Kerst en corona

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Dus

Ik hou me aan de maatregelen
86
69%
Dikke schijt, gewoon lekker kerst met zijn allen
10
8%
Anders
29
23%

Totaal aantal stemmen: 125

Bericht
Auteur
Eefsel
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1

Re: Kerst en corona

#61 Bericht door Eefsel »

Dikke schijt wil ik niet zeggen, maar waarschijnlijk komt er 1 persoon meer dan de 3 die zouden mogen. M'n ouders, broer en schoonzus
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

welshwitch
Site Moderator
Mijn ras(sen): Jack Russell
Aantal honden: 2
Contacteer:

#62 Bericht door welshwitch »

Ik ben eerste kerstdag bij mijn moeder, wij zijn met z'n tweeën dus geen probleem. Bero gaat normaal gesproken naar zijn ouders, maar hoe ze dat dit jaar gaan doen nog geen idee (zijn met 1 persoon teveel). Tweede kerstdag is voor ons samen. Ik vind het een prima oplossing zo in plaats van twee dagen het halve land door te moeten crossen (mijn moeder woont in de kop van Drenthe en Bero's ouders in Amsterdam).

xSuzannex
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

#63 Bericht door xSuzannex »

mijn vader gaat meestal naar het buitenland om de kerst te ontlopen, die wil ook beslist niet uitgenodigd worden.
Mijn schoonouders zijn wel erg gehecht aan gezamenlijke feestdagen, maar ze zijn al maanden heel voorzichtig, hebben hun hele sociale leven laten vallen, geen bridgeclubjes meer e.d. dus ook kerst zullen we niet met de rest vieren. Normaal doen we dat dan samen met zwager/schoonzus en hun 3 kinderen.
Nu hebben we aangeboden dat schoonouders eerste kerstdag hier komen, en dan kunnen ze de 2e kerstdag met hun andere zoon/familie vieren

Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier

#64 Bericht door Tamaartje »

Tineke schreef: 01 dec 2020 09:00 Als je 23 jaar geleden direct duidelijk gemaakt had dat je de feestdagen in wil vullen hoe je zelf wil dan was dat wellicht handiger geweest. Na een tijd wordt het een traditie waar mensen op rekenen.
Ik ben echt dol op mijn familie, en zie ze ook regelmatig, maar niet verplicht op feestdagen.
Zoiets heb je toch zelf in de hand door gewoon duidelijk te zijn.
Geloof me dat is ook al een gevecht van 23 jaar. Ik ben meer dan duidelijk geweest. Helaas had manlief nooit echt de ballen om tegen zijn ouders in te gaan. Die mensen zijn zo overheersend.En om dan de zoete lieve vrede te bewaren gaf ik maar toe.

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#65 Bericht door Cleva »

Tamaartje schreef: 01 dec 2020 21:41 Geloof me dat is ook al een gevecht van 23 jaar. Ik ben meer dan duidelijk geweest. Helaas had manlief nooit echt de ballen om tegen zijn ouders in te gaan. Die mensen zijn zo overheersend.En om dan de zoete lieve vrede te bewaren gaf ik maar toe.

Geen waardeoordeel, hoor want harmonie is ook belangrijk maar in de groepsdynamiek ben jij hier degene die onduidelijk is.
Je bent geen twee-eenheid. Als jij niet wil dan ga je niet. Wat je man al dan niet aan microtesticulaire eigenschappen aan de dag legt heeft toch niets met jouw voorkeuren te maken?

Overigens zou ik zelf niet protesteren, hoor. Ik ben prima in staat om gezellig te kijken en ondertussen in gedachten totaal ergens anders te zijn. Dat wil ik best doen als een ander daar een prettige kerstbeleving bij heeft.
Ik heb er zelf helemaal niets mee want ik ben meer van de zonnewendes en de jaarringen, zeg maar maar als een ander het leuk vindt dat ik kom zeggen dat de soep echt heerlijk is dan doe ik dat graag.
Neem ik nog een leuke kerstbal voor ze mee ook. Iedereen tevreden en de volgende dag loop ik weer in het bos.

