niet in de risico groep valt, maar word door vele niet vergoed.
Als je voor je werk of beroep een griepprik haalt dan word dat vaak betaald door de baas.
Wat klopt er dan niet aan wat ik zei?? Ik zei dat je de griepprik niet gratis kan halen als je niet in een risicogroep zit, dat je baas hem betaald maakt hem nog steeds niet gratis hoor, ik heb het alleen over de griepprik.
Afbeelding

Chihuahua-paws
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

#129 Bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb nee gestemd.
Zolang ik een keuze heb voor wat voor vaccin dan ook is het altijd nee hier 😉
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Chihuahuasdexensaartje Instagram
https://www.instagram.com/chihuahuasdexensaartje/

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#130 Bericht door Célie »

Heavy schreef: 03 dec 2020 00:52 Waarom toch steeds die vergelijking met griep. Hoelang duurt een griepseizoen en hoelang zitten we nu al met Corona? Dat is toch niet te vergelijken. De zorg staat al sinds maart onder druk. Het gewone griepseizoen komt er nog aan, alle kinderen met RS virus die er nog aan komen.

En bij de gewone griep heb je geen mensen die na een half jaar nog steeds te moe zijn om te kunnen werken en bij Corona wel.

Griepseizoen duurt van week 40 tot week 20 dus ong 32 weken, dus net zolang als het coronagezeik want in de zomer hadden we nergens last van.

O, niet?
https://www.trouw.nl/zorg/het-gros-van- ... ~b5bf69c7/
https://www.nvda.nl/wp-content/uploads/ ... EPPRIK.pdf

RS is geen griep(influenza)
Afbeelding

Heavy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Nederlandse Schapendoes

#131 Bericht door Heavy »

Célie schreef: 03 dec 2020 14:29
Heavy schreef: 03 dec 2020 00:52 Waarom toch steeds die vergelijking met griep. Hoelang duurt een griepseizoen en hoelang zitten we nu al met Corona? Dat is toch niet te vergelijken. De zorg staat al sinds maart onder druk. Het gewone griepseizoen komt er nog aan, alle kinderen met RS virus die er nog aan komen.

En bij de gewone griep heb je geen mensen die na een half jaar nog steeds te moe zijn om te kunnen werken en bij Corona wel.

Griepseizoen duurt van week 40 tot week 20 dus ong 32 weken, dus net zolang als het coronagezeik want in de zomer hadden we nergens last van.

O, niet?

In de zomer had de zorg er echt nog wel last van hoor. Ze waren nog niet eens bij toen de tweede golf er weer aankwam. Het is voor de zorg allemaal veel erger en zwaarder dan een griep . In een griepseizoen is nog nooit een SEH gesloten .
Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#132 Bericht door Marion. »

O, niet?

Ja? Jij kent iemand die het hele seizoen dat de griep duurt er last van hebben en moe zijn? 32 weken per jaar aan een griep? Of verwar je de persoonlijke griep van iemand met het hele griepseizoen?
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#133 Bericht door Célie »

Heavy schreef: 03 dec 2020 14:51

O, niet?

In de zomer had de zorg er echt nog wel last van hoor. Ze waren nog niet eens bij toen de tweede golf er weer aankwam. Het is voor de zorg allemaal veel erger en zwaarder dan een griep . In een griepseizoen is nog nooit een SEH gesloten .
De zorg had last van de naweeën ja net als bij een griepgolf dat heeft ook effect op de reguliere zorg.

Volgens de NVSHA hebben ziekenhuizen echter een tekort aan speciale opnamecapaciteit, zoals isolatiekamers, die nodig zijn om verspreiding van griep binnen het ziekenhuis te voorkomen. Daardoor blijven de grieppatiënten ‘onnodig lang’ op de SEH, aldus Eikendal. ‘Dat beperkt de capaciteit op de SEH met als noodzakelijk gevolg opnamestops.’

