Kerst en corona

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Dus

Ik hou me aan de maatregelen
86
69%
Dikke schijt, gewoon lekker kerst met zijn allen
10
8%
Anders
29
23%

Totaal aantal stemmen: 125

Bericht
Auteur
Tineke
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Aantal honden: 3

Re: Kerst en corona

#31 Bericht door Tineke »

korthaar schreef: 30 nov 2020 17:09 Er hebben mensen "anders" gestemd: gaan die kijken of ze de buurtbewoners erbij kunnen lappen?
Ik heb anders gestemd ,wij zijn op vakantie namelijk dus niet bij familie in de buurt.
En het lijkt me onwaarschijnlijk dat we de vakantie uren gaan uitnodigen :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

#32 Bericht door Marion. »

korthaar schreef: 30 nov 2020 17:09 Er hebben mensen "anders" gestemd: gaan die kijken of ze de buurtbewoners erbij kunnen lappen?
Ja natuurlijk, dat is ongeveer mijn levensdoel. Klikken. Leuk joh!
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#33 Bericht door Nanna »

Célie schreef: 30 nov 2020 17:16 Wat een rare poll :ugh: je kunt gewoon telkens opnieuw stemmen en/of je stem aanpassen
Ja, dat was een nieuwe optie, ik dacht laat ik het eens uitproberen :goeie:
Afbeelding

Fire75
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame

#34 Bericht door Fire75 »

Heb anders gestemd,wij gaan met mijn ouders naar een Landal huisje.
Verders houden wij ons buiten dat huisje aa. De regels

kooi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

#35 Bericht door kooi »

Ik ben alleenstaand en heb geen zin om de hele kerst alleen te zitten.
Eerste kerstdag komen mijn dochter en haar vriend en mijn jongste stiefzoon en zijn vriendin. De laatste twee hebben al corona gehad. Tweede kerstdag ben ik dan alleen of misschien met moeder. Met oud en nieuw komt mijn zoon met zijn vriendin en hun huisgenoot. Plus nog een eenzaam autistisch maatje van mijn zoon.

Overigens zijn de feestdagen vlak na mijn verhuizing waarbij diezelfde mensen plus mijn ex en zijn vriendin komen helpen. Zou niet weten hoe ik dat anders zou moeten doen. De anderhalve meter maatregel zullen we zo goed mogelijk nakomen.

Afgelopen week de uitvaart van mijn tante bijgewoond. Daar waren zeker vijftig mensen bij aanwezig, die gewoon aansloten op de banken. En alleen tijdens het lopen een mondkapje op moesten. (Sommigen dus met een doorweekte lap). Na afloop gewoon allemaal bij elkaar en koffie, thee snacks en koek.

Als alle maatregelen steek zouden houden zou het opvolgen makkelijker zijn. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom restaurants tot faillissement aan toe gesloten moeten blijven, terwijl de maatregelen daar veel beter toe te passen zijn dan in een winkel of een winkelstraat. Zelf zit ik nu al netjes zes weken alleen thuis met alleen mijn dochter en een bevriende buurman op bezoek. En dan gaat het hier in Rotterdam los vanwege Black Friday?

Dus nee, ik ga niet heel alleen kerst zitten te vieren. Ik ben het op zich met Nanna eens, achter mijn voordeur bepaal ik en ik alleen aan wie ik gastvrijheid wil verlenen, zolang ik daarmee geen overlast veroorzaak.

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#36 Bericht door Cleva »

Nanna schreef: 30 nov 2020 16:55 Maar als ik gewend zou zijn om met de hele famielje kerst te vieren zou ik dat zo weer doen, tenzij er zieken zijn. De laatste keer dat ik keek betaalde Rutte de huur niet dus hij heeft geen klap te vertellen over wat er achter mijn voordeur gebeurt.
De hele familie is precies 7 mensen.
We zijn voorzichtig maar niet hysterisch.