Dit alles wordt mede mogelijk gemaakt door het feit dat ik zelf mag beslissen. Zodra ik me onvrij ga voelen is het afgelopen maar dat overkomt me nooit.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Branka
Site Moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#66 Bericht door Branka »

Normaal gesproken hebben we kerstavond een etentje met onze vriendengroep. Dat doen we dit jaar niet.
Kerst kijken we nog wat we doen, waarschijnlijk een dag met (schoon)moeder en andere dag met zijn tweeën.
Afbeelding

Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier

#67 Bericht door Tamaartje »

Cleva schreef: 01 dec 2020 21:56
Tamaartje schreef: 01 dec 2020 21:41 Geloof me dat is ook al een gevecht van 23 jaar. Ik ben meer dan duidelijk geweest. Helaas had manlief nooit echt de ballen om tegen zijn ouders in te gaan. Die mensen zijn zo overheersend.En om dan de zoete lieve vrede te bewaren gaf ik maar toe.

Geen waardeoordeel, hoor want harmonie is ook belangrijk maar in de groepsdynamiek ben jij hier degene die onduidelijk is.
Je bent geen twee-eenheid. Als jij niet wil dan ga je niet. Wat je man al dan niet aan microtesticulaire eigenschappen aan de dag legt heeft toch niets met jouw voorkeuren te maken?

Overigens zou ik zelf niet protesteren, hoor. Ik ben prima in staat om gezellig te kijken en ondertussen in gedachten totaal ergens anders te zijn. Dat wil ik best doen als een ander daar een prettige kerstbeleving bij heeft.
Ik heb er zelf helemaal niets mee want ik ben meer van de zonnewendes en de jaarringen, zeg maar maar als een ander het leuk vindt dat ik kom zeggen dat de soep echt heerlijk is dan doe ik dat graag.
Neem ik nog een leuke kerstbal voor ze mee ook. Iedereen tevreden en de volgende dag loop ik weer in het bos.

Dit alles wordt mede mogelijk gemaakt door het feit dat ik zelf mag beslissen. Zodra ik me onvrij ga voelen is het afgelopen maar dat overkomt me nooit.

Ik ben niet zo goed in quoten (of hoe zeg je dat). Maar moest erg lachen om je stukje van prima in staat zijn gezellig te kijken en ondertussen in gedachten totaal ergens anders te zijn. Ik heb die tactiek namelijk mezelf ook meester gemaakt. Een flink aantal jaren geleden al.
Ze wisten van onze wens om een keer met z'n 2-en kerst te vieren. Het is alleen jammer dat ze geen begrip kunnen op brengen voor onze keuze.
Maar prima, ze doen het er maar mee. Wij zitten heerlijk voor de openhaard op Texel.

Floortje
Vaste gebruiker

#68 Bericht door Floortje »

Het komt er niet ieder jaar van, maar dit jaar gelukkig weer wel: De kinderloze kerst met vrienden. Dat gaat gepaard met moeilijk gekruid eten, drank en drugs.
Op kerstavond staat die gepland.
1e kerstdag uitbuiken en 2e kerstdag naar mijn familie.
Afbeelding

Wolfsblut
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Riesenschnauzer, Dwergteckel rode langhaar en standaard teckel draadhaar.
Aantal honden: 3

#69 Bericht door Wolfsblut »

Afbeelding
Luisteren is meer dan horen, zien is meer dan kijken, leven is meer dan overleven.

korthaar
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): DSK

#70 Bericht door korthaar »

Afbeelding

Habibi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sheltie x Border Collie