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... epgolf.htm

Door grote drukte op de SEH of ophoping van patiënten in de kliniek en de IC moesten
ziekenhuizen frequenter (tijdelijke) SEH-stops afkondigen omdat ze de patiëntenstroom niet
langer konden verwerken in het ziekenhuis.
 Het afkondigen van SEH-stops leidde ertoe dat ambulances soms veel verder moesten rijden
om hun patiënt op een SEH te krijgen. Ook leidde drukte ertoe dat ambulances soms lang
moesten wachten om hun patiënt overgedragen te krijgen. Hierdoor kwam in verschillende
regio’s de ambulancehulpverlening in het geding. Tijdens piekbelastingen waren in sommige
regio’s geen of zeer weinig ambulances inzetbaar voor spoedgevallen.
 De zorgkwaliteit kwam in het geding. Patiënten moesten soms op de SEH (al dan niet in de
gang) overnachten. Soms lag een patiënt lang in de ambulance te wachten voordat hij/zij aan
de SEH kon worden overgedragen. En door de drukte kregen patiënten minder aandacht dan
in rustiger situaties het geval zou zijn.

https://www.ifv.nl/kennisplein/Document ... blemen.pdf
Afbeelding

under the red sky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

#134 Bericht door under the red sky »

Ik snap gewoon niks van die hardnekkige behoefte om de ernst van dit virus te ontkennen. De cijfers spreken voor zich, er is forse oversterfte ondanks de maatregelen en we weten nu al dat veel mensen langdurige, misschien wel blijvende gezondheidsklachten overhouden aan corona. Maar omdat we zo gehecht zijn aan onze 'vrijheid' (whatever that may be) en omdat we een regering hebben die het allemaal wel gescheten vindt, zitten we nog maanden in deze ellende.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl

Luciav
Puppie
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

#135 Bericht door Luciav »

Snap niet waarom mensen zo bang voor het vaccin zijn. De reden dat het er zo snel is, is omdat er gewoon meer dan ooit in is geïnvesteerd en dat het lijkt op het SARS-virus waardoor er dus niet een heel nieuw vaccin voor is gemaakt, maar slechts is aangepast.

Ergens begrijp ik wel dat mensen het spannend vinden omdat ze niet weten wat de gevolgen op lange termijn zijn, maar er zal echt niets geks gebeuren. En de gevolgen op lange termijn dan van het virus? Er zijn mensen die na maanden nog steeds ontzettend veel problemen hebben door het virus te hebben gehad, en dat zijn dan de mensen die het overleven. Ik vind het onverantwoord dat zo veel mensen liever een paar jaar afwachten, want zo krijgen we nooit groepsimmuniteit en blijven we in deze situatie zitten. Ik begrijp gewoon niet waar dit wantrouwen in de wetenschap vandaan komt.

jvanringen
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee
Mijn ras(sen): Lakelandterrier
IJslandse hond
Aantal honden: 0

#136 Bericht door jvanringen »

Luciav schreef: 03 dec 2020 16:06 Snap niet waarom mensen zo bang voor het vaccin zijn. De reden dat het er zo snel is, is omdat er gewoon meer dan ooit in is geïnvesteerd en dat het lijkt op het SARS-virus waardoor er dus niet een heel nieuw vaccin voor is gemaakt, maar slechts is aangepast.

Ergens begrijp ik wel dat mensen het spannend vinden omdat ze niet weten wat de gevolgen op lange termijn zijn, maar er zal echt niets geks gebeuren. En de gevolgen op lange termijn dan van het virus? Er zijn mensen die na maanden nog steeds ontzettend veel problemen hebben door het virus te hebben gehad, en dat zijn dan de mensen die het overleven. Ik vind het onverantwoord dat zo veel mensen liever een paar jaar afwachten, want zo krijgen we nooit groepsimmuniteit en blijven we in deze situatie zitten. Ik begrijp gewoon niet waar dit wantrouwen in de wetenschap vandaan komt.
Dat snap ik ook niet. De eerste de beste halvegare op het internet wordt klakkeloos geloofd, maar mensen die hun hele leven wijden aan de wetenschap worden bij voorbaat gewantrouwd.