Als je in de week ervoor verkoudheidsklachten hebt gehad ga je natuurlijk niet naar je bejaarde ouders maar we werken allemaal veel thuis en geen van ons gelooft dat je met kramp het onheil kunt afweren. Je kunt wel onheil over je afroepen door je hele leven overal bang voor te gaan zitten zijn.

Als mijn ouders de boel aflassen omdat ze het zelf niet willen is het mij prima maar ik ga niet lopen mauwen dat ik eerst moet en dan daarna pas mijn zus en de kinderen mogen komen omdat ik niet met die outbreakapen in contact wens te komen.
We doen niet aan dat soort gejank. Deden we voor corona al niet en nu doen we het ook niet.

Twee weken geleden was ik wel (een beetje) ziek en toen kreeg ik om de dag inspectie van mijn bejaarde ouders. Stonde zijn buiten te zwaaien. En een lol dat ze hadden.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Caro.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

#37 Bericht door Caro. »

Nou Kooi, dat snap ik ook niet hoor.
Ik snap dat er maatregelen moeten zijn en ik hou me daar over het algemeen ook aan, maar als ik dan de beelden van afgelopen weekend zie, dan
klopt er ergens iets helemaal niet :piew: Met de mensen niet die voor een tientje korting in een rij van 60 meter staan, maar ook met de maatregelen niet
als inderdaad restaurants - waar het veel veiliger is - gesloten zijn. Zo krom als wat.

Maar goed, de kerst: wij vieren dat de laatste jaren toch rustig. Eén van de twee dagen bij mijn moeder en de andere dag met z'n tweetjes.
Dus voor ons geen enkel probleem om ons aan de maatregelen te houden, maar anders zou ik me daar wel redelijk aan houden.
Als het hier zo zou zijn als in België dat maar één bezoeker toegestaan is en ik zou bv beide ouders nog hebben ofzo, dan zou ik er wel maling aan hebben: ik ga
niet één ouder uitnodigen, bezopen gewoon (en dan met z'n allen massaal in Maastricht winkelen zeker).
Naar een feest zou ik absoluut niet gaan.
Afbeelding

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier

sbientje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

#38 Bericht door sbientje »

een dag bij mijn ouders eten, en een dag bij vrienden. Vrienden wel in een andere regio, dus das niet helemaal volgens de regels. Maar wel met max 1 of 2 andere mensen

Zinodo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Canario
Podenco Andaluz mix
Keeshond sheltie kruising

#39 Bericht door Zinodo »

Dit wordt onze eerste kerst alleen met elkaar. Normaal zijn we altijd bij de een of de ander familie. De een krijgt kerst, de ander nieuw jaar, en volgend jaar andersom. Nou mis ik mijn familie inmiddels behoorlijk maar dat gaat het sowieso niet worden. Dus het is wel een verademing dat we niet naar de andere hoeven te gaan. De oma is al dood omdat oom dacht “ach, het is maar een kuchje”. En nu kunnen ze ineens wel normaal doen :roll:

Mellow
Vaste gebruiker

#40 Bericht door Mellow »

Dit jaar vier ik het hetzelfde als vorig jaar.
Mijn zus komt weer en mijn bonus zoon komt ook (de beste maat van mijn zoon)
We zijn dan met zijn 5en in huis.
Afbeelding

natalie
Vaste gebruiker

#41 Bericht door natalie »

Caro. schreef: 30 nov 2020 20:31 Nou Kooi, dat snap ik ook niet hoor.
Ik snap dat er maatregelen moeten zijn en ik hou me daar over het algemeen ook aan, maar als ik dan de beelden van afgelopen weekend zie, dan
klopt er ergens iets helemaal niet :piew: Met de mensen niet die voor een tientje korting in een rij van 60 meter staan, maar ook met de maatregelen niet
als inderdaad restaurants - waar het veel veiliger is - gesloten zijn. Zo krom als wat.
https://www.volkskrant.nl/cs-ba3f42bf :F:

kooi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

#42 Bericht door kooi »

Wat mij betreft richt mijn boosheid zich niet op de mensen, maar op het kromme beleid. En dat is steeds dezelfde groep, behalve dan die ene die het niet aan kon.