#71 Bericht door Habibi »

ik hou me aan de regels.
Zelf risicogroep.
Vind kerst toch al iets dat ik prettiger vind met klein maar close gezelschap.
En ook om dat ik oprecht vind dat we met de hele maatschappij, dus ieder individu binnen die maatschappij, dat rottige stuk RNA de pas moeten afsnijden.
Afbeelding

tobi__
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

#72 Bericht door tobi__ »

Wij vieren het net als alle jaren. Ene kerstdag met mijn ouders, zusje en aanhang. En andere kerstdag met schoonouders, zwager en schoonzusje met aanhang.
_Esmee

twinkeltje
Chef Fotowedstrijd
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

#73 Bericht door twinkeltje »

Als ik 3 volwassen binnen mag hou ik me aan de voorwaarde, gaat het aantal omlaag dan niet ik doe niet 1 van mijn kinderen weigeren

maart
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herders

#74 Bericht door maart »

Ik vind het wel jammer, kerstdag is normaal bij mijn ouders (ik heb 7 broers en zussen die zich al duchtig voortgeplant hebben ook, dus het is best een hoop :Q: ) maar goed, in de zomer doen we dan wel een BBQ.
Dus thuis, afhankelijk van het weer kan er mss wel iemand komen. Vuurkorf in de tuin en hopla.

Het is jammer, maar ik ga er niet om jammeren :lol1: dan vieren we geen kerst dit jaar, maar goed, eens 17 juli ofzo vieren is ook wel zo gezellig :balon:

Lief
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

#75 Bericht door Lief »

Hier vertrokken naar het buitenland waar de familie nog niet heen kan reizen, dus iedereen is welkom, maar niemand komt.

Normaal zitten wij helemaal volgepland, kerstavond, 1e en 2e kerstdag worden verdeeld over mijn familie, zijn ouders en zijn zus die niet met de ouders tegelijk kan....

Wij vinden dat niet erg, maar nu 3 pyama dagen is ook echt niet vervelend.

Anders hadden we er een tuinfeest van gemaakt (winter bbq).

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

hewi
Vaste gebruiker

#76 Bericht door hewi »

We gingen normaal met de hele familie uit eten , nu gaat dat niet en om met 15 man waaronder 7 , 70+ thuis te eten vind ik te link.
Het wordt dus gourmet met alleen mijn ouders.
Meneer hewi zijn vader woont in een verpleeghuis en ook daar zijn we niet met zijn allen welkom:(
Groetjes Heidi
Afbeelding

Gimmick
Vaste gebruiker

#77 Bericht door Gimmick »

heerlijk kerst binnen de maatregelen. Dat betekend weinig sociale verplichtingen en verwachtingen en lekker in de trainingsbroek en trui met de kinderen op de bank een film (of eigenlijk wel 20 films) kijken en wat hapjes op tafel.
Ik kijk er eindelijk eens naar uit naar die kerstdagen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.

Lanavandevledders
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler

#78 Bericht door Lanavandevledders »

dit jaar verdelen we de twee kerstdagen,
de 1e mijn ouders, die zijn in de 90 tig, dus die houden we gescheiden,
de tweede dag de kinderen en kleinkinderen,

Bishy
Vaste gebruiker

#79 Bericht door Bishy »

Wij blijven thuis met zn 3en (met jongste zoon van vriend). Eventueel komt zwager eten maar zo niet dat is het ook goed.
M’n moeder blijft alleen thuis. Ik ga een of beide kerstdagen met haar en Dex uitgebreid wandelen en ik neem ook gelijk wat hapjes voor haar mee.

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#80 Bericht door dagmar88 »

Ik kan ondertussen geen risicogroepgeroep van risicogroepers meer horen. Ook bij serieuze gevallen liever geen online verslag van je kanker, copd black tar 4 of geriatrische status onder volslagen onbekenden.
Laten we dat overlaten aan de warmte en interesse van mensen die (in welke vorm dan ook) betrokken zijn. Het constante gewuif ermee zodra het woord corona valt, werkt zo afstompend.