S@ndr@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

#137 Bericht door S@ndr@ »

Het is niet zo dat er nooit fouten worden gemaakt he, in die wetenschap.. de een snapt het wantrouwen niet en de ander snapt dat blinde vertrouwen niet.
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

jvanringen
Vaste gebruiker
IJslandse hond

#138 Bericht door jvanringen »

S@ndr@ schreef: 03 dec 2020 16:13 Het is niet zo dat er nooit fouten worden gemaakt he, in die wetenschap.. de een snapt het wantrouwen niet en de ander snapt dat blinde vertrouwen niet.
Ik heb het niet over blind vertrouwen, ik heb het over bij voorbaat alles wat wetenschappelijk is, wantrouwen. En ja, natuurlijk worden er fouten gemaakt, het zou heel raar zijn als dat niet zo was, want ook wetenschap beoefenen is mensenwerk. Ik begrijp het blinde wantrouwen jegens de wetenschap net zo min als het blinde vertrouwen in allerlei fantasten op het internet.

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka

#139 Bericht door lor1_1984 »

Ik denk dat ik die enting laat zetten als ik een oproep krijg.
Ik heb toch geen nageslacht oid waar ik rekening mee moet houden, er komt ook geen nageslacht dus hier geen evt risico's voor volgende generaties.
En als ik daarmee meer bewegingsvrijheid krijg en de rest ook een beetje 'bescherm' is dat helemaal mooi meegenomen. :)
Mahdu en Dívka
Afbeelding

kooi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

#140 Bericht door kooi »

Ik heb gereageerd met 'ik weet het nog niet'.

Hierin ga ik grotendeels met Nanna mee. (voorlopig maar even wachten om te zien hoe het vaccin valt bij de mensuh.) Zowel ja als nee voelt als een gok, bij ja, het risico op ernstige of permanente bijverschijnselen en bij nee, het risico om ernstig ziek te worden als ik corona krijg.

Ik ben zestig en heb een auto-immuun aandoening. Aan de andere kant laat ik al bijna twee jaar veel dingen staan die volgens mijn geïnformeerde overtuiging echt slecht zijn voor de gezondheid en eet ik meer dan ooit in mijn leven dingen waarover zelfs de consensus zegt dat ze goed voor je zijn. Maar ik lust nog steeds veel te graag een wijntje en cptss gecombineerd met ernstige slapeloosheid, is ook een extra risico.

Tot nu toe de dans ontsprongen en redelijk consequent in het opvolgen van de adviezen en dat blijf ik voorlopig dan maar even doen.

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#141 Bericht door Célie »

jvanringen schreef: 03 dec 2020 16:23
S@ndr@ schreef: 03 dec 2020 16:13 Het is niet zo dat er nooit fouten worden gemaakt he, in die wetenschap.. de een snapt het wantrouwen niet en de ander snapt dat blinde vertrouwen niet.
Ik heb het niet over blind vertrouwen, ik heb het over bij voorbaat alles wat wetenschappelijk is, wantrouwen. En ja, natuurlijk worden er fouten gemaakt, het zou heel raar zijn als dat niet zo was, want ook wetenschap beoefenen is mensenwerk. Ik begrijp het blinde wantrouwen jegens de wetenschap net zo min als het blinde vertrouwen in allerlei fantasten op het internet.
Ik wantrouw helemaal de algehele wetenschap niet en ik wantrouw wel veel van die complottheorieën, maar mag ik gewoon gezond wantrouwen hebben naar iets wat niet al langdurig is getest.

Het is ook nog niet heel lang terug dat er met een ander vaccin er iets niet helemaal goed ging. :19:

Afbeelding
https://www.ad.nl/binnenland/les-van-me ... ~a5810582/

https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/item/ ... nse-griep/
Afbeelding
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#142 Bericht door Nanna »

jvanringen schreef: 03 dec 2020 16:23
Dus als je even de evt. bijwerkingen van die vaccinatie bij anderen wilt afwachten wantrouw je de wetenschap blind?
Wat een onzin.
Het enige dat ik wil is tijd. Dit vaccin is me te nieuwerwets en wordt er doorgedrukt. Snap ik ook wel want zo doorgaan is ook weer zowat. Mij past die hele lockdown trouwens als een handschoen, je krijgt mij met nog geen zes trekpaarden naar een kroeg of festival. Of God forbid, een sportevenement :LOL: Dus ik zet de lockdown voor mezelf nog even voort en ga kijken hoe dat gaat met dit vaccin dat blijkbaar alle hindernissen genomen heeft BEHALVE de test op bijwerkingen na langere tijd. De laatste keer dat ik keek beschikte ik nog steeds over mijn eigen lichaam en niemand, ook Rutte niet, beslist wat ik daar mee doe.
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Contacteer:

#143 Bericht door Célie »

Afbeelding

Jion
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): podencocktails

#144 Bericht door Jion »

Célie schreef: 03 dec 2020 17:18 maar mag ik gewoon gezond wantrouwen hebben naar iets wat niet al langdurig is getest.
Ik vind de manier waarop jij er vanaf het begin al in staat geen gezond wantrouwen/voorzichtigheid meer. Eerst geloofde je niet in de eerste golf, toen niet in de tweede golf, en alle twee de golven lang vergeleek je het qua ernst en mortaliteit met griep. Het verschil met de full-blown complotdenkers is dat jij wel open blijft staan voor discussie, maar dat je vaak stil blijft nadat er bewijs is geleverd voor het tegendeel van je gedachtes en dan even later doodleuk terugkomt met wederom dezelfde allang ge-de-bunkte theorie, maakt het op z'n minst vermoeiend met jou over Corona te discussiëren. :wink:
Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#145 Bericht door Marion. »

Jion schreef: 03 dec 2020 18:24
Célie schreef: 03 dec 2020 17:18 maar mag ik gewoon gezond wantrouwen hebben naar iets wat niet al langdurig is getest.
Ik vind de manier waarop jij er vanaf het begin al in staat geen gezond wantrouwen/voorzichtigheid meer. Eerst geloofde je niet in de eerste golf, toen niet in de tweede golf, en alle twee de golven lang vergeleek je het qua ernst en mortaliteit met griep. Het verschil met de full-blown complotdenkers is dat jij wel open blijft staan voor discussie, maar dat je vaak stil blijft nadat er bewijs is geleverd voor het tegendeel van je gedachtes en dan even later doodleuk terugkomt met wederom dezelfde allang ge-de-bunkte theorie, maakt het op z'n minst vermoeiend met jou over Corona te discussiëren. :wink:
Plus iedere keer weer die ontelbare linkjes, met verhalen van Jan en alleman en niet representatieve grafiekjes :ugh:
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

ranetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

#146 Bericht door ranetje »

Bij mijn beste weten gaan de cruciale beroepen als eerste (als ze willen) dus verpleegkundigen, artsen en dergelijke en komt de kwetsbare groep pas daarna?
Als er bijwerkingen aan zitten op de lange duur zal ik daar vast geen last meer van hebben dus dat zal me een zorg zijn.
Alleen wel hopen dat het werkt, want een vaccin slaat niet altijd bij iedereen aan.
Dar hebben we al geleerd bij de vaccicheck voor honden.
Afbeelding
Als je je geheimen aan de wind vertelt, verwijt hem dan niet dat hij ze doorvertelt aan de bomen
Kahlil Gibran

twinkeltje
Chef Fotowedstrijd
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

#147 Bericht door twinkeltje »

Ik twijfel ik ben een beetje bang voor een allergie reactie

assiejaja
Vaste gebruiker

#148 Bericht door assiejaja »

Mijn man is eerder aan de buurt dan ik, dus ik kan hem even goed observeren :-)
Maar ik wil wel hoor, ik ben het goed zat al die afstand en niks mogen. Ik blijf wel braaf handen wassen enzo maar dit krampachtige gedoe mag afgelopen zijn. En ik geloof niet in de chips implantaten en ander gedoe. Hoe goed, in de zin dat je niet meer kunt besmetten en niet alleen niet ziek worden, en hoe lang, dat moeten we nog zien. Maar ik doe wel mee, ik wil buiten spelen.
Afbeelding

moosje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

#149 Bericht door moosje »

Ik twijfel nog.
Vanwege mijn werk moet ik eigenlijk wel (zorg), om mijn cliënten te beschermen. Een groot deel van hen valt in de risicogroep.
Maar... Wij hebben de wens voor een 2e kindje, en in de berichten over de bijsluiter die ik vandaag te zien kreeg staat dat het wordt afgeraden voor vrouwen die zwanger willen worden, die zwanger zijn en/of borstvoeding geven. Dus in dat geval zou ik nee zeggen. Ik vind het lastig.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort

jvanringen
Vaste gebruiker
IJslandse hond

#150 Bericht door jvanringen »

Waar heb je die bijsluiter gezien? En van welk vaccin was die?

Plaats reactie

Terug naar “Poll”