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#43 Bericht door Marion. »

Cleva schreef: 30 nov 2020 20:27
Nanna schreef: 30 nov 2020 16:55 Maar als ik gewend zou zijn om met de hele famielje kerst te vieren zou ik dat zo weer doen, tenzij er zieken zijn. De laatste keer dat ik keek betaalde Rutte de huur niet dus hij heeft geen klap te vertellen over wat er achter mijn voordeur gebeurt.
De hele familie is precies 7 mensen.
We zijn voorzichtig maar niet hysterisch.
Ja joh. Jouw familie. Ooit bedacht dat een ander 3 kinderen heeft, die allemaal wèl een partner hebben gevonden. En waarvan er 2 ook nog nazaten hebben, die ook alweer partners zijn?

Mijn moeder is alleen, maar heeft inmiddels 16 nazaten die ze heel graag ziet. Of 5 verschillende huishoudens, als je het alleen in bloedverwant wil zien (gelukkig is mijn moeder niet zo rechtlijnig, en ziet ze alle kleinkinderen even graag).
Die 7 uit jouw familie zijn niet zo heel erg representatief.
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#44 Bericht door Cleva »

Oh Marion, alsjeblieft.
Ik vind je afstotelijk en dat achternageloop van je is echt verschrikkelijk vervelend.

Ga gewoon iemand anders in zijn nek hijgen.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Domor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising schnauzer x maltezer, middenslag poedel

#45 Bericht door Domor »

Wij kijken het aan. Als het enigszins kan gaan we in de binnenbak met vuurkorven, barbeque en warm/koud buffet met het gezin. Mijn jongste broertje zit op zee, dus die kan niet. Zijn vriendin studeert in Antwerpen, dus daar twijfelen we ook over. Maar mijn oudste broer, mijn jongste broer met vriendin en mijn zus (al dan niet met vriend) zouden dan komen. We kunnen daar ruim voldoende afstand houden en zijn als bijeenkomst onder de 30 man.
Afbeelding

Afbeelding

Bero83
Forumnerd
Mijn ras(sen): Jack Russell
Contacteer:

#46 Bericht door Bero83 »

Domor schreef: 30 nov 2020 23:23 Wij kijken het aan. Als het enigszins kan gaan we in de binnenbak met vuurkorven, barbeque en warm/koud buffet met het gezin.
Klinkt wel heel leuk en gezellig, ook al zal dat op 1.5 meter zijn.

basil
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee

#47 Bericht door basil »

Wij zijn gewoon samen, net als altijd. Wij zijn eigenlijk al jaren in quarantaine :Q:
Annemieke

Frootje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griekse Wawa

#48 Bericht door Frootje »

Ik val in een risicogroep dus ik ben altijd wel braaf. :F: Maar los daarvan vieren wij kerst al jaren met familie en die familie is inmiddels dusdanig klein dat dat betekent dat we kerst met de familie kunnen vieren en ons tegelijkertijd aan de maatregelen kunnen houden. We vieren het al jaren met drie man en misschien één verstekeling. Dus de maatregelen zijn echt geen probleem hier in huize Frootje.

Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier

#49 Bericht door Tamaartje »

Ik heb anders gekozen, maar realiseer me dat de eerste optie ook correct is.
We hebben corona ingezet om dit jaar nu eindelijk eens niet aan de verplichting van de schoonfamilie te hoeven voldoen. Dit viel helaas niet goed. Maar.voor het eerst in 23 jaar kan ik eindelijk kerst vieren zoals ik zelf wil. Heerlijk.