Van begin af aan maak ik een afweging tussen risico en fysiek contact/welzijn, daar hebben feestdagen geen invloed op.

Alfilillo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

#81 Bericht door Alfilillo »

Hè jammer, de grenzen tussen autonome regio's gaan open rond de feestdagen. Ik vond het juist zo'n aanlokkelijk idee om met de kerstdagen niet naar het zuiden af te reizen, maar met zijn viertjes thuis kerst te vieren. En ondertussen gewoon doorwerken.
Nu wordt het kiezen tussen mee naar schoonfamilie of kerst in mijn uppie.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily

Tamara/Bayko
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

#82 Bericht door Tamara/Bayko »

Ik houd me ruim aan de maatregelen. Andere jaren ga ik met kerst altijd even bij mijn oma langs in het verzorgingstehuis. Ze resideert tegenwoordig echter op de gesloten afdeling waar bezoekers nu vanwege corona niet in de 'huiskamer' mogen komen. Oma's eigen slaapkamertje is echter zo klein dat het lastig is voldoende afstand van elkaar te kunnen houden. Dan is er nog wel de optie om oma van de afdeling mee te nemen naar de eetzaal, maar grote kans dat het daar met de feestdagen erg druk gaat zijn met bezoekers (mits de maatregelen het toestaan) dus ook bepaald niet ideaal. De vergevorderde dementie maakt het voor oma niet altijd makkelijk de coronasituatie en de maatregelen die erbij horen te begrijpen. Ik kies er dan maar voor geen risico te nemen en weg te blijven. Heel erg helaas. Momenteel is het maximaal twee bezoekers per dag per bewoner. Dan gun ik dat bezoekje liever aan bijv. mijn ouders. Mijn moeder is de belangrijkste contactpersoon voor oma dus voor haar heeft het meer waarde om met kerst haar dochter te zien dan een kleinkind. We gaan dan waarschijnlijk wel een videogesprekje via de smartphone proberen te voeren, alhoewel dat ook niet altijd een succes is vanwege oma's slechthorend en -ziend zijn.

Normaliter ga ik op kerstavond bij mijn ouders eten maar ik heb me voor dit jaar afgemeld. Mijn ouders maken er dit jaar 'blokjeskerst' van om zo niet op te veel visite tegelijkertijd uit te komen dus in principe zou ik best bij hen langs kunnen gaan zonder de regels te overtreden, maar dat zie ik niet zitten. Mijn broer komt, al dan niet met aanhang, minstens 1 x per week bij mijn ouders over de vloer en aangezien hij en partner al sinds maart compleet schijt hebben aan welke maatregel dan ook neem ik liever niet het risico dat mijn ouders wellicht ongemerkt door hem/hen besmet raken en het virus vervolgens aan mij doorgeven. Echt geen trek in. Ik blijf dus gewoon thuis. Samen met Cody lekker lui op de bank een paar superslechte kerstfilms bingen, afgewisseld met muziek luisteren. Lang leve al die mooie Top Zoveel Allertijden hitlijsten in december. Warme chocomel met slagroom, chocolate chip cookies erbij. Helemaal prima.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017

ellen en de birmanen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

#83 Bericht door ellen en de birmanen »

ik weet nog niet wat we gaan doen. mijn schoonzus heeft corona, dus daar gaan we niet heen. ze zullen ook niet bij mijn moeder van 90 komen. waarschijnlijk dat mijn zus de ene dag naar mijn moeder gaat of dat ze mijn moeder op gaat halen, wij de dag erna. dan hebben wij de andere dag mijn zwager die in een gezinsvervangend tehuis woont. we zien het wel. ik vind gezondheid belangrijker dan bij elkaar te klitten "omdat het kerst is en het zo hoort"
Afbeelding

Dennenappel
Overactief

#84 Bericht door Dennenappel »

Ik vier al 13 jaar kerst met een huis vol, uitgebreide diners maken enz. De laatste 3 jaar ook nog een huis vol logees, schoonfamilie en eigenlijk iedereen kan aanschuiven.
Dit jaar gaat dat dus niet en ja, dat komt me heel goed uit, eigenlijk.
Voor mij zijn deze dagen eigenlijk veel te druk en alhoewel best gezellig, ben ik gesloopt na zo’n eetmarathon en 3 dagen mensen om me heen.
Ik kan natuurlijk nee zeggen maar waar ik wel oprecht blij van word is dat iedereen het naar z’n zin heeft. Dit jaar ben ik erg moe en nu met de pup die 2 maanden eerder was dan gepland word het voor 1 x een dikke Nee. Ook niet met maar 3 mensen.
Nee, want maatregelen en Nee dit jaar niet voor mij.
Ik ga 2 weken vakantie vieren in het bos, genieten van de hondjes en pup met zo min mogelijk mensen om mij heen.
Alleen het idee maakt me al zo blij!

Bulley
Overactief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

#85 Bericht door Bulley »

Wij vieren t op kerst avond met zus zwager neefje en mn ouders bij ons of bij mn ouders.
1e kerstdag schoonouders en schoonzusje (woont nog thuis) bij mn schoonouders.
Dus eigenlijk 1 persoon te veel op kerstavond (en dan mag opa al niet komen die mag van t verzorgingshuis niet weg alleen rondje buiten lopen)
Dus rond de kerstdagen gaan we allemaal om de beurt even naar opa toe.
2e kerstdag is een filmdagje.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015

Antonetta
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

#86 Bericht door Antonetta »

Ik ga op bezoek bij mijn drie kinderen en kleinkinderen, normaal gesproken vieren we het samen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.

ranetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

#87 Bericht door ranetje »

Wij gaan gewoon doen wat we altijd doen.
Toevallig valt dat ruim binnen de regels die er zijn gesteld.
Daarom heb ik 'anders' gestemd.
Afbeelding
Als je je geheimen aan de wind vertelt, verwijt hem dan niet dat hij ze doorvertelt aan de bomen
Kahlil Gibran

Nakisha
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Coahuila

#88 Bericht door Nakisha »

Hier lukt het met alle gemak binnen de regels, geen enkel probleem.
Afbeelding

M@scha
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labraque

#89 Bericht door M@scha »

wij gaan ons, waarschijnlijk, aan de regels houden.

geen kerstdis met de hele familie. kerstavond gaan we naar vrienden van ons om, in de tuin, paling te roken. zoals het er nu uitziet zijn we met 3 volwassen gasten, maar het kán zijn dat de partner van gast 3 ook meekomt en dan hebben we officieel 1 teveel. maar wel buiten
Afbeelding

Heavy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Nederlandse Schapendoes

#90 Bericht door Heavy »

Heavy schreef: 30 nov 2020 15:33 We hebben het elk jaar rustig. Vorig jaar waren we ook 1 dag met z’n tweetjes. Lekker een wandeling met de honden en dan de keuken in. Een spelletje en wat tv kijken we vermaken ons prima. Dit jaar komt dochter met vriend eten dat mag . Misschien dat we andere dochter ergens halverwege ontmoeten voor een wandeling maar dat moeten we nog even bekijken
Ik ben er duidelijk niet mee bezig want werd er net door dochter op gewezen dat je maximaal 3 gasten mag ontvangen buiten je eigen gezin. En omdat 1 dochter nog thuis woont kunnen we gewoon allebei de dochters met hun vriend ontvangen

Maar we wonen zo klein dat we geen anderhalve meter afstand kunnen houden
En een van de dochters komt van buiten de regio
En vriend van andere dochter ook

Ik las net dat er maximaal 3 gasten per dag zijn toegestaan
Ik hoor veel mensen die bezoekjes verspreiden op 1 dag bij hun ouders maar dat zou officieel ook niet mogen dus
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”