Tineke
Vaste gebruiker

#50 Bericht door Tineke »

Dat vind ik altijd zo moeilijk te begrijpen, het is je familie hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat ze je 23 jaar met de feestdagen kunnen gijzelen.
Het zou ,juist in familiekring, toch mogelijk moeten zijn om nee te zeggen of het anders te willen doen.
Afbeelding

Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier

#51 Bericht door Tamaartje »

Dat zou je denken ja.
Mijn ouders zijn super makkelijk, maar mijn schoonouders absoluut niet. En zelfs nu kunnen ze geen begrip opbrengen. Wat mij betreft zoeken ze het maar uit, maar mijn respect raken ze zo wel kwijt. Erg jammer.

Izzie_Anneke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een Turk en een Roemeen(tje)

#52 Bericht door Izzie_Anneke »

Wij zijn met zijn vijven en kruipen gewoon bij elkaar. 3 huishoudens. Mijn moeder zou het moeilijk hebben als ze met kerst alleen moet zijn en dat vind ik niet nodig.
Neef valt in een risico groep dus we zijn allemaal al zo voorzichtig mogelijk maar realiseren ons ook dat we altijd een risico lopen. Het zij zo.

Tineke
Vaste gebruiker

#53 Bericht door Tineke »

Als je 23 jaar geleden direct duidelijk gemaakt had dat je de feestdagen in wil vullen hoe je zelf wil dan was dat wellicht handiger geweest. Na een tijd wordt het een traditie waar mensen op rekenen.
Ik ben echt dol op mijn familie, en zie ze ook regelmatig, maar niet verplicht op feestdagen.
Zoiets heb je toch zelf in de hand door gewoon duidelijk te zijn.
Afbeelding

Floortje
Vaste gebruiker

#54 Bericht door Floortje »

Tineke schreef: 01 dec 2020 09:00
Ik ben echt dol op mijn familie, en zie ze ook regelmatig, maar niet verplicht op feestdagen.
Hier precies zo. Mijn familie is heel hecht, we zien elkaar regelmatig en gaan ook met z'n allen op vakantie. Maar krampachtig doen met kerst hebben we echt geen zin in. Iedereen mag gewoon zelf weten of ze de hele dag, halve dag of helemaal niet komen. Geen gezeik en geen gejank.
Mijn schoonfamilie is ook heel aardig, maar kerst met hun is echt verschrikkelijk! Superongemakkelijk en krampachtig, uren cadeautjes uitpakken waar niemand om gevraagd heeft, dom gestress en de hele tijd cliché oneliners roepen als "Gezellig hè?", "Echt een fijne familie", "We zullen er altijd voor elkaar zijn". En uiteindelijk gaan de kinderen janken omdat ze het toetje niet lusten of verliezen met een spelletje. Daar kijk ik echt het hele jaar naar uit :roll: En dat doe ik dus ook niet. Mijn vriend zit daar niet mee en of mijn schoonouders dat erg vinden weet ik eigenlijk niet.
Afbeelding

Caro.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

#55 Bericht door Caro. »

Floortje schreef: 01 dec 2020 10:00
Hier precies zo. Mijn familie is heel hecht, we zien elkaar regelmatig en gaan ook met z'n allen op vakantie. Maar krampachtig doen met kerst hebben we echt geen zin in. Iedereen mag gewoon zelf weten of ze de hele dag, halve dag of helemaal niet komen. Geen gezeik en geen gejank.
Mijn schoonfamilie is ook heel aardig, maar kerst met hun is echt verschrikkelijk! Superongemakkelijk en krampachtig, uren cadeautjes uitpakken waar niemand om gevraagd heeft, dom gestress en de hele tijd cliché oneliners roepen als "Gezellig hè?", "Echt een fijne familie", "We zullen er altijd voor elkaar zijn". En uiteindelijk gaan de kinderen janken omdat ze het toetje niet lusten of verliezen met een spelletje. Daar kijk ik echt het hele jaar naar uit :roll: En dat doe ik dus ook niet. Mijn vriend zit daar niet mee en of mijn schoonouders dat erg vinden weet ik eigenlijk niet.

Hahahaha :LOL: :LOL: Sorry, ik lig hier dubbel, geweldig! ik zie het zo voor me :LOL:
Afbeelding

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier

Cendy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boerboel

#56 Bericht door Cendy »

Wij gaan met de camper op pad, gewoon ergens lekker wandelen in de bossen.
Familie zie ik voor de kerst of na de kerst wel weer.

Asta01
Beginner
Mijn ras(sen): Labrador wetterhoun

#57 Bericht door Asta01 »

Sinds mijn vader vlak voor kerst overleden is aantal jaar geleden. Doe ik er niet veel meer mee. Ook niet bij mijn fam langsgaan. Vrienden lijkt me gezellig maar begin ik altijd veels te laat mee om te regelen

Floortje
Vaste gebruiker

#58 Bericht door Floortje »

Caro. schreef: 01 dec 2020 12:52
Floortje schreef: 01 dec 2020 10:00

Hahahaha :LOL: :LOL: Sorry, ik lig hier dubbel, geweldig! ik zie het zo voor me :LOL:
Ik kan er ook om lachen hoor :mrgreen: Mijn schoonfamilie is heel leuk, dus ik begrijp echt niet waarom ze met kerst niet normaal kunnen doen. 12 jaar geleden toen mijn vriend en ik net verkering hadden heb ik kerst met de schoonfamilie gevierd en zat toen echt zo :80: De jaren daarna vriendelijk bedankt. Drie jaar geleden heb ik het nog eens geprobeerd en toen was het even verschrikkelijk.
Dus kerst doen we niet meer met hun, de rest van het jaar hebben we het hartstikke gezellig met ze.
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#59 Bericht door Nanna »

Hier was en is het wel een verplichting.
Als wij niet naar mijn ouders zouden gaan met kerst zou er helemaal niemand komen. Vanwege een totaal gebrek aan verdere familie. Dus dan zitten ze alleen en dat vond ik ook weer zowat.
Maar goed, mijn ouders zijn nu overleden maar schoonmoeder van 93 leeft nog en die verwacht opgehaald te worden met kerst. Want 'anders zit ze alleen'.
Het zou mij geen jodocus kunnen vervettekonten om alleen te zitten maar zij vindt het vreselijk. En als je het niet doet heb je er nog het hele jaar gezeur over.
Dus ze komt verplicht met kerst. Dan zit ze keihard in zichzelf pratend cryptogrammen op te lossen en moeten we op tv kijken naar wat zij wil zien. En het is echt verder een best mens hoor maar ik krijg de zenuwen van dat gemóet.
Het zal wat worden als ze overlijdt. Dan hebben we opeens nul verplichtingen meer met kerst want denk maar niet dat ik zoon en schoondochter dan op hun huid ga zitten over dat we uitgenodigd moeten worden :LOL:
Afbeelding

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka

#60 Bericht door lor1_1984 »

Mij hebben ze het eerste jaar dat ik geen kerst wilde vieren 'ontvoerd'.
Achteraf kan ik er wel om lachen, toen niet en ik ben in mijn oudste kloffie onder hevig protest meegegaan om vervolgens halverwege de maaltijd naar een vriend te lopen en daar bij de vuurkorf te gaan zitten. :mann:
Jaar erop was ik verhuisd en was me op komen halen iets minder makkelijk, heb toen ook een paar jaar geen kerst gevierd. :pffff:
Inmiddels vind ik het weer leuk, maar wel op mijn manier graag en niet zoals vroeger: stress, knallende ruzie en dan met boze koppen richting de familie en daar nepvrolijk doen. :kotz:
Ik spreek af met de mensen die ik wil zien dat we samen gaan eten, vaak een avondje met (bord)spellen, borreltje, hapjes en een brunch ergens in die dagen erbij en dit jaar wil ik iig een kerstdag voor mezelf, welke is nog nader te bepalen.
Alsnog wel stress vaak maar doordat het ruim van te voren gepland is is het ook een stuk beter te behappen en er is geen verplicht gezellig doen, wil ik ff weg met de honden dan is daar ook alle ruimte voor. :)
Mahdu en Dívka
